Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart

Data: 2012-05-10 10:45:08
Autor: Q
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
Miesieczna Barracuda 7200.12 500GB
zaczala wydawac dzis dziwne odglosy
(chrobotanie glowicami?)
zwlaszcza gdy na dysk nic nie zapisywalem/czytalem z dysku.

Zrestartowalem kompa i po krotkim czasie dziwne odglosy ucichly.
Odpalilem smarta ze speedfana i oto co otrzymalem na czerwono na
http://www.hddstatus.com/hdrepanalysis.php

Attribute     Current     Raw
Raw Read Error Rate   112   0000000379F0
Seek Error Rate   73   0000014D7497
Hardware ECC Recovered   49   0000000379F0

Czy to moze byc wina tasmy (wymienie dzis na inna)
czy ewidentnie cos sie dzieje wewnatrz dysku?

Data: 2012-05-10 12:17:50
Autor: Rafał Łukawski
On 2012-05-10 10:45, Q wrote:
[...]

Najlepiej gdybyś mógł wrzucić dane z programu, który nie przedstawia wartości RAW tylko czytelne dla człowieka (np. HDTune 5.0)

Niezaleznie od tego IMHO, problem z kabelkiem generuje często błędy DMA, stukanie samo w sobie (pozycjonowanie głowicy) jest przedsmakiem problemów z dyskiem. Najlepiej przeskanować cały dysk, gdy zaczną wyskakiwać bady - do wymiany.

Data: 2012-05-10 12:56:59
Autor: Kasa przyjmie
W dniu 2012-05-10 12:17, Rafał Łukawski pisze:
On 2012-05-10 10:45, Q wrote:
[...]

Stukanie glowicy to normalny objaw pracy dysku zwlaszcza przy pofragmentowanym bardzo nosniku.

Data: 2012-05-10 12:17:59
Autor: kamil
On 2012-05-10 10:45, Q wrote:
[...]

Animka, to ty?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 13:26:43
Autor: Kasa przyjmie
On 2012-05-10 10:45, Q wrote:
[...]

Sam pedale jestes animka.

Data: 2012-05-10 12:30:44
Autor: kamil
On 10/05/2012 12:26, Kasa przyjmie wrote:

Stukanie glowicy to normalny objaw pracy dysku zwlaszcza przy
pofragmentowanym bardzo nosniku.

Animka, to ty?

Sam pedale jestes animka.

Czyli zgadłem, plonk.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 13:42:11
Autor: Chris
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
kamil nabazgrał(a):

[...]

chyba nie ... albo gościnne występy w zakładzie psychiatrycznym ...

Data: 2012-05-10 12:57:15
Autor: kamil
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
On 10/05/2012 12:42, Chris wrote:
kamil nabazgrał(a):

[...]

Pewnie i tak, skoro słyszy prawidłowe stuki podczas zapisu na dysk, na którym nic nie jest akurat zapisywane.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 13:45:55
Autor: Kasa przyjmie
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
W dniu 2012-05-10 13:42, Chris pisze:
kamil nabazgrał(a):

[...]

Tez twierdzisz ze stukanie glowicy podczas pracy dysku jest objawem niepoprawnej pracy ?

Im bardziej pofragmentowany dysk tym te odglosy sa wyrazniejsze bo glowica musi skakac po wielu sektorach z fragmentami plikow ktore leza na koncu badz poczatku talerzy i dlatego sa te stuki baranie.

Data: 2012-05-10 13:47:51
Autor: Vituniu
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
Sam pedale jestes animka.
Czyli zgadłem, plonk.

:)

Swoja droga troche mi teskno do czasow, kiedy mialem WDC 800 MB
i slyszalem w ktorym miejscu startup-sequence cos poszlo nie tak...

Eh... nostalgia... :)

A zeby kompletnie OT nie bylo: w jednym znanym mi przypadku
telepanie glowicy spowodowane bylo zlmanym kablem zasilajacym
dysk. W pozostalych - dysk predzej czy pozniej ladowal w koszu.
I to raczej predzej niz pozniej.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-05-10 13:49:30
Autor: Chris
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
Vituniu nabazgrał(a):

Sam pedale jestes animka.
Czyli zgadłem, plonk.
:)
Swoja droga troche mi teskno do czasow, kiedy mialem WDC 800 MB

Nie ma to jak Coner 10 MB  :)

Data: 2012-05-10 12:56:37
Autor: kamil
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
On 10/05/2012 12:49, Chris wrote:
Vituniu nabazgrał(a):

Sam pedale jestes animka.
Czyli zgadłem, plonk.
:)
Swoja droga troche mi teskno do czasow, kiedy mialem WDC 800 MB

Nie ma to jak Coner 10 MB :)

Też miałeś batcha parkującego głowicę przed wyłączeniem komputera?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 13:58:36
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
Dnia 2012-05-10, o godz. 13:49:30
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

Vituniu nabazgrał(a):

> :)
> Swoja droga troche mi teskno do czasow, kiedy mialem WDC 800 MB

Nie ma to jak Coner 10 MB  :)

Lepsza była MFM-owa 6-tka Made in Bulgaria na której podczas
formatowania topiła się plastelina używana na plomby. Ech... - stare
czasy w Merze Błonie ;-)

Zdrówko

Data: 2012-05-10 14:02:14
Autor: Chris
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Fajne to były 5" Conery (chyba)  można było grać w ping ponga nimi po małej przeróbce :)

Data: 2012-05-10 13:04:56
Autor: kamil
On 10/05/2012 13:02, Chris wrote:
[...]

Co wy tam smarkacze wiecie. ;)

http://www.rawimages.org/stuff/harddisk.jpg

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 14:13:36
Autor: Chris
[...]

hehe :)

Mój pierwszy HDD :)
http://www.zimmers.net/cbmpics/damigas3.html

Data: 2012-05-10 15:31:06
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-05-10 14:13, Użytkownik Chris napisał:

Co wy tam smarkacze wiecie. ;)
http://www.rawimages.org/stuff/harddisk.jpg

hehe :)

Mój pierwszy HDD :)
http://www.zimmers.net/cbmpics/damigas3.html

Się nie chwal, dziadostwo straszne to było, napęd miałeś w
środku XT czy SCSI ?

Pozdrawiam

Data: 2012-05-10 15:38:16
Autor: Chris
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Teraz nie pamiętam już ... dawno to było .. dysk firmowy bo wiem że podmieniali na inne większe ale koszty już były poza zasięgiem :)

Data: 2012-05-10 15:29:37
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-05-10 14:04, Użytkownik kamil napisał:

[...]

To przecież popularne pięcio calowe esteki dziadku.

Pozdrawiam

Data: 2012-05-10 14:10:46
Autor: Vituniu
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
Swoja droga troche mi teskno do czasow, kiedy mialem WDC 800 MB
Nie ma to jak Coner 10 MB  :)
Lepsza była MFM-owa 6-tka Made in Bulgaria

No masz... i zaczela sie licytacja ktory z nas to wiekszy ramol... ;)

BTW: a tak z ciekawosci zapytam - koledzy wowczas
do wlasnego uzytku posiadali te potwory, czy to sluzbowe
/firmowe/uczelniane "data center" byly? Bo jak przypomne
sobie ceny... brrr...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-05-10 14:16:11
Autor: Chris
[...]

Prywatno/firmowy :)  cena dysku 20M\B to było coś koło 20.xxx.xxx.xxx ilości zer nie pamiętam   :)

Do tego Oryginał http://pl.wikipedia.org/wiki/Deluxe_Paint zakupiony w EA :)  i tak powstawały obecne studia graficzne :)

Data: 2012-05-10 14:32:22
Autor: Vituniu
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
Do tego Oryginał http://pl.wikipedia.org/wiki/Deluxe_Paint zakupiony w
EA
:)  i tak powstawały obecne studia graficzne :)

Osiedle dalej mialem przedstawicielstwo Almathery... ;)
Choc zdaje sie to juz pozniej bylo, na poczatku lat 90-tych.
A DP IV i locale od WMFH jeszcze gdzies sie pewnie
po szufladach walaja... ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-05-10 14:40:09
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
Dnia 2012-05-10, o godz. 14:10:46
"Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał(a):

BTW: a tak z ciekawosci zapytam - koledzy wowczas
do wlasnego uzytku posiadali te potwory, czy to sluzbowe
/firmowe/uczelniane "data center" byly? Bo jak przypomne
sobie ceny... brrr...

Ja je w Merze formatowałem ;-)
Prywatnie to pierwszy był 10MB Connera kupiony okazyjnie z uszkodzonym
kontrolerem i naprawiony przez kolegę.

Zdrówko

Data: 2012-05-10 19:49:06
Autor: Przemek
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
Lepsza była MFM-owa 6-tka Made in Bulgaria na której podczas
formatowania topiła się plastelina używana na plomby. Ech... - stare
czasy w Merze Błonie ;-)

albo SCSI 60MB grubości 4 dzisiejszych dysków, który wymieniłem na oscyloskop. Oscyloskop do dzisiaj działa :)
Przem

Data: 2012-05-10 21:54:51
Autor: Przemek
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
Brawo!

ja tam bym się na twoim miejscu nie odzywał, on nazwał kogoś pedałem za porównanie do ciebie...
Przem

Data: 2012-05-10 22:23:29
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 10 May 2012 21:54:51 +0200, Przemek napisał(a):

Brawo!

ja tam bym się na twoim miejscu nie odzywał, on nazwał kogoś pedałem za porównanie do ciebie...
Przem

Nie probuj jej tego klarowac, polegniesz i sam zostaniesz pedalem ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-05-10 22:54:38
Autor: Przemek
W dniu 2012-05-10 22:23, R.e.m.e.K pisze:
Nie probuj jej tego klarowac, polegniesz i sam zostaniesz pedalem ;-)

Akurat jestem.
Kiedyś jej coś klarowałem...
Niee.... Byłem zanim jej klarowałem. Uffff... :)
Przem

Data: 2012-05-10 23:21:52
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 10 May 2012 22:54:38 +0200, Przemek napisał(a):

Nie probuj jej tego klarowac, polegniesz i sam zostaniesz pedalem ;-)

Akurat jestem.
Kiedyś jej coś klarowałem...
Niee.... Byłem zanim jej klarowałem. Uffff... :)

Heh, nie ma to jak wreszcie sie otworzyc :-D

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-05-10 23:32:14
Autor: Przemek
W dniu 2012-05-10 23:21, R.e.m.e.K pisze:
Heh, nie ma to jak wreszcie sie otworzyc :-D

Jakie wreszcie? :P
Przem

Data: 2012-05-10 23:40:49
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 10 May 2012 23:32:14 +0200, Przemek napisał(a):

Heh, nie ma to jak wreszcie sie otworzyc :-D

Jakie wreszcie? :P
Przem

No ok, ok. Pominalem chyba poprzedni watek ;-P

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-05-10 16:40:35
Autor: Rafał Łukawski
Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart

Stukanie glowicy to normalny objaw pracy dysku zwlaszcza przy
pofragmentowanym bardzo nosniku.

Owszem, stuka, parametrem jest głośność. przy aktualnych 2.5" jeżeli nie przylozysz ucha do dysku, to nie uslyszysz, 3.5" niewiele glosniej, a stukanie slychac z kilku m., powiazane bywa takze z blokowaniem interfejsu i calego systemu (choc nie zawsze)

Data: 2012-05-10 17:17:46
Autor: Irokez
Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:jogk13$l01$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Raczej pada.
Kumpla 7200.12 1,5TB najpierw partycja zniknęła (się tablica trochę uszkodziła) ale po naprawie zaczął stukać.
Zciągnełem z Seagate SeaTools, wypaliłem płytkę, szybki test i dostałem od razu kod błędu i że reklamować podając ten kod.

Pozdro.

--
Irokez

Data: 2012-05-10 17:31:14
Autor: Rafał Łukawski
On 2012-05-10 17:17, Irokez wrote:
[...]

dokładnie. W takim wypadku praktycznie każdy test odczytu całej powierzchni zwroci blad -> wymiana.

Data: 2012-05-11 00:01:54
Autor: Doxent

Użytkownik "Q" <no@spam.org> napisał w wiadomości news:jofv6r$1il$1node2.news.atman.pl...
Miesieczna Barracuda 7200.12 500GB
zaczala wydawac dzis dziwne odglosy
(chrobotanie glowicami?)

mi to się nigdy nie podobało w zachowaniu tych dysków. Miałem kiedyś 11-tkę i chrobotała nawet gdy podłączałem samo zasilanie mimo iż nie było z nią większych problemów to jej takie tupanie samoczynne głowicami było denerwujące bo cykliczne. Teraz mam Samsunga i nie słychać tupania.

Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart