Data: 2009-06-24 09:13:38 | |
Autor: Mark | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
....czyli nalezaca do tej nieszczesnej serii ze zrabanym firmware'm z konca
zeszlego roku, o czym dowiedzialem sie post factum. Dysk przestal byc widzialny w biosie, sprawdzalem na trzech roznych komputerach, kazdy z innym kontrolerem SATA i innego producenta. Co do samego tysku to nie problem - oczywiscie zostanie wymieniony gwarancyjnie.. Pytanie tylko jak dostac sie do danych? :( Niestety zwykle programy do odzyskiwania danych musza widziec dysk w komputerze by sie do niego dostac, wiec kicha. Seagate nie ma przedstawicielstwa w polsce, wiec tez kicha.. Czy zostaja tylko profesjonalne frmy tym sie zajmujace? Platnie? -- Mark |
|
Data: 2009-06-24 10:25:13 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
On Wed, 24 Jun 2009 09:13:38 +0200, Mark <tajny@adres.w.pl> wrote:
...czyli nalezaca do tej nieszczesnej serii ze zrabanym firmware'm z konca Do dystrybutora zgłoś problem - i niech nie gada że to niemożliwe bo Seagate nie ma u nas przedstawiciela bo to załatwiają dystryburorzy.. Dysk odeśle do firmy współpracującej z Seagatem i naprawi. Przetrenowane na 4 dyskach moich znajomych zakupionych w 2 warszawskich firmach które oddawałem za nich do naprawy. Nie słuchali jak im wczęnsiej mówiłem że mają dyski z wadliwej serii i że trzeba BIOS uaktualnić ;-) Cała procedura odblokowania trwa ~2 tygodni bo dysk jest wysyłany do Holandii. Zdrówko |
|
Data: 2009-06-24 11:55:25 | |
Autor: Mark | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
Dnia Wed, 24 Jun 2009 10:25:13 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):
Do dystrybutora zgłoś problem - i niech nie gada że to niemożliwe bo Ale mi nie chodzi o naprawe dysku - co do tego nie ma watpliwosci ze zostanie naprawiony/wymieniony. Chodzi o dane na nim, dyske jest objety gwarancja, dane nie. Z serwisem dystrybutora juz rozmawialem. Przetrenowane na 4 dyskach moich znajomych zakupionych w 2 Tak, tylko jest jedno male 'ale". Masz 100% pewnosc ze wroci ten sam dysk? z danymi na nim? bo ja nie tylko nie mam ale sadze wrecz przeciwnie - Seagate sie wycwanilo i robi taki sam myk jak HP z drukarkami. Czyli wysylasz do nich dysk, a oni ci odsylaja po paru dniach _taki_sam_ dysk. Z zielona naklejka "certified repaired HDD" Tak przynajmniej mialem kilka dni temu na przykladzie 320, ktora okazala sie fabrycznie nowa wadliwa. -- Mark |
|
Data: 2009-06-24 12:12:49 | |
Autor: qwerty | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:tngw23iosdx0$.dlg@smok.wot...
Dnia Wed, 24 Jun 2009 10:25:13 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):Sam sobie jesteś winny. Ważnym plikom robi się backup. |
|
Data: 2009-06-24 13:02:05 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
On Wed, 24 Jun 2009 12:12:49 +0200, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote: Sam sobie jesteś winny. Powiedz tak mojemu kumplowi co to robił backup z jednego dysku na kolejny. Tylko że wszytkie z felernej sesji - padły jak na złośc w odstępie kilku godzin. ;-) Zdrówko |
|
Data: 2009-06-24 14:07:12 | |
Autor: qwerty | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:sq1445lpvo9p844rbajqq0mm572aga0rhc@4ax.com...
Powiedz tak mojemu kumplowi co to robił backup z jednego dysku na A kto robi backup z dysku na dysk w obrębie tego samego komputera. To nie jest backup. |
|
Data: 2009-06-24 14:50:06 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
On Wed, 24 Jun 2009 14:07:12 +0200, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote: Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:sq1445lpvo9p844rbajqq0mm572aga0rhc@4ax.com... Czy ja napisałem że robił to w obrębie jednego komputera? Zdrówko |
|
Data: 2009-06-24 13:00:38 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
On Wed, 24 Jun 2009 11:55:25 +0200, Mark <tajny@adres.w.pl> wrote:
Ale mi nie chodzi o naprawe dysku - co do tego nie ma watpliwosci ze Seagate odblokowiej dysk i masz dostęp do danych. Robi to w ramach naprawy gwarancyjnej. Jak wczęsneij napisałem wysyłałem już im 4 dyski znajomych - wszytkei wróciły odblokowane i z kompletem danych. Więc dystrybutor robi Cię w bambuko. Przyciśnij go. Dyski odblokowuej nei on a firma na zlecenie Seagate. Tak, tylko jest jedno male 'ale". Masz 100% pewnosc ze wroci ten sam dysk? z Tak - mam. Sprzedawca kontaktowął sie dytrybutorem w kazdym przypadku i zaznaczał ze chodzi o odzyskanei danych. Po odblokowaniu i wgraniu nowego firmware dostajesz swój dysk z powrotem./ Dokładnei jak w przypadku tych kolesi z Allegro - tyle że za darmo. I jakoś bardziej wierzę producentowi a nei firmie krzak która nawet za bardzo gramatycznei nei potrafi sklecić opisu swojej usługi. danymi na nim? bo ja nie tylko nie mam ale sadze wrecz przeciwnie - Seagate Mieszasz 2 rzeczy: naprawę/wymianę uszkodzonego sprzętu i naprawę dysku w celu dostania się do danych. Nie proponują nawet wymiany - wysyłaja dysk do Holandii gdzi ena ich zlecenei jest on odblokowywany. Jak pisąłem trwa to około 2 tygodni. Zdrówko |
|
Data: 2009-06-25 13:14:21 | |
Autor: Mark | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
Dnia Wed, 24 Jun 2009 13:00:38 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):
Mieszasz 2 rzeczy: naprawę/wymianę uszkodzonego sprzętu i naprawę Ok, rozmawialem z ABC Data - niestety nie ma tak lekko. Co do wyslania im dysku - oczywiscie, wysle, naprawia/wymienia. Co do odzysku - nalezy kontaktowac sie bezposrednio z Seagate jednak, niestety widze ze z linii zniknal konsultant po polsku, zas nie jestem na tyle biegly w angielskim zeby wysszczyc zagadnienia techniczne - chyba ze ktos posiada jakis numer do Seagate?:) Pytanie numer dwa - mam jeszcze kilka dyskow z tej serii - na szczescie wiekszosc 500 byla "zdrowa" - w ktorych musze wymienic firmware. A pytanie brzmi - czy zmiana firmware ma jakikolwiek wplyw na dane? moge na dzialajacym dysku to robic bez obaw? -- Mark |
|
Data: 2009-06-25 13:50:36 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
On Thu, 25 Jun 2009 13:14:21 +0200, Mark <tajny@adres.w.pl> wrote:
Ok, rozmawialem z ABC Data - niestety nie ma tak lekko. Co do wyslania im Podpytam dostawcę przez którego dyski wysyłałem. Sowją dorga to dostawca - neiwielka w sumei firma - zapronował mi takie rozwiązanie jak zwróciłem się do niego z pierwszym padakiem. Jak dokładnei mi wyjaśni wklpeię co i jak. Pytanie numer dwa - mam jeszcze kilka dyskow z tej serii - na szczescie Bez obaw. Tylko jeśli masz inne dyski to je odłącz od kompa na czas flashowania bo soft czasami chce zaorać wszytkei które widzi. Zdrówko |
|
Data: 2009-06-25 15:08:13 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
On Thu, 25 Jun 2009 13:50:36 +0200, "Maciek \"Babcia\" Dobosz"
<babcia@jewish.org.pl> wrote: Podpytam dostawcę przez którego dyski wysyłałem. Sowją dorga to Dostałem odpowiedź od sprzedawcy: Robilem bezposrednio z seagate. 0 kosztow, kurier w te i z powrotem na koszt seagate [ http://www.i365.com/ trza sie zarejestrowac, zglosic nowe RMA case i czekac. potem decyzja, przysylaja kuriera. a jak ocenia, ze to nie z ich winy to podaja opcje: wysylka na twoj koszt albo zlomowanie na miejscu. mysle, ze za darmo Zdrówko |
|
Data: 2009-06-26 09:29:41 | |
Autor: Mark | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
Dnia Thu, 25 Jun 2009 15:08:13 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):
Robilem bezposrednio z seagate. 0 kosztow, kurier w te i z powrotem na O dzieki. widzialem ta stronke, ale jakos sobie skojarzylem ze to usluga platna, dzieki za wyjasnienie -- Mark |
|
Data: 2009-06-24 10:47:48 | |
Autor: Raist | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
Uzytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisal w wiadomosci news:houpwq45bn50$.dlgsmok.wot...
...czyli nalezaca do tej nieszczesnej serii ze zrabanym firmware'm z konca allegro: http://www.allegro.pl/search.php?string=seagate&from_showcat=1&category=48915&description=1&country=1 sam tez musze sie w koncu za to zabrac i oddac komus do naprawy... Raist |
|
Data: 2009-06-24 11:31:13 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
On Wed, 24 Jun 2009 10:47:48 +0200, "Raist" <robike@@poczta.fm> wrote:
allegro: Piękne. Płacic za coś co Seagate robi za darmo w ramach gwarancji. Naprawdę podziwiam ludzi którzy chcą zapłacić za darmowe i uważają że wtedy ich "profesjonalnie" obsłużą. Nie zdziwiłbym sie gdyby okazało się że te wszystkie firmy odsyłają dyski do producenta by je odblokował a naiwnych tylko kasują za "usługę". I kwiatek z opisu jednej z tych aukcji doa poprawienai humoru: "Nasza Firma posiada support Litewskiego Specjalisty, który opracował technologie odzyskiwania danych z 7200.11." sam tez musze sie w koncu za to zabrac i oddac komus do naprawy... Oddaj dystrybutorowi. Zrobią w rmach gwarancji. Zdrówko |
|
Data: 2009-06-24 12:00:47 | |
Autor: miab | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
On Wed, 24 Jun 2009 10:47:48 +0200, "Raist" <robike@@poczta.fm> wrote: A potrafisz sobie wyobrazic ze dla kogos same dane i czas ich odzyskania są po wielokroć więcej warte niż np. cena dysku?. miab |
|
Data: 2009-06-24 13:06:50 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
On Wed, 24 Jun 2009 12:00:47 +0200, "miab" <miwa14@wp.pl> wrote:
sam tez musze sie w koncu za to zabrac i oddac komus do naprawy... Wiesz - jakoś wolę by dysk odblokowywał mi producent i wyspecjalizowan firma na nie "Pan Czesiek z Allegro" - to jeśli chodzi o ważnośc czy wartość danych. Co do warotści wiem - od ~18 lat zajmuję się zawodowo systemami komputerowymi - w tym takze gromadzenia i przetwarzania róznych danych. Pomijam już to że wartościowe dane trzyma się także w backupach. A co do czasu to zauważ że przedpiszca użył zwrotu "sam tez musze sie w koncu za to zabrac i oddac komus do naprawy" co raczej sugeruje że dysk nei jest pilnei potrezbny a raczej leży od jakiegoś czasu. A 2 tygodnie w takim przypadku to raczej nie jest termin zaporowy. Zdrówko |
|
Data: 2009-06-24 21:53:53 | |
Autor: Saiko Kila | |
Barracuda 500 serii 7200.11 | |
Proces Mark <tajny@adres.w.pl> zwrócił błąd:
...czyli nalezaca do tej nieszczesnej serii ze zrabanym firmware'm z konca Pomijając inne sprawy sam fakt przynależności Barki 500GB do 7200.11 nie znaczy że należy ona do serii ze zrąbanym firmware - niektóre (wczesne) nie miały zrąbanego firmware, sam mam taką. Natomiast widziałem też ze złym firmware, zresztą jeszcze w większości chodzące. Samemu można to zwykle odzyskać, ale IMO jeśli komuś bardzo zależy na danych to należy po prostu skorzystać z darmowego odzyskiwania przez Seagate, które nie jest tożsame z wymianą gwarancyjną. Nic nie płacić poza ewentualnymi kosztami wysyłki! -- Saiko Kila Unregistered Windows User #7.29581131e8 |