Baza danych pacjentów w POZ

Data: 2014-07-03 10:01:55
Autor: Janek
Baza danych pacjentów w POZ

Użytkownik "¦mieć" <jan3426@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lp30ih$23l$1node2.news.atman.pl...
Ostatnio wraz z znajomymi obserwuję komputeryzację lekarzy POZ. Np. moja doktor POZ do której mam opcję (sympatyczna pani) ma swojego laptopa w którym trzyma bazę danych osobowych, około 3500 pacjentów którzy maj± do niej opcję w naszej przychodni: nazwisko, imię, adres, PSL, choroby, kiedy przyjmowała, leki. Takie dane chyba uważa się za najbardziej wrażliwe. Oczywi¶cie pani doktor zabiera ze sob± swojego laptopa do domu!!!
Pytanie:
1. Czy taka baza danych powinna być zarejestrowana w GIDO?
2. Czy prawo nie nakazuje specjalnej ochrony takiej bazy?

1. Obowi±zkowo zarejestrowana.
2. Tak duże bazy wrażliwych danych powinny być na specjalnie chronionym serwerze w POZ, a nie na laptopach.
W Ministerstwie Zdrowia jest podobno specjalny wydział który zajmuje się informatyzacj± , z jakimi skutkami to każdy widzi. Informatyzacja tak ale gdy finansowana jest przez UE, gdy ma to być na koszt lekarza to zakup serwera absolutnie nie!

Janek -- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-07-03 14:11:28
Autor: szerszen
Baza danych pacjentów w POZ
On Thu, 3 Jul 2014 10:01:55 +0200
"Janek" <jan3497@gmail.com> wrote:

1. Obowi±zkowo zarejestrowana.

eeee, niestety nie
bazy medyczne, tak jak i koscielne, tak jak i kilka innych nie podlegaj± obowi±zkowi rejestracyjnemu

2. Tak duże bazy wrażliwych danych powinny być na specjalnie chronionym serwerze w POZ, a nie na laptopach.

Tu pełna zgoda.

szerszen

Data: 2014-07-03 14:31:12
Autor: J.F.
Baza danych pacjentĂłw w POZ
UĹĽytkownik "Janek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
Użytkownik "Śmieć" <jan3426@wp.pl> napisał w wiadomości
Ostatnio wraz z znajomymi obserwuję komputeryzację lekarzy POZ. Np. moja doktor POZ do której mam opcję (sympatyczna pani) ma swojego laptopa w którym trzyma bazę danych osobowych, około 3500 pacjentów którzy mają do niej opcję w naszej przychodni: nazwisko, imię, adres, PSL, choroby, kiedy przyjmowała, leki. Takie dane chyba uważa się za najbardziej wrażliwe. Oczywiście pani doktor zabiera ze sobą swojego laptopa do domu!!!
Pytanie:
1. Czy taka baza danych powinna być zarejestrowana w GIDO?
2. Czy prawo nie nakazuje specjalnej ochrony takiej bazy?

1. ObowiÄ…zkowo zarejestrowana.

http://www.giodo.gov.pl/330/id_art/2959/j/pl/

"Czy podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych mają obowiązek rejestracji zbiorów danych osobowych swoich pacjentów u Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych?

Nie, gdyż dla tego rodzaju zbiorów ustawa o ochronie danych osobowych przewiduje wyłączenie z rejestracji”

2. Tak duże bazy wrażliwych danych powinny być na specjalnie chronionym serwerze w POZ, a nie na laptopach.

Ja tam nie wiem, ale IMO dopuszczalna ochrona bazy danych bedzie, jesli pani doktor zabierze laptopa do domu, a niedopuszczalne zas, gdy zostawi go na biurku w gabinecie, gdzie ma dostep chocby sprzataczka.

J.

Data: 2014-07-03 15:53:43
Autor: szerszen
Baza danych pacjentów w POZ
On Thu, 3 Jul 2014 14:31:12 +0200
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ja tam nie wiem, ale IMO dopuszczalna ochrona bazy danych bedzie, jesli pani doktor zabierze laptopa do domu, a niedopuszczalne zas, gdy zostawi go na biurku w gabinecie, gdzie ma dostep chocby sprzataczka.

No niekoniecznie, może mieć np. szyfrowan± partycję na której jest baza, lub wręcz cały dysk w komputerze, także sposobów jest kilka, choć oczywi¶cie najlepiej mieć centraln± bazę do której dostaje sie po szyfrowanym poł±czeniu.

szerszen

Data: 2014-07-03 18:30:46
Autor: hiqi
Baza danych pacjent�w w POZ
On 03.07.2014 10:01, Janek wrote:

Użytkownik "Śmieć" <jan3426@wp.pl> napisał w wiadomości
Ostatnio wraz z znajomymi obserwujÄ™ komputeryzacjÄ™ lekarzy POZ. Np.
moja doktor POZ do ktĂłrej mam opcjÄ™ (sympatyczna pani) ma swojego
laptopa w którym trzyma bazę danych osobowych, około 3500 pacjentów
ktĂłrzy majÄ… do niej opcjÄ™ w naszej przychodni: nazwisko, imiÄ™, adres,
[...]

Jesli nic sie nie zmienilo przez ostatnie lata, to bazy medyczne stanowia parszywy wyjatek - nie trzeba ich rejestrowac w GIODO.

Tak, tez nie rozumiem dlaczego.

Data: 2014-07-04 09:15:43
Autor: szerszen
Baza danych pacjent�w w POZ
On Thu, 03 Jul 2014 18:30:46 +0200
hiqi <hikikomorisan@amorki.pl> wrote:

Jesli nic sie nie zmienilo przez ostatnie lata, to bazy medyczne stanowia parszywy wyjatek -

Nie tylko medyczne, jest całe dzikie mnóstwo baz danych zawieraj±cych różne wrażliwe dane, a mimo to nie ma wymogu ich rejestracji. --
pozdrawiam
szerszen

Data: 2014-07-06 21:59:01
Autor: hiqi
Baza danych pacjent�w w POZ
On 04.07.2014 09:15, szerszen wrote:
On Thu, 03 Jul 2014 18:30:46 +0200
hiqi <hikikomorisan@amorki.pl> wrote:

Jesli nic sie nie zmienilo przez ostatnie lata, to bazy medyczne
stanowia parszywy wyjatek -

Nie tylko medyczne, jest całe dzikie mnóstwo baz danych zawierających różne wrażliwe dane, a mimo to nie ma wymogu ich rejestracji.

Byc moze jest wiecej, ale ja tego nie wiedzialem :) Wiedzialem o medycznych bo co gdzies kiedys... slyszalem.

--

Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-internetu/

CzyĹĽ nie? ;)

Baza danych pacjentów w POZ