Barania Góra i szlak Habsburgów

Data: 2011-05-27 09:54:05
Autor: WuYo
Barania Góra i szlak Habsburgów
Jakiś czas temu będąc w okolicahc Wisły spotkałem się z czymś takim jak Szlak Habsburgów (biegnie z Wisły na Baranią Górę). Chozi mi o ostatni odcinek szlaku na Baranią Górę (przez Przysłop). Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów jechał aby tamtędy i jak ten fagment wygląda? Czy jest to typowy górski szlak pieszy, gdie wymagany jest raczej rowerek terenowy), czy na tradycyjnym też mozna dojechać? Jaki jest podjazd i jaka mniej więcej suma przewyższenia?

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-05-27 11:04:48
Autor: bans
W dniu 2011-05-27 09:54, WuYo pisze:

 Czy jest to typowy
górski szlak pieszy, gdie wymagany jest raczej rowerek terenowy), czy na
tradycyjnym też mozna dojechać?

Jeśli szlak ten pokrywa się z czerownym Przysłop-Barania Góra, to spodziewaj się albo korzeni w lesie, albo bardzo kamienistej drogi. Ot, typowy beskidzki szlak.

Jak masz dobrą technikę i porządną łydę, to na góralu wjedziesz, ale na czymś innym - wątpię.

Choć spotkałem tam kiedyś gościa pchającego na Baranią rower crossowy - i o ten sposób polecam, to w sumie niedaleko (1h pieszo?). A co dalej planujesz? Bo komfortowego zjazdu na inny niż MTB rower tam nie znajdziesz.

Jaki jest podjazd i jaka mniej więcej suma
przewyższenia?

http://www.e-gory.pl/index.php/Mapy-online/Beskidy-Compass/Beskid-Slaski.html

Policz sobie. Ale tak jak mówię - tu nie tyle problemem jest przewyższenie, co nawierzchnia.

--
bans

Data: 2011-05-27 14:39:56
Autor: WuYo
Barania Góra i szlak Habsburgów
Jak masz dobrą technikę i porządną łydę, to na góralu wjedziesz, ale na czymś innym - wątpię.

No właśnie! Dlatego okolice zwiedziłem (Istebna, Kamesznica, etc.) natomiast na Baraniej jeszcze nie byłem. Natomiast fakt faktem, że widziałem tam kilka szlaków rowerowych, tyle, że na razie nie miałem okazji sprawdzić. Może ktoś z bardziej doświadczonych bikerów by się tam wybrał i trochę rozeznał teren?

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-05-27 14:57:06
Autor: bans
W dniu 2011-05-27 14:39, WuYo pisze:

Może ktoś
z bardziej doświadczonych bikerów by się tam wybrał i trochę rozeznał teren?

A jakieś konkretne pytania? Sprecyzuj czego oczekujesz.

Polecam trawers Baraniej Góry, da się przejechać nawet na miejskim rowerze ;)

https://picasaweb.google.com/artur.goc/2010_04_24BaraniaGoraTrawers#slideshow/5463730745472035730

20km z hakiem.

Albo trójkąt Kubalonka-Istebna-Laliki, bardzo malownicze tereny, sporo asfaltowych dróg w lesie.

https://picasaweb.google.com/artur.goc/2010_09_12KubalonkaLalikiKubalonka#slideshow/5516416714705031826

Albo od strony Węgierskiej Górki żółty szlak rowerowy na południe od Magurki Radziechowskiej:

https://picasaweb.google.com/artur.goc/2011_05_07SkrzyczneBaraniaGora#slideshow/5604087216470669090

--
bans

Data: 2011-05-27 07:48:57
Autor: Michał Kieś
Barania Góra i szlak Habsburgów
Moim zdaniem nie ma szans żeby wjechać cały szlak od Przysłopu na
Baranią Górę. Bardzo dużo luźnych kamieni i korzeń na korzeniu.

Data: 2011-05-27 16:56:54
Autor: WuYo
Barania Góra i szlak Hapsburgów
Policz sobie. Ale tak jak mówię - tu nie tyle problemem jest przewyższenie, co nawierzchnia.

Dopiero teraz "zaskoczyłem", że Schronisko "Pod Baranią Górą" to nie to samo wzniesienie o takiej samej nazwie! Prawdopodobie stąd to całe zamieszanie.

Pozdro, M.

Data: 2011-05-28 13:09:43
Autor: bans
W dniu 2011-05-27 16:56, WuYo pisze:

Dopiero teraz "zaskoczyłem", że Schronisko "Pod Baranią Górą" to nie to samo
wzniesienie o takiej samej nazwie! Prawdopodobie stąd to całe zamieszanie.

Obawiam sie, ze teraz ja nie rozumiem. Jakie wzniesienie?

Schronisko pod Barania Gora to nie nazwa, tylko bardzo niedokladne okreslenie polozenia schorniska na Przyslopie (na Barania to jeszcze stamtad godzina drogi).

--
bans

Data: 2011-05-29 10:52:25
Autor: MichałG
W dniu 2011-05-28 13:09, bans pisze:
[...]

ale mozna tam dojechać (do schroniska) asfaltem, ignorująć przy okazji znaki 'zakaz jazdy rowerów'.... Widocznie niektórzy dali sie mocno we znaki spacerowiczom.... ;(

michał

Barania Góra i szlak Habsburgów