Barcode Scanner

Data: 2014-02-27 17:14:26
Autor: Trybun
Barcode Scanner

Do czego niby sÅ‚uży ten program. W opisach użytkowników  można przeczytać że dziaÅ‚a poprawnie, ale w sumie to do czego sÅ‚uży? ZeskanujÄ™ kod z produktu w sklepie to pojawiajÄ… sie trzy opcje, każda wymaga poÅ‚Ä…czenia z netem, odpowiedź jest zawsze taka sama - "brak danych".. A wiÄ™c stÄ…d pytanie - do czego ten program sÅ‚uży że jest sporo zadowolonych użytkowników?

Data: 2014-02-27 11:21:28
Autor: rs
Barcode Scanner
On 2/27/2014 11:14 AM, Trybun wrote:

Do czego niby sÅ‚uży ten program. W opisach użytkowników  można
przeczytać że działa poprawnie, ale w sumie to do czego służy? Zeskanuję
kod z produktu w sklepie to pojawiają sie trzy opcje, każda wymaga
połączenia z netem, odpowiedź jest zawsze taka sama - "brak danych".. A
więc stąd pytanie - do czego ten program służy że jest sporo
zadowolonych użytkowników?

do tego, zeby sie wiecej dowiedziec o produkcie, ktory jest oznakowany standardowym kodem paskowym, a twoj telefon ma dostep do netu. rowniez jestem z tego programu zadowolony. <rs>

Data: 2014-02-27 18:06:44
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-27 17:21, rs pisze:
[...]

Zrobiłem próbę na chyba 20stu produktach, różne artykuły spożywcze z różnych sklepów, a także leki zakupione w aptece. I zupełna mizeria - kilka informacji ze skanu w ogóle nie związane z produktem na reszcie - brak danych. No i na śmietance z Netto prawie pełna informacja, prawie bo nie zawiera tego o co mi przede wszystkim chodzi - jaka jest cena tej śmietany.

Data: 2014-02-27 09:09:58
Autor: jack
Barcode Scanner
W dniu czwartek, 27 lutego 2014 18:06:44 UTC+1 u¿ytkownik Trybun napisa³:

Zrobi³em próbê na chyba 20stu produktach, ró¿ne artyku³y spo¿ywcze z ró¿nych sklepów, a tak¿e leki zakupione w aptece. I zupe³na mizeria - kilka informacji ze skanu w ogóle nie zwi±zane z produktem na reszcie - brak danych. No i na ¶mietance z Netto prawie pe³na informacja, prawie bo nie zawiera tego o co mi przede wszystkim chodzi - jaka jest cena tej ¶mietany.

Bo tam ceny nie ma - cena jest w bazie sklepu :)) Co do skanera to bardzo dobrze dzia³a je¶li wywo³asz odwo³anie do stron na temat tego produktu. Ten kod nie ma w sobie nic ciekawego - ciekawe jest po³±czenie tego kodu z baz± danych.

Data: 2014-02-27 18:21:07
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-27 18:09, jack pisze:
[...]

Na 20 produktów tylko o jednym z nich by³o w necie, a wiêc nie wiem co tu chwaliæ?.  No i ten brak mo¿liwo¶ci zobaczenia ceny czyni dla mnie ten programik zupe³nie nieprzydatnym. Dziêki za info, - nic z nim nie bêdê kombinowa³ bo i tak do zeskanowania ceny siê nie przyda.

Data: 2014-02-28 18:32:17
Autor: jerzu
Barcode Scanner
On Thu, 27 Feb 2014 18:21:07 +0100, Trybun <CHE@jahu.com> wrote:

Na 20 produktów tylko o jednym z nich by³o w necie, a wiêc nie wiem co tu chwaliæ?.

Winni s± producenci. Program pewnie korzysta z bazy GS1, gdzie
producenci mog± wpisywaæ dane o produktach. Niestety, jest to bardzo
pracoch³onne i wiêkszo¶ci siê nie chce. Mnie te¿ siê nie chce :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-03-01 11:35:41
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-28 18:32, jerzu pisze:
[...]

Czyli jak rozumieæ te pochwa³y polskich u¿ytkowników Bradcode Scanner-a, skoro on w praktyce jest bezu¿yteczny?

Data: 2014-03-01 12:47:23
Autor: Mario
Barcode Scanner
W dniu 2014-03-01 11:35, Trybun pisze:
W dniu 2014-02-28 18:32, jerzu pisze:
On Thu, 27 Feb 2014 18:21:07 +0100, Trybun <CHE@jahu.com> wrote:

Na 20 produktów tylko o jednym z nich było w necie, a więc nie wiem co
tu chwalić?.
Winni sÄ… producenci. Program pewnie korzysta z bazy GS1, gdzie
producenci mogą wpisywać dane o produktach. Niestety, jest to bardzo
pracochłonne i większości się nie chce. Mnie też się nie chce :)

Czyli jak rozumieć te pochwały polskich użytkowników Bradcode Scanner-a,
skoro on w praktyce jest bezużyteczny?

