Bankrutują czy nie bankrutują ...

Data: 2011-11-05 10:25:30
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Z jednej strony czytam sobie Urbasia....:

Krach finansowy w Polsce. Spisek bankierów.
http://urbas.blog.onet.pl/Krach-finansowy-w-Polsce-Spise,2,ID438341487,RS1,n

"[...] Prezes NBP roni krokodyle łzy, że banki w Polsce nie kupują za posiadane góry złotego papierów skarbowych. I to mimo ich wyższej rentowności niż środki na rachunkach banków w NBP. Wygląda na to, że rynek już wie, że polskie papiery skarbowe to trefny towar. [...]".

..... z drugiej strony zas słuchałem zaś radia PR1, gdzie jakoś bodajże tydzień czy dwa tygodnie temu mówili, że Ministerstwo Finasów sprzedało jakies obligacje (nie wiem iluletnie) i popyt na nie był chyba pięciokrotnie większy niz podaż, a z trzeciej strony zaś słucham Radia Maryja w którym to Kuźmiuk

http://pis.szczecin.pl/wp-content/uploads/2010/08/ku%C5%BAmiuk-150x150.jpg

.....mówił że Polska bodajże w okolicach 2012 roku musi wykupić obligacje (nie wiem ilu letnie) bodajże za .... 150 mld zł, i na pewno nie będzie tego w stanie zrobić więc będzie zachodziła potrzeba "rolowania" długu (czyli znależć frajera który zgodzi się pożyczyć pieniądze aby ten dług "przetrzymać" na lepsze czasy).

Czy ktoś na tej szacownej grupie może mni powiedzieć jak to jest z tymi obligacjami, i czy nie jest to czasami informacja tajna  mająca na celu "ochronę ważnego interesu gospodarczego państwa"...

Prezydent podpisał kontrowersyjną ustawę dotyczącą informacji publicznej
<http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103087,10353383,Prezydent_podpisal_kontrowersyjna_ustawe_dotyczaca.html>

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-05 10:45:14
Autor: root
Dnia Sat, 5 Nov 2011 10:25:30 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

Czytam tę grupę parę lat i nie widziałem tu osoby, któraby miała chęć
wgłebiać się w szczegóły (no może poza kolegą Zbyszkiem). Przecież kilka razy do roku SP roluje długi, więc pisanie że rok 2012
będzie szczególny bo będzie trzeba rolować 150mld zł jest chwytem
marketingowym mającym na celu przyciągnąć słuchaczy. To mi przypomina
powtarzane niedawno brednie o tym, że w związku z Euro 2012, będziemy mieć
wyż demograficzny bo kobiety zaczną oddawać sie tysiącami angielskim
kibolom.

Data: 2011-11-05 11:07:07
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Przecież kilka razy do roku SP roluje długi,

O masz tą audycję:

Watykan zaapelował o reformę międzynarodowego systemu finansowego (11 min nagrania)
http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=27941

"[...] W roku 2012 my musimy tych obligacji wykupić za mniej więcej 160 mld [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-05 11:14:42
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Przecież kilka razy do roku SP roluje długi,

Myślisz, że tak łatwo uda się zrolowac te obligacje o wysokości połowy rocznego budżetu państwa?.

<http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_panstwa/szacunkowe_wykonanie_budzetu/2011/20111017_szacunek_ix_2011.pdf>

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-05 12:36:29
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
<http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_panstwa/szacunkowe_wykonanie_budzetu/2011/20111017_szacunek_ix_2011.pdf>

Che Donek nakupił farby i drukuje - stara się biedaczyna jak może:

http://wolnapolska.pl/index.php/Gospodarka/2011110514829/dodruk-pienidza-w-polsce/menu-id-175.html

"[...] To oznacza, że w ostatnim roku wydrukowano 84 mld zł nowych pieniędzy, czyli jedną trzecią budżetu państwa.  [...]"

http://www.nbp.pl/statystyka/pieniezna_i_bankowa/dwn/podaz_bilansowa.xls

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-05 11:23:41
Autor: Endriu
[...]

Bo słyszałem, że tę ustawę to Bronek zafundował swoim wyborcom po to, aby taki durny leming czy tam teraz już inny potencjalny wyborca Palikota nie wiedział ile umoczyły szmalu spółki z głównym udziałowcem - skarbem państwa - na opcjach walutowych  podczas kryzysu z 2008 roku ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-05 15:00:37
Autor: root
Dnia Sat, 5 Nov 2011 11:23:41 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

Endriu, właśnie wstałem z popołudniowej drzemki (która z racji wieku jest
mi należna) i zobaczyłem, że się strasznie zawziąłeś. Sciągnąłem sobie coś
takiego z strony MF http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/zadluzenie/szeregi/zadluzenie_sfp.xls

Jak wejdziesz w zakładke dlug SFP wg instrumentów będziesz miał długi z
tytułu PW. Więc chyba z tytułu papierów wartościowych. Zobacz że wg tzw.
kryterium rezydenta (czego nie rozumiem) są one w okolicach 380mld od wielu
lat w wg kryterium miejsca emisji ponad 500mld. Czy te twoje 150mld to
jakiś dodatkowy dług czy jest już w to wliczony?
Jak widzisz Endriu nie rozumiem połowy terminów używanych w tych
zestawieniach. A powiem ci między nami, że jak wejdę na stronę banku
narodowego Australii to kapuję prawie 90% choć są pisane w tym ohydnym
języku jakim jest angielski. To się nazywa przejrzystość informacji publicznej. Nie trzeba nawet ustawy,
ktorą podpisał Bronek, wystarczy zostawić jak jest a i tak nikt normalny
tego nie zrozumie. Zresztą sam wiesz jak jest

Data: 2011-11-06 11:03:16
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Zresztą sam wiesz jak jest

Skoro nic nie wiemy, to przynajmniej wartało by sie dowiedziec czy już tak kiedyś "drzewiej" bywało, że MF musiało w jednym roku oddać 160 mld PLN ....

P.S. Jeżeli chodzi o te zagadnienia to zadałem już tu kiedyś to pytanie:

<https://groups.google.com/group/pl.biznes.wgpw/browse_thread/thread/c294ea93339ab484/8fa4747e0e890394?hl=pl&lnk=gst&q=endriu+obligacje#8fa4747e0e890394>

.... ale jak widac pomimo upływającego czasu - i wydaje mi się - wysokiej rangi ważności tego tematu nikogo to nic a nic nie obchodzi ....

Dziwne jak na grupę dyskusyjną podejmującą zagadnienia finasowe ......

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 11:07:47
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Dziwne jak na grupę dyskusyjną podejmującą zagadnienia finasowe ......

Już nie mówiąc o tym że na:

http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=POGB5YR:IND

są jakies polskie pięciolatki których nie ma w:

<http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=homepage&samSession=39075506f25664add2799eab6d5d236c>

Ech, kto mi to wszytsko wytłumaczy i poda czy mój kraj bankrutuje czy ma się dobrze ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 11:11:29
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Już nie mówiąc o tym że na:

http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=POGB5YR:IND

i na blombergu nie ma trzylatków ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 11:25:58
Autor: Endriu
[...]

Jakieś TZ (trzylatki ?????? ) są na http://bossa.pl/pub/metastock/mstock/metaall.zip ...

.... i na stooq http://stooq.pl/q/?s=tz0212

Ale już EDO, COI i DOS na stooq'u ani w bossie widzę ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 11:50:54
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...

Ale już EDO, COI i DOS na stooq'u ani w bossie widzę ....

Z tego wynika że...:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Greckie-obligacje-daja-juz-ponad-100-2431689.html

.... na te obligacje należało by patrzeć "po całości" w odniesieniu co wskaźników rentowność i cena rynkowa.
Czy oprócz wykresu rentowności (POGB10YR:IND, POGB5YR:IND, POGB2YR:IND) ktoś umie znaleźć na Bloombergu dla tych naszych 10- cio, (nieistniejących chyba) 5-cio, i 2-latków  wykres cen (coś ala http://stooq.pl/q/?s=tz0212&c=3y&t=c&a=lg&b=0)?.

I czy ktoś umie coś takiego znaleźć ale dla papierów greckich bo Kolany w artykule nie podał nazwy tickera dla którego jest prezentowany wykres ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 12:05:05
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Czy oprócz wykresu rentowności (POGB10YR:IND, POGB5YR:IND, POGB2YR:IND) ktoś

http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=POGB2YR:IND
http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=POGB5YR:IND
http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=POGB10YR:IND

Z tego widać że raczej rentowność wszystkich obligacj idzie mniej więcej zgodnie z tymi zaplanowanymi w warunkach emisji .....:

<http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=lp_dos&samSession=39075506f25664add2799eab6d5d236c>
<http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=lp_tz&samSession=39075506f25664add2799eab6d5d236c>
<http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=lp_coi&samSession=39075506f25664add2799eab6d5d236c>
<http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=lp_edo&samSession=39075506f25664add2799eab6d5d236c>

.....więc wszystko raczej jest OK ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 12:12:45
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
....więc wszystko raczej jest OK ....

.....czyli rynek wycenia, że Donek będzie miał te 160 mld PLN na przyszły rok .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 14:25:32
Autor: root
Dnia Sun, 6 Nov 2011 12:12:45 +0100, Endriu napisał(a):

....więc wszystko raczej jest OK ....

....czyli rynek wycenia, że Donek będzie miał te 160 mld PLN na przyszły rok ....

Endriu, zapodajesz 10tki linków i dziwisz się ze potem gadasz sam ze sobą.
W dalszym ciągu nie wiem, konkretnie o jakie obligacje chodzi w tych twoich
komunikatach. Może kończy się jakaś seria 10letnia ale na pewno jedna taka
seria nie opiewa na 160mld. Może kończy się jakaś seria puszczana dla
inwestorów dużych np. denominowana w Euro. Jeśli Twoi informatorzy (media) podają jakies liczby to powninni się
określić skąd je wzieli w przeciwnym razie dla mnie to bzdury. I nawet
jesli maja racje, to dalej są to bzdury. Te dziennikarskie matoły, nie
potrafią do dwóch zliczyć, a Ty dajesz im wiarę. Może nie chodzi o 160mld
ale o 160 milionów. Dla dziennikarzy, polityków i matołków to właściwie bez
róznicy.

Data: 2011-11-06 14:33:53
Autor: root
Dnia Sun, 6 Nov 2011 14:25:32 +0100, root napisał(a):

[...]

Zresztą na stonie MF napewno sa gdzies ukryte wszystkie serie obligacji
(kiedyś to widziałem). Żeby znaleźć tam coś to trzeba mieć samozaparcie św.
Benedykta. Nawigacja mnie poraża, używanie niezrozumiałych i
niewyjaśnionych terminów też. Dostęp do informacji publicznej jest na
poziomie bananalandu. Dlatego na forexie nie wchodzę w krosy ze złotówką,
bo zawsze jestem zaskoczony.

Data: 2011-11-06 14:40:22
Autor: Endriu
> [...]
ale o 160 milionów. Dla dziennikarzy, polityków i matołków to właściwie bez

Nie no Root gdyby Donek nie mał szmalu na wykupienie poszczególnych emisji obligacji to i emisyjna cena na rynku wtónym musiała by spać o adekwatną proporcję (taj jak to pokazuje Kolany na przykładzie greckich obligacji). Po prostu lepiej poinformowani od nas wiedzą, że Donek będzie miał te pieniądze, bo gdyby ich miał  nie mieć (miał np. tylko na 50% kwoty potrzebnej do wykupienia obligacji) to cena na rynku wtórnym takiego np....

TZ0212
http://stooq.pl/q/?s=tz0212&c=3y&t=c&a=lg&b=0

.....musiała by wynosić nie 100 a 50 zł....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 14:57:12
Autor: george

"Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> wrote in message news:j962ok$dk8$1usenet.news.interia.pl...
> [...]

TZ0212
http://stooq.pl/q/?s=tz0212&c=3y&t=c&a=lg&b=0

....musiała by wynosić nie 100 a 50 zł....

znalazłeś może gdzieś skąd sie owa suma rolowanych obligacji wzieła i jaka jest tego struktura (chodzi mi o to w czym te obligacje są denominowane ).

Jesli np. 10% z tego (-> 16mld) to eur/jen/dolar to nie bedzie problemu bo 90% zawsze można druknąć i wypłacić emerytom. Ryzyko rolowania nie jest az tak wielkie w sytuacji gdy zadłużenie publiczne jest poniżej 60% pkb a wiekszośc obligacji denominowana jest we własnej walucie.

george

Data: 2011-11-06 15:52:25
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
znalazłeś może gdzieś skąd sie owa suma rolowanych obligacji wzieła i jaka
jest tego struktura (chodzi mi o to w czym te obligacje są denominowane ).

Nie nie znalazłem (może należałoby zameilowac do Kuźmiuka - lub
Michalkieiwcza - oni tam wiedza więcej niz my szaraczki a szczególnie ten
ostatni lubi odpowiadac na meile).

P.S.

1) George a możesz mi podpowiedzieć (bo widze, że orientujesz się trochę w
temacie) z czego bierze się ta x-%- towa wartość na oprocentowania obligacje
danego kraju:

Greece Govt Bond 10 Year Acting as Benchmark (GGGB10YR:IND)
http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=GGGB10YR:IND

Kto to ustala: rynek, czy jakiś rząd czy ktokolwiek inny i dlaczego akurat
tutaj wynosi on 26,77 a nie np. 50 ?. Nie rozumiem mechanizmu stojącego za
tym wskaźnikiem, no bo niby co on oznacza....

2) A tu ciekawa lista oprocentowania obligacji z całego światana bloombergu:

http://comon429.blogspot.com/p/blog-page.html

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-10 19:51:27
Autor: Endriu
[...]

Eurozombi
http://urbas.blog.onet.pl/Eurozombi,2,ID439429087,RS1,n

"[...] Zacznijmy od początku. Ostatnie kryzysy zadłużeniowe w Europie rozpoczynają się paniką na rynku państwowych obligacji. Na rynek rzucane są miliardy papierów skarbowych, co powoduje spadek ich cen oraz wzrost rentowności (odsetki od obligacji podzielone przez obniżającą się wartość rynkową). [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-10 21:47:47
Autor: Endriu
[...]

Tak sie zastanawiam i zadaje sobie paytanie (właściwie od paru lat) czy większość członków tego forum nie odpowiada mi na te moje pytania dlatego, że mnie nie lubi, czy dlatego, że nie wie .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-12 09:18:55
Autor: axel

Użytkownik "Endriu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j9hd9s$548$1@usenet.news.interia.pl...

[...]

Endriu....kto by Cię nie lubił....jesteś na tej grupie  (tak mi się cosik wydaje...?) od....ho ho hooooo abo i wiyncyj lat....zadajesz zawsze logiczne pytania, lecz....większość (chyba?) z nas sądzi, że Ty znasz odpowiedź na te pytania, tylko....prowokujesz/chcesz wywołać - po prostu - dyskusję...
A propos obligacji....moim skromnym zdaniem....jak doskonale wiesz, każde inwestowanie jest obarczone RYZYKIEM; inwestowanie w obligacje - w tym przypadku - rządowe...TEŻ ! Miarą tego ryzyka jest oczywiście ich oprocentowanie....im mniej wiarygodny rząd/państwo, tym wyższe oprocentowanie=tym więcej musi płacić to państwo za pożyczone pieniądze....to jest ograniczenie ceny obligacji "od góry"; "od dołu" ograniczeniem oprocentowania obligacji jest - oczywiście - poziom inflacji w tym państwie...

