Bdanie natężenia hałasu

Data: 2011-06-10 10:20:12
Autor: Piotr Rezmer
Bdanie natężenia hałasu
Kowal pisze:
Witam
Oglądałem właśnie Uwaga Pirat. W jakimś motocyklu pan Policjant sprawdził
poziom natężenia hałasu.
Spojrzał na obrotomierz patrzy max 11k obrotów, kazał odwinąć do około
połowy (5k) i wtedy sprawdził poziom - moto nie zdało egzaminu.
Podpowie ktoś gdzie sprawdzić jak taki test powinien się odbywać?

U mnie na tabliczce znamionowej jest podane 88 dB przy U 3250 obr.
Skok tłoka 75,6 mm -> według tabelki wskazanej przez Michała pomiar powinien byc dokonany przy 4300-4400 obr/min. Powinien się zmieścić poniżej 94 dB.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-06-10 01:25:29
Autor: jesz
Bdanie natężenia hałasu
a co w przypadku motocykla nie posiadającego obrotomierza?

Data: 2011-06-10 10:51:28
Autor: Michał Demczuk
Bdanie natężenia hałasu
jesz wrote:
a co w przypadku motocykla nie posiadającego obrotomierza?

Obrotomierz w motocyklu i tak nie ma znaczenia, to nie przyrząd pomiarowy tylko wskaźnik. Trzeba korzystać z zewnętrznego, najczęściej taki z czujnikiem przykładanym do przewodu WN.

--
Pozdr..

Michał Demczuk
www.demczuk.pl
Dealer: Husqvarna, Kymco

Data: 2011-06-10 21:26:52
Autor: erg
Bdanie natężenia hałasu

Użytkownik "Michał Demczuk" <michal72@interia.pl> napisał w wiadomoœci news:4df1db01$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
jesz wrote:
[...]

OK, ale czy patrol M.O. wyposazony w urzadzenie do badania poziomu halasu, jest rowniez wyposazony w taki obrotomierz?
Zdaje sie ze powinny zaistniec obiektywne podstawy aby zatrzymac dowod? Czy oni tak sobie pomierza na czuja i bye bye ??

erg

Data: 2011-06-10 21:33:32
Autor: pitti
Bdanie natężenia hałasu
Dnia 10-06-2011 o 21:26:52 erg <nicdomnie@niepiszcie.pl> napisał(a):

U¿ytkownik "Micha³ Demczuk" <michal72@interia.pl> napisa³ w wiadomoœci

Obrotomierz w motocyklu i tak nie ma znaczenia, to nie przyrzÂąd  pomiarowy

OK, ale czy patrol M.O. wyposazony w urzadzenie do badania poziomu  halasu,
jest rowniez wyposazony w taki obrotomierz?

erg

W linku przytoczonym przeze mnie wcześniej jest to określone:

§ 9. 1. (...)
      2. Dopuszcza się określanie prędkości obrotowej silnika przy  wykorzystaniu sprawnego wskaĹşnika obrotĂłw zamontowanego na pojeĹşdzie.

--
pzdr
pitti

Data: 2011-06-11 00:00:10
Autor: erg
Bdanie natężenia hałasu

Użytkownik "pitti" <pitti@onet.pl> napisał w wiadomości news:op.vwvkl6j7ux5jzlangelizer...
Dnia 10-06-2011 o 21:26:52 erg <nicdomnie@niepiszcie.pl> napisał(a):

U?ytkownik "Micha3 Demczuk" <michal72@interia.pl> napisa3 w wiadomooci

Obrotomierz w motocyklu i tak nie ma znaczenia, to nie przyrz?d pomiarowy

[...]

wykorzystaniu sprawnego wskaźnika obrotów zamontowanego na pojeździe.

To zrozumiale, ale rozwazam badanie podczas kontroli drogowej, przy zalozeniu ze motocykl nie jest wyposazony w obrotomierz

erg

Data: 2011-06-11 20:31:12
Autor: Jacot
Bdanie natężenia hałasu
"erg" <nicdomnie@niepiszcie.pl> wrote:

To zrozumiale, ale rozwazam badanie podczas kontroli drogowej, przy zalozeniu ze motocykl nie jest wyposazony w obrotomierz

Przy kontroli drogowej wystarczy pomiar uchem do skierowania na
badania techniczne.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-06-14 13:14:19
Autor: Swiety Jimmie
Bdanie natężenia hałasu
Michał Demczuk <michal72@interia.pl> napisał(a):
jesz wrote:
> [...]

Obrotomierz w motocyklu i tak nie ma znaczenia, to nie przyrząd pomiarowy tylko wskaźnik. Trzeba korzystać z zewnętrznego, najczęściej taki z czujnikiem przykładanym do przewodu WN.

Też może być śmiesznie. O ile dobrze pamiętam, w Rusku mam 2 x więcej zapłonów, niż potrzebuję. Pozdr,
Swiety Jimmie, Lodz
IMZ, XL, LSC
www.jimmie.motocykle.org

Data: 2011-06-14 15:28:23
Autor: Monster
Bdanie natężenia hałasu
W dniu 2011-06-14 15:14, Swiety Jimmie pisze:

Też może być śmiesznie. O ile dobrze pamiętam, w Rusku mam 2 x więcej
zapłonów, niż potrzebuję.
Wychodzi dobrze,co obrót wału,tylko do pracy ta druga iskra jest zbędna.
--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-06-14 17:16:42
Autor: Kuczu
Bdanie natężenia hałasu

jesz wrote:
[...]

W Harleyu masz tak samo. I wiekszosc kolegow na japonskich R4 rowniez.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-06-10 10:32:21
Autor: Michał Demczuk
Bdanie natężenia hałasu
Piotr Rezmer wrote:
Kowal pisze:
[...]

To co podalem ma zastosowanie w sporcie (fakt, ze motocykli homologowanych do ruchu drogowego). Chodzilo mi raczej o pokazanie jak skomplikowane warunki muszą być spelnione, zeby dokonać pomiaru, waznego pomiaru. A tak swoją droga to na zawodach faktycznie "mierniczy" lata z ekierka ustawiając mikrofon pod odpowiednim kątem. Swojego czasu jak startowalem na DR350 z Supertrappem, nie chceli mnie przepuscic nie dlatego ze byl zagłośny, ale dlatego, ze nie spelnial innego warunku: punkt 4.31.2 str. 64. Kto wie jak wygląda Supertrapp bedzie wiedział o co chodzi :)

--
Pozdr..

Michał Demczuk
www.demczuk.pl
Dealer: Husqvarna, Kymco

Data: 2011-06-10 10:49:53
Autor: Tytus z domQ
Bdanie natężenia hałasu
Siemka

 "Michał Demczuk"
[...]

A tlo??? gdzie jest tlo???

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-06-10 10:52:56
Autor: Michał Demczuk
Bdanie natężenia hałasu
Tytus z domQ wrote:
Siemka

"Michał Demczuk"
[...]

W RSMie napisane jest co z tłem, jaki moze byc maksymalny poziom. Nawet kierunek wiatru :)

--
Pozdr..

Michał Demczuk
www.demczuk.pl
Dealer: Husqvarna, Kymco

Data: 2011-06-10 11:07:17
Autor: Tytus z domQ
Bdanie natężenia hałasu
Siemka

*** "Michał Demczuk"
W RSMie napisane jest co z tłem, jaki moze byc maksymalny poziom. Nawet
kierunek wiatru :)

Ano wlasnie - ciekawe jak uzyskac wymagany poziom tla w okolicach toru wyscigowego :)
BTW tego Supertrappa to Ci plombowali po pomiarze???

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-06-10 11:30:08
Autor: Michał Demczuk
Bdanie natężenia hałasu
Tytus z domQ wrote:
Siemka

*** "Michał Demczuk"
[...]

Nie wiem jak jest na wyscigacz, ale na rajdach BT odbywa się przed startem.

Nic nie plombowali, najlejaja tylko naklejki. Poza tym to wszytko i tak jest sciema. Jesli w ogole jest badanie glosciosci, to zazdy z pustym wydechem przychodzi na BT z wsadzonym drucianym wyciorem od pieca (na sznureczku, zeby latwiej bylo wyciagnac). Wszyscy o tym wiedza, ale badanie przejsc musi :)
Najciekawsze, ze quady nie maja norm i nie sa badane, tam to dopiero wolna amerykanka. Kto byl na zawodach enduro albo CC to wie co sie dzieje jak jada quady.

--
Pozdr..

Michał Demczuk
www.demczuk.pl