Jest dla ciebie bezużyteczny, bo nie powiadamia cię jaką cenę na ten towar ustalił konkretny sklep. Jak chcesz żeby twój telefon stał się terminalem sklepowym to poproś ekspedientkę, żeby ci dali dostęp do ich bazy danych. Zapewne nie będą mieli nic przeciwko temu.

MD

Data: 2014-03-07 12:56:12
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-03-01 12:47, Mario pisze:
[...]

Ale wtedy nie będę już potrzebował zachwalanego i wielce podobno przydatnego programu Barcode Scanner z Google Play. A tu temat właśnie o jego przydatności dla użytkownika.

Data: 2014-03-07 16:35:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Barcode Scanner

"Mario" lesi8o$i7t$2@mx1.internetia.pl

bazy danych. Zapewne nie bêd± mieli nic przeciwko temu.

IMO wkrótce bêd± takie aplikacje, albo nawet ju¿ s±. :)
Zawsze to odci±¿enie czytników sklepowych. A czytniki
sklepowe jednak kosztuj±. :) Niezadowolony klient
(czekaj±cy w kolejce do czytnika czy szukaj±cy
czytnika) to strata dla sklepu.

A klient widz±c innych klientów, korzystaj±cych ze
swych indywidualnych ;) czytników, chêtniej kupi
taki czytnik -- w tej galerii, czy w innej... ;)

Data: 2014-03-01 13:25:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Barcode Scanner

"Trybun" 5311b7d5$0$2138$65785112@news.neostrada.pl

Czyli jak rozumieæ te pochwa³y polskich u¿ytkowników Bradcode Scanner-a, skoro on w praktyce jest bezu¿yteczny?

Dla mnie jest u¿yteczny.

Data: 2014-03-07 12:56:26
Autor: Trybun
Barcode Scanner

"Trybun" 5311b7d5$0$2138$65785112@news.neostrada.pl

Czyli jak rozumieæ te pochwa³y polskich u¿ytkowników Bradcode Scanner-a, skoro on w praktyce jest bezu¿yteczny?

Dla mnie jest u¿yteczny.

Super, mo¿esz wymieniæ ze trzy konkretne rzeczy do których ci siê przydaje?

Data: 2014-03-07 16:17:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Barcode Scanner

"Trybun" 5319b3c4$0$2137$65785112@news.neostrada.pl

Dla mnie jest u¿yteczny.

Super, mo¿esz wymieniæ ze trzy konkretne rzeczy do których ci siê przydaje?

Do czytania kodów kreskowych. :)
Ale lepszym programem jest ten:

  https://play.google.com/store/search?q=goggles&hl=pl

Mam kilka programów czytaj±cych kody kreskowe itp. kody.

Data: 2014-03-01 14:05:37
Autor: rs
Barcode Scanner
On 3/1/2014 5:35 AM, Trybun wrote:
[...]

to jest naprawdê bardzo proste. wszystko zale¿y od tego jakie produkty skanujesz i w jakim celu. dla ciebie mo¿e byæ bezu¿yteczny, wiêc go nie u¿ywaj i sprawa za³atwiona. <rs>

Data: 2014-03-07 13:00:08
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-03-01 20:05, rs pisze:
[...]

Rozumiem - przydatny jest dla tych którzy przy du¿ym szczê¶ciu mog± po przejrzeniu paru stron www . odno¶ników do ró¿nych ¶mieci z tym wcale niezwi±zanym, odczytaæ w necie to co jest na etykiecie trzymanego w rêku produktu? Widzia³em kiedy¶ w kafejce netowej dwie wielce podekscytowane dziewczynki, które siedz±c obok siebie odrabia³y wzajemnie lekcje przez internet....;-)

Data: 2014-03-07 23:04:55
Autor: John Ko³alsky
Barcode Scanner

U¿ytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

[...]

To by nawet pasowa³o, taka wymiana informacji o cenach

Data: 2014-03-01 21:20:19
Autor: Irokez
Barcode Scanner
W dniu 2014-03-01 11:35, Trybun pisze:

Czyli jak rozumieæ te pochwa³y polskich u¿ytkowników Bradcode Scanner-a, skoro on w praktyce jest bezu¿yteczny?

U¿ywam w zak³adzie do szybkiej kontroli czy drukarka poprawnie drukuje datamatrixa naklejanego na produkt.

Data: 2014-03-07 13:01:29
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-03-01 21:20, Irokez pisze:
[...]

Tu akurat, w tym przypadku widzê sensowne zastosowanie dla tego programu. I istotnie mo¿na nawet daæ 5 gwiazdek. ;-)

Data: 2014-03-07 16:30:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Barcode Scanner

"Trybun" 5319b4f3$0$2155$65785112@news.neostrada.pl

Tu akurat, w tym przypadku widzê sensowne zastosowanie dla tego programu. I istotnie mo¿na nawet daæ 5 gwiazdek. ;-)

Daj 5 gwiazdek za fotokasê -- gdy fotokasa zwraca forsê. :)
Albo 5** za czytanie kodów z TV czy komputera... Zamiast
¿mudnego wpisywania (pozdrawiam EuroBank) cyferek, jedno
trzask!

Forsê za fotokasê dawa³ Citi a cyferki z PeCeta do tokena
trzeba wklepywaæ w EB. Parowanie telefonu z TV do jutubowania
mo¿na przeprowadziæ za pomoc± kwadratowego kodu. Czasami
zamiast NFC s± takie kody.

W sklepie czytanie kodów ma tak± sobie warto¶æ:

   -- zrezygnujesz z kupna czego¶ taniego tylko dlatego,
      ¿e gdzie¶ mo¿na to kupiæ niby taniej, ale trzeba
      dop³aciæ za przesy³kê?

   -- o kupnie drogiej rzeczy (TV za 3 kpln) decydujesz
      w sklepie?

Ale w domu jest to wygodne, bo szybko mo¿esz poczytaæ w necie
o tym, co masz. Ulotki, opinie, informacje... Wyrzuci³e¶ jak±¶
fiszkê z leków a chcesz poczytaæ? -- cyk i masz. Dosta³e¶ co¶
od kogo¶ w prezencie, bez ulotek, bez opakowania, ale chcesz
poczytaæ o tym w necie? -- jaki problem...

Kupi³e¶ co¶ i chcesz poszukaæ produktów podobnych?
Poczytaæ o producencie?

-=-

BTW -- pamiêtam zegarek czytaj±cy tekst z ekranu komputera.
Bajer wyda³ siê mi zupe³nie nieprawdopodobny, ale jak okaza³o
siê, zegarek naprawdê potrafi³ czytaæ tekst z ekranu. Ekran
wysy³a³ w³a¶nie co¶ w rodzaju kodu kreskowego, a zegarek to
potrafi³ czytaæ i zapamietaæ.

Data: 2014-02-27 12:19:20
Autor: rs
Barcode Scanner
On 2/27/2014 12:06 PM, Trybun wrote:
[...]

bo to aplikacja napisana na rynek amerykanski, wiec pewnie produkty ktore skanujesz nie sa albo kodowane zgodnie z tamtym standardem, albo sa w innej bazie danych. <rs>

Data: 2014-02-27 18:23:37
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-27 18:19, rs pisze:
On 2/27/2014 12:06 PM, Trybun wrote:
W dniu 2014-02-27 17:21, rs pisze:
On 2/27/2014 11:14 AM, Trybun wrote:

Do czego niby służy ten program. W opisach użytkowników można
[...]

A może znasz jakiś inny tego typu program który będzie się sprawował lepiej od tego Barcode Scanner-a?

Data: 2014-02-27 12:28:18
Autor: rs
Barcode Scanner
On 2/27/2014 12:23 PM, Trybun wrote:

A może znasz jakiś inny tego typu program który będzie się sprawował
lepiej od tego Barcode Scanner-a?

sorry, nie znam. do moich zastosowan, ten sie sprawuje wysmienicie. <rs>

Data: 2014-02-28 09:44:14
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-27 18:28, rs pisze:
On 2/27/2014 12:23 PM, Trybun wrote:

A może znasz jakiś inny tego typu program który będzie się sprawował
lepiej od tego Barcode Scanner-a?

sorry, nie znam. do moich zastosowan, ten sie sprawuje wysmienicie. <rs>

I pewnie nie znajdzie się nic takiego skoro ktoś tu pisze że cena na kodzie to indywidualna sprawa sklepu..

Data: 2014-02-28 10:36:32
Autor: rs
Barcode Scanner
On 2/28/2014 3:44 AM, Trybun wrote:
[...]

owszem, ale jeśli zeskanujesz produkt, czy serwis, to wyskakuje ci informacja (no nie tak bezpośrednio) o jego cenach dostępnych online. jeśli liczyłeś na to, ze pójdziesz do pobliskiego sklepu, złapiesz z półki, twarożek, na którym zapomniano przykleić cenę (co bywa irytujące) i sam sobie zeskanujesz, zamiast prosić pracownika, no to niestety, ten soft nie da rady (no chyba ze na okrągło, jakoś jeśli ten sklep ma swój odpowiednik w sieci, ale tam ceny mogą byc inne). natomiast bardzo dobrze się sprawdza, do porównania cen w innych sklepach. no może nie twarożku, ale innych "poważniejszych" produktów, dlatego często skanowanie kodu w sklepie jest niemile widziane przez jego obsługę. <rs>

Data: 2014-03-01 11:36:51
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-28 16:36, rs pisze:
[...]