Amen

Data: 2011-11-06 17:14:30
Autor: root
Dnia Sun, 6 Nov 2011 14:40:22 +0100, Endriu napisał(a):

> [...]

TZ0212
http://stooq.pl/q/?s=tz0212&c=3y&t=c&a=lg&b=0

....musiała by wynosić nie 100 a 50 zł....

Endriu drogi. 160mld to tak duża kwota, że jakby spienięzyć cały ten kraj
to by może starczyło. Nie wierze w to. Jakiś osiołek dodał parę liczb i coś mu tam wyszło. Skoro
ktoś rzuca liczby a nie podaje ani źródła ani metody, to musi być
dziennikarz , historyk albo bankier-krawaciarz po kursie tańca. Mnie już to
mierzi. Wkurzyłeś mnie maksymalnie.

Data: 2011-11-06 17:17:19
Autor: root
Dnia Sun, 6 Nov 2011 17:14:30 +0100, root napisał(a):

> [...]

ktoś rzuca liczby a nie podaje ani źródła ani metody, to musi być
dziennikarz , historyk albo bankier-krawaciarz po kursie tańca. Mnie już to

Skoro w danym momencie dług z tytułu obligacji wynosi 380-500mld, co co w
tym dziwnego, że w 2012 będzie trzeba rolować 160mld. Kompletnie tego nie
pojmuję. Przecież tak jest od zawsze. O co ci chodzi?

Data: 2011-11-06 17:33:34
Autor: root
> [...]

TZ0212
http://stooq.pl/q/?s=tz0212&c=3y&t=c&a=lg&b=0

....musiała by wynosić nie 100 a 50 zł....
Masz Endriu
Brałem pod uwagę obligi hurtowe (1000zł nominał OK,PS,DZ,WZ)
W kolejnych latach do wykupu są następujące kwoty
2012: 101 mld
2013: 81 mld
2014: 35 mld

Data: 2011-11-06 17:39:06
Autor: Endriu
[...]

Root mój bohaterze, daj że no lineczka ...

P.S. No a gdzie te brakujące 60 mld w 2012 ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 17:46:55
Autor: root
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Dnia Sun, 6 Nov 2011 17:39:06 +0100, Endriu napisał(a):

TZ0212
[...]

http://mf.gov.pl/dokument.php?const=5&dzial=53&id=69282&typ=news i wybierz
obligacjeHurtowe.xls

Data: 2011-11-06 17:54:54
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
http://mf.gov.pl/dokument.php?const=5&dzial=53&id=69282&typ=news i wybierz
obligacjeHurtowe.xls

Root, jesteś wielki, wielki ...... największy :).

P.S. A te TS-y ze Stooq'a, to jakieś ..... "niehurtowe" (czy w ogóle to są obligacje - bo na takie wyglądają)  ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 17:55:45
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
P.S. A te TS-y ze Stooq'a, to jakieś ..... "niehurtowe" (czy w ogóle to są obligacje - bo na takie wyglądają)  ?.

Sorry TZ-ty ...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 18:01:38
Autor: root
Dnia Sun, 6 Nov 2011 17:54:54 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

TZty to pikuś - niecały miliardzik. Hurtowe mają nominał 1000zł a
detaliczne po 100zł, żeyby emeryta było stać. Oprócz tego są jeszcze
denominowane w Euro na 750mln Euronów. To też pikuś. Reszty (o ile tam
jest) nie znalazłem.

Data: 2011-11-06 18:03:37
Autor: Endriu
[...]

A może Kuźmiuk miał na myśli 60 mld z przyszłego deficytu bużetowego ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 18:12:44
Autor: root
Dnia Sun, 6 Nov 2011 18:03:37 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

A coś się tak qwa przyczepił. Od 2 dni trujesz i trujesz. 60 w tą czy w
tamtą, co za różnica. Donek nawet nie wie o czym mówimy. Już myśli o
kolejnych wstążkach, które będzie przecinał. Święta idą a w biedronce już
bombki sprzedają, a Ty zamiast się cieszyć - trujesz.

P.S.
Chociaż jak se porównac te 100mld z tymi 31mld w 2014 to tak jaby dużo.
Wiecej niz normalnie ;(

Data: 2011-11-16 21:17:36
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
http://mf.gov.pl/dokument.php?const=5&dzial=53&id=69282&typ=news i wybierz
obligacjeHurtowe.xls

Dzisiaj też coś sprzedali:
http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/obligacje_hurtowe/pliki_do_pobrania/obligacjehurtowe.xls

P.S. A link który podałes już dzisiaj nie działa ...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-16 21:40:19
Autor: root
Dnia Wed, 16 Nov 2011 21:17:36 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

Ale o co chodzi? Jakieś pieciolatki sprzedali ale będziem się martwić
dopiero w 2016.
Zobacz sobie http://www.money.pl/pieniadze/cds/

i poklikaj różne kraje:
http://www.money.pl/pieniadze/cds/niemcy,10.html
http://www.money.pl/pieniadze/cds/polska,1.html

Jeszcze z nami ta źle. Dają prawie 3% na rok że się nie wykaraskamy, za
Germanów prawie 1%. Za to Grecy! Za tych płaca 60%.
Nic dodać nic ująć. Nie ma się czym martwić.

Data: 2011-11-06 17:55:56
Autor: root
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Dnia Sun, 6 Nov 2011 17:39:06 +0100, Endriu napisał(a):

P.S. No a gdzie te brakujące 60 mld w 2012 ?.

A zapytaj swoich ulubieńców. Pewnie doliczyli jakieś bony skarbowe albo
cuś.
A w 2012 o ile dobrze kojarzę, nie bedziemy mieli wpływów z EU więc może
się rypnąć. Autostrady się rypną na pewno po zimie a ten koszyk co stoi nad Wisłą
pewnie rozbiorą menele i zezłomują. Jak nam obnizą rating, to nici z rolowania tych 100mld i kaput. A potem na jesień wybory przedterminowe i rząd jednosci narodowej i byle do
wiosny.

Data: 2012-01-13 21:06:23
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
A zapytaj swoich ulubieńców.

No i zapytałem.

Teraz skupujemy długi, żeby w styczniu zadłużać się jeszcze szybciej
<http://zbigniewkuzmiuk.nowyekran.pl/post/45938,teraz-skupujemy-dlugi-zeby-w-styczniu-zadluzac-sie-jeszcze-szybciej>

<http://ZbigniewKuzmiuk.nowyekran.pl/post/45938,teraz-skupujemy-dlugi-zeby-w-styczniu-zadluzac-sie-jeszcze-szybciej#comment_327973>

I wyobraź sobie odpowiedział ....

"[...] Ta informacja pochodzi z uzasadnienia do ustawy budzetowej na 2012 rok. [...]".

Teraz zadanie dla ciebie Root. Proszę odnaleźć to uzasadnienie i odszukać interesujące nas akapity  .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 17:44:05
Autor: root
Dnia Sun, 6 Nov 2011 17:33:34 +0100, root napisał(a):

> [...]

Brałem pod uwagę obligi hurtowe (1000zł nominał OK,PS,DZ,WZ)
W kolejnych latach do wykupu są następujące kwoty

Do tego dodaj dla 2012 roku:
Obligacja XS0144238002 - 750mln Euro = 3mldzł
DOSy - 1,3mld
TZ - 0,104mld
czyli tyle co nic.
Jeśli coś pominąłem daj znać ;)

Data: 2011-11-06 16:00:24
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Z tego wynika że...:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Greckie-obligacje-daja-juz-ponad-100-2431689.html

Gdyby się tak przyjrzeć temu wykresowi:
http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=GGGB2YR:IND

....to odnośnie "Radiomaryjnego" wyznania Kuźmiuka jeszcze to w kwietniu 2010 oprocentowanie greckich dwulatków wynosiło 5% i nic nie zapowiadało plajty ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 16:49:14
Autor: Endriu
[...]

Biurokraci UE tworzą modę na Cojones
http://lazacylazarz.nowyekran.pl/post/36557,biurokraci-ue-tworza-mode-na-cojones

"[...] Nie wiem, czy to zbieg okoliczności czy nie, ale dziwnym trafem wszystko zaczęło się zmieniać "na gorsze" po 10.04.2010 (a miało byc tak pięęknieee....). [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 17:37:20
Autor: Endriu
[...]

Fajnie się to wszystko wpisuje w ostatni post/prognozę Jacka Maliszewskiego z 13.07.2010:

Stopy procentowe w Polsce ruszą w górę, to tylko kwestia czasu
http://jacekmaliszewski.blox.pl/2010/07/Stopy-procentowe-w-Polsce-rusza-w-gore-to-tylko.html

"[...] Spójrzmy teraz na wykres rentowności amerykańskich 10-letnich obligacji skarbowych. Od lutego trwa tam hossa. Rentowność dla kupujących wyraźnie spada (spadek rentowności poniżej ważnego poziomu 3,10%), co oznacza silny wzrost ceny (kupujący godzą się płacić drożej za kupno obligacji).
Ten ruch kapitału w kierunku amerykańskich papierów skarbowych wynikał z ucieczki od obligacji europejskich. [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 17:24:19
Autor: kc
Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):
[...]

_
ustawe_dotyczaca.html>

Endriu, zauważyłeś, że rozmawiasz sam ze sobą? Chcesz znaleźć słuchaczy (czytelników), zajrzyj na psp. Tam dopiero jełopy się udzielają. Czasem tam zaglądam, oj, co za cymbały.
Wiem, że to ważne czy zbankrutujemy, czy nie, ale odpowiedzi nie znajdziesz czytając wypociny jakichś tam dziennikarzy o chytrych nazwiskach. I nie mówię o Wprost. I nie Mazia o takim nazwisku. Kurka, ojciec jednym z założycieli PC, a syn lewak? Tak daleko pada jabłko od jabłoni, czy może jabłoń stoi nie tam gdzie myślałem?
A wrócę jeszcze do demokracji, o której rozmawialiśmy w poprzednm wątku. Kiedyś słyszałem w tv mądry gość powiedział, że demokracja jest ułomnym systemem, bo głos profesora waży tyle co głos drwala. Nie jestem profesorem (zgadłeś!) ale zgadzam się z tym stwierdzeniem. Nie chcę, żeby mój głos był tyle samo warty co głos jakiejś tam pani profesor skądś między wtorkiem a czwartkiem.

To czy zbankrutujemy, czy nie jest zapisane w wykresach. Ja uważam, że to nieuniknione.

pozdrawiam
kc

Data: 2011-11-06 18:06:52
Autor: kc
 kc <kc59.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Nie jestem profesorem (zgadłeś!)

Dla twojej (i grupowej wiadomości) : to ja w chwilach wolnych od giełdy i mój zespół "ekspertów" . Ktoś to wrzucił na jutiuba :)

http://www.youtube.com/watch?v=Aun4iNycMJI

Pays well :), bet on that.
pozdrawiam
kc

Data: 2011-11-06 19:25:58
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Dla twojej (i grupowej wiadomości) : to ja w chwilach wolnych od giełdy i mój
zespół "ekspertów" . Ktoś to wrzucił na jutiuba :)

http://www.youtube.com/watch?v=Aun4iNycMJI

Tu się ojczyzna chyli ku upadkowi, a ten se molo w Szwecji buduje .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 18:33:26
Autor: kc
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):
Tu się ojczyzna chyli ku upadkowi, a ten se molo w Szwecji buduje .....

Też ubolewam nad ojczyzny losem, ale micha, micha (że zacytuję skippiego)

pozdrawiam
kc

Data: 2011-11-06 19:00:53
Autor: kc
Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a): > Tu się ojczyzna chyli ku upadkowi, a ten se molo w Szwecji buduje .....
> Też ubolewam nad ojczyzny losem, ale micha, micha (że zacytuję skippiego)

pozdrawiam
kc

Endriu, ta nasza ojczyzna to niedobra matka jest. W Polsce ( 10 lat temu) byłem dyrektorem generalnym w pewnej koreańskiej firmie i nie mogłem utrzymać rodziny (dwie studiujące córki). Stąd decyzja, wróciłem do starego fachu. Nie żałuję. Bezstresowo teraz, chyba, że coś z nadwyżek na giełdzie zainwestuję :)

kc

Data: 2011-11-06 19:33:38
Autor: root
Dnia Sun, 6 Nov 2011 19:25:58 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

Myślisz mój drogi, że te 160mld nas pokona? Toż to chyba 50mld euronów.
Germanie nam pożyczą. Nie martw się ;)

Data: 2011-11-09 17:12:33
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Myślisz mój drogi, że te 160mld nas pokona? Toż to chyba 50mld euronów.
Germanie nam pożyczą. Nie martw się ;)

To i Włosi będą potrzebować w najbliższym czasie podobnej kwoty ....

Włochy mogą ugiąć się pod długami
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Wlochy-moga-ugiac-sie-pod-dlugami-2434963.html

"[...] Analityk X-Trade Brokers Marcin Kiepas stwierdził, że na razie Włochy nie powinny mieć problemów ze spłatą zobowiązań. Do końca roku zapadają papiery warte około 40 mld euro. "Podejrzewam, że budżet Włoch nie jest tak mocno napięty, aby takich pieniędzy nie dało się znaleźć" - powiedział. [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-09 21:37:37
Autor: root
Dnia Wed, 9 Nov 2011 17:12:33 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

Przestań Endriu. Nikogo to nie obchodzi. Odkąd filtruje wszystkie FUTRA,
nie widzę żadnych postów, nie mówiąc już o wesołych pogaduszkach.

Data: 2011-11-17 09:49:10
Autor: Endriu
[...]

A w przyszłym roku  potrzebują 300 mld Euro ....

Quo vadis Italia?
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Quo-vadis-Italia-2437052.html

"[...] Wypadkową stagnacji gospodarczej, kryzysu demograficznego oraz przerośniętego i nieefektywnego państwa opiekuńczego jest gigantyczny dług publiczny. Zadłużenie Włoch sięga 1,9 biliona euro. Rzym w przyszłym roku musi pożyczyć ok. 300 miliardów euro, aby sfinansować permanentny niedobór w kasie państwa i spłacić wierzycieli (czyli wykupić zapadające obligacje). [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 18:34:36
Autor: Endriu
Bankrutują czy nie bankrutują ...
Endriu, zauważyłeś, że rozmawiasz sam ze sobą? Chcesz znaleźć słuchaczy
(czytelników), zajrzyj na psp.

Co to jest to psp bo nie mam zielonego pojęcia ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-06 17:43:51
Autor: kc
> [...]
> (czytelników), zajrzyj na psp.

Co to jest to psp bo nie mam zielonego pojęcia ?.

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,48200.html?group=pl.soc.polityka

kc

--

Bankrutują czy nie bankrutują ...