Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Bebny a tarcze

Bebny a tarcze

Data: 2011-08-08 11:22:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Bebny a tarcze
Hello AZ,

Monday, August 8, 2011, 11:08:38 AM, you wrote:

To się w końcu zdecyduj - stałe ci¶nienie czy stała pozycja pedała. I
przestań pieprzyć o zwiększaniu grubo¶ci tarczy, tylko najpierw policz
z jak± dokładno¶ci± musiałby¶ tego pedała trzymać. ¦ruba
mikrometryczna w nodze? Ale nawet to nie pomoże, bo podatno¶ć całego
układu hamulcowego będzie znacznie większa niż rzekome puchnięcie
tarczy.
Jak juz jestesmy tak drobnostkowi - pedalu a nie pedala, "ten pedal" a nie
"tego pedala". Chodzilo o wywieranie stalego nacisku, nieprecyzyjnie sie
wyrazilem.

Stały nacisk == stałe cisnienie. I znów nic nie ma do powiedzenia
grubo¶ć tarcz.

To ze jestes najmadrzejszy to juz wiemy.

Miło mi, że się z tym zgadzasz...

To, ze Ty czegos nie akceptujesz to nie znaczy ze to nie istnieje.
Moze i NTG ale to potwierdza tylko to ze takie zjawisko istnieje.
Motocykl, normalny uklad hamulcowy bez cudow, pompa, dwa przewody w
stalowym oplocie o dlugosci 1m, 2 zaciski 4-ro tloczkowe, 2 tarcze
320mm o grubosci 5mm. 3 ostre hamowania z 250 km/h do 100,
niezliczona ilosc mniejszych w ciagu 2m powoduje ze klamka hamulca
staje sie twarda jak kamien. Teraz odpowiedz sobie na pytanie
dlaczego.

Gówniana konstrukcja pompy hamulcowej - brak wyrównania ci¶nienia po
puszczeniu. Jak za często używasz hamulca, to nawet na postoju
doprowadzisz do "napompowania" każdego hamulca hydraulicznego.
Przy wielokrotnych, ostrych hamowaniach prędzej doprowadzisz do
zablokowania tłoczka w zacisku niż do tego, że tarcza Ci się w sposób
istotny pogrubi.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-08-08 09:49:54
Autor: AZ
Bebny a tarcze
On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

Stały nacisk == stałe cisnienie. I znów nic nie ma do powiedzenia
grubość tarcz.

Tak? A jak tarcza i klocki puchna to nie wywieraja wiekszej sily na
tloczki i cisnienie nie wzrastwa? Opanuj sie, bo przed chwila mowiles co
innego.

Gówniana konstrukcja pompy hamulcowej - brak wyrównania ciśnienia po
puszczeniu. Jak za często używasz hamulca, to nawet na postoju
doprowadzisz do "napompowania" kaĹĽdego hamulca hydraulicznego.
Przy wielokrotnych, ostrych hamowaniach prędzej doprowadzisz do
zablokowania tłoczka w zacisku niż do tego, że tarcza Ci się w sposób
istotny pogrubi.

To chyba nie wiesz jak pompa wyglada. Wpychany tloczek odcina otwor
przelewowy, po puszczeniu nadmiar ma znowu ujscie do zbiorniczka plynu.
Tak nie napompujesz nigdy, po paru minutach jak hamulce ostygna wraca do
normy, to tez wytlumaczysz? No i nie wiem czemu tloczek mialby sie w
zacisku zablokowac.

--
Artur

Data: 2011-08-08 11:58:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Bebny a tarcze
Hello AZ,

Monday, August 8, 2011, 11:49:54 AM, you wrote:

Stały nacisk == stałe cisnienie. I znów nic nie ma do powiedzenia
grubo¶ć tarcz.
Tak? A jak tarcza i klocki puchna to nie wywieraja wiekszej sily na
tloczki i cisnienie nie wzrastwa? Opanuj sie, bo przed chwila mowiles co
innego.

Je¶li utrzymujesz stały nacisk, to jak ma wzrosn±ć ci¶nienie? Prawa
Pascala w Twojej szkole nie uczyli?

Gówniana konstrukcja pompy hamulcowej - brak wyrównania ci¶nienia po
puszczeniu. Jak za często używasz hamulca, to nawet na postoju
doprowadzisz do "napompowania" każdego hamulca hydraulicznego.
Przy wielokrotnych, ostrych hamowaniach prędzej doprowadzisz do
zablokowania tłoczka w zacisku niż do tego, że tarcza Ci się w sposób
istotny pogrubi.
To chyba nie wiesz jak pompa wyglada. Wpychany tloczek odcina otwor
przelewowy, po puszczeniu nadmiar ma znowu ujscie do zbiorniczka plynu.

O ile zd±ży...

Tak nie napompujesz nigdy, po paru minutach jak hamulce ostygna wraca do
normy, to tez wytlumaczysz? No i nie wiem czemu tloczek mialby sie w
zacisku zablokowac.

Z tego banalnego powodu, że pomiędzy bokiem tłoczka a zaciskiem jest
na tyle mały luz, że wła¶nie tu ma znaczenie rozszerzalno¶ć cieplna.
Tłoczek ma znacznie wyższ± temperaturę niż zacisk.

Opisujesz zjawisko znane każdemu, kto jeĽdził Polonezami sprzed MR1995
- hamować z prędko¶ci powyżej 140km/h dało się tylko raz na
kilkana¶cie minut. Je¶li próbowałe¶ to robić czę¶ciej, to miałe¶
twardy pedał i lekkie spowolnienie zamiast hamowania.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-08-08 10:16:49
Autor: AZ
Bebny a tarcze
On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

Jeśli utrzymujesz stały nacisk, to jak ma wzrosnąć ciśnienie? Prawa
Pascala w Twojej szkole nie uczyli?

Inaczej, czysto teorytyczna sytuacja - blokujesz wcisniety pedal,
teorytycznie tak ze nie ma prawa drgnac ani w jedna strone ani druga,
czy w miare rozgrzewania hamulcow cisnienie w ukladzie wzrosnie?
Analogiczna sytuacja z bebnami.

To chyba nie wiesz jak pompa wyglada. Wpychany tloczek odcina otwor
przelewowy, po puszczeniu nadmiar ma znowu ujscie do zbiorniczka plynu.

O ile zdÄ…ĹĽy...

A czemu ma nie zdazyc? Klocki sa odpychane silami natury od plywajacych
tarcz wiec i plyn cofa sie razem z nimi.

Z tego banalnego powodu, że pomiędzy bokiem tłoczka a zaciskiem jest
na tyle mały luz, że właśnie tu ma znaczenie rozszerzalność cieplna.
TĹ‚oczek ma znacznie wyĹĽszÄ… temperaturÄ™ niĹĽ zacisk.

Watpliwa sprawa, znam historie spalonych hamulcow, plyn sam raz
zagotowalem ale zeby tloczek sie zakleszczyl?

Opisujesz zjawisko znane każdemu, kto jeździł Polonezami sprzed MR1995
- hamować z prędkości powyżej 140km/h dało się tylko raz na
kilkanaście minut. Jeśli próbowałeś to robić częściej, to miałeś
twardy pedał i lekkie spowolnienie zamiast hamowania.

Opisales fading, wystepuje przy klockach zrobionych z gownolitu ktore
traca zdolnosc hamowania wraz ze wzrostem temperatury. Problem nie
istnieje przy klockach ze spiekow metali. Jedno i drugie rozrozniam.
Jezeli chodzi o moj przypadek, klamka jest twarda a skutecznosc taka jak
wczesniej.

--
Artur

Data: 2011-08-08 12:50:59
Autor: J.F.
Bebny a tarcze
Dnia Mon, 8 Aug 2011 10:16:49 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
Je¶li utrzymujesz stały nacisk, to jak ma wzrosn±ć ci¶nienie? Prawa
Pascala w Twojej szkole nie uczyli?

Inaczej, czysto teorytyczna sytuacja - blokujesz wcisniety pedal,
teorytycznie tak ze nie ma prawa drgnac ani w jedna strone ani druga,
czy w miare rozgrzewania hamulcow cisnienie w ukladzie wzrosnie?

Ale czym blokujesz - masz jakas zapadke na pedale ?
Analogiczna sytuacja z bebnami.

Na recznym zapadka jest, i wiadomo ze skonczy sie to zagotowaniem plynu :-)

Przy czym wiekszych skutkow nie ma, wiec moze rozszerzalnosc bebna i linki
naprawde pomaga :-)

J.

Bebny a tarcze

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona