Bateria podtrzymujaca ustawienia BIOS

Data: 2012-07-10 11:49:07
Autor: Doxent
Bateria podtrzymujaca ustawienia BIOS
Co może być przyczyną szybkiego padania baterii podtrzymującej ustawienia BIOS? Płyta główna to już zabytek Asus P4T z pierwszym prockiem P4. Cały czas sprawna ale ostatnio bateria wystarcza na 2-3 miesiące.

ja ten problem rozwiązałem podlutowując kabelkiem do pewnej starej płyty dwie baterie R6 alkaliczne w koszyku. Pastylka CR2032 padała po miesiącu. Teraz trzyma już 5 lat. Aby podlutować musiałem wyjąć płytę i od spodu podłączyć w przewody plus i minus i do koszyka z bateriami. Ważne by nie pomylić przewodów.

Bateria podtrzymujaca ustawienia BIOS