Bawarskie swojskie klimaty na YT...

Data: 2009-09-05 11:24:39
Autor: Antenka
Bawarskie swojskie klimaty na YT...

Pięknie wyrosła...

I na dodatek krajanka... :-)

Antenka

Data: 2009-09-05 20:32:36
Autor: Tzva Adonai
Bawarskie swojskie klimaty na YT...
I na dodatek krajanka... :-)

Twoja?...

--

Data: 2009-09-05 11:42:35
Autor: Antenka
Bawarskie swojskie klimaty na YT...

Twoja?...

Och Tzvelek, rozluźnij się. Co, za mało wczoraj wypiłeś? Myślałam, że
twoja. Widocznie się pomyliłam. A swją drogą jak oni to robią?
Cholernie trudna sztuka to jodłowanie :)

Antenka

Data: 2009-09-05 20:46:19
Autor: Tzva Adonai
Bawarskie swojskie klimaty na YT...
Myślałam, że twoja.

Moi krajanie są z Westfalii...

Data: 2009-09-05 12:33:56
Autor: Antenka
On 5 Wrz, 20:46, "Tzva Adonai" <tzva_ado...@op.pl> wrote:
> Myślałam, że twoja.

Moi krajanie są z Westfalii...

Bochum?

Antenka

Data: 2009-09-05 21:42:06
Autor: Tzva Adonai
Bawarskie swojskie klimaty na YT...
Bochum?

Skąd ci to miasto przyszło do głowy?... ;}

Data: 2009-09-05 12:58:39
Autor: Antenka
On 5 Wrz, 21:42, "Tzva Adonai" <tzva_ado...@op.pl> wrote:
> Bochum?

Skąd ci to miasto przyszło do głowy?... ;}

Taak? Powiedz prawdę, chociaż raz :) Widzisz, Tzvelek mnóstwo
Wielkopolan emigrowało do Westfalii ;-). Zgadłam?

Antenka

Data: 2009-09-05 21:59:30
Autor: raff
[...]

Kaziki czy Kaziuki czy jakos tak.

R.

Data: 2009-09-05 22:02:06
Autor: Tzva Adonai
Bawarskie swojskie klimaty na YT...
Taak? Powiedz prawdę, chociaż raz :) Widzisz, Tzvelek mnóstwo
Wielkopolan emigrowało do Westfalii ;-). Zgadłam?

Moja rodzina zamieszkiwała Münster od XV wieku, wtedy Wielkopolska chyba jeszcze
nie istniała.. Obecnie większość mojej rodzinki z Niemiec to rodowici
Nadreńczycy, a ich małą ojczyzną jest Köln...

Data: 2009-09-05 13:09:47
Autor: Antenka
On 5 Wrz, 22:02, "Tzva Adonai" <tzva_ado...@op.pl> wrote:
> [...]

nie istniała.. Obecnie większość mojej rodzinki z Niemiec to rodowici
Nadreńczycy, a ich małą ojczyzną jest Köln...

A czy z Bochum masz jakieś skojarzenia? :) Muszę się kiedyś tam
wybrać...

Antenka

Data: 2009-09-05 22:59:25
Autor: VicAbarca
Antenka пишет:
A czy z Bochum masz jakieś skojarzenia? :) Muszę się kiedyś tam
wybrać...

Bylem wielokrotnie w Bochum. Chyba nigdzie nie ma wiecej Polakow aspirujacych do miana Niemca :)

--
VicAbarca

Data: 2009-09-05 14:02:31
Autor: Tzva Adonai
On 5 Wrz, 22:59, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:

Bylem wielokrotnie w Bochum. Chyba nigdzie nie ma wiecej Polakow
aspirujacych do miana Niemca :)

A wyobraź sobie, że ja nie byłem tam ani razu... Widać ciągnie swój do
swojego, w końcu rejon Polski w którym zamieszkujesz z aspiracji do
niemieckości stworzył podwaliny pod swój kulawy, zakompleksiały
nacjonalizm..

Data: 2009-09-05 23:07:07
Autor: VicAbarca
Tzva Adonai пишет:
A wyobraź sobie, że ja nie byłem tam ani razu...

Bywalem tam wielokrotnie z racji branzowych interesow :) Nie byles - nie pierdol :)

 w końcu rejon Polski w ktĂłrym zamieszkujesz z aspiracji do
niemieckości stworzył podwaliny pod swój kulawy, zakompleksiały
nacjonalizm..

W koncu region, ktory ty zamieszkujesz sklada sie w wiekszosci z przedsiebiorczych wlascicieli poniemieckich nieruchomosci, ktorzy specjalizuja sie w wymianie poniemieckiej dachowki na pape :)

--
VicAbarca

Data: 2009-09-05 14:10:04
Autor: Tzva Adonai
On 5 Wrz, 23:07, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:

W koncu region, ktory ty zamieszkujesz sklada sie w wiekszosci z
przedsiebiorczych wlascicieli poniemieckich nieruchomosci, ktorzy
specjalizuja sie w wymianie poniemieckiej dachowki na pape :)

Moje miasto to miasto Polaków, którzy aspirują co najwyżej do
przyjaznych i dobrosąsiedzkich stosunków z Niemcami... Twoje rejony
już nie raz wsławiły się żądaniem terytorialnego uszczuplenia Polski..
Fałszywi strasznie jesteście, tyle dobrego, że i Niemcy wyczuwają ten
fałsz, dając do zrozumienia, że mają głęboko w dupie wasze bolączki i
aspiracje...

Data: 2009-09-05 23:22:56
Autor: VicAbarca
Tzva Adonai пишет:
Moje miasto to miasto Polaków, którzy aspirują co najwyżej do
przyjaznych i dobrosąsiedzkich stosunków z Niemcami...

He, he... Twoje miasto to miasto ludzi, ktorym nie udalo sie stworzyc niczego co mogloby sie rownac z dokonaniami Niemcow na tym terenie :)

Twoje rejony
już nie raz wsławiły się żądaniem terytorialnego uszczuplenia Polski..

Brzmisz jak typowy glupek z bialostocczyzny. Troche to nie wspolgra z deklarowanymi przez ciebie niemieckimi korzeniami...

Fałszywi strasznie jesteście, tyle dobrego, że i Niemcy wyczuwają ten
fałsz, dając do zrozumienia, że mają głęboko w dupie wasze bolączki i
aspiracje...

Slaski separatyzm ma niewiele wspolnego z niemieckim rewizjonizmem. Tylko polaczkom sie wydaje ze ma.

--
VicAbarca

Data: 2009-09-05 14:48:22
Autor: Antenka
Bawarskie swojskie klimaty na YT...
..
Tylko polaczkom sie wydaje ze ma.

Vicek, miarkuj się! A to co?  "polaczkom"  się wydaje"?  Gdzie wielka
litera?!!   :-E

Antenka

Data: 2009-09-05 23:51:11
Autor: VicAbarca
Antenka пишет:
Vicek, miarkuj się! A to co?  "polaczkom"  się wydaje"?  Gdzie wielka
litera?!!   :-E

Nie zasluguja na wielka litere... :)

--
VicAbarca

Data: 2009-09-05 23:59:24
Autor: mund
Użytkownik "VicAbarca" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:h7un3t$p0c$1nemesis.news.neostrada.pl...
Antenka пишет:
Vicek, miarkuj się! A to co?  "polaczkom"  się wydaje"?  Gdzie wielka
litera?!!   :-E
Nie zasluguja na wielka litere... :)

W takim razie nie jesteś prawdziwym Ślązakiem.

Data: 2009-09-06 00:04:02
Autor: VicAbarca
mund пишет:
W takim razie nie jesteś prawdziwym Ślązakiem.

polaczkowoe to miano zarezerwowane nie dla Polakow, lecz dla takiej specyficznej grupy...

--
VicAbarca

Data: 2009-09-06 00:16:01
Autor: mund
Użytkownik "VicAbarca" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:h7undc$g8f$1atlantis.news.neostrada.pl...
mund пишет:
W takim razie nie jesteś prawdziwym Ślązakiem.
polaczkowoe to miano zarezerwowane nie dla Polakow, lecz dla takiej specyficznej grupy...

No właśnie, jakiej grupy?

Data: 2009-09-06 21:21:22
Autor: VicAbarca
Bawarskie swojskie klimaty na YT...
mund пишет:
No właśnie, jakiej grupy?

Takiej specyficznej grupy Polakow. Ale to mniejszosc wsrod Polakow. Na szczescie.

--
VicAbarca

Data: 2009-09-05 22:01:46
Autor: Tzva Adonai
Bawarskie swojskie klimaty na YT...
He, he... Twoje miasto to miasto ludzi, ktorym nie udalo sie stworzyc
niczego co mogloby sie rownac z dokonaniami Niemcow na tym terenie :)

Lujku, przecież ty nie jesteś Niemcem, lubisz chwalić się cudzymi
dokonaniami?.. Pochwal się lepiej cudownym rozwojem rejonów z których
pochodzisz i w których przyszło ci żyć.. Myślisz, że po ogłoszeniu
autonomii Niemcy zaczną pompować w was kasę jak w byłe DDR?...

Troche to nie wspolgra z deklarowanymi przez ciebie niemieckimi korzeniami...

Ty masz strasznie wyrodzony ogląd rzeczywistości, dla ciebie każdy z
"niemieckimi korzeniami" musi czuć się z zobligowany do stawania w
obronie grupy wieśniaków i proletów ze Śląska, z których może 1%
potrafi biegle posługiwać się językiem niemieckim?..

Ci ludzie są odrażający, widać to na wielu forach, na których się
pojawiają..

***

GOROLE RAUS
GOROLE WON, GOROLE WYMPIER....STĄD!!!!
http://zlns.republika.pl/

Ślązak to ani niemiec ani polak, ale mentalnie bliżej do Niemców i
Czechów niz do polactwa. JEstem za utonomia ale wole aby ta autonomia
była w ramach państwa niemieckiego bo z polactwem nic nas nie
łaczy......a ty jerzy głupa rżniesz? Przecież komuniści wszystkim
Niemcom przymusowo zmieniali nazwiska ! Gdzies ty był glabie za komuny
ze tego nie wiesz?

http://f.kafeteria.pl/temat.php?id_p=3958134

Data: 2009-09-05 23:18:07
Autor: Antenka
Bawarskie swojskie klimaty na YT...
Tu muszę się z tobą zgodzić - większość Ślązaków tak rozumuje. Tak się
składa, że miałam kontakt z wieloma ludźmi pochodzącymi stamtąd -
nigdy o sobie nie powiedzieli "jestem Polakiem" tylko "jestem
hanysem". :) A te tendencje separatystyczne zwłaszcza ostatnio się u
nich nasiliły. Ponadto za komuny - mam na myśli górników - żyło im się
jak u Pana Boga za piecem. Jako grupa zawodowa za Edzia mieli
najlepszy socjal, najwyższe płace, multum przywilejów.
Komuna przewróciła im we łbie, pozostała postawa roszczeniowa. :-)

Antenka

Data: 2009-09-06 09:49:45
Autor: Slavinka
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości

jak u Pana Boga za piecem. Jako grupa zawodowa za Edzia mieli
najlepszy socjal, najwyższe płace, multum przywilejów.
Komuna przewróciła im we łbie, pozostała postawa roszczeniowa. :-)

GWno prawda! To była propagande "divide et impera".

Data: 2009-09-06 15:22:43
Autor: CYC
[...]

Mozesz corcia wymienic te gornicze "przywileje " ?.Bede wdzieczny !....zapewniam , ze rzeczowo odpowiem .
Po drugie , na Slasku dzisiaj znacznie mniej Slazakow niz w Warszawie Warszawiakow a w Krakowie krakusow .
Czas , kiedy Slask byl miejscem z  dominacja slaskiej kultury i jej tradycjami nalezy do odleglej przeszlosci . Wiedziec tez powinnas , ze "hanysem " zaden Slazak siebie  nie nazywal bo jest to nazwa pogardliwa i uzywana tylko przez rodakow z poza Slaska .
Z zalem wiec musze skonkludowac , ze w najzwyczajnieszy sposob klamiesz i to z wyraznym celem zamieszania , co nie jest u Ciebie zadna nowoscia .
Dalej.
Seperatystyczne dazenia Slazakow o jakich piszesz legnal sie tylko w Twojej blond glowie i tych kilku idiotow , ktorzy rzeczywiscie szermuja takimi haslami ale ktorych nikt , nawet oni samie siebie powaznie nie bierze , chyba , ze  lekarz w psychiatrycznej przychodni . Ci ludzie , to nawet nie nisza , czy margines , to tak samo nieliczacy sie dzisiaj element slaskiego folkloru jak elwry , jesli wiesz o kim mowie .
Nie pieprz wiec Antenko glupstw bo ta nieprawda usilujesz , idac w slady kaczek i jego Piss -u sklucic wystarczajaco juz sklucone przez poglowkow spoleczenstwo .

cyc

Data: 2009-09-06 07:56:33
Autor: Antenka
Bawarskie swojskie klimaty na YT...
Nie mów do mnie "córciu" - to po pierwsze, bo już raz wyjaśniłam, że
tylko dla mojego zmarłego śp. Ojczulka nią byłam. Po drugie, żebyś
mnie dobrze zrozumiał - nie mam nic przeciwko Ślązakom - uwielbiam
słuchać gwary śląskiej, kuchnia też jest wspaniała, nie wspominając o
folklorze :-). Niestety podtrzymuję to co wcześniej napisałam - tych,
których ja poznałam nazywali siebie "Ślązak". Nie wymagaj ode mnie,
żebym teraz miała recytować z pamięci przywileje, jakie posiadali za
Gierka polscy górnicy, bo posiadali je, tyle tylko, że ja nie mogę
tego pamiętać. Jednak obiło mi się o uszy od moich rodziców i od
znajomych, że za PRL-u wtedy, kiedy w innych regionach Polski był brak
towarów - to dla górmników było wszystko (np.  sprzęt AGD, mięso,
cukier - mieli swoje sklepy). Nie wspomnę o socjalu - jak na owe czasy
każdy górnik miał dostep do ekskluzywnych ośrodków wczasowych,
sanatorium. Nie kwetionuję charakteru pracy - jest na pewno bardzo
ciężka i niebezpieczna.
Nigdzie też nie napisałam, że każdy Ślązak to separatysta, ale wielu z
nich tak i ja tego nie wymyśliłam, bo to są fakty, Cycu.

Antenka

P.s. Wielkopolska też była zdominowana przez Prusaków i to przez 123
lata, ale czy ktoś kiedyś słyszał w mediach o separatystycznych
nastrojach wśród nich?! Never!

Data: 2009-09-06 19:57:23
Autor: CYC
Bawarskie swojskie klimaty na YT...

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości

Dlugie ale powinnas przeczytac aby zrozumiec cala prawde .

Dobrze . Szanujac Twoja pamiec o ojcu nie bede pisal do Cieie "corcia " .
Zastapie to jakimis innymi pojeciami " np. "blondi " . Ok ? :).
Do rzeczy jednak.
"Slazak: tak , " hanys " nigdy " .
Nie jestem Slazakiem ale nie widze nic szczegolnego w tym  , ze ktos
utozsamia sie z kultura na ktorej wyrosl , stad podnoszenie tego jako zarzutu
to tak, jakbys usilowala miec za zle Kaszubom , czy goralom to , ze uwazaja sie za
mieszkancow tych regionow Polski .
W zakresie tzw. przywilejow "wyjasniam co nastepuje" .
Propagandowe chwyty jakimi poslugiwala sie komuna sa rozlegle . Jednym z
nich to owe glosne tzw, przywileje dla gornikow, czyli dla klasy robotniczej ..
Mowiac o przywilejach najczesciej mieszkancy spoza Slaska maja na mysli
tzw.ksiazeczki "G" , dodatkowe kartki na mieso , wczesniejsze emerytury ,
lepsze niz gdzie indziej zarobki . Niektorzy dodaja jeszcze  "ekskluzywne" wczasy  i
sanatoria .
Wymieniajac powyzsze "przywileje" nalezy prawde o nich uzupelnic o fakty , na ktorych liczne grono zawistnych nie chce zwracach uwagi jako , ze nie miesci sie to w celach jakie sa ogolnie stawiane a wiec zochydzenie komuny i zaprezentowanie jej jako tej , ktora skutecznie takimi przywilejami sklucala spoleczenstwo .
Prawda o tych "przywilejach" jest nastepujaca .
Po kolei .
Po pierwsze . Zakupywany na "G" towar nie byl tanszy niz w kazdym innym sklepie . Po drugie . Resortowe sklepy to nie wymysl gornictwa . Takie mialy niemal wszystkie branze i wiekszosc urzedow przy czym na "G" mozna bylo kupowac tylko w zakresie wypracowanych pieniedzy w dni ustawowo wolne od pracy a wiec w soboty , niedziele i swieta . Tak wiec przykladowo pralke mozna bylo sobie kupic po polrocznym przepracowaniu wszystkich niemal sobot , niedziel i swiat . Jak widzisz watpliwej to jakosc  przywilej tymbardziej ze praca w owe dni wolne byla niemal przymusowa a nie z wlasnej woli .Te ksiazeczki mialy w jakis sposob rekompensowac narzucone gornikom niewolnictwo i byc karta przetargowa dla kaperowanych zastepow nowej rzeszy niewolnikow .
Kartki na mieso .
Te rzeczywiscie byly dla pracujacych pod ziemia wieksze niz mial kazden przecietny ksiegowy , czy urzednik . Czy mozna sie temu jednak dziwic majac na uwadze fakt , ze praca gornika , ze wzgledu na warunki wymagala dostarczenia organizmowi znacznie ponad 5000 a nawet 6000 kcal ,  zas wspomnianego ksiegowego wystarczalo nie wiecej niz 2500kcal ? . Tu  godzi sie przypomniec , ze inne resorty rowniez dysponowaly dodatkowymi przydzialami i tak wieksze przydzialy kartkowe mieli hutnicy , marynarze , stoczniowcy i caly przemysl ciezki .
Wczesniejsze emerytury .
Trzebaby miec wyobraznie conajmniej W. Hugo aby nie zauwazyc , nawet nie znajac panujacych w kopalni warunkow , ze praca 60 letniego gornika w warunkach dolowych jest rownoznaczna z jego ekterminacja . Wczesniejszy wiek emerytalny dla gornikow to nie wymysl polski a tymbardziej komuny , ktora byla przeciez , musisz przyznac , malo przyjazna czlowiekowi . Ten model emerytalny dla gornikow obowiazywal i obowiazuje nadal niemal na calym swiecie . Rownie trudno mozna wyobrazic sobie 55-60 letniego gornika na dole w scianie , jak 60 letnia primabalerine tanczaca glowna role w Jeziorze Labedzim , lub pilota bojowego odrzutowca w tym samym wieku .
Umiejscowienie wiec wczesniejszego wieku emerytalnego dla gornikow w przedziale "przywilej " jest delikatnie mowiac nieporozumieniem .
Lepsze zarobki .
Tak jest prawda , ze gorncy zarabiali nieco a nawet wiecej niz nieco lepiej od innych .
Czy to jednak moze dziwic biorac i charakter pracy i czas jaki jej poswiecali ?.
Kilka zdan wczesniej piszac o ks." G" napisalem o pracy w wolne dla innych dni . Wiekszosc gornkow zmuszana byla pracowac w tamtym czasie niemal we wszystkie wolne dni i chyba rzecza naturalna bylo to , ze za to im placono i to wiecej niz za normalna dniowke co w sumie dawalo relatywnie niezle dochody  .Tu przypomne , ze dzisiaj  lekarz zarabia na jednym 24 godzinnym dyzurze  tyle ile pielegniarka za caly miesiac a wiec instytucja placenia za pracE dodatkowa jest calkiem na miejscu i nie dotyczyla tylko przebrzydlej komuny .
Wczasy i sanatoria .
No coz powiedziec . Wtedy byly dostepne w przeciwienstwie do dnia dzisiejszego dla wszystkich , no powiedzmy dla prawie wszystkich a ekskluzywnosc gorniczych polegala tylko na tym , ze byly to osrodki wlasne kopaln , budowane wlasnymi rekami samych gornikow ze srodkow socjalnych . Nie roznily sie niczym od innych osrodkow wczasowych ogolnodostepnych , ktore wtedy nalezaly sie " klasie robotniczej " jak psu buda i niemal kazden pracujacy bez bumelek pracownik mogl z nich co jakis czas korzystac .
Te "przywileje " gornikow w urabianych propaganda  umyslach przecietnego Polaka urastaly do legend ale jaka jest o nich prawda najlepiej wiedza te setki tysiecy ludzie z calej Polski  , ktorzy zwabieni owa propaganda , zmierzyli sie z ta praca . Na 100 nowoprzyjetych , zwabionych do eldorado , najczesciej chlopow , ktorzy przeciez szczyca sie tym , ze przywykli do ciezkiej pracy , zostawalo po trzech miesiacach ledwie kilku a po roku moze dwoch , moze trzech . Jacys dziwni to ludzie bo nie chcieli przywilejow , dodatkow , latwego , duzego zarobku , ksiazeczek "G" , sanatoriow , wczasow , wczesiejszej emerytury i szybko zmykali tam skad przyszli . Zostawaly niedobitki , najczesciej ci , ktorzy nie mieli do czego i gdzie juz wracac .

Antenka

P.s. Wielkopolska też była zdominowana przez Prusaków i to przez 123
lata, ale czy ktoś kiedyś słyszał w mediach o separatystycznych
nastrojach wśród nich?! Never!

Slask cechuje to , ze na przestrzeni wielu lat mieszkalo w nim nie malo Niemcow . Niewielu z nich juz zostalo ale to oni najczesciej wypelniaja ta seperatystyczna nisze w nadzieji , ze wyznaczone przez E. Steinbach ciche cele sie kiedys spelnia i seperatystyczne dazenia sa czescia tego planu . Nie jest wiec to robota Slazakow .

Data: 2009-09-06 21:29:15
Autor: VicAbarca
Tzva Adonai пишет:
Lujku, przecież ty nie jesteś Niemcem

He, he, ja jestem wszystkim :) Stary, a zalozysz sie, ze nie? Przynajmniej w sensie prawnym?...
O co jestes gotow sie zalozyc?

lubisz chwalić się cudzymi
dokonaniami?

Po prostu doceniam czyjes dokonania, a nabijam sie z braku dokonan.

Myślisz, że po ogłoszeniu
autonomii Niemcy zaczną pompować w was kasę jak w byłe DDR?...

Nie zauwazylem, zeby w ruchu autonomii chodzilo o przylaczenie sie do Niemiec i czerpaniu z tego korzysci materialnych.

[...]

Chodzilo o to, ze twoje poglady na te kwestie sa zadziwiajaco zbiezne z pogladami byle proleta z Bialostocczyzny :)

Ci ludzie są odrażający, widać to na wielu forach, na których się
pojawiają..

GOROLE RAUS
GOROLE WON, GOROLE WYMPIER....STĄD!!!!

Tepe wulce nie stanowia wsrod Slazakow ani wiekszej ani mniejszej grupy niz w innych spolecznosciach regionalnych. Tepole i zuleria w kazdej spolecznosci stanowia mniej wiecej podobny odsetek.

Ślązak to ani niemiec ani polak

Cos w tym jest.

--
VicAbarca

Data: 2009-09-05 22:58:20
Autor: VicAbarca
Tzva Adonai пишет:
Moja rodzina zamieszkiwała Münster od XV wieku, wtedy Wielkopolska chyba jeszcze
nie istniała.. Obecnie większość mojej rodzinki z Niemiec to rodowici
Nadreńczycy, a ich małą ojczyzną jest Köln...

He, he, nastepny Glownia herbu Dupnia... :)

--
VicAbarca

Data: 2009-09-05 21:51:45
Autor: mund
Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@op.pl> napisał w wiadomości news:211d.000000b9.4aa2bf0enewsgate.onet.pl...
Bochum?
Skąd ci to miasto przyszło do głowy?... ;}

Bo Boukun.

Data: 2009-09-05 13:56:22
Autor: Tzva Adonai
Bawarskie swojskie klimaty na YT...
Bo Boukun.

Eee... Boukun zapuszczał korzenie w Erlenbach a. Main...

Data: 2009-09-05 22:56:48
Autor: VicAbarca
Bawarskie swojskie klimaty na YT...
Tzva Adonai пишет:
Moi krajanie są z Westfalii...

Twoja pisanina pozwala raczej sadzic,ze - o ile twoi krajanie w ogole znajduja sie za zachodnia granica Polski - to jest to raczej Turyngia :)

--
VicAbarca

Data: 2009-09-05 13:59:33
Autor: Tzva Adonai
Bawarskie swojskie klimaty na YT...
Twoja pisanina pozwala raczej sadzic,ze - o ile twoi krajanie w ogole
znajduja sie za zachodnia granica Polski - to jest to raczej Turyngia :)

Bo ty śląski ekspercie od ruskich akcentów potrafisz to wyczuć,
hehe...

Data: 2009-09-05 23:09:58
Autor: VicAbarca
Tzva Adonai пишет:
Bo ty śląski ekspercie od ruskich akcentów potrafisz to wyczuć,

Chlopie uczysz sie rosyjskiego, a nie byles w stanie przyswoic, ze w slowie podawanym zawsze na pierwszej lekcji jezyka akcent przypada na "y". Twierdziles, ze na "ja"... :) Jestes zwykla popierdolka...

--
VicAbarca

Bawarskie swojskie klimaty na YT...