Bateria

Data: 2013-06-05 08:24:47
Autor: Trybun
Bateria

Czy bateria do telefonu czy tabletu to część sprzętu czy tylko akcesoria? Chodzi o oryginalną (z logo producenta sprzętu) baterię, dołożoną do zakupionego sprzętu. Sytuacja jest taka że w tablecie marki Huawei padła bateria. Tablet ma 14 miesięcy, gwarancja obejmuje 24 miesiące na sprzęt i 12 na akcesoria. Zaraz będę dzwinił do serwisu, ale wcześniej chciałbym Was zapytać o zdanie.

Data: 2013-06-05 08:35:36
Autor: Liwiusz
Bateria
W dniu 2013-06-05 08:24, Trybun pisze:

[...]

Naszym zdaniem bateria ma zawsze krĂłtszÄ… gwarancjÄ™.

--
Liwiusz

Data: 2013-06-05 10:44:42
Autor: Trybun
Bateria
W dniu 2013-06-05 08:35, Liwiusz pisze:
[...]

Z obawą myślę że możesz mieć rację... I gdzie ja teraz dostanę taka nietypową baterię? Tablet do wyrzucenia? Jeszcze jedno małe pytanko - czy ta bateria mogła paść w wyniku rozładoawnia do zera? Tablet od tygodnia był wyłączony, nieużywany. Próba włączenia poskutkowała pokazaniem się na chwilę ekranu ładowanie - i koniec. Podłączam ładowarkę, ale tylko migają diody na obudowie, a bateria się nie ładuje, ekran pozostaje czarny. Wyciągam baterię i podłączam ładowarkę - tablet normalnie się uruchamia... Widać że chyba nastąpiło w niej jakieś zwarcie, a nie kompletne wyeksploatowanie, bo przed tą awarią bateria wytrzymywała przy normalnym użytkowaniu 2-3 dni.

Data: 2013-06-05 13:05:17
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 05 Jun 2013 10:44:42 +0200, Trybun napisał(a):
Z obaw± my¶lę że możesz mieć rację... I gdzie ja teraz dostanę taka nietypow± baterię? Tablet do wyrzucenia?

Jaka tam nietypowa, gdzies tam w Chinach jest fabryka i produkuje
milionami :-)

Jeszcze jedno małe pytanko - czy ta bateria mogła pa¶ć w wyniku rozładoawnia do zera? Tablet od tygodnia był wył±czony, nieużywany.

W ogolnosci - glebokie rozladowanie Li-ion szkodzi. Ale dlatego
powinny byc przed tym zabezpieczone :-).

A tydzien to tak w granicach normalnej eksploatacji.

Próba wł±czenia poskutkowała pokazaniem się na chwilę ekranu ładowanie - i koniec. Podł±czam ładowarkę, ale tylko migaj± diody na obudowie, a bateria się nie ładuje, ekran pozostaje czarny. Wyci±gam baterię i podł±czam ładowarkę - tablet normalnie się uruchamia... Widać że chyba nast±piło w niej jakie¶ zwarcie, a nie kompletne wyeksploatowanie, bo przed t± awari± bateria wytrzymywała przy normalnym użytkowaniu 2-3 dni.

do sprobowania - naladowac ja troche z laboratoryjnego zasilacza, tak
choc do 3.8V. Albo wsadzic do tableta wlaczonego ... choc to ryzykowne.

J.

Data: 2013-06-05 13:55:04
Autor: Trybun
Bateria
W dniu 2013-06-05 13:05, J.F. pisze:
[...]

Jasne - na zagranicznym  eBayu, i tym podobnych aukcjach pełno tego. Ale w kraju jest tylko jedna ofrta sprzed roku na Allegro, oczywi¶cie kto¶ wystawił używana baterię..

[...]

Szkodzi i to bardzo, ale o tym poniżej.

[...]

Id±c tym tropem poszedłem do auta, gdzie podł±czyłem tablet pod ładowarkę samochodow±, która zreszt± należy do wyposażenia tabletu. Nie wywołało to żadnej reakcji - w odróżnieniu do ładowania z sieci 230V, ładowarka samochodowa nie wywołała nawet migania diod na obudowie. Wróciłem do domu i podł±czyłem urz±dzenie do komputera po przez USB, z zaznaczeniem że tego tabletu nie można ładować po przez USB, do ładowania służy inna wtyczka, ale do rzeczy - podł±czyłem pod USB - i o dziwo tablet się uruchomił! Pokazał się komunikat o rozładowanej baterii. Rozł±czyłem z kompem - podł±czyłem do sieci - i już mam baterię w 20%tach naładowan±.. Wcze¶niejsze próby naładowania skutkowały tylko migotaniem diod na obudowie. Widać że to podł±czenie przez USB do kompa w jaki¶ sposób pobudziły baterię. Jeszcze za wcze¶nie mówić o uznaniu problemu za niebyły, ale chyba wiszę Ci duże piwo.. Gdyby nie  Twoja  rada to tablet wyl±dowałby w odpadach niesegregowanych, ł±cznie z t± bateri±. :-)

Data: 2013-06-05 14:13:06
Autor: Chris
Bateria
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Często ładowarki samochodowe s± za słabe żeby podnie¶ć urz±dzenie je¶li stan bateri = 0%

[...]

Dla tego nie powinno się rozładować bateri do zera bo może być problem ze startem choć ładowarka sieciowa powinna to bez problemu unie¶ć .... dodam że np. Nexus7 podnosi się ze stanu ZERO z minutę albo i dłużej zanim co¶ pokaże.

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2013-06-05 15:27:16
Autor: Trybun
Bateria
W dniu 2013-06-05 14:13, Chris pisze:
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Skoro tak piszesz. Akurat moje do¶wiadczenie w tym temacie wynosi zero%:-)

[...]

Tak, teraz już wiem.. Tak się po prostu złożyło - grałem w jak±¶ gierkę póĽno w nocy, w łóżku, w trakcie tablet się wył±czył z powodu rozładowania baterii, a mi się nie chciało szukać ładowarki, no i odłożyłem go na bok i zupełnie wyleciało z głowy naładowanie I w ten sposób przeleżał około tygodnia. Efekty tego były takie jak opisałem. I my¶lę że bez dodatkowych zabiegów, na samej ładowarce raczej już by się nie podniósł.

Data: 2013-06-05 15:32:43
Autor: Chris
Bateria
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Ja wła¶nie do¶wiadczyłem z SGS3 bo rozładowałem do zera wiedz±c że zaraz będę w aucie to naładuję i du...a  tel. nawet nie drgn±ł .. po porocie do domu i podpięciu pod sieciow± ruszyło bez problemu. Dodam że ładowarka samochodowa jest firmowa maj±ca odpiedni pr±d do tel. i ładuje bez problemu tel. maj±c odpalony GPS + navigację ...

[...]

Wszystko jest możliwe ... ważne że działa :)

Data: 2013-06-05 22:09:18
Autor: Chris94
Bateria
Dnia Wed, 5 Jun 2013 15:32:43 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Miałem prawie dokładnie to samo z PDA. "Prawie", bo trafiło mi się to na
trasie do Chorwacji, gdy niezauważenie chyba przestała mi kontaktować
wtyczka od ładowarki i całkowicie rozładowała mi się bateria PDA, na
którym miałem uruchomion± nawigację.
Nawigacja zgasła, wł±czyć się już jej nie dało, a ja nie miałem ze sob±
ani jednej mapy papierowej i w dodatku jechałem w rejon, w którym nigdy
wcze¶niej nie byłem.
Na szczę¶cie jako¶ udało mi się na miejsce trafić, a tam PDA po
podł±czeniu  do zasilacza sieciowego wstał.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2013-06-06 00:17:48
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 5 Jun 2013 22:09:18 +0200, Chris94 napisał(a):
[...]

Jak ja lubie opowiesci z cyklu "blyslo, trzaslo, zgaslo, a ja wiem
tylko ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem" ;-)

Na szczescie jeszcze sie daje kupic papierowe mapy na stacji
benzynowej. No i coraz wiecej roznych nawigacji czlowiek ma mozliwosc
odpalic na kazdym z telefonow.

J.

Data: 2013-06-06 22:15:43
Autor: Chris94
Bateria
Dnia Thu, 6 Jun 2013 00:17:48 +0200, J.F. napisał(a):

Jak ja lubie opowiesci z cyklu "blyslo, trzaslo, zgaslo, a ja wiem
tylko ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem" ;-)

Aż tak Ľle nie było, bo przed wyjazdem szczegółowo analizowałem trasę,
więc j± z grubsza pamiętałem. Ale to była dla mnie nauczka, żeby jednak
nigdy nie polegać tylko i wył±cznie na elektronice. Po tej przygodzie
wrzuciłem sobie kilka map do kieszeni w oparciu fotela i tam już od
kilku lat nieruszane jeżdż±.

No i coraz wiecej roznych nawigacji czlowiek ma mozliwosc
odpalic na kazdym z telefonow.

To było kilka lat temu, miałem wówczas Nokię 3610i i wówczas nikomu
jeszcze nie ¶niły się mapy w telefonie.

Data: 2013-06-07 12:23:51
Autor: J.F
Bateria
Użytkownik "Chris94"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Z grubsza to ja po kraju wiem, ale ... wiem ze przez Bydgoszcz, ale dopiero mnie czeka, czy juz minalem, czy wlasnie omijam.
Bo tu drogowskaz na Bydgoszcz i nie wiadomo - cieszyc sie, martwic, ignorowac ? :-)

Ale to była dla mnie nauczka, żeby jednak
nigdy nie polegać tylko i wył±cznie na elektronice.

Mnie raz byla pilnie potrzebna nawigacja, a tu zasiegu nie ma.
Od tej pory na on-line nawet nie spogladam :-)

Po tej przygodzie
wrzuciłem sobie kilka map do kieszeni w oparciu fotela i tam już od
kilku lat nieruszane jeżdż±.

Ja mam papier jeszcze ze starych czasow, no i teraz wiecej tej elektroniki.
Ale z papieru u nas coraz gorzej korzystac, jak pilota nie ma.

Tylko te ladowarki trudno pomiescic :-)

J.

Data: 2013-06-08 14:12:44
Autor: Pszemol
Bateria
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:51b1b4bd$0$1248$65785112news.neostrada.pl...
Tylko te ladowarki trudno pomiescic :-)

Odk±d producenci poszli po rozum do głowy i ł±cz±
funkcję ładowarki z funkcj± kabla USB do synchronizacji
to problem się rozwi±zuje, bo można w aucie mieć
wtyczkę do gniazda zapalniczki z dwoma gniazdkami
USB i staje się to uniwersaln± ładowark± samochodow±
z dowolnym kabelkiem USB od telefonu, choćby iPhone.

Data: 2013-06-08 19:34:16
Autor: Maciej Bebenek
Bateria
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Tylko te ladowarki trudno pomiescic :-)

Odkąd producenci poszli po rozum do głowy i łączą
funkcjÄ™ Ĺ‚adowarki z funkcjÄ… kabla USB do synchronizacji
to problem się rozwiązuje, bo można w aucie mieć
wtyczkÄ™ do gniazda zapalniczki z dwoma gniazdkami
USB i staje siÄ™ to uniwersalnÄ… Ĺ‚adowarkÄ… samochodowÄ…
z dowolnym kabelkiem USB od telefonu, choćby iPhone.

dokładnie, chociaż z tymi dwoma gniazdami USB to nie licz na zbyt dużo.
Standardowo prÄ…d dostarczany przez takÄ… wtyczkÄ™ to 1,5 A, czyli
niewystarczający na naładowanie dwóch telefonów. Nieliczne mają 2 lub 2.5
A.

Data: 2013-06-09 11:46:04
Autor: Pszemol
Bateria
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:51b38738$0$1252$65785112news.neostrada.pl...
[...]

duĹĽo.
Standardowo prÄ…d dostarczany przez takÄ… wtyczkÄ™ to 1,5 A,
czyli niewystarczający na naładowanie dwóch telefonów.
Nieliczne majÄ… 2 lub 2.5A.

Nie wiem ile prądu żrą inne telefony ale ja z iPhone4 nie miałem
nigdy takich problemów i aktualnie ładuję w aucie jednocześnie
iPhone4 i iPhone5 mojej ładniejszej połówki właśnie taką metodą.

Data: 2013-06-09 18:48:37
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Sun, 9 Jun 2013 11:46:04 -0500, Pszemol napisał(a):
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message
dokładnie, chociaż z tymi dwoma gniazdami USB to nie licz na zbyt
dużo.
Standardowo pr±d dostarczany przez tak± wtyczkę to 1,5 A,
czyli niewystarczaj±cy na naładowanie dwóch telefonów.
Nieliczne maj± 2 lub 2.5A.

Nie wiem ile pr±du żr± inne telefony ale ja z iPhone4 nie miałem
nigdy takich problemów i aktualnie ładuję w aucie jednocze¶nie
iPhone4 i iPhone5 mojej ładniejszej połówki wła¶nie tak± metod±.

a jedziesz z wlaczona nawigacja na obu ? J.

Data: 2013-06-09 11:52:53
Autor: Pszemol
Bateria
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1w6k6wfbqclxg$.1w66854fcls6c$.dlg40tude.net...
[...]

W USA mamy takie ograniczone samochody :-) że jedno auto może
jechać tylko w jednym kierunku i zwykle wystarcza jedna nawigacja :-)))

Data: 2013-06-09 19:00:05
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Sun, 9 Jun 2013 11:52:53 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

A to na ip5 nie ma lepszej nawigacji niz na ip4 ? :-P

I na ajfona nie ma dziesieciu nawigacji do wyboru ? :-P

J.

Data: 2013-06-09 13:52:52
Autor: Pszemol
Bateria
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:qdxtzpm1xr7r.9sp8x40d7952.dlg40tude.net...
[...]

Nie wiem sk±d te pytania w kontek¶cie używania dwu nawigacji JEDNOCZE¦NIE?

Owszem, nawigacja Apple na iP5 jest lepsza bo daje na bież±co istrukcje
słowne o skrętach i przesuwa mapę aby Twoja aktualna pozycja GPS była
w centrum mapy - na iP4 ten sam program chyba dlatego że ma słabszy
procesor, daje tylko statyczny routing: pokazuje na mapie kilka tras i tablice
drogowskazów które możesz łatwo "przewijać" palcem w lewo-prawo ale
mapa nie jest na żywo aktualizowana w czasie jazdy (niebieska kropka
reprezentuj±ca Twoj± lokalizację się aktualizuje ale mapa się nie przesuwa)
ani nie ma głosowych instrukcji.

Co do różnych nawigacji to oczywi¶cie jest ich sporo - od komercyjnych
wersji applikacji symuluj±cych samochodowe GPSy (TomTom, Garmin)
po produkty mniej znanych producentów gdzie nawigacja jest dodatkiem
do aplikacji mapowej.

Tylko co to ma wspólnego z ładowark±? iPhone nie ma ujemnego bilansu
mocy gdzie w czasie długiej jazdy zabrakłoby mu pr±du mimo podł±czenia
do ładowarki w samochodzie... Mylisz iPhone z jakimi¶ niedopracowanymi
bublami gdzie kto¶ nie pomy¶lał o wszystkim :-)

Data: 2013-06-10 11:24:19
Autor: Chris
Bateria
Pszemol nabazgrał(a):

[...]

Problem jest taki że tel zjada dużo więcej pr±du jak jest wł±czona np. navigacja. W pytaniu "chyba" chodziło o test ładowarki na odci±żonych obu telefonach a nie w trybie u¶pienia gdzie zużycie pr±du jest znikome.

Data: 2013-06-10 11:41:01
Autor: Pszemol
Bateria
"Chris" <chris@spam.pl> wrote in message news:kp4603$m39$1node1.news.atman.pl...
[...]

To jest oczywiste że telefon zjada więcej pr±du w czasie pracy niż
w czasie u¶pienia - nikt w to nie w±tpi. Istotne jest jednak to, czy
bilans pr±du w czasie ładowania jest dodatni czy ujemny, czyli czy
telefon pracuj±cy z nawigacj± bierze więcej energii niż ładowarka
jest w stanie na bież±co dostarczyć. Je¶li bierze więcej to w czasie
pracy obserwujesz spadek naładowania baterii (bo brakuj±cy pr±d
idzie z baterii) a je¶li bierze mniej to w czasie pracy obserwujesz
narastanie ładowania baterii.
Nie zauważyłem w swoim telefonie aby ten bilans był ujemny,
niezależnie od tego co robię ze swoim iPhone4, a często gadam
godzinami na Skype, bateria dostaje ładowanie i jej nie ubywa
gdy telefon jest podł±czony w samochodzie.

Data: 2013-06-11 11:01:29
Autor: Chris
Bateria
Pszemol nabazgrał(a):

[...]

Bo problemem nie s± telefony tylko ładowarki, te tanie s± w 90% gówno warte bo nie dadz± wystarczaj±cego pr±du do ładowania pod obci±żeniem, miałem tak± kupin± na szybko gdzie¶ na wyjeĽdzie bo mi orginalna padła i taniocha ładowała tylko tel. bez obci±żenia ale jak już odpaliłe¶ navi to bilans był ujemny i moc bateri tylko spadała, wolniej niż noirmalnie ale spadała.

A że Chińczyk potrafi to widać na w/w linku :_)

http://fishki.net/comment.php?id=138357

Data: 2013-06-11 11:08:40
Autor: Maruda
Bateria
W dniu 2013-06-11 11:01, Chris pisze:

A że Chińczyk potrafi to widać na w/w linku :_)

http://fishki.net/comment.php?id=138357

Daj spokój. Po pierwsze primo, to nie Chińczyk, tylko Rusek, a po drugie - ktoś se jaja robi.
(Dla niechętnie klikających: gościu przelutowuje 230V wprost pod USB +5V)

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-06-10 19:01:40
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Sun, 9 Jun 2013 13:52:52 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Ale to najlepiej porownac majac obie nawigacje naraz wlaczone :-P

Co do różnych nawigacji to oczywi¶cie jest ich sporo - od komercyjnych
wersji applikacji symuluj±cych samochodowe GPSy (TomTom, Garmin)

No i znow - az sie chce porownac dwie naraz :-)

[...]

Ale czy aby na pewno jedna ladowarka moze zasilac dwa telefony naraz,
przy duzym poborze pradu ? :-)

Data: 2013-06-10 17:54:45
Autor: Pszemol
Bateria
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:fgx5bfubfzz1$.1uxikffoet804.dlg40tude.net...
Ale czy aby na pewno jedna ladowarka moze zasilac dwa telefony
naraz, przy duzym poborze pradu ? :-)

Teoretycznie nie ma powodów dla których podwójna miałaby
dawać mniej każdemu telefonowi niż pojedyncza daje - w gnieĽdzie
zapalniczki samochodowej masz te 14V i 5A, dużo więcej niż 2x5V/2A.
Czy projektant ładowarki wzi±ł to pod uwagę? To zależy od produktu...

Data: 2013-06-11 01:40:26
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Mon, 10 Jun 2013 17:54:45 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Ale mu to o praktyce a nie o teorii :-)
Podlacz dwa ajfony, uruchom na obydwu po nawigacji on-line, zobacz jak
to sie skonczy :-)

J.

Data: 2013-06-10 19:21:19
Autor: Pszemol
Bateria
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1u0mn7n3yuhi8.qovygpfue217.dlg40tude.net...
[...]

Ale co Ci ten test da w praktyce?
Je¶li o praktyce, to najpierw sprawdĽ czy możesz u siebie
kupić tak± ładowarke jak± ja mam, bo przecież każda inna jest.
No chyba że twierdzisz że jest to niemożliwe aby taka ładowarka
zasiliła oba telefony i szukasz potwierdzenia/zaprzeczenia :-)

Data: 2013-06-11 11:37:49
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Mon, 10 Jun 2013 19:21:19 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Mnie niewiele.

[...]

Ale ty masz te ladowarke, masz dwa ajfony pod reka, mozesz latwo
sprawdzic :-)

J.

Data: 2013-06-11 11:03:42
Autor: Chris
Bateria
J.F. nabazgrał(a):

[...]

Żeby nie mówić 2 x navi bo to nie wygodne :)  jeden tel z navi a drugi tablet z filmem na czas podróży dla pasażera.

Data: 2013-06-11 11:07:13
Autor: Maruda
Bateria
W dniu 2013-06-11 11:03, Chris pisze:

[...]

.... i wibrator USB dla pasaĹĽerki? :)

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-06-11 13:39:15
Autor: Chris
Bateria
Maruda nabazgrał(a):

[...]

Jak nie potrafisz zadowolić partnerki to już twój problem :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-09 08:43:55
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Sat, 8 Jun 2013 14:12:44 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Pszemolu, nie tylko ajfon jest na swiecie :-)
Wiem ile ladowarek potrzebuje.

J.

Data: 2013-06-09 11:50:23
Autor: Pszemol
Bateria
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:3t69o56fbgux$.1qiu5q7z2wktc$.dlg40tude.net...
[...]

Nie chodziło mi o to, że iPhone jest tylko na ¶wiecie ale o to,
że nawet je¶li telefon ma nietypowe gniazdo ładowania, tak jak
iPhone4 ma 30-pinowy stary albo ten mały krótszy Lightning
w iPhone5 czyli nie ma typowego gniazda USB które można
użyć do ładowania to wci±ż nie potrzebujesz specjalnej ładowarki
samochodowej jak to kiedy¶ bywało 5-10 lat temu z telefonami
motoroli czy samsunga które produkowano z dwoma ładowarkami
(do gniazdka w ¶cianie i samochodow±) plus osobny kabelek do
transmisji danych z pecetem. Wtedy musiałe¶ mieć brzydkie
duże i nieporęczne rozgałęĽniki do gniazda zapalniczki - teraz,
gdy masz do telefonu jeden kabelek i do tego masz kostkę
która daje wyj¶cie ładowania typu USB to łatwo jest już ten
proces zoptymalizować i w samochodzie mieć tylko 2X USB
które załatwi Ci wszystko za jednym zamachem. A jak nie, to
samochody maj± zwykle więcej niż jedno gniazdo zapalniczki
więc możesz mieć 2x2=4xUSB i już masz wszystko z głowy...

Data: 2013-06-05 17:37:51
Autor: Pszemol
Bateria
"Trybun" <Ylih@yachu.com> wrote in message news:komtph$sj3$1node2.news.atman.pl...
Z obawą myślę że możesz mieć rację...
I gdzie ja teraz dostanÄ™ taka nietypowÄ… bateriÄ™?

eBay? Amazon?

Tablet do wyrzucenia?

Jak będziesz wyrzucał to daj znać kiedy i gdzie to się zjawię złapać ;-)

Jeszcze jedno małe pytanko - czy ta bateria mogła paść w wyniku rozładoawnia do zera?
Tablet od tygodnia był wyłączony, nieużywany.

Raczej nie, bo mój Nexus 7 Asusa już wielokrotnie się wyłączył
zostawiony bez opieki na pastwę losu i za każdym razem dał
się ładnie od nowa naładować i działa bardzo dobrze...

Tak samo działo się z moim starym, rzadko używanym gps'em
samochodowym... Mimo uśpienia jednak się wyładowywał całkiem.

[...]

Spróbowałbym ją "ożywić" delikatnie z zasilacza przez rezystor
- często układy ładowania mają próg poniżej którego nie ładują.
Jak przeskoczysz ten próg zasilaczem to potem naładują normalnie.
Tak ożywiłem baterię nieużywanego od paru miesięcy Blackberry.

Data: 2013-06-05 09:23:07
Autor: $heikh el $hah
Bateria
[...]

Nie dostałeś z tym tabletem instrukcji i warunków gwarancji?
Nie trzeba pisać, ani dzwonić – wystarczy przeczytać.

ÉĄÉÉĄ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-05 09:28:08
Autor: Chris
Bateria
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Zawsze można reklamować na niezgodność z umową a gwarancję wywalić do kosza ....

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-05 09:47:15
Autor: $heikh el $hah
Bateria
W dniu 2013-06-05 09:28, Chris pisze:
Zawsze można reklamować na niezgodność z umową a gwarancję wywalić do
kosza ...

Ale w serwisie powiedzą mu, że na baterię nie ma żadnej gwarancji, bo to element, który podlega normalnemu zużyciu eksploatacyjnemu, a on im uwierzy, więc naprawdę – lepiej przeczytać przed dzwonieniem. A jak się książeczka z warunkami zgubiła, to może jest gdzieś w sieci, na przykład na stronie producenta?

ÉĄÉÉĄ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-05 09:56:34
Autor: Liwiusz
Bateria
W dniu 2013-06-05 09:47, $heikh el $hah pisze:
W dniu 2013-06-05 09:28, Chris pisze:
Zawsze można reklamować na niezgodność z umową a gwarancję wywalić do
kosza ...

Ale w serwisie powiedzÄ… mu, ĹĽe na bateriÄ™ nie ma ĹĽadnej gwarancji, bo to
element, ktĂłry podlega normalnemu zuĹĽyciu eksploatacyjnemu, a on im
uwierzy, więc naprawdę – lepiej przeczytać przed dzwonieniem. A jak się
książeczka z warunkami zgubiła, to może jest gdzieś w sieci, na przykład
na stronie producenta?

Ja wygooglałem 6 miesięcy na akcesoria u Huwaja.

A pytaniem jest, czy bateria to akcesorium, czy sprzęt. Gwarancja na ten temat milczy.

--
Liwiusz

Data: 2013-06-05 10:40:21
Autor: Chris
Bateria
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Ale dla czego ma oddawać do serwsiu ? oddaje się do punktu zakupu bo to sprzedwaca odpowiada za niezgodność towaru, gwarancja w naszym kraju jest żeczą dobrowolną i mkoże być ale może jej też nie być ... ustawa jest nadrzędna.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-05 10:53:32
Autor: Trybun
Bateria
W dniu 2013-06-05 10:40, Chris pisze:
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Problem w tym ĹĽe zamkniÄ™to punkt Komputronika gdzie zakupiĹ‚em ten sprzÄ™t. DzwoniĹ‚em do innego sklepu w pobliskim mieĹ›cie,  jednak zostaĹ‚em poinformowany ĹĽe oni siÄ™ tÄ… reklamacjÄ… nie zajmÄ…, - polecili oddać sprzÄ™t do centrali w Poznaniu. A gdy w grÄ™ wchodzi PoznaĹ„ to myĹ›lÄ™ ĹĽe juĹĽ lepiej tablet oddać bezpoĹ›rednio do serwisu..?

Data: 2013-06-05 12:47:15
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 05 Jun 2013 10:53:32 +0200, Trybun napisał(a):
Problem w tym że zamknięto punkt Komputronika gdzie zakupiłem ten sprzęt. Dzwoniłem do innego sklepu w pobliskim mie¶cie,  jednak zostałem poinformowany że oni się t± reklamacj± nie zajm±, - polecili oddać sprzęt do centrali w Poznaniu. A gdy w grę wchodzi Poznań to my¶lę że już lepiej tablet oddać bezpo¶rednio do serwisu..?

Tak w ogolnosci to mi sie wydaje ze nalezy reklamowac u sprzedawcy
niezgodnosc z umowa a nie w serwisie gwarancyjnym producenta - lepsze
warunki, wyrazniejsze terminy, mniej problemow.

Ale to dotyczy sprzetu prawie nowego, nie takiego gdzie sprzedawcy
latwo sie wypiac ...

J.

Data: 2013-06-05 14:00:46
Autor: Trybun
Bateria
W dniu 2013-06-05 12:47, J.F. pisze:
[...]

I tak bym niew±tpliwie zrobił - sklep w którym kupowałem tablet mialem o rzut kamieniem, a więc po co jakie¶ zachody czy wycieczki na kilkadziesi±t km, problem przekazuję sprzedawcy, ale co zrobić gdy sklepu juz nie ma? Kto¶ kiedy¶ mowił że odnoszenie wadliwego towaru do sprzedawcy to tylko czysta strata czasu, gdy serwis jest w pobliżu to podobno korzystniej jest go zanie¶ć do niego z pominięciem sprzedawcy.

Data: 2013-06-05 20:32:28
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 05 Jun 2013 14:00:46 +0200, Trybun napisał(a):
[...]

Kupilem Acera. Infolinia mowi - przyslemy kuriera, zabierze do
serwisu, przywiezie panu prosto do domu, a sklep nic innego nie zrobi
jak zadzwoni do nas, nie przyslemy mu kuriera, tylko odwiezie z
kolejnym transportem, bedzie dluzej.

Dobrze radza. Ale serwis w Bratyslawie. Niech sie kurier zgubi. Niech
mi Acer odpowie "nie mamy pana plaszcza". Niech trzyma miesiac.
Niech nie naprawia. Niech stwierdza "trzeba oddac pieniadze". Niech
wymienia plyte glowna i zmienia numery ... i co ja potem zrobie, bede
sie kopal z koniem ? Lepiej do sprzedawcy.

P.S. A tak po prawdzie to zaczalem od skasowania systemu i sie okazalo
ze "rescue CD" nagrane z HD nie dzialaja. Zamiast udostepnic cos przez
WWW czy wyslac plyte, to oni sie uparli "naprawiac". No to ja sie
uparlem Acera wiecej nie kupowac.

J.

Data: 2013-06-05 23:27:47
Autor: gawfron
Bateria
W dniu 2013-06-05 20:32, J.F. pisze:

[...]

Raz wysyłałem acera, raz asusa. Szybko poszlo, szybko wrocilo zrobione.

Data: 2013-06-06 00:13:39
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 05 Jun 2013 23:27:47 +0200, gawfron napisał(a):
[...]

Byc moze. Ale niech cos pojdzie zle ... bylo myslec zanim sie
skorzystalo z gwarancji :-)

W tym przypadku zas w ogole nie powinno dojsc do wysylki, ale cos
"takie mamy procedury".
Ja tez mam procedury - po najmniejszym problemie daje szlaban firmie
na 3 lata. J.

Data: 2013-06-06 09:15:11
Autor: Chris
Bateria
J.F. nabazgrał(a):

[...]

Najlepszy serwis pod słońcem :)   stary Acer wieszał się, wysł±ny do serwisu .... NAPRAWA .. wócił tak że nawet się nie podpalił ... znowu wysyłka i tym razem już napawili wymieniaj±c cał± płytę główn± ale miesiac bez lapka w plecy .,..

Data: 2013-06-05 16:55:00
Autor: John Kołalsky
Bateria

UĹĽytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>

[...]

O co Ci chodzi ? Przecież napisał Ci, że "sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru". To oddaj sprzedawcy powołując się na niezgodność towaru a nie gwarancję. Wysyłasz na adres i tyle.

Data: 2013-06-07 18:20:23
Autor: animka
Bateria
W dniu 2013-06-05 10:53, Trybun pisze:
[...]

poinformowany że oni się tą reklamacją nie zajmą, - polecili oddać
sprzęt do centrali w Poznaniu. A gdy w grę wchodzi Poznań to myślę że
już lepiej tablet oddać bezpośrednio do serwisu..?

Oddaj do serwisu tylko najpierw zadzwoń do tego serwisu. Niech Ci podadzą swój numer umowy z kurierem.

--
animka

Data: 2013-06-05 11:00:15
Autor: $heikh el $hah
Bateria
[...]

A sklep odeśle do serwisu.
To lepiej iść/jechać do sklepu, czy poczekać na kuriera, który przyjedzie po sprzęt i po ew. naprawie go przywiezie?
I o jakiej niezgodności towaru piszesz? Działał przez 14 miesięcy? Czyli był zgodny z umową, a bateria jest właśnie elementem, wobec którego najczęściej stosuje się ograniczenia i wykluczenia gwarancji.
Myślisz, że jak producent podaje, iż urządzenie działa na baterii do 4 godzin, a po roku będzie działało już tylko dwie, to Ci wymienią baterię na nową? Chyba tylko działając marketingowo.

ÉĄÉÉĄ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-05 11:04:21
Autor: Chris
Bateria
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Dla tego GWARANCJA CIE NIE DOTYCZY BO JEST DOBROWALNA a sprzedwacy/prod7ucenci liczą na naiwność klientów i mają rację bo 90% ludzi olewa przysługujące mu prawo i idzie jak baran na rzeż kupując nową sztukę :)

Myślisz, że jak producent podaje, iż urządzenie działa na baterii do 4 godzin, a po roku będzie działało już tylko dwie, to Ci wymienią baterię na nową? Chyba tylko działając marketingowo.

A u nas w firmie bez problemu to wymieniamy ... CUDA PANIE :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-05 17:20:20
Autor: John Kołalsky
Bateria

UĹĽytkownik "$heikh el $hah" <xxx.xxx@xxx.xx>

[...]

Ja bym reklamował z tytułu niezgodności bo gwarancje z reguły krótkie są na baterie.

I o jakiej niezgodności towaru piszesz?

Z ustawy konsumenckiej

Działał przez 14 miesięcy? Czyli był zgodny z umową, a bateria jest właśnie elementem, wobec którego najczęściej stosuje się ograniczenia i wykluczenia gwarancji.

Ustaliliśmy, że nie chodzi o producencką gwarancję tylko 24-miesięczną odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności

Myślisz, że jak producent podaje, iż urządzenie działa na baterii do 4 godzin, a po roku będzie działało już tylko dwie, to Ci wymienią baterię na nową? Chyba tylko działając marketingowo.

Jak były wadliwe to oczywiście tak.

Data: 2013-06-05 19:53:15
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 5 Jun 2013 17:20:20 +0200, John Kołalsky napisał(a):
Użytkownik "$heikh el $hah" <xxx.xxx@xxx.xx>
Działał przez 14 miesięcy? Czyli był zgodny z umow±, a bateria jest wła¶nie elementem, wobec którego najczę¶ciej stosuje się ograniczenia i wykluczenia gwarancji.
Ustalili¶my, że nie chodzi o producenck± gwarancję tylko 24-miesięczn± odpowiedzialno¶ć sprzedawcy z tytułu niezgodno¶ci

My¶lisz, że jak producent podaje, iż urz±dzenie działa na baterii do 4 godzin, a po roku będzie działało już tylko dwie, to Ci wymieni± baterię na now±? Chyba tylko działaj±c marketingowo.

Jak były wadliwe to oczywi¶cie tak.

A jak odpowie ze nie byly wadliwe ?

J.

Data: 2013-06-05 11:34:52
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 5 Jun 2013 09:28:08 +0200, Chris napisał(a):
$heikh el $hah nabazgrał(a):
[...]

A umowiliscie sie na jaka zywotnosc baterii ? A jak w gwarancji napisali "baterie 1 rok", albo co ciekawsze "baterii
nie obejmuje" ?

J.

Data: 2013-06-05 11:48:03
Autor: Chris
Bateria
J.F. nabazgrał(a):

[...]

Nie trzeba się umawiać to reguluje ustawa konsumencka.

A jak w gwarancji napisali "baterie 1 rok", albo co ciekawsze "baterii
nie obejmuje" ?

A co kogo obchodzi gwarancja ??

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-05 10:45:15
Autor: Michal Tyrala
Bateria
On Wed, 5 Jun 2013 11:48:03 +0200, Chris wrote:
> A umowiliscie sie na jaka zywotnosc baterii ?

 Nie trzeba się umawiać to reguluje ustawa konsumencka.

Jeżeli pad jest katastroficzny, to pełna zgoda, przy parametyrycznym
(czyli typowym dla litówek klapnięciu pojemno¶ci po roku-dwóch) IMO
cieżko i¶ć po linii niezgodno¶ci z umow±.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-06-05 12:03:14
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 5 Jun 2013 11:48:03 +0200, Chris napisał(a):
J.F. nabazgrał(a):
Zawsze można reklamować na niezgodno¶ć z umow± a gwarancję wywalić do
kosza  ...
A umowiliscie sie na jaka zywotnosc baterii ?

Nie trzeba się umawiać to reguluje ustawa konsumencka.

A konkretnie co pisze na ten temat, poprzec cytatem.

A jak w gwarancji napisali "baterie 1 rok", albo co ciekawsze "baterii
nie obejmuje" ?
A co kogo obchodzi gwarancja ??

Niby nic, ale jakby tak w gwarancji napisano "na zestaw komputerowy
udziela sie 2 lat gwarancji, z wyjatkiem joysticka, na ktory gwarancja
wynosi 3 miesiace", to ja bym wnioskowal iz umowiliscie sie, ze
uszkodzenia joysticka po 3 miesiacach od zakupu naprawiane za darmo
nie beda.

I nawet czytajac ustawe konsumencka mozna to wydluzyc do 6 miesiecy
.... pod warunkiem ze nie nosi sladow uzywania :-)

No dobra, przydalaby sie wyrazna tablica w sklepie "gwarancja na
joysticki 3 miesiace".

J.

Data: 2013-06-05 12:35:00
Autor: Chris
Bateria
J.F. nabazgrał(a):

[...]

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=861

Reklamacja zepsutego urz±dzenia telekomunikacyjnego

telefon, internet, telewizja

2011-12-07 12:58:27

Zgodnie z art. 4 Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (DzU nr 141, poz. 1176 z póĽniejszymi zmianami) domniemywa się, że w przypadku stwierdzenia niezgodno¶ci  towaru konsumpcyjnego z umow± przed upływem 6 miesięcy od wydania towaru, niezgodno¶ć ta istniała w chwili wydania.

W ci±gu 2 lat od momentu wydania rzeczy sprzedawca odpowiada za niezgodno¶ć towaru z umow± ( art. 10 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej . ).

Na mocy art. 8 niniejszej ustawy kupuj±cemu przysługuje możliwo¶ć ż±dania doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umow± przez nieodpłatn± naprawę lub wymianę na nowy. OdpowiedĽ na reklamację powinna być rozpatrzona w terminie 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia następnego od dnia jej złożenia. Jeżeli sprzedawca nie udzieli odpowiedzi, domniemywa się, iż uznał roszczenie konsumenta za uzasadnione. Wówczas konsument może wyznaczyć sprzedawcy 7 dniowy termin wymiany towaru na nowy z zastrzeżeniem, że po bezskutecznym upływie tego terminu odst±pi od umowy.

[...]

Ale gwarancja jest dobrowolna i niezależna od ustawy konsumenckiej która jest form± nadrzędn±. Weżmy przykład drukarek HP .. producent daje 1 ROK GWARANCJI ale u sprzedwacy z tytułu niezgodno¶ci oddajemy na reklamację przez dwa lata ... tak samo robi np. Creative który też daje 1 ROK i serwisuje się to w

Data: 2013-06-06 00:08:39
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 5 Jun 2013 12:35:00 +0200, Chris napisał(a):
J.F. nabazgrał(a):
A umowiliscie sie na jaka zywotnosc baterii ?
Nie trzeba się umawiać to reguluje ustawa konsumencka.
A konkretnie co pisze na ten temat, poprzec cytatem.

Cytat powinien byc z ustawy, a nie z jakiejs federacji bez mocy
prawnej. Nawet rzecznikom bym nie bardzo wierzyl, bo pismo latwo
napisac, ale trudniej poprowadzic sprawe w sadzie

[...]

Nawet oni nie odwazyli sie napisac w tresci "w razie awarii".
Poza tym zauwaz - "w chwili wydania".
Kolega Trybun musi jednak przyznac ze w chwili wydania i przez 14
nastepnych miesiecy niezgodnosc nie istniala.

W ci±gu 2 lat od momentu wydania rzeczy sprzedawca odpowiada za niezgodno¶ć towaru z umow± ( art. 10 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej . ).

Skoro w ciagu 2 lat, to czemu pisac wczesniej o 6 miesiacach ? Czyzby klient musial rzeczoznawce powolac ze towar mial w chwili
wydania wade ukryta, ktora objawila sie po 14 miesiacach ? :-P

Na mocy art. 8 niniejszej ustawy kupuj±cemu przysługuje możliwo¶ć ż±dania doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umow± przez nieodpłatn± naprawę lub wymianę na nowy. OdpowiedĽ na reklamację [...]

"Jednakże, je¶li towaru nie da się naprawić albo sprzedawca nie chce
jej wymienić, kupuj±cy ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo może w ogóle odst±pić od umowy."

Jakie bedzie stosowne obnizenie ceny, jak iPad padnie po 18 miesiacach
i "nie da sie naprawic"? 25% ? :-)
Bo tu bym proponowal obnizenie o 10/24 ceny nowej baterii :-)

[...]

Dobrowolna i niezalezna, ale jak jest i ma podane warunki jak wyzej, i
klient sie z nia zapoznal i towar kupil, to jaka byla umowa ? :-P

Weżmy przykład drukarek HP .. producent daje 1 ROK GWARANCJI ale u sprzedwacy z tytułu niezgodno¶ci oddajemy na reklamację przez dwa lata ...

No i ? Sprzedawcy naprawiaja stare drukarki na wlasny koszt ?
Jakos nie wierze.
HP takie dobre drukarki robi ze sie w ciagu 2 lat nie psuja ?
Czy HP opanowal do perfekcji spuszczanie klientow na drzewo juz po
uplywie 6 miesiecy ? No bo jak klient ma udowodnic niezgodnosc w
chwili wydania towaru ? I w ogole co ma udowadniac - przeciez
udowodnienie ze drukarka nie dziala to jest proste :-P

W przypadku drukarek HP byl jednak maly myk - np. "drukarka
przeznaczona do drukowania do 200 stron miesiecznie". I przynies
sprzedawcy drukarke 14 miesieczna z licznikiem 4000 stron.
"Towar uzywany niezgodnie z przeznaczeniem". Potem podnoszono te liczby, ostatnio masz np "Normatywny cykl pracy: Do 12000 stron"

I bardzo zdrowo - klient wie na co sie umowil :-)

P.S. Hm
http://www.sklephp.pl/sklep/template_main.aspx?pid=product_details&ptid=95915270&bcn=Color%20Inkjet%20Printers%20catalog
500 stron
http://www.sklephp.pl/sklep/template_main.aspx?pid=category_details&ctid=106789908&bcn=Color%20Inkjet%20Printers%20catalog
12000 stron

Cos za duza dysproporcja ... ten cykl to na miesiac, na 12m, na 24m  ?
Strona HP jest okropna.
Ha ha, P1102

Monthly duty cycle: Up to 5,000 sheets of paper
NOTE:Duty cycle is the maximum number of pages per month of printout.
This value provides a comparison of product robustness in relation to
other HP products, and enables appropriate deployment of printers and
MFPs to satisfy the demands of connected individuals or groups. Recommended monthly print volume: 250 to 1000 sheets of paper
NOTE:HP recommends that the number of printed pages per month be
within the stated range for best device performance, based on factors
including supplies replacement intervals and device life over an
extended warranty period.

To na jaka zywotnosc sie umowilismy ? 24 miesiace ?

J.

Data: 2013-06-06 08:11:31
Autor: Liwiusz
Bateria
W dniu 2013-06-06 00:08, J.F. pisze:
Kolega Trybun musi jednak przyznac ze w chwili wydania i przez 14
nastepnych miesiecy niezgodnosc nie istniala.

Mogła nie istnieć, na przykład mogli użyć do produkcji baterii nie takich materiałów jak powinni, co spowodowało usterkę baterii po 14 miesi±cach. Tylko że to trzeba udowodnić, a nie rozkraczyć się i Chrisować "pan-da, pan-da" :)

--
Liwiusz

Data: 2013-06-06 10:01:13
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Thu, 06 Jun 2013 08:11:31 +0200, Liwiusz napisał(a):
[...]

I dlatego bardzo chetnie zobacze jakis wyrok SN, ktory jasno stwierdzi
co w przypadku zepsucia sprzetu juz w czasie jego uzytkowania.
Nawet w ciagu tych 6 miesiecy.  Bo ustawa stwierdza Art. 4.
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupuj±cego, jeżeli towar konsumpcyjny w
chwili jego wydania jest niezgodny z umow±; w przypadku stwierdzenia
niezgodno¶ci przed upływem sze¶ciu miesięcy od wydania towaru
domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

3. W przypadkach nieobjętych ust. 2, domniemywa się, że towar
konsumpcyjny jest zgodny z umow±, jeżeli nadaje się do celu, do
jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany oraz gdy jego
wła¶ciwo¶ci odpowiadaj± wła¶ciwo¶ciom cechuj±cym towar tego rodzaju.
Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom
dotycz±cym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie
zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela;
w szczególno¶ci uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu
towaru lub reklamie, odnosz±ce się do wła¶ciwo¶ci towaru, w tym także
terminu, w jakim towar ma je zachować.

A tu towar w chwili wydania byl sprawny, a wiec wolny od niezgodnosci,
a zapewnien co do terminu nie bylo zadnych. A domniemanie zbic bardzo
latwo - na "dysku" jest pelno plikow uzytkownika, z datami po dniu
sprzedazy. Slowa zas o wadach ukrytych ustawa nie zawiera.

J.

Data: 2013-06-05 12:30:20
Autor: $heikh el $hah
Bateria
W dniu 2013-06-05 11:34, J.F. pisze:
A umowiliscie sie na jaka zywotnosc baterii ?

A jak w gwarancji napisali "baterie 1 rok", albo co ciekawsze "baterii
nie obejmuje" ?

Dla mnie to wygląda tak: facet kupuje w salonie samochód elektryczny, odjeżdża nim sobie do domu, a następnego dnia dzwoni do serwisu, że mu samochód nie chce ruszyć i mają mu wymienić akumulatory na naładowane.

Oczywiście jak bateria w tablecie padnie po 14 dniach, to ja bym żądał wymiany, ale po 14 miesiącach? I to jeszcze pewnie Ni-Cd o małej pojemności i wysokim prądzie ładowania. ;)

ÉĄÉÉĄ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-05 12:36:59
Autor: Chris
Bateria
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Ale aku jest sprawny i da się go naładować a tu po czasie nie da się go naładować więc jest uszkodzony.

Oczywiście jak bateria w tablecie padnie po 14 dniach, to ja bym żądał wymiany, ale po 14 miesiącach? I to jeszcze pewnie Ni-Cd o małej pojemności i wysokim prądzie ładowania. ;)

Ale co tu użytkownika obchodzi jaka jest bateria :) on ma ustawę i może/powinien z niej korzystać.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-05 12:45:05
Autor: $heikh el $hah
Bateria
W dniu 2013-06-05 12:36, Chris pisze:
Ale aku jest sprawny i da się go naładować a tu po czasie nie da się go
naładować więc jest uszkodzony.

A może sprawny, tylko zużyty – w wyniku efektu pamięci po ładowaniu daje zbyt mały prąd, by urządzenie się uruchomiło?

ÉĄÉÉĄ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-05 12:54:45
Autor: Chris
Bateria
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Już zaczynasz kręcić ....

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-05 13:01:12
Autor: $heikh el $hah
Bateria
W dniu 2013-06-05 12:54, Chris pisze:
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

JuĹĽ Ci brakuje argumentĂłw.
No to jeszcze jeden przykład: akumulator motocyklowy Yuasa. Kupiony w lecie suchy, w komplecie elektrolit. Zalany. Używany sporadycznie. Zima w nieogrzewanym garażu. Akumulator do wyrzucenia/utylizacji.

ÉĄÉÉĄ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-05 13:16:31
Autor: Chris
Bateria
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Podałem ci podstawę prawną i to ci powinno wystarczyć a skoro nie rozumiesz toi znaczy że trolujsz jak zawsze :)

No to jeszcze jeden przykład: akumulator motocyklowy Yuasa. Kupiony w lecie suchy, w komplecie elektrolit. Zalany. Używany sporadycznie. Zima w nieogrzewanym garażu. Akumulator do wyrzucenia/utylizacji.

A co to ma do tematu ??

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-05 22:45:54
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 05 Jun 2013 13:01:12 +0200, $heikh el $hah napisał(a):
[...]

Ale nie przekladajmy przykladow z aku olowiowych do Li-ion, bo to
calkiem inna chemia. I nie mylmy paru miesiecy z jednym tygodniem

lecie suchy, w komplecie elektrolit. Zalany. UĹĽywany sporadycznie. Zima w nieogrzewanym garaĹĽu. Akumulator do wyrzucenia/utylizacji.

Niekoniecznie.

J.

Data: 2013-06-05 12:42:30
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 05 Jun 2013 12:30:20 +0200, $heikh el $hah napisał(a):
W dniu 2013-06-05 11:34, J.F. pisze:
A umowiliscie sie na jaka zywotnosc baterii ?
A jak w gwarancji napisali "baterie 1 rok", albo co ciekawsze "baterii
nie obejmuje" ?
Dla mnie to wygl±da tak: facet kupuje w salonie samochód elektryczny, odjeżdża nim sobie do domu, a następnego dnia dzwoni do serwisu, że mu samochód nie chce ruszyć i maj± mu wymienić akumulatory na naładowane.
Oczywi¶cie jak bateria w tablecie padnie po 14 dniach, to ja bym ż±dał wymiany, ale po 14 miesi±cach? I to jeszcze pewnie Ni-Cd o małej pojemno¶ci i wysokim pr±dzie ładowania. ;)

Pytanie to samo - a na co sie umowiliscie, skoro chca reklamowac
niezgodnosc z umowa :-)

A baterie ... jedni wiedza ze baterie wytrzymuje rok, a inni ze po 5
latach jest jak nowa :-)

J.

Data: 2013-06-05 12:44:51
Autor: Chris
Bateria
J.F. nabazgrał(a):

[...]

Konsument może ż±dać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umow± przez nieodpłatn± naprawę albo wymianę na nowy.

Jest to zobowi±zanie przemienne i na podstawie art. 365 Kodeksu Cywilnego - wybór należy do Konsumenta - Sprzedawaca nie może wcze¶niej sam narzucić sposobu załatwienia reklamacji. Podobnie Sprzedawca nie może decydować za Konsumenta, czy wybierze rekalamcję z tytułu gwarancji czy z tytułu towaru niezgodnego z umow±.

Data: 2013-06-05 10:51:35
Autor: Michal Tyrala
Bateria
On Wed, 5 Jun 2013 12:44:51 +0200, Chris wrote:
> Pytanie to samo - a na co sie umowiliscie, skoro chca reklamowac
> niezgodnosc z umowa :-)

 Konsument może ż±dać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umow± przez  nieodpłatn± naprawę albo wymianę na nowy.

Ale przedpi¶ca Cie gnębi o to co dokładnie znaczy ,,niezgodny z umow±''.
Jak± umow±?

Przecież pod±żaj±c tym tropem głębiej w absurd, moglbym przynie¶ć do
monopolowego pust± flaszkę i zaż±dać wymiany na now±, bo obecna jest
,,niezgodna z umow±''...

Data: 2013-06-05 12:54:27
Autor: Chris
Bateria
Michal Tyrala nabazgrał(a):

[...]

Niezgodno¶ć towaru z umow±

- towar nie nadaje się do celów, do jakich jest zwykle używany (np. kubek pęka po wlaniu gor±cej wody);

- wła¶ciwo¶ci towaru nie odpowiadaj± wła¶ciwo¶ciom cechuj±cym towar tego rodzaju (np. kurtka przeciwdeszczowa nie chroni przed deszczem);

- towar nie odpowiada oczekiwaniom dotycz±cym tego rodzaju towaru, które wynikaj± z zapewnień sprzedawcy lub producenta, podawanych choćby w reklamie lub we wcze¶niej danej próbce (np. krem do r±k nie wygładza skóry);

- towar został nieprawidłowo zamontowany lub uruchomiony przez Sprzedawcę lub Konsumenta, je¶li ten ostatni postępował zgodnie z instrukcj± otrzyman± przy Sprzedaży (np. drzwi zamontowane w domu nie pasuj± do futryny - kupowane razem);

- towar posiada wady prawne, tzn. obci±żony jest prawami osób trzecich, np. rzecz skradziona, zastawiona - a w umowie sprzedaży nie było o tym wzmianki.

Data: 2013-06-05 11:09:45
Autor: Michal Tyrala
Bateria
On Wed, 5 Jun 2013 12:54:27 +0200, Chris wrote:
[...]

Toż pisalem, totalny pad -- pełna zgoda, że można i¶ć t± drog±. Jak
litówce po czasie si±dzie pojemno¶ć -- powodzenia.

Data: 2013-06-05 13:20:13
Autor: Chris
Bateria
Michal Tyrala nabazgrał(a):

[...]

Tu masz odp.

- towar nie odpowiada oczekiwaniom dotycz±cym tego rodzaju towaru, które
wynikaj± z zapewnień sprzedawcy lub producenta, podawanych choćby w reklamie
lub we wcze¶niej danej próbce (np. krem do r±k nie wygładza skóry);

Powiem tak, producent stara się wyłgać z tego że sprzedaje złom :) znam producentów co nawet ostatniego dnia uznaj± bez problemu to że bateria nie trzyma tyle ile powinna bo w reklamie/opisie produktu było że ma działać np. 10h a obecnie trzyma 10min ...
Tak samo jest np. z tuszami/tonerami gdzie producenci usnaj± reklamacje do np. 80-90% stopnia zużycia ...

Data: 2013-06-05 11:55:27
Autor: Michal Tyrala
Bateria
On Wed, 5 Jun 2013 13:20:13 +0200, Chris wrote:
> [...]

 wynikaj± z zapewnień sprzedawcy lub producenta, podawanych choćby w reklamie
 lub we wcze¶niej danej próbce (np. krem do r±k nie wygładza skóry);

Copy-pastujesz to?:
http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta-przeczytaj.html

Podstawa prawna[1] jest nieco ogolniejsza w tej materii, i jak wyzej --
przy uszkodzeniach parametrycznych wg mnie bedziesz się bujac na
papierki ze sprzedawca i ew. pozniej s±dem.

[1] http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20021411176&type=3

Data: 2013-06-05 14:00:39
Autor: Chris
Bateria
Michal Tyrala nabazgrał(a):

[...]

Oczywi¶cie, bo jest łatwo i prosto opisane.

[...]

Oczywi¶cie że nie jest to łatwe bo sprzedawca będzie chciał się wymigać "gwarancj±" ale nie oznacza to że nie przysługuje ci prawo do reklamacji z tytułu ustawy a tego sprzedawca nie może ci już odmówić a jak robi problemy to pozostaje najpierw pismo do federacji konsumentów gdzie często już po tym zabiegu sprzedawca uznaje reklamację a jak nie to s±d...

Data: 2013-06-05 12:23:32
Autor: Michal Tyrala
Bateria
On Wed, 5 Jun 2013 14:00:39 +0200, Chris wrote:
> Copy-pastujesz to?:
> http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta-przeczyt
> aj.html

 Oczywi¶cie, bo jest łatwo i prosto opisane.

Wypadałoby podać Ľrodło...

Inna rzecz, że ja jednak wolę zajrzeć wprost do ustaw/kodeksów, bo
nie ufam przetrawionym papkom.

[...]

No ale to jest jedyna przewaga tej sciezki nad gwarancj± -- ostrzejsze
terminy i prostsza (co nie znaczy prosta) sciezka ,,odwoławcza''.

Data: 2013-06-05 14:30:54
Autor: Chris
Bateria
Michal Tyrala nabazgrał(a):

[...]

Mój bł±d, masz rację ..

Inna rzecz, że ja jednak wolę zajrzeć wprost do ustaw/kodeksów, bo
nie ufam przetrawionym papkom.

90% dobrego prawnika to wła¶nie takie zapiski z boku :)

[...]

Masz rację co nie znaczy że nie ma innej drogi któr± chcę pokazać a nie "sorry" i¶ć jak baran pod nóż ...

Data: 2013-06-05 16:56:19
Autor: J.F
Bateria
Użytkownik "Michal Tyrala"  napisał w wiadomo¶ci
> [...]

Wypadałoby podać Ľrodło...
Inna rzecz, że ja jednak wolę zajrzeć wprost do ustaw/kodeksów, bo

Akurat w tym przypadku ustawa jest koszmarna.
Praktycznie nic tam nie pisze, a szczegolnosci slowa nie ma o zepsuciu sprzetu.

Pozostaje czytac interpretacje, najlepiej osob wysoko utytulowanych, ewentualnie sprawozdania z sal sadowych.

Mam tez wrazenie ze sprzedawcy troche polozyli uszy po sobie - taniej nowy towar dac niz  sie procesowac.
Przynajmniej ci od taniochy, bo sady chyba nawet holubia sprzedawcow samochodow, gdzie np mozna by nowego samochodu zazadac z powodu zepsutej wycieraczki.

A w dalszej czesci sprzedawcy odszukali zapis o tych 6 miesiacach i teraz z przyjemnoscia odsylaja klienta na drzewo, bo ta sama zasada dziala tez w druga strone :-)

J.

Data: 2013-06-05 13:24:31
Autor: $heikh el $hah
Bateria
W dniu 2013-06-05 13:20, Chris pisze:
bo w reklamie/opisie produktu było że ma działać np. 10h a obecnie
trzyma 10min ...

W jakiej reklamie widziałeś takie zapewnienie?
Producenci nie są głupi i dlatego stosują przyimek "do".

ÉĄÉÉĄ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-05 13:45:57
Autor: Chris
Bateria
$heikh el $hah nabazgrał(a):

W dniu 2013-06-05 13:20, Chris pisze:
bo w reklamie/opisie produktu było że ma działać np. 10h a obecnie
trzyma 10min ...
W jakiej reklamie widziałeś takie zapewnienie?

"np.    "   miaĹ‚o być ... :)

Producenci nie są głupi i dlatego stosują przyimek "do".

Tyle to i ja wiem ale takie sztuczki odnoszą się do gwarancji a ustawa to co innego bo w razie odmowy można oddać sprawę do sądu a ten zazwyczaj staje po stronie użytkownika. Wystarczy złożyć wniosek do federacji konsumentów a oni już zajmują się resztą.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-05 20:42:17
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 5 Jun 2013 12:54:27 +0200, Chris napisał(a):
Niezgodno¶ć towaru z umow±
- towar nie nadaje się do celów, do jakich jest zwykle używany (np. kubek pęka po wlaniu gor±cej wody);

Ciekawe czemu nie napisano "kubek pękł po wlaniu gor±cej wody".
Albo "kubkowi ucho odpadlo". Albo "telewizor sie zepsuł".

- wła¶ciwo¶ci towaru nie odpowiadaj± wła¶ciwo¶ciom cechuj±cym towar tego rodzaju (np. kurtka przeciwdeszczowa nie chroni przed deszczem);

to jakiej zywotnosci oczekujemy po kubku, tablecie, telewizorze,
baterii ?
[...]

A producent wyraznie napisal w gwarancji: gwarancja na baterie 6
miesiecy ..

P.S. Sprawdzic czy sprzedawca napisal: gwarancja na tablet 24m  ... z
wyjatkiem baterii.

J.

Data: 2013-06-05 22:58:55
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 5 Jun 2013 12:44:51 +0200, Chris napisał(a):
J.F. nabazgrał(a):
Pytanie to samo - a na co sie umowiliscie, skoro chca reklamowac
niezgodnosc z umowa :-)

Konsument może ż±dać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umow± przez nieodpłatn± naprawę albo wymianę na nowy.

Ale jaka byla umowa - ze bateria sie nigdy nie zuzyje ?

Jest to zobowi±zanie przemienne i na podstawie art. 365 Kodeksu Cywilnego - wybór należy do Konsumenta - Sprzedawaca nie może wcze¶niej sam narzucić sposobu załatwienia reklamacji.

Jestes pewien ze 365 ? On jakby o czym innym, i akurat odwrotnie w nim
zapisano.

A jak inny ... nie jest to ktorys z tych, co nie obowiazuja w
sprzedazy konsumenckiej ?
Podobnie Sprzedawca nie może decydować za Konsumenta, czy wybierze rekalamcję z tytułu gwarancji czy z tytułu towaru niezgodnego z umow±.

Pytanie czy umowa obejmowala ze towar sie nie zepsuje, czy raczej ze w
razie awarii towar naprawi gwarant ..

J.

Data: 2013-06-05 17:21:52
Autor: John Kołalsky
Bateria

UĹĽytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

To niezbędne jest skorzystanie z ochrony konsumenckiej

Data: 2013-06-05 20:56:49
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 5 Jun 2013 17:21:52 +0200, John Kołalsky napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
[...]

Ale czy kupujac taki produkt nie umowiles sie ze ochrona baterii nie
obejmuje ? :-)

J.

Data: 2013-06-05 23:51:41
Autor: John Kołalsky
Bateria

[...]

To co najwyżej dowodzi, że produkt był niezgodny od pocz±tku.

Data: 2013-06-05 14:37:37
Autor: JoteR
Bateria
"Chris" napisał:

Zawsze można reklamować na niezgodność z umową

Chędożenie kotka...
Po tych 6 miesiącach (a ów tablet ma ich już 14) to na wątkopodawcy spoczywa obowiązek wykazania, że wada istniała w chwili zakupu. Życzę powodzenia.

JoteR

Data: 2013-06-05 14:53:03
Autor: Chris
Bateria
JoteR nabazgrał(a):

"Chris" napisał:
Zawsze można reklamować na niezgodność z umową
Chędożenie kotka...
Po tych 6 miesiÄ…cach (a Ăłw tablet ma ich juĹĽ 14) to na wÄ…tkopodawcy
spoczywa  obowiÄ…zek wykazania, ĹĽe wada istniaĹ‚a w chwili zakupu. Ĺ»yczÄ™
powodzenia.

Na tym właśnie polega potyczka prawna i interpretacja przepisów :)

Odpowiedzialność Sprzedawcy za sprzedany towary wynosi 2 lata od wydania danego towaru Konsumentowi. Jednak jedynie w ciągu 6 miesięcy od wydania towaru istnieje domniemanie, że niezgodność istniała w chwili wydania, w późniejszym terminie - obowiązek wykazania tego faktu spoczywa na Konsumencie.

Data: 2013-06-05 15:10:02
Autor: Liwiusz
Bateria
W dniu 2013-06-05 14:53, Chris pisze:
JoteR nabazgrał(a):

"Chris" napisał:
[...]

Popełniasz błąd wywodząc, że "zepsuło się, więc było niezgodne z umową". A to błędne wnioskowanie.

Produkt może być zgodny z umową, i się psuć, zużywać itp.

Na przykład mi wczoraj wytarły się majtki na dupie. A dwóch lat nawet nie używałem. Czy to znaczy, że sprzedawca ma mi dać nowe?

--
Liwiusz

Data: 2013-06-05 15:29:15
Autor: Chris
Bateria
Liwiusz nabazgrał(a):

"Chris" napisał:
[...]

Popełniasz błąd sądząc że to ty nie masz racji ...

Produkt może być zgodny z umową, i się psuć, zużywać itp.
Na przykład mi wczoraj wytarły się majtki na dupie. A dwóch lat nawet nie używałem. Czy to znaczy, że sprzedawca ma mi dać nowe?

Kolega reklamoweał buty bo się przetarły po półtora roku i bez problemu dostał zwrot kasy .

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-05 15:32:46
Autor: Liwiusz
Bateria
W dniu 2013-06-05 15:29, Chris pisze:

Kolega reklamoweał buty bo się przetarły po półtora roku i bez problemu
dostał zwrot kasy .

I czego to dowodzi, bo wg mnie niczego.

--
Liwiusz

Data: 2013-06-05 15:39:37
Autor: Chris
Bateria
Liwiusz nabazgrał(a):

W dniu 2013-06-05 15:29, Chris pisze:
Kolega reklamoweał buty bo się przetarły po półtora roku i bez problemu
dostał zwrot kasy .
I czego to dowodzi, bo wg mnie niczego.

Tego że można reklamować towar z tytułu niezgodności który ma więcej niż 6 miesięcy i bez problemy wygrać sprawę.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-05 15:52:11
Autor: Liwiusz
Bateria
W dniu 2013-06-05 15:39, Chris pisze:
Liwiusz nabazgrał(a):

[...]

Zawsze można reklamować. Natomiast nie pisałeś, aby ktokolwiek "wygrał" taką sprawę, jako że nie było sporu ("bez problemu dostał zwrot kasy"). Po prostu taka polityka firmy, która w przypadku butów ma uzasadnienie (rozsądnie patrząc,buty z nienajniższej półki cenowej powinny wytrzymać 2 lata, natomiast rozsądnie patrząc, nikt nie spodziewa się, że 2-letnia bateria będzie tej samej jakości co nowa. Wręcz przeciwnie, 2 lata to już najwyższy czas do zmiany baterii).

Aby ukazać Twoje absurdalne rozumowanie, jakoby sam fakt zużycia się produktu w ciągu 2 lat oznaczał jego wadę.

--
Liwiusz

Data: 2013-06-05 16:00:29
Autor: Chris
Bateria
Liwiusz nabazgrał(a):

[...]

No właśnie Unia stwierdziła ża cały sprzedawany sprzęt ma wytrzymać 2 lata i stąd ustawa konsumencka ...

Aby ukazać Twoje absurdalne rozumowanie, jakoby sam fakt zużycia się produktu w ciągu 2 lat oznaczał jego wadę.

Co jest w absurdzie żeby skożystać z przysługującego ci prawa i kelamować towar na podstawie ustawy ?? po to właśnie jest żeby z niej kożystać, absurdem jest uznanie że coś się zepsuło znaczy idę do sklepu i kupuję drugą nową sztukę.

ps. muszę już lecieć bo mam parę spraw do załatwienia na mieście więc z mojej strony EOT bo nie będę miał jak pisać.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-05 16:04:48
Autor: Liwiusz
Bateria
W dniu 2013-06-05 16:00, Chris pisze:
Liwiusz nabazgrał(a):

[...]
zwrot kasy"). Po prostu taka polityka firmy, ktĂłra w przypadku butĂłw
[...]

lata i stÄ…d ustawa konsumencka ...

Nic takiego nie twierdziła.

[...]

i kupujÄ™ drugÄ… nowÄ… sztukÄ™.

ps. muszę już lecieć bo mam parę spraw do załatwienia na mieście więc z
mojej strony EOT bo nie będę miał jak pisać.

Polecam kurs ortografii.

--
Liwiusz

Data: 2013-06-05 20:12:37
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 5 Jun 2013 16:00:29 +0200, Chris napisał(a):
No wła¶nie Unia stwierdziła ża cały sprzedawany sprzęt ma wytrzymać 2 lata

Byc moze to stwierdzila, ale dobrze by sprawdzic w dyrektywie.

i st±d ustawa konsumencka ...

Tylko czemu w tej ustawie slowa o tym nie ma ile ma sprzet wytrzymac,
a ciagle pisza "niezgodnosc z umowa" ?

P.S. sprzedawca cie zapewnia ze sprzet jest wysokiej jakosci i
wytrzyma co najmniej 5 lat, a juz po 2 latach mozesz mu tylko
nawrzeszczec :-P

ps. muszę już lecieć bo mam parę spraw do załatwienia na mie¶cie więc z mojej strony EOT bo nie będę miał jak pisać.

Poczekamy do jutra.
Te orzeczenia SN mnie bardzo interesuja ...

J.

Data: 2013-06-05 20:13:48
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 05 Jun 2013 15:52:11 +0200, Liwiusz napisał(a):
Zawsze można reklamować. Natomiast nie pisałe¶, aby ktokolwiek "wygrał" tak± sprawę, jako że nie było sporu ("bez problemu dostał zwrot kasy"). Po prostu taka polityka firmy, która w przypadku butów ma uzasadnienie (rozs±dnie patrz±c,buty z nienajniższej półki cenowej powinny wytrzymać 2 lata, natomiast rozs±dnie patrz±c, nikt nie spodziewa się, że 2-letnia bateria będzie tej samej jako¶ci co nowa. Wręcz przeciwnie, 2 lata to już najwyższy czas do zmiany baterii).

Kolega nie mial nokii :-)

J.

Data: 2013-06-05 20:24:40
Autor: Liwiusz
Bateria
W dniu 2013-06-05 20:13, J.F. pisze:
[...]

Tej ceglanej? :)
--
Liwiusz

Data: 2013-06-05 20:52:37
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 05 Jun 2013 20:24:40 +0200, Liwiusz napisał(a):
[...]

Nie, to chyba posiadacze 6310 twierdzili "moja bateria ma 5 lat i jest
ciagle jak nowa". Kto ma najstarsza baterie w uzyciu - przyznac sie :-)

J.

Data: 2013-06-05 23:25:59
Autor: John Kołalsky
Bateria

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

Nie, to chyba posiadacze 6310 twierdzili "moja bateria ma 5 lat i jest
ciagle jak nowa".

Kto ma najstarsza baterie w uzyciu - przyznac sie :-)

Ja mam inny markowy telefon w wieku zbliżaj±cym się do 10 lat z oryginaln± bateri±, ale nie powiem bym go używał bo to skansen jest. Skansenem można nazwać nawet nowsze modele tego producenta w których baterie już tyle nie wytrzymuj±. Ale by się w 6 miesięcy kończyły w jakimkolwiek telefonie to nie słyszałem.

Data: 2013-06-05 15:19:52
Autor: JoteR
Bateria
"Chris" napisał:

[...]

No i nadal uważasz, że kolega Trybun Ludu ma szansę wykazać po 14 miesiącach, że wada istniała w momencie zakupu? I to mieszcząc się w kwocie, jaką by zapłacił za nową baterię?
Chędożenie kotka...

JoteR

Data: 2013-06-05 15:28:05
Autor: Chris
Bateria
JoteR nabazgrał(a):

"Chris" napisał:
[...]
kwocie,  jakÄ… by zapĹ‚aciĹ‚ za nowÄ… bateriÄ™?
Chędożenie kotka...

Sprawdz, idz do rzecznika ...

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-05 15:37:58
Autor: JoteR
Bateria
"Chris" napisał:

No i nadal uważasz, że kolega Trybun Ludu ma szansę wykazać
po 14 miesiÄ…cach, ĹĽe wada istniaĹ‚a w momencie zakupu? I to mieszczÄ…c siÄ™ w kwocie,  jakÄ… by zapĹ‚aciĹ‚ za nowÄ… bateriÄ™?
Chędożenie kotka...

Sprawdz, idz do rzecznika ...

Fajnie siÄ™ tak dysponuje czyimĹ› czasem, co?
Jako Ĺ›wieĹĽo tu przybyĹ‚y troll nie masz pojÄ™cia, jakie trudnoĹ›ci ma wÄ…tkopodawca z zaĹ‚atwieniem  zwykĹ‚ych spraw typu przelew czy wysĹ‚anie wypowiedzenia. A ty mu kaĹĽesz siÄ™ bawić w czasochĹ‚onne i kosztowne ekspertyzy, dotyczÄ…ce gĂłwnianej baterii w rĂłwnie gĂłwnianym tablecie. OchĹ‚oĹ„ trochÄ™.

JoteR

Data: 2013-06-05 15:43:46
Autor: Chris
Bateria
JoteR nabazgrał(a):

"Chris" napisał:
[...]

Sam jesteĹ› troll .. a ja nie jestem tu pierwszy raz ...

wypowiedzenia. A ty mu każesz się bawić w czasochłonne i kosztowne ekspertyzy, dotyczące gównianej baterii w równie gównianym tablecie.

Lista ludzi co zrobiÄ… to za ciebie :)
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/topics.php?top=19

OchĹ‚oĹ„  trochÄ™.

Ja tam jestem wyluzowany ... ciekawe tylko czy ktoĹ› z tu piszÄ…cych ma jakieĹ› pojÄ™cie o reklamacjach, gwarancji, prawem z tym zwiÄ…zanym czy tylko udaje i czepia siÄ™ wszystkiego .. albo druga opcja, jest sprzedawcÄ… albo odpowiada za producenta i nie chce mieć kosztĂłw zwiÄ…zanych z reklamacjÄ… klienta bo temu przysĹ‚uguje prawo do wymiany .. lepiej powiedzieć WON  i sprzedać drugi produkt majÄ…c z tego zysk :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-06-05 14:00:09
Autor: Michal Tyrala
Bateria
On Wed, 5 Jun 2013 15:43:46 +0200, Chris wrote:
 Ja tam jestem wyluzowany ... ciekawe tylko czy kto¶ z tu pisz±cych ma jakie¶  pojęcie o reklamacjach, gwarancji, prawem z tym zwi±zanym czy tylko udaje i  czepia się wszystkiego ..

To dziala w obie strony. Byles juz w s±dzie w/s fantu za stowe?

 albo druga opcja, jest sprzedawc± albo odpowiada za producenta i nie
 chce mieć kosztów zwi±zanych z reklamacj± klienta bo temu przysługuje
 prawo do wymiany .. lepiej powiedzieć WON  i sprzedać drugi produkt
 maj±c z tego zysk :)

Nie uwazasz, ze przegiales? Nie kazdy, kto nie podziela Twojej
,,niezgodnosciowej'' euforii ma w tym interes.
A argument ad personam swiadczy tylko o jednym -- o wyprztykaniu się z
jakichkolwiek innych...

Data: 2013-06-05 16:04:54
Autor: Chris
Bateria
Michal Tyrala nabazgrał(a):

[...]

Siedzę w tym temacie ok 15 lat i znam dobrze t± działkę \, powiem więcej .. ludzie potrafi± dociekać swoich spraw za jedn± RJ45 bo im się żle zacineła .... a takie gówno kosztuje z 5 groszy ... nie znasz ludzi ...

[...]

To nie moja niezgodno¶ć tylko państwowa bo to państwo gwarantuje ci ustaw± a nie ja czy sklep personalnie ...

A argument ad personam swiadczy tylko o jednym -- o wyprztykaniu się z
jakichkolwiek innych...

Ja mogę tak wieki ... wiem że mam rację i na tam koniec bo muszę wyj¶ć i nie wiem o której będę na necie.

Przypomnę że moja wypowiedz tyczyła się tego że zamist z gwarancji powinno się korzystać z ustawy która daje większe możliwo¶ci i na tym EOT

Data: 2013-06-05 14:22:06
Autor: Michal Tyrala
Bateria
On Wed, 5 Jun 2013 16:04:54 +0200, Chris wrote:
> [...]

 Siedzę w tym temacie ok 15 lat i znam dobrze t± działkę \, powiem więcej ..  ludzie potrafi± dociekać swoich spraw za jedn± RJ45 bo im się żle zacineła  ... a takie gówno kosztuje z 5 groszy ... nie znasz ludzi ...

To nie jest odpowiedz na pytanie.

> Nie uwazasz, ze przegiales? Nie kazdy, kto nie podziela Twojej
> ,,niezgodnosciowej'' euforii ma w tym interes.

 To nie moja niezgodno¶ć

Wyzej stoi: Twoja ,,niezgodnosciowa'' euforia.
Poza tym, w zdaniu wyzej chodzi o Twoje dosc burackie sugestie wobec
interlokutorów (czyli m.in. wobec mnie).

> [...]

 Przypomnę że moja wypowiedz tyczyła się tego że zamist z gwarancji powinno  się korzystać z ustawy która daje większe możliwo¶ci i na tym EOT

Aha, spieprzam zamiast przeprosic. Jest to jakis argument za
przeedytowanem scorefile'a...

Data: 2013-06-05 20:05:53
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 5 Jun 2013 16:04:54 +0200, Chris napisał(a):
Siedzę w tym temacie ok 15 lat i znam dobrze t± działkę \,

To napisz - ile znasz przypadkow, gdy klientowi towar sprzedano
sprawny, ale sie popsul, klient poszedl do sadu ... i wygral.
A ile gdy przegral ?
Mile z podzialem na uszkodzenia ponizej 6 miesiecy i powyzej.

Ewentulnie jakies orzeczenia SN w powyzszym przypadku, ale dokladnie
na zepsucie, a nie ogolne ..

powiem więcej .. ludzie potrafi± dociekać swoich spraw za jedn± RJ45 bo im się żle zacineła ... a takie gówno kosztuje z 5 groszy ... nie znasz ludzi ...

g* to g* - jak sie kupuje g* w hurtowni to trzeba potem placic, i to
akurat popieram.

Ale ilu znasz ludzi, ktorzy przyszli po roku i powiedzieli ze blaszka
wypadla, albo zatrzask sie ulamal ..

Przypomnę że moja wypowiedz tyczyła się tego że zamist z gwarancji powinno się korzystać z ustawy która daje większe możliwo¶ci i na tym EOT

I o ile ogolnie sie zgodze, bo sam to pisalem, to przydaloby sie
jednak uzasadnienie ze ustawa tego przypadku dotyczy.
Niezgodnosc z umowa ? Jaka byla umowa ? J.

Data: 2013-06-05 16:49:11
Autor: J.F
Bateria
UĹĽytkownik "Chris"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
Na tym właśnie polega potyczka prawna i interpretacja przepisów :)
Odpowiedzialność Sprzedawcy za sprzedany towary wynosi 2 lata od wydania danego towaru Konsumentowi.

To akurat jest czarno zapisane, z dodatakiem - odpowiedzialnosc z tytulu "niezgodnosci z umowa" !

Jednak jedynie w ciągu 6 miesięcy od wydania towaru istnieje domniemanie, że niezgodność istniała w chwili wydania, w

To tez jest czarno zapisane.

późniejszym terminie - obowiązek wykazania tego faktu spoczywa na Konsumencie.
http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta-przeczytaj.html
A to juz nie jest wcale zapisane, ale owszem, interpretacja dwoch ustaw do tego prowadzi.

Tylko ze ... ciagle mowa o niezgodnosci z umowa.
Jakby na bateryjce pisalo 4000mAh, a miala 500 ... to juz rola petenta dowiesc ze w chwili zakupu miala tez 500.
Np odkleja naklejke i pod spodem widzi ogniwa porzadnej firmy z napisem 800mAh.

Ale Trybunowi sprzedano dobra bateryjke.
Ile miala wytrzymac ? Oto jest pytanie.

J.

Data: 2013-06-05 10:46:52
Autor: Trybun
Bateria
W dniu 2013-06-05 09:23, $heikh el $hah pisze:
[...]

Przecież piszę że na tablet obowiązuje 24 miesięczna gwarancja a na akcesoria 12.. Pytanie na które które nie ma odpowiedzi w gwarancji to takie czy bateria należy do sprzętu czy do akcesoriów..

Data: 2013-06-05 11:30:42
Autor: mz
Bateria

UĹĽytkownik "Trybun"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:komttj$sj3$2@node2.news.atman.pl...

Przecież piszę że na tablet obowiązuje 24 miesięczna gwarancja a na akcesoria 12.. Pytanie na które które nie ma odpowiedzi w gwarancji to takie czy bateria należy do sprzętu czy do akcesoriów..

Moim zdaniem bateria to akcesoria. Tablet lub inne urządzenie może działać bez baterii podłączone do ładowarki.

Data: 2013-06-05 11:37:42
Autor: z
Bateria
W dniu 2013-06-05 11:30, mz pisze:
Moim zdaniem bateria to akcesoria. Tablet lub inne urz±dzenie może
działać bez baterii podł±czone do ładowarki.

Ciekawa interpretacja w kontek¶cie urz±dzenia jakby nie było przeno¶nego. Bez baterii nie można _normalnie_ używać urz±dzenia.
Dlatego upierałbym się że jest to integralna czę¶ć składowa. :-)

Data: 2013-06-05 12:00:37
Autor: mz
Bateria

Użytkownik "z"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:51af06e9$0$1265$65785112@news.neostrada.pl...

Ciekawa interpretacja w kontek¶cie urz±dzenia jakby nie było przeno¶nego. Bez baterii nie można _normalnie_ używać urz±dzenia.
Dlatego upierałbym się że jest to integralna czę¶ć składowa. :-)

Też uważam, że przeno¶ne ale gdzie to pisze ? Nie czytałem aż tak dokładnie instrukcji obsługi ale wydaje mi się, że nie ma tam słowa o tym, że jest to urz±dzenie przeno¶ne. Mogę się mylić.

Data: 2013-06-05 13:40:32
Autor: z
Bateria
W dniu 2013-06-05 12:00, mz pisze:
Też uważam, że przeno¶ne ale gdzie to pisze ? Nie czytałem aż tak
dokładnie instrukcji obsługi ale wydaje mi się, że nie ma tam słowa o
tym, że jest to urz±dzenie przeno¶ne. Mogę się mylić.

Ech... To już musi być napisane?
Ale znaj±c życie to te wredne, podstępne, pazerne szuje "marketingi" jaki¶ drobny druczek umie¶ciły.
Jak mi przyjdzie kiedy¶ kupić taki wynalazek to się mocno zainteresuję bateri± przed zakupem a nie po. ;-)

Data: 2013-06-05 12:04:57
Autor: Trybun
Bateria
[...]

Gwarancja laptopa firmy Asus wyraźnie to zaznacza - 20 miesiące gwarancji na sprzęt i 6 miesięcy na baterie, a tu jakoś pominięto ten ważny punkt. No nic - dzwonię do serwisu, choć ich odpowiedź wydaje się jasna.

Data: 2013-06-05 12:29:15
Autor: Trybun
Bateria
W dniu 2013-06-05 12:04, Trybun pisze:
[...]

No i okazuje się że nawet nie na 12, ale bateria jest objęta podobnie jak ta od laptopa gwarancją na - 6 miesięcy. Tak mnie poinformowano w pilskim serwisie firmy Huawei.

Data: 2013-06-07 18:23:04
Autor: animka
Bateria
W dniu 2013-06-05 11:30, mz pisze:

UĹĽytkownik "Trybun"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup

Przecież piszę że na tablet obowiązuje 24 miesięczna gwarancja a na
akcesoria 12.. Pytanie na ktĂłre ktĂłre nie ma odpowiedzi w gwarancji to
takie czy bateria należy do sprzętu czy do akcesoriów..

Moim zdaniem bateria to akcesoria. Tablet lub inne urządzenie może działać
bez baterii podłączone do ładowarki.

Nie ma co gdybać tylko zapytać kompetentną osobę.

Skoro tablet musi mieć baterię i kupuje się go z baterią to jest to część tabletu.

--
animka

Data: 2013-06-05 12:59:49
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 05 Jun 2013 10:46:52 +0200, Trybun napisał(a):
Przecież piszę że na tablet obowi±zuje 24 miesięczna gwarancja a na akcesoria 12.. Pytanie na które które nie ma odpowiedzi w gwarancji to takie czy bateria należy do sprzętu czy do akcesoriów..

Kupiles tablet z bateria ? To IMO tablet w calosci - ale ja sedzia nie
jestem, ani profesofem prawa, wiec moje zdanie sie nie liczy :-)

J.

Data: 2013-06-05 14:04:40
Autor: Trybun
Bateria
W dniu 2013-06-05 12:59, J.F. pisze:
[...]

Tak, z bateri±, ale zapakowan± oddzielnie.

Data: 2013-06-05 14:08:18
Autor: Chris
Bateria
Trybun nabazgrał(a):

[...]

W jednym opakowniu czy jako osobna pozycja na rachunku ?

Data: 2013-06-05 15:28:09
Autor: Trybun
Bateria
W dniu 2013-06-05 14:08, Chris pisze:
Tak, z bateri±, ale zapakowan± oddzielnie.

W jednym opakowniu czy jako osobna pozycja na rachunku ?

W jednym opakowaniu, ale jako oddzielny element. S± tablety i telefony z bateriami zamocowanymi na stałe.

Data: 2013-06-05 15:30:00
Autor: Chris
Bateria
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Czyli kupione jako cało¶ć a nie jako dwie osobne pozycje ... liczy się jle pozycji masz na rachunku a nie ile jest w opakowaniu.

Data: 2013-06-05 17:15:11
Autor: J.F
Bateria
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomo¶ci
Trybun nabazgrał(a):
[...]

Z tym ze wiesz - sprzedawca moze ci sprzedac "zestaw komputerowy", bedacy jedna pozycja na fakturze i skladajacy sie z tabletu, ladowarki, ladowarki samochodowej, torby, dwoch zapasowych baterii, rysika - i to wszystko tez ladnie wypisane na fakturze.
A skoro to byly towary osobne, to sie gwarant wypnie po roku, skoro napisal ze na akcesoria 12miesiecy.

Czy sie sklep wypnie ... no, to jest dobre pytanie.

J..

Data: 2013-06-05 22:45:25
Autor: ToMasz
Bateria
W dniu 05.06.2013 08:24, Trybun pisze:

[...]
padła w sensie? "Trzyma" 10% tego co było czy 90% tego co było?
Jak będzie problem z zakupem, otwórz delikatnie obudowę. tam będzie kawałeczek elektroniki i coś na kształt płaskiego srebrnego woreczka. na nim kod - po tym kodzie (lub samych wymiarach) znajdziesz zamiennik. każdy kto jest obeznany z lutownicą da radę wymienić ogniwo.
ToMasz

Data: 2013-06-06 16:15:18
Autor: ALEX Alpha MR
Bateria
Dnia Wed, 05 Jun 2013 22:45:25 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Szkoda ĹĽe nie iP ;-)
http://jebzdzidyb.pl/obrazek/102611
I dodatkowe "atrakcje" :-)
http://www.applefobia.blogspot.com/2013/06/adowarka-z-niespodzianka.html

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

Bateria