Bardzo użyteczna tabela draftowa

Data: 2009-06-22 15:57:33
Autor: wiLQ
Bardzo użyteczna tabela draftowa
Tomasz Radko napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

http://www.basketball-reference.com/draft/preview.html

Kubatko policzył EV(WS) dla poszczególnych picków. Różnica między #1 a #2 jest taka sama, jak między #15 i #30 :)

Hmm, jak zwykle sie czepiam, ale cos mi tu nie gra.
Skad sie wzielo w Pro% dla pierwszych czterech pickow 96,8%?
Tyle samo zawodnikow nie pojawilo sie w NBA? OK, fajnie, ale taki
procent nie wychodzi ani z 1/35, ani z 1/36, co moglaby sugerowac liczba
draftow. 4-5 draftow od 1973 sie nie odbylo?

Z innych ciekawostek dorzucilbym to 100% dla #5. Zabawny faktoid.

Co ciekawe - EV(WS) jest monotoniczna. A mogłoby się wydawać, że zwłaszcza w drugiej rundzie coś powinno "wystawać". Być może Kubatko wygładził krzywą.

Faktycznie, intuicyjnie rzecz biorac powinno wystawac przy pickach gdzie
trafil sie ktos ewidentnie lepszy od reszty, jak np Ginobili z #57 czy
Boozer z #34. Z drugiej strony zwroccie uwage kto jest wymieniony jako
"Best Pros (Since 1973)" dla tych pickow: Gortat [po de facto 1
rezerwowym sezonie!] i Scalabrine, wiec moze po prostu marnosc glebi w
tych pickach dziala wyrownujaco?

Ciekawostka numer dwa - aż dwóch graczy wybranych z #1 nie zagrało w NBA/ABA ani jednego meczu. Jeżeli ktoś poda ich nazwiska bez podglądania, to znaczy, że jest oszustem i gdzieś zajrzał.

To dosc oryginalna nagroda ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-22 15:59:59
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

Tak. Po dwie sztuki.

Z innych ciekawostek dorzucilbym to 100% dla #5. Zabawny faktoid.

Yup.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-22 16:53:43
Autor: wiLQ
Bardzo użyteczna tabela draftowa

> Skad sie wzielo w Pro% dla pierwszych czterech pickow 96,8%?
> Tyle samo zawodnikow nie pojawilo sie w NBA?

Tak. Po dwie sztuki.

Dwie? To tym bardziej pytam skad sie wzielo to 96,8%?
 --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-22 16:53:54
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

Z podzielenia liczby 60 przez liczbę 62 i zamienienia wyniku na procenty.

pzdr

TRad

Bardzo użyteczna tabela draftowa