Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.telefonia.gsm   »   Bateria

Bateria

Data: 2013-06-05 08:35:36
Autor: Liwiusz
Bateria
W dniu 2013-06-05 08:24, Trybun pisze:

Czy bateria do telefonu czy tabletu to część sprzętu czy tylko
akcesoria? Chodzi o oryginalną (z logo producenta sprzętu) baterię,
dołożoną do zakupionego sprzętu. Sytuacja jest taka że w tablecie marki
Huawei padła bateria. Tablet ma 14 miesięcy, gwarancja obejmuje 24
miesiące na sprzęt i 12 na akcesoria. Zaraz będę dzwinił do serwisu, ale
wcześniej chciałbym Was zapytać o zdanie.

Naszym zdaniem bateria ma zawsze krótszą gwarancję.

--
Liwiusz

Data: 2013-06-05 10:44:42
Autor: Trybun
Bateria
W dniu 2013-06-05 08:35, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-06-05 08:24, Trybun pisze:

Czy bateria do telefonu czy tabletu to część sprzętu czy tylko
akcesoria? Chodzi o oryginalną (z logo producenta sprzętu) baterię,
dołożoną do zakupionego sprzętu. Sytuacja jest taka że w tablecie marki
Huawei padła bateria. Tablet ma 14 miesięcy, gwarancja obejmuje 24
miesiące na sprzęt i 12 na akcesoria. Zaraz będę dzwinił do serwisu, ale
wcześniej chciałbym Was zapytać o zdanie.

Naszym zdaniem bateria ma zawsze krótszą gwarancję.


Z obawą myślę że możesz mieć rację... I gdzie ja teraz dostanę taka nietypową baterię? Tablet do wyrzucenia? Jeszcze jedno małe pytanko - czy ta bateria mogła paść w wyniku rozładoawnia do zera? Tablet od tygodnia był wyłączony, nieużywany. Próba włączenia poskutkowała pokazaniem się na chwilę ekranu ładowanie - i koniec. Podłączam ładowarkę, ale tylko migają diody na obudowie, a bateria się nie ładuje, ekran pozostaje czarny. Wyciągam baterię i podłączam ładowarkę - tablet normalnie się uruchamia... Widać że chyba nastąpiło w niej jakieś zwarcie, a nie kompletne wyeksploatowanie, bo przed tą awarią bateria wytrzymywała przy normalnym użytkowaniu 2-3 dni.

Data: 2013-06-05 13:05:17
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 05 Jun 2013 10:44:42 +0200, Trybun napisał(a):
Z obawą myślę że możesz mieć rację... I gdzie ja teraz dostanę taka nietypową baterię? Tablet do wyrzucenia?

Jaka tam nietypowa, gdzies tam w Chinach jest fabryka i produkuje
milionami :-)

Jeszcze jedno małe pytanko - czy ta bateria mogła paść w wyniku rozładoawnia do zera? Tablet od tygodnia był wyłączony, nieużywany.

W ogolnosci - glebokie rozladowanie Li-ion szkodzi. Ale dlatego
powinny byc przed tym zabezpieczone :-).

A tydzien to tak w granicach normalnej eksploatacji.

Próba włączenia poskutkowała pokazaniem się na chwilę ekranu ładowanie - i koniec. Podłączam ładowarkę, ale tylko migają diody na obudowie, a bateria się nie ładuje, ekran pozostaje czarny. Wyciągam baterię i podłączam ładowarkę - tablet normalnie się uruchamia... Widać że chyba nastąpiło w niej jakieś zwarcie, a nie kompletne wyeksploatowanie, bo przed tą awarią bateria wytrzymywała przy normalnym użytkowaniu 2-3 dni.

do sprobowania - naladowac ja troche z laboratoryjnego zasilacza, tak
choc do 3.8V. Albo wsadzic do tableta wlaczonego ... choc to ryzykowne.

J.

Data: 2013-06-05 13:55:04
Autor: Trybun
Bateria
W dniu 2013-06-05 13:05, J.F. pisze:
Dnia Wed, 05 Jun 2013 10:44:42 +0200, Trybun napisał(a):
Z obawą myślę że możesz mieć rację... I gdzie ja teraz dostanę taka
nietypową baterię? Tablet do wyrzucenia?
Jaka tam nietypowa, gdzies tam w Chinach jest fabryka i produkuje
milionami :-)

Jasne - na zagranicznym  eBayu, i tym podobnych aukcjach pełno tego. Ale w kraju jest tylko jedna ofrta sprzed roku na Allegro, oczywiście ktoś wystawił używana baterię..


Jeszcze jedno małe pytanko -
czy ta bateria mogła paść w wyniku rozładoawnia do zera? Tablet od
tygodnia był wyłączony, nieużywany.
W ogolnosci - glebokie rozladowanie Li-ion szkodzi. Ale dlatego
powinny byc przed tym zabezpieczone :-).

A tydzien to tak w granicach normalnej eksploatacji.

Szkodzi i to bardzo, ale o tym poniżej.


Próba włączenia poskutkowała
pokazaniem się na chwilę ekranu ładowanie - i koniec. Podłączam
ładowarkę, ale tylko migają diody na obudowie, a bateria się nie ładuje,
ekran pozostaje czarny. Wyciągam baterię i podłączam ładowarkę - tablet
normalnie się uruchamia... Widać że chyba nastąpiło w niej jakieś
zwarcie, a nie kompletne wyeksploatowanie, bo przed tą awarią bateria
wytrzymywała przy normalnym użytkowaniu 2-3 dni.
do sprobowania - naladowac ja troche z laboratoryjnego zasilacza, tak
choc do 3.8V.
Albo wsadzic do tableta wlaczonego ... choc to ryzykowne.

J.

Idąc tym tropem poszedłem do auta, gdzie podłączyłem tablet pod ładowarkę samochodową, która zresztą należy do wyposażenia tabletu. Nie wywołało to żadnej reakcji - w odróżnieniu do ładowania z sieci 230V, ładowarka samochodowa nie wywołała nawet migania diod na obudowie. Wróciłem do domu i podłączyłem urządzenie do komputera po przez USB, z zaznaczeniem że tego tabletu nie można ładować po przez USB, do ładowania służy inna wtyczka, ale do rzeczy - podłączyłem pod USB - i o dziwo tablet się uruchomił! Pokazał się komunikat o rozładowanej baterii. Rozłączyłem z kompem - podłączyłem do sieci - i już mam baterię w 20%tach naładowaną.. Wcześniejsze próby naładowania skutkowały tylko migotaniem diod na obudowie. Widać że to podłączenie przez USB do kompa w jakiś sposób pobudziły baterię. Jeszcze za wcześnie mówić o uznaniu problemu za niebyły, ale chyba wiszę Ci duże piwo.. Gdyby nie  Twoja  rada to tablet wylądowałby w odpadach niesegregowanych, łącznie z tą baterią. :-)

Data: 2013-06-05 14:13:06
Autor: Chris
Bateria
Trybun nabazgrał(a):

Idąc tym tropem poszedłem do auta, gdzie podłączyłem tablet pod ładowarkę samochodową, która zresztą należy do wyposażenia tabletu. Nie wywołało to żadnej reakcji - w odróżnieniu do ładowania z sieci 230V, ładowarka samochodowa nie wywołała nawet migania diod na obudowie.

Często ładowarki samochodowe są za słabe żeby podnieść urządzenie jeśli stan bateri = 0%

Wróciłem do domu i podłączyłem urządzenie do komputera po przez USB, z zaznaczeniem że tego tabletu nie można ładować po przez USB, do ładowania służy inna wtyczka, ale do rzeczy - podłączyłem pod USB - i o dziwo tablet się uruchomił! Pokazał się komunikat o rozładowanej baterii. Rozłączyłem z kompem - podłączyłem do sieci - i już mam baterię w 20%tach naładowaną.. Wcześniejsze próby naładowania skutkowały tylko migotaniem diod na obudowie. Widać że to podłączenie przez USB do kompa w jakiś sposób pobudziły baterię. Jeszcze za wcześnie mówić o uznaniu problemu za niebyły, ale chyba wiszę Ci duże piwo.. Gdyby nie  Twoja  rada to tablet wylądowałby w odpadach niesegregowanych, łącznie z tą baterią. :-)

Dla tego nie powinno się rozładować bateri do zera bo może być problem ze startem choć ładowarka sieciowa powinna to bez problemu unieść .... dodam że np. Nexus7 podnosi się ze stanu ZERO z minutę albo i dłużej zanim coś pokaże.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2013-06-05 15:27:16
Autor: Trybun
Bateria
W dniu 2013-06-05 14:13, Chris pisze:
Trybun nabazgrał(a):

Idąc tym tropem poszedłem do auta, gdzie podłączyłem tablet pod ładowarkę samochodową, która zresztą należy do wyposażenia tabletu. Nie wywołało to żadnej reakcji - w odróżnieniu do ładowania z sieci 230V, ładowarka samochodowa nie wywołała nawet migania diod na obudowie.

Często ładowarki samochodowe są za słabe żeby podnieść urządzenie jeśli stan bateri = 0%

Skoro tak piszesz. Akurat moje doświadczenie w tym temacie wynosi zero%:-)


Wróciłem do domu i podłączyłem urządzenie do komputera po przez USB, z zaznaczeniem że tego tabletu nie można ładować po przez USB, do ładowania służy inna wtyczka, ale do rzeczy - podłączyłem pod USB - i o dziwo tablet się uruchomił! Pokazał się komunikat o rozładowanej baterii. Rozłączyłem z kompem - podłączyłem do sieci - i już mam baterię w 20%tach naładowaną.. Wcześniejsze próby naładowania skutkowały tylko migotaniem diod na obudowie. Widać że to podłączenie przez USB do kompa w jakiś sposób pobudziły baterię. Jeszcze za wcześnie mówić o uznaniu problemu za niebyły, ale chyba wiszę Ci duże piwo.. Gdyby nie  Twoja  rada to tablet wylądowałby w odpadach niesegregowanych, łącznie z tą baterią. :-)

Dla tego nie powinno się rozładować bateri do zera bo może być problem ze startem choć ładowarka sieciowa powinna to bez problemu unieść .... dodam że np. Nexus7 podnosi się ze stanu ZERO z minutę albo i dłużej zanim coś pokaże.


Tak, teraz już wiem.. Tak się po prostu złożyło - grałem w jakąś gierkę późno w nocy, w łóżku, w trakcie tablet się wyłączył z powodu rozładowania baterii, a mi się nie chciało szukać ładowarki, no i odłożyłem go na bok i zupełnie wyleciało z głowy naładowanie I w ten sposób przeleżał około tygodnia. Efekty tego były takie jak opisałem. I myślę że bez dodatkowych zabiegów, na samej ładowarce raczej już by się nie podniósł.

Data: 2013-06-05 15:32:43
Autor: Chris
Bateria
Trybun nabazgrał(a):

W dniu 2013-06-05 14:13, Chris pisze:
Trybun nabazgrał(a):
Idąc tym tropem poszedłem do auta, gdzie podłączyłem tablet pod ładowarkę samochodową, która zresztą należy do wyposażenia tabletu. Nie wywołało to żadnej reakcji - w odróżnieniu do ładowania z sieci 230V, ładowarka samochodowa nie wywołała nawet migania diod na obudowie.
Często ładowarki samochodowe są za słabe żeby podnieść urządzenie jeśli stan bateri = 0%
Skoro tak piszesz. Akurat moje doświadczenie w tym temacie wynosi zero%:-)

Ja właśnie doświadczyłem z SGS3 bo rozładowałem do zera wiedząc że zaraz będę w aucie to naładuję i du...a  tel. nawet nie drgnął .. po porocie do domu i podpięciu pod sieciową ruszyło bez problemu. Dodam że ładowarka samochodowa jest firmowa mająca odpiedni prąd do tel. i ładuje bez problemu tel. mając odpalony GPS + navigację ...

Wróciłem do domu i podłączyłem urządzenie do komputera po przez USB, z zaznaczeniem że tego tabletu nie można ładować po przez USB, do ładowania służy inna wtyczka, ale do rzeczy - podłączyłem pod USB - i o dziwo tablet się uruchomił! Pokazał się komunikat o rozładowanej baterii. Rozłączyłem z kompem - podłączyłem do sieci - i już mam baterię w 20%tach naładowaną.. Wcześniejsze próby naładowania skutkowały tylko migotaniem diod na obudowie. Widać że to podłączenie przez USB do kompa w jakiś sposób pobudziły baterię. Jeszcze za wcześnie mówić o uznaniu problemu za niebyły, ale chyba wiszę Ci duże piwo.. Gdyby nie  Twoja rada to tablet wylądowałby w odpadach niesegregowanych, łącznie z tą baterią. :-)
Dla tego nie powinno się rozładować bateri do zera bo może być problem ze startem choć ładowarka sieciowa powinna to bez problemu unieść .... dodam że np. Nexus7 podnosi się ze stanu ZERO z minutę albo i dłużej zanim coś pokaże.
Tak, teraz już wiem.. Tak się po prostu złożyło - grałem w jakąś gierkę późno w nocy, w łóżku, w trakcie tablet się wyłączył z powodu rozładowania baterii, a mi się nie chciało szukać ładowarki, no i odłożyłem go na bok i zupełnie wyleciało z głowy naładowanie I w ten sposób przeleżał około tygodnia. Efekty tego były takie jak opisałem. I myślę że bez dodatkowych zabiegów, na samej ładowarce raczej już by się nie podniósł.

Wszystko jest możliwe ... ważne że działa :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2013-06-05 22:09:18
Autor: Chris94
Bateria
Dnia Wed, 5 Jun 2013 15:32:43 +0200, Chris napisał(a):

Ja właśnie doświadczyłem z SGS3 bo rozładowałem do zera wiedząc że zaraz będę w aucie to naładuję i du...a  tel. nawet nie drgnął .. po porocie do domu i podpięciu pod sieciową ruszyło bez problemu. Dodam że ładowarka samochodowa jest firmowa mająca odpiedni prąd do tel. i ładuje bez problemu tel. mając odpalony GPS + navigację ...

Miałem prawie dokładnie to samo z PDA. "Prawie", bo trafiło mi się to na
trasie do Chorwacji, gdy niezauważenie chyba przestała mi kontaktować
wtyczka od ładowarki i całkowicie rozładowała mi się bateria PDA, na
którym miałem uruchomioną nawigację.
Nawigacja zgasła, włączyć się już jej nie dało, a ja nie miałem ze sobą
ani jednej mapy papierowej i w dodatku jechałem w rejon, w którym nigdy
wcześniej nie byłem.
Na szczęście jakoś udało mi się na miejsce trafić, a tam PDA po
podłączeniu  do zasilacza sieciowego wstał.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof
(dawniej używający nicka 'Chris')

Data: 2013-06-06 00:17:48
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Wed, 5 Jun 2013 22:09:18 +0200, Chris94 napisał(a):
Dnia Wed, 5 Jun 2013 15:32:43 +0200, Chris napisał(a):
Ja właśnie doświadczyłem z SGS3 bo rozładowałem do zera wiedząc że zaraz będę w aucie to naładuję i du...a  tel. nawet nie drgnął .. po porocie do domu i podpięciu pod sieciową ruszyło bez problemu.

Miałem prawie dokładnie to samo z PDA. "Prawie", bo trafiło mi się to na
trasie do Chorwacji, gdy niezauważenie chyba przestała mi kontaktować
wtyczka od ładowarki i całkowicie rozładowała mi się bateria PDA, na
którym miałem uruchomioną nawigację.
Nawigacja zgasła, włączyć się już jej nie dało, a ja nie miałem ze sobą
ani jednej mapy papierowej i w dodatku jechałem w rejon, w którym nigdy
wcześniej nie byłem.

Jak ja lubie opowiesci z cyklu "blyslo, trzaslo, zgaslo, a ja wiem
tylko ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem" ;-)

Na szczescie jeszcze sie daje kupic papierowe mapy na stacji
benzynowej. No i coraz wiecej roznych nawigacji czlowiek ma mozliwosc
odpalic na kazdym z telefonow.

J.

Data: 2013-06-06 22:15:43
Autor: Chris94
Bateria
Dnia Thu, 6 Jun 2013 00:17:48 +0200, J.F. napisał(a):

Jak ja lubie opowiesci z cyklu "blyslo, trzaslo, zgaslo, a ja wiem
tylko ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem" ;-)

Aż tak źle nie było, bo przed wyjazdem szczegółowo analizowałem trasę,
więc ją z grubsza pamiętałem. Ale to była dla mnie nauczka, żeby jednak
nigdy nie polegać tylko i wyłącznie na elektronice. Po tej przygodzie
wrzuciłem sobie kilka map do kieszeni w oparciu fotela i tam już od
kilku lat nieruszane jeżdżą.
 
No i coraz wiecej roznych nawigacji czlowiek ma mozliwosc
odpalic na kazdym z telefonow.

To było kilka lat temu, miałem wówczas Nokię 3610i i wówczas nikomu
jeszcze nie śniły się mapy w telefonie.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof
(dawniej używający nicka 'Chris')

Data: 2013-06-07 12:23:51
Autor: J.F
Bateria
Użytkownik "Chris94"  napisał w wiadomości grup
Dnia Thu, 6 Jun 2013 00:17:48 +0200, J.F. napisał(a):
Jak ja lubie opowiesci z cyklu "blyslo, trzaslo, zgaslo, a ja wiem
tylko ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem" ;-)

Aż tak źle nie było, bo przed wyjazdem szczegółowo analizowałem trasę,
więc ją z grubsza pamiętałem.

Z grubsza to ja po kraju wiem, ale ... wiem ze przez Bydgoszcz, ale dopiero mnie czeka, czy juz minalem, czy wlasnie omijam.
Bo tu drogowskaz na Bydgoszcz i nie wiadomo - cieszyc sie, martwic, ignorowac ? :-)

Ale to była dla mnie nauczka, żeby jednak
nigdy nie polegać tylko i wyłącznie na elektronice.

Mnie raz byla pilnie potrzebna nawigacja, a tu zasiegu nie ma.
Od tej pory na on-line nawet nie spogladam :-)

Po tej przygodzie
wrzuciłem sobie kilka map do kieszeni w oparciu fotela i tam już od
kilku lat nieruszane jeżdżą.

Ja mam papier jeszcze ze starych czasow, no i teraz wiecej tej elektroniki.
Ale z papieru u nas coraz gorzej korzystac, jak pilota nie ma.

Tylko te ladowarki trudno pomiescic :-)


J.

Data: 2013-06-08 14:12:44
Autor: Pszemol
Bateria
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:51b1b4bd$0$1248$65785112news.neostrada.pl...
Tylko te ladowarki trudno pomiescic :-)

Odkąd producenci poszli po rozum do głowy i łączą
funkcję ładowarki z funkcją kabla USB do synchronizacji
to problem się rozwiązuje, bo można w aucie mieć
wtyczkę do gniazda zapalniczki z dwoma gniazdkami
USB i staje się to uniwersalną ładowarką samochodową
z dowolnym kabelkiem USB od telefonu, choćby iPhone.

Data: 2013-06-08 19:34:16
Autor: Maciej Bebenek
Bateria
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:51b1b4bd$0$1248$65785112news.neostrada.pl...
Tylko te ladowarki trudno pomiescic :-)

Odkąd producenci poszli po rozum do głowy i łączą
funkcję ładowarki z funkcją kabla USB do synchronizacji
to problem się rozwiązuje, bo można w aucie mieć
wtyczkę do gniazda zapalniczki z dwoma gniazdkami
USB i staje się to uniwersalną ładowarką samochodową
z dowolnym kabelkiem USB od telefonu, choćby iPhone.

dokładnie, chociaż z tymi dwoma gniazdami USB to nie licz na zbyt dużo.
Standardowo prąd dostarczany przez taką wtyczkę to 1,5 A, czyli
niewystarczający na naładowanie dwóch telefonów. Nieliczne mają 2 lub 2.5
A.

Data: 2013-06-09 11:46:04
Autor: Pszemol
Bateria
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:51b38738$0$1252$65785112news.neostrada.pl...
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:51b1b4bd$0$1248$65785112news.neostrada.pl...
Tylko te ladowarki trudno pomiescic :-)

Odkąd producenci poszli po rozum do głowy i łączą
funkcję ładowarki z funkcją kabla USB do synchronizacji
to problem się rozwiązuje, bo można w aucie mieć
wtyczkę do gniazda zapalniczki z dwoma gniazdkami
USB i staje się to uniwersalną ładowarką samochodową
z dowolnym kabelkiem USB od telefonu, choćby iPhone.

dokładnie, chociaż z tymi dwoma gniazdami USB to nie licz na zbyt
duĹźo.
Standardowo prąd dostarczany przez taką wtyczkę to 1,5 A,
czyli niewystarczający na naładowanie dwóch telefonów.
Nieliczne mają 2 lub 2.5A.

Nie wiem ile prądu żrą inne telefony ale ja z iPhone4 nie miałem
nigdy takich problemów i aktualnie ładuję w aucie jednocześnie
iPhone4 i iPhone5 mojej ładniejszej połówki właśnie taką metodą.

