Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu

Data: 2009-08-19 12:58:06
Autor: Jarek
Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu
Witam,
chciałbym się Was poradzić, czy ma sens w warunkach typowego mieszkania instalowanie bezdotykowej baterii umywalkowej (woda leci po zbliżeniu rąk), czy jest to jedynie zbędny bajer, który ma zastosowanie bardziej w miejscach publicznych.
Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2009-08-19 06:34:33
Autor: ZbyszekZ
On Aug 19, 12:58 pm, "Jarek" <wek...@onet.pl> wrote:
[...]

Zupełnie niepraktyczny w domu, chyba że przy każdej potrzebie zmiany
temperatury wody lubisz pobawić się kluczem francuskim.
Idea w miejscach publicznych zakłada że koszt zużytego prądu jest
mniejszy niż wylanej niepotrzebnie wody (bo jeden z drugim nie zakręci
kranu).

--
ZZ@private

Data: 2009-08-19 17:57:27
Autor: wsk125
[...]

sorry, ale chyba baterie bezdotykowe widziales tylko w castoramie, na wieszaku...

Uzywam takiej baterii w umywalce w lazience. Jeden z tanszych modeli.
Temperature wody ustawilem mikserem - nie ma potrzeby jej zmiany (mycie rak, zebow...).

Gdyby nawet - to do zmiany temp. nie jest potrzebny zaden klucz francuski (!). Mikser ma wygodne pokretlo...

Drozsze modele maja mikser zintegrowany z urzadzeniem.

Generalnie - polecam baterie bezdotykowe z racji na zmniejszenie zuzycia wody! Do umywalek nadaja sie idealnie.
Proste przyklady:

- mycie brudnych rak - nie usyfisz baterii (nie trzeba odkrecac kurkow z woda)
- higiena (po skorzystaniu z toalety) - rowniez nie ma potrzeby dotykania kurkow aby odkrecic/zakrecic wode do mycia rak
- mycie zebow - woda nie "leci" przez caly czas wykonywania tej czynnosci.

W kuchni jednak nie odwazylbym sie na zastosowanie baterii bezdotykowej :-)))

acha... o jakim zuzyciu pradu kolega pisze???  Moja bateria juz 3 rok dziala na 4 akumulatorach AA.

pzdr,
mc

Data: 2009-08-19 18:48:09
Autor: Grzegorz Janoszka
wsk125 wrote:
- mycie zebow - woda nie "leci" przez caly czas wykonywania tej czynnosci.

Może Ameryki nie odkryłem, ale potrafię myć zęby przy zakręconej wodzie niezależnie od typu baterii. To naprawdę nie takie trudne, średnio inteligentny szympans jest w stanie pojąć i nie trzeba go to tego zmuszać długotrwałym biciem.

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2009-08-19 19:01:19
Autor: XL
Dnia Wed, 19 Aug 2009 18:48:09 +0200, Grzegorz Janoszka napisał(a):

wsk125 wrote:
[...]

Ale dlaczego nie? - bardzo mnie cieszy, kiedy poza domem mam szansę umyć
ręce nie musząc dotykać kurków, zwykle średnio czystych, w łazienkach
publicznego użytku... i także nie miałabym nic przeciwko bezdotykowemu
otwieraniu drzwi przed i po skorzystaniu z takiej łazienki... co sobie póki
co czasem załatwiam sposobem bezelektronicznym, czyli popychając drzwi
zgrabnie nogą :-D
--

Ikselka.

Data: 2009-08-19 20:59:00
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Wed, 19 Aug 2009 19:01:19 +0200, XL napisał(a):

[...]

Ja to się nawet nauczyłem nogą podnosić deski w supermarketowych toaletach
- bo jakieś kulture panie trzeba mieć, nie? i nie lać na deskie...
Ale wkurzają mnie sprężynowe baterie w Makro, ustawione tak, że działają 2
sekundy i żeby opłukać ręce, trzeba naciskać je ze 100 razy

T.

Data: 2009-08-19 13:57:44
Autor: Aleksander

"Jarek" <wektor@onet.pl> wrote in message news:h6gmf4$ij8$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

IMHO jeśli się brzydzisz dotykać "macanej" baterii
 (np. przy okazji odwiedziń teściowej) ... to jest to sprawa
jak najbardziej do rozważenia ;)

Aleksander.

