Baza dźwięków piast

Data: 2019-04-18 17:17:27
Autor: Szuwarek
Baza dźwięków piast
ń pisze:
Kusi mnie posłuchać, jak brzmią Wasze piasty ;-)
W ogóle nie brzmią - słychać tylko świst wiatru w uszach i na szprychach ;-)

Data: 2019-04-18 18:47:43
Autor: ń
Baza dźwięków piast
Eee nie, mi chodzi o dźwięk piast przy bliskim zbliżeniu, tak prawie na dotyk przyłożonego ucha
Grrr ggrrr, wrrr wwrrr, ..... .....

-- -- -
W ogóle nie brzmią - słychać tylko świst wiatru w uszach i na szprychach

Data: 2019-04-18 13:26:29
Autor: andrzej.ozieblo
Baza dźwięków piast
W dniu czwartek, 18 kwietnia 2019 18:47:47 UTC+2 użytkownik ń napisał:
> [...]
Grrr ggrrr, wrrr wwrrr, ..... .....

-- -- -
>W ogóle nie brzmią - słychać tylko świst wiatru w uszach i na szprychach

Moje chodzą cichutko. Nawet w Holenderce. Swoją drogą przedniej piasty nie chciało mi się przesmarować (tylną musiałem). Rower ma Bóg wie ile lat i km. Rok produkcji ok. połowy lat 80. Nie sądzę żeby piasta była kiedykolwiek otwierana. I kręci się, kręci...

Data: 2019-04-18 22:56:26
Autor: Krycha
Baza dźwięków piast
W dniu 18.04.2019 o 22:26, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:
[...]

Piasta w moim starym rowerze, rocznik 1959, ma dzyndzelek, który na dzyndzelku ma osłonkę.
Chcąc nasmarować trzeba lekko obrócić/odsłonić osłonkę, wcisnąć kulkę i wtedy wlać oleju. :-)
Ma ktoś jeszcze taki fajny rower?

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2019-04-18 23:54:23
Autor: Szuwarek
Baza dźwięków piast
Piasta w moim starym rowerze, rocznik 1959, ma dzyndzelek, który na dzyndzelku ma osłonkę.
Chcąc nasmarować trzeba lekko obrócić/odsłonić osłonkę, wcisnąć kulkę i wtedy wlać oleju. :-)
A nie nazywa się to kalamitka?
Wydaje mi się, że do tego wciskało się towot taką jakby skrzykawką.
Pozdrawiam

Data: 2019-04-19 09:21:33
Autor: ń
Baza dźwięków piast
W mojej dziecięcej młodzieżówce tak było w tylnym torpedo, dzyndzelek z kapturkiem (imho bez kulki, ale nie pamiętam)
Raz przedobrzyłem, przelałem oleju i właściwie dziw, że przeżyłem jadąc z góry (oczywiście przedniego nie było).

-- -- -

Data: 2019-04-24 17:29:27
Autor: coaster
Baza dźwięków piast
Krycha wrote:
[...]
[...]

Tak! Mam rowery z piastami wyposazonymi w kalamitki. :)

--

PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

Baza dźwięków piast