Barbarzyński, zbędny pośpiech

Data: 2010-04-16 10:15:46
Autor: abc
Barbarzyński, zbędny pośpiech
Pełniący obowiązki prezydenta marszałek Sejmu Bronisław Komorowski podpisze
nowelizację ustawy o Instytucie Pamięci Narodowej.

Platforma Obywatelska zastanawiała się, czy jednak lepszym wyjściem ze
względu na odbiór społeczny nie byłoby skierowanie ustawy do Trybunału
Konstytucyjnego. Wahania trwały bardzo krótko.

To nie pierwszy przykład nielicującego z powagą chwili i dobrym obyczajem
pośpiechu, z jakim Komorowski podejmuje decyzje należące do kompetencji
głowy państwa.

Nowa ustawa zmienia w zasadniczy sposób tryb wyboru prezesa IPN, który
zastąpi zmarłego w sobotę w katastrofie prezydenckiego Tu-154 prof. Janusza
Kurtykę.

Więcej http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100416&typ=tk&id=tk09.txt

Data: 2010-04-16 02:17:39
Autor: zbig
On 16 Kwi, 10:15, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

Dobrze, ze o tym wspomniałeś. Takie sa jego kompetencje. Wdrozenie
ustawy o IPN jest dośc pilne z uwagi na vacat na stanowisku szefa.
Przypomne , ze ustawa została przyje ta przez sejm RP. Skierowanie do
trybunały ustawy przez kogos , kto na nią głosował jest nielogiczne i
byłoby niepotrzebnym pustym gestem.

Data: 2010-04-16 11:20:55
Autor: Roman Rumian
W dniu 2010-04-16 11:17, zbig pisze:
(...)Skierowanie do
trybunały ustawy przez kogos , kto na nią głosował jest nielogiczne i
byłoby niepotrzebnym pustym gestem.

Zatem oddawanie honorów zmarłemu Prezydentowi jest obłudą, skoro JEGO zdanie o ustawie sie nie liczy.

Roman Rumian

Data: 2010-04-16 02:25:27
Autor: zbig
On 16 Kwi, 11:20, Roman Rumian <rumian.wytn...@agh.edu.pl> wrote:

Zatem oddawanie honorów zmarłemu Prezydentowi jest obłudą, skoro JEGO
zdanie o ustawie sie nie liczy.
Ni rozumiem tenj konstrukcji. Twoim zatem zdaniem, jeśli oddaje sie
honory zmarłemu prezydentowi, należy teraz przed przyjęciem każdej
ustawy zastanawiać sie jakie zdanie na jej temat miał prezydent
Kaczyński? Absurd. Wyborcy głosowali na obecna koalicje i i ta
koalicja ma realizować wolę wyborców a nie zmarłego prezydenta.

Data: 2010-04-16 02:33:29
Autor: zbig
On 16 Kwi, 11:25, zbig <zbigni...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Kaczyński? Absurd. Wyborcy głosowali na obecna koalicje i i ta
koalicja ma realizować wolę wyborców a nie zmarłego prezydenta.

dodam jeszcze, że Komorowski jak najszybciej powinien wdrożyć pracę na
d ponownym rozpatrzeniem zawetowanych przez prezydeta ustaw. W innym
przypadku dotychczasowe wyjasnienia PO, że dobrze chcieli ale
prezydent nie pozwalał, brzmiałyby skrajnie niewiarygodnie.

Data: 2010-04-16 11:37:54
Autor: raff
zbig pisze:
[...]

Hola, hola, Komorowski tylko PELNI OBOWIAZKI prezydenta. Jest to rozwiazanie tymczasowe.

Nie jest prezydentem i na niego nie glosowalismy.

R.

Data: 2010-04-16 04:07:34
Autor: zbig
On 16 Kwi, 11:37, raff <patagonia3...@onet.pl> wrote:
zbig pisze:

> [...]
> prezydent nie pozwalał, brzmiałyby skrajnie niewiarygodnie.

Hola, hola, Komorowski tylko PELNI OBOWIAZKI prezydenta. Jest to
Pełnić obowiązki oznacza wykonywać zadania, które do wykonania ma
zwykle prezydent. Ani mniej ani więcej.

Data: 2010-04-16 13:10:55
Autor: raff
[...]

Nie ma mandatu prezydenckiego. Ani mniej, ani wiecej.

Tak wam sie lapki trzesa do wladzy ? Po trupach do celu.

Platforma siegnela nowego poziomu w polityce polskiej i wyznacza nowe standardy ;) Naprawde jestem pod wrazeniem.

R.

Data: 2010-04-16 04:21:46
Autor: zbig
On 16 Kwi, 13:10, raff <patagonia3...@onet.pl> wrote:

[...]

Te standard wynika z konstytucji. Gdyby Komorowski uchylał się od
wykonywania obowiązków naraziłby sie na zarzuty przed Trybunałem
stanu. W mojej opinii dobrą praktyką byłoby, gdyby niektóre decyzje,
zwłaszcza w sprawach drażliwych konsultował z innymi siłami
politycznymi aale na pewno nie powinien nic nie robić. Już wyobrażam
sobie te ataki w kampanii wyborczej. Marszałek leń, marszałek
kunktator, marszałek bezradny organizacyjnie itp.

Data: 2010-04-16 13:29:55
Autor: raff
[...]

Do przeprowadzania zmian, zwlaszcza zmian glebokich dotyczacych przebudowy panstwa, prezydent powinien posiadac legitymacje spoleczna.

Marszalek taka wladze ma, ale jedynie do Parlamentu.

Jesli Platforma sobie wybierze prezydenta, to prosze bardzo, czemu nie.

Obecnie powinien sie ograniczyc do administrowania. Jest to sytuacja nadzwyczajna.

R.

Data: 2010-04-16 04:32:33
Autor: zbig
On 16 Kwi, 13:29, raff <patagonia3...@onet.pl> wrote:

Do przeprowadzania zmian, zwlaszcza zmian glebokich dotyczacych
przebudowy panstwa, prezydent powinien posiadac legitymacje spoleczna.

Niech cię głowa nie boli w, dwa miesiące komorowski nie zdąży tego
kraju zmienić

Data: 2010-04-16 14:12:07
Autor: raff
zbig pisze:
[...]

Regulacje dotyczace IPN to regulacje okreslajace ksztalt panstwa.

R.

Data: 2010-04-16 05:20:08
Autor: zbig
On 16 Kwi, 14:12, raff <patagonia3...@onet.pl> wrote:
zbig pisze:

> Niech cię głowa nie boli w, dwa miesiące komorowski nie zdąży tego
> kraju zmienić

Regulacje dotyczace IPN to regulacje okreslajace ksztalt panstwa.

R.

Bez przesady. Może chodzi ci o państwo PiS?

Data: 2010-04-16 14:24:28
Autor: raff
[...]

No ja tu jak na razie widze panstwo PO. Pelnia wladzy.

R.

Data: 2010-04-16 14:30:58
Autor: (heÂŽsk)
Barbarzyński, zbędny pośpiech
On Fri, 16 Apr 2010 14:24:28 +0200, raff <patagonia3456@onet.pl>
wrote:

No ja tu jak na razie widze panstwo PO. Pelnia wladzy.

 nie trzeba bylo leciec bladym switem do katynia, byloby
 wciaz panstwo pis.

--

 HeSk

Data: 2010-04-16 15:42:03
Autor: HaMMeR
wrote:

No ja tu jak na razie widze panstwo PO. Pelnia wladzy.

  nie trzeba bylo leciec bladym switem do katynia, byloby
  wciaz panstwo pis.

-- -- -- -- -- -- -- -- -

I co? Teraz jak nazwe ciebie zwykla meska koorwa, to bedziesz darl
ryja, ze jestem wulgarny i ciebie przezywam?!!
Jestes dla mnie padlinozerca i cmentarna hiena!

Data: 2010-04-16 15:56:13
Autor: raff
wrote:

[...]

Ooo, Heniutek tak ?

Nie trzeba bylo sie dac manipulowac Tuskiemu Putinowi. Wtedy mozna bylo zrobic jedna uroczystosc.

R.

Data: 2010-04-16 17:24:04
Autor: (heÂŽsk)
Barbarzyński, zbędny pośpiech
On Fri, 16 Apr 2010 15:56:13 +0200, raff <patagonia3456@onet.pl>
wrote:

Ooo, Heniutek tak ?
 a ty jak masz na imie panie tchorzliwy  ?

Nie trzeba bylo sie dac manipulowac Tuskiemu Putinowi. Wtedy mozna bylo zrobic jedna uroczystosc.

 gdyby kaczynski nie wyskoczyl ze swoim pomyslem miedwiediew pewnie  by go zaprosil na "jedna" uroczystosc. ale nie, lechu jak zwykle
 wyskoczyl ze swoja. i w tym momencie miedwiediew nie mial juz
 po co zawracac sobie polarnej glowy. w polityce potrzebny jest
 rozsadek, spokoj i przewidywanie. tych cech brakuje prezesowi.

--

 HeSk

Data: 2010-04-16 17:24:04
Autor: (heÂŽsk)
On Fri, 16 Apr 2010 15:42:03 +0200, HaMMeR <tranzac@aster.pl> wrote:

>   nie trzeba bylo leciec bladym switem do katynia, byloby
>   wciaz panstwo pis.

I co? Teraz jak nazwe ciebie zwykla meska koorwa, to bedziesz darl
ryja, ze jestem wulgarny i ciebie przezywam?!!

 bo jestes. cham i prostak. menel zaplesnialy.

Jestes dla mnie padlinozerca i cmentarna hiena!

 cmentarnymi hienami sa ci ktorzy z tragedii uczynili widowisko.
 prezes pis juz przebiera nozkami by zostac prezydentem.

--

 HeSk

Data: 2010-04-16 16:46:16
Autor: the_foe
W dniu 2010-04-16 13:29, raff pisze:
Do przeprowadzania zmian, zwlaszcza zmian glebokich dotyczacych
przebudowy panstwa, prezydent powinien posiadac legitymacje spoleczna.

w Polsce prezydent nie ma takiej władzy (choc wg projektu PIS w konstytucji miałby sie znalezc zapis o deketach mocy ustawy).
Prezydent ma prawo do:
1) zarządzania wyborów do Sejmu i Senatu,

2) zwoływania pierwszego posiedzenia nowo wybranych Sejmu i Senatu,

3) skracania kadencji Sejmu w przypadkach określonych w Konstytucji,

4) inicjatywy ustawodawczej,

5) zarządzania referendum ogólnokrajowego,

6) podpisywania albo odmowy podpisania ustawy,

7) zarządzania ogłoszenia ustawy oraz umowy międzynarodowej w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej,

8) zwracania się z orędziem do Sejmu, do Senatu lub do Zgromadzenia Narodowego,

9) wniosku do Trybunału Konstytucyjnego,

10) wniosku o przeprowadzenie kontroli przez Najwyższą Izbę Kontroli,

11) desygnowania i powoływania Prezesa Rady Ministrów,

12) przyjmowania dymisji Rady Ministrów i powierzania jej tymczasowego pełnienia obowiązków,

13) wniosku do Sejmu o pociągnięcie do odpowiedzialności przed Trybunałem Stanu członka Rady Ministrów,

14) odwoływania ministra, któremu Sejm wyraził wotum nieufności,

15) zwoływania Rady Gabinetowej,

--
the_foe

Data: 2010-04-16 16:55:44
Autor: raff
the_foe pisze:
[...]

Sprawdz sobie punkt 6 swojej listy, bedziesz wiedzial o czym ja mowie.

R.

Data: 2010-04-16 13:31:47
Autor: raff
zbig pisze:
[...]

I nie sciemniaj, nikt nie bedzie wysuwal zarzutow "ze to len". To jest wykret.

R.

Data: 2010-04-16 11:43:45
Autor:
Barbarzyński, zbędny pośpiech
On Fri, 16 Apr 2010 11:37:54 +0200, raff <patagonia3456@onet.pl>
wrote:

Hola, hola, Komorowski tylko PELNI OBOWIAZKI prezydenta. Jest to rozwiazanie tymczasowe.

Nie jest prezydentem i na niego nie glosowalismy.

 nie glosowaliscie tez na tuska i co ? ;o)))

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-16 16:34:54
Autor: cirrus
Użytkownik "raff" <patagonia3456@onet.pl> napisał w wiadomości news:hq9b5o$pu2$3news.onet.pl...
zbig pisze:
[...]

To postaw go przed TS jak postepuje niezgodnie z prawem kretynie.

--
stevep

Data: 2010-04-16 11:30:35
Autor:
Barbarzyński, zbędny pośpiech
On Fri, 16 Apr 2010 11:20:55 +0200, Roman Rumian
<rumian.wytnij.@agh.edu.pl> wrote:

> [...]
> byłoby niepotrzebnym pustym gestem.

Zatem oddawanie honorów zmarłemu Prezydentowi jest obłudą, skoro JEGO zdanie o ustawie sie nie liczy.

 jego zdanie, a wlasciwie jego brata liczylo sie kiedy zyl.
 teraz sie nie liczy. taka jest BRUTALNA rzeczywistosc.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-16 15:43:43
Autor: HaMMeR
On 2010-04-16 11:30, "'<heÂŽsk>'" wrote:
[...]

A wiec zycze ci, abys zaznal prawdziwej BRUTALNEJ rzeczywistosci,
kretku blady...

Data: 2010-04-16 16:01:42
Autor: raff
[...]

W sumie oplacalo sie poswiecic Dolniaka i i Karpiniuka, co nie Heniu ?

I wlacz swiatla...

R.

Data: 2010-04-16 16:36:57
Autor: cirrus
Użytkownik "raff" <patagonia3456@onet.pl> napisał w wiadomości news:hq9qkd$b0r$1news.onet.pl...
[...]

Włącz rozum kretynie jeśli go masz.

--
stevep

Data: 2010-04-16 16:56:16
Autor: raff
[...]

Stefciu, nie nerwuj sie bo ci zylka peknie.

R.

Data: 2010-04-16 17:24:04
Autor: (heÂŽsk)
Barbarzyński, zbędny pośpiech
On Fri, 16 Apr 2010 16:01:42 +0200, raff <patagonia3456@onet.pl>
wrote:

W sumie oplacalo sie poswiecic Dolniaka i i Karpiniuka,

 komu sie oplacalo ? sadzisz, ze to lech byl "celem" ?

co nie Heniu ?

masz jakies imie TCHORZU ?

I wlacz swiatla...

 a ty myslenie ;o)))

--

 HeSk

Data: 2010-04-16 17:24:04
Autor: (heÂŽsk)
On Fri, 16 Apr 2010 15:43:43 +0200, HaMMeR <tranzac@aster.pl> wrote:

>   jego zdanie, a wlasciwie jego brata liczylo sie kiedy zyl.
>   teraz sie nie liczy. taka jest BRUTALNA rzeczywistosc.

A wiec zycze ci, abys zaznal prawdziwej BRUTALNEJ rzeczywistosci,

 brutalna rzeczywistosc to ten caly cyrk medialny ktory  uczyniono z tragedii. oprocz 1-wszej pary zgineli inni ludzie.

kretku blady...

 widzis kretku wyblakly, na psp elektorat pis (wiekszosc) wciaz
 jest wulgarny, pieniaczy i chamski. ta tragedia niczego was nie
 nauczyla. wciaz pozera was (zwlaszcza prezesa pis) żądza wladzy.
 lech i maria jeszcze nie ostygli na dobre a wy nie przestajecie
 caly czas myslec o zdobyciu wladzy. opanowal was amok.

 tusk potrafil zrezygnowac z kandydowania, a wasz prezes ?
 nawet smierci brata nie uszanuje. komorowski objal obowiazki
 zgodnie z konstytucja. robi to co do niego nalezy, tez zle ?
 to jest wlasnie brutalna rzeczywistosc. brak pokory.