Data: 2009-08-19 18:41:36
Autor: Boombastic

Użytkownik "Jarek" <wektor@onet.pl> napisał w wiadomości news:h6gmf4$ij8$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Tak sobie myślałem i znalazłem wady. Czy to w mieszkaniu czy to w domu po odkreceniu ciepłej wody nie leci ona od razu, tylko trzeba trochę poczekać, więc musisz trzymać ręce pod kranem, a trzymanie rąk pod zimną wodą szczególnie zimą jest mało przyjemne. W zwykłej baterii z mieszalnikiem łatwo przestawisz sobie na pobór tylko ciepłej wody i skracasz czas oczekiwania.
Do tego w trakcie golenia nożykami trzeba znowu wsadzić rękę by opłukać końcówkę.

Data: 2009-08-19 21:08:15
Autor: Nux
Boombastic pisze:
Tak sobie myślałem i znalazłem wady. Czy to w mieszkaniu czy to w domu po odkreceniu ciepłej wody nie leci ona od razu, tylko trzeba trochę poczekać...

Dorobi sobie jeszcze cyrkulację i po problemie :)

Pozdrawiam
Agata

Data: 2009-08-19 22:14:15
Autor: Jarek
Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu

Bardzo dziękuję Wam za rady i sugestie. Tak jak przypuszczałem to "bezdotykowe cudo" ma zarówno swoje wady, jak i zalety ;)).
Wydając jednak na w miarę porządną zwykłą baterię ok.500-600zł, chyba jednak dorzucę kolejne 600zł i  za ok.1200zł kupię "bezdotykowy bajer" ze zintegrowanym mieszalnikiem ciepłej i zimnej wody, a z tego co słycsałem od sprzedawcy (nie z marketu), to baterie wystarczają na ok.2-3 lata.
Pozdrawiam serdecznie,
Jarek

Data: 2009-08-19 22:41:21
Autor: Boombastic

Użytkownik "Jarek" <wektor@onet.pl> napisał w wiadomości news:h6hn1m$ca3$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Ja mam po prostu swoją umywalkę i nie mam fobi mikrobów. Powodzenia!

Data: 2009-08-19 22:43:39
Autor: Kris
Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu

Użytkownik "Jarek" <wektor@onet.pl> napisał w wiadomości news:h6hn1m$ca3$1nemesis.news.neostrada.pl...

dorzucę kolejne 600zł i  za ok.1200zł kupię "bezdotykowy bajer" ze
Zrobienie nawet największego głupstwa da sie uzasadnić;)))

Kris

Data: 2009-08-19 23:01:27
Autor: Jarek
Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu
dorzucę kolejne 600zł i  za ok.1200zł kupię "bezdotykowy bajer" ze
Zrobienie nawet największego głupstwa da sie uzasadnić;)))

-- Pozdrawiam

Kris

Wybacz, ale nie uważam tego, za głupstwo, ale za chęć posiadania czegoś, co będzie dla mnie bardziej funkcjonalne. Kwota jest dla mnie do zaakceptowania, a taki zakup jest na lata. Oczywiście jest to tylko moje zdanie ;)
Pozdrawiam
Jarek

Data: 2009-08-19 23:09:07
Autor: XL
Dnia Wed, 19 Aug 2009 23:01:27 +0200, Jarek napisał(a):

[...]

Samo urządzenie i dla mnie jest fajne i pożądane, wiele ułatwia na pewno,
ale choć spokojnie mogłabym sobie finansowo na nie pozwolić, to jednak dla
zasady mówię "nie" - i pytam: skąd się bierze aż taka cena za takie, za
przeproszeniem, gówienko? Podobnie nie kupuję innych rzeczy, których cena wydaje mi się wzięta z
sufitu. No ale to już inna bajka z ceną - taka bateria wg mnie powinna
kosztować najwyżej 400 zł.

--

Ikselka.

Data: 2009-08-20 07:54:44
Autor: Jarek
[...]

Zgadzam się z Tobą co do tego, że cena nie jest niska - może to kwestia jakości i wykonania, a co za tym idzie, trwałości baterii. Podobnie jak z samochodami, ceny są różne. Kogo stać i lubi tą markę, kupi sobie Mercedesa, dla innego użytkownika wystarczającym będzie np.Maluszek. I o to chodzi - każdy ma jakiś wybór ;)
Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2009-08-20 10:18:32
Autor: kris

Użytkownik "Jarek" <wektor@onet.pl> napisał w wiadomości news:h6ip2b$idk$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie ma prostego przełożenia cena= jakość
Lepiej co 5 lat wymienic baterię za 400zł niz kupic jedną, niepraktyczną zreszta za 1200zł. Bo ona 12 lat nie posłuży zapewne(made in China;)))).
Niepraktyczna dla mnie z jednego powodu- niema możliwości wygodnej zmiany temperatury wody. A włazience często jest tak ze potrzebuje zimniejszej albo cieplejszej wody.
A wymienianie w zaletach tego że po skorzystaniu z toalety nie trzeba dotykać bateri to jest właśnie uzasadnianie na siłę sensu głupiego zakupu.
To samo z tymi brudnymi rekoma że nie trzeba dotykać baterii.
Dom to nie miejsce publiczne, w domu z umywalki korzystają przeważnie tylko domownicy więc z utrzymaniem higieny nie ma problemu.
Taka bateria to dobry patent do miejsc publicznych ale montaż jej w domu moim zdaniem niczemu nie służy(no chyba że znajomym się chcemy pochwalić że u nas w łazience to takie cuda mamy jak w w WC w Kauflandzie;)).
Ale oczywiście każdy robi tak jak chce/lubi.
No i podstawowa wada dyskwalifikujaca taki gadżet to jego cena.
Ale to dla niektórych jest zaleta.
Znam ludzi(na szczęśćie nie sa to mioi bliscy znajomi) którzy wyposazając dom kierowali się cena urzadzeń i armatury. I teraz swoim znajomym wuymieniaja bez przerwy: pralkę kupilismy za 8tys, lodówke za 11ty, baterie po 1500zł itp. A suma sumarum ich dom i wyposażenie wygląda strasznie kiczowato. Ale to ich sprawa.
Ja uważam że powinno się kupować rzeczy ładne i praktyczne a nie drogie i firmowe.

Krzysiek

Data: 2009-08-20 11:30:49
Autor: Jarek

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6j0sp$lms$1news.onet.pl...

[...]

Tylko widzisz, mi zupełnie nie chodzi o zaimponowanie znajomym, a powtarzam po raz kolejny, o funkcjonalność użytkową. Uważam, że przesadzasz z tym, że każdy kto kupuje coś drogiego, kieruje się głównie tym, aby tym zakupem walić znajomych po oczach.
Wielokrotnie używałem takich baterii w hotelach i przyznam, że właśnie to "natchnęło" mnie do rozważań na temat zakupu.
Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2009-08-20 11:41:49
Autor: Panslavista

Wielokrotnie używałem takich baterii w hotelach i przyznam, że właśnie to
"natchnęło" mnie do rozważań na temat zakupu.

Głupie, chyba, że masz HIVa, a domownicy jeszcze nie. W dobrych hotelach
nadal stosowane sa ręczniki, tym razem jako taśmy bez końca.

Data: 2009-08-20 11:46:26
Autor: Boombastic
[...]

Ale ja jakoś zupełnie nie widzę tej przewagi funkcjonalnej w użytku domowym. Widzę wręcz wady które już przedstawiłem.

Data: 2009-08-20 11:54:13
Autor: kris

Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6j63i$u2c$1newsread.aster.pl...
[...]

Największa wada to brak wygodnej regulacji temperatury wody i konieczność podkładania dłoni pod baterie aby woda ponownie zaczeła lecieć

Krzysiek

Data: 2009-08-20 12:03:25
Autor: Boombastic
[...]

Czyli coś co ma być zaletą jest zarówno wadą :-)

Data: 2009-08-20 12:06:55
Autor: kris

Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6j73d$ukl$1newsread.aster.pl...
[...]

Dokładnie tak.
Zaletą jest to w miejscach publicznych gdzie wchodzimy opłukujemy rece i wychodzimy.
W domu jednak funkcjonujemy troszkę inaczej i tutaj wymienione wyżej cechy tych bateri to są ich wady.

Data: 2009-08-20 12:35:44
Autor: Jarek
[...]

Z boku baterii jest małe pokrętło do płynnej regulacji temperatury wody, tak więc nie widzę tu żadnego problemu. Po prostu każdy z nas ma inne pojęcie wygody.
Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2009-08-20 12:42:38
Autor: Boombastic
Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu
Z boku baterii jest małe pokrętło do płynnej regulacji temperatury wody, tak więc nie widzę tu żadnego problemu. Po prostu każdy z nas ma inne pojęcie wygody.

No ale jak chcesz je przekrecić jak masz brudne ręce? :-)

Data: 2009-08-20 13:08:34
Autor: Jarek

Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6j9cu$g3$1newsread.aster.pl...
Z boku baterii jest małe pokrętło do płynnej regulacji temperatury wody, tak więc nie widzę tu żadnego problemu. Po prostu każdy z nas ma inne pojęcie wygody.

No ale jak chcesz je przekrecić jak masz brudne ręce? :-)

Normalnie, ręce zazwyczaj myję w wodzie o temp.ok.30 +/- kilka st.C i nie muszę ciągle regulować temp.wody w zależności od stopnia zabrudzenia rąk ;)
Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2009-08-20 12:56:39
Autor: McBeth
Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu
Wielokrotnie używałem takich baterii w hotelach i przyznam, że właśnie to "natchnęło" mnie do rozważań na temat zakupu.
Rozważam montaż takiej baterii jako drugiej w kuchni. Mam już dość otwierania wody brudnymi/mokrymi rękami - wszystko potem mokre i brudne, od baterii po najbliższe okolice.

Pzdr.
Adam

Data: 2009-08-20 13:11:57
Autor: Boombastic

Użytkownik "McBeth" <mcbeth.m@lpa.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6ja49$elh$1news.onet.pl...
[...]

Wystarczy kupić baterię z mieszalnikiem i dosyć długim uchwytem by nie miec takich problemów. Kran uruchomisz wierzchem dłoni, ramieniem, łokciem bez jego brudzenia.

Data: 2009-08-20 13:30:50
Autor: Panslavista
Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu

Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:h6jb3u$1pp$1newsread.aster.pl...

> [...]

miec
takich problemów. Kran uruchomisz wierzchem dłoni, ramieniem, łokciem bez

Są też krany na kolano lub stopę - takie w przychodniach lekarskich i
szpitalach

Data: 2009-08-20 13:32:41
Autor: kris
[...]

Zamiast montować druga baterie wystarczy zacząć normalnie korzystac z tej która masz. Ja ma w kuchni normalna bateria, normalnie ja użytkuje i objawów o jakichj piszesz nie zauważyłem.
To samo w  łazience- strach przed dotknieciem bateri po skorzystaniu z toalety to chyba już paranoia jest.;))

Krzysiek

Data: 2009-08-20 14:05:51
Autor: Panslavista

> [...]
objawów
o jakichj piszesz nie zauważyłem.
To samo w  łazience- strach przed dotknieciem bateri po skorzystaniu z

Niech zamontuje sobie przycisk nożny i zawór elektromagnetyczny normalnie
zamknięty - taniej i skutecznie.

Data: 2009-08-20 20:31:33
Autor: Marek Dyjor
Jarek wrote:
Bardzo dziękuję Wam za rady i sugestie. Tak jak przypuszczałem to
"bezdotykowe cudo" ma zarówno swoje wady, jak i zalety ;)).
Wydając jednak na w miarę porządną zwykłą baterię ok.500-600zł,

tylko że jak kupisz normalna porządną baterię za 160 zl to zaoszczędzisz więcej :)

Data: 2009-08-20 20:33:51
Autor: Marek Dyjor
Jarek wrote:
[...]

imho kompletnie bezsensowny bajer ale skoro forsa dla ciebie nie ma znaczenia do poco się ograniczać.

Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu