Bankructow biura podrozy a platnosc KK

Data: 2009-07-21 21:27:44
Autor: Marcin
Bankructow biura podrozy a platnosc KK
Witam

Z archiwum wynika, ze w przypadku bankructwa
tanich lini AirPolonia kto za bilet zaplacil karta a nie
polecial ten dostal bezbolesnie zwrot pieniedzy na karte
po zlozeniu reklamacji w banku.
A kto przelewem to mial duzo mniej szczescia.
A co w przypadku bankructwa biura podrozy?
Czy tak samo moznaby reklamowac w banku
taka platnosc i bank ja uzna poniewaz usluga nie
zostala wykonana?
Jakie znaczenie bedzie tu mialo miejsce zaplaty
w 'realnym' biurze podrozy  a platnosc internetowa?

Pozdrawiam
Marcin

Data: 2009-07-21 21:37:35
Autor: Mithos
Marcin pisze:
A co w przypadku bankructwa biura podrozy?
Czy tak samo moznaby reklamowac w banku
taka platnosc i bank ja uzna poniewaz usluga nie
zostala wykonana?

Można.

Jakie znaczenie bedzie tu mialo miejsce zaplaty
w 'realnym' biurze podrozy  a platnosc internetowa?

Żadne.

--
Mithos

Data: 2009-07-22 07:11:38
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Mithos wrote:
A co w przypadku bankructwa biura podrozy?
Czy tak samo moznaby reklamowac w banku
taka platnosc i bank ja uzna poniewaz usluga nie
zostala wykonana?
Można.

Z pewnością można jeśli biuro zbankrutowało jeszcze przed wyjazdem -
wtedy niewątpliwie usługa nie została wykonana. Natomiast jeśli ktoś w
wyniku bankructwa utknął w Egipcie, to można argumentować, że usługa
została wykonana w sposób nienależyty - a w takim wypadku uznanie
reklamacji stoi pod znakiem zapytania. Poszkodowanemu przysługuje raczej
roszczenie cywilne. :-(

--
MiCHA

Data: 2009-07-22 07:47:30
Autor: jarmakowicz
Mithos wrote:
> [...]

została wykonana w sposób nienależyty - a w takim wypadku uznanie
reklamacji stoi pod znakiem zapytania. Poszkodowanemu przysługuje raczej

popieram taką argumentacje

co nie zmienia faktu że w obecnej sytuacji lepiej kupić wycieczkę płacąc kartą
zresztą to samo tyczy się biletów lotniczych

--

Bankructow biura podrozy a platnosc KK