--

 HeSk

Data: 2010-04-16 18:25:46
Autor: HaMMeR
On 2010-04-16 17:24, "(heÂŽsk)" wrote:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --

Wez te pazdziezackie wypociny i wciskaj je swoim umyslowym
odpowiednikom, czyli siermieznej duchowo plafusiarni!
Czy tobie wymozdzku wydaje sie, ze O CZYMS W OGOLE piszesz??
Ale jaja..!:)))

Data: 2010-04-16 16:41:06
Autor: the_foe
W dniu 2010-04-16 11:20, Roman Rumian pisze:
[...]

ale o co chodzi? przecież Kaczynski nie procedował ustawy od 2 tyg grajac na zwloke. Oficjalnie sie zastanawiał, wiec de facto nie mozemy zakladac ze ustwy by nie podpisal. Chyba ze sugerujesz ze Prezydent Kaczynski robił to co mu PiS kazał.

Data: 2010-04-16 10:54:58
Autor: A

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bc81cb5$0$19177$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czy to się komuś podoba czy nie życie toczy się dalej. Poza tym DECYZJE ZOSTAŁY PODJĘTE i nie należy w takiej chwili ich komentować.

Data: 2010-04-16 11:06:27
Autor: Panslavista
"A" <dd@nikto.pl> wrote in message news:hq98m2$ing$1news.onet.pl...

[...]

A to niby dlaczego, łbie? Pójdziecie na stryk, wszyscy.

Data: 2010-04-16 11:30:35
Autor:
Barbarzyński, zbędny po¶piech
On Fri, 16 Apr 2010 10:54:58 +0200, "A" <dd@nikto.pl> wrote:

Czy to się komu¶ podoba czy nie życie toczy się dalej. Poza tym DECYZJE ZOSTAŁY PODJĘTE i nie należy w takiej chwili ich komentować.

 czyli warcholy, morde w kubel i do roboty !

--

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-16 11:08:43
Autor: raff
abc pisze:
[...]

Wiecej: Pan Komorowski "nie bedzie sie spieszyc z wyborem nowego szefa NBP, jesli RPP bedzie sie zachowywac zgodnie z zyczeniem rzadu".

R.

Data: 2010-04-16 16:32:15
Autor: the_foe
W dniu 2010-04-16 10:15, abc pisze:
To nie pierwszy przykład nielicującego z powagą chwili i dobrym obyczajem
pośpiechu, z jakim Komorowski podejmuje decyzje należące do kompetencji
głowy państwa.

wg konstytucji Komorowski w ciagu nastepnego tygodnia MUSI zadecydowac co z ta ustawa.

--
the_foe

Data: 2010-04-16 16:57:10
Autor: raff
[...]

Nic nie musi. PO ma wiekszosc, wiec moze sobie ja przeglosowac jeszcze raz.

R.

Data: 2010-04-16 16:57:59
Autor: raff
[...]

Wszystko to sa zbedne wykrety, bo Platforma TAK BARDZO CHCE miec te ustawe.

R.

Data: 2010-04-16 16:38:41
Autor: the_foe
[...]

a i jeszcze jedno: obecna ustawa jest teraz bardziej korzystna dla PO niz jej zmiany. Dlaczego? Wg starej ustawy (czyli jeszcze dzialajacej) Komorowski móglby zawłaszczyć IPN tak jak to zrobiła poprzednia ekipa. Ustawa precedowana daje wplyw IPN takze innym srodowiskom. Co najwazniejsze, wymog 3/5 glosow w sejmie przy braku szefa IPN oznaczałoby w praktyce przejecie IPNu przez PO.

--
the_foe

Barbarzyński, zbędny pośpiech