Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Bankowóz ktoś przerabiał ?

Bankowóz ktoś przerabiał ?

Data: 2012-05-21 18:06:10
Autor: anacron
Bankowóz ktoś przerabiał ?
W dniu 2012-05-19 23:39,  Michał pisze:
Witam,

Czy ktoś to próbował ? czy warto, czy działa ;) ?

"Aby auto zostało uznane przez polskie prawo za bankowóz typu C (bez
opancerzenia), a w dowodzie miało kategorię "samochód specjalny", musi
być wyposażone m.in. w immobiliser, dodatkowy alarm, system transmisji
alarmu oraz specjalny pojemnik. Taki pojemnik najczęściej umieszczany
jest w w miejscu koła zapasowego."

Przeróbka to około 10-12 tys. zł, do tego potrzebna homologacja, jej
kosz to to około 18 tys. zł. Tak więc inwestujesz 30 tys. Opłacać się
będzie w przypadku bardzo drogich aut.

Ot proszę Hyundai i3, cena katalogowa to 63900 w dieslu. Doliczamy do
tego 30000 i robi się 93900. VAT z tego to 17558 zł. Aby inwestycja się
zwróciła musiałbyś więc przez 5 lat odpisać 12442 zł VAT od paliwa,
czyli zakupić za 66537 zł paliwa, co przy obecnej cenie diesla daje
niecałe 12000 litrów. Idąc dalej, średnie spalanie to 6l/100, musiałbyś
więc przejechać 198000 km. Mi zwróci się to po 2-3 latach, a Tobie?

Data: 2012-05-21 21:27:28
Autor: V-Tec
Bankowóz ktoś przerabiał ?
W dniu 2012-05-21 18:06, anacron pisze:
W dniu 2012-05-19 23:39,  Michał pisze:
Witam,

Czy ktoś to próbował ? czy warto, czy działa ;) ?

"Aby auto zostało uznane przez polskie prawo za bankowóz typu C (bez
opancerzenia), a w dowodzie miało kategorię "samochód specjalny", musi
być wyposażone m.in. w immobiliser, dodatkowy alarm, system transmisji
alarmu oraz specjalny pojemnik. Taki pojemnik najczęściej umieszczany
jest w w miejscu koła zapasowego."

Przeróbka to około 10-12 tys. zł, do tego potrzebna homologacja, jej
kosz to to około 18 tys. zł. Tak więc inwestujesz 30 tys. Opłacać się
będzie w przypadku bardzo drogich aut.

Ot proszę Hyundai i3, cena katalogowa to 63900 w dieslu. Doliczamy do
[..]

raczej cayenne, x5 i takie tam przerabia się na bankowozy ;) Ostatnio na tvn turbo był nowy nissan terrano v8 (o ile dobrze pamiętam) prezentowany - bankowóz :). Jak chleje 20-30l/100 a VATu jest 60 koła, to zaczyna to inaczej wyglądać ;) I chyba akcyza (18,9) odchodzi przy zakupie. jak mył miał 200kkm najeździć aby się dopiero inwestycja zwróciła, to bez sensu.


--
pozdro
W.

Data: 2012-05-21 23:09:49
Autor: AL
Bankowóz ktoś przerabiał ?
W dniu 2012-05-21 21:27, V-Tec pisze:
W dniu 2012-05-21 18:06, anacron pisze:
W dniu 2012-05-19 23:39, Michał pisze:
Witam,

Czy ktoś to próbował ? czy warto, czy działa ;) ?

"Aby auto zostało uznane przez polskie prawo za bankowóz typu C (bez
opancerzenia), a w dowodzie miało kategorię "samochód specjalny", musi
być wyposażone m.in. w immobiliser, dodatkowy alarm, system transmisji
alarmu oraz specjalny pojemnik. Taki pojemnik najczęściej umieszczany
jest w w miejscu koła zapasowego."

Przeróbka to około 10-12 tys. zł, do tego potrzebna homologacja, jej
kosz to to około 18 tys. zł. Tak więc inwestujesz 30 tys. Opłacać się
będzie w przypadku bardzo drogich aut.

Ot proszę Hyundai i3, cena katalogowa to 63900 w dieslu. Doliczamy do
[..]

raczej cayenne, x5 i takie tam przerabia się na bankowozy ;) Ostatnio na
tvn turbo był nowy nissan terrano v8 (o ile dobrze pamiętam)
prezentowany - bankowóz :). Jak chleje 20-30l/100 a VATu jest 60 koła,
to zaczyna to inaczej wyglądać ;) I chyba akcyza (18,9) odchodzi przy
zakupie. jak mył miał 200kkm najeździć aby się dopiero inwestycja
zwróciła, to bez sensu.


nie terano a patrol - seria limitowana na 60-cio lecie istnienia firmy (biala wersja sciagnieta z Dubaju) - cos mowili o niecalych 400tys jako koszt zakupu. I oczywiscie w bagazniku kasetka i auto jako bankowoz (pewnie w zyciu nic w tej kasetce nie przewiezie).
Najlepszy przyklad jak mozna uciekac od podatku (usmiech na twarzy komentatora niemal tez to potwierdzal) :)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2012-05-21 23:24:50
Autor: J.F
Bankowóz ktoś przerabiał ?
Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości
"Aby auto zostało uznane przez polskie prawo za bankowóz typu C (bez
opancerzenia), a w dowodzie miało kategorię "samochód specjalny", musi
być wyposażone m.in. w immobiliser, dodatkowy alarm, system transmisji
alarmu oraz specjalny pojemnik. Taki pojemnik najczęściej umieszczany
jest w w miejscu koła zapasowego."

Przeróbka to około 10-12 tys. zł, do tego potrzebna homologacja, jej
kosz to to około 18 tys. zł. Tak więc inwestujesz 30 tys. Opłacać się
będzie w przypadku bardzo drogich aut.

Zaslyszane: jesli produkujemy pojazd w jednej sztuce - homologacja nie jest wymagana.
Nie wiem jak z bankowozem.

Jesli produkujemy w wiekszej ilosci sztuk ... homologacja wystarczy jedna, czekamy na odwaznego producenta, ktory zasypie kraj bankowozami :-)

J.

Data: 2012-05-22 12:44:02
Autor: yabba
Bankowóz ktoś przerabiał ?
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jpebr3$qmc$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości
"Aby auto zostało uznane przez polskie prawo za bankowóz typu C (bez
opancerzenia), a w dowodzie miało kategorię "samochód specjalny", musi
być wyposażone m.in. w immobiliser, dodatkowy alarm, system transmisji
alarmu oraz specjalny pojemnik. Taki pojemnik najczęściej umieszczany
jest w w miejscu koła zapasowego."

Przeróbka to około 10-12 tys. zł, do tego potrzebna homologacja, jej
kosz to to około 18 tys. zł. Tak więc inwestujesz 30 tys. Opłacać się
będzie w przypadku bardzo drogich aut.

Zaslyszane: jesli produkujemy pojazd w jednej sztuce - homologacja nie jest wymagana.
Nie wiem jak z bankowozem.

Jesli produkujemy w wiekszej ilosci sztuk ... homologacja wystarczy jedna, czekamy na odwaznego producenta, ktory zasypie kraj bankowozami :-)



Czytałem, że Volvo ma już bankowozy w ofercie.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-05-22 13:30:34
Autor: glang
Bankowóz ktoś przerabiał ?
Czytałem, że Volvo ma już bankowozy w ofercie.
infinity na pewno
chyba cayenne
w jeep-e się zastanawiają bo pytałem ostatnio o Grand Cheeroke i koszt dodatkowo około 12 tys
pzdr
GL

Bankowóz ktoś przerabiał ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona