Bardzo wolny Internet. :-(

Data: 2017-10-20 23:11:11
Autor: P.B.
Bardzo wolny Internet. :-(
Dnia Fri, 20 Oct 2017 21:58:48 +0200, Pat napisał(a):

Pytania:
1. Jak obiektywnie sprawdzić szybkość
     Internetu w smartfonie?

Speedtest.net Na Androida jest aplikacja, na Windows Phone kiedyś była.

2. Jakie czynniki mają najistotniejszy wpływ
    na szybkość, czyli jak zwiększyć szybkość
    Internetu?

Technologia przesyłu. Od najwolniejszego: EDGE, 3G, H, H+, LTE, LTE+. Lumia
535 nie ma LTE, co jest dużym ograniczeniem. Inna sprawa, to prędkość
przesyłu po stronie operatora. Duże obciążenie sieci operatora bardzo mocno
ogranicza prędkość. W Play na LTE+ w nocy, w centrum Gdańska prędkość
potrafi być 10 razy większa, niż w południe w dniu roboczym.
Kolejny problem jest taki, że szybkość pobierania to jedno, a szybkość
przeglądarki i samego telefonu to drugie. Lumia mimo słabego procesora,
dzięki świetnej optymalizacji systemu, działała całkiem sprawnie, ale do
współczesnego średniaka na Androidzie, czy iOS nie ma porównania. Niestety,
ale trzyletni telefon, z nierozwijanym systemem i aplikacjami to już
zabytek. Strony są ogromne, przeładowane multimediami i ich wyświetlenie
wymaga ogromnej mocy obliczeniowej.   --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-10-20 23:52:46
Autor: Pat
Bardzo wolny Internet. :-(
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości
Dnia Fri, 20 Oct 2017 21:58:48 +0200, Pat napisał(a):

Dzięki za odpowiedź.

Pytania:
1. Jak obiektywnie sprawdzić szybkość
     Internetu w smartfonie?
Speedtest.net Na Androida jest aplikacja, na Windows Phone
kiedyś była.
Speedtest.net był w sklepie. Po zainstalowaniu i włączeniu
lokalizacji pokazał:
ping = 62 ms
download = 17,42 Mbps
upload=4,06 MBps

2. Jakie czynniki mają najistotniejszy wpływ
    na szybkość, czyli jak zwiększyć szybkość
    Internetu?
Technologia przesyłu. Od najwolniejszego: EDGE, 3G, H, H+,
LTE, LTE+.
Jako największą prędkość połączenia mam ustawione 3G
i więcej się nie da. U góry ekranu wyświetla mi się H lub H+.

Inna sprawa, to prędkość przesyłu po stronie operatora.
Duże obciążenie sieci operatora bardzo mocno ogranicza
prędkość.
Mam możliwość włożenia drugiej karty, ale nie wiem
od jakiego operatora warto kupić - do Internetu tylko.
W Orange mogłyby pozostać tylko rozmowy i SMSy.

Lumia 535 nie ma LTE, co jest dużym ograniczeniem.
Lumia mimo słabego procesora, dzięki świetnej optymalizacji
systemu, działała całkiem sprawnie, ale do współczesnego
średniaka na Androidzie, czy iOS nie ma porównania.
Smartfony moich znajomych są na Androidzie, jeden to Samsung S3,
a drugi Samsung S6 w Plusie.

Niestety, ale trzyletni telefon, z nierozwijanym systemem
i aplikacjami to już zabytek.
A co teraz warto kupić, z Androidem? Właśnie pod kątem
szybkiego Internetu.
Czy LTE lub LTE+ pokrywa zasięgiem całą Polskę?

Pozdrawiam
Pat

Data: 2017-10-21 00:25:22
Autor: Marek
Bardzo wolny Internet. :-(
On Fri, 20 Oct 2017 23:52:46 +0200, "Pat" <spam@stop.com> wrote:
download = 17,42 Mbps
upload=4,06 MBps

I co chcesz zarzucić tym wynikom? To wystarczająco szybki Internet.Obawiam.się , że masz przeglądarkę, ktora jest wolna (wolno "renderuje" strony) lub ogólnie wolny telefon co błędnie interpretujesz jako wolny Internet.

--
Marek

Data: 2017-10-21 09:15:37
Autor: Pat
Bardzo wolny Internet. :-(
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.4081360323496100353news.neostrada.pl...
[...]

Być może. W użytkowaniu liczy się efekt końcowy.
Używam Internet Explorera, jak to w Windowsach.
Jaka przeglądarka byłaby szybsza i nie zawieszała się?

Pozdrawiam
Pat

Data: 2017-10-21 09:36:29
Autor: Trybun
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 2017-10-21 o 09:15, Pat pisze:
[...]

Kogo mam zabić za chociaż pół tych powyższych wartości, i to na kompie stacjonarnym, w telefonie do przeglądania stron wystarczy 1Mb/s.. Przeglądarka to oczywiście Opera, nic lepszego jeszcze nie wymyślono.

Data: 2017-10-21 13:17:41
Autor: Pat
Bardzo wolny Internet. :-(
Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:59eaf8c3$0$5142$65785112news.neostrada.pl...
Przeglądarka to oczywiście Opera, nic lepszego jeszcze nie wymyślono.
Wygląda na to, że Opera (czy Opera Mini ?) nie jest już
dostępna dla Windows Phone 8.1
Jeśli ktoś ma plik instalacyjny Opery do zainstalowania
pod WP 8.1, to bardzo proszę o udostępnienie.
Potrzebuję go do czasu zakupu nowego smartfona
z Androidem.

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:fwgijdr6bv90$.1lu3z4fhh8wky$.dlg40tude.net...
To jest prapaid - jak nie przeszkadza Ci brak abonamentu
i umowy na dwa lata to wile taniej nie znajdziesz.
Nie, nie przeszkadza mi. Obecny smartfon był kupiony
oddzielnie, a nie jako "tańszy" z abonamentem.
Gdy się dobrze policzy, a przy tym nie rozmawia
bardzo dużo, jak to jest w moim przypadku, kupno
z abonamentem jest nieopłacalne.
Ponadto wybór modeli przy zakupie z abonamentem
jest mocno ograniczony.

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:18eyznxukt72q.161g05c16jm5g.dlg40tude.net...
Każdy telefon, który ma LTE, procesor Snapdragon 6xx lub 8xx,
minimum 2GB RAM i 16GB ROM. Coś nowego ze średniej półki
[...]
Dziękuję za te podpowiedzi. Rozumiem, że wszystkie te modele
są oparte na Androidzie. Jakiej minimalnej wersji Androida
wymagać? Czy aktualizacje są bezpłatne?
Chcę kupić coś istotnie lepszego od tego co mam, bo inaczej
zakup nie miałby sensu. Z drugiej jednak strony muszę
zwrocić uwagę na ceny, bo to wydatek zupełni niezaplanowany.

Pozdrawiam
Pat

Data: 2017-10-21 18:48:08
Autor: Pat
Bardzo wolny Internet. :-(
Użytkownik "Pat" <spam@stop.com> napisał w wiadomości news:59eb2cd6$0$5155$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Te, z którymi porównanie szybkości tak mi dało do myślenia
to były Samsungi, S3 i S6. Wygląd pulpitu z ikonami, a nie
z kafelkami, jak to jest u mnie, też mi się podobał.
Czy Samsungi (te z Androidem) z jakichś powodów odpadają,
a jeśli tak, to dlaczego?

Pozdrawiam
Pat

Data: 2017-10-22 00:50:30
Autor: Smok Eustachy
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 21.10.2017 o 18:48, Pat pisze:
[...]

Na Lumii 532 nie mam takich problemów. Ciekawe.

2. Kwestia ceny.
Android potrzebuje obecnie 2 giga RAM i 16 giga pamieci minimum.
MyPhone w tej konfiguracji zaczyna się od ok 380zł.

Data: 2017-10-22 08:36:44
Autor: Pat
Bardzo wolny Internet. :-(
Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:59ebce12$0$15192$65785112news.neostrada.pl...
A po WiFI?
Przeważnie jest trochę szybciej.
Coraz bardziej skłaniam się jednak ku tezie, że wina
jest po stronie wolnego telefonu, a nie Internetu.

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:59ebcf36$0$15192$65785112news.neostrada.pl...
Na Lumii 532 nie mam takich problemów. Ciekawe.
I to jest zastanawiające. Bo chyba oba modele
535 i 532 są tak samo "stare". Nie wiem jak wygląda
porównanie innych parametrów.

2. Kwestia ceny.
Android potrzebuje obecnie 2 giga RAM i 16 giga pamieci minimum.
MyPhone w tej konfiguracji zaczyna się od ok 380zł.
Co jest zdecydowanie gorsze w MyPhone, że jest dużo
tańszy niż inne smartfony? Oczywiście chodzi o porównanie
telefonów z 2GB RAM i 16 GB ROM i z Androidem.

Chyba nie da się już zainstalować Opery Mini na WP 8.1.
Czy Internet Explorer, którego używam teraz, warto
zmienić na jeszcze inną przeglądarkę?

Pozdrawiam
Pat

Data: 2017-10-23 01:40:29
Autor: Smok Eustachy
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 22.10.2017 o 08:36, Pat pisze:
[...]

  Zacznij zatem od resetu

Data: 2017-10-22 09:51:18
Autor: Trybun
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 2017-10-21 o 13:17, Pat pisze:
[...]

Nie ma nawet starszej wersji Opery do pobrania? Dziwne, bo bezproblemowo można pobrać Operę na Win XP, a to już naprawdę zabytek..

Data: 2017-10-22 10:20:49
Autor: Pat
Bardzo wolny Internet. :-(

Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:59ec4dea$0$657$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Też mnie to dziwi.

W sklepie w ogóle jej nie ma.

Natomiast po znalezieniu w Google (na smartfonie, przy
pomocy IE) i próbie zainstalowania pojawia się komunikat:
Ta aplikacja nie jest dostępna dla Twojego telefonu.

Z innej strony ( o nazwie: Opera Mini otrzymuje nową wersję
8.0.3.40 dla Windows Phone 8.1), gdzie wymagane jest podanie
numeu telefonu i wybraniu operatora, pomimo podania
prawidłowego numeru i wyboru prawidłowgo operatora
pojawia się komunikat: Nieprawidłowy operator.

Pozdrawiam
Pat

Data: 2017-10-22 10:42:49
Autor: Pat
Bardzo wolny Internet. :-(
Użytkownik "Pat" <spam@stop.com> napisał w wiadomości news:59ec54dd$0$5153$65785112news.neostrada.pl...
[...]
I całe szczęście, że nie poszło dalej. Gdyby poszło, to byłoby
to automatycznie zapisanie się do Playthisgame z 3 płatnymi
SMSami, każdy po 11,07 zł na tydzień.
Ostrzegam, to pułapka. Ktoś wyraźnie chce wykorzystać
trudności z zainstalowaniem Opery i wpuszcza klientów
w taką pułapkę.

Pozdrawiam
Pat

Data: 2017-10-22 12:11:09
Autor: Robert Wańkowski
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 2017-10-22 o 10:20, Pat pisze:
wymagane jest podanie
numeu telefonu
Podanie swojego numeru, aby pobrać program? To nawet nie śmierdzi, tylko cuchnie przekrętem. :-)

Robert

Data: 2017-10-22 12:39:50
Autor: Pat
Bardzo wolny Internet. :-(

Użytkownik "Robert Wańkowski" <robwan@wp.pl> napisał w wiadomości news:59ec6ebc$0$662$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2017-10-22 o 10:20, Pat pisze:
wymagane jest podanie
numeu telefonu
Podanie swojego numeru, aby pobrać program? To nawet nie śmierdzi, tylko cuchnie przekrętem. :-)

Tak, wystarczy wybrać: "Opera Mini otrzymuje nową wersję
8.0.3.40 dla Windows Phone 8.1" na liście Google.

Mam nadzieję, że z powodu niewybrania operatora,
bo pojawił się komunikat "Nieprawidłowy operator"
i nie poszło Dalej, wpisanie mojego numeru telefonu
nie zadziałało i nie został on przekazany dalej.

Pozdrawiam
Pat

Data: 2017-10-22 12:47:01
Autor: Trybun
Bardzo wolny Internet. :-(
[...]

Czyli chyba faktycznie nie ma już Opery dla tej wersji systemu.. Niestety, nie eksperymentuję z różnymi przeglądarkami, tak wiec nie potrafię pomóc w wyborze czegoś co by mogło zastąpić ułomnego IE.

Dziwne tylko dlaczego ta wersja nie chce się zainstalować, przecie wg opisu jest kompatybilna z twoim urządzeniem... https://www.microsoft.com/pl-pl/store/p/opera-mini/9wzdncrdmtk6

Data: 2017-10-22 12:50:58
Autor: Robert Wańkowski
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 2017-10-22 o 12:47, Trybun pisze:

Czyli chyba faktycznie nie ma już Opery dla tej wersji systemu.
Jest napisane, że prawie dla każdego tel.
http://www.opera.com/pl/mobile/mini/other

Robert

Data: 2017-10-23 12:02:53
Autor: Trybun
Bardzo wolny Internet. :-(
[...]

Nie wiadomo na czym to polega że  kolega/żanka Pat ma taki problem. Operę to ja mogę pobrać do prawie 11 letniego, bez systemowego telefonu( Samsung Monte), oczywiście nie będzie to jakaś najnowsza wersja, ale może stanowić dobrą alternatywę dla przeglądarki fabrycznie zainstalowanej.

Data: 2017-10-23 14:33:42
Autor: Pat
Bardzo wolny Internet. :-(
Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:59edbe32$0$652$65785112news.neostrada.pl...

Czyli chyba faktycznie nie ma już Opery dla tej wersji systemu.

Nie wiadomo na czym to polega że kolega/żanka Pat ma taki problem.

Polega na tym, że każda próba zainstalowania, bez względu
na źródło, kończy się podczas instalacji komunikatem:
"Ta aplikacja nie jest dostępna dla Twojego telefonu."

Jeśli   wiesz jak ten komunikat obejść/zignorować
i pomimo tego Operę zainstalować, to napisz.

Pozdrawiam
Pat

Data: 2017-10-24 10:26:03
Autor: Trybun
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 2017-10-23 o 14:33, Pat pisze:
[...]

Sam komunikat może być powodowany różnymi przyczynami. Skoro "TA" aplikacja jest niedostępna to ja bym w pierwszej kolejności spróbował zainstalować inną wersję. Najlepiej jak już tu ktoś napisał - wejść na stronę Opery TYM telefonem i po prostu kliknąć na odnośnik "pobierz".

Data: 2017-10-24 16:21:39
Autor: Pat
Bardzo wolny Internet. :-(
Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:59eef90c$0$15197$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Wiem, że to może być trudne, ale nie tylko Ty na ten pomysł
wpadłeś i żeby nie było wątpliwości, wśród różnych źródeł
było próbowane również to.

Pozdrawiam
Pat

Data: 2017-10-25 14:24:27
Autor: Trybun
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 2017-10-24 o 16:21, Pat pisze:
[...]

I jest trudne, z jakiegoś powodu Opera nie daje się zainstalować w tym telefonie. Mi akurat trudno coś powiedzieć w temacie systemu WP i jego ograniczeń, tak więc moja rada sprowadzała się do tego co najprostsze.

Data: 2017-10-25 17:08:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bardzo wolny Internet. :-(
Trybun wrote...

(; Od dziesięcioleci trwają intensywne prace nad zniewoleniem
 internetu... ;)

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-10-26 17:26:25
Autor: Trybun
Bardzo wolny Internet. :-(
Trybun wrote...

(; Od dziesięcioleci trwają intensywne prace nad zniewoleniem
  internetu... ;)

Na pewno wielu z tych tzw wybrańców narodu nie może spać spokojnie z powodu tego że inni mają niczym nie skrepowaną swobodę wypowiedzi,.

Data: 2017-10-29 03:54:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bardzo wolny Internet. :-(

"Trybun" 59f1fe92$0$657$65785112@news.neostrada.pl

Na pewno wielu z tych tzw wybrańców narodu nie może spać spokojnie z powodu tego że inni mają niczym nie
skrepowaną swobodę wypowiedzi,.

Winisz wybrańców za ich bierność?

Czynnicy ;) aktywnie wybierają sobie katów, zaś
wybrańcy biernie ;) przystają na oferowane im warunki. ;)

Kiedyś wyśmiewano Rosjan -- wybierających sobie cara,
którego głównym :) zadaniem było katowanie narodu...

Obecnie IMO można wyśmiać ludzi niemal na całym świecie. :)

-=-

Rosjanin o USA:

 - W Ameryce jest niewolniczy system pracy.
 - Jak jest w Rosji?
 - Oczywiście jeszcze gorzej...

-=-

Najpierw Fiskus ściąga podatki (właśnie zatankowałem paliwo -- zatem
(chyba połową opłaty) wzbogaciłem Fiskusa i kupiłem mleko -- czyli
Fiskus zerżnął ze mnie VAT...) po czym urzędnik wspomaga ;) jakiś
projekt, dzięki czemu podatnik :) dostaje najwyższe dobro, zwane
zatrudnieniem w bezdusznej rzeczywistości powszechnego bezrobocia...

Czyli płacisz -- abyś mógł pracować...

Nie łatwiej zatrudniać za freeko? :)

-=-

Jeszcze inni twierdzą, że obecne niewolnictwo polega na spłacaniu
kredytów bankowych, ale IMO różnica jest WYRAŹNA -- podatki są
obowiązkowe a kredyty są dobrowolne, jeśli nie liczyć przymuszeń
budowanych/powodowanych tak zwanym losem. Jeśli bank żeruje na
przymusie losu -- podobnie czyni piekarz czy fryzjer...
(producent czegokolwiek czy jakikolwiek usługodawca)

-=-

BTW rzekomej wolności internetowej...

  https://www.youtube.com/watch?v=qkwJRFDEfLw
  GPS - Gwiezdne Wojny

  https://www.youtube.com/watch?v=LA5QUzv071w
  Satelity wywiadowcze USA

-=-

BTW GPS -- zauważyłem w smartfonie satelity
BEIDOU -- na razie widzę co najwyżej cztery naraz.

Ciekawe, kiedy ruszy na dobre Galileo i hinduski system...
I kiedy będą w powszechnym użytku stosowne smartfony. :)

-=-

Internet jest wolny, ale umożliwia inwigilację...

Wzrok, na końcu którego wiszą uliczne kamerki potrafi
rozpoznać samochodowe tablice rejestracyjne, dzięki
czemu możliwe jest ciągłe śledzenie samochodów...

W Chinach takowy wzrok rozpoznaje nie tylko samochody,
ale także twarze setek milionów ludzi...

-=-

Internetowa wolność wypowiedzi?
Spróbuj skrytykować lekarza w internetowym portalu
(wzbogacając swą wypowiedź sprawdzalnymi detalami)
a zobaczysz, że z tą wolnością ;) ludzie przesadzają...
Spróbuj skrytykować sklep -- podobna sytuacja...

Póki nie nabluzgasz -- moderator wytnie Twoją wypowiedź,
by nie popsuć opinii ,,lekarza'' czy sklepu...

Gdy nabluzgasz -- wypowiedź ukaże się w ,,wolnym'' internecie
tak, by pokazać, że tylko nieokrzesańcom nie podoba się dany
,,lekarz'' czy sklep a ludzie porządni jedynie chwalą...

-=-

Wolność?... Kryminaliści mogą żądać wymazania z ,,netu''
śladów swej (niechlubnej?) przeszłości...

-=-

Chyba gdzieś w dawnej Jugosławii jakiś polityk przykrył się
jakąś damą kameliową ;) tak, że próba szukania w Googlach
informacji o aferze korupcyjnej dawała wyniki wskazujące
właśnie na tę qrwę, zamiast na skorumpowanego polityka...

-=-

Nie przesadzajmy z wychwalaniem ,,wolnego internetu'', którego
szybkość zniewalania (czy mataczenia i ukrywania prawdy) jest
(lub lokalnie bywa) znacznie większa od szybkości wyzwalania...

-=-

Płacisz kartą bądź telefonem -- zdradzasz swą pozycję...
Rozmawiasz przez telefon...
Włączasz nawigację w smartfonie...
Jedziesz samochodem...

Wszystko to zawdzięczasz właśnie (bezpośrednio
lub pośrednio) rzekomo wolnemu internetowi...

Wkrótce biernota ;) będzie wiedziała: kiedy i co jesz,
z kim spotykasz się i o czym rozmawiasz [lub milczysz]
a już teraz Google wiedzą o Tobie więcej niż Ty sam
wiesz o sobie -- to nie żart.

Google (na podstawie statystyk wyszukiwanych informacji)
wie, kto zamierza ożenić się czy rozwieść a nawet wie,
kto wkrótce targnie się na swe własne życie a kto
jedynie ;) planuje zamach w centrum handlowym czy
na bazarze lub w metrze bądź w kościele albo w innej ;)
synagodze, ewentulanie w cerkwii...

Do tego ludziska ślą fotki tego, co przykuwa ;) ich uwagę...
[to chyba sygnaliści]

-=-

Ja jeszcze pamiętam wolne ;) łącza -- 300 bitów na sekundę. ;)
Miałem w domu taki modem. :) Via fon łączyłem się z ogromnym
komputerem na uczelni. Problemów było sporo:

 - koszt połączenia telefonicznego
 - jakość połączenia telefonicznego
 - parka modemów była jedna a chętnych było sporo

300 bitów na sekundę dawały też terminale (klawiatura i monitor)
stojące tuż obok tego komputera. Jak zauważyłem -- obecnie ten
komputer wraca do życia za sprawą wirtualizacji. Ciekawe, czy
dożyję dnia, w którym odpalę na takim czymś programy, które
pisałem trzydzieści lat temu. :)

Dziś trudno już o taką wolność... ;)
Nawet w Polsce LTE daje 500 Mbitów na sekundę w dobrej jakości...
Realnie ponad 2 miliony razy szybciej...

I szybciej, i taniej, ale z dawnej wolności pozostały jeno wspomnienia...

Nawet ten post zdradza -- kiedy nie śpię i co mnie interesuje. ;)

-=-

Zakończę romantycznie, czerpiąc z muzułmańskiego heretyka:

     własne tylko upodlenie ducha
     ugina wolnych szyje do łańcucha

Wolność trzeba mieć w sobie a jej brak -- szybko ;) prowadzi do zguby.

[niby logiczne ;) -- brak wolności to szybkość]

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-10-29 04:18:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bardzo wolny Internet. :-(

"Eneuel Leszek Ciszewski" ot3ftq$993$1@node2.news.atman.pl

 - PDFy są readonly za free? Oczywiście nie!
   Mamy przeca do dyspozycji onlajnowe edytory itp. rozwiązania.

 - Chcesz sprawdzić styl itp. swej wypowiedzi?
   http://www.jasnopis.pl/aplikacja

 - Może chcesz obrobić muzykę lub film?...

Wszystko ,,za darmo''. :) Jedyną opłatą ;) jest konieczność
podzielenia się treścią z kimś, kto (wcześniej czy jeszcze
wcześniej) przekaże to i owo (,,przyozdabiając ozdobnym słowem'')
biernikowi lub pracownikowi zatrudnionemu przez biernika...

BTW przyozdabiania -- sądy przyozdabiają pisma swych petentów. ;)
(wiem, bo widziałem)

-=-

   http://www.tekstowo.pl/piosenka,jacek_kaczmarski,ballada_o_ubocznych_skutkach_alkoholizmu.html

   On spisał wszystko co mówiłem wtedy w barze
   I uzupełnił tu i tam ozdobnym słowem

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-10-29 16:55:49
Autor: Trybun
Bardzo wolny Internet. :-(

[...]

Tak, winię za nadaktywność. Za dyktatorskie praktyki. Nie idę na mendę głosować aby ów zakładał mi, w taki czy inny sposób, na usta kaganiec.

-=-

[...]

Zapominasz o tym że płacisz za paliwo już opodatkowanymi pieniędzmi. I pomyśleć że kiedyś ludzie czuli się pokrzywdzeni płacąc tylko tzw dziesięcinę.

-=-

[...]

Głupoty gadają - problem nie w opłatach czy jakichkolwiek opłatach, a o zakresie władzy tzw wybrańców narodu. Ludzie na pewno nie wybierają ich na swoich panów i władców.

-=-

BTW rzekomej wolności internetowej...

https://www.youtube.com/watch?v=qkwJRFDEfLw
 GPS - Gwiezdne Wojny

https://www.youtube.com/watch?v=LA5QUzv071w
 Satelity wywiadowcze USA

Internet jest tylko namiastka wolności, a i tak na pewno obywatel nie może w nim się czuć bezpiecznie.

-=-

BTW GPS -- zauważyłem w smartfonie satelity
BEIDOU -- na razie widzę co najwyżej cztery naraz.

Ciekawe, kiedy ruszy na dobre Galileo i hinduski system...
I kiedy będą w powszechnym użytku stosowne smartfony. :)

Dziwne by było gdybyś w chińskim telefonie ich nie widział. Galileo już ruszył, problematyczny jest tylko brak  sprzętu do korzystania z ich usług.
Albo góra kasy za sprzęt obsługujący, albo parę egzotycznych modeli, które na dodatek nie są u nas dostępne.

-=-

[...]

Zdaje się że coś takiego jest możliwe tylko w filmach scfi.. W praktyce jankesi w Kosovie nie byli w stanie nawet skutecznie zbombardować dróg.

-=-

[...]

Ochrona dóbr osobistych nie ma nic wspólnego ze swobodą wypowiedzi. Taka ochrona nie powinna przysługiwać osobom czy instytucjom tzw publicznym, jak to zresztą jest praktykowane przez niektóre kraje.

-=-

Wolność?... Kryminaliści mogą żądać wymazania z ,,netu''
śladów swej (niechlubnej?) przeszłości...

Tak - Wolność. Dlaczego człowiek jako taki cięgle musi o niej marzyć, i zdaje się jest to zwykła utopia.

-=-

[...]

E chyba musiało to być gdzieś indziej. - Dawna Jugosławia to był jeden z najporządniejszych krajów jakie miałem okazję poznać.

-=-

Nie przesadzajmy z wychwalaniem ,,wolnego internetu'', którego
szybkość zniewalania (czy mataczenia i ukrywania prawdy) jest
(lub lokalnie bywa) znacznie większa od szybkości wyzwalania...

Chodzi o "wolność" w kwestii swobody wypowiedzi.

-=-

[...]

Na ogół ludziom to nie przeszkadza, aż do czasu gdy tzw państwo nie weźmie ich z takiego czy innego powodu pod lupę.

-=-

[...]

Ty zaledwie pamiętasz, ja mam to na codzień. Bywa że wieczorami muszę wyłączyć kompa bo i tak z takim dostępem net nie dla mnie.

