Baraże o Ekstraklasę zawieszone

Data: 2009-06-12 15:03:31
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
Baraże o Ekstraklasę zawieszone
"Komisja ds. Nagłych PZPN odwołała w piątek mecze barażowe o awans do Ekstraklasy. Związek został zmuszony do takiego ruchu, bo czeka na decyzje administracyjne Trybunału przy PKOl w sprawie degradacji Widzewa Łódź oraz Sądu Administracyjnego w sprawie licencji dla ŁKS. Do momentu ich wydania, nie zapadną decyzję kto i kiedy ma grać w barażach - postanowił w piątek PZPN"
http://www.sport.pl/pilka/1,65050,6714141,PZPN__Baraze_o_Ekstraklase_zawieszone_.html

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2009-06-12 15:17:17
Autor: Mane
Baraże o Ekstraklasę zawieszone
Czyli cyrk w najlepsze, ciekawe jak długo to potrwa, zeby tylko nie bylo ze druzyna 1.ligowa gra baraze za "piec dwunasta" wygrywa taki dwumecz i ma 3 dni na skompletowanie skladu na ekstraklase :) ale moze o to chodzi, wtedy juz "nikt" nie spadnie, za rok leca Jagiellonia i druzyna w ostatlniej chwili klecona z lapanki, chociaz przykład ŁKSu pokazuje ze nie koniecznie :)

Data: 2009-06-12 09:32:41
Autor: Rowerex
On 12 Cze, 14:17, Mane <mane1...@gazeta.pl> wrote:

Czyli cyrk w najlepsze, ciekawe jak długo to potrwa,

Do czasu ponownego zalegalizowania korupcji - tylko ryba nie
bierze :o)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-12 16:31:02
Autor: tomus_king
Mane <mane1979@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

A wydawało się, że po zamieszaniu z ubiegłego roku gorzej być nie może...

Data: 2009-06-13 05:45:59
Autor: Roberto
On 12 Cze, 18:31, " tomus_king" <tomus_k...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

A wydawało się, że po zamieszaniu z ubiegłego roku gorzej być nie może...

A znasz takie ukraińskie optymistyczne przysłowie:
Nie płacz, bo zawsze może być gorzej:) Ja tam myślę, że Grzesio wielka
szczena zaraz coś zadziała. I czekam jeszcze na kolejną wypowiedź
wariata Jank z Łodzi. I będzie już pięknie. sialalala zabawa trwa:)

Data: 2009-06-12 17:02:41
Autor: Sebcio
On Fri, 12 Jun 2009 15:17:17 +0200, Mane <mane1979@gazeta.pl> wrote:

[...]
Ja juz od dawna postuluje o powolanie drugiego zwiazku pilki noznej
niezaleznego od starych ukladow i nawiazanie wspolpravy z zwiazakmi
pilkarskimi z innych krajow

Data: 2009-06-12 09:38:52
Autor: Rowerex
On 12 Cze, 16:02, Sebcio <sebastikan...@wp.pl> wrote:

Ja juz od dawna postuluje o powolanie drugiego zwiazku pilki noznej
niezaleznego od starych ukladow i nawiazanie wspolpravy z zwiazakmi
pilkarskimi z innych krajow

Ja bym postulował powstanie trzeciego, czwartego i piątego związku, bo
ten drugi będzie umoczony w układy od samego początku, trzeci pewnie
też, czwarty z pewnością, a piąty najprawdopodobniej.

Co roku kibice w głosowaniu powszechnym wybieraliby związek, który
będzie rządził przez następny sezon. Oczywiście każdy związek można
będzie obalić w trakcie jego kadencji, ale nie mam na razie pomysłu
jak.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-15 14:27:23
Autor: PawelC
Rowerex pisze:
[...]

Jest jak, choć wymagało by to POSPOLITEGO RUSZENIA.
Wyobraźmy sobie, że wszyscy zainteresowani kibice zapisują się do Związku, konkretnie struktur terenowych (bo kto może tego zabronić).
Potrzebna jest odpowiednia ilość tych zapisanych, żeby przy delegowaniu delegatów wybrać tych, którzy mogą na następnym zjeździe coś zmienić.
Potem to już tylko zjazd, można wypieprzyć leśnych dziadków... powołać na ich miejsce ludzi, którzy mają pomysł na tą naszą piłkę i problem z głowy....
:)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-15 16:12:48
Autor: Citizen Cain
Baraże o Ekstraklasę zawieszone

Ale do licha, O CO CHODZI?

O ile za zamieszanie z licencją ŁKS odpowiada PZPN, o tyle za sprawę Widzewa jedynym odpowiedzialnym jest Trybunał Arbitrażowy, który postanowił sobie zakpić z prawa. Jego decyzja, uchylająca werdykt PZPN, została uchylona przez Sąd Najwyższy. Dlaczego więc pretensje o to do PZPN-u?

CC

Data: 2009-06-15 16:13:47
Autor: Cavallino
Użytkownik "Citizen Cain" <cc1@go2.pl> napisał w wiadomości news:h15kpg$ktq$1inews.gazeta.pl...

Ale do licha, O CO CHODZI?

O ile za zamieszanie z licencją ŁKS odpowiada PZPN

Tak do końca to nie bardzo, raczej ŁKS.
No chyba że sąd przyzna rację klubowi.
Ale osobiście już teraz nie bardzo w to wierzę, już wcześniej kilka klubów kwalifikowało się do niewydania licencji, w końcu musiał być ten pierwszy raz.

Data: 2009-06-15 16:29:26
Autor: Mane
Cavallino pisze:

O ile za zamieszanie z licencją ŁKS odpowiada PZPN

Tak do końca to nie bardzo, raczej ŁKS.

PZPN tez nie jest bez winy, powinno to byc tak zaplanowane ze przed czerwcem koncza sie wszysttkie odwolania, bo wiadomo ze tonacy bedzie sie brzytwy chwytal.

Zreszta z ŁKSem to nie ma zadnego zamieszania, bo decyzjan NSA bedzie pewnie za jakies pol roku wiec i tak ŁKS jest pogrzebany. Bo nie wyobrazam sobie zeby liga czekala na ta decyzje.

Data: 2009-06-15 16:38:05
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mane" <mane1979@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h15lsg$oea$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:

[...]

PZPN nie ma wpływu na sądownictwo w tym kraju, nie ma ustawy nakazującej sądom w tych sprawach wydawać orzeczenia jak w trybie wyborczym.
A taki proces może trwać lata całe - jak sobie wyobrażasz zaplanowanie tego przez PZPN?
Licencję na 2009 mieli wydawać w 2002 np.? ;-)

Zreszta z ŁKSem to nie ma zadnego zamieszania, bo decyzjan NSA bedzie pewnie za jakies pol roku

W pierwszej instancji.

wiec i tak ŁKS jest pogrzebany. Bo nie wyobrazam sobie zeby liga czekala na ta decyzje.

Dokładnie.

Data: 2009-06-15 17:38:06
Autor: Mane
Cavallino pisze:

[...]

Bez przesady ale zakladajac te 6 miesiecy na decyzje z ewentualnego odwolania NSA to jakos na poczatku roku rozpoczac proces weryfikacji wnioskow licencyjnych... chociaz z drugie strony to patowa sytuacja bo ktory klub moglby w styczniu pochwalic sie umowami sponsorskimi na przyszly sezon biorac pod uwage ze w zakonczonym sezonie do samego konca wazylo sie kto z ligi z leci :).... a jak sie ostatecznie okazalo to do dzisiaj nie wiadomo :D

Data: 2009-06-15 17:46:58
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mane" <mane1979@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h15pt8$d7u$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:

[...]

6 miesięcy?
A ile trwa sprawa Widzewa?

A to jeszcze nie koniec drogi, od ponownego wyroku Trybunału znowu będzie możliwość odwołania.

Data: 2009-06-15 21:04:29
Autor: Mane
Cavallino pisze:

A to jeszcze nie koniec drogi, od ponownego wyroku Trybunału znowu będzie możliwość odwołania.

Nie wiem jaka jest doroga u nas ale wiem ze we Francji czy Niemczech, albo Włoszech, degradowali troche bardziej zasłuzone dla ich lig kluby niż ŁKS, i jakoś to ogarniali, chociaż być może maja tam bardziej cywilizowane prawo :)

Data: 2009-06-16 08:12:37
Autor: yamma
PawelC wrote:

[...]

Najpierw może poczytaj sobie statut PZPN. Statut wyraźnie okresla kto może być członkiem PZPN i na pewno nie mogą to być pojedyncze osoby fizyczne (a np. mogą być kluby pikarskie, towarzystwa sportowe). Pospolitego ruszenia obecnych członków nie będzie, bo wiekszość tkwi w korupycyjnych układach. Zmieniać się zacznie jak prokuratorzy z Wrocławia dotrą do klas okręgowych a kiedy to będzie, to najstarsi górale nie wiedzą.
yamma

Data: 2009-06-12 18:54:46
Autor: bodyn
Sebcio pisze:
[...]

No to powluj. Jakis problem?

Data: 2009-06-12 19:09:03
Autor: Sebcio
Baraże o Ekstraklasę zawieszone
On Fri, 12 Jun 2009 18:54:46 +0200, bodyn <bodyn@wytnij.to.o2.pl>
wrote:

Sebcio pisze:
[...]

nie, nie widze zadnych przeszkod

Data: 2009-06-12 19:49:12
Autor: Mane
Sebcio pisze:

Ja juz od dawna postuluje o powolanie drugiego zwiazku pilki noznej
niezaleznego od starych ukladow i nawiazanie wspolpravy z zwiazakmi
pilkarskimi z innych krajow

I co bedziemy grac raz do roku z reprezentacja Karalonii?
Do wspolpracy potrzebny jest tylko jeden zwiazek FIFA :)

Data: 2009-06-13 00:09:36
Autor: Hades
Baraże o Ekstraklasę zawieszone
Użytkownik "Mane"
> [...]

I co bedziemy grac raz do roku z reprezentacja Karalonii?
Do wspolpracy potrzebny jest tylko jeden zwiazek FIFA :)

Troche zle rozumujesz. Zwiazek krajowy potrzebny jest do organizacji
rozgrywek na terenie kraju. I taki nowy zwiazek jak najbardziej moglby
w Polsce powstac. To zas czy nowy zwiazek chcialby nalezec do UEFA
(nie FIFA) to juz wylacznie byla by jego sprawa.
AM

Data: 2009-06-13 12:30:40
Autor: Mane
Hades pisze:

[...]

Jest taki zwiazek nazywa sie Ekstrklasa S.A. po sezonie wypadalo by grac w jakichs europejskich pucharach :)

Data: 2009-06-13 19:06:36
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
Baraże o Ekstraklasę zawieszone
Hades napisał(a):

Użytkownik "Mane"
[...]

Tylko czy UEFA przyjmie nowy związek w swoje struktury...

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2009-06-13 19:18:44
Autor: Mane
Henryk "Plumski" Plumowski pisze:

Tylko czy UEFA przyjmie nowy związek w swoje struktury...

Właśnie o tym pisałem, nie przyjmie.

Data: 2009-06-13 19:57:09
Autor: Sebcio
On Sat, 13 Jun 2009 19:18:44 +0200, Mane <mane1979@gazeta.pl> wrote:

Henryk "Plumski" Plumowski pisze:

Tylko czy UEFA przyjmie nowy związek w swoje struktury...

Właśnie o tym pisałem, nie przyjmie.
I oto chodzi, do powolania nowych zwiazkow nalezy tez zachecic inne
kraje z regionu, a potem zorganizujemy swoje wlasne mistrzostwa

Data: 2009-06-13 20:06:59
Autor: Hades
Baraże o Ekstraklasę zawieszone
Użytkownik "Sebcio"

>Właśnie o tym pisałem, nie przyjmie.
I oto chodzi, do powolania nowych zwiazkow nalezy tez zachecic inne
kraje z regionu, a potem zorganizujemy swoje wlasne mistrzostwa

To wlasnie. Na przyklad nowe, zmodyfikowane przepisy mogly by znalezc
nasladowcow i w innych krajach co zmusilo by FIFA do dzialania. Teraz
to oni nie zrobia nic. Za duzo kasy maja z tego mafijnego przedsiewziecia
pod tytulem FIFA aby cokolwiek zmieniac.
AM

Data: 2009-06-13 22:43:39
Autor: Cavallino
Użytkownik "Sebcio" <sebastikantus@wp.pl> napisał w wiadomości news:42q735hn0sl63801k15k1tekdtjunf54l64ax.com...
[...]

Bierz się do dzieła i nie zawracaj gitary.

Data: 2009-06-13 20:00:52
Autor: Hades
Baraże o Ekstraklasę zawieszone
Użytkownik "Mane"
> Tylko czy UEFA przyjmie nowy związek w swoje struktury...

Właśnie o tym pisałem, nie przyjmie.

Czy to naprawde bylo by takie wielkie zmartwienie? Niech nie przyjmuje.
Za to mozna by sobie grac wedlug wlasnych przepisow. Taki np. czas
wylacznie gry (jak w hokeju) aby ukrucic w koncu manipulowanie przez
sedziow wynikami spotkan (patrz chocby liga angielska gdzie sedziowie
w sytuacjach gdy np. Manhaster przegrywa potrafia przedluzyc 2 polowe
o 7 - 8 minut az do wyrownania), taka np. modyfikacja przepisu o spalonym
(przeciez to jakas paranoja zeby przy rzucie roznym lub wolnym z polowy
druzyny broniacej odgwizdywac pozycje spalona) i co by tam sie jeszcze
chcialo. Tak wiec byla by i pozytywna strona takiej niezaleznej ligi.
AM

Data: 2009-06-13 20:38:15
Autor: Sebcio
Baraże o Ekstraklasę zawieszone
On Sat, 13 Jun 2009 20:00:52 +0200, "Hades" <waruga@vp.pl> wrote:

Użytkownik "Mane"
> [...]

druzyny broniacej odgwizdywac pozycje spalona) i co by tam sie jeszcze
chcialo. Tak wiec byla by i pozytywna strona takiej niezaleznej ligi.
A FIFA i UEFA wczesniej czy pozniej i ak by musiala podjac rozmowy z
nowym zwiazkiem, wyobrazmy sobie ze do takiego zwiazku nalezalyby
kraje gdzie lacznie mieszka 150mln ludzi, tego nie moznaby ignorowac w
nieskonczonosc

Data: 2009-06-13 05:42:24
Autor: Roberto
On 12 Cze, 19:49, Mane <mane1...@gazeta.pl> wrote:
Sebcio pisze:

> [...]

I co bedziemy grac raz do roku z reprezentacja Karalonii?
Do wspolpracy potrzebny jest tylko jeden zwiazek FIFA :)

Ale będziemy mistrzami świata:)

Data: 2009-06-12 17:50:02
Autor: AJK
12-06-2009  o godz. 15:03 Henryk "Plumski" Plumowski napisał:

[...]

Ahaaaa... to dlatego przez osiedle przeszło mi trzech kibiców Cracovii,
śpiewając, że Wisła to stara k....

--
AJK (otwarte okno i usenet są tańsze niż abonament RTV czy gazeta, o
opóźnieniu nie wspominając :-))

Data: 2009-06-13 16:46:20
Autor: Roberto
Baraże o Ekstraklasę zawieszone
http://www.sports.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=51272
Komisja ds. Nagłych niczego nie wyjaśniła. Ale jej decyzja o odwołaniu
meczów Korony z Cracovią została uznana za dość rozsądną. Byleby teraz
nie próbowano pisać nowego scenariusza przy zielonym stoliku.
Będzie gorąco. Kasa Cacka, siła trzech członków zarządu (Potok,
Matusiak, Animucki), autorytet Bońka, zobowiązania Laty... Będzie
ciężko obronić się przed przewałką! A bez wsparcia mediów wręcz
niemożliwe! Stan prawny jest jasny: awans - Zagłębie Lubin i Korona
Kielce. Baraż: Podbeskidzie - Cracovia. Każda inna decyzja to
ordynarny przekręt" - treść tego SMSa, jaki otrzymaliśmy wczoraj przed
południem od jednego z piłkarskich działaczy, doskonale znających nie
tylko meandry prawa, ale przede wszystkim wszystkie koterie i układy
rządzące polską piłką, doskonale pokazywała temperaturę emocji wokół
sprawy barażu o ekstraklasę. Co najmniej w kilku polskich miastach:
Łodzi, Krakowie, Kielcach, Gdyni, Bielsku-Białej, z niecierpliwością
czekano na werdykt zwołanej na piątek Komisji ds. Nagłych PZPN. Akurat
wczoraj zasługiwała ona na swe miano, bo prezes Grzegorz Lato na
utajnione obrady gnał prosto z Okęcia, gdzie wylądował po powrocie z
RPA. Obok niego o składzie stawki ekstraklasowej i pierwszoligowej
zadecydować miała piątka wiceprezesów związku: Jan Bednarek, Rudolf
Budgoł, Janusz Matusiak, Adam Olkowicz i Antoni Piechniczek. -
Sekretarz związku, Zdzisław Kręcina, nie jest członkiem komisji -
podkreślał rzecznik związku, Jakub Kwiatkowski.

Jednogłośnie - bez konkretów

Krótko po 13.00 wszystko było już jasne. To znaczy... trzeba by
stwierdzić raczej, że komisja skończyła obrady. - Decyzja była
jednogłośna - zakomunikował najpierw Kwiatkowski, jakby próbując uciąć
wcześniejsze spekulacje o podziale gremium na obóz prołódzki
(Matusiak, Olkowicz, Lato) i probielski (Piechniczek, Bugdoł). Zresztą
- patrz tekst na str. 2 - późniejsze wypowiedzi pokazały, że takowe
postrzeganie sympatii i antypatii nie ma nic wspólnego z
rzeczywistością. Sęk w tym, że rzecznik prasowy nie miał do
przekazania zbyt wielu konkretów. - Komisja, działając w porozumieniu
z Departamentem Logistyki Rozgrywek "Ekstraklasy" SA, zdecydowała o
odwołaniu baraży - mówił, po czym - indagowany bardziej szczegółowo -
precyzował: - Odwołała planowane na 13 i 17 czerwca baraże między
Koroną Kielce i Cracovią.

Poprawianie Temidy

I tyle. To jedyna wiadoma rzecz "na styku" ekstraklasy i I ligi.
Reszta to już wyłącznie interpretacje i domniemania. - Jednocześnie
władze związku postanowiły zaapelować - już w piątek wysłano w tej
sprawie faks - do Trybunału Arbitrażowego przy PKOl o jak najszybsze
rozpatrzenie ponownie odwołania Widzewa Łódź - dodawał jeszcze Jakub
Kwiatkowski. To dość istotne zastrzeżenie, jeżeli weźmie się pod uwagę
środowe wypowiedzi prezesa TA, prof. dr hab. Zygfryda Siwika, który
mówił o minimum miesięcznym okresie, potrzebnym trybunałowi na wydanie
werdyktu. Tak naprawdę jednak clou problemu leżeć może w Wojewódzkim
Sądzie Administracyjnym w Łodzi, który rozpatrzyć ma odwołanie ŁKS-u
od decyzji Komisji Odwoławczej ds. Licencji. Znawcy tematu
podkreślają, że w tejże instytucji wydania wyroku spodziewać się można
najwcześniej... za pół roku. A tak długo z inauguracją rozgrywek
czekać nie można... - Mam nadzieję, że sześć tygodni, jakie pozostają
do planowanego terminu inauguracji rozgrywek, pozwolą na wyjaśnienie
wszelkich wątpliwości co do składu ekstraklasy - dyplomatycznie
zauważał wczoraj rzecznik spółki prowadzącej rozgrywki, Adrian Skubis.
Ze zdziwieniem natomiast przyjmował słowa swego PZPN-owskiego
odpowiednika o "porozumieniu" z Departamentem Logistyki Rozgrywek. -
Nic o tym nie wiem. Przyjęliśmy jedynie do wiadomości informację o
odwołaniu baraży.

Słowo "odwołanie" w ustach kolejnego oficjela wydaje się...
nieprzypadkowe. Niektórzy członkowie ścisłych władz PZPN nie kryli
bowiem, że baraży może nie być w ogóle. Tak komunikował wczoraj np.
Antoni Piechniczek (czytaj obok), odbierając wszelką nadzieję na grę o
ekstraklasę Podbeskidziu. Scenariusz rozrysowywany przez uczestników
obrad miałby polegać na tym, że ŁKS w końcu otrzymuje licencję, a
Widzewowi trybunał jednak win nie przedawnia. W tej sytuacji z
ekstraklasy spadłyby Górnik i Cracovia, weszłyby Zagłębie Lubin i
Korona, a Arka (14. w ekstraklasie) po prostu... nie gra barażu z
bielszczanami!

Mniejsze zło

To jednak - przynajmniej do oficjalnego "klepnięcia" takowych
rozstrzygnięć - tylko spekulacje. Trzeba założyć, że działacze PZPN
nie będą jednak próbować rozstrzygać własnych gierek, ale zastosują
się do logiki i prawnej wykładni, choćby tej z SMS-a cytowanego na
wstępie. - Moim zdaniem dzisiejsza decyzja jest wyborem "mniejszego
zła" - komentuje wczorajszy werdykt Komisji ds. Nagłych były
wiceprzewodniczący Wydziału Dyscypliny, Jacek Kryszczuk, który wciąż
bardzo uważnie przygląda się związkowym poczynaniom. - Do rozpoczęcia
rozgrywek zostało trochę czasu, warto poczekać na orzeczenia
Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i Trybunału Arbitrażowego, o ile
oczywiście w miarę szybko instytucje te rozpatrzą skargi - odpowiednio
- ŁKSu i Widzewa. Baraże można rozegrać dwa tygodnie przed
rozpoczęciem ligi. A podjęcie dziś jakichkolwiek nieodwracalnych
decyzji mogłoby mieć fatalne skutki.

Kluby powinny iść na drogę sądową z PZPN. Zablokować ten syf
natychmiast!

Data: 2009-06-14 19:59:23
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
Roberto napisał(a):

a Arka (14. w ekstraklasie) po prostu... nie gra barażu z
bielszczanami!

Bo czemu?

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2009-06-15 00:47:07
Autor: AJK
14-06-2009  o godz. 1:46 Roberto napisał:

http://www.sports.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=51272
(...)
Kluby powinny iść na drogę sądową z PZPN. Zablokować ten syf
natychmiast!

Ale czemu piszesz to tutaj?  Tu klubów nie ma.
Tam napisz (albo zadzwoń):
30-552 Kraków, Wielicka 101
Tel.: 0 (12) 29 29 100
Fax: 0 (12) 655 18 82
e-mail: klub@cracovia.pl

I koniecznie wrzuć tu uzyskaną odpowiedź.

--
AJK ("Bo wszystkie co i raz lubiejom się pośmiać")

Data: 2009-06-15 11:07:39
Autor: Roberto

e-mail: k...@cracovia.pl

I koniecznie wrzuć tu uzyskaną odpowiedź.

--
AJK ("Bo wszystkie co i raz lubiejom się pośmiać")

Ja znam wszystkie te telefony. Napisałem pod wpływem tego tekstu. Mam
już dość tego naszego burdelu niezależnie od tego jak to się zakończy.
Co rok nie wiadomo kto spada, kto wchodzi. No cyrk na wielkich kołach.
A prawo mają wszyscy w d...e. Nie dość, że nasza piłka wygląda tak jak
byśmy grali na śmietniku to jeszcze takie cosik.

Data: 2009-06-16 07:46:49
Autor: tomus_king
Baraże o Ekstraklasę zawieszone
Ja znam wszystkie te telefony. Napisa=B3em pod wp=B3ywem tego tekstu. Mam
ju=BF do=B6=E6 tego naszego burdelu niezale=BFnie od tego jak to si=EA
zako=> =F1czy.
Co rok nie wiadomo kto spada, kto wchodzi. No cyrk na wielkich ko=B3ach.
A prawo maj=B1 wszyscy w d...e. Nie do=B6=E6, =BFe nasza pi=B3ka wygl=B1da tak jak
by=B6my grali na =B6mietniku to jeszcze takie cosik.

Heee, a ludzie od biednego Leo cudów wymagają ;)

--

Baraże o Ekstraklasę zawieszone