Data: 2013-06-09 18:48:37
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Sun, 9 Jun 2013 11:46:04 -0500, Pszemol napisał(a):
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message
dokładnie, chociaż z tymi dwoma gniazdami USB to nie licz na zbyt
dużo.
Standardowo prąd dostarczany przez taką wtyczkę to 1,5 A,
czyli niewystarczający na naładowanie dwóch telefonów.
Nieliczne mają 2 lub 2.5A.

Nie wiem ile prądu żrą inne telefony ale ja z iPhone4 nie miałem
nigdy takich problemów i aktualnie ładuję w aucie jednocześnie
iPhone4 i iPhone5 mojej ładniejszej połówki właśnie taką metodą.

a jedziesz z wlaczona nawigacja na obu ? J.

Data: 2013-06-09 11:52:53
Autor: Pszemol
Bateria
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1w6k6wfbqclxg$.1w66854fcls6c$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 9 Jun 2013 11:46:04 -0500, Pszemol napisał(a):
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message
dokładnie, chociaż z tymi dwoma gniazdami USB to nie licz na zbyt
dużo.
Standardowo prąd dostarczany przez taką wtyczkę to 1,5 A,
czyli niewystarczający na naładowanie dwóch telefonów.
Nieliczne mają 2 lub 2.5A.

Nie wiem ile prądu żrą inne telefony ale ja z iPhone4 nie miałem
nigdy takich problemów i aktualnie ładuję w aucie jednocześnie
iPhone4 i iPhone5 mojej ładniejszej połówki właśnie taką metodą.

a jedziesz z wlaczona nawigacja na obu ?

W USA mamy takie ograniczone samochody :-) że jedno auto może
jechać tylko w jednym kierunku i zwykle wystarcza jedna nawigacja :-)))

Data: 2013-06-09 19:00:05
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Sun, 9 Jun 2013 11:52:53 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Nie wiem ile prądu żrą inne telefony ale ja z iPhone4 nie miałem
nigdy takich problemów i aktualnie ładuję w aucie jednocześnie
iPhone4 i iPhone5 mojej ładniejszej połówki właśnie taką metodą.

a jedziesz z wlaczona nawigacja na obu ?

W USA mamy takie ograniczone samochody :-) że jedno auto może
jechać tylko w jednym kierunku i zwykle wystarcza jedna nawigacja :-)))

A to na ip5 nie ma lepszej nawigacji niz na ip4 ? :-P

I na ajfona nie ma dziesieciu nawigacji do wyboru ? :-P

J.

Data: 2013-06-09 13:52:52
Autor: Pszemol
Bateria
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:qdxtzpm1xr7r.9sp8x40d7952.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 9 Jun 2013 11:52:53 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Nie wiem ile prądu żrą inne telefony ale ja z iPhone4 nie miałem
nigdy takich problemów i aktualnie ładuję w aucie jednocześnie
iPhone4 i iPhone5 mojej ładniejszej połówki właśnie taką metodą.

a jedziesz z wlaczona nawigacja na obu ?

W USA mamy takie ograniczone samochody :-) że jedno auto może
jechać tylko w jednym kierunku i zwykle wystarcza jedna nawigacja :-)))

A to na ip5 nie ma lepszej nawigacji niz na ip4 ? :-P

I na ajfona nie ma dziesieciu nawigacji do wyboru ? :-P

Nie wiem skąd te pytania w kontekście używania dwu nawigacji JEDNOCZEŚNIE?

Owszem, nawigacja Apple na iP5 jest lepsza bo daje na bieżąco istrukcje
słowne o skrętach i przesuwa mapę aby Twoja aktualna pozycja GPS była
w centrum mapy - na iP4 ten sam program chyba dlatego że ma słabszy
procesor, daje tylko statyczny routing: pokazuje na mapie kilka tras i tablice
drogowskazów które możesz łatwo "przewijać" palcem w lewo-prawo ale
mapa nie jest na żywo aktualizowana w czasie jazdy (niebieska kropka
reprezentująca Twoją lokalizację się aktualizuje ale mapa się nie przesuwa)
ani nie ma głosowych instrukcji.

Co do różnych nawigacji to oczywiście jest ich sporo - od komercyjnych
wersji applikacji symulujących samochodowe GPSy (TomTom, Garmin)
po produkty mniej znanych producentów gdzie nawigacja jest dodatkiem
do aplikacji mapowej.

Tylko co to ma wspólnego z ładowarką? iPhone nie ma ujemnego bilansu
mocy gdzie w czasie długiej jazdy zabrakłoby mu prądu mimo podłączenia
do ładowarki w samochodzie... Mylisz iPhone z jakimiś niedopracowanymi
bublami gdzie ktoś nie pomyślał o wszystkim :-)

Data: 2013-06-10 11:24:19
Autor: Chris
Bateria
Pszemol nabazgrał(a):

Nie wiem ile prądu żrą inne telefony ale ja z iPhone4 nie miałem
nigdy takich problemów i aktualnie ładuję w aucie jednocześnie
iPhone4 i iPhone5 mojej ładniejszej połówki właśnie taką metodą.
a jedziesz z wlaczona nawigacja na obu ?
W USA mamy takie ograniczone samochody :-) że jedno auto może
jechać tylko w jednym kierunku i zwykle wystarcza jedna nawigacja :-)))
A to na ip5 nie ma lepszej nawigacji niz na ip4 ? :-P
I na ajfona nie ma dziesieciu nawigacji do wyboru ? :-P
Nie wiem skąd te pytania w kontekście używania dwu nawigacji JEDNOCZEŚNIE?

Problem jest taki że tel zjada dużo więcej prądu jak jest włączona np. navigacja. W pytaniu "chyba" chodziło o test ładowarki na odciążonych obu telefonach a nie w trybie uśpienia gdzie zużycie prądu jest znikome.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2013-06-10 11:41:01
Autor: Pszemol
Bateria
"Chris" <chris@spam.pl> wrote in message news:kp4603$m39$1node1.news.atman.pl...
W USA mamy takie ograniczone samochody :-) że jedno auto może
jechać tylko w jednym kierunku i zwykle wystarcza jedna nawigacja :-)))
A to na ip5 nie ma lepszej nawigacji niz na ip4 ? :-P
I na ajfona nie ma dziesieciu nawigacji do wyboru ? :-P
Nie wiem skąd te pytania w kontekście używania dwu nawigacji JEDNOCZEŚNIE?

Problem jest taki że tel zjada dużo więcej prądu jak jest włączona np. navigacja. W pytaniu "chyba" chodziło o test ładowarki na odciążonych
obu telefonach a nie w trybie uśpienia gdzie zużycie prądu jest znikome.

To jest oczywiste że telefon zjada więcej prądu w czasie pracy niż
w czasie uśpienia - nikt w to nie wątpi. Istotne jest jednak to, czy
bilans prądu w czasie ładowania jest dodatni czy ujemny, czyli czy
telefon pracujący z nawigacją bierze więcej energii niż ładowarka
jest w stanie na bieżąco dostarczyć. Jeśli bierze więcej to w czasie
pracy obserwujesz spadek naładowania baterii (bo brakujący prąd
idzie z baterii) a jeśli bierze mniej to w czasie pracy obserwujesz
narastanie ładowania baterii.
Nie zauważyłem w swoim telefonie aby ten bilans był ujemny,
niezależnie od tego co robię ze swoim iPhone4, a często gadam
godzinami na Skype, bateria dostaje ładowanie i jej nie ubywa
gdy telefon jest podłączony w samochodzie.

Data: 2013-06-11 11:01:29
Autor: Chris
Bateria
Pszemol nabazgrał(a):

"Chris" <chris@spam.pl> wrote in message news:kp4603$m39$1node1.news.atman.pl...
W USA mamy takie ograniczone samochody :-) że jedno auto może
jechać tylko w jednym kierunku i zwykle wystarcza jedna
nawigacja :-)))
A to na ip5 nie ma lepszej nawigacji niz na ip4 ? :-P
I na ajfona nie ma dziesieciu nawigacji do wyboru ? :-P
Nie wiem skąd te pytania w kontekście używania dwu nawigacji JEDNOCZEŚNIE?
Problem jest taki że tel zjada dużo więcej prądu jak jest włączona np. navigacja. W pytaniu "chyba" chodziło o test ładowarki na odciążonych
obu telefonach a nie w trybie uśpienia gdzie zużycie prądu jest znikome.
To jest oczywiste że telefon zjada więcej prądu w czasie pracy niż
w czasie uśpienia - nikt w to nie wątpi. Istotne jest jednak to, czy
bilans prądu w czasie ładowania jest dodatni czy ujemny, czyli czy
telefon pracujący z nawigacją bierze więcej energii niż ładowarka
jest w stanie na bieżąco dostarczyć. Jeśli bierze więcej to w czasie
pracy obserwujesz spadek naładowania baterii (bo brakujący prąd
idzie z baterii) a jeśli bierze mniej to w czasie pracy obserwujesz
narastanie ładowania baterii.
Nie zauważyłem w swoim telefonie aby ten bilans był ujemny,
niezależnie od tego co robię ze swoim iPhone4, a często gadam
godzinami na Skype, bateria dostaje ładowanie i jej nie ubywa
gdy telefon jest podłączony w samochodzie.

Bo problemem nie są telefony tylko ładowarki, te tanie są w 90% gówno warte bo nie dadzą wystarczającego prądu do ładowania pod obciążeniem, miałem taką kupiną na szybko gdzieś na wyjeździe bo mi orginalna padła i taniocha ładowała tylko tel. bez obciążenia ale jak już odpaliłeś navi to bilans był ujemny i moc bateri tylko spadała, wolniej niż noirmalnie ale spadała.

A że Chińczyk potrafi to widać na w/w linku :_)

http://fishki.net/comment.php?id=138357

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2013-06-11 11:08:40
Autor: Maruda
Bateria
W dniu 2013-06-11 11:01, Chris pisze:

A że Chińczyk potrafi to widać na w/w linku :_)

http://fishki.net/comment.php?id=138357

Daj spokój. Po pierwsze primo, to nie Chińczyk, tylko Rusek, a po drugie - ktoś se jaja robi.
(Dla niechętnie klikających: gościu przelutowuje 230V wprost pod USB +5V)


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-06-10 19:01:40
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Sun, 9 Jun 2013 13:52:52 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
W USA mamy takie ograniczone samochody :-) że jedno auto może
jechać tylko w jednym kierunku i zwykle wystarcza jedna nawigacja :-)))
A to na ip5 nie ma lepszej nawigacji niz na ip4 ? :-P
I na ajfona nie ma dziesieciu nawigacji do wyboru ? :-P

Nie wiem skąd te pytania w kontekście używania dwu nawigacji JEDNOCZEŚNIE?
Owszem, nawigacja Apple na iP5 jest lepsza bo daje na bieżąco istrukcje
słowne o skrętach i przesuwa mapę aby Twoja aktualna pozycja GPS była
w centrum mapy - na iP4 ten sam program chyba dlatego że ma słabszy
procesor, daje tylko statyczny routing: pokazuje na mapie kilka tras i tablice

Ale to najlepiej porownac majac obie nawigacje naraz wlaczone :-P

Co do różnych nawigacji to oczywiście jest ich sporo - od komercyjnych
wersji applikacji symulujących samochodowe GPSy (TomTom, Garmin)

No i znow - az sie chce porownac dwie naraz :-)

Tylko co to ma wspólnego z ładowarką? iPhone nie ma ujemnego bilansu
mocy gdzie w czasie długiej jazdy zabrakłoby mu prądu mimo podłączenia
do ładowarki w samochodzie... Mylisz iPhone z jakimiś niedopracowanymi
bublami gdzie ktoś nie pomyślał o wszystkim :-)

Ale czy aby na pewno jedna ladowarka moze zasilac dwa telefony naraz,
przy duzym poborze pradu ? :-)

Data: 2013-06-10 17:54:45
Autor: Pszemol
Bateria
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:fgx5bfubfzz1$.1uxikffoet804.dlg40tude.net...
Ale czy aby na pewno jedna ladowarka moze zasilac dwa telefony
naraz, przy duzym poborze pradu ? :-)

Teoretycznie nie ma powodów dla których podwójna miałaby
dawać mniej każdemu telefonowi niż pojedyncza daje - w gnieździe
zapalniczki samochodowej masz te 14V i 5A, dużo więcej niż 2x5V/2A.
Czy projektant ładowarki wziął to pod uwagę? To zależy od produktu...

Data: 2013-06-11 01:40:26
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Mon, 10 Jun 2013 17:54:45 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Ale czy aby na pewno jedna ladowarka moze zasilac dwa telefony
naraz, przy duzym poborze pradu ? :-)

Teoretycznie nie ma powodów dla których podwójna miałaby
dawać mniej każdemu telefonowi niż pojedyncza daje - w gnieździe
zapalniczki samochodowej masz te 14V i 5A, dużo więcej niż 2x5V/2A.
Czy projektant ładowarki wziął to pod uwagę? To zależy od produktu...

Ale mu to o praktyce a nie o teorii :-)
Podlacz dwa ajfony, uruchom na obydwu po nawigacji on-line, zobacz jak
to sie skonczy :-)

J.

Data: 2013-06-10 19:21:19
Autor: Pszemol
Bateria
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1u0mn7n3yuhi8.qovygpfue217.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 10 Jun 2013 17:54:45 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Ale czy aby na pewno jedna ladowarka moze zasilac dwa telefony
naraz, przy duzym poborze pradu ? :-)

Teoretycznie nie ma powodów dla których podwójna miałaby
dawać mniej każdemu telefonowi niż pojedyncza daje - w gnieździe
zapalniczki samochodowej masz te 14V i 5A, dużo więcej niż 2x5V/2A.
Czy projektant ładowarki wziął to pod uwagę? To zależy od produktu...

Ale mu to o praktyce a nie o teorii :-)
Podlacz dwa ajfony, uruchom na obydwu po nawigacji on-line,
zobacz jak to sie skonczy :-)

Ale co Ci ten test da w praktyce?
Jeśli o praktyce, to najpierw sprawdź czy możesz u siebie
kupić taką ładowarke jaką ja mam, bo przecież każda inna jest.
No chyba że twierdzisz że jest to niemożliwe aby taka ładowarka
zasiliła oba telefony i szukasz potwierdzenia/zaprzeczenia :-)

Data: 2013-06-11 11:37:49
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Mon, 10 Jun 2013 19:21:19 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Ale mu to o praktyce a nie o teorii :-)
Podlacz dwa ajfony, uruchom na obydwu po nawigacji on-line,
zobacz jak to sie skonczy :-)

Ale co Ci ten test da w praktyce?

Mnie niewiele.

Jeśli o praktyce, to najpierw sprawdź czy możesz u siebie
kupić taką ładowarke jaką ja mam, bo przecież każda inna jest.
No chyba że twierdzisz że jest to niemożliwe aby taka ładowarka
zasiliła oba telefony i szukasz potwierdzenia/zaprzeczenia :-)

Ale ty masz te ladowarke, masz dwa ajfony pod reka, mozesz latwo
sprawdzic :-)

J.

Data: 2013-06-11 11:03:42
Autor: Chris
Bateria
J.F. nabazgrał(a):

Dnia Mon, 10 Jun 2013 17:54:45 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Ale czy aby na pewno jedna ladowarka moze zasilac dwa telefony
naraz, przy duzym poborze pradu ? :-)
Teoretycznie nie ma powodów dla których podwójna miałaby
dawać mniej każdemu telefonowi niż pojedyncza daje - w gnieździe
zapalniczki samochodowej masz te 14V i 5A, dużo więcej niż 2x5V/2A.
Czy projektant ładowarki wziął to pod uwagę? To zależy od produktu...
Ale mu to o praktyce a nie o teorii :-)
Podlacz dwa ajfony, uruchom na obydwu po nawigacji on-line, zobacz jak
to sie skonczy :-)

Żeby nie mówić 2 x navi bo to nie wygodne :)  jeden tel z navi a drugi tablet z filmem na czas podróży dla pasażera.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2013-06-11 11:07:13
Autor: Maruda
Bateria
W dniu 2013-06-11 11:03, Chris pisze:

Podlacz dwa ajfony, uruchom na obydwu po nawigacji on-line, zobacz jak
to sie skonczy :-)

Żeby nie mówić 2 x navi bo to nie wygodne :) jeden tel z navi a drugi
tablet z filmem na czas podróşy dla pasaşera.

.... i wibrator USB dla pasaĹźerki? :)



--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-06-11 13:39:15
Autor: Chris
Bateria
Maruda nabazgrał(a):

W dniu 2013-06-11 11:03, Chris pisze:
Podlacz dwa ajfony, uruchom na obydwu po nawigacji on-line, zobacz jak
to sie skonczy :-)
Żeby nie mówić 2 x navi bo to nie wygodne :) jeden tel z navi a drugi
tablet z filmem na czas podróşy dla pasaşera.
... i wibrator USB dla pasaĹźerki? :)

Jak nie potrafisz zadowolić partnerki to już twój problem :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2013-06-09 08:43:55
Autor: J.F.
Bateria
Dnia Sat, 8 Jun 2013 14:12:44 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Tylko te ladowarki trudno pomiescic :-)

Odkąd producenci poszli po rozum do głowy i łączą
funkcję ładowarki z funkcją kabla USB do synchronizacji
to problem się rozwiązuje, bo można w aucie mieć
wtyczkę do gniazda zapalniczki z dwoma gniazdkami
USB i staje się to uniwersalną ładowarką samochodową
z dowolnym kabelkiem USB od telefonu, choćby iPhone.

Pszemolu, nie tylko ajfon jest na swiecie :-)
Wiem ile ladowarek potrzebuje.

J.

Data: 2013-06-09 11:50:23
Autor: Pszemol
Bateria
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:3t69o56fbgux$.1qiu5q7z2wktc$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 8 Jun 2013 14:12:44 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Tylko te ladowarki trudno pomiescic :-)

Odkąd producenci poszli po rozum do głowy i łączą
funkcję ładowarki z funkcją kabla USB do synchronizacji
to problem się rozwiązuje, bo można w aucie mieć
wtyczkę do gniazda zapalniczki z dwoma gniazdkami
USB i staje się to uniwersalną ładowarką samochodową
z dowolnym kabelkiem USB od telefonu, choćby iPhone.

Pszemolu, nie tylko ajfon jest na swiecie :-)
Wiem ile ladowarek potrzebuje.

Nie chodziło mi o to, że iPhone jest tylko na świecie ale o to,
że nawet jeśli telefon ma nietypowe gniazdo ładowania, tak jak
iPhone4 ma 30-pinowy stary albo ten mały krótszy Lightning
w iPhone5 czyli nie ma typowego gniazda USB które można
użyć do ładowania to wciąż nie potrzebujesz specjalnej ładowarki
samochodowej jak to kiedyś bywało 5-10 lat temu z telefonami
motoroli czy samsunga które produkowano z dwoma ładowarkami
(do gniazdka w ścianie i samochodową) plus osobny kabelek do
transmisji danych z pecetem. Wtedy musiałeś mieć brzydkie
duże i nieporęczne rozgałęźniki do gniazda zapalniczki - teraz,
gdy masz do telefonu jeden kabelek i do tego masz kostkę
która daje wyjście ładowania typu USB to łatwo jest już ten
proces zoptymalizować i w samochodzie mieć tylko 2X USB
które załatwi Ci wszystko za jednym zamachem. A jak nie, to
samochody mają zwykle więcej niż jedno gniazdo zapalniczki
więc możesz mieć 2x2=4xUSB i już masz wszystko z głowy...

Data: 2013-06-05 17:37:51
Autor: Pszemol
Bateria
"Trybun" <Ylih@yachu.com> wrote in message news:komtph$sj3$1node2.news.atman.pl...
Z obawą myślę że możesz mieć rację...
I gdzie ja teraz dostanę taka nietypową baterię?

eBay? Amazon?

Tablet do wyrzucenia?

Jak będziesz wyrzucał to daj znać kiedy i gdzie to się zjawię złapać ;-)

Jeszcze jedno małe pytanko - czy ta bateria mogła paść w wyniku rozładoawnia do zera?
Tablet od tygodnia był wyłączony, nieużywany.

Raczej nie, bo mój Nexus 7 Asusa już wielokrotnie się wyłączył
zostawiony bez opieki na pastwę losu i za każdym razem dał
się ładnie od nowa naładować i działa bardzo dobrze...

Tak samo działo się z moim starym, rzadko używanym gps'em
samochodowym... Mimo uśpienia jednak się wyładowywał całkiem.

Próba włączenia poskutkowała pokazaniem się na chwilę ekranu ładowanie - i koniec. Podłączam ładowarkę, ale tylko migają diody na obudowie, a bateria się nie ładuje, ekran pozostaje czarny. Wyciągam baterię i podłączam ładowarkę - tablet normalnie się uruchamia... Widać że chyba nastąpiło w niej jakieś zwarcie, a nie kompletne wyeksploatowanie, bo przed tą awarią bateria wytrzymywała przy normalnym użytkowaniu 2-3 dni.

Spróbowałbym ją "ożywić" delikatnie z zasilacza przez rezystor
- często układy ładowania mają próg poniżej którego nie ładują.
Jak przeskoczysz ten próg zasilaczem to potem naładują normalnie.
Tak ożywiłem baterię nieużywanego od paru miesięcy Blackberry.

Bateria

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona