Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia

Data: 2014-08-14 02:31:51
Autor: BQB
Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia
W dniu 2014-08-14 01:23, amperomierz pisze:
Witam,

Wymieniam monitor na lepsiejszy i prosilbym o porade, bo internet jest
pelen klamstw i marketingu, a moze tutaj znajde jakas dobra dusze ;)

Wiem ze chce:
- wysokie odswiezanie (75Hz wzwyz)

Tak z ciekawości po co takie odświeżanie? Teraz to nie CRT, że takie ma być minimum.
Ja polecałbym Ci Dell U2711, wiele na jego temat czytałem, ma w miarę dobre kolorki (nawet bardzo dobre w stosunku do większości monitorów), rozdzielczość też jest OK. Gdzieś w necie jest sporo testów. Ja bym sobie taki kupił, jak mi się obecny zużyje - stara 19" jeszcze 4:3 (czy też 5:4) 1280x1024 i te 1024 to trochę mało.

Data: 2014-08-14 07:53:34
Autor: Leszek K.
Dnia Thu, 14 Aug 2014 02:31:51 +0200, BQB napisał(a):

W dniu 2014-08-14 01:23, amperomierz pisze:

... Ja polecałbym Ci Dell U2711,..

Używam od paru lat. Wart każdej wydanej na niego złotówki. Jedyna wada -
skomplikowane przeł±czanie wej¶ć (ale rzadko kto ma jak ja 3 kompy przy
biurku:)) --

Data: 2014-08-14 09:08:46
Autor: R.e.m.e.K
[...]

Ja polecam Dell U2410 , 24'', 16:10 (imho lepsze niz 4:3), bardzo dobra
jakosc obrazu.

http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/LCD_z_matryca_IPS_dla_profesjonalisty_-_DELL_U2410-2497.html

Mam, uzywam, chwale...

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-08-14 12:03:32
Autor: Skylla
[...]

Wszystko OK, ale na 5 szt, które mamy jeden padł na amen tuż po skończeniu gwarancji. Tak więc niezawodność w tym wypadku słaba, bo dziesiątki innych monitorów działają od lat.

Data: 2014-08-14 12:17:30
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-14 12:03, Skylla pisze:
[...]

skończeniu gwarancji. Tak więc niezawodno¶ć w tym wypadku słaba, bo
dziesi±tki innych monitorów działaj± od lat.

Może miałe¶ pecha i tyle. Nie można po jednym egzemplarzu skre¶lać całej linii.
U mnie w firmie jest kilkadziesi±t DELLi pokroju 2210 i podobnych i od kilku lat nie widziałem, żeby który¶ padł. Gorzej z Samsungami. Te padaj± co jaki¶ czas. Moje dwa w domu też już serwis odwiedziły jeszcze na gwarancji.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-08-15 11:09:22
Autor: the_foe
[...]

Kupuj monitory z zewnetrznym zasilaczem. wiekszosc usterek to spuchniete kondensatory na wyjściu. Naprawa to 10 minut (nie liczac wyjscia po nowe elki).
https://dl.dropboxusercontent.com/u/8053180/2013-10-06%2014.34.16.jpg
Ja osobiście staram sie kupować sprzet który zasilacz ma zewnetrzny. Produkuje on duzo ciepla a czesc producentów, z osczednosci montuje go na wspólnej płycie. Sa podejrzenia ze to element zaplanowanego zuzycia.

--
@foe_pl

Data: 2014-08-15 17:35:45
Autor: amperomierz
[...]

Hmm, nie pomyslalem o tym ale wiesz ze to nie idzie zazwyczaj w parze, tzn. upatrzysz sobie model, to wpierw musisz kombinowac skad go sciagnac, gdzie ogladnac na wlasne oczy i taki zasilacz zazwyczaj juz nie ma krytycznej roli przy wyborze :)
Niemniej jednak, dzieki za uwage, przydatna.

Data: 2014-08-15 20:43:52
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 15 Aug 2014 11:09:22 +0200, the_foe napisał(a):

Kupuj monitory z zewnetrznym zasilaczem. wiekszosc usterek to spuchniete kondensatory na wyjściu. Naprawa to 10 minut (nie liczac wyjscia po nowe elki).

A jakie sensowne monitory maja zasilacze dzisiaj?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-08-16 00:29:01
Autor: the_foe
W dniu 2014-08-15 20:43, R.e.m.e.K pisze:
[...]

zasilacze (czyli przetwornicÄ™) maja wszystkie ;)
a zewnetrzne to zapewne LG maja, to znaczy interpoluje ;) to z faktu, ze pol roku temu kupowaĹ‚em 29'' TV i miaĹ‚ zewnetrzny zasilacz. Nie wyobraĹĽam sobie by w tych maĹ‚ych cieniutkich obudowach montować zasilacz (chyba ze wentylator dodadzÄ…). Ten mĂłj niezle mi nogi w zimie ogrzewa :)   W duĹĽych TV to jeszcze rozumiem, bo jest miejsce by go gdzies upchać na osobnej pĹ‚ytce z dala od newralgicznych ukĹ‚adĂłw. Choc jak sie okazuje producenci i tak lubiÄ… miec wszystko w kupie:
http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NEWS_EN/20090608/171435/5.jpg
http://darkerview.com/darkview/uploads/Electronics/CC53-15-09042-DM.jpg

Ja bym tu nieco rozgrzeszał producentów, klienci chcą mieć minimum kabli. Cud, ze wewnętrzne zasilacze nie weszły do laptopów w czasach kiedy były jeszcze wystarczająco grube ;)

--
@foe_pl

Data: 2014-08-17 13:14:31
Autor: zil0g
Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia
*the_foe* wdusil[a] knefle:

http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NEWS_EN/20090608/171435/5.jpg

W tym chociaz umiejscowienie plytek jest prawidlowe

Data: 2014-08-19 17:10:54
Autor: m
W dniu 16.08.2014 00:29, the_foe pisze:
Cud, ze wewnętrzne zasilacze nie weszły do laptopów w czasach kiedy były
jeszcze wystarczajÄ…co grube ;)

W połowie lat 90 pracowałem na JAKIMŚ laptopie i wydaje mi się że 110/220V wchodziło bezpośrednio w obudowę.

p. m.

Data: 2014-08-20 10:35:53
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-16 00:29, the_foe pisze:
W dniu 2014-08-15 20:43, R.e.m.e.K pisze:
Dnia Fri, 15 Aug 2014 11:09:22 +0200, the_foe napisał(a):

Kupuj monitory z zewnetrznym zasilaczem. wiekszosc usterek to spuchniete
kondensatory na wyj¶ciu. Naprawa to 10 minut (nie liczac wyjscia po nowe
elki).

A jakie sensowne monitory maja zasilacze dzisiaj?

zasilacze (czyli przetwornicę) maja wszystkie ;)
a zewnetrzne to zapewne LG maja, to znaczy interpoluje ;) to z faktu, ze
pol roku temu kupowałem 29'' TV i miał zewnetrzny zasilacz. Nie

Potwierdzam. Mój monitor LG (nieco mniejszy) też ma zewnętrzny zasilacz.

Data: 2014-08-16 23:44:24
Autor: Przemysław Ryk
Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia
Dnia Fri, 15 Aug 2014 11:09:22 +0200, the_foe napisał(a):

Kupuj monitory z zewnetrznym zasilaczem. wiekszosc usterek to spuchniete kondensatory na wyj¶ciu. Naprawa to 10 minut (nie liczac wyjscia po nowe elki).
https://dl.dropboxusercontent.com/u/8053180/2013-10-06%2014.34.16.jpg
Ja osobi¶cie staram sie kupować sprzet który zasilacz ma zewnetrzny. Produkuje on duzo ciepla a czesc producentów, z osczednosci montuje go na wspólnej płycie. Sa podejrzenia ze to element zaplanowanego zuzycia.

Ja tam wolę monitor z porz±dn± jako¶ci± obrazu, ale ja to truskawki cukrem.

[ Demokracja to rz±dy brutali, temperowane przez dziennikarzy.             ]
[                                                    (Ralph Waldo Emerson) ]

Data: 2014-08-14 16:33:48
Autor: elmer radi radisson
On 2014-08-14 09:08, R.e.m.e.K wrote:

Ja polecam Dell U2410 , 24'', 16:10 (imho lepsze niz 4:3), bardzo dobra
jakosc obrazu.

Tyle ze nowego sie raczej nie kupi, bowiem wyszedl z produkcji i ze stanow magazynowych raczej tez. W jego miejsce wskoczyl U2412M.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-08-15 23:35:53
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2014-08-14 09:08, R.e.m.e.K wrote:

[...]

  Hm... z tym "jego miejscem" bym nie oprzesadzał :), 2412M ma pod¶wietlenie LED,
gamut 82% CIE 1976, za¶ 2410 sięga 110% CIE 1976 (96% AdobeRBG, 100%++ sRGB).
  Pytanie o kolory było, pytaj±cy może zauważyć różnicę.
BTW: produkuje kto¶ monitory z pod¶wietleniem LED czterokolorowym? (takie
  chyba pozwoliłoby przeskoczyć pod¶wietlane lampami?)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-08-17 00:04:24
Autor: Przemysław Ryk

On 2014-08-14 09:08, R.e.m.e.K wrote:

[...]

Masz gdzie¶ jaki¶ fabryczny czy ukręcony po pomiarach profil ICC tego 2412M?

  Pytanie o kolory było, pytaj±cy może zauważyć różnicę.
BTW: produkuje kto¶ monitory z pod¶wietleniem LED czterokolorowym? (takie
  chyba pozwoliłoby przeskoczyć pod¶wietlane lampami?)

Podejrzewam, że w±tpię. Raczej wszędzie masz baterię LEDów na krawędziach.
Czyli de facto nast±piła wymiana Ľródła pod¶wietlenia z lamp CCFL na diody
LED.

[ Facet chc±cy zaci±gn±ć dziewczynę do łóżka jest gotów na każd± podło¶ć,  ]
[ byleby osi±gn±ć cel. Przebić go może tylko kobieta chc±ca zaci±gn±ć      ]
[ faceta przed ołtarz.                               (Peppone, JoeMonster) ]

Data: 2014-08-14 10:42:29
Autor: zhbick
Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia
UĹĽytkownik "BQB"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:53ec0379$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...

1280x1024 i te 1024 to trochę mało.

Ale 1080 to niewiele więcej od tych 1024. Nie pojmuję, czemu w sytuacji sporej popularności rozdziałki full HD wiele stron www robionych jest tak, że łącznie z niedobitkami reklam które się prześlizgnęły przez Adblocka zajmują 1/3 ekranu a po bokach mają białe paski, które spokojnie można wykorzystać choćby na te poje*bane komunikaty o ciasteczkach.

Data: 2014-08-14 10:44:57
Autor: Piotr Rezmer
[OT] Re: Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia
W dniu 2014-08-14 10:42, zhbick pisze:

Adblocka zajmują 1/3 ekranu a po bokach mają białe paski, które
spokojnie można wykorzystać choćby na te poje*bane komunikaty o
ciasteczkach.

Czekam kiedy pojawią się pluginy do przeglądarek które będą automatycznie zatwierdzać politykę ciasteczek.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-08-14 13:34:19
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 14 Aug 2014 10:44:57 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

W dniu 2014-08-14 10:42, zhbick pisze:

Adblocka zajmuj± 1/3 ekranu a po bokach maj± białe paski, które
spokojnie można wykorzystać choćby na te poje*bane komunikaty o
ciasteczkach.

Czekam kiedy pojawi± się pluginy do przegl±darek które będ± automatycznie zatwierdzać politykę ciasteczek.

1. Już s±
2. Ale wiesz, że może być również piękny mechanizm do nadużyć? Vide
http://niebezpiecznik.pl/post/czy-jedno-klikniecie-moze-oznaczac-skuteczne-zawarcie-umowy-poniedzialek-z-prawnikiem/

[ House: There's a reason that everybody lies - it works. It's what allows ]
[ society to function.            ("House M.D. 4x10 It's a Wonderful Lie") ]

Data: 2014-08-14 11:47:36
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 14 Aug 2014 10:42:29 +0200, zhbick napisał(a):

1280x1024 i te 1024 to trochę mało.

Ale 1080 to niewiele więcej od tych 1024. Nie pojmuję, czemu w sytuacji

Ale 1200 to juz odczuwalna roznica :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-08-14 19:18:05
Autor: zhbick
Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia
UĹĽytkownik "R.e.m.e.K"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:53ec85bb$0$2147$65785112@news.neostrada.pl...

Ale 1200 to juz odczuwalna roznica :-)

A to fakt! :) Jakiś sensowny monitor 1600x1200 na porządnej matrycy to by było to :)

Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia