Bankowy szczyt g??upoty....

Data: 2011-02-16 20:35:44
Autor: RobertS
Bankowy szczyt g??upoty....
Klient otwiera w banku konto i zamawia do niego kart臋 debetow膮. Po kilku tygodniach listem zwyk艂ym przychodzi karta i........w drugim li艣cie zwyk艂ym (w tym samym dniu) PIN do niej.

Karta jest nieaktywna, ale przecie偶 mo偶na j膮 aktywowa膰 korzystaj膮c z PINu. Wystarczy wyp艂aci膰 got贸wk臋 z bankomatu lub dokona膰 p艂atno艣ci bezgot贸wkowej w sklepie.

Wyobra藕my sobie, 偶e jaki艣 "inteligent" okrada skrzynk臋 pocztow膮 i wyjmuje z niej kart臋 i PIN. Nast臋pnie rado艣nie korzysta z karty.

Jak my艣licie kto odpowiada za transakcje kartowe zaakceptowane PINem?

Z lito艣ci nie poda艂em nazwy tego banku, ale g艂upota i kr贸tkowzroczno艣膰 os贸b, kt贸re wymy艣li艂y t臋 procedur膮 mnie porazi艂a ;-/

RobertS

Data: 2011-02-16 12:49:07
Autor: MK
Bankowy szczyt g?upoty....
On 16 Lut, 20:35, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

Z lito禼i nie poda砮m nazwy tego banku, ale g硊pota i kr髏kowzroczno舵
os骲, kt髍e wymy秎i硑 t procedur mnie porazi砤 ;-/

A jak czesto przynosi listonosz listy? U mnie, mimo, ze mieszkam w
Warszawie, dociera z przesylkami 2 razy w tygodniu. Z tego co pamietam
jak dostawalem w jakims banku, ze 3 lata temu, karte i PIN poczta, to
odstep byl jakies 2 dni. Mysle, ze bez wysoce prawdopodobne jest to,
ze takie przesylki moga sie spotkac. Pod koniec ubieglego roku jak
otwieralem rachunek w pewnym banku to odstep miedzy karta a PINem
wynosil juz ok tygodnia, ale zapewne wynikalo to z tego, ze listonosz
rzadziej dociera z przesylkami. Za to w dawnym Fortisie PIN byl
wysylany dopiero po aktywacji karty, ale wtedy jeszcze Fortis wydawal
karty bez chipow.
Z przesylek 'pakietowych" to pamietam Millennium, gdzie karte z PINem
sie odbieralo w oddziale i Toyota Bank, gdzie dostarczal ja kurier.

MK

Data: 2011-02-16 21:54:10
Autor: RobertS
Bankowy szczyt g?upoty....

A jak czesto przynosi listonosz listy? U mnie, mimo, ze mieszkam w
Warszawie, dociera z przesylkami 2 razy w tygodniu.

a mnie (Pozna) przynosi listy codziennie i na 100% wrzuci mi je do skrzynki razem

Z przesylek 'pakietowych" to pamietam Millennium, gdzie karte z PINem
sie odbieralo w oddziale i Toyota Bank, gdzie dostarczal ja kurier.

w Mille koperte z PINem dostajesz w plac體ce banku przy otwarcie konta, a karta przychodzi zwyklym

RobertS

Data: 2011-02-16 14:47:56
Autor: MK
Bankowy szczyt g?upoty....
On 16 Lut, 21:54, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

w Mille koperte z PINem dostajesz w plac wce banku przy otwarcie konta,
a karta przychodzi zwyklym

Nie wiem jak jest z kartami do konta i w ogole jak to wyglada dzis,
ale jak sobie wyrabialem kilka lat temu Amexa to karte i PIN dostalem
w placowce. O Amexa wystapowalem 2 razy i 2 razy tak bylo... Aktywacja
karty przez transakcje w bankomacie.

MK

Data: 2011-02-16 23:58:38
Autor: RobertS
Bankowy szczyt g??upoty....

[...]

tak od r臋ki dosta艂e艣?
poza tym AmEx w Mille to kk...

RobertS

Data: 2011-02-16 23:07:19
Autor: MK
Bankowy szczyt g?upoty....
On 16 Lut, 23:58, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

tak od r阫i dosta砮?
poza tym AmEx w Mille to kk...

Nie napisalem nic takiego. Dostalem po tygodniu od zlozenia wniosku,
ale do odbioru byla w oddziale. Zebym otworzyl w jakims banku konto to
musi on sobie na to zasluzyc, dlatego kont mialem o wiele mniej niz
kart kredytowych :).

MK

Data: 2011-02-18 09:00:22
Autor: D眀rowski
Bankowy szczyt g?upoty....
W dniu 2011-02-16 21:54, RobertS pisze:

[...]

A czy obie wys砤ne by硑 tego samego dnia? U mnie w sobot poczta pracuje ale nie pracuj listonosze wi阠 listy, kt髍e dotar硑 na poczt w sobot s roznoszone w poniedzia砮k razem z poniedzia砶owymi.

Data: 2011-02-17 09:27:35
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowy szczyt g??upoty....
MK pisze:

Z przesylek 'pakietowych" to pamietam Millennium, gdzie karte z PINem
sie odbieralo w oddziale i Toyota Bank, gdzie dostarczal ja kurier.

Mi P贸艂bank wys艂a艂 kiedy艣 kart臋 i pin kurierem w jednej kopercie. Kurier mnie nie zasta艂, wi臋c zostawi艂 kopert臋 w skrzynce. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-02-16 13:41:39
Autor: witek
Bankowy szczyt g??upoty....
On 2/16/2011 1:35 PM, RobertS wrote:

Jak my艣licie kto odpowiada za transakcje kartowe zaakceptowane PINem?

bank

Data: 2011-02-16 20:45:29
Autor: RobertS
Bankowy szczyt g??upoty....

Jak my艣licie kto odpowiada za transakcje kartowe zaakceptowane PINem?

bank

na jakiej podstawie tak uwa偶asz? ustawa o el. instrumentach p艂atniczych jasno m贸wi kto odpowiada za transakcje zaakceptowane PINem...

RobertS

Data: 2011-02-16 13:55:17
Autor: witek
Bankowy szczyt g??upoty....
On 2/16/2011 1:45 PM, RobertS wrote:

[...]

art 28.2. trzecie zdanie.

Data: 2011-02-16 21:47:19
Autor: RobertS
Bankowy szczyt g??upoty....

[...]

Posiadacza nie obci膮偶aj膮 operacje dokonane z u偶yciem utraconej karty p艂atniczej, je偶eli ich dokonanie nast膮pi艂o wskutek nienale偶ytego wykonania zobowi膮zania przez wydawc臋 lub akceptanta. Postanowienia umowne mniej korzystne dla posiadacza s膮 niewa偶ne.

"nienale偶yte wykonanie zobowi膮zania przez wydawc臋", prawnikiem nie jestem, ale ten zwrot jest do艣膰 zagmatwany

poza tym czy mo偶na utraci膰 co艣 czego si臋 jeszcze nie dosta艂o (vide karta i PIN skradzione ze skrzynki pocztowej)

pewnie sprawa zako艅czy艂aby si臋 w s膮dzie

RobertS

Data: 2011-02-16 16:06:06
Autor: witek
Bankowy szczyt g??upoty....
On 2/16/2011 2:47 PM, RobertS wrote:

pewnie sprawa zako艅czy艂aby si臋 w s膮dzie

to jest pewne
przy czym wygrana te偶, chyba, 偶e s臋dzia bedzie kalosz.
Ale i tak sie nie ostoi dalej, tylko bedzie wiecej kosztowa膰 na pocz膮tek.

Data: 2011-02-16 21:21:00
Autor: Olgierd
Bankowy szczyt g?upoty....
On Wed, 16 Feb 2011 21:47:19 +0100, RobertS wrote:

"nienale偶yte wykonanie zobowi膮zania przez wydawc臋", prawnikiem nie
jestem, ale ten zwrot jest do艣膰 zagmatwany

W ustawie masz przepis, 偶e wydawca karty odpowiada za bezpieczny spos贸b wytwarzania i dostarczania pin.

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2011-02-16 21:05:32
Autor: Liwiusz
Bankowy szczyt g??upoty....
W dniu 2011-02-16 20:35, RobertS pisze:

Wyobra藕my sobie, 偶e jaki艣 "inteligent" okrada skrzynk臋 pocztow膮 i
wyjmuje z niej kart臋 i PIN. Nast臋pnie rado艣nie korzysta z karty.

I tak od razu karta dzia艂a bez aktywacji?

--
Liwiusz

Data: 2011-02-16 16:04:32
Autor: witek
Bankowy szczyt g??upoty....
On 2/16/2011 2:05 PM, Liwiusz wrote:
W dniu 2011-02-16 20:35, RobertS pisze:

Wyobra藕my sobie, 偶e jaki艣 "inteligent" okrada skrzynk臋 pocztow膮 i
wyjmuje z niej kart臋 i PIN. Nast臋pnie rado艣nie korzysta z karty.

I tak od razu karta dzia艂a bez aktywacji?

aha
aktywacja odbywa sie przy pierwszej wyp艂acie z bankomatu.

Data: 2011-02-16 21:21:27
Autor: neoniusz
Bankowy szczyt g??upoty....
W dniu 11-02-16 21:05, Liwiusz pisze:

Wyobra藕my sobie, 偶e jaki艣 "inteligent" okrada skrzynk臋 pocztow膮 i
wyjmuje z niej kart臋 i PIN. Nast臋pnie rado艣nie korzysta z karty.

I tak od razu karta dzia艂a bez aktywacji?

Przeciez karte sie aktywuje w bankomacie. Oczywiscie mozna tez przez internet i telefon, ale w bankomacie tez.
Majac PIN i karte, zlodziej spokojnie sobie poradzi.

Data: 2011-02-16 21:27:07
Autor: Liwiusz
Bankowy szczyt g??upoty....
W dniu 2011-02-16 21:21, neoniusz pisze:
[...]

W艂a艣nie o to si臋 pytam. I nie pisz "przecie偶", bo dotychczas banki, z kt贸rych korzysta艂em, wymaga艂y aktywacji karty przynajmniej na infolinii albo przez system transakcyjny.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-16 21:42:59
Autor: RobertS
Bankowy szczyt g??upoty....

W艂a艣nie o to si臋 pytam. I nie pisz "przecie偶", bo dotychczas banki, z
kt贸rych korzysta艂em, wymaga艂y aktywacji karty przynajmniej na infolinii
albo przez system transakcyjny.

zazwyczaj jest tak jak piszesz, ale TEN "bank" umo偶liwia aktywacj臋 karty w bankomacie ;-/

RobertS

Data: 2011-02-18 19:55:20
Autor: Krzysztof Halasa
Bankowy szczyt g??upoty....
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

zazwyczaj jest tak jak piszesz, ale TEN "bank" umo偶liwia aktywacj臋
karty w bankomacie ;-/

Nie wiem jak ten, ale czesto jest tak, ze banki umozliwiaja aktywacje
karty nawet dowolna operacja z PINem (online), ale tylko wtedy, gdy
klient potwierdzil odebranie nieuszkodzonej koperty z PINem (moglo to
byc takze wczesniej i moglo dotyczyc wczesniejszej karty).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-02-18 17:54:35
Autor: Michal Tyrala
Bankowy szczyt g??upoty....
On Wed, 16 Feb 2011 21:27:07 +0100, Liwiusz wrote:
> Przeciez karte sie aktywuje w bankomacie. Oczywiscie mozna tez przez

 W砤秐ie o to si pytam. I nie pisz "przecie", bo dotychczas banki, z  kt髍ych korzysta砮m, wymaga硑 aktywacji karty przynajmniej na infolinii  albo przez system transakcyjny.

PKOBP zaprasza. :-)

--
Micha

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2011-02-16 21:20:25
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowy szczyt g??upoty....
RobertS pisze:

[...]

W P贸艂banku jest lepiej - karta kredytowa przychodzi jako "nieaktywna" i zostaje automatycznie aktywowana przy pierwszym u偶yciu w sieci. Tak. W sieci. A potem karta dzia艂a ju偶 w terminalach.

Z艂odziej nawet nie musi sobie zawraca膰 g艂owy zdobywaniem obu kopert. Wystarczy wykupi膰 gdzie艣 abonament porno za $5, a potem z aktywn膮 kart膮 pop臋dzi膰 do Saturna...

--
MiCHA

Data: 2011-02-16 21:56:09
Autor: Robert Kois
Bankowy szczyt g??upoty....
Dnia Wed, 16 Feb 2011 21:20:25 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisa(a):

W P蟪banku jest lepiej - karta kredytowa przychodzi jako "nieaktywna" i zostaje automatycznie aktywowana przy pierwszym u縴ciu w sieci. Tak. W sieci. A potem karta dzia砤 ju w terminalach.

OIDP to przychodzi po prostu aktywna, ale wysy砤li poleconym (przynajmniej
goldy).

--
Kojer

Data: 2011-02-16 21:56:58
Autor: Wojciech Nawara
Bankowy szczyt g??upoty....
W dniu 2011-02-16 21:20, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

Z艂odziej nawet nie musi sobie zawraca膰 g艂owy zdobywaniem obu kopert.
Wystarczy wykupi膰 gdzie艣 abonament porno za $5, a potem z aktywn膮 kart膮
pop臋dzi膰 do Saturna...

A PIN to sk膮d dostanie? Pami臋taj, 偶e nowe karty Polbanku s膮 chip&PIN.

Data: 2011-02-17 00:58:08
Autor: J_K_K
Bankowy szczyt g??upoty....
A PIN to sk膮d dostanie? Pami臋taj, 偶e nowe karty Polbanku s膮 chip&PIN.

Aczkolwiek z niewiadomych (?) przyczyn,
w niekt贸rych miejscach wystarcza im podpis
- bez PIN'u.

Pzdr

JKK

Data: 2011-02-17 09:25:29
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowy szczyt g??upoty....
Wojciech Nawara pisze:

[...]

Ale nie wszystkie terminale s膮 na pin. Trzeba szuka膰 terminali Pekao. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-02-17 14:01:47
Autor: XYZ
Bankowy szczyt g??upoty....
On 17.02.2011 09:25, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
Wojciech Nawara pisze:

[...]

No w艂a艣nie. Wczoraj w takim p艂aci艂em kart膮 Citi z chipem i paskiem (BOK na Dw. Centralnym). Oczywi艣cie karta zosta艂a przesuni臋ta przez czytnik paska umieszczony przy monitorze kasy, mimo 偶e przede mn膮 sta艂 pinpad z czytnikiem chip贸w. To normalne?

Data: 2011-02-17 01:30:03
Autor: kashmiri
Bankowy szczyt g??upoty....
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> dared to write:
RobertS pisze:

[...]

Po co od razu porno? Mo偶na zrobi膰 dotacj臋 online na np. $0.10 na jak膮艣 organizacj臋 pozarz膮dow膮.

k.

Data: 2011-02-18 08:08:38
Autor: xbartx
Bankowy szczyt g?upoty....
Dnia Wed, 16 Feb 2011 21:20:25 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisa艂(a):

W P贸艂banku jest lepiej - karta kredytowa przychodzi jako "nieaktywna" i
zostaje automatycznie aktywowana przy pierwszym u偶yciu w sieci. Tak. W
sieci. A potem karta dzia艂a ju偶 w terminalach.

Pozwol臋 si臋 nie zgodzi膰. Wczoraj po ponad 1,5 m-c dosta艂em w ko艅cu sw贸j "duplikat" i pr贸bowa艂em zap艂aci膰 kart膮, bez uprzedniej aktywacji na partyline, na allegro oraz doda膰 kart臋 w paypal - za ka偶dym razem odmowa. Po aktywowaniu karty na partyline dopiero posz艂o.
Mo偶e masz na my艣li przypadek kiedy dostajesz kolejn膮 kart臋 gdy偶 obecna utraci艂a wa偶no艣膰, to chyba wtedy jest jak m贸wisz i przychodzi aktywna - o ile pami臋tam kiedy艣 by艂o to ju偶 na grupie omawiane i jest to rzeczywi艣cie powa偶ny babol.
Ja niby mia艂em "duplikat" ale w P贸艂banku oznacza to kart臋 z nowym nr, wi臋c tak naprawd臋 now膮 kart臋 a nie duplikat.

--
xbartx

Data: 2011-02-18 09:55:46
Autor: Kamil Jo馽a
Bankowy szczyt g?upoty....
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

[...]

Pozwol si nie zgodzi. Wczoraj po ponad 1,5 m-c dosta砮m w ko馽u sw骿 "duplikat" i pr骲owa砮m zap砤ci kart, bez uprzedniej aktywacji na partyline, na allegro oraz doda kart w paypal - za ka縟ym razem odmowa. Po aktywowaniu karty na partyline dopiero posz硂.

Mo縠 zmienili procedury. Ja widz, 縠 polbank ca硑 czas co tam grzebie
(np. zmienili jaki czas temu certyfikat, co tam jeszcze by硂 przy
wyciagach). Wi阠 mo縠 tu te.

KJ

Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

Data: 2011-02-18 10:50:48
Autor: Robert Kois
Bankowy szczyt g?upoty....
Dnia Fri, 18 Feb 2011 09:55:46 +0100, Kamil Jo馽a napisa(a):

Mo縠 zmienili procedury. Ja widz, 縠 polbank ca硑 czas co tam grzebie
(np. zmienili jaki czas temu certyfikat, co tam jeszcze by硂 przy
wyciagach). Wi阠 mo縠 tu te.

No to zmienili, moje przychodzi硑 aktywne.

--
Kojer

Data: 2011-02-18 10:06:39
Autor: xbartx
Bankowy szczyt g?upoty....
Dnia Fri, 18 Feb 2011 10:50:48 +0100, Robert Kois napisa艂(a):

No to zmienili, moje przychodzi艂y aktywne.

Rajfi nied艂ugo tam b臋dzie si臋 za g艂ow臋 trzyma艂 i pr贸bowa艂 co艣 z tym zrobi膰 he he.

--
xbartx

Data: 2011-02-16 22:34:06
Autor: Krzysztof
Bankowy szczyt g??upoty....

"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:ijh8ui$2r48$1opal.icpnet.pl...
[...]

ten bank nazywa sie BGZ

Data: 2011-02-16 22:37:29
Autor: RobertS
Bankowy szczyt g??upoty....

ten bank nazywa sie BGZ

nie, pr贸bujesz dalej?

RobertS

Data: 2011-02-16 22:40:51
Autor: Ra
Bankowy szczyt g??upoty....
W dniu 2011-02-16 22:34, Krzysztof pisze:

[...]

w bgz dostajesz kod aktywacyjny na sms, przynajmniej w ebgz

Data: 2011-02-16 22:47:13
Autor: Krzysztof
Bankowy szczyt g??upoty....

"Ra" <tikiriki.wytinijto@poczta.onet.pl> wrote in message news:ijhg94$g5a$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Moze nie w kazdym wariancie konta, ja opisuje przypadek, gdzie naprzod wyslali karte, potem wyslali koperte z PIN, ten zestaw wystarczy do aktywacji karty- np jednym ze sposobow jest uzycie karty w bankomacie lub sklepie.

Data: 2011-02-16 23:07:18
Autor: wiatrak
Bankowy szczyt g??upoty....

U偶ytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ijhfse$ltj$1news2.ipartners.pl...
Z lito艣ci nie poda艂em nazwy tego banku, ale g艂upota i kr贸tkowzroczno艣膰 os贸b, kt贸re wymy艣li艂y t臋 procedur膮 mnie porazi艂a ;-/

ten bank nazywa sie BGZ

W Lukasie by艂o tak samo. Nie wiem jak teraz. Karte aktywowa艂o si臋 w bankomacie z u偶yciem PINu

Data: 2011-02-17 20:13:11
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Bankowy szczyt g??upoty....
[...]

Nie. W BG呕 jest inny poziom debilizmu ;)

Zak艂adasz konto. Karta przychodzi poczt膮, a w niej instrukcja: Wy艣lij SMS o tre艣ci HAS艁O (has艂o jest w li艣cie z kart膮) na NUMER (Numer jest w li艣cie z kart膮). SMS musisz wys艂a膰 z telefonu kom, kt贸ry wskaza艂e艣 przy zak艂adaniu konta.

Wysy艂asz sms zgodnie z instrukcj膮, i dostajesz sms zwrotny o tre艣ci:

呕膭DANIE WYGENEROWANIA NUMERU PIN NIE MO呕E BY膯 ZREALIZOWANE - skontaktuj si臋 z BG呕 pod numerem telefonu.

Kontaktujesz si臋, a tam ci m贸wi膮 : no wie pan, jest jaki艣 b艂膮d. Prosz臋 z艂o偶y膰 pisemn膮 reklamacj臋.

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuter贸w i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2011-02-17 08:00:03
Autor: xbartx
Bankowy szczyt g?upoty....
Dnia Wed, 16 Feb 2011 20:35:44 +0100, RobertS napisa艂(a):

[...]

No dobra ale to jest nowe konto, wi臋c teoretycznie dop贸ki nie dostaniesz karty i pinu, to nic nie musisz tam przelewa膰 i raczej tak ka偶dy robi, tak偶e wydaje mi si臋 偶e troch臋 na si艂臋 szukasz sensacji.
Ten bank to BZWBK o ile dobrze pami臋tam?

--
xbartx

Data: 2011-02-17 20:03:04
Autor: mx
[...]