LTE daje?, chyba tylko w laboratorium. To tak jak z tym katalogowym spalaniem aut - dla użytkownika nie do osiągnięcia. Jednym słowem - nie ma się co podniecać takimi papierowymi danymi.

-=-

Mieszanie pojęć to niby logika?

Data: 2017-10-30 19:04:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bardzo wolny Internet. :-(

"Trybun" 59f5f9f9$0$663$65785112@news.neostrada.pl

Tak, winię za nadaktywność. Za dyktatorskie praktyki.
Nie idę na mendę głosować aby ów zakładał mi, w taki czy inny sposób, na usta kaganiec.

Inni pójdą w Twoim imieniu. ;) Także wtedy,
gdy nie użyją Twej kartki do głosowania. :)

Zapominasz o tym że płacisz za paliwo już opodatkowanymi pieniędzmi.

Nie zapominam.
Najpierw podatek karny (od dochodu) za pracę, następnie
podatek karny (Belki/Vincentego/Szczurka) za inflację,
wreszcie akcyza i VAT oraz przyokazyjne... (toż stacja
paliw płaci podatki -- choćby od nieruchomości i CIT,
które ceduje na klientów...)

I pomyśleć że kiedyś ludzie czuli się pokrzywdzeni
płacąc tylko tzw dziesięcinę.

Zostali ukarani, a dokładniej -- wina ich spadła na ich potomnych... ;)

Dziwne by było gdybyś w chińskim telefonie ich nie widział.

Niby prawda... Już widuję aż pięć naraz...

Galileo już ruszył,

Na ilu satelitach?

problematyczny jest tylko brak sprzętu do korzystania z ich usług.

:)

[...]

Latka lecą...

[...]

Celem istnienia tych portali jest ocenianie lekarzy i sklepów.
Niestety oceny muszą być pozytywne -- można jedynie sypać superlatywnie...

[...]

Zwłaszcza czystki etniczne są fajne...

[...]

Dałem Ci przykład rzekomej wolności -- na pewnych portalach
wolno pisać jedynie dobrze o lekarzach i sklepach!!!

Ty zaledwie pamiętasz, ja mam to na codzień. Bywa że wieczorami muszę wyłączyć kompa bo i tak z takim dostępem net nie dla mnie.

Kiedyś Ci proponowałem rozwiązanie. :)
Na co dzień i codziennie. :)

-=-

[...]

Więc może... Hm... Polityka? ;)

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-11-01 10:49:56
Autor: Trybun
Bardzo wolny Internet. :-(

[...]

Nie dziwne to "trochę"? Menda obiecuje mu złote góry, a zakłada tylko kaganiec na ryj, a ten nieszczęśnik i tak się zamelduje na następnym głosowaniu.. Nie do pojęcia jeżeli ma się na uwadze podobno rozumne stworzenie.

[...]

Jakiekolwiek usprawiedliwienie może mieć tylko ten pierwszy, ale i tu podatek nie może być przyczyną ubóstwa człowieka. Jednym słowem opodatkowywanie ludzi podatkiem od dochodu, o dochodzie np. 1000 zł to zwykła bandyterka.

I pomyśleć że kiedyś ludzie czuli się pokrzywdzeni
płacąc tylko tzw dziesięcinę.

Zostali ukarani, a dokładniej -- wina ich spadła na ich potomnych... ;)

Aż strach myśleć co czeka naszych potomnych...

Dziwne by było gdybyś w chińskim telefonie ich nie widział.

Niby prawda... Już widuję aż pięć naraz...

Galileo już ruszył,

Na ilu satelitach?

Odpowiem jak znany producent aut gdy go zapytano o moc silników w swoim produkcie - "wystarczająca/o" wielu.

[...]

Lecą lecą, a Mars nadal nie skolonizowany.. W technologii uzbrojenia postęp na tyle że główny imperialista może skutecznie prowadzić wojnę z afgańskimi czy jemeńskimi pastuchami.

[...]

Pamiętam sprawę jednego z wokalistów zespołu Modern Talking  vs (nie pamiętam już nazwy) niemiecka gazeta. Otóż ta gazeta nazwała go na swoich łamach "ciotą" czyli żeńską częścią w związku homoseksualnym. Sąd odrzucił pozew w całości argumentując że osoba publiczna musi się pogodzić z tym że będzie poddawana ocenie a także i krytyce.

E chyba musiało to być gdzieś indziej. - Dawna Jugosławia
to był jeden z najporządniejszych krajów jakie miałem okazję poznać.

Zwłaszcza czystki etniczne są fajne...

Mam na myśli Jugosławię zanim z czasów zanim imperialiści wyciągnęli w jej stronę swoje pazury.

[...]

Niestety - mylisz pojęcia. Co ma czyjś portal do Twojej wolności? Nie ma to nic wspólnego z tzw swobodą wypowiedzi. Gdybym ja założył stronę z możliwością komentowania czegoś, także bym nie dał wolnej ręki komuś kto pisze o d*ie maryni.

Ty zaledwie pamiętasz, ja mam to na codzień. Bywa że wieczorami muszę wyłączyć kompa bo i tak z takim dostępem net nie dla mnie.

Kiedyś Ci proponowałem rozwiązanie. :)
Na co dzień i codziennie. :)

Nie ma rozwiązania.

[niby logiczne ;) -- brak wolności to szybkość]

Mieszanie pojęć to niby logika?

Więc może... Hm... Polityka? ;)

Polityka jest wszystko.

Data: 2017-10-30 20:24:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bardzo wolny Internet. :-(

"Eneuel Leszek Ciszewski" ot3ftq$993$1@node2.news.atman.pl

BTW rzekomej wolności internetowej...

Zagadałeś mnie (to do Trybuna) tak, że przeleciał mi
koło nosa film na Jutubie...
Chromolić to!!!

   CHROM HD Film dokumentalny LEKTOR PL
   https://www.youtube.com/watch?v=SfL6JRfRF2U

Widzę, że zbyt wolno oglądałem... Skasowano konto z filmem...

[oglądałem wolno, ;) bo w tle sprawdzałem rewelacje zawarte w filmie]

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-11-01 10:50:14
Autor: Trybun
Bardzo wolny Internet. :-(

[...]

Wcale nie współczuję.

Data: 2017-10-21 11:35:57
Autor: P.B.
Bardzo wolny Internet. :-(
Dnia Sat, 21 Oct 2017 10:08:09 +0200, Pat napisał(a):

Jaka karta, od jakiego operatora ma tanie rozmowy
z numerami stacjonarnymi?

Formuła Play na Kartę, włączona usługa Formuła Unlimited na Kartę na 30 dni
(samoodnawialna, trzeba tylko mieć środki na koncie).  "W Formule Unlimited rozmawiasz i SMS-ujesz ze wszystkimi bez limitu.
Dodatkowo masz 6GB internetu. Koszt Formuły to 25 zł/mies. Info:
www.play.pl"

Data: 2017-10-21 11:43:09
Autor: P.B.
Bardzo wolny Internet. :-(
Dnia Fri, 20 Oct 2017 23:52:46 +0200, Pat napisał(a):

A co teraz warto kupić, z Androidem? Właśnie pod kątem
szybkiego Internetu.
Czy LTE lub LTE+ pokrywa zasięgiem całą Polskę?

Każdy telefon, który ma LTE, procesor Snapdragon 6xx lub 8xx, minimum 2GB
RAM i 16GB ROM. Coś nowego ze średniej półki, albo flagowca sprzed roku,
dwóch. Huawei/Honor mają swoje procesory,ale to też dobre telefony. Po
Lumii 535 miałem Huawei P7 i postęp był znaczny. To był ich flagowiec kilka
lat temu. Teraz można niedrogo kupić P8 lite - nie jest jakiś wybitny, ale
działa całkiem sprawnie.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-10-21 23:35:21
Autor: Poldek
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 2017-10-21 o 10:08, Pat pisze:

Jaka karta, od jakiego operatora ma tanie rozmowy
z numerami stacjonarnymi?

Każdy prepaid, Plus, Play, Orange, itd...
Wszędzie jest tanio. Bez limitu do wszystkich stacjonarnych, komórkowych w Polsce. Takie czasy nastały, że to nie są lata 90-te.

Data: 2017-10-22 19:26:05
Autor: Piotr Karocki
Bardzo wolny Internet. :-(
"Pat" <spam@stop.com> wrote:
Niestety, ale trzyletni telefon, z nierozwijanym systemem
i aplikacjami to już zabytek.
A co teraz warto kupić, z Androidem? Własnie pod katem
szybkiego Internetu.
 Jak jestes przyzwyczajony do Windows, to:
a) podnies sobie Windows do wersji 10 - Anniversary update dziala bez problemu, oficjalnie, a pewnie i wyzej tez - moja 532 ma oczko wyzej i licze na to ze niedlugo bedzie miala kolejna edycje (Fall Creators)
b) poczekaj jeszcze troche na zapowiadany Surface Phone - zapewne okaze sie lepszy od Niedojrzalego Robocika

Data: 2017-10-23 00:14:04
Autor: RadoslawF
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 2017-10-22 o 21:26, Piotr Karocki pisze:

b) poczekaj jeszcze troche na zapowiadany Surface Phone - zapewne okaze sie
lepszy od Niedojrzalego Robocika

Zapewne okaże się gorszy a firma go porzuci tak jak poprzednie telefony.

Pozdrawiam

Data: 2017-10-23 15:49:34
Autor: J.F.
Bardzo wolny Internet. :-(
Użytkownik "Pat"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59ea702d$0$15186$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zapewne chodzi o megabity, wiec lepiej nie pisz MB - niektorzy przez duze B oznaczaja Bajty.

[...]

Ale to zalezy od miejsca i czasu.

Speedtest IMO ladnie swiadczy o Orange, nie podskoczysz ...
ale byc moze dali mu piorytet, kosztem innych uslug i serwerow :-)

Jeszcze jedna mozliwosc - polaczyc sie przez wifi do jakiegos szybkiego stacjonarnego i zobaczyc co wtedy - byc moze przegladarka wolna, moze pamieci brakuje.

Niestety - duzo czynnikow wplywa, a "obiektywne sprawdzenie" trudno zrobic.

[...]

Chyba jeszcze dziala promocja
http://www.t-mobile.pl/pl/20gb-za-darmo

Tydzien na testowania ... a potem mozesz sie zastanowic.
przy czym ... predkosc tych sieci powinna byc bardzo podobna, a czesto jest to jedna wspolna siec :-)

J.

Data: 2017-10-23 20:54:40
Autor: Robert Wańkowski
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 2017-10-23 o 15:49, J.F. pisze:
niektorzy przez duze B oznaczaja Bajty.
No i dobrze, że duże. Małe to bity.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Bit
https://pl.wikipedia.org/wiki/Bajt

Robert

Data: 2017-10-22 21:01:35
Autor: Pat
Bardzo wolny Internet. :-(
[...]
Tego, że telefon ma 3 lata nie zmienię. Wygląda na to,
że przeglądarki też nie zmienię, przynajmniej nie na
Operę Mini, która, jak rozumiem, mogłaby coś poprawić.
Równocześnie pomiary szybkości Internetu pokazują,
że jest on wystarczająco szybki na wejściu do smartfona.
Pozostaje system i aplikacje.
Ściągnięty i zainstalowany Doradca uaktualnienia pokazał,
że byłoby możliwe uaktualnienie do Windows Phone 10.
Pytanie: czy warto ?
Szczególnie istotne byłyby dla mnie opinie użytkowników,
którzy używali wersji 8.1, a następnie 10.
Ponadto, jak po takim uaktualnieniu systemu wygląda
sprawa uaktualnienia aplikacji? Trzeba je ściągać
i instalować od nowa?

Pozdrawiam
Pat

Data: 2017-10-22 23:41:20
Autor: Mark
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 2017-10-22 o 21:01, Pat pisze:

[...]
Tak, warto. Otrzymasz nową przeglądarkę Edge, oraz aktualizacje systemu.
Po zaktualizowaniu poprzez Doradcę uaktualnienia następnie zaktualizuj do najnowszej wersji z poziomu systemu. (doradca uaktualnienia pobiera starszą wersję).

Ponadto, jak po takim uaktualnieniu systemu wygląda
sprawa uaktualnienia aplikacji? Trzeba je ściągać
i instalować od nowa?
Jeśli będą wersje pod Win 10 Mobile to same się zaktualizują. Na wszelki wypadek po aktualizacji systemu wejdź do sklepu i po wybraniu z menu Pliki do pobrania i aktualizacje kliknij Pobierz aktualizacje

--
Mark
keitaro@pnet.pl

Data: 2017-10-23 01:43:00
Autor: Smok Eustachy
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 22.10.2017 o 23:41, Mark pisze:
/.../
Jeśli będą wersje pod Win 10 Mobile to same się zaktualizują. Na wszelki wypadek po aktualizacji systemu wejdź do sklepu i po wybraniu z menu Pliki do pobrania i aktualizacje kliknij Pobierz aktualizacje

Czasami trzeba popychać ręcznie po tych aktualizacjach.
Nie wiem, czy 10 obsługuje Lumie 535

Data: 2017-10-23 21:37:57
Autor: Mark
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 2017-10-23 o 01:43, Smok Eustachy pisze:
/.../
[...]

Owszem obsługuje, przecież Pat napisał że pobrał Doradcę uaktualnienia i ten mu pokazała że jest możliwość aktualizacji.

--
Mark
keitaro@pnet.pl

Data: 2017-10-25 00:01:44
Autor: Smok Eustachy
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 23.10.2017 o 21:37, Mark pisze:
[...]

no to backup kontaktów i wio

Data: 2017-10-25 10:20:19
Autor: Pat
Bardzo wolny Internet. :-(
Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:59efb848$0$5161$65785112news.neostrada.pl...
Nie wiem, czy 10 obsługuje Lumie 535

Owszem obsługuje, przecież Pat napisał że pobrał Doradcę uaktualnienia i ten mu pokazała że jest możliwość aktualizacji.

no to backup kontaktów i wio

Jak zrobić backup kontaktów bez korzystania z chmury?

Pozdrawiam
Pat

Data: 2017-10-25 01:25:52
Autor: Kris
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu środa, 25 października 2017 10:20:32 UTC+2 użytkownik Pat napisał:

> no to backup kontaktów i wio

Jak zrobić backup kontaktów bez korzystania z chmury?
Na sim,
do pliku
przepisać na kartkę;)

Data: 2017-10-25 10:35:12
Autor: Pat
Bardzo wolny Internet. :-(
Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:ccb1db6c-d192-4137-b65f-e8b6c5392982googlegroups.com...

[...]

Przepisać na kartkę zawsze mogę, ale żmudne i obarczone
możliwością zrobienia błędów. Ponadto mamy XXI wiek.:-)

Reszty z Twojej odpowiedzi nie rozumiem - po kolei
to zrobić czy tylko jedno z nich i jak?

Pozdrawiam
Pat

Data: 2017-10-25 01:45:33
Autor: Kris
Bardzo wolny Internet. :-(

https://www.google.pl/search?q=lumia+535+backup+kontakt%C3%B3w&oq=lumia+535+backup+kontakt%C3%B3w&aqs=chrome..69i57.7199j0j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Data: 2017-10-25 10:40:54
Autor: Liwiusz
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 2017-10-25 o 10:35, Pat pisze:

[...]

W XXI wieku nie przystoi tłumaczyć takich oczywistości. Spytaj jakiegoś dzieciaka pod szkołą :)

--
Liwiusz

Data: 2017-10-25 22:53:29
Autor: Smok Eustachy
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 25.10.2017 o 10:35, Pat pisze:
/.../
Przepisać na kartkę zawsze mogę, ale żmudne i obarczone
możliwością zrobienia błędów. Ponadto mamy XXI wiek.:-)

Reszty z Twojej odpowiedzi nie rozumiem - po kolei
to zrobić czy tylko jedno z nich i jak?

A na nowy fon jak myślisz przenieść?

Data: 2017-10-26 17:27:05
Autor: Trybun
Bardzo wolny Internet. :-(
W dniu 2017-10-25 o 10:20, Pat pisze:
[...]

A przenieść na na zewnętrzną kartę pamięci.., w WP nie ma takiej możliwości?

Bardzo wolny Internet. :-(