Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro

Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro

Data: 2009-04-20 05:36:17
Autor: Oniet
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro
Jakie enduro (nie cross) ma w ofercie KTM, spełniające wymagania:
- 4t, 250-500 ccm
- enduro dla (coś więcej niż) amatora, ale nie wyczynowe - nie upiardliwe jeśli chodzi o serwisowanie (rzadsze serwisowanie)
- takie co nie sponiewiera kogoś kto zaczyna przygodę z enduro
- moc 30-45 KM (dla osoby - 190 cm / 115 kg).

KTM ma tyle różnych modeli że się pogubiłem w nich. Czy seria EXC-F to jest to
czego szukam ? Ew. które modele EXC-F ?

Czy SX-F to są tylko wyczynowe ?

Czy LC4 400 są jeszcze produkowane ?

Przeglądałem stronę KTM.info, ale nigdzie nie mogę znaleźć cennika ? Gdzie
szukać cen?

Pozdr.
Oniet



 --


Data: 2009-04-20 08:48:52
Autor: de Fresz
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro
On 2009-04-20 05:36:17 +0200, "Oniet" <oniet0WYTNIJTO@onet.eu> said:

Jakie enduro (nie cross) ma w ofercie KTM, spełniające wymagania:
- 4t, 250-500 ccm
- enduro dla (coś więcej niż) amatora, ale nie wyczynowe
- nie upiardliwe jeśli chodzi o serwisowanie (rzadsze serwisowanie)
- takie co nie sponiewiera kogoś kto zaczyna przygodę z enduro
- moc 30-45 KM (dla osoby - 190 cm / 115 kg).

Nie ma. Warunek 3. wyklucza wszystkie KTMy w tym przedziale pojemności. Jak i niemal wszystkie enduraki pozostałych producentów. Zresztą miałeś już to wyraźnie napisne w poprzednim wątku, od tego czasu nic się nie zmieniło.


Czy SX-F to są tylko wyczynowe ?

Tak. Jak wszystkie EXC, a nawet bardziej.


Czy LC4 400 są jeszcze produkowane ?

Nie od ~7 lat.


Przeglądałem stronę KTM.info, ale nigdzie nie mogę znaleźć cennika ? Gdzie
szukać cen?

U dealerów?

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-04-20 13:54:36
Autor: Tomek W
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro


- nie upiardliwe jeśli chodzi o serwisowanie (rzadsze serwisowanie)

Nie ma. Warunek 3. wyklucza wszystkie KTMy w tym przedziale pojemności. Jak i niemal wszystkie enduraki pozostałych producentów. Zresztą miałeś już to wyraźnie napisne w poprzednim wątku, od tego czasu nic się nie zmieniło.

Moim zdaniem ten warunek w znacznej mierze zależy od sposobu użytkowania i może sie zmieniać w dośc dużym zakresie, a info od producenta na temat zmian oleju i regulacji rozrządu traktować z rozwagą.

pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

Data: 2009-04-20 14:02:57
Autor: de Fresz
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro
On 2009-04-20 13:54:36 +0200, "Tomek W" <wilkxt@wp.pl> said:

- nie upiardliwe jeśli chodzi o serwisowanie (rzadsze serwisowanie)

Nie ma. Warunek 3. wyklucza wszystkie KTMy w tym przedziale pojemności.
Jak i niemal wszystkie enduraki pozostałych producentów. Zresztą miałeś
już to wyraźnie napisne w poprzednim wątku, od tego czasu nic się nie
zmieniło.

Moim zdaniem ten warunek w znacznej mierze zależy od sposobu użytkowania i
może sie zmieniać w dośc dużym zakresie, a info od producenta na temat zmian
oleju i regulacji rozrządu traktować z rozwagą.

Jeśli za wzorce niskiej obsługowości postawić DR350, DRZ, XR, KLX czy LC4 (zwłaszcza te z olejem w ramie), to obecnie nikt już prawie takich enduraków nie robi. Poza może 250 Yamahy i którymiś 125 4t. Oraz cieżarówkami  klasy ~600. Ale też, jak już pisałem w poprzednim wątku, IMHO tych serwisów w mH nie ma co się tak bać przy użytkowaniu amatorskim.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-04-20 20:16:59
Autor: szmergiel
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro

Użytkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał w wiadomości news:gsh5sk$3rr$1inews.gazeta.pl...
On 2009-04-20 05:36:17 +0200, "Oniet" <oniet0WYTNIJTO@onet.eu> said:
Czy SX-F to są tylko wyczynowe ?

Tak. Jak wszystkie EXC, a nawet bardziej.


Czy LC4 400 są jeszcze produkowane ?

Nie od ~7 lat.


Zawsze podziwiam  poziom Twojej wiedzy teoretycznej:)


--
pozdro
KTM 640 Enduro
Krosno Odrzańskie/Szczecin
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat

Data: 2009-04-21 18:38:28
Autor: Oniet
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro
On 2009-04-20 05:36:17 +0200, "Oniet" <oniet0WYTNIJTO@onet.eu> said:

> Jakie enduro (nie cross) ma w ofercie KTM, spełniające wymagania:
> - 4t, 250-500 ccm
> - enduro dla (coś więcej niż) amatora, ale nie wyczynowe
> - nie upiardliwe jeśli chodzi o serwisowanie (rzadsze serwisowanie)
> - takie co nie sponiewiera kogoś kto zaczyna przygodę z enduro
> - moc 30-45 KM (dla osoby - 190 cm / 115 kg).

Nie ma. Warunek 3. wyklucza wszystkie KTMy w tym przedziale pojemności. Jak i niemal wszystkie enduraki pozostałych producentów. Zresztą miałeś już to wyraźnie napisne w poprzednim wątku, od tego czasu nic się nie zmieniło.

Odpowiedź dostałem, ale nie satysfakcjonującą ;) Producenci trochę poszaleli z pojemnościami (i wagą!) żeby zwykłe enduro się
zaczynały od poj. 600 ccm. Przecież np. taka Yamaha TT-R czy XT - obie 600
pojemności i ponad 180 kg. wagi zupełnie się nie nadają w teren... To takie city enduro bardziej niż enduro.
 

> Czy SX-F to są tylko wyczynowe ?

Tak. Jak wszystkie EXC, a nawet bardziej.


> Czy LC4 400 są jeszcze produkowane ?

Nie od ~7 lat.

Na innych forach polecane moto, szkoda że nie robią.

> Przeglądałem stronę KTM.info, ale nigdzie nie mogę znaleźć cennika ? Gdzie
> szukać cen?

U dealerów?

Poszukam.

Ceny to powinny być na stronie producenta, ale widzę że nie tylko KTM się
wstydzi podawać cennik. Zresztą się nie dziwie ceny w tym roku poleciały tak w
górę, że jako importer też bym ich nie pokazywał na stronie żeby nie wystraszyć
klentów.

Oniet



--


Data: 2009-04-21 19:59:53
Autor: de Fresz
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro
On 2009-04-21 18:38:28 +0200, "Oniet" <oniet0WYTNIJTO@onet.eu> said:

Odpowiedź dostałem, ale nie satysfakcjonującą ;)

To że zadasz to pytanie jeszcze z 5 razy, nie sprawi raczej, że odpowiedzi (te same) zaczną Cię satysfakcjonować. No chyba że w ten sposób chcesz się oswoić z rzeczywistością... ;-)


Producenci trochę poszaleli z pojemnościami (i wagą!) żeby zwykłe enduro się
zaczynały od poj. 600 ccm. Przecież np. taka Yamaha TT-R czy XT - obie 600
pojemności i ponad 180 kg. wagi zupełnie się nie nadają w teren...

Po pierwsze, AFAIR TTR, to coś koło ~150 kg i jest znacznie dzielniejszym terenowo motocyklem, niż XT. Po drugie o tym czy sprzęt się nadaje w teren, czy nie, zdecydowanie bardziej decydują umiejętności kierownika. Owszem, na takich sprzętach jest trudniej, wymagana jest lepsza technika, czy tfarde jaja, ale nie rzucaj lepiej takich kategorycznych stwierdzeń, zwłaszcza że nie wyglądasz na człowieka z doświadczeniem praktycznym w tym temacie :-P
Z "600" najbardziej zdatnych w teren i w miatę świeżych: Husqa TE610, KTM LC4 vel 690, BMW G650X i Honda XR650R.


Nie od ~7 lat.

Na innych forach polecane moto, szkoda że nie robią.

Poniekąd zastąpił go EXC400, który wszedł gdzieś koło 2000 r. Robili jeszcze małe LC4 z rok czy dwa i zniknęli ten model z oferty. Pozatym to dość ciężki endurak (są pewne rozbieżności pomiędzy wersjami), 125-145 kg. IMHO jak już - lepsza będzie DRZ, zwłaszcza E.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-04-20 13:48:34
Autor: Rafał Tomaszewski
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro

Użytkownik "Oniet" <oniet0WYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości news:72a3.0000003d.49ebedb1newsgate.onet.pl...
Jakie enduro (nie cross) , spełniające wymagania:
- 4t, 250-500 ccm
- enduro dla (coś więcej niż) amatora, ale nie wyczynowe
- nie upiardliwe jeśli chodzi o serwisowanie (rzadsze serwisowanie)
- takie co nie sponiewiera kogoś kto zaczyna przygodę z enduro
- moc 30-45 KM (dla osoby - 190 cm / 115 kg).

zielony
http://www.allegro.pl/item608011044_kawasaki_klx_250_okazja_klx250_legnica.html

niebieski
http://www.allegro.pl/item610086633_yamaha_wr_250r_wr_250_r_wr250r_gwarancja.html

chyba odpowiadają na wszystkie twoje zachcianki:) prócz tej że nie są pomarańczowe



pozdrawiam
rafał
450exc

Data: 2009-04-21 18:49:32
Autor: Oniet
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro

Użytkownik "Oniet" <oniet0WYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości news:72a3.0000003d.49ebedb1newsgate.onet.pl...
> Jakie enduro (nie cross) , spełniające wymagania:
> - 4t, 250-500 ccm
> - enduro dla (coś więcej niż) amatora, ale nie wyczynowe
> - nie upiardliwe jeśli chodzi o serwisowanie (rzadsze serwisowanie)
> - takie co nie sponiewiera kogoś kto zaczyna przygodę z enduro
> - moc 30-45 KM (dla osoby - 190 cm / 115 kg).


Dzięki za wskazanie przykładów. Te oferty znam.
 
zielony
http://www.allegro.pl/item608011044_kawasaki_klx_250_okazja_klx250_legnica.html


Zielony nie spełnia ostatniego punktu (i po dużej części - drugiego). Kawa jest
fajna, nieźle zrobiona, przychodzi w kartonie z Japonii!. Ale niestety nie
nadaje się - za ciężki jestem. Jak usiadłem na niej w salonie w Łomiankach to
siedzisko opadło o jedno piętro i myślałem że siedzę na skuterze :) To jest na
jeźdźca o masie chyba do 65-70 kg. 20-latka co zaczyna przygodę w terenie...

niebieski
http://www.allegro.pl/item610086633_yamaha_wr_250r_wr_250_r_wr250r_gwarancja.html

Niebieska WR 250 R to mój faworyt. Ale jest też tyle osób co ją poleca, jak tych
co ją mi odradza (też ze względu na moją masę). Musze to przemyśleć... Póki co
zostaje moim faworytem.

Tylko tak jak pisałem wcześniej: w miesięczniku MOTOCYKL napisali, cyt. "WR 250
F to świetne enduro dla kogoś kto waży nie więcej niż 75 kg." :) Może trochę
przesadzili, ale ja się nie łapie nawet zakładając pewien margines błędu.

Oniet.



--


Data: 2009-04-21 19:06:27
Autor: doomin13
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro
Moze juz bylo ale... czemu nie kupisz DRZ400?
Mocy jest, ciezka nie jest, zawiechy tez wytrzymaja nawet spore skoki. Serwis troche mniejszy niz wyczynowek wiec co jest nie tak?

--
pozdro,
doomin13

Data: 2009-04-21 19:09:53
Autor: doomin13
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro
a juz znalazlem dlaczego - bo nie ma nowych
no to fakt ale chyba da sie wyrwac cos zupelnmie prawie nowe :)

--
pozdro,
doomin13

Data: 2009-04-21 19:25:09
Autor: Oniet
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro
a juz znalazlem dlaczego - bo nie ma nowych

Nówki są (z 2008-2007), ale ciut za drogie.

A używki - wybór marny, niewiele ich jest i ceny zbliżone do Yamahy WR 250 R.
Wiem że Suzi ma power, pojemność, ale do Yamahy mam większe przekonanie (jakość).

no to fakt ale chyba da sie wyrwac cos zupelnmie prawie nowe :)

j.w.
-- pozdro,
doomin13

Oniet

--


Data: 2009-04-21 20:16:37
Autor: doomin13
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro


Użytkownik "Oniet" <oniet0WYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości news:6929.0000004a.49ee0175newsgate.onet.pl...
a juz znalazlem dlaczego - bo nie ma nowych

Nówki są (z 2008-2007), ale ciut za drogie.

mi chodzilo ze znalazlem w twoim poscie dlaczego ty jej nie chcesz :) "bo nie ma nowych"
ja wiem ze nie robia nowych co nie jest przeszkoda bo jak sam napisales sa z lat 2007-2008 a ze cena jakas jest to trudno cos za cos
wr250 tez nie bedzie za darmo a pewno drozej a co do jakosci to dyskusyjna sprawa :) rozwalila ci sie DRZ ? najechales strasznie duzo na WR250?


pozdro,
doomin13
smc660

Data: 2009-04-21 20:23:21
Autor: doomin13
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro
nie no zdebialem :)
jak piszesz:
"...Ja planuje do siebie (prawdopodobnie do WR 250 R za ok. 20 tys.) ..."
a pozniej w tym poscie ze DRZ 2007-2008 ktora mozna miec za 17-18 tysi ze jest "za droga" to juz nie ogarniam
jak wolisz WR mimo ze ludzie ci pisali ze troche "przymala" dla ciebie to nie ma co ciagnac tematu i kupuj ja i juz sie nie pytaj bo to sensu nie ma :)

pozdro,
doomin13
smc660

Data: 2009-04-21 22:51:35
Autor: Rafał Tomaszewski
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro

Użytkownik "doomin13" <doomin13@go2.pl> napisał w wiadomości news:gsl2uq$lqr$1inews.gazeta.pl...
nie no zdebialem :)
jak piszesz:
"...Ja planuje do siebie (prawdopodobnie do WR 250 R za ok. 20 tys.) ..."
a pozniej w tym poscie ze DRZ 2007-2008 ktora mozna miec za 17-18 tysi ze jest "za droga" to juz nie ogarniam
jak wolisz WR mimo ze ludzie ci pisali ze troche "przymala" dla ciebie to nie ma co ciagnac tematu i kupuj ja i juz sie nie pytaj bo to sensu nie ma :)

bo to tak jest jak się pyta a i tak ma się gdzieś co kto mówi i do tego jeszcze odrzuca się najlepszą możliwość pod pretekstem oszczędności:)

efekt będzie taki ( o czym ja i kilku tu wiedzą na 100% :) ):
kupi wuere ere:) wyda 20 patoli a una nie wydoli:)
sprzeda wuere i straci pare patoli ale ma hajs więc go to pier&$$^li

kupi żółtego osiołka który dopiero wtedy będzie bardzo drogi:)

pozdrawiam
rafał
450exc

ps. ja pisałem o wr250r że spełnia warunki, ale nie pisałem do czego to sie nadaje.

Data: 2009-04-23 22:38:33
Autor: Oniet
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro


bo to tak jest jak się pyta a i tak ma się gdzieś co kto mówi i do tego jeszcze odrzuca się najlepszą możliwość pod pretekstem oszczędności:)

Czyli rozumiem, że żółty (DR-Z) ma być najlepszy ? Jeśli chodzi o pojemnosć/moc
to wydaje sie optymalny. Tylko z jakośćią, a bardziej niezawodnościa Suzuki
chyba jest / było trochę nie teges ? (moze się myle, ale tak słyszałem).

efekt będzie taki ( o czym ja i kilku tu wiedzą na 100% :) )
kupi wuere ere:) wyda 20 patoli a una nie wydoli:)

To jeszcze nie jest przesądzone że kupie. Ogólnie wybór na aukcjach (niby
największych) allegro jest mizerny.

sprzeda wuere i straci pare patoli ale ma hajs więc go to pier&$$^li

"ale ma hajs" - wręcz przeciwnie. Nie mam za dużo kasy, dlatego zabieram się do
tego jak widać, chce podjąc przemyslaną decyzję i nie sprzedawąc moto za 2 lata
z dużą stratą....

Oniet

--


Data: 2009-04-23 22:33:27
Autor: Oniet
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro
nie no zdebialem :)
jak piszesz:
"...Ja planuje do siebie (prawdopodobnie do WR 250 R za ok. 20 tys.) ..."
a pozniej w tym poscie ze DRZ 2007-2008 ktora mozna miec za 17-18 tysi ze jest "za droga" to juz nie ogarniam

Wyjasniam: Roczny, a bardziej dwuletni (za te pieniądze) to już nie nówka. Nówki ostatnimy
czasy (kurs euro) mają chore ceny. Motocykl enduro w terenie dostaje w tyłek i
zużywa się znacznie szybciej niż szosowy. W dodatku czesto sporo osób niedbale
serwisuje sprzęty, ogranicza koszty na czym cierpi mechanika. Dlatego uważam że
17-18 tysi za dwuletnie Suzuki to sporo. Za te peiniadze mam Yamahe WR 250 R,
która też do tanich nie należy, ale mam większe zaufanie do firmy Yamaha. A co
do WR, może jest słabowita (250 ccm), ale po 22-23 na Allegro są nówki.

Oniet. --


Data: 2009-04-25 21:54:24
Autor: Rafał Tomaszewski
Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro

Użytkownik "Oniet" <oniet0WYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości
Wyjasniam:
Roczny, a bardziej dwuletni (za te pieniądze) to już nie nówka. Nówki ostatnimy
czasy (kurs euro) mają chore ceny. Motocykl enduro w terenie dostaje w tyłek i
zużywa się znacznie szybciej niż szosowy. W dodatku czesto sporo osób niedbale
serwisuje sprzęty, ogranicza koszty na czym cierpi mechanika. Dlatego uważam że
17-18 tysi za dwuletnie Suzuki to sporo. Za te peiniadze mam Yamahe WR 250 R,
która też do tanich nie należy, ale mam większe zaufanie do firmy Yamaha. A co
do WR, może jest słabowita (250 ccm), ale po 22-23 na Allegro są nówki.

primo: 2 letnia DRZ dobrze serwisowana jest jak nowa, jak serwisowana tak sobie to będzie w stanie bdb:)

sekundo: porównywanie DRZ 400 do wr 250 r to jak by gówno do czekolady przykładać niby to samo z wyglądu a w smaku jednak będzie różnica. I nie mam na myśli pojemności i z wiązanej z nią mocy. Po prostu DRZ jest to sprzęt nie do zajebania i daje rade w każdym terenie, ma praktycznie najmniej awaryjny i obsługowy silnik z wszystkich enduraków pewnie po części dlatego że to nie motocykl czysto wyczynowy do ścigania się w zawodach. Natomiast Wrka R-ka nadaje się na grzyby koniec i kropka. Silnik w wrce R-ce jest zaadoptowany od jakiegoś motocykla szosowego i skrzynia biegów wogóle nie przypomina w użyciu skrzyni z motocykli wyczynowych do enduro.

moja rada jest taka, najpierw określ swoje potrzeby czyli do czego ma być motocykl i jak zamierzasz na nim jeździć potem przefiltruj to przez swoje parametry i szukaj. Tylko weź pod uwage że dziś może wystarczy ci że przelecisz się po lesie, znajdziesz dwa podgrzybki i zerwiesz trzy chabry na łące ale np. jutro to już będzie ochota latać po torze i być drugim Bubbą lub z rana w lustrze zobaczysz że jesteś podobny do Teddego Błażusiaka no i wtedy taka Wuera eRa nie podoła.


Pozdrawiam
rafał
450exc

Bardziej lightowe KTM-y (4T, 250-500 ccm) enduro

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona