Barbarzyńcy dewastują Christianitas

Data: 2012-03-07 20:22:42
Autor: abc
Barbarzyńcy dewastują Christianitas
Dla Singera zabicie dziecka jest moralnie neutralne. W przeciwieństwie do
spożywania wołowiny, które jest moralnie naganne.

Co ciekawe, w swojej pokrętnej argumentacji Singer mimochodem przyznaje
rację przeciwnikom aborcji, twierdząc, iż zarówno płód w łonie kobiety, jak
i noworodek są "istotami żywymi".

"Rozróżnianie między płodem a noworodkiem to fikcja. Powinniśmy postawić
sobie inne pytanie: czy fakt, że mamy do czynienia z realnym człowiekiem,
odbiera nam prawo do pozbawienia go życia" - zastanawia się Singer w książce
"Rethinking Life and Death".

I odpowiada: nie odbiera. W wywiadzie dla niemieckiego tygodnika "Der
Spiegel" filozof zaproponował, by wprowadzić 28-dniowy "okres próbny" dla
nowo narodzonego dziecka. W tym czasie rodzice mogliby jeszcze podjąć
decyzję o zabójstwie.

Według Singera dużo ważniejszym kryterium oceny moralnej postawy jednostki
jest skłonność do zadawania bólu i cierpienia. Noworodek nie ma jeszcze
pełnej "świadomości cierpienia", z kolei dorosłe zwierzęta - tak.

Dlatego Singer nie je mięsa i sprzeciwia się eksperymentom na żabach i
myszach.

Więcej
http://www.rp.pl/artykul/9157,833742-Aborcja-postnatalna-to-ludobojstwo-- -Magierowski.html?p=2

Data: 2012-03-07 20:37:44
Autor: Grzegorz Z.
Barbarzyńcy dewastują Christianitas
abc napisał:

Dlatego Singer nie je mięsa

W piątek też?

--
"Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z baniaczka to mam
inne wyjście na taką sytuację" M.Czubaszek

Data: 2012-03-07 20:59:06
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-07 20:22, abc pisze:
Dla Singera zabicie dziecka jest moralnie neutralne. W przeciwieństwie do
spożywania wołowiny, które jest moralnie naganne.

Ma rację. Ja też sobie nie wyobrażam jak można spożywać wołowinę.

Data: 2012-03-07 21:04:40
Autor: abc
[...]

Natomiast zabijanie niewinnych ludzkich dzieci sobie wyobrażasz?

Data: 2012-03-07 21:08:25
Autor: Marek Czaplicki
abc wrote:
[...]

W przeciwieństwie do Ciebie, który za człowieka walczącego z systemem uważa takiego który morduje.

Data: 2012-03-07 21:12:23
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-07 21:04, abc pisze:
[...]

Niedopuszczalne jest zabijanie nawet dorosłych niewinnych ludzi. Takiego co to robi, albo każe robić powinno się pozbawiać prawa do miana człowieka i zamykać w chlewie, o ile świnie go zaakceptują.

Data: 2012-03-09 19:20:11
Autor: pluton
Barbarzyńcy dewastują Christianitas

> Ma rację. Ja też sobie nie wyobrażam jak można spożywać wołowinę.

Natomiast zabijanie niewinnych ludzkich dzieci sobie wyobrażasz?

Albo ich gwalcenie przez czarnuchow.

Nullification

Barbarzyńcy dewastują Christianitas