Bardzo szybka reanimacja sprężyny przerzutki tylnej

Data: 2020-07-04 02:44:37
Autor: Ignac
Bardzo szybka reanimacja sprężyny przerzutki tylnej
Miałem do wymiany przerzutkę tylną, gdyż wypracowała się zupełnie jej sprężyna. Dla eksperymenty postanowiłem ją reanimować, używając zwykłej gumki (jaką są związane warzywa). Jeden koniec przełożyłem tuż za ząbkiem ograniczającym maksymalne wychylenie wózka, a drugi zaczepiłem ( prowadząc ją po zewnętrznym korpusie przerzytki) na śrubce do regulacji naciągu łańcucha; to ta, którą najczęściej nie reguluje się wcale. Dość mocna gumka, działa jak nowa sprężyna. Jeżdziłem na tym kilka dni. Polecam

Data: 2020-07-04 09:59:41
Autor: Olivander
Bardzo szybka reanimacja sprężyny przerzutki tylnej
W dniu sobota, 4 lipca 2020 11:44:38 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
Jeżdziłem na tym kilka dni.
proste a działa, choć przez chwilę. typowa polowa, wyprawowa naprawa. gratulacje.

Data: 2020-07-04 19:29:29
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Sat, 04 Jul 2020 02:44:37 -0700, uzytkownik Ignac napisal:

[...]
Zacny pomysł. Swoją droga ile lat miała ta przerzutka? Mi się jeszcze to nie zdarzyło. --
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2020-07-04 14:50:29
Autor: Ignac
Bardzo szybka reanimacja sprężyny przerzutki tylnej
Przerzutka miała nie więcej niż 3 lata. Sprężyna robi się tak słaba, że nie jest w stanie ściągnąć wózka na najmniejszą zębatkę kasety. Usprawniłem jeszcze ten patencik. Kilka zwojów gumki biegnie prawie wzdłuż sprężyny wózka, wewnątrz korpusu przerzutki. Może zrobię fotę, to się wszystko rozjaśni. Zakładanie gumki jest banalnie proste, na korpusie w stane "spoczynku".

Data: 2020-07-05 14:59:55
Autor: Ignac
Bardzo szybka reanimacja sprężyny przerzutki tylnej
Oto link do foto, założonej gumki:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/33953cf8d8ed21a6

Data: 2020-07-07 12:04:49
Autor: rowerex
W dniu niedziela, 5 lipca 2020 23:59:57 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
Oto link do foto, założonej gumki:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/33953cf8d8ed21a6

A nie naruszyłeś przypadkiem jakichś patentów Shimano lub Srama? Bo np. w 2025r takie wykonanie przerzutek może być standardem, a konkretnie technologią URS: "Ultralight Rubber Spring" ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-07-07 13:56:27
Autor: Ignac
Bardzo szybka reanimacja sprężyny przerzutki tylnej
Dzięki za sugestię, ale ja z tym patentem będę pierwszy; jutro już złoże stosowny wniosek w urzędzie patentowym.

Data: 2020-07-10 08:39:40
Autor: J.F.
Dnia Sat, 4 Jul 2020 02:44:37 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

[...]

A ja raczej odradzam. Urwie sie kiedys i co zrobisz ?

Chyba, ze w sakwie wozisz troche zapasowych gumek, w dodatku
wymienianych co pare miesiecy, bo sie to starzeje.

Aczkolwiej ... jesli rozmiar pasuje, to mozna wyciac ze starej detki
:-)

J.

Data: 2020-07-09 23:46:47
Autor: Ignac
Bardzo szybka reanimacja sprężyny przerzutki tylnej
No i popisałeś się przed nami piękną kreatywnością od negacji do aprbaty. Brawo Ty !

Bardzo szybka reanimacja sprężyny przerzutki tylnej