Batmana na Ursynowie.

Data: 2012-08-27 04:23:32
Autor: rmikke
Batmana na Ursynowie.
Jadę sobie w zeszłą środę wieczorem przez Ursynów drogą dla rowerów
(tą, co wlata pod Dolinką Służewiecką i leci na tyłach budynków na zachód od KEN),
Ciemno dość, piesi łażą po DDR, to zapaliłem światełko na 3/4.
A tu z przeciwka jedzie batman i cos krzyczy do mnie, że ludzi oślepiam..
No, może i oślepiam, ale nie potrzebowałbym tak jasno świecić,
jakbym wiedział, że nie wyskoczy mi z przeciwka batman...

Data: 2012-08-27 05:24:31
Autor: Piotrpo
Batmana na Ursynowie.
W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2012 13:23:32 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:

[...]
To ustaw sobie światełko w taki sposób, żeby nie oślepiać. Widoczny i tak będziesz.

Data: 2012-08-27 05:59:01
Autor: rmikke
Batmana na Ursynowie.
On Monday, August 27, 2012 2:24:31 PM UTC+2, Piotrpo wrote:
> [...]

> jakbym wiedział, że nie wyskoczy mi z przeciwka batman...

To ustaw sobie światełko w taki sposób, żeby nie oślepiać. Widoczny i tak będziesz.

Ale ja ICH CHCĘ WIDZIEĆ. Pieszych na DDR, a przede wszystkich batmanów nadjeżdżających z przeciwka, bo to z nimi mogę się napradę groźnie zderzyć.

Data: 2012-08-27 06:12:17
Autor: Piotrpo
Batmana na Ursynowie.
W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2012 14:59:01 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
On Monday, August 27, 2012 2:24:31 PM UTC+2, Piotrpo wrote:

Ale ja ICH CHCĘ WIDZIEĆ. Pieszych na DDR, a przede wszystkich batmanów nadjeżdżających z przeciwka, bo to z nimi mogę się napradę groźnie zderzyć.
To ustaw prawidłowo, tak, żeby świeciło na drogę, a nie w oczy jadących z przeciwka :) W imię tych samych zasad w samochodzie należy jechać stale na światłach drogowych?

Data: 2012-08-27 06:54:00
Autor: rmikke
Batmana na Ursynowie.
On Monday, August 27, 2012 3:12:17 PM UTC+2, Piotrpo wrote:
> [...]

To ustaw prawidłowo, tak, żeby świeciło na drogę, a nie w oczy jadących z przeciwka :) W imię tych samych zasad w samochodzie należy jechać stale na światłach drogowych?

Szczerze? Jakby mi tzy czwarte jadących z przeciwka samochodów
zap***dalało bez świateł, to tak.

I tak, mam lampkę lekko w dół.

Data: 2012-08-27 06:58:39
Autor: rmikke
Batmana na Ursynowie.
> [...]

To ustaw prawidłowo, tak, żeby świeciło na drogę, a nie w oczy jadących z przeciwka :) W imię tych samych zasad w samochodzie należy jechać stale na światłach drogowych?

Swoją drogą, że też jeszcze nikt nie robi lampki z wbudowaną poziomicą,
ustawioną pod kątem 3 stopni w pionie od osi lampki...

Data: 2012-08-27 17:41:56
Autor: Ludek Vasta
Batmana na Ursynowie.
On 27/08/2012 15:12, Piotrpo wrote:
To ustaw prawidłowo, tak, żeby świeciło na drogę, a nie w oczy jadących z przeciwka :)

Czy polskie przepisy zawierają jakieś regulacje, jak przednia (zresztą tylna również) lampa rowerowa powinna być ustawiona?

Ludek

Data: 2012-08-27 08:48:01
Autor: rmikke
Batmana na Ursynowie.
On Monday, August 27, 2012 5:41:56 PM UTC+2, Ludek Vasta wrote:
On 27/08/2012 15:12, Piotrpo wrote:

> To ustaw prawid�owo, tak, �eby �wieci�o na drog�, a nie w oczy jad�cych z przeciwka :)

Czy polskie przepisy zawieraj� jakie� regulacje, jak przednia (zreszt� tylna r�wnie�) lampa rowerowa powinna by� ustawiona?

OIDP tylko tyle, zeby nie nizej niz iles tam i nie wyzej, niż 90cm nad ziemia.
Przy czym gorne ograniczenie jest nagminnie lamane, bo kierownica jest wyzej.
Poza tym, chyba jest ogolnie, ze nie moze oslepiac.

Data: 2012-08-27 18:16:20
Autor: Ludek Vasta
Batmana na Ursynowie.
On 27/08/2012 17:48, rmikke wrote:
Czy polskie przepisy zawierajďż˝ jakieďż˝ regulacje, jak przednia (zresztďż˝
[...]

W czeskich przepisach jest, że oś referencyjna strumienia światła powinna przecinać płaszczyznę jezdni najdalej 20 m od lampy.

Szczegółowo: http://www.mppraha.cz/prevence/doprava/technicke-pozadavky-na-jizdni-kola.htm (punkt 2a).

Ludek

Data: 2012-08-27 17:02:57
Autor: masti
Batmana na Ursynowie.
Dnia pięknego Mon, 27 Aug 2012 17:41:56 +0200 osobnik zwany Ludek Vasta
napisał:

[...]

a czy do wszystkiego muszą być przepisy? Nie wystarczy kultura?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-08-27 19:14:45
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Batmana na Ursynowie.
masti, Mon, 27 Aug 2012 17:02:57 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
napisał:

[...]

Kultura-srultura. A zdrowy rozsądek gdzie...?

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-08-27 07:09:48
Autor: piotr.tarasiuk
Batmana na Ursynowie.
W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2012 13:23:32 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
Jadę sobie w zeszłą środę wieczorem przez Ursynów drogą dla rowerów

 ...a może to był Bike Ninja !?
http://vannevar.blogspot.com/2010/12/meeting-bike-ninja.html

;-)

Batmana na Ursynowie.