Batmani szykujcie 50zl......

Data: 2009-10-24 11:27:12
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
Osobnik posiadający mail jacek23@post.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

http://www.sfora.pl/Jezdzisz-na-rowerze-Szykuj-pieniadze-na-mandat-a12542

zastanawiaja mnie dwie rzeczy:
- gdzie jest napisane ze rower powinien posiadac dzwonek.
- o ile nie do konca zgadzam sie z karaniem w ciagu dnia (imo powinno sie karac tylko wtedy gdy rowerzysta powinien jechac z wlaczoymi a jedzie bez - czyli np. w czasie deszczu czy w nocy, czy w tunelu) o tyle wtedy juz mandat w wysokosci 50 zł wydaje sie dosc mały. Wiecej zaplaciłem za jazde na postojówkach samochodem, jak zapomniałem przełaczyc.

Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,
a odpowiedzi nie uwzględniają innego niż mój punktu widzenia.

Data: 2009-10-24 15:05:12
Autor: Wojtek Paszkowski
Batmani szykujcie 50zl......

"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:24102009.19238A50budzik61.poznan.pl...

zastanawiaja mnie dwie rzeczy:
- gdzie jest napisane ze rower powinien posiadac dzwonek.

w Konwencji Wiedeńskiej ;-p

[...]

też się kiedyś zdziwiłem, że tak mało. Żeby chociaż i tymi 50zł karali, chociaż tych jeżdżących szosami po zmroku...

pozdr

Data: 2009-10-24 15:27:10
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
Osobnik posiadający mail wo.pa@pocztanawirtualnej.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

zastanawiaja mnie dwie rzeczy:
- gdzie jest napisane ze rower powinien posiadac dzwonek.

w Konwencji Wiedeńskiej ;-p

a konwencja wiedenska obowiazuje w Polsce?
Z tego co wiem, jest wrecz niezgodna z kilkoma naszymi przepisami wiec chyba tak wprost nie obowiazuje?

[...]

no juz nie raz pisałem o tym, ze mogliby zajac sie czyms innym niz tylko 70/50, 100zł i "punkciki"

"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
A może nawet jeszcze gorsza."  Benjamin Hoff

Data: 2009-10-24 15:29:31
Autor: Jan Srzednicki
Batmani szykujcie 50zl......
On 2009-10-24, Budzik wrote:
[...]

Obowiązuje wprost, nadrzędnie wobec PoRD. Poczytaj sobie konstytucję. ;)

Data: 2009-10-24 18:42:07
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
Osobnik posiadający mail w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

;)
a w tematach gdzie jest z PoRd wzajemnie wykluczająca sie?

"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
ale cóż - jestem w tym najlepszy."  Szymon Majewski

Data: 2009-10-25 11:25:34
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Batmani szykujcie 50zl......
Dnia 24.10.2009 20:42 użytkownik Budzik napisał :
[...]

Przecież napisał - poczytaj sobie Konstytucję.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-25 11:57:08
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
Osobnik posiadający mail miki@menek.one.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

a w tematach gdzie jest z PoRd wzajemnie wykluczająca sie?

Przecież napisał - poczytaj sobie Konstytucję.

no, no - posty nalozyły sie czasowo.

"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
siedzieć i przyglądać się jej."   Jerome K. Jerome

Data: 2009-10-25 19:18:14
Autor: chester
Batmani szykujcie 50zl......
Budzik pisze:
[...]

1. Poczytaj sobie konstytucję
2. KW ratyfikował Sejm więc wnioski wyciągnij sam :-)

chester

PS. Tak, KW jest *nadrzedna* i w razie kolizji z PoRD, ma większą moc.

Data: 2009-10-25 18:19:39
Autor: Jan Srzednicki
Batmani szykujcie 50zl......
On 2009-10-25, chester wrote:

a w tematach gdzie jest z PoRd wzajemnie wykluczająca sie?

1. Poczytaj sobie konstytucję
2. KW ratyfikował Sejm więc wnioski wyciągnij sam :-)

Nie Sejm, ale ówczesna Rada Państwa. :)

Data: 2009-10-29 18:59:13
Autor: Gotfryd Smolik news
Batmani szykujcie 50zl......
On Sun, 25 Oct 2009, chester wrote:

PS. Tak, KW jest *nadrzedna* i w razie kolizji z PoRD, ma większą moc.

  Zgoda, dlatego sprzeczny z logiką prawną jest np. zapis PoRD *sugerujący*
zobowiązania rowerzysty tam gdzie ich nie ma (przy przejeździe).

  Chciałem tylko podkreślić to co w poście obok: "nadrzędność" to
jedno.
  Ale przecież KW *nie ustanawia* *nakazu* karania za niestosowanie
się do KW, prawda?

  No to co za problem, aby polskie prawo *nie* przewidywało kary
za brak dzwonka (mimo, że "powinien być"), pod warunkiem
stosowania "innego nieprzeraźliwego sygnału"?

  Dlatego *formalny* obowiązek dysponowania dzwonkiem (proponuję
taki od tramwaju, na pewno ma homologację) nie jest tożsamy
z karaniem za używanie "innego sygnału" zamiast dzwonka!

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-24 17:36:00
Autor: MadMan
Batmani szykujcie 50zl......
Dnia Sat, 24 Oct 2009 15:27:10 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

w Konwencji Wiedeńskiej ;-p

a konwencja wiedenska obowiazuje w Polsce?

Tak.
Z tego co wiem, jest wrecz niezgodna z kilkoma naszymi przepisami wiec chyba tak wprost nie obowiazuje?

Te przepisy nie obowiązują, gdyż są niezgodne z Konwencją Wiedeńską. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-10-24 21:24:45
Autor: Jacek_P
Batmani szykujcie 50zl......
Budzik napisal:
- gdzie jest napisane ze rower powinien posiadac dzwonek.

(Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262) art.53.1

Rower powinien byc wyposazony:

1) z przodu - w jedno swiatlo pozycyjne barwy bialej lub zoltej selektywnej;
2) z tylu - w jedno swiatlo odblaskowe barwy czerwonej o ksztalcie innym niz trojkat oraz jedno swiatlo pozycyjne barwy czerwonej, ktore moze byc migajace;
3) co najmniej w jeden skutecznie dzialajacy hamulec;
4) w dzwonek lub inny sygnal ostrzegawczy o nieprzerazliwym dzwieku.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-24 23:42:09
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
Osobnik posiadający mail Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

- gdzie jest napisane ze rower powinien posiadac dzwonek.

4) w dzwonek lub inny sygnal ostrzegawczy o nieprzerazliwym dzwieku. To musi miec ten dzwonek czy nie? ;-)

"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,
że w ten sposób staje się potworem."  Fryderyk Nietzsche

Data: 2009-10-24 23:49:46
Autor: Ryszard Mikke
Batmani szykujcie 50zl......
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):
> [...]
nku co następuje:

4) w dzwonek lub inny sygnal ostrzegawczy o nieprzerazliwym dzwieku. To musi miec ten dzwonek czy nie? ;-)

Konwencja wiedeńska mówi, że ma być dzwonek.
Polska ratyfikowała Konwencję Wiedeńską.
Polska konstytucja mówi, że w przypadku sprzeczności
ratyfikowanej umowy międzynarodowej z polskimi przepisami,
stosuje się bezpośrednio przepisy tej umowy, a nie polskie.

Zatem - dzwonek być musi.

Było to wałkowane ze sto razy na preclu...

rmikke

Data: 2009-10-25 00:42:08
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
Osobnik posiadający mail rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Zatem - dzwonek być musi.

juz wyczytałem to 3 posty wczesniej.
Odnosiłem sie do posta Jacka_P ktory jako potwierdzenie faktu koniecznosci przytaczał przepis ktory akurat o wymogu dzwonka nie decyduje.

"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo
jest uświadomoć sobie, że w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia"

Data: 2009-10-29 18:55:12
Autor: Gotfryd Smolik news
Batmani szykujcie 50zl......
On Sat, 24 Oct 2009, Ryszard Mikke wrote:

[...]

  Dotąd zgoda.

Zatem - dzwonek być musi.

  Nie musi, czego dowodzą rowery bez dzwonka.
  Powinien ;) (dobra, nie bić!)

Było to wałkowane ze sto razy na preclu...

  Było.

  Pytani jest inne: czy za brak dzwonka, w razie posiadania
"innego nieprzeraźliwego dźwięku" jest kara.

  Uprzedzając:
- istnienie nakazu bądź powinności *nie* musi być obłożone
   karą. Przykładem w .pl jest uczestnictwo w wyborach :P
- możliwe jest nałożenie kary uzależnionej od spełnienia
   pewnych warunków
- i tylko od zapisów w regulacjach prawnych zależy, czy
   przypadkiem nie jest tak: "rower powinien mieć dzwonek,
   ale jak nie ma dzwonka lecz ma inny nieprzeraźliwy
   sygnał dźwiękowy to brak dzwonka nie jest karalny".

  IMO Konwencja tego *nie* zabrania - nikt, kto jeździ
"zgodnie z Konwencją" nie może zostać ukarany, a że
nie będzie karany ktoś kto jeździ "nie do końca zgodnie
z Konwencją" - to co, jest nakaz ukarania?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-29 19:32:39
Autor: Mariusz Kruk
Batmani szykujcie 50zl......
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Ryszard Mikke"
[...]

No, widać niewystarczająco dużo razy.
KW mówi, że w dzwonek powinien być wyposażony rower _w ruchu
międzynarodowym_.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-10-29 23:26:59
Autor: Ryszard Mikke
Batmani szykujcie 50zl......
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):
> [...]
>
>Było to wałkowane ze sto razy na preclu...

No, widać niewystarczająco dużo razy.
KW mówi, że w dzwonek powinien być wyposażony rower _w ruchu

A, to rzeczywiście było wałkowane znacznie rzadziej.
Ale jak sobie dobrze przypomnę, to faktycznie przynajmniej raz było.

rmikke

Data: 2009-10-30 10:11:36
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
Osobnik posiadający mail Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

No, widać niewystarczająco dużo razy.
KW mówi, że w dzwonek powinien być wyposażony rower _w ruchu
międzynarodowym_.

co to znaczy?
Serio pytam.
Znaczy musze miec dzwonek jak mieszkam w Polsce i jade do Niemiec? Wtedy w Niemczech musze miec dzwonek a w Polsce nie? --
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,
że ktoś wbrew woli próbował będzie mnie leczyć

Data: 2009-10-30 11:15:28
Autor: Mariusz Kruk
Batmani szykujcie 50zl......
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Budzik"

O ile dobrze rozumiem, to tak.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-10-30 16:11:28
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
[...]

niezły absurd.

Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2009-10-30 19:31:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Batmani szykujcie 50zl......
On Fri, 30 Oct 2009, Budzik wrote:

[...]

  Niekoniecznie.
  Po prostu "niemanie" dzwonka nie musi być w .pl karalne, pod warunkiem
że masz "inny sygnał".

  Kto się stosuje do KW, ten nie musi pamiętać co na której granicy
ma "przepinać", jedzie z dzwonkiem i już.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-30 21:11:25
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
Osobnik posiadający mail smolik@stanpol.com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

ale mnie chodzi o to ze zgodnie z tym, Polak w Polsce nie musi miec dzwonka, ale juz Niemiec w Polsce musi...

"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
Henry Louis Mencken

Data: 2009-11-02 10:05:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Batmani szykujcie 50zl......
[...]

  Nie, Niemiec w Polsce nie musi.
  Ani nikt tego nie sugerował, ani nie wynika z cytatu, to Twoje odrębne
tłumaczenie pojęcia "ruch międzynarodowy" :)
  Niemiec w Polsce to będzie "zagraniczny ruch krajowy" ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-02 21:38:40
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

  Nie, Niemiec w Polsce nie musi.
  Ani nikt tego nie sugerował, ani nie wynika z cytatu, to Twoje odrębne
tłumaczenie pojęcia "ruch międzynarodowy" :)

to znaczy ze niemca nie obowiazuje konwencja wiedenska w zakresie przepisów ruchu drogowego?

  Niemiec w Polsce to będzie "zagraniczny ruch krajowy" ;)

z naszego punktu widzenia.
Ale z punktu widzenia Niemca wjezdzajacego do Polski?

Data: 2009-11-04 01:44:04
Autor: Gotfryd Smolik news
Batmani szykujcie 50zl......
On Mon, 2 Nov 2009, Budzik wrote:

[...]

  Jak najbardziej obowiązuje.
  Podobnie jak przepisy polskie.
  I polskie muszą "ustąpić pola", jeśli są sprzeczne z Konwencją.
  Ale Niemiec nie ma ochoty na powoływanie się na sprzeczność
z Konwencją, więc co mu zrobisz? ;)
  Sprzeczność może mieć znaczenie, jeśli ktoś chce się na nią powołać.
  Ale kto ma się powołać - państwo polskie, w osobie swojego urzędnika,
ma się powołać na swój przepis? No to właśnie to zrobi.
  A Niemiec nie skorzysta z prawa "zablokowania" tego powołania się
(na polski przepis), skoro mu to będzie pasowało.

  Niemiec w Polsce to będzie "zagraniczny ruch krajowy" ;)

z naszego punktu widzenia.
Ale z punktu widzenia Niemca wjezdzajacego do Polski?

  To samo.
  Konwencja daje mu (i nie tylko mu, nam też) *pewność*, że jak
będzie stosował się do jej zapisów, to nie zostanie ukarany.
  Ale teraz napotykamy "problem nisko latających kwantyfikatorów":
z tego wcale nie wynika, że jeśli *nie* będzie się stosował
do Konwencji, to może zostać ukarany, bo to nie tak neguje
się zbiory (w tym przypadku: zdarzeń).
  Jak będzie stosował się do polskich przepisów, to nie może
(być karany).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-04 08:52:47
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
Osobnik posiadający mail smolik@stanpol.com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

  A Niemiec nie skorzysta z prawa "zablokowania" tego powołania się
(na polski przepis), skoro mu to będzie pasowało.

Ja to bym chciał słyszec jak ty dziecku tłumaczysz zawiłosci kontaktów seksualnych... :)
Bo ja sie poddaje :))))))

"Czy ty jesteœ normalny, czy tylko listonoszem?"
by Jenka

Data: 2009-10-25 12:11:35
Autor: ąćęłńóśźż
Batmani szykujcie 50zl......
Czyli sygnał ostrzegawczy paszczą przeraża?
JaC

-- -- -

inny sygnal ostrzegawczy o nieprzerazliwym dzwieku.

Data: 2009-10-25 11:57:08
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
Osobnik posiadający mail usun_to@wp.eu napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

inny sygnal ostrzegawczy o nieprzerazliwym dzwieku.

Czyli sygnał ostrzegawczy paszczą przeraża?

kogo? Mnie nie!
Przypinam siebie do pedałów i w razie czego krzycze odpowiednio glosno - uwaga - to jest moj nieprzerazliwy sygnał dzwiekowy. :)

"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
że jego więzienna cela jest taka obszerna."  Anthony de Mello SJ

Data: 2009-10-25 13:44:18
Autor: ąćęłńóśźż
Batmani szykujcie 50zl......
Jesteś sado czy maso??
JaC

-- -- -

Przypinam siebie do pedałów i w razie czego krzycze

Data: 2009-10-25 14:33:37
Autor: ąćęłńóśźż
Batmani szykujcie 50zl......
Po nocach dzwonię łańcuchem ;-))
JaC

-- -- -

masz dzwonić

Data: 2009-10-25 16:57:08
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
Osobnik posiadający mail grodmich@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

masz dzwonić ;)

no to robie: dzyn, dzyn.

....i to by było na tyle
Jan T. Stanisławski

Data: 2009-10-25 22:49:06
Autor: MichałG
Batmani szykujcie 50zl......
Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail grodmich@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

masz dzwonić ;)

no to robie: dzyn, dzyn.

juz lepiej....
Pozostaje jeszcze świecenie oczami.... ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-10-25 22:27:08
Autor: Budzik
Batmani szykujcie 50zl......
[...]

o nie, nie, nie.
Wyposazenie, które rzeczywiscie jest potrzebne, czyli np. lampki przednie i tylne - oczywiscie posiadam.

udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć."  William Wharton

Data: 2009-10-25 13:44:59
Autor: MichałG
Batmani szykujcie 50zl......
ąćęłńóśźż pisze:
Czyli sygnał ostrzegawczy paszczą przeraża?
JaC

jak bedziesz nieprzeraźliwie dzwonił zebami to nawet wymogi KW spełnisz...

Pozdrawiam
Michał

Batmani szykujcie 50zl......