Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu

Data: 2009-08-19 22:14:15
Autor: Jarek
Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu

Bardzo dziękuję Wam za rady i sugestie. Tak jak przypuszczałem to "bezdotykowe cudo" ma zarówno swoje wady, jak i zalety ;)).
Wydając jednak na w miarę porządną zwykłą baterię ok.500-600zł, chyba jednak dorzucę kolejne 600zł i  za ok.1200zł kupię "bezdotykowy bajer" ze zintegrowanym mieszalnikiem ciepłej i zimnej wody, a z tego co słycsałem od sprzedawcy (nie z marketu), to baterie wystarczają na ok.2-3 lata.
Pozdrawiam serdecznie,
Jarek

Data: 2009-08-19 22:41:21
Autor: Boombastic

Użytkownik "Jarek" <wektor@onet.pl> napisał w wiadomości news:h6hn1m$ca3$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Ja mam po prostu swoją umywalkę i nie mam fobi mikrobów. Powodzenia!

Data: 2009-08-19 22:43:39
Autor: Kris
Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu

Użytkownik "Jarek" <wektor@onet.pl> napisał w wiadomości news:h6hn1m$ca3$1nemesis.news.neostrada.pl...

dorzucę kolejne 600zł i  za ok.1200zł kupię "bezdotykowy bajer" ze
Zrobienie nawet największego głupstwa da sie uzasadnić;)))

Kris

Data: 2009-08-19 23:01:27
Autor: Jarek
Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu
dorzucę kolejne 600zł i  za ok.1200zł kupię "bezdotykowy bajer" ze
Zrobienie nawet największego głupstwa da sie uzasadnić;)))

-- Pozdrawiam

Kris

Wybacz, ale nie uważam tego, za głupstwo, ale za chęć posiadania czegoś, co będzie dla mnie bardziej funkcjonalne. Kwota jest dla mnie do zaakceptowania, a taki zakup jest na lata. Oczywiście jest to tylko moje zdanie ;)
Pozdrawiam
Jarek

Data: 2009-08-19 23:09:07
Autor: XL
Dnia Wed, 19 Aug 2009 23:01:27 +0200, Jarek napisał(a):

[...]

Samo urządzenie i dla mnie jest fajne i pożądane, wiele ułatwia na pewno,
ale choć spokojnie mogłabym sobie finansowo na nie pozwolić, to jednak dla
zasady mówię "nie" - i pytam: skąd się bierze aż taka cena za takie, za
przeproszeniem, gówienko? Podobnie nie kupuję innych rzeczy, których cena wydaje mi się wzięta z
sufitu. No ale to już inna bajka z ceną - taka bateria wg mnie powinna
kosztować najwyżej 400 zł.

--

Ikselka.

Data: 2009-08-20 07:54:44
Autor: Jarek
[...]

Zgadzam się z Tobą co do tego, że cena nie jest niska - może to kwestia jakości i wykonania, a co za tym idzie, trwałości baterii. Podobnie jak z samochodami, ceny są różne. Kogo stać i lubi tą markę, kupi sobie Mercedesa, dla innego użytkownika wystarczającym będzie np.Maluszek. I o to chodzi - każdy ma jakiś wybór ;)
Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2009-08-20 10:18:32
Autor: kris

Użytkownik "Jarek" <wektor@onet.pl> napisał w wiadomości news:h6ip2b$idk$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie ma prostego przełożenia cena= jakość
Lepiej co 5 lat wymienic baterię za 400zł niz kupic jedną, niepraktyczną zreszta za 1200zł. Bo ona 12 lat nie posłuży zapewne(made in China;)))).
Niepraktyczna dla mnie z jednego powodu- niema możliwości wygodnej zmiany temperatury wody. A włazience często jest tak ze potrzebuje zimniejszej albo cieplejszej wody.
A wymienianie w zaletach tego że po skorzystaniu z toalety nie trzeba dotykać bateri to jest właśnie uzasadnianie na siłę sensu głupiego zakupu.
To samo z tymi brudnymi rekoma że nie trzeba dotykać baterii.
Dom to nie miejsce publiczne, w domu z umywalki korzystają przeważnie tylko domownicy więc z utrzymaniem higieny nie ma problemu.
Taka bateria to dobry patent do miejsc publicznych ale montaż jej w domu moim zdaniem niczemu nie służy(no chyba że znajomym się chcemy pochwalić że u nas w łazience to takie cuda mamy jak w w WC w Kauflandzie;)).
Ale oczywiście każdy robi tak jak chce/lubi.
No i podstawowa wada dyskwalifikujaca taki gadżet to jego cena.
Ale to dla niektórych jest zaleta.
Znam ludzi(na szczęśćie nie sa to mioi bliscy znajomi) którzy wyposazając dom kierowali się cena urzadzeń i armatury. I teraz swoim znajomym wuymieniaja bez przerwy: pralkę kupilismy za 8tys, lodówke za 11ty, baterie po 1500zł itp. A suma sumarum ich dom i wyposażenie wygląda strasznie kiczowato. Ale to ich sprawa.
Ja uważam że powinno się kupować rzeczy ładne i praktyczne a nie drogie i firmowe.

Krzysiek

Data: 2009-08-20 11:30:49
Autor: Jarek

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6j0sp$lms$1news.onet.pl...

[...]

Tylko widzisz, mi zupełnie nie chodzi o zaimponowanie znajomym, a powtarzam po raz kolejny, o funkcjonalność użytkową. Uważam, że przesadzasz z tym, że każdy kto kupuje coś drogiego, kieruje się głównie tym, aby tym zakupem walić znajomych po oczach.
Wielokrotnie używałem takich baterii w hotelach i przyznam, że właśnie to "natchnęło" mnie do rozważań na temat zakupu.
Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2009-08-20 11:41:49
Autor: Panslavista

Wielokrotnie używałem takich baterii w hotelach i przyznam, że właśnie to
"natchnęło" mnie do rozważań na temat zakupu.

Głupie, chyba, że masz HIVa, a domownicy jeszcze nie. W dobrych hotelach
nadal stosowane sa ręczniki, tym razem jako taśmy bez końca.

Data: 2009-08-20 11:46:26
Autor: Boombastic
[...]

Ale ja jakoś zupełnie nie widzę tej przewagi funkcjonalnej w użytku domowym. Widzę wręcz wady które już przedstawiłem.

Data: 2009-08-20 11:54:13
Autor: kris

Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6j63i$u2c$1newsread.aster.pl...
[...]

Największa wada to brak wygodnej regulacji temperatury wody i konieczność podkładania dłoni pod baterie aby woda ponownie zaczeła lecieć

Krzysiek

Data: 2009-08-20 12:03:25
Autor: Boombastic
[...]

Czyli coś co ma być zaletą jest zarówno wadą :-)

Data: 2009-08-20 12:06:55
Autor: kris

Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6j73d$ukl$1newsread.aster.pl...
[...]

Dokładnie tak.
Zaletą jest to w miejscach publicznych gdzie wchodzimy opłukujemy rece i wychodzimy.
W domu jednak funkcjonujemy troszkę inaczej i tutaj wymienione wyżej cechy tych bateri to są ich wady.

Data: 2009-08-20 12:35:44
Autor: Jarek
[...]

Z boku baterii jest małe pokrętło do płynnej regulacji temperatury wody, tak więc nie widzę tu żadnego problemu. Po prostu każdy z nas ma inne pojęcie wygody.
Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2009-08-20 12:42:38
Autor: Boombastic
Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu
Z boku baterii jest małe pokrętło do płynnej regulacji temperatury wody, tak więc nie widzę tu żadnego problemu. Po prostu każdy z nas ma inne pojęcie wygody.

No ale jak chcesz je przekrecić jak masz brudne ręce? :-)

Data: 2009-08-20 13:08:34
Autor: Jarek

Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6j9cu$g3$1newsread.aster.pl...
Z boku baterii jest małe pokrętło do płynnej regulacji temperatury wody, tak więc nie widzę tu żadnego problemu. Po prostu każdy z nas ma inne pojęcie wygody.

No ale jak chcesz je przekrecić jak masz brudne ręce? :-)

Normalnie, ręce zazwyczaj myję w wodzie o temp.ok.30 +/- kilka st.C i nie muszę ciągle regulować temp.wody w zależności od stopnia zabrudzenia rąk ;)
Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2009-08-20 12:56:39
Autor: McBeth
Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu
Wielokrotnie używałem takich baterii w hotelach i przyznam, że właśnie to "natchnęło" mnie do rozważań na temat zakupu.
Rozważam montaż takiej baterii jako drugiej w kuchni. Mam już dość otwierania wody brudnymi/mokrymi rękami - wszystko potem mokre i brudne, od baterii po najbliższe okolice.

Pzdr.
Adam

Data: 2009-08-20 13:11:57
Autor: Boombastic

Użytkownik "McBeth" <mcbeth.m@lpa.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6ja49$elh$1news.onet.pl...
[...]

Wystarczy kupić baterię z mieszalnikiem i dosyć długim uchwytem by nie miec takich problemów. Kran uruchomisz wierzchem dłoni, ramieniem, łokciem bez jego brudzenia.

Data: 2009-08-20 13:30:50
Autor: Panslavista
Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu

Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:h6jb3u$1pp$1newsread.aster.pl...

> [...]

miec
takich problemów. Kran uruchomisz wierzchem dłoni, ramieniem, łokciem bez

Są też krany na kolano lub stopę - takie w przychodniach lekarskich i
szpitalach

Data: 2009-08-20 13:32:41
Autor: kris
[...]

Zamiast montować druga baterie wystarczy zacząć normalnie korzystac z tej która masz. Ja ma w kuchni normalna bateria, normalnie ja użytkuje i objawów o jakichj piszesz nie zauważyłem.
To samo w  łazience- strach przed dotknieciem bateri po skorzystaniu z toalety to chyba już paranoia jest.;))

Krzysiek

Data: 2009-08-20 14:05:51
Autor: Panslavista

> [...]
objawów
o jakichj piszesz nie zauważyłem.
To samo w  łazience- strach przed dotknieciem bateri po skorzystaniu z

Niech zamontuje sobie przycisk nożny i zawór elektromagnetyczny normalnie
zamknięty - taniej i skutecznie.

Data: 2009-08-20 20:31:33
Autor: Marek Dyjor
Jarek wrote:
Bardzo dziękuję Wam za rady i sugestie. Tak jak przypuszczałem to
"bezdotykowe cudo" ma zarówno swoje wady, jak i zalety ;)).
Wydając jednak na w miarę porządną zwykłą baterię ok.500-600zł,

tylko że jak kupisz normalna porządną baterię za 160 zl to zaoszczędzisz więcej :)

Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu