Bardzo s³abe hamowanie klocków

Data: 2016-03-20 18:33:33
Autor: Piotr aka dracorp
Bardzo s³abe hamowanie klocków
Witam
Mam hamulce Shimano BR-M355. Oryginalne klocki już mi się zjechały ale w sumie nie na tyle żeby je wymieniać. Po prostu przestały hamować.
Aktualnie mam jakieÅ› nieznane:
https://goo.gl/jRpyWS
Opakowanie niestety wyrzuciłem i nie pamiętam co lokalnie kupowałem.

Podejrzewałem że klocki są zatłuszczone, dlatego potraktowałem je odłuszczaczem i dodatkowo wypaliłem nad gazem.
Jednak przedni hamulec dalej beznadziejnie hamuje. Tylny lepiej ale przedni to masakra a do tego przeraźliwie piszczy. Jak jest mokro to trochę lepiej działa.

Teraz trochę "spiłowałem" klocki i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Coś kombinować czy ten typ tak ma i kupić nowe, lepsze?

Tarcza trochÄ™ starta ale raczej dobra:
https://goo.gl/ofSF7j

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-03-20 21:03:35
Autor: solar
Bardzo słabe hamowanie klocków
W dniu 2016-03-20 o 19:33, Piotr aka dracorp pisze:
[...]

Na zdjęciu tarcza wygląda na mocno wyjechaną. Jeśli założyłeś nowe klocki, to muszą one dotrzeć się do płaszczyzny tak wytartej tarczy.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Wieko trumny od strony użytkownika nie jest ozdobne."

Data: 2016-03-20 20:54:37
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Sun, 20 Mar 2016 21:03:35 +0100, solar napisał(a):

Na zdjęciu tarcza wygląda na mocno wyjechaną. Jeśli założyłeś nowe
klocki, to muszą one dotrzeć się do płaszczyzny tak wytartej tarczy.
Czyli piłowanie klocków to nie był dobry pomysł.

Jutro się przekonam. Dzisiaj niestety dzień bez roweru.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-03-20 21:10:16
Autor: ToMasz
Bardzo słabe hamowanie klocków

Tarcza trochÄ™ starta ale raczej dobra:
https://goo.gl/ofSF7j

zrób takÄ… fotkÄ™, aby byÅ‚o widać czy do ramy da siÄ™ wkrÄ™cić pivoty do "v-brakow".  Jak siÄ™ da, to ja Ci powiem co zrobić aby rower już zawsze dobrze hamowaÅ‚ i to nawet tanio.

ToMasz

Data: 2016-03-20 20:46:39
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Sun, 20 Mar 2016 21:10:16 +0100, ToMasz napisał(a):

Tarcza trochÄ™ starta ale raczej dobra:
https://goo.gl/ofSF7j

zrób taką fotkę, aby było widać czy do ramy da się wkręcić pivoty do
"v-brakow".  Jak siÄ™ da, to ja Ci powiem co zrobić aby rower już zawsze
dobrze hamował i to nawet tanio.

A daj se siana. W mojej przełajówce przeszedłem z V-ek na Avid BB7 road i jest git. Ogólnie v-ki super mi hamowały ale mają swoje minusy.

Jak mi się rozwalą te shimanowskie to poszukam znowu mechanicznych np. avid bb7 mtn. Chociaż oprócz Avid są jeszcze inne, może lepsze firmy.

ps. Rama i widelec nie ma możliwości zamocowania V-ek.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-03-21 09:01:32
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana przedniej tarczy na wieksza srednice?
Mam mechaniczne Shimano (M416?)przy tarczach 165 mm i są słabe (to spowalniacze, a nie hamulce - jeśli oceniać to przez brak możliwości zablokowania przedniego koła).
Powyższe nie jest jedynie moją subiektywną oceną, gdyż takie same opinie co do braku skuteczności przednich hamulców w tym konkretnym modelu roweru GF znalazłem też na [angielskojęzycznych] forach rowerowych.
Chciałbym zmienić przód na tarczę o większej średnicy tym bardziej, że do tego roweru zamontowałem fotelik, więc dochodzi dodatkowa masa do wyhamowania.
Czy taka przeróbka z mniejszej na większą tarczę jest w miarę prosta (tzn. czy można po prostu przełożyć obecne hamulce używając jakiegoś uchwytu/przejściówki)?
Lub inny sposób (np. wymiana Shimano na Avid BB7)?

-- -- -

Data: 2016-03-21 09:11:10
Autor: bans
W dniu 2016-03-21 o 09:01,  ąćęłńóśźż pisze:

Mam mechaniczne Shimano (M416?)przy tarczach 165 mm i są słabe (to spowalniacze, a nie hamulce

Wicie po czym poznać typowego internetowego rowerowego teoretyka? Powtarza bezrefleksyjnie ten tekst o "spowalniaczach".

JeÅ›li w rekreacyjnej jeździe po pÅ‚askim twoje hamulce sÄ… "sÅ‚abe" to znaczy  że coÅ› spieprzyÅ‚eÅ› przy ich ustawieniu lub sÄ… uszkodzone, a nie że sÄ… "spowalniaczami" z definicji.

--
bans

Data: 2016-03-21 09:27:20
Autor: JDX
On 2016-03-21 09:11, bans wrote:
[...]
Wicie po czym poznać typowego internetowego rowerowego teoretyka?
Powtarza bezrefleksyjnie ten tekst o "spowalniaczach".
IMO ciekawszym aspektem tej wypowiedzi jest potrzeba posiadania
przedniego hamulca który jest w stanie zablokować koło. :-D Zwłaszcza w
rowerze, którym będzie wożone dziecko.

Data: 2016-03-21 10:22:49
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana przedniej tarczy na wieksza srednice?
Wg Ciebie lepiej wjechać w zamkniętą furtkę, w oszklone drzwi czy w bok samochodu, który akurat zajechał Ci drogę wyjeżdżając z parkingu na DR (z przedwczoraj, rower ledwo wyhamował)?
Uważam, że w hamulec powinien być na tyle sprawny, aby móc zablokować koło (w V-kach staję w miejscu jak trzeba), a nie być "hamulcem z ABS-em", tzn. klamką na maksa to może zdąży się zatrzymać.

-- -- -
IMO ciekawszym aspektem tej wypowiedzi jest potrzeba posiadania przedniego hamulca który jest w stanie zablokować koło.

Data: 2016-03-21 14:50:17
Autor: ToMasz
W dniu 21.03.2016 o 10:22,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

to nie tak. Hamulec ma działać skutecznie, więc w każdym przypadku powinien umożliwiać zablokowanie koła. w kolarce jest to łatwo zrobić, na caliperze nawet, w 29er, z 120kilowym rowerzystą, znacznie trudniej. ale tak czy siak, koła mają się dać zablokować. a czy z tej funkcjonalności rowerzysta skorzysta - to jego sprawa. Hamulce tarczowe w rowerach wprowadzono... nie wiem po cholerę. w autach, motorach - sprawują się świetnie. a w rowerach? Zasadniczo loteria. jak w żadnej innej kategorii - nawet shimano robi buble. Wiec co kupić aby działało? Pytać na forach rowerowych, czy dać na mszę?
A teraz z praktyki mechanika. Niema, nie istnieje instrukcja co zrobić aby hamulce tarczowe działały dobrze. w vkach - niema problemu. nawet jeśli będzie trzeba założyć nowe za całe 20 zł - rower będzie hamował. a w tarczówkach? Wypalać, docierać, zwalać na zużycie tarczy klocki pół metaliczne albo inne.... Niema pojazdu na świecie, który wyjeżdża z serwisu z hamulcami które działają na 50%, bo może będzie lepiej jak się dotrze. chcielibyście coś takiego usłyszeć od mechanika samochodowego? Dlatego jak ognia unikam tarcz w rowerach....

ToMasz

Data: 2016-03-21 15:04:41
Autor: bans
W dniu 2016-03-21 o 14:50, ToMasz pisze:

Niema pojazdu na świecie, który wyjeżdża z
serwisu z hamulcami które działają na 50%, bo może będzie lepiej jak się
dotrze. chcielibyście coś takiego usłyszeć od mechanika samochodowego?

Bo to bzdura o której pisze się tylko w internecie. Przerobiłem kilka modeli hamulców z kilkoma rodzajami tarcz i nigdy nie czułem różnicy tego magicznego docierania i dopasowywania się klocków do obręczy.

A pomyślcie teraz logicznie - czy zawodnicy, dla których częsta zmiana kół jest chlebem powszednim pozwoliliby sobie na 50% (no, akurat te 50% to sobie sam wydumałeś...) utratę zdolności hamowania?!

> Dlatego jak ognia unikam tarcz w rowerach....

Czyli nie jeździsz po górach - bo wiedziałbyś że jest różnica miedzy hamowaniem na solidnym zjeździe jednym palcem, a kurczowym coraz mocniejszym zaciskaniem wściekle bolących palców na klamkach v-brake.

--
bans

Data: 2016-03-21 15:10:56
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana przedniej tarczy na wieksza srednice?
Jasne, a świstak zawija, szczególnie przy mechanicznych Shimano z grupy Alivio na tarczach 165 milimetrów.

-- -- -
jest różnica miedzy hamowaniem na solidnym zjeździe jednym palcem

Data: 2016-03-21 15:14:12
Autor: bans
W dniu 2016-03-21 o 15:10,  ąćęłńóśźż pisze:
Jasne, a świstak zawija, szczególnie przy mechanicznych Shimano z grupy Alivio na tarczach 165 milimetrów.

Bo oczywiście to wina niedotarcia hamulców - tu mi tramwaj jedzie:)))

I nie manipuluj (albo naucz się czytać i rozumieć cały wątek a nie tylko post na który odpowiadasz)

--
bans

Data: 2016-03-21 20:11:56
Autor: ToMasz
> [...]

hamowaniem na solidnym zjeździe jednym palcem, a kurczowym coraz
mocniejszym zaciskaniem wściekle bolących palców na klamkach v-brake.

może użyłem zbyt dużego skrótu myślowego. spróbuję to wyjaśnić. są ludzie, których sposób eksploatacji roweru wymaga stosowania hamulców tarczowych. ale nie mówimy tu o ludziach eksploatujących ramblera 1.0, hexagona 1 authora basica albo gianta bouldera. Poprostu ten rower musi spełniać podwyższone wymogi wytrzymałościowe, w których to wymogach zawiera się takie a nie inne hamowanie. Ale dla takich ludzi nowe tarcze, nowe klocki wiążą się nie tyle z wydatkiem, tylko z koniecznością oddania roweru na jeden dzień do serwisu. I teraz słysze pytanie: jakie są klocki (do tarcz) hamulcowe tanie a dobre. niema! tanie są vbraki bo kosztują 20zł (full alu) i ewetnualnie można dokupić klocki z 3 rodzajów gumy (dopłata +5zł). a to samo w świecie tarcz? Masakra cenowa.
Sporadycznie jeżdżę na rowerze z tarczówkami. jasne że zatrzymać taki rower dam radę jednym palcem, podczas gdy przy moich Vkach musze użyć dwóch i dość dużo siły. ale kolega który jest właścicielem tego roweru raz na jakiś czas narzeka że coś miękki się zrobił, rozkręca manetkę i dziwi się - skąd tu tyle bąbelków. dolewa płynu... tyle że to wszystko w warsztacie. Gdy mnie słabo hamuje - przekręcam palcami regulator dwa obroty.

ToMasz

Data: 2016-03-22 22:49:01
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Mon, 21 Mar 2016 20:11:56 +0100, ToMasz napisał(a):

[...]
zawiera siÄ™ takie a nie inne hamowanie. Ale dla takich ludzi nowe
tarcze, nowe klocki wiążą się nie tyle z wydatkiem, tylko z
koniecznością oddania roweru na jeden dzień do serwisu. I teraz słysze
pytanie: jakie sÄ… klocki (do tarcz) hamulcowe tanie a dobre. niema!
Bo ja wiem? Fakt najtańsze klocki są ciut/dużo droższe o wkładów do V-ek.
Np. 39zł do szweda.

[...]

V-ki też się mogą ślizgać i dokręcanie nie pomoże, fakt że w trasie łatwiej naprawić. Dlatego też wolę mechaniczne tarczówki. Ale tarczówki to nie panaceum, też mają swoje wady.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-03-25 08:14:51
Autor: Akarm
Wymiana przedniej tarczy na wieksza srednice?
W dniu poniedzia³ek, 21 marca 2016 15:04:43 UTC+1 u¿ytkownik bans napisa³:
 > Dlatego jak ognia unikam tarcz w rowerach....

Czyli nie je¼dzisz po górach - bo wiedzia³by¶ ¿e jest ró¿nica miedzy hamowaniem na solidnym zje¼dzie jednym palcem, a kurczowym coraz mocniejszym zaciskaniem w¶ciekle bol±cych palców na klamkach v-brake.

A ja wymieni³em hamulce na hydrauliczne tarczowe tylko i wy³±cznie dla wygody.
¯adnego innego powodu nie mia³em, tylko wygoda.
Mia³em dosyæ regulowania co jaki¶ czas, w miarê ¶cierania siê ok³adzin.
Teraz zosta³o tylko wymienianie ok³adzin, ¿adnej regulacji. :)
Do d³ugich zjazdów przydaj± siê ok³adziny twarde, metaliczne.
A do jazdy po mie¶cie ¿ywiczne, bo nie musz± siê nagrzewaæ ¿eby dobrze hamowa³y.
--
        Akarm

Data: 2016-03-26 09:54:32
Autor: borsuk
W dniu 2016-03-25 o 16:14, Akarm pisze:

Do d³ugich zjazdów przydaj± siê ok³adziny twarde, metaliczne.
A do jazdy po mie¶cie ¿ywiczne, bo nie musz± siê nagrzewaæ ¿eby dobrze hamowa³y.

No w³a¶nie, jak siê je¼dzi na przemian po mie¶cie i w górach, to trzeba mieæ dwa rowery.

Data: 2016-03-26 17:08:33
Autor: Piotr aka dracorp
Wymiana przedniej tarczy na wieksza srednice?
Dnia Sat, 26 Mar 2016 09:54:32 +0100, borsuk napisa³(a):

No w³a¶nie, jak siê je¼dzi na przemian po mie¶cie i w górach, to trzeba
mieæ dwa rowery.
A nie pro¶ciej ok³adziny wymieniaæ? :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-03-29 11:27:15
Autor: WS
Wymiana przedniej tarczy na wieksza srednice?
W dniu poniedzia³ek, 21 marca 2016 15:50:19 UTC+2 u¿ytkownik ToMasz napisa³:
a w tarczówkach? Wypalaæ, docieraæ, zwalaæ na zu¿ycie tarczy klocki pó³ metaliczne albo inne.... Niema pojazdu na ¶wiecie, który wyje¿d¿a z serwisu z hamulcami które dzia³aj± na 50%, bo mo¿e bêdzie lepiej jak siê dotrze. chcieliby¶cie co¶ takiego us³yszeæ od mechanika samochodowego? Dlatego jak ognia unikam tarcz w rowerach....

A ja po kilkunastu latach uzywania V-Br. w obu rowerach mam teraz hydrauliczne tarczowki i sa praktycznie bezobslugowe, VB iwecej nie chce ;). Klocki zmienia sie w ~3 min, trzeba troche dotrzec po zmianie, ale tak samo trzeba w motocyklu i samochodzie - nowy klocek moze nie przylegac rowno i przy ostrzejszym, dlugim hamowaniu moze rozgrzewac tarcze nie rownomiernie. Zawsze mechamicy (moto/samochod) zalecali przez kilkaset pierwszych km po wymianie uzywac hamulca delikatnie. W praktyce zawsze robilem kilkanascie mocnych hamowac typu 100 do 20 i wystarczalo, tzn. ewidentnie bylo widac , ze po takim "dotarciu" hamuje lepiej. W rowerze podobnie, tylko z gorki ~60 do 10 ze 3 razy wystarczaja (nie do zera, zeby nie trzymac zacisnietych klockow na goracej tarczy)

WS

Data: 2016-03-22 20:44:20
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana przedniej tarczy na wieksza srednice?
Sami tu mądrale, a żeden nie wie, która przejściówka by pasowała.

-- -- -
Wicie po czym poznać typowego internetowego rowerowego teoretyka?

Data: 2016-03-22 22:47:50
Autor: solar
[...]

Musisz założyć inny (albo w ogóle założyć) adapter. Nie jest to super proste, w sensie dobrania odpowiedniego.
Są 2 standardy: IS (international standard) i PM (post mount). W zależności, jakie mocowanie masz w amorze (IS albo PM) i jakie mocowanie ma hamulec (pewnie PM), musisz dobrać adapter IS-PM albo PM-PM i jeszcze na odpowiedni rozmiar tarczy.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"W ogóle teologia jest nauką niedorzeczną, a jej dogmaty są albo śmieszne, albo podejrzane."

Data: 2016-03-22 22:50:47
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Tue, 22 Mar 2016 22:47:50 +0100, solar napisał(a):

Musisz założyć inny (albo w ogóle założyć) adapter. Nie jest to super
proste, w sensie dobrania odpowiedniego.
SÄ… 2 standardy: IS (international standard) i PM (post mount). W
zależności, jakie mocowanie masz w amorze (IS albo PM) i jakie mocowanie
ma hamulec (pewnie PM), musisz dobrać adapter IS-PM albo PM-PM i jeszcze
na odpowiedni rozmiar tarczy.
A tak z ciekawości, dlaczego firmy nie mają jakieś normy? Czy są ale po prostu różne? I zawsze mnie interesowało jakie mają plusy jedno mocowania nad drugimi.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-03-23 07:36:48
Autor: solar
W dniu 2016-03-22 o 23:50, Piotr aka dracorp pisze:

A tak z ciekawości, dlaczego firmy nie mają jakieś normy? Czy są ale po
prostu różne? I zawsze mnie interesowało jakie mają plusy jedno mocowania
nad drugimi.

Normy są: IS i PM. Teraz coraz bardziej PM wypiera IS. W IS śruby były bardziej narażone na ścinanie, w PM są ustawione prostopadle w stosunku do IS.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Kto obcuje z kobietami, narażony jest na skalanie swojego ducha, tak samo, jak ten, co idzie przez ogień, narażony jest na poparzenie stóp."

Data: 2016-03-23 05:01:26
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana przedniej tarczy na wieksza srednice?
Czyli:
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=adapter+hamulca+Shimano+przód
Widelec ma dwie 'wypustki' ('języki') i w tych wypustkach otwory (prostopadłe do koła) do mocowania przejściówki, a hamulce mają śruby protopadłe do tych pierwszych śrub.
Drogie te Avidy BB7 - co można zyskać zmieniając z Shimano M416?
A tak logistycznie - jak wygląda posiadanie dwóch rozmiarów tarcz, z przodu i z tyłu?
Nie prościej byłoby mieć jeden rozmiar?

-- -- -
Musisz założyć inny adapter.
Nie jest to super proste, w sensie dobrania odpowiedniego.
SÄ… 2 standardy: IS i PM.
W zależności, jakie mocowanie masz w amorze i jakie mocowanie ma hamulec, musisz dobrać adapter IS-PM albo PM-PM i jeszcze na odpowiedni rozmiar tarczy.

Data: 2016-03-23 04:38:03
Autor: Ignac
Wymiana przedniej tarczy na wieksza srednice?
W dniu ¶roda, 23 marca 2016 05:15:33 UTC+1 u¿ytkownik ±æê³ñ󶼿 napisa³:

co mo¿na zyskaæ zmieniaj±c z Shimano M416?
A tak logistycznie - jak wygl±da posiadanie dwóch rozmiarów tarcz, z przodu i z ty³u?
Nie pro¶ciej by³oby mieæ jeden rozmiar?

Tu jest Twój uk³ad hamulcowy - czyli jakie ma elementy budowy:
http://goo.gl/7n3gBz
A je¶li chodzi o kompatybilno¶æ, to znalaz³em w archiwum Shimano 2010- str.23,
Disc brake caliper and Rotor compatibility-¿e do zacisku BR-M416 pasuj± tarcze:
160mm - SM-RT53 i SM-RT51
180mm - SM-RT53M i SM-RT51M
203mm - SM-RT53L
Do tych tarcz klocki ¿ywiczne-B01S, wzór B-wide type ¯eby mieæ 100 procent pewno¶ci, u kupuj±cego zweryfikuj to info.

Data: 2016-03-23 15:47:44
Autor: ±æê³ñ󶼿
Wymiana przedniej tarczy na wieksza srednice?
My¶lê, ¿e nowsze tarcze RT54 lub RT55 te¿ bêd± pasowaæ, tarcza to tarcza.
Miêdzy grupami mog± siê ró¿niæ grubo¶ci± tarczy (nie wiem, czy siê ró¿ni±).
Klocki na razie zostawiê (wiem, ¿e to wbrew sztuce).

-- -- -

Data: 2016-03-23 07:42:07
Autor: solar
W dniu 2016-03-23 o 05:01,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Otwory prostopadłe do roweru - IS. Więc faktycznie potrzebujesz adapter IS-PM. Wielkość ma być teoretycznie "o jeden" większa, niż masz obecnie.
Przód jest ważniejszy przy hamowaniu, więc teoretycznie zakłada się tam większą tarczę. Jeśli faktycznie używasz hamulca "brutalnie". Do jazdy po parku nie jest to raczej konieczne.
Prostota nie ma tu nic do rzeczy - zakładasz raz daną wielkość i zapominasz. Nie wiąże się to z niczym podczas eksploatacji.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Dziewczynki powstają z uszkodzonego nasienia lub też w następstwie wilgotnych wiatrów."

Data: 2016-03-23 08:35:33
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana przedniej tarczy na wieksza srednice?
Do jazdy po parku nie jest to raczej konieczne.

Mam nadzieję, że po zwiększeniu średnicy tarczy ze 160 mm na 180 mm będzie łatwiej modulować siłę hamowania na zjazdach.
No i jakby co 'full stop' będzie pewniejszy.

Prostota nie ma tu nic do rzeczy - zakładasz raz daną wielkość i zapominasz.
Nie wiąże się to z niczym podczas eksploatacji.

Np. więcej części zamiennych (zapas, podróż, kilka kół).
Jak rozwalę przód o stojak rowerowy (dajmy na to), to nie podmienię z tyłem.

BTW: klucz do kasety Shimano pasuje i do centerlocka?

Data: 2016-03-23 08:45:07
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Wed, 23 Mar 2016 08:35:33 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

BTW: klucz do kasety Shimano pasuje i do centerlocka?
Chyba nie, chyba że jest trochę dłuższy. Ja mam jakiś noname i nie mogę odkręcić w tylnym kole bo nie sięga ząbków. A klucz tylko 100zł do centerlocka.
Sprawdzę czy bitul czegoś nie zrobił.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-03-23 12:03:17
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana przedniej tarczy na wieksza srednice?
Wydawało mi się, że zakładałem tarcze CL kluczem od kaset (klucz ze środkowym pinem prowadzącym)?

-- -- -

Data: 2016-03-23 15:15:41
Autor: Albert Stonoga
W dniu 23.03.2016 o 12:03,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

U mnie klucz do kaset Shimano z pinem prowadzącym pasuje do CL. Piasta także Shimano.

BTW
poza PM, jakie w miarÄ™ standardowe rozwiÄ…zania rowerowe majÄ… nieprzelotowy gwint? Na szybko nie kojarzÄ™ niczego.

Albert Stonoga

Data: 2016-03-23 21:11:59
Autor: solar
Wymiana przedniej tarczy na wieksza srednice?
W dniu 2016-03-23 o 08:35,  ±æê³ñ󶼿 pisze:

Np. wiêcej czê¶ci zamiennych (zapas, podró¿, kilka kó³).
Jak rozwalê przód o stojak rowerowy (dajmy na to), to nie podmieniê z ty³em.

To tylko teoretyzowanie. Je¿d¿ê intensywnie na rowerze od kilkunastu lat, co prawda bez wielodniowych podró¿y (maks. 3) i raczej bez stojaków rowerowych, ale za to po górach i kamorach i tarczy nigdy nie rozwali³em.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Wieko trumny od strony u¿ytkownika nie jest ozdobne."

Data: 2016-03-21 06:24:49
Autor: Jacek Maciejewski
Bardzo słabe hamowanie klocków
Dnia Sun, 20 Mar 2016 21:10:16 +0100, ToMasz napisa³(a):

Jak siê da, to ja Ci powiem co zrobiæ aby rower ju¿ zawsze dobrze hamowa³ i to nawet tanio.

Wiem co zrobiæ ¿eby by³o tanio i ¿eby hamowa³o. Nie wiem co zrobiæ ¿eby
nie piszcza³o i tu mo¿esz siê wypowiedzieæ :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-03-21 09:27:30
Autor: JDX
On 2016-03-21 06:24, Jacek Maciejewski wrote:
[...]
Wiem co zrobiæ ¿eby by³o tanio i ¿eby hamowa³o. Nie wiem co zrobiæ ¿eby
nie piszcza³o i tu mo¿esz siê wypowiedzieæ :)
Zmieniæ klocki na trochê lepsze. :-D

Data: 2016-03-21 20:38:18
Autor: Coaster
Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Sun, 20 Mar 2016 21:10:16 +0100, ToMasz napisał(a):

Jak się da, to ja Ci powiem co zrobić aby rower już zawsze dobrze hamował i to nawet tanio.

Wiem co zrobić żeby było tanio i żeby hamowało. Nie wiem co zrobić żeby
nie piszczało i tu możesz się wypowiedzieć :)

Mozliwe, choc niekoniecznie:
[...]"Toe in" the brake shoes, so that the front edge of the shoe hits the rim slightly before the rear edge. Not all brakes permit this type of adjustment, but most do. Don't bend aluminum brake arms: this can initiate cracking and lead to failure. Instead, replace the brake if necessary.[...]

http://www.sheldonbrown.com/rim-brakes.html#noises
http://www.sheldonbrown.com/brandt/brake-squeal.html

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2016-03-21 21:16:07
Autor: Jacek Maciejewski
Bardzo słabe hamowanie klocków
Dnia Mon, 21 Mar 2016 20:38:18 +0100, Coaster napisa³(a):

 so that the front edge of the shoe hits the rim slightly before the rear edge.

Tak, tak... Próbowa³em ró¿nych skosów. Ale co z tego - dane ustawienie
piszczy na mokro, na sucho nie. Zmieniê co¶, to piszczy na sucho a nie
na mokro itd... :) Raz piszczy jak mocno cisnê, innego dnia jak s³abo.
Widzê ¿e nie ma recepty 100 - procentowej, trzeba pokombinowaæ i byæ
mo¿e trafi siê szczê¶liw± kombinacjê materia³u szczêk, brudu,
temperatury i wilgotno¶ci :)
Pamiêtam jak kiedy¶ kto¶ tu pomstowa³ na wynalazcê v-brejków -  ¿eby po
¶mierci by³ skazany na wieczne ich regulowanie :). Dziwi³o mnie to
wtedy, bo takich nie u¿ywa³em. Ale teraz ju¿ czujê bluesa :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-03-21 21:24:09
Autor: PeJot
Bardzo słabe hamowanie klocków

Pamiêtam jak kiedy¶ kto¶ tu pomstowa³ na wynalazcê v-brejków -  ¿eby po
¶mierci by³ skazany na wieczne ich regulowanie :).

Z kolei ten wynalazca v-brake pomstowa³ na wynalazcê cantileverów :>

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2016-03-21 23:22:16
Autor: JDX
On 2016-03-21 21:16, Jacek Maciejewski wrote:
[...]
Tak, tak... Próbowałem różnych skosów. Ale co z tego - dane ustawienie
piszczy na mokro, na sucho nie. ZmieniÄ™ coÅ›, to piszczy na sucho a nie
na mokro itd... :)
Zmień klocki na trochę lepsze. :-D

Zainwestuj ze 3–4 razy więcej i zamiast najtańszego chłamu za 5 zł kup
np. takie:
http://allegro.pl/nowe-klocki-hamulcowe-accent-3-function-v-brake-i5971812178.html.

Data: 2016-03-22 09:31:32
Autor: Jacek Maciejewski

On 2016-03-21 21:16, Jacek Maciejewski wrote:
[...]
[...]

Kupiłbym ale nie wiem jak się wykrywa lepsiejszość :) A te kolcki są nie
dla mnie, ja potrzebujÄ™ takie bez gwintu.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-03-21 14:44:48
Autor: mbut
W dniu 20.03.2016 o 19:33, Piotr aka dracorp pisze:
[...]

Trochę słabo widać ale chyba jest mocno zdarta i dlatego klocki nie przylegają szczelnie do tarczy, ja wymieniłbym tarczę.

Data: 2016-03-22 22:41:45
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Mon, 21 Mar 2016 14:44:48 +0100, mbut napisał(a):

Trochę słabo widać ale chyba jest mocno zdarta i dlatego klocki nie
przylegają szczelnie do tarczy, ja wymieniłbym tarczę.
Przy Gdańskim świetle ciężko cokolwiek sfotografować w domu :(
Tarcze wymieniłem na starą od Avidów i jest lepiej. Sam klocek też jest felerny. Drugi plus to nie ma teraz pisku. Wcześniej to się ludzie odwracali.
Tarcza Avidowska 100g, Shimanowska 190g - trochę na tym zyskałem. Zapomniałem tylko zważyć adapter ale strona podaje 23g.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-04-17 05:03:38
Autor: Piecia aka dracorp
Bardzo s³abe hamowanie klocków
W koñcu siê doszuka³em jakie klocki kupi³em:
https://goo.gl/Lx6lOk
Na stronie producenta nic sensownego siê nie doszuka³em ale w CR jest napisane ¿e niby pó³metaliczne.
Jakkolwiek kupi³em w sklepie lokalnym pó³metaliczne i ¿ywiczne (¿eby w koñcu mieæ porównanie) i wczoraj przetestowa³em.
Zdecydowanie lepiej hamuj± a do tego nie piszcz±. Dlatego nie jestem w 100% pewien czy aby na pewno te Jagwire nie s± metaliczne.

--
Piotr

Data: 2016-04-18 07:38:54
Autor: ±æê³ñ󶼿
Jaki skok klamki?
Jak ustawiacie u siebie hamulce tarczowe, je¿eli chodzi o skok klamki?
Przy V-brejkach lubiê bardzo krótki skok (wczesne hamowanie), przy tarczach bardzo trudno mi taki ustawiæ, bo prze¶wit pomiêdzy klockami, a tarcz± to u³amki milimetra i jest ryzyko ocierania.
Nie lubiê d³ugiego skoku (rozpoczêcie hamowania w ok. 50% skoku, pe³ne hamowanie z klamk± prawie przy kierownicy), mo¿e co¶ ¼le ustawiam?
Hamulce mechaniczne Shimano 4xx, jednostronny docisk klocka, klamkomanetki Alivio.

Data: 2016-04-18 19:14:32
Autor: Piotr aka dracorp
Jaki skok klamki?
Dnia Mon, 18 Apr 2016 07:38:54 +0200, ±æê³ñ󶼿 napisa³(a):

[...]
Nie wiem jak dzia³aj± mechniczne Shimano ale ogólnie nie mam dobrego zdania o tej firmie. Mam mechaniczne Avidy i regulujê tak ¿eby ramiê hamulca nie dotyka³o kiery.

--
piecia aka dracorp

Bardzo s³abe hamowanie klocków