Bankowy tytuł egzekucyjny

Data: 2009-11-26 16:41:17
Autor: KJ Siła Słów
Bankowy tytuł egzekucyjny
Witam,

Rozmawiam sobie z bankiem o kredycie.

Bank w umowie wpisał bankowy tytuł egzekucyjny na 2-krotną wysokość kredytu na 10 lat (umowa kredytu jest na 12 miesięcy).

Ja nie mam problemu z tym że bank chce sie zabezpieczyć, natomiast mam problem z tym, że bank będzie miał przez 10 lat po swojej stronie bardzo mocny kwit, a ja po spłacie kredytu nie będę miał żadnego dokumentu który kończy umowę - tzn. podpisane przez bank pokwitowanie, że spłaciłem kredyt w całości, a w sumie to chciałbym aby po spłacie kredytu bank unieważnił ten tytuł.

Jakieś pomysły ?

KJ

Data: 2009-11-26 08:06:18
Autor: Tomek z Wawy
Bankowy tytuł egzekucyjny
On 26 Lis, 16:41, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote:
[...]

A on nie wygasa wraz z wypełnieniem umowy, czyli całkowitą spłatą?
Raczej ciężko by było coś tak wyegzekwować.

Data: 2009-11-26 17:50:59
Autor: KJ Siła Słów
Bankowy tytuł egzekucyjny
Tomek z Wawy pisze:

A on nie wygasa wraz z wypełnieniem umowy, czyli całkowitą spłatą?
Raczej ciężko by było coś tak wyegzekwować.

Po spłacie kredytu umowa jest, nie pamiętam zapisu dokładnie, chyba rozwiązywana.
Nie jestem pewien czy tak ciężko byłoby im coś wyegzekwować - to zależy od tego jakie dokumenty załączą przed Sądem do umowy w której jest wpisany BTE, nie mam nad tym żadnej kontroli.

Sama umowa nie zawiera żadnego zapisu o jej formalnym zakończeniu i o wygaśnięciu BTE w przypadku spłaty.

Problem z BTE widzę w tym, że raz uruchomiony (przez pomyłkę lub w złej wierze) generuje duże kłopoty kredytobiorcy i wg mnie jedyną metodą żeby    się przed tym uchronić jest dokument w którym bank jasno i krótko tłumaczy, że kredyt został spłacony w całości.

Kiedyś  po zakończeniu kredytu nie mogłem się doprosić przez pół roku o zwrot weksli w całkiem poważnym banku i obiecałem sobie, że nie będę zostawiał takich rzeczy, dla zasady.

KJ

Data: 2009-11-27 14:29:48
Autor: KJ Siła Słów
Bankowy tytuł egzekucyjny
KJ Siła Słów pisze:

Nie jestem pewien czy tak ciężko byłoby im coś wyegzekwować - to zależy od tego jakie dokumenty załączą przed Sądem do umowy w której jest wpisany BTE, nie mam nad tym żadnej kontroli.

Dodam, sam do siebie ;-) link o BTE:

http://www.knpb.wpia.uw.edu.pl/biuletyn/BIULETYN%20PRAWA%20BANKOWEGO%20Numer%203.pdf

KJ

Data: 2009-11-27 08:43:16
Autor: Clegan
Bankowy tytuł egzekucyjny
On 26 Lis, 16:41, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote:
spłaciłem kredyt w całości, a w sumie to chciałbym aby po spłacie
kredytu bank unieważnił ten tytuł.

Przecież nie może unieważnić czegoś co nie powstało - bte wystawia się
kiedy dłużnik nie spłaca zadłużenia.
Ja bym się domagał formalnego pisma z banku, że kredyt jest spłacony.

Data: 2009-12-04 12:29:20
Autor: KJ Siła Słów
Bankowy tytuł egzekucyjny
Clegan pisze:

[...]

Masz rację. Źle się wyraziłem, chodziło mi o unieważnienie/wycofanie
oświadczenia o zgodzie na poddanie się egzekucji z tytułu BTE.

Ja bym się domagał formalnego pisma z banku, że kredyt jest spłacony.

To była moja druga propozycja aby wpisać w umowę obowiązek wystawienia
przez bank takiego pisma w ciągu 30 dni od spłaty całości zobowiązań.
W swojej bezczelności napisałem nawet że obowiązek ten ma być obciążony
sankcją za niewykonanie, ale jako ludzki Pan dałem im możliwość
zaproponowania formy tej sankcji.
:-)

Oczywiście, nie żebym wierzył, że bank się tym przejmie, ale w
międzyczasie policzyłem przepływy i wyszło mi że dam sobie radę bez banku.

Generalnie wydaje mi się, że oferta nie była zła - 15 tysi na 12
miesięcy, do spłaty w sumie 17500 PLN.
Bez ganiania po kwity US, ZUS czy inne.
Lekkie upierdliwosci przy wczesniejszej splacie, czy zmienną stopę bym
im darował, ale zapisy odnośnie BTE mnie zmroziły a lekko nieopanowana
papierologia dołożyła swoje.

KJ

Data: 2009-12-04 13:42:53
Autor: MarekZ
Bankowy tytuł egzekucyjny
Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hfarv6$bcf$1@atlantis.news.neostrada.pl...

Generalnie wydaje mi się, że oferta nie była zła - 15 tysi na 12
miesięcy, do spłaty w sumie 17500 PLN.
Bez ganiania po kwity US, ZUS czy inne.

Mnie się z kolei wydaje, że była beznadziejna. To były 12 rat miesięcznych? Czy tylko mnie się wydaje, że takie warunki odpowiadają oprocentowaniu nominalnemu pomiędzy 29% a 30%? No przecież to jest jakieś dno na miarę Citi.

Data: 2009-12-08 20:27:29
Autor: KJ Siła Słów
Bankowy tytuł egzekucyjny
MarekZ pisze:

[...]

Chyba okolo 19 oprocentowanie plus prowizja co jej bylo 5% chyba.

Znaczy ze dobrze że nie wziąłem.
Ale moje wieloletnie Pekao SA dawalo mi jeszcze gorsze warunki a papierologi mialbym wiecej.

Tak czy inaczej: banki to zło ;-)
I tak dam rade zrobic co zaplanowalem, a zaoszczedzone koszty kredytu moge teraz smialo przepic :-)

KJ

Bankowy tytuł egzekucyjny