Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   Barracuda 500 serii 7200.11

Barracuda 500 serii 7200.11

Data: 2009-06-24 09:13:38
Autor: Mark
Barracuda 500 serii 7200.11
....czyli nalezaca do tej nieszczesnej serii ze zrabanym firmware'm z konca
zeszlego roku, o czym dowiedzialem sie post factum.
Dysk przestal byc widzialny w biosie, sprawdzalem na trzech roznych
komputerach, kazdy z innym kontrolerem SATA i innego producenta.
Co do samego tysku to nie problem - oczywiscie zostanie wymieniony
gwarancyjnie..
Pytanie tylko jak dostac sie do danych? :( Niestety zwykle programy do
odzyskiwania danych musza  widziec dysk w komputerze by sie do niego dostac,
wiec kicha.
Seagate nie ma przedstawicielstwa w polsce, wiec tez kicha.. Czy zostaja tylko profesjonalne frmy tym sie zajmujace? Platnie? --
Mark

Data: 2009-06-24 10:25:13
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Barracuda 500 serii 7200.11
On Wed, 24 Jun 2009 09:13:38 +0200, Mark <tajny@adres.w.pl> wrote:

...czyli nalezaca do tej nieszczesnej serii ze zrabanym firmware'm z konca
zeszlego roku, o czym dowiedzialem sie post factum.
Dysk przestal byc widzialny w biosie, sprawdzalem na trzech roznych
komputerach, kazdy z innym kontrolerem SATA i innego producenta.
Co do samego tysku to nie problem - oczywiscie zostanie wymieniony
gwarancyjnie..
Pytanie tylko jak dostac sie do danych? :( Niestety zwykle programy do
odzyskiwania danych musza  widziec dysk w komputerze by sie do niego dostac,
wiec kicha.
Seagate nie ma przedstawicielstwa w polsce, wiec tez kicha.. Czy zostaja tylko profesjonalne frmy tym sie zajmujace? Platnie?

Do dystrybutora zgłoś problem - i niech nie gada że to niemożliwe bo
Seagate nie ma u nas przedstawiciela bo to załatwiają dystryburorzy..
Dysk odeśle do firmy współpracującej z Seagatem i naprawi.
Przetrenowane na 4 dyskach moich znajomych zakupionych w 2
warszawskich firmach które oddawałem za nich do naprawy. Nie słuchali
jak im wczęnsiej mówiłem że mają dyski z wadliwej serii i że trzeba
BIOS uaktualnić ;-) Cała procedura odblokowania trwa ~2 tygodni bo
dysk jest wysyłany do Holandii.

Zdrówko

Data: 2009-06-24 11:55:25
Autor: Mark
Barracuda 500 serii 7200.11
Dnia Wed, 24 Jun 2009 10:25:13 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

Do dystrybutora zgłoś problem - i niech nie gada że to niemożliwe bo
Seagate nie ma u nas przedstawiciela bo to załatwiają dystryburorzy..
Dysk odeśle do firmy współpracującej z Seagatem i naprawi.

Ale mi nie chodzi o naprawe dysku - co do tego nie ma watpliwosci ze
zostanie naprawiony/wymieniony. Chodzi o dane na nim, dyske jest objety
gwarancja, dane nie. Z serwisem dystrybutora juz rozmawialem.

Przetrenowane na 4 dyskach moich znajomych zakupionych w 2
warszawskich firmach które oddawałem za nich do naprawy. Nie słuchali
jak im wczęnsiej mówiłem że mają dyski z wadliwej serii i że trzeba
BIOS uaktualnić ;-) Cała procedura odblokowania trwa ~2 tygodni bo
dysk jest wysyłany do Holandii.

Tak, tylko jest jedno male 'ale". Masz 100% pewnosc ze wroci ten sam dysk? z
danymi na nim? bo ja nie tylko nie mam ale sadze wrecz przeciwnie - Seagate
sie wycwanilo i robi taki sam myk jak HP z drukarkami. Czyli wysylasz do
nich dysk, a oni ci odsylaja po paru dniach _taki_sam_ dysk. Z zielona
naklejka "certified repaired HDD"
Tak przynajmniej mialem kilka dni temu na  przykladzie 320,   ktora okazala
sie fabrycznie nowa wadliwa.


--
Mark

Data: 2009-06-24 12:12:49
Autor: qwerty
Barracuda 500 serii 7200.11
Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:tngw23iosdx0$.dlg@smok.wot...
Dnia Wed, 24 Jun 2009 10:25:13 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

Do dystrybutora zgłoś problem - i niech nie gada że to niemożliwe bo
Seagate nie ma u nas przedstawiciela bo to załatwiają dystryburorzy..
Dysk odeśle do firmy współpracującej z Seagatem i naprawi.

Ale mi nie chodzi o naprawe dysku - co do tego nie ma watpliwosci ze
zostanie naprawiony/wymieniony. Chodzi o dane na nim, dyske jest objety
gwarancja, dane nie. Z serwisem dystrybutora juz rozmawialem.

Sam sobie jesteś winny.
Ważnym plikom robi się backup.

Data: 2009-06-24 13:02:05
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Barracuda 500 serii 7200.11
On Wed, 24 Jun 2009 12:12:49 +0200, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote:

Sam sobie jesteś winny.
Ważnym plikom robi się backup.

Powiedz tak mojemu kumplowi co to robił backup z jednego dysku na
kolejny. Tylko że wszytkie z felernej sesji - padły jak na złośc w
odstępie kilku godzin. ;-)

Zdrówko

Data: 2009-06-24 14:07:12
Autor: qwerty
Barracuda 500 serii 7200.11
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:sq1445lpvo9p844rbajqq0mm572aga0rhc@4ax.com...
Powiedz tak mojemu kumplowi co to robił backup z jednego dysku na
kolejny. Tylko że wszytkie z felernej sesji - padły jak na złośc w
odstępie kilku godzin. ;-)

A kto robi backup z dysku na dysk w obrębie tego samego komputera. To nie jest backup.

Data: 2009-06-24 14:50:06
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Barracuda 500 serii 7200.11
On Wed, 24 Jun 2009 14:07:12 +0200, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote:

Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:sq1445lpvo9p844rbajqq0mm572aga0rhc@4ax.com...
Powiedz tak mojemu kumplowi co to robił backup z jednego dysku na
kolejny. Tylko że wszytkie z felernej sesji - padły jak na złośc w
odstępie kilku godzin. ;-)

A kto robi backup z dysku na dysk w obrębie tego samego komputera. To nie jest backup.

Czy ja napisałem że robił to w obrębie jednego komputera?

Zdrówko

Data: 2009-06-24 13:00:38
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Barracuda 500 serii 7200.11
On Wed, 24 Jun 2009 11:55:25 +0200, Mark <tajny@adres.w.pl> wrote:

Ale mi nie chodzi o naprawe dysku - co do tego nie ma watpliwosci ze
zostanie naprawiony/wymieniony. Chodzi o dane na nim, dyske jest objety
gwarancja, dane nie. Z serwisem dystrybutora juz rozmawialem.

Seagate odblokowiej dysk i masz dostęp do danych. Robi to w ramach
naprawy gwarancyjnej. Jak wczęsneij napisałem wysyłałem już im 4 dyski
znajomych - wszytkei wróciły odblokowane i z kompletem danych. Więc
dystrybutor robi Cię w bambuko. Przyciśnij go. Dyski odblokowuej nei
on a firma na zlecenie Seagate.

Tak, tylko jest jedno male 'ale". Masz 100% pewnosc ze wroci ten sam dysk? z

Tak - mam. Sprzedawca kontaktowął sie dytrybutorem w kazdym przypadku
i zaznaczał ze chodzi o odzyskanei danych. Po odblokowaniu i wgraniu
nowego firmware dostajesz swój dysk z powrotem./ Dokładnei jak w
przypadku tych kolesi z Allegro - tyle że za darmo. I jakoś bardziej
wierzę producentowi a nei firmie krzak która nawet za bardzo
gramatycznei nei potrafi sklecić opisu swojej usługi.

danymi na nim? bo ja nie tylko nie mam ale sadze wrecz przeciwnie - Seagate
sie wycwanilo i robi taki sam myk jak HP z drukarkami. Czyli wysylasz do
nich dysk, a oni ci odsylaja po paru dniach _taki_sam_ dysk. Z zielona
naklejka "certified repaired HDD"
Tak przynajmniej mialem kilka dni temu na  przykladzie 320,   ktora okazala
sie fabrycznie nowa wadliwa.

Mieszasz 2 rzeczy: naprawę/wymianę uszkodzonego sprzętu i naprawę
dysku w celu dostania się do danych. Nie proponują nawet wymiany -
wysyłaja dysk do Holandii gdzi ena ich zlecenei jest on odblokowywany.
Jak pisąłem trwa to około 2 tygodni.

Zdrówko

Data: 2009-06-25 13:14:21
Autor: Mark
Barracuda 500 serii 7200.11
Dnia Wed, 24 Jun 2009 13:00:38 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

 
Mieszasz 2 rzeczy: naprawę/wymianę uszkodzonego sprzętu i naprawę
dysku w celu dostania się do danych. Nie proponują nawet wymiany -
wysyłaja dysk do Holandii gdzi ena ich zlecenei jest on odblokowywany.
Jak pisąłem trwa to około 2 tygodni.

Ok, rozmawialem z ABC Data - niestety nie ma tak lekko. Co do wyslania im
dysku - oczywiscie, wysle, naprawia/wymienia. Co do odzysku - nalezy
kontaktowac sie bezposrednio z Seagate jednak, niestety widze ze z linii
zniknal konsultant po polsku, zas nie jestem na tyle biegly w angielskim
zeby wysszczyc zagadnienia techniczne - chyba ze ktos posiada jakis numer do
Seagate?:) Pytanie numer dwa - mam jeszcze kilka dyskow z tej serii - na szczescie
wiekszosc 500 byla "zdrowa" - w ktorych musze wymienic firmware. A pytanie
brzmi - czy zmiana firmware ma jakikolwiek wplyw na dane? moge na
dzialajacym dysku to robic bez obaw?


--
Mark

Data: 2009-06-25 13:50:36
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Barracuda 500 serii 7200.11
On Thu, 25 Jun 2009 13:14:21 +0200, Mark <tajny@adres.w.pl> wrote:

Ok, rozmawialem z ABC Data - niestety nie ma tak lekko. Co do wyslania im
dysku - oczywiscie, wysle, naprawia/wymienia. Co do odzysku - nalezy
kontaktowac sie bezposrednio z Seagate jednak, niestety widze ze z linii
zniknal konsultant po polsku, zas nie jestem na tyle biegly w angielskim
zeby wysszczyc zagadnienia techniczne - chyba ze ktos posiada jakis numer do
Seagate?:)

Podpytam dostawcę przez którego dyski wysyłałem. Sowją dorga to
dostawca - neiwielka w sumei firma - zapronował mi takie rozwiązanie
jak zwróciłem się do niego z pierwszym padakiem. Jak dokładnei mi
wyjaśni wklpeię co i jak.

Pytanie numer dwa - mam jeszcze kilka dyskow z tej serii - na szczescie
wiekszosc 500 byla "zdrowa" - w ktorych musze wymienic firmware. A pytanie
brzmi - czy zmiana firmware ma jakikolwiek wplyw na dane? moge na
dzialajacym dysku to robic bez obaw?

Bez obaw. Tylko jeśli masz inne dyski to je odłącz od kompa na czas
flashowania bo soft czasami chce zaorać wszytkei które widzi.

Zdrówko

Data: 2009-06-25 15:08:13
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Barracuda 500 serii 7200.11
On Thu, 25 Jun 2009 13:50:36 +0200, "Maciek \"Babcia\" Dobosz"
<babcia@jewish.org.pl> wrote:

Podpytam dostawcę przez którego dyski wysyłałem. Sowją dorga to
dostawca - neiwielka w sumei firma - zapronował mi takie rozwiązanie
jak zwróciłem się do niego z pierwszym padakiem. Jak dokładnei mi
wyjaśni wklpeię co i jak.

Dostałem odpowiedź od sprzedawcy:

Robilem bezposrednio z seagate. 0 kosztow, kurier w te i z powrotem na
koszt seagate
[ http://www.i365.com/
 trza sie zarejestrowac, zglosic nowe RMA case i czekac. potem
decyzja, przysylaja kuriera. a jak ocenia, ze to nie z ich winy to
podaja opcje: wysylka na twoj koszt albo zlomowanie na miejscu. mysle,
ze za darmo

Zdrówko

Data: 2009-06-26 09:29:41
Autor: Mark
Barracuda 500 serii 7200.11
Dnia Thu, 25 Jun 2009 15:08:13 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

Robilem bezposrednio z seagate. 0 kosztow, kurier w te i z powrotem na
koszt seagate
[ http://www.i365.com/
 trza sie zarejestrowac, zglosic nowe RMA case i czekac. potem
decyzja, przysylaja kuriera. a jak ocenia, ze to nie z ich winy to
podaja opcje: wysylka na twoj koszt albo zlomowanie na miejscu. mysle,

O dzieki. widzialem ta stronke, ale jakos  sobie skojarzylem ze to usluga
platna, dzieki za wyjasnienie

--
Mark

Data: 2009-06-24 10:47:48
Autor: Raist
Barracuda 500 serii 7200.11
Uzytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisal w wiadomosci news:houpwq45bn50$.dlgsmok.wot...
...czyli nalezaca do tej nieszczesnej serii ze zrabanym firmware'm z konca
zeszlego roku, o czym dowiedzialem sie post factum.
Dysk przestal byc widzialny w biosie, sprawdzalem na trzech roznych
komputerach, kazdy z innym kontrolerem SATA i innego producenta.
Co do samego tysku to nie problem - oczywiscie zostanie wymieniony
gwarancyjnie..
Pytanie tylko jak dostac sie do danych? :( Niestety zwykle programy do
odzyskiwania danych musza  widziec dysk w komputerze by sie do niego dostac,
wiec kicha.
Seagate nie ma przedstawicielstwa w polsce, wiec tez kicha..
Czy zostaja tylko profesjonalne frmy tym sie zajmujace? Platnie?


allegro:
http://www.allegro.pl/search.php?string=seagate&from_showcat=1&category=48915&description=1&country=1

sam tez musze sie w koncu za to zabrac i oddac komus do naprawy...


Raist

Data: 2009-06-24 11:31:13
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Barracuda 500 serii 7200.11
On Wed, 24 Jun 2009 10:47:48 +0200, "Raist" <robike@@poczta.fm> wrote:

allegro:
http://www.allegro.pl/search.php?string=seagate&from_showcat=1&category=48915&description=1&country=1

Piękne. Płacic za coś co Seagate robi za darmo w ramach gwarancji.
Naprawdę podziwiam ludzi którzy chcą zapłacić za darmowe i uważają że
wtedy ich "profesjonalnie" obsłużą. Nie zdziwiłbym sie gdyby okazało
się że te wszystkie firmy odsyłają dyski do producenta by je
odblokował a naiwnych tylko kasują za "usługę".

I kwiatek z opisu jednej z tych aukcji doa poprawienai humoru:

"Nasza Firma posiada support Litewskiego Specjalisty, który opracował
technologie odzyskiwania danych z 7200.11."

sam tez musze sie w koncu za to zabrac i oddac komus do naprawy...

Oddaj dystrybutorowi. Zrobią w rmach gwarancji.

Zdrówko

Data: 2009-06-24 12:00:47
Autor: miab
Barracuda 500 serii 7200.11
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
On Wed, 24 Jun 2009 10:47:48 +0200, "Raist" <robike@@poczta.fm> wrote:

allegro:
http://www.allegro.pl/search.php?string=seagate&from_showcat=1&category=48915&description=1&country=1

Piękne. Płacic za coś co Seagate robi za darmo w ramach gwarancji.
Naprawdę podziwiam ludzi którzy chcą zapłacić za darmowe i uważają że
wtedy ich "profesjonalnie" obsłużą. Nie zdziwiłbym sie gdyby okazało
się że te wszystkie firmy odsyłają dyski do producenta by je
odblokował a naiwnych tylko kasują za "usługę".

I kwiatek z opisu jednej z tych aukcji doa poprawienai humoru:

"Nasza Firma posiada support Litewskiego Specjalisty, który opracował
technologie odzyskiwania danych z 7200.11."

sam tez musze sie w koncu za to zabrac i oddac komus do naprawy...

Oddaj dystrybutorowi. Zrobią w rmach gwarancji.

A potrafisz sobie wyobrazic ze dla kogos same dane i czas ich
odzyskania są po wielokroć więcej warte niż np. cena dysku?.

miab

Data: 2009-06-24 13:06:50
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Barracuda 500 serii 7200.11
On Wed, 24 Jun 2009 12:00:47 +0200, "miab" <miwa14@wp.pl> wrote:

sam tez musze sie w koncu za to zabrac i oddac komus do naprawy...

Oddaj dystrybutorowi. Zrobią w rmach gwarancji.

A potrafisz sobie wyobrazic ze dla kogos same dane i czas ich
odzyskania są po wielokroć więcej warte niż np. cena dysku?.

Wiesz - jakoś wolę by dysk odblokowywał mi producent i wyspecjalizowan
firma na nie "Pan Czesiek z Allegro" - to jeśli chodzi o ważnośc czy
wartość danych. Co do warotści wiem - od ~18 lat zajmuję się zawodowo
systemami komputerowymi - w tym takze gromadzenia i przetwarzania
róznych danych. Pomijam już to że wartościowe dane trzyma się także w
backupach. A co do czasu to zauważ że przedpiszca użył zwrotu "sam tez
musze sie w koncu za to zabrac i oddac komus do naprawy" co raczej
sugeruje że dysk nei jest pilnei potrezbny a raczej leży od jakiegoś
czasu. A 2 tygodnie w takim przypadku to raczej nie jest termin
zaporowy.

Zdrówko

Data: 2009-06-24 21:53:53
Autor: Saiko Kila
Barracuda 500 serii 7200.11
Proces Mark <tajny@adres.w.pl> zwrócił błąd:
...czyli nalezaca do tej nieszczesnej serii ze zrabanym firmware'm z konca
zeszlego roku, o czym dowiedzialem sie post factum.

Pomijając inne sprawy sam fakt przynależności Barki 500GB do 7200.11 nie
znaczy że należy ona do serii ze zrąbanym firmware - niektóre (wczesne) nie miały zrąbanego firmware, sam mam taką. Natomiast
widziałem też ze złym firmware, zresztą jeszcze w większości chodzące.

Samemu można to zwykle odzyskać, ale IMO jeśli komuś bardzo zależy na
danych to należy po prostu skorzystać z darmowego odzyskiwania przez
Seagate, które nie jest tożsame z wymianą gwarancyjną. Nic nie płacić
poza ewentualnymi kosztami wysyłki!

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Barracuda 500 serii 7200.11

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona