Baterie do laptopów

Data: 2009-05-17 09:52:34
Autor: Tomaszek
Baterie do laptopów
Zamierzam sobie kupić baterię do laptopa IBM thinkpad T23, gdyż stara już odmawia posłuszeństwa. Czy zamienniki baterii dużo różnią się od oryginałów?( pojemność faktyczna, a deklarowana )  Czy możecie polecić jakiegoś producenta zamienników, który produkuje zamienniki wysokiej jakości albo wyróżnia się na tle konkurencji jakością właśnie. Czytając różne fora dochodzę do wniosku, że z zamiennikami mogą być dwa problemy:
-  bateria trzyma za krótko jak na pojemność podawaną na etykiecie
-  zaczepy nie pasują i baterię trzeba "dopychać"

Szukać czegoś z zamienników czy lepiej kupić oryginalną?
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-05-17 16:35:06
Autor: doom3
Baterie do laptopów

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał w wiadomości news:guog9h$al9$2nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Szukaj na alledrogo.
Kieruj sie dlugoscia trwania gwarancji (na zamiennik).
Pojemnosci w znakomitej wiekszosci przypadkow nie maja realnego odzwierciedlenia (zwykle jest mniej niz deklarowano na ogniwie od 20 do nawet 60%)
Dlatego najwazniejsza jest jak najdluzsza gwarancja...

Nie zdziw sie, ze jezeli otrzymasz gwarancje na 12 miesiecy to w... 13 masz aku do wyrzucenia ;)

--
doom3

Data: 2009-05-17 17:13:43
Autor: Skylla
Baterie do laptopów

Nie zdziw sie, ze jezeli otrzymasz gwarancje na 12 miesiecy to w... 13 masz aku do wyrzucenia ;)

Skoro oryginalny aku Sony w Lenovo T61 wytrzymał własnie 13 miesięcy (oczywiscie gwarancja fabryczna tylko 6 miesięcy), to czego oczekujesz od zamienników. Obecnie TF1 (Forever) daje 2 lata gw i chyba warto kupić.
W każdym razie taki zamiennik do F-S trzyma ok 80% czasu nowego oryginału.
S.

Data: 2009-05-17 17:44:00
Autor: Tomaszek
Baterie do laptopów
Skylla pisze:
[...]

Spodziewałem się, że potrzyma dłużej... :(

Data: 2009-05-21 23:23:34
Autor: Piotrek
Baterie do laptopów
Skoro oryginalny aku Sony w Lenovo T61 wytrzymał własnie 13 miesięcy (oczywiscie gwarancja fabryczna tylko 6 miesięcy), to czego oczekujesz od zamienników.

uuu to co ty z nim robiles :)
moja T61 ma juz poltora roku i smiga bez problemu, generalnie baterie T61 ma gorsza niz T60(ta po 5 godz trzyma.....) ale do tej pory okolo 3 godz pracuje spokojnie na "polowie mocy"
generalnie nie spotkalem sie z jakimis nagminnymi awariami bateri po tak krotkim czasie w T60 i T61(probka z jakis +/- 300 sztuk w pracy :)

obecnie poszla mala seria padnietych bateri w T60 ale mialy one miedzy 2,5-3 lata ciaglej pracy. co ciekawe awaria na 4  sztukach objawiala sie tak samo. zupelny brak podtrzymania, po wypieciu zasilacza notebook sie wylaczal.
problem z bateriabyl sygnalizowany przez diody i przez soft do zarzadzania bateria.

no i baterie maja kiepskie warunki u nas. praca w 90% przy biurku po 8-10 godz pod zasilaczem :)
chodzenie miedzy pomieszczniami(jakies spotkania, telekonferencje) co sprowadza sie do 1 godz rozladowywania, powrot do biurka i znowuy pod zasilaczem wiec sie doladowywuje.
i tak w kolko

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-18 13:15:27
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Baterie do laptopów
On Sun, 17 May 2009 09:52:34 +0200, Tomaszek <tomaszek@judeland.pl>
wrote:

[...]

Ja do T40 kumplowi z robotry kupiłem jakieś 3 miesiące temu 4400Ah tej
firmy: http://www.whitenergy.pl/categories/product/139/781/
Gwarancja jest 12-miesieczna - kosztował firmę 270 złotych brutto. Na
razie nie dostrzegł żadnych negatywów - moze dlatego że stara bateria
trzymała mu 10-15 minut a ta "ciut" więcej. ;-)

Zdrówko

Data: 2009-07-10 13:45:27
Autor: Radosław Sokół
Baterie do laptopów
W dniu 17.05.2009 09:52, Tomaszek pisze:
Zamierzam sobie kupić baterię do laptopa IBM thinkpad T23, gdyż stara
już odmawia posłuszeństwa. Czy zamienniki baterii dużo różnią się od
oryginałów?( pojemność faktyczna, a deklarowana ) Czy możecie polecić

Niestety różnią się zazwyczaj zauważalnie.

- bateria trzyma za krótko jak na pojemność podawaną na etykiecie
- zaczepy nie pasują i baterię trzeba "dopychać"

Potwierdzam obydwa w stosunku do baterii do Thinkpada X61s.
W tym, że "trzyma za krótko" przeformułowałbym jako "w zbyt
dużym tempie traci pojemność wraz z wiekiem", a "zaczepy nie
pasują" jako "bateria słabo pasuje, są większe szpary i
większe luzy".

Baterie do laptopów