I z tym jest właśnie często problem - cena na metce mało czytelna, skaner sklepowy nie działa, a żadnego pracownika sklepu nie ma w pobliżu, wtedy wyciągam telefon i sprawdzam cenę. Nie wchodzę przecież do sklepu żeby z niego zaraz wychodzić bo porównywarka cen podała że w sklepie innej sieci interesujący mnie twarożek i zielony groszek w puszce są tańsze.
Do oceny " cen poważniejszych towarów" to trzeba raczej porównywarki ( w stylu omawianego Ceneo czy Skąpiec) cen a nie skanera kodów.

Data: 2014-03-01 12:43:09
Autor: Mario
Barcode Scanner
W dniu 2014-03-01 11:36, Trybun pisze:
[...]

Do wyszukiwarki cen nie musisz wklepywać marki i modelu tylko skanujesz kod paskowy.

MD

Data: 2014-02-28 18:34:24
Autor: jerzu
Barcode Scanner
On Fri, 28 Feb 2014 09:44:14 +0100, Trybun <CHE@jahu.com> wrote:

I pewnie nie znajdzie siê nic takiego skoro kto¶ tu pisze ¿e cena na kodzie to indywidualna sprawa sklepu..

Kode EAN13 (najczê¶ciej stosowany w Polsce) czy inny nie zawiera ceny.

Data: 2014-03-07 13:02:32
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-28 18:34, jerzu pisze:
[...]

Mo¿e z czasem kto¶ napisze  tego typu program dostosowany do polskiego klienta, a sklepy udostêpni± dane cenowe w necie.

Data: 2014-03-07 12:04:40
Autor: masti
Barcode Scanner
Dnia pięknego Fri, 07 Mar 2014 13:02:32 +0100 osobnik zwany Trybun
napisał:

Może z czasem ktoÅ› napisze  tego typu program dostosowany do polskiego
klienta, a sklepy udostępnią dane cenowe w necie.

a po co miałby to robić?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-07 17:08:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Barcode Scanner

"masti" lfccko$g64$13@dont-email.me

Mo¿e z czasem kto¶ napisze  tego typu program dostosowany
do polskiego klienta, a sklepy udostêpni± dane cenowe w necie.

a po co mia³by to robiæ?

Aby sprzedawaæ towary? ;)

  https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.carrefour.carrefourmobile

A po co sklepy roznosz± reklamówki po mieszkaniach?
Po co stawiaj± swoje strony WWW, po co daj± dostêp do netu po 3G?...

[powód jest zawsze ten sam -- chc± szmalu!!!]

Data: 2014-03-07 17:07:09
Autor: masti
Barcode Scanner
Dnia pięknego Fri, 07 Mar 2014 17:08:45 +0100 osobnik zwany Eneuel Leszek
Ciszewski napisał:

"masti" lfccko$g64$13@dont-email.me

Może z czasem ktoÅ› napisze  tego typu program dostosowany do polskiego
klienta, a sklepy udostępnią dane cenowe w necie.

a po co miałby to robić?

Aby sprzedawać towary? ;)

  https://play.google.com/store/apps/details?
id=pl.carrefour.carrefourmobile

A po co sklepy roznoszą reklamówki po mieszkaniach? Po co stawiają swoje
strony WWW, po co dają dostęp do netu po 3G?...

[powód jest zawsze ten sam -- chcą szmalu!!!]

a jaki szmal będą mieli z ujawnienia wszystkich cen konkurencji?
Bo ulotki pokazują to co aktualnie chcą sprzedać.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-07 18:46:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Barcode Scanner

"masti" lfcubt$o53$1@dont-email.me

a jaki szmal bêd± mieli z ujawnienia wszystkich cen konkurencji?
Bo ulotki pokazuj± to co aktualnie chc± sprzedaæ.

Ujawni± swoje ceny.
Znasz strony takie jak sk±piec czy ceneo?

Data: 2014-03-08 12:22:18
Autor: masti
Barcode Scanner
Dnia pięknego Fri, 07 Mar 2014 18:46:27 +0100 osobnik zwany Eneuel Leszek
Ciszewski napisał:

"masti" lfcubt$o53$1@dont-email.me

a jaki szmal będą mieli z ujawnienia wszystkich cen konkurencji? Bo
ulotki pokazują to co aktualnie chcą sprzedać.

UjawniÄ… swoje ceny.
Znasz strony takie jak skÄ…piec czy ceneo?

no i? Ci co chcÄ… ujawniajÄ…. Ci co nie chcÄ… nie. Do tego w ceneo nie  ma wszystkiego. To jaki bÄ™dÄ… mieli zysk z ujawnienia wszystkich cen i ciÄ…gÅ‚ego aktualizowania danych w osiedlowym sklepiku a nawet hipermarkecie?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-08 19:37:53
Autor: Mario
Barcode Scanner

[...]

Na tych stronach walczą o klienta sklepy internetowe. Mają one inną strategię biznesową niż sklepy sieciowe typu Tesco czy Biedronka.

MD

Data: 2014-03-08 19:35:46
Autor: Mario
Barcode Scanner
W dniu 2014-03-07 13:02, Trybun pisze:
W dniu 2014-02-28 18:34, jerzu pisze:
On Fri, 28 Feb 2014 09:44:14 +0100, Trybun <CHE@jahu.com> wrote:

I pewnie nie znajdzie się nic takiego skoro ktoś tu pisze że cena na
kodzie to indywidualna sprawa sklepu..
Kode EAN13 (najczęściej stosowany w Polsce) czy inny nie zawiera ceny.

Może z czasem ktoÅ› napisze  tego typu program dostosowany do polskiego
klienta, a sklepy udostępnią dane cenowe w necie.

Sieciówki nie są zainteresowane udostępnianiem cen w necie. Wolą udostępniać ceny na bilboardach. Na przykład, że schab jest po 9,50 za kilo. Masz zostać przyciągnięty do sklepu ceną jednego artykułu, na którym zaoszczędzisz 3,50 a za to wydasz 160 zł na inne produkty. Całkiem nie tanie. Gdybyś mógł przeglądać ceny w necie, to szybko byś mógł sprawdzić gdzie będziesz miał najtaniej swój koszyk zakupów. Wtedy to ty dyktujesz warunki a nie oni.

MD

Data: 2014-02-27 18:43:50
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Barcode Scanner
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniÄ…cy siÄ™ nazwÄ… Trybun
naskrobał(a):

A może znasz jakiś inny tego typu program który będzie się sprawował lepiej od tego Barcode Scanner-a?

U mnie ten program działa we współpracy z Listonic i dopiero Listonic
potrafi porównać ceny w różnych sklepach. Co prawda trzech przezemnie
wybranych ale czasami i to siÄ™ przydaje.
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz budzi się koło drugiej i pomyślał:

Data: 2014-02-28 09:44:38
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-27 18:43, ...:::WISKOLER:::... pisze:
[...]

Ale mi nie chodzi o porównywanie cen, a odczyt ceny ze skanu kodu za pomocą telefonu czy tabletu.

Data: 2014-02-28 09:12:08
Autor: masti
Barcode Scanner
Dnia pięknego Fri, 28 Feb 2014 09:44:38 +0100 osobnik zwany Trybun
napisał:

[...]

pomocÄ… telefonu czy tabletu.

ale jakiej ceny? bo EAN zawiera tylko kod produktu. Nie cenÄ™.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-28 11:50:44
Autor: Trybun
Barcode Scanner
napisał:

[...]

A skąd mam wiedzieć. podchodzę so sklepowego skanera kodu, skanuje go i na wyświetlaczu jest cena. Coś takiego chcę mieć w telefonie, i tylko po to aby sprawdzić cenę, ew. datę produkcji towaru i przydatność do spożycia, ale to już tylko opcja, interesuje mnie gównie cena.

Data: 2014-02-28 11:57:54
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Barcode Scanner
Dnia 2014-02-28, o godz. 11:50:44
Trybun <CHE@jahu.com> napisa³(a):

A sk±d mam wiedzieæ. podchodzê so sklepowego skanera kodu, skanuje go
i na wy¶wietlaczu jest cena. Co¶ takiego chcê mieæ w telefonie, i
tylko po to aby sprawdziæ cenê, ew. datê produkcji towaru i
przydatno¶æ do spo¿ycia, ale to ju¿ tylko opcja, interesuje mnie
gównie cena.

A Twój telefon jest pod³±czony do sklepowego systemu sprzeda¿y? Bo
sklepowy to i owszem...

Zdrówko

Data: 2014-03-01 11:37:05
Autor: Trybun
Barcode Scanner
[...]

A wiêc po co komu w telefonie idiotyczny program zwany skanerem kodów?

Data: 2014-03-01 13:04:12
Autor: Mario
Barcode Scanner
W dniu 2014-03-01 11:37, Trybun pisze:
Dnia 2014-02-28, o godz. 11:50:44
Trybun <CHE@jahu.com> napisał(a):

[...]
A Twój telefon jest podłączony do sklepowego systemu sprzedaży? Bo
sklepowy to i owszem...

Zdrówko

A więc po co komu w telefonie idiotyczny program zwany skanerem kodów?

Do skanowania kodów.
A po co w telefonie program do kodów QR? Albo do rozpoznawania utworów muzycznych? A po w telefonie nawigacja skoro się nie słucha gdy Trybun mówi: "chcę do Mamy".

MD

Data: 2014-02-28 12:57:48
Autor: masti
Barcode Scanner

napisał:

[...]

a może gwiazdkę z nieba?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-01 11:37:23
Autor: Trybun
Barcode Scanner

[...]

Nie, gwiazdki nie, tylko coś co będzie zdolne samodzielnie odczytać cenę towaru w sklepie.

Data: 2014-03-01 12:56:14
Autor: Mario
Barcode Scanner
[...]

Jeśli cena na etykietce mało czytelna to może użyj sobie programu Lupa.

MD

Data: 2014-03-01 15:01:28
Autor: masti
Barcode Scanner
Dnia pięknego Sat, 01 Mar 2014 11:37:23 +0100 osobnik zwany Trybun
napisał:

[...]

kup może mózg. Bo jak chcesz odczytać coś czego tam nie ma? Co od kilku dni Ci tłumaczą.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-28 14:19:47
Autor: kosmos1978
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-28 11:50, Trybun pisze:

[...]

Nie ma takiej możliwości. Chyba, że sklep oferowałby swoją aplikację, która łączyłaby się z ich serwerem, a ten udostępniałby potrzebne Ci informacje.
Idea kodów kreskowych (EAN) jest taka, że identyfikują one towar. To, jakie informacje na temat danego towaru uzyskasz zależy od tego, do jakiej bazy danych się podłączysz.

Pozdrowienia,
kosmos

Data: 2014-03-01 11:37:47
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-28 14:19, kosmos1978 pisze:
[...]

To raczej aplikacja powinna mieć w sobie bazÄ™ danych (w miarÄ™ czÄ™sto uaktualnianÄ…), choćby tylko  tych najpopularniejszych sieci sklepów, żeby jÄ… można nazwać dobrym i przydatnym programem.

Data: 2014-03-01 12:59:27
Autor: Mario
Barcode Scanner
[...]

To raczej aplikacja powinna mieć w sobie bazę danych (w miarę często
uaktualnianÄ…), choćby tylko  tych najpopularniejszych sieci sklepów,
żeby ją można nazwać dobrym i przydatnym programem.

To sklepy musiałyby podawać te ceny. OIMW to sieci sklepów nie lubią żeby porównywać ich ceny. Taką funkcjonalność masz własnie w ceneo czy skąpcu ale tam są informacje ze sklepów internetowych, a nie od sieci w których kupujesz twarożek.

MD

Data: 2014-02-28 09:31:46
Autor: masti
Barcode Scanner
napisał:

[...]

a czytałeś w ogóle opis aplikacji?
https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.ceneo

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-28 11:52:10
Autor: Trybun
Barcode Scanner
napisał:

[...]

Mam jÄ… nawet fabrycznie zainstalowanÄ… na tablecie.

Data: 2014-02-28 10:26:13
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Barcode Scanner
Dnia 2014-02-28, o godz. 09:44:38
Trybun <CHE@jahu.com> napisa³(a):

Ale mi nie chodzi o porównywanie cen, a odczyt ceny ze skanu kodu za pomoc± telefonu czy tabletu.

Ale w jaki sposób chcesz odczytaæ z kodu co¶ czego w tym kodzie nie ma?

Zdrówko

Data: 2014-02-28 11:51:38
Autor: Trybun
Barcode Scanner
Dnia 2014-02-28, o godz. 09:44:38
[...]

Jest, cena przy kasie czy przy sklepowym skanerze jest widzialna, a wiêc musi byæ zawarta w  kodzie.

Data: 2014-02-28 11:57:00
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Barcode Scanner
Dnia 2014-02-28, o godz. 11:51:38
> [...]

> ma?
>
> Zdrówko

Jest, cena przy kasie czy przy sklepowym skanerze jest widzialna, a

A zastanawia³e¶ siê czy Twój telefon ma dostêp do sklepowej bazy
danych? Bo kasa i owszem ma.

Czy Ty w ogóle wiesz do czego s³u¿y kod kreskowy? Kod kreskowy to do¶æ
prymitywny sposób oznaczania produktu a nie kompletny opis produktu
wraz z jego danymi i cenami.

Zdrówko

Data: 2014-03-01 11:38:05
Autor: Trybun
Barcode Scanner

[...]

Jedyne co mnie zastanawia to ta du¿a ilo¶æ gwiazdek jaki u¿ytkownicy daj± w Google Play temu programowi.

Data: 2014-03-01 12:49:15
Autor: J.F.
Barcode Scanner
Dnia Sat, 01 Mar 2014 11:38:05 +0100, Trybun napisa³(a):
Jedyne co mnie zastanawia to ta du¿a ilo¶æ gwiazdek jaki u¿ytkownicy daj± w Google Play temu programowi.

