Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?

Data: 2012-05-05 11:12:40
Autor: T.F.
Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?
Witam

Czy mozecie polecic firme,
ktora handluje bateriami (zamiennikami) do UPSow (APC)
i MA towar na stanie ?
Najlepiej z W-wy.

PS:
Dotychczas bralismy z Batimex'u, ale a) daleko b) czesto nie maja.

TIA

--
T.F.

Data: 2012-05-05 13:48:02
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-05-05 11:12, T.F. wrote:
Witam

[...]

Ja biore w css beskidy (wysyłkowo). Nawet mieszkając w KRK zamawiałem kurierem.

http://www.cssbeskidy.pl/index.php?p=kontakt

Data: 2012-05-05 16:27:54
Autor: Leon Mazurek (inny)
W dniu 2012-05-05 11:12, T.F. pisze:

Czy mozecie polecic firme,
ktora handluje bateriami (zamiennikami) do UPSow (APC)
i MA towar na stanie ?
Najlepiej z W-wy.

Przejechać przez "ćwierć" Warszawy jest 2 razy drożej niż kurier z dowolnego miejsca Polski.
No chyba, Ĺźe nie wytrzymasz jednego dnia.

Leo

Data: 2012-05-07 13:43:39
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?
Przejechać przez "ćwierć" Warszawy jest 2 razy drożej niż kurier z dowolnego miejsca Polski.

1) Zalezy czym jedziesz po tej cwiartce.
2) Zalezy w jakim stanie takie "fragile" z aku kurier dowiezie.

::f::

Data: 2012-05-07 21:29:22
Autor: Leon Mazurek (inny)
W dniu 2012-05-07 13:43, ::-::dysmorfofob::-:: pisze:
Przejechać przez "ćwierć" Warszawy jest 2 razy drożej niż kurier z
dowolnego miejsca Polski.

1) Zalezy czym jedziesz po tej cwiartce.
2) Zalezy w jakim stanie takie "fragile" z aku kurier dowiezie.

ad 1.
Nie ważne czym, a ważne jak długo. Nie będę brał urlopu, żeby przejechać przez Warszawę ;-)

ad 2.
A do sklepu w W-wie to niby jak się dostały - bocian przyniósł? ;-)

Leo

Data: 2012-05-07 21:36:22
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-05-07 21:29, Leon Mazurek (inny) wrote:
[...]

Cały handel elektroniką opiera się na przesyłkach kurierskich. Począwszy od Chin aż do sklepu. A tu ludziki maja jakies uprzedzenia.

Data: 2012-05-08 12:39:58
Autor: rs
Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?
On Mon, 07 May 2012 21:36:22 +0200, Rafal Lukawski
<rafalweb@lukawski.pl> wrote:

On 2012-05-07 21:29, Leon Mazurek (inny) wrote:
[...]

kurierskimi? to takie kolosy jak UPS, FedEex, DHL juz wymarly, ze z
Chin trzeba kurierami slac? <rs>

Data: 2012-05-08 02:05:04
Autor: Animka

http://www.google.pl/#q=Baterie+do+UPSow&hl=pl&prmd=imvns&ei=lmKoT86yG9DtOdG-ldEJ&sqi=2&start=10&sa=N&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=945ee0a42362b0cd&biw=1440&bih=694

--
animka

Data: 2012-05-08 16:07:17
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?
ad 1.
Nie będę brał urlopu, żeby przejechać przez Warszawę ;-)

Czyli chodzi o oszczednosc wzgledna czasu, tzn. ilosci urlopu i obijanie sie w weekendy :]
A nie o oszczednosc czasu typu serwer mi sie restartuje co 20 minut przy kazdym zaniku zasilania na 3 sek.

ad 2.
A do sklepu w W-wie to niby jak się dostały - bocian przyniósł? ;-)

Rzucic o beton paleta zawierajaca 20 lub wiecej aku z zadeklarowana wartosca a pudeleczkiem z 1 szt. to nie to samo.  Problem jest taki, ze jak paczke kurier uszkodzi i to zauwazysz i bedzie peknieta obudowa aku w tym miejscu to na 99% zalatwisz reklamacje, ale to potrwa znow kilka dni. Osobiscie mam _bardzo_ zle doswiadczenia z firmami kurierskimi i czesto wole "stracic" czas i pieniadze na odbior osobisty. Ale oczywiscie zalezy co kto chce oszczedzic.

Zrobil sie filozoficzny OT :/

::F::

Data: 2012-05-08 13:09:11
Autor: Marek Dyjor
Leon Mazurek (inny) wrote:
[...]

oszczędność czasu, czas też kosztuje...

zamawiasz płacisz i na drugi dzień masz w domu.

w sumie ostatnio coś kupowałem o firmy z Krakowa (mieszkam praktycznie w Krakowie) i kazałem wysłać poczta bo byli gdzieś na drugim końcu miasta.

Data: 2012-05-07 11:12:00
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?
Dnia 2012-05-05, o godz. 11:12:40
"T.F." <tom_fed@usunto.wp.pl> napisał(a):

Witam

Czy mozecie polecic firme,
ktora handluje bateriami (zamiennikami) do UPSow (APC)
i MA towar na stanie ?
Najlepiej z W-wy.

Na bazarze na Wolumenie masz 2 sklepy z akumulatorami - jeden to Batpol
a drugi Avant. Mieszczą się obok i wygooglasz bez problemu. Mają różne
akumulatory w tym także akumulatory do UPS-ów i to na bieżąco. Działają
normalnie w tygodniu. Brałem w obu do wymiany akumulatory do UPS-ów UPC
i Fideltronik. Jakieś 2 miesiące temu zamienniki 7.2Ah do UPC mili Od
~70PLN brutto zależnie od producenta. Brałem 20 sztuk i nie było
żadnego problemu z taką ilością od reki.

Zdrówko

Data: 2012-05-08 23:43:49
Autor: T.F.
Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?
"Maciek Babcia Dobosz" ...

[...]

Wielkie dzieki.
Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi :-)

--
T.F.

Data: 2012-05-09 08:54:46
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?
Dnia 2012-05-08, o godz. 23:43:49
"T.F." <tom_fed@USUNTO.wp.pl> napisał(a):

"Maciek Babcia Dobosz" ...
> Batpol a drugi Avant.

Wielkie dzieki.
Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi :-)

HaSzem już z góry wynagrodził :-P

Zdrówko

Data: 2012-05-11 22:20:45
Autor: Radosław Sokół
Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?
W dniu 05.05.2012 11:12, T.F. pisze:
Czy mozecie polecic firme,

Ja kupuję w byle sklepie handlującym elektroniką (takie same
akumulatory żelowe są w centralkach alarmowych i różnych in-
nych urządzeniach elektronicznych). Można też pytać w skle-
pach z bezprzewodowymi kosiarkami elektrycznymi, czasem są
wyraźnie tańsze.

Data: 2012-05-11 22:35:03
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?
Dnia 2012-05-11, o godz. 22:20:45
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> [...]

nych urządzeniach elektronicznych). Można też pytać w skle-
pach z bezprzewodowymi kosiarkami elektrycznymi, czasem są

Nie takie same. Maja taka sama pojemność i wymiary ale trwałość całkiem
inną. Po roku są do wyrzucenia.

Zdrówko

Data: 2012-05-11 23:06:09
Autor: Radosław Sokół
W dniu 11.05.2012 22:35, Maciek Babcia Dobosz pisze:
Nie takie same. Maja taka sama pojemność i wymiary ale trwałość całkiem
inną. Po roku są do wyrzucenia.

Fabryczny też był po jakichś 18 miesiącach do wymiany, więc
różnica chyba niewielka. Trzeba by porównać koszty -- może
się okazać, że te mniej trwałe i tak wyjdą taniej.

Data: 2012-05-14 10:45:58
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?
Dnia 2012-05-11, o godz. 23:06:09
> [...]

różnica chyba niewielka. Trzeba by porównać koszty -- może
się okazać, że te mniej trwałe i tak wyjdą taniej.

Fabryczne akumulatory w UPS-ach APC tracą akceptowalne parametry po ~3
latach. Dodatkowo zdarza się często że z najtańszymi akumulatorami UPC
w ogóle nie chce zadziałać bo mają inne charakterystyki
ładowania/rozładowania. Warunki w jakich działają to serwerownia z
automatyką przełączająca zasilanie między źródłem podstawowym i
awaryjnym przy zaniku na pierwotnym. Czyli stosunkowo rzadkie przerwy
maksymalnie kilkudziesięcio sekundowe.

Zdrówko

Data: 2012-05-12 10:26:49
Autor: Leon Mazurek (inny)
[...]

Masz rację, że nie takie same, ale nie chodzi tu o pojemność i trwałość.
Pojemność jednych i drugich jest podawana dla prądu 20-to godzinnego.
Centralka alarmowa pobiera znikomy prąd (względem UPS-a) i pojemność akumulatora wystarcza jej na długie godziny.
UPS się nie "cacka" tylko w razie potrzeby szarpie z akumulatora ile mu potrzeba i wtedy akumulator "centralkowy" klęka na oba kolana i leży, a UPS melduje brak napięcia/mocy i mamy reset.
Akumulator dedykowany do UPS-a musi mieć odpowiednią chwilową wydajność prądową jak np. ten http://www.wamtechnik.pl/files/specs/321.pdf
który potrafi oddać 250-300W mocy w 10 minut utrzymując jednocześnie napięcie na poziomie zapewniającym poprawna pracę UPS-a.

Leo

Data: 2012-05-14 10:48:16
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?
Dnia 2012-05-12, o godz. 10:26:49
"Leon Mazurek (inny)" <mazurek.leon@gmial.bez-spamu.com> napisał(a):

[...]

Trwałość także. Nawet te tanie na których UPS działa w miarę prawidłowo
padają zdecydowanie szybciej niż dedykowane. To oczywiście dlatego że
pracują zwykle na granicy parametrów dla nich przewidzianych albo wręcz
poza tymi parametrami.

Data: 2012-05-12 12:59:42
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-05-05 11:12, T.F. wrote:
Witam

Czy mozecie polecic firme,
ktora handluje bateriami (zamiennikami) do UPSow (APC)
i MA towar na stanie ?
Najlepiej z W-wy.

Sprawdziłem teraz maile z CSS Beskidy (serwis APC), jedna baterial do Smart-Pro 750 w 2010 kosztowała 64zł netto, do tego UPS'a wchodzą dwie (oryginalny zestaw APC z kabelkami wówczas kosztował ok 270zł netto).

Jak wspomniałem w innym poście Firma która sprzedaje taki towar dostaje go kurierem, ja także zamawiam go kurierem pomimo tego, że jest w tym samym mieście.

UPS APC już mi świeci na czerwono potrzebe wymiany aku, oczywiście zamówie kuriera.

Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?