[NTG: And.] Bateryjna ściema

Data: 2013-08-24 13:04:16
Autor: sqlwiel
[NTG: And.] Bateryjna ściema
Tutaj obrazek:
http://www.iv.pl/images/33200156888166211701.png

Dla nieklikatych:
Tablet podłączony do ładowania w StandBy. Karty SIM wyłączone, WiFi aktywne. Przez 3 godziny stan baterii powolutku podchodzi z 64 do 70%, po czym w 10-15 minut osiąga 100%.

Po restarcie systemu bateria pokazuje 65%

Do d..y!

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-24 21:44:52
Autor: Jawi
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu 2013-08-24 13:04, sqlwiel pisze:
[...]

Czy do dupy to zależy jaka stara bateria, czy oryginalna, czy jakiś zamiennik.
P.s. kopiłem dawno temu bateria do komórki, ale zauważyłem, że trzyma krócej niż oryginał i to ten już stary :).
Zdjąłem z niej folię zgrzwalną etykiety itd. i wyszukałem z necie po symbolu samego ogniwa. Oryginał miał chyba 1100mah, ta miała wg opisu 1400mAh. A po symbolu producenta miała 800mAh :)

A ostatnio kupiłem baterie w serwisie samsunga i działa jak chińszczyzna najgorsza, masakra...

--

;

Data: 2013-08-25 06:14:53
Autor: sqlwiel
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu 2013-08-24 21:44, Jawi pisze:

Czy do dupy to zależy jaka stara bateria, czy oryginalna, czy jakiś
zamiennik.

Do d. taki system monitorowania stanu baterii. Porządny układ powinien precyzyjnie całkować prąd i mierzyć efektywną pojemność baterii i podawać ją.
Ustrojstwo nowe, tyle, że chińszczyzna, GoClever m723g. (A co nie jest chińszczyzną?)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-25 09:12:53
Autor: Trybun
[NTG: And.] Bateryjna ściema
[...]

Jak wszystko inne na Androidzie... Chyba z pół miliona aplikacji a nie ma żadnej która by porządnie wyświetlała info o przekaźnikach GSM.. W bezsystemowych telefonach nie ma z tym żadnego problemu.

Data: 2013-08-25 10:29:20
Autor: sqlwiel
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu 2013-08-25 09:12, Trybun pisze:

Jak wszystko inne na Androidzie... Chyba z pół miliona aplikacji a nie
ma żadnej która by porządnie wyświetlała info o przekaźnikach GSM.. W
bezsystemowych telefonach nie ma z tym Ĺźadnego problemu.

.... a Network Signal Info ?
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.android.telnet

P.S. Gdzie się stąd wynieść z tematami tablet-andek (nie dotyczącymi telefonii GSM) ?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-25 11:30:05
Autor: J.F.
[NTG: And.] Bateryjna ściema
Dnia Sun, 25 Aug 2013 10:29:20 +0200, sqlwiel napisał(a):
P.S. Gdzie się stąd wynieść z tematami tablet-andek (nie dotyczącymi telefonii GSM) ?

Zainicjowac dyskusje nad powstaniem grupy pl.comp.os.android.tablet, albo pl.comp.tablet.android ?

Na razie chyba lepiej tu - tematy mocno pokrewne :-)

J.

Data: 2013-08-25 21:20:59
Autor: animka
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu 2013-08-25 10:29, sqlwiel pisze:
[...]

Twój tablet to także telefon (bo możesz dzwonić), więc grupa raczej dobra.

--
animka

Data: 2013-08-28 09:45:29
Autor: Trybun
[NTG: And.] Bateryjna ściema
[...]

Pokazuje niestworzone rzeczy - przekaĹşniki ktĂłrych fizycznie nie ma itd. Plus dla NSI za to Ĺźe chyba jest  jedyną chyba aplikacją w Google Play ktĂłra ma kompas ktĂłry naprawdę pokazuje zawsze północ. Ale mi nie o to chodzi.
Tablet to (w moim przypadku) jak najbardziej temat o telefonii GSM:-)

Data: 2013-08-25 11:25:19
Autor: J.F.
[NTG: And.] Bateryjna ściema
Dnia Sun, 25 Aug 2013 09:12:53 +0200, Trybun napisał(a):
Jak wszystko inne na Androidzie... Chyba z pół miliona aplikacji a nie ma żadnej która by porządnie wyświetlała info o przekaźnikach GSM.. W bezsystemowych telefonach nie ma z tym żadnego problemu.

W ktorych bezsystemowych, i w jaki sposob ? Albo maja wbudowana taka funkcje, albo nie (ewentualnie maja ale sie
nie chwala).
Java (J2ME) takich informacji nie udostepniala, wiec zadnej aplikacji
byc nie moglo (chyba ze jakas lacznosc przez port modemu).

Jak w Androidzie nie ma takiej funkcji w javie, to aplikacji tez nie
zobaczysz. Ale akurat do baterii to sa rozne funkcje i w sprzecie i w systemie.

J.

Data: 2013-08-25 12:35:36
Autor: krzysztofsf
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu niedziela, 25 sierpnia 2013 11:25:19 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

W ktorych bezsystemowych, i w jaki sposob ?

Chyba chodzi o informacje z jakiej sieci i z ktorego przekaznika mamy akurat sygnal.
Na starej Nokii wyswietla mi sie info, ze jestem w t-Mobile i sygnal mam z ulicy xyz w miescie x

Data: 2013-08-25 22:11:43
Autor: John Kołalsky
[NTG: And.] Bateryjna ściema

Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl>

> [...]

Na starej Nokii wyswietla mi sie info, ze jestem w t-Mobile i sygnal mam z ulicy xyz w miescie x
Taka starożytna nawigacja :-)

Data: 2013-08-28 09:47:55
Autor: Trybun
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu 2013-08-25 22:11, John Kołalsky pisze:

> [...]

Na starej Nokii wyswietla mi sie info, ze jestem w t-Mobile i sygnal mam z ulicy xyz w miescie x
-- Taka starożytna nawigacja :-)

Ale działa i jest wiarygodna. Próżno szukać czegoś takiego pod Andka.

Data: 2013-08-29 18:50:25
Autor: John Kołalsky
[NTG: And.] Bateryjna ściema

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jachu.pl>

> [...]

-- Taka starożytna nawigacja :-)

Ale działa i jest wiarygodna. Próżno szukać czegoś takiego pod Andka.

A potrzeba w ogóle czegoś szukać ? Jak masz jakąś aplikację do wiadomości to w niej w menu znajdziesz ustawienia z kanałami informacyjnymi i tam ustaw kanał 50. To informacja tekstowa od sieci. Jest także API podające CellInfo czyli informacje o stacjach bazowych czyli pewnie od groma programów.

Data: 2013-09-08 09:23:58
Autor: Trybun
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu 2013-08-29 18:50, John Kołalsky pisze:

[...]

Mam coś takiego jak "Wiadomości CB", no i co dalej - ustawiam kanał 50 i co dalej? Nic mi to nie dało, gdzie mam szukać informacji o sieci i operatorze?
Jeżeli jest ich tak dużo, to proszę o namiary na choć jeden porządny, który pokazuje stan faktyczny a nie jakieś bzdety wzięte z sufitu.

Data: 2013-09-08 11:16:08
Autor: J.F.
[NTG: And.] Bateryjna ściema
Dnia Sun, 08 Sep 2013 09:23:58 +0200, Trybun napisał(a):
[...]

Poruszac sie troche po miescie ?

Jak wejdziesz w zasieg innego BTS, to powina przyjsc wiadomosc i sie
wyswietlic na wyswietlaczu.

J.

Data: 2013-09-08 15:57:23
Autor: Trybun
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu 2013-09-08 11:16, J.F. pisze:
[...]

Ojejku, powrót do ery przedpotopowej w telefonii? Co za idiotyzm - są widżety z danymi o pogodzie, natomiast jeżeli chodzi o informację nt. sieci, operatora i lokalizacji to trzeba grzebać gdzieś w wiadomościach SMS... Tym nie mniej dzięki za info, wypróbuję w terenie. Jeszcze jedno małe pytanie - czy te wiadomości CB są płatne?

Data: 2013-09-11 21:33:29
Autor: John Kołalsky
[NTG: And.] Bateryjna ściema

Użytkownik "Trybun" <Ilicch@jachu.pl>

[...]

Przecież chciałeś przedpotopowej :-)

Tym nie mniej dzięki za info, wypróbuję w terenie. Jeszcze jedno małe pytanie - czy te wiadomości CB są płatne?

Tak, pozycja "abonament" na rachunku :-)

Data: 2013-09-14 22:22:30
Autor: Trybun
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu 2013-09-11 21:33, John Kołalsky pisze:

[...]

Raczej czasów gdy wyświetlanie info o BTSie na ekranie telefonu nie było problemem.

Tym nie mniej dzięki za info, wypróbuję w terenie. Jeszcze jedno małe pytanie - czy te wiadomości CB są płatne?

Tak, pozycja "abonament" na rachunku :-)

Nie korzystam z abonamentu.

Data: 2013-09-15 09:14:00
Autor: John Kołalsky
[NTG: And.] Bateryjna ściema

[...]

Trzeba było wtedy używać. Dzisiaj bez problemu znajdziesz normalną nawigację. Zresztą nie wiem czy czasem te aplikacje do Cell Info nie mają wbudowanej także obsługi Cell Broadcast i o niczym gadamy.

Tym nie mniej dzięki za info, wypróbuję w terenie. Jeszcze jedno małe pytanie - czy te wiadomości CB są płatne?

Tak, pozycja "abonament" na rachunku :-)

Nie korzystam z abonamentu.

To w minutach :-)

Raczej za darmo bo by zrujnowały właścicieli tych starych telefonów. Nie widziałem ani nie słyszałem by ktoś został za to obciążony, ale pazerność operatorów nie zna granic i w sumie nie ma co się dziwić skoro z tego żyją.

Data: 2013-09-19 08:34:40
Autor: Trybun
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu 2013-09-15 09:14, John Kołalsky pisze:

[...]

Używam - wyciągnąłem z kantora starego Samsunga Monte i cieszę oko widżetem z informacją o BTSach. Dwusimowy smartfon został z kartą AERO2 i służy tylko na wyprawy do lasu, jako narzędzie do określania pozycji.
"Normalną" nawigację? A ile takie cudo pod Androida kosztuje. Bo te darmowe to raczej ciekawostka niż wartość użytkowa. Nadmienię że jestem posiadaczem zarówno nawi fabrycznie zainstalowanie w aucie, jak i stacjonarnej, zakupionej w sklepie.

[...]

W starym telefonie to nie, przecież info o BTS-ach cały czas jest wyświetlane na ekranie, ale informowanie SMSami to już może powodować naliczanie opłat.

Data: 2013-09-19 19:27:05
Autor: JoteR
[NTG: And.] Bateryjna ściema
"Trybun" napisał:

W starym telefonie to nie, przecież info o BTS-ach cały czas jest wyświetlane na ekranie,

To jest ten drugi (a może nawet trzeci) rodzaj prawdy.

JoteR

Data: 2013-09-20 17:51:36
Autor: John Kołalsky
[NTG: And.] Bateryjna ściema

[...]

Nie wiem o co Ci chodzi. Darmowy OsmAnd z darmową mapą UMP generalnie działa. Większego sensu wyświetlania CellBroadcast nie widzę tylko właśnie taki bajer, że mi się coś pokazuje zamiast pusty ekran. Już prędzej widzę sens wykorzystania CellInfo do czegoś, ale to wymaga programu.

[...]

I myślisz, że to inaczej działa ? Po mojemu właśnie tak, że jak załączasz sobie pokazywanie to telefon zapisuje się na informacje i je pokazuje.

Data: 2013-09-08 21:38:13
Autor: John Kołalsky
[NTG: And.] Bateryjna ściema

[...]

Tak to to. Pewnie trzeba się przemieścić do innego BTS'a by coś dostać albo poczekać na jakieś przelogowanie.

Nic mi to nie dało, gdzie mam szukać informacji o sieci i operatorze?

W tych wiadomościach co będą przychodziły. Pewnie jakaś aplikacja może te smsy przejmować i wyświetlać w inny sposób.

Jeżeli jest ich tak dużo, to proszę o namiary na choć jeden porządny, który pokazuje stan faktyczny a nie jakieś bzdety wzięte z sufitu.

Jakie bzdety ? Mówiłeś, że nie ma aplikacji to podałem, że domyślna już to ma. Pewnie są inne. A jakby nawet nie było to można napisać. Więc ja nie widzę problemu.

Data: 2013-09-10 12:13:39
Autor: Trybun
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu 2013-09-08 21:38, John Kołalsky pisze:

[...]

Nic to nie daje, nie wyświetla się żaden komunikat, nie przychodzi żaden SMS.

Nic mi to nie dało, gdzie mam szukać informacji o sieci i operatorze?

W tych wiadomościach co będą przychodziły. Pewnie jakaś aplikacja może te smsy przejmować i wyświetlać w inny sposób.

Ale jaka by to miała być aplikacja?

[...]

Domyślna, czyli jaka? Nie miałem w telefonie żadnej fabrycznie zainstalowanej aplikacji która by wyświetlała informacje o operatorze, rodzaju sieci itd. W zwykłym telefonie, bez tej wspaniałości podbijającej świat - Androida - owszem jest taki gadżet, ale nie  szmatfonie z tym badziewiem jako system .

Data: 2013-09-11 22:31:38
Autor: John Kołalsky
[NTG: And.] Bateryjna ściema

[...]

U mnie działa :-)

[...]

Nie wiem. Coś oglądałem i nie bardzo mogłem znaleźć gotową, ale kod źródłowy samego odbierania widziałem tylko zdaje się jest problem z tym, że w starych wersjach systemu nie da się zablokować przesyłania tej wiadomości do kolejnych aplikacji, więc przychodzą do tej standardowej.

[...]

Do odbierania tych SMSów.

W zwykłym telefonie, bez tej wspaniałości podbijającej świat - Androida - owszem jest taki gadżet, ale nie  szmatfonie z tym badziewiem jako system .

Najwyżej świat się zatrzyma.

Data: 2013-09-14 22:22:59
Autor: Trybun
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu 2013-09-11 22:31, John Kołalsky pisze:

Nic to nie daje, nie wyświetla się żaden komunikat, nie przychodzi żaden SMS.

U mnie działa :-)

Przyszło mi na myśl że może to wina tego że u mnie się nie wyświetlają takie informacje bo ja zarówno na telefonie jak i tablecie mam czysty Android, bez nakładki operatora. I może to jest właśnie przyczyną?

[...]

U mnie w telefonie do sms-owania fabrycznie zainstalowana jest aplikacja TouchPall, w tablecie SMS/MMS, bez nazwy. Wersje systemu to odpowiednio - 2.2 i 4.04. Żadna z nich nie wyświetla sms-ów z info o sieci.

W zwykłym telefonie, bez tej wspaniałości podbijającej świat - Androida - owszem jest taki gadżet, ale nie  szmatfonie z tym badziewiem jako system .

Najwyżej świat się zatrzyma.

Jestem pewien że z czasem przyjdzie opamiętanie i przeróżne badziewia w stylu Androida psujące telefony pozostaną już tylko jako złe wspomnienia.

Data: 2013-09-15 09:05:13
Autor: John Kołalsky
[NTG: And.] Bateryjna ściema

[...]

Nie no ... to jest funkcjonalność standardowej aplikacji androida. Media donoszą że są jakieś telefony, gdzie to zdaje się jest wyświetlane w widgecie czy jakoś tak dla konkretnego telefonu, czyli tak jak chcesz, ale aplikacji które możnaby sobie pobrać za bardzo nie widać. Widziałem zdaje się coś poza tym googlowym sklepem. Nie wiem czy nie na forum developerskim.

[...]

Masz w 2.2 zainstalowaną aplikację Wiadomości ? Mówiłeś, że gdzieś ustawiałeś to "Kanały CB" to one u mnie były tą właśnie aplikacją. Jest faktem, że z tymi wiadomościami sieciowymi coś jest chyba nie tak, że aplikacji do nich generalnie nie ma, ale skoro ludzie opisują jak to programować to znaczy, że generalnie da się prosto spowodować by się pojawiały tak, jak pojawiają się u mnie. To też jakaś aplikacja jest, która tylko je przejmuje.

[...]

Zapewniam Cię, że widget pokazujący BTSa świata telefonii nie zmieni choć dla Ciebie jest taki ważny.

Data: 2013-09-19 16:31:11
Autor: Trybun
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu 2013-09-15 09:05, John Kołalsky pisze:

[...]

Nie, to jednak nie nakładka operatora, sprawdziłem na kupionym w normalnym sklepie Samsungu Monte, ma widżet "informacje o sieci" zainstalowany fabrycznie. Aktywacja tego widzetu - "aktywuj usługi sieciowe" w opcjach ustawiań SMSów.

Można zainstalować taki widżet w telefonie z Andkiem. Jednak pokazuje on się nie na ekranie a podmenu "powiadomienia", i na dodatek pokazuje nie nazwę itd, tylko siłę sygnału i jakieś LACe, MMC itp, kompletnie niezrozumiałe dla mnie terminy. Takich widżetów w Google Play jest nawet kilka. Ale jak już wspomniałem - mi zupełnie do niczego się nie przydadzą.

[...]

Mam w tablecie z Andkiem 2.2 zainstalowaną aplikację SMS/MMS, jednak mimo tego że jest konfigurowalna to nie ma w niej opcji ustawiania kanałów CB"
Taka opcja jest w telefonie z Andkiem 4.04. Jednak co bym tam nie przestawił to wiadomości o BTS nie pojawiają się w żadnej formie.

[...]

A jednak myślę że wcześnuiej czy poźniej nastąpi rozbrat telefonów z systemem Android. Ten system z każdą kolejną wersja robi się za ciężki jak na mozliwości urządzeń przenośnych. Mam na to przykłady pod ręką - tablet z systemem 2.2 śmiga aż miło - telefon o takich samych parametrach, RAM, procek itd. system 4.04, czasem to nachodzi mnie ochota na wjechanie na dziesiąte piętro i wyrzucenie go przez okno.

Data: 2013-09-20 20:01:26
Autor: John Kołalsky
[NTG: And.] Bateryjna ściema

[...]

To CellInfo a Ty chcesz CellBroadcast

[...]

To co Ty ustawiałeś ?! W menu podręcznym na odpalonej aplikacji nie ma ? U mnie jest.

Taka opcja jest w telefonie z Andkiem 4.04. Jednak co bym tam nie przestawił to wiadomości o BTS nie pojawiają się w żadnej formie.

Pisali gdzieś o takich problemach, ale ja tego nie skomentuję bo takiego systemu nie używam.

[...]

Jak z każdym systemem. Wszystko po prostu zmienia się.

[...]

Nie wiem, nie znam się, nie ogarniam. Jest dla mnie natomiast oczywiste, że producent na pewno będzie się starał by jego produkt marketingowy miał przestrzeń do funkcjonowania obojętnie jaki system to będzie wspierał. Dzisiaj jest to Android. Jeśli w CellBroadcast będą informacje marketingowe to Android na pewno będzie to wspierał :-)

Data: 2013-08-28 09:46:43
Autor: Trybun
[NTG: And.] Bateryjna ściema
W dniu 2013-08-25 11:25, J.F. pisze:
[...]

Choćby Samsung Monte, czy jakakolwiek bez systemowa Nokia.
I owszem, są na Andka, ale jakieś badziewia z danymi wziętymi z sufitu, np lokalizują nadajnik którego w danym miejscu nie było, nie ma i nigdy nie będzie.

[NTG: And.] Bateryjna ściema