Bo w USA dziala swietnie ?

Czy jako czytnik kodow jest swietny ?

J.

Data: 2014-03-01 00:36:27
Autor: Marek
Barcode Scanner
On Fri, 28 Feb 2014 11:51:38 +0100, Trybun <CHE@jahu.com> wrote:
Jest, cena przy kasie czy przy sklepowym skanerze jest widzialna, a
więc
musi być zawarta w  kodzie.

Ja pierdziele, 21 wiek a ktoÅ› jeszcze nie wie jak dziaÅ‚a skaner kodów przy kasie. Kod kreskowy jest jedynie swoistym unikalnym id produktu. Kasa sklepowa (jej baza) ma powprowadzane te kody i przypisane im ceny. ZresztÄ… wystarczy siÄ™ trochÄ™ zastanowić, kod jest wydrukowany trwale przez producenta, a  producent nie okreÅ›la ceny koÅ„cowej w sklepie.
Można w pewnych okolicznościach cenę umieścić w kodzie kreskowym, ale wtedy kod musi być drukowany na miejscu w sklepie (np. kupowanie warzyw na wagę na dedykowanym stoisku).

--
Marek

Data: 2014-03-01 11:38:25
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-03-01 00:36, Marek pisze:
[...]

WykÅ‚ad o kodach jest zupeÅ‚nie nie na miejscu, rzecz dotyczy skanera kodów i jego przydatnoÅ›ci dla użytkownika, klienta kupujÄ…cego  w sklepie towary opatrzone owym kodem.

Data: 2014-03-01 12:48:17
Autor: J.F.
Barcode Scanner
Dnia Sat, 01 Mar 2014 11:38:25 +0100, Trybun napisa³(a):
W dniu 2014-03-01 00:36, Marek pisze:
On Fri, 28 Feb 2014 11:51:38 +0100, Trybun <CHE@jahu.com> wrote:
Jest, cena przy kasie czy przy sklepowym skanerze jest widzialna, a wiêc
musi byæ zawarta w  kodzie.

Ja pierdziele, 21 wiek a kto¶ jeszcze nie wie jak dzia³a skaner kodów przy kasie. Kod kreskowy jest jedynie swoistym unikalnym id produktu.

Wyk³ad o kodach jest zupe³nie nie na miejscu, rzecz dotyczy skanera kodów i jego przydatno¶ci dla u¿ytkownika, klienta kupuj±cego  w sklepie towary opatrzone owym kodem.

Ale zaczales plynac w strone, ktora wyglada zupelnie inaczej.

J.

Data: 2014-03-01 13:00:54
Autor: Mario
Barcode Scanner
W dniu 2014-03-01 11:38, Trybun pisze:
[...]

Ja pierdziele, 21 wiek a ktoś jeszcze nie wie jak działa skaner kodów
przy kasie. Kod kreskowy jest jedynie swoistym unikalnym id produktu.
Kasa sklepowa (jej baza) ma powprowadzane te kody i przypisane im
ceny. Zresztą wystarczy się trochę zastanowić, kod jest wydrukowany
[...]
warzyw na wagÄ™ na dedykowanym stoisku).

Wykład o kodach jest zupełnie nie na miejscu, rzecz dotyczy skanera
kodów i jego przydatnoÅ›ci dla użytkownika, klienta kupujÄ…cego  w sklepie
towary opatrzone owym kodem.

Jest na miejscu jeśli pytający przez 3 dni nie potrafi pojąć, że kod nie zawiera ceny.

MD

Data: 2014-02-27 22:17:24
Autor: masti
Barcode Scanner
Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 18:23:37 +0100 osobnik zwany Trybun
napisał:

A może znasz jakiś inny tego typu program który będzie się sprawował
lepiej od tego Barcode Scanner-a?

ceneo ma chyba takÄ… opcjÄ™

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-28 09:45:01
Autor: Trybun
Barcode Scanner
napisał:

A może znasz jakiś inny tego typu program który będzie się sprawował
lepiej od tego Barcode Scanner-a?
ceneo ma chyba takÄ… opcjÄ™

Raczej nie, Ceneo to porównywarka cen a nie skaner kodów.

Data: 2014-02-27 23:00:03
Autor: aL
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-27 17:14, Trybun pisze:

[...]

Skanowanie kodów kreskowych produktów to jedno zastosowanie, ale
mi to szalenie ułatwiło tagowanie miejsc typu pub, kawiarnia, lodziarnia,
które na swoich wizytówkach lub po prostu menu miały własny, wygenerowany
kod matrycowy z informacjÄ… o danych adresowych i stronie www.
Poza tym używam tego skanera wraz z softem do śledzenia listów
przewozowych opatrzonych kodem kreskowym.
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2014-02-28 09:45:15
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-27 23:00, aL pisze:
[...]

Tak, do takich rzeczy faktycznie taki gadżet może się przydać.

Data: 2014-02-28 11:35:51
Autor: aL
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-28 09:45, Trybun pisze:

[...]

Sprawdziłem zainstalowane u mnie aplikacje polskich sklepów z produktami
spożywczymi i faktycznie u nas bieda. Żadna nie oferowała dodawania
do listy zakupów po kodzie kreskowym. Problem polega na tym, że chyba bardzo
mało jest polskich sklepów, które udostępniają bazę danych produktów z
powiązanymi kodami kreskowymi. Zrobiłem ten sam test z produktami
wyprodukowanymi poza Polską i szukałem w aplikacji holenderskiej sieci
Albert Heijn i miałem około 90% skuteczności.
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2014-02-28 11:57:05
Autor: Trybun
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-28 11:35, aL pisze:
[...]

A więc pomijając już to że nie można odczytać na takim skanerze ceny towaru, to zadowolenie niektórych użytkowników z tego programu wydaje się być bardzo dziwne.

Data: 2014-02-28 12:50:55
Autor: DanW
Barcode Scanner

A więc pomijając już to że nie można odczytać na takim skanerze ceny
towaru, to zadowolenie niektórych użytkowników z tego programu wydaje
się być bardzo dziwne.
Jeśli chcesz kupić coś z AGD czy RTV to możesz porównać cenę z półki z tą w sklepach internetowych - wiesz ile przepłacasz lub korzystasz kupując właśnie w tym sklepie. Co do skanowania śmietany to wybacz ale mi taki pomysł by nie przyszedł do głowy. Jeśli ktoś nie wie ile ostatecznie zapłaci za swoje zakupy a nie potrafi liczyć w pamięci to korzystniejszą aplikacją będzie kalkulator.
Pozdrawiam Dan.

Data: 2014-02-28 22:31:34
Autor: J.F.
Barcode Scanner
Dnia Fri, 28 Feb 2014 11:35:51 +0100, aL napisa³(a):
Sprawdzi³em zainstalowane u mnie aplikacje polskich sklepów z produktami
spo¿ywczymi i faktycznie u nas bieda. ¯adna nie oferowa³a dodawania
do listy zakupów po kodzie kreskowym.

Nie rozumiem - w sklepie jestes, towar masz w reku, ale zamiast wlozyc
do koszyka to chcesz wrzucic do listy ?

Problem polega na tym, ¿e chyba bardzo
ma³o jest polskich sklepów, które udostêpniaj± bazê danych produktów z
powi±zanymi kodami kreskowymi. Zrobi³em ten sam test z produktami
wyprodukowanymi poza Polsk± i szuka³em w aplikacji holenderskiej sieci
Albert Heijn i mia³em oko³o 90% skuteczno¶ci.

Klienci kupuja i nie narzekaja :-)

J.

Data: 2014-03-01 13:36:57
Autor: aL
Barcode Scanner
W dniu 2014-02-28 22:31, J.F. pisze:
Dnia Fri, 28 Feb 2014 11:35:51 +0100, aL napisał(a):
[...]

Chyba pomyliłeś osoby. W założeniu te programy służą zamawianiu przez
siec z dowozem do domu lub z odbiorem w sklepie gotowych zakupów.
Możesz też zrobić listę zakupów, pojechać do sklepu i zdejmować produkty
z półki jednocześnie odhaczając produkty z koszyka na liście.
Najwygodniej jest jednak skanowanie pustych opakowań przed wrzuceniem do
kosza, by dodać je do listy zakupów na kolejny tydzień.
Czego nie rozumiesz?

Nie wiem kompletnie o co Ci chodzi.
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2014-03-01 13:47:01
Autor: J.F.
Barcode Scanner
Dnia Sat, 01 Mar 2014 13:36:57 +0100, aL napisa³(a):
[...]

Chyba pomyli³e¶ osoby. W za³o¿eniu te programy s³u¿± zamawianiu przez
siec z dowozem do domu lub z odbiorem w sklepie gotowych zakupów.
Mo¿esz te¿ zrobiæ listê zakupów, pojechaæ do sklepu i zdejmowaæ produkty
z pó³ki jednocze¶nie odhaczaj±c produkty z koszyka na li¶cie.
Najwygodniej jest jednak skanowanie pustych opakowañ przed wrzuceniem do
kosza, by dodaæ je do listy zakupów na kolejny tydzieñ.

A, chyba ze tak. Ale te dostawy to raczej malo popularne u nas.

[...]

Klienci do sklepu przychodza, biora towar, i przynajmniej jesli chodzi
o branze spozywcza, to nie narzekaja ze informacji brak, wiec po co
przeplacac :-)

J.

Barcode Scanner