Bardzo dobra decyzja

Data: 2019-08-02 13:06:50
Autor: boukun
Bardzo dobra decyzja
Prezydent Andrzej Duda podpisał w piątek ustawę w sprawie budowy Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 - Oddziału Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Stanowczo sprzeciwiały się jej władze miasta.

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz prosiła prezydenta Andrzeja Dudę o weto specustawy o Westerplatte bądź skierowanie jej do Trybunału Konstytucyjnego. Ten jednak jej nie posłuchał. W piątek podpisał ustawę.

Przypomnijmy, że według władz Gdańska rząd chce zawłaszczyć Westerplatte. Prezydent, po tym, jak Sejm i Senat szybko przyjęli ustawę, był "ostatnią nadzieją".

- Ja wielokrotnie usiłowałam, próbowałam rozmawiać, przedstawiać argumenty, mówiąc, że to jest zbyt ważne miejsce, zbyt ważna historia dla wszystkich Polek i Polaków, by kwestie upamiętnienia tych, którzy poświęcili tutaj swoje życie, na Westerplatte, by kwestia upamiętnienia września 1939 roku była robiona naprędce, bez rozmów z kombatantami, z muzealnikami, z tymi, którzy zajmują się pamięcią - tłumaczyła Dulkiewicz.

https://wiadomosci.wp.pl/andrzej-duda-podpisal-specustawe-w-sprawie-budowy-muzeum-westerplatte-6409153290221185a

Milena
2 godziny temu

Bardzo dobra decyzja. Na Westerplatte stacjonowali i walczyli polscy żołnierze!

gość
2 godziny temu

WESTERPLATTE JEST WSZYSTKICH POLAKÓW A NIE TYLKO GDAŃSZCZAN

Polak
2 godziny temu

Westerplatte to terytorium Polski i należy do Wszystkich Polaków, a nie tylko do Gdańszczan!

Beniu
4 min. temu

Bardzo dobrze wąskie usta chcą swoją nowoczesną historię pisać pewnie namioty lgbt by tam porostawiala. Nie idzie na nią oatrzecb

Józek spod Sieradza
6 min. temu

Chwała wielkiej polsce chwała wielkiemu Andrzejowi !!! <3 <3

Bardzo dobra decyzja