Data: 2011-08-08 11:22:09 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Bebny a tarcze | |
Hello AZ,
Monday, August 8, 2011, 11:08:38 AM, you wrote: To się w końcu zdecyduj - stałe ci¶nienie czy stała pozycja pedała. IJak juz jestesmy tak drobnostkowi - pedalu a nie pedala, "ten pedal" a nie Stały nacisk == stałe cisnienie. I znów nic nie ma do powiedzenia grubo¶ć tarcz. To ze jestes najmadrzejszy to juz wiemy. Miło mi, że się z tym zgadzasz... To, ze Ty czegos nie akceptujesz to nie znaczy ze to nie istnieje. Gówniana konstrukcja pompy hamulcowej - brak wyrównania ci¶nienia po puszczeniu. Jak za często używasz hamulca, to nawet na postoju doprowadzisz do "napompowania" każdego hamulca hydraulicznego. Przy wielokrotnych, ostrych hamowaniach prędzej doprowadzisz do zablokowania tłoczka w zacisku niż do tego, że tarcza Ci się w sposób istotny pogrubi. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-08-08 09:49:54 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
Tak? A jak tarcza i klocki puchna to nie wywieraja wiekszej sily na tloczki i cisnienie nie wzrastwa? Opanuj sie, bo przed chwila mowiles co innego. To chyba nie wiesz jak pompa wyglada. Wpychany tloczek odcina otwor przelewowy, po puszczeniu nadmiar ma znowu ujscie do zbiorniczka plynu. Tak nie napompujesz nigdy, po paru minutach jak hamulce ostygna wraca do normy, to tez wytlumaczysz? No i nie wiem czemu tloczek mialby sie w zacisku zablokowac. -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 11:58:40 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Bebny a tarcze | |
Hello AZ,
Monday, August 8, 2011, 11:49:54 AM, you wrote: Stały nacisk == stałe cisnienie. I znów nic nie ma do powiedzeniaTak? A jak tarcza i klocki puchna to nie wywieraja wiekszej sily na Je¶li utrzymujesz stały nacisk, to jak ma wzrosn±ć ci¶nienie? Prawa Pascala w Twojej szkole nie uczyli? Gówniana konstrukcja pompy hamulcowej - brak wyrównania ci¶nienia poTo chyba nie wiesz jak pompa wyglada. Wpychany tloczek odcina otwor O ile zd±ży... Tak nie napompujesz nigdy, po paru minutach jak hamulce ostygna wraca do Z tego banalnego powodu, że pomiędzy bokiem tłoczka a zaciskiem jest na tyle mały luz, że wła¶nie tu ma znaczenie rozszerzalno¶ć cieplna. Tłoczek ma znacznie wyższ± temperaturę niż zacisk. Opisujesz zjawisko znane każdemu, kto jeĽdził Polonezami sprzed MR1995 - hamować z prędko¶ci powyżej 140km/h dało się tylko raz na kilkana¶cie minut. Je¶li próbowałe¶ to robić czę¶ciej, to miałe¶ twardy pedał i lekkie spowolnienie zamiast hamowania. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-08-08 10:16:49 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
Inaczej, czysto teorytyczna sytuacja - blokujesz wcisniety pedal, teorytycznie tak ze nie ma prawa drgnac ani w jedna strone ani druga, czy w miare rozgrzewania hamulcow cisnienie w ukladzie wzrosnie? Analogiczna sytuacja z bebnami. A czemu ma nie zdazyc? Klocki sa odpychane silami natury od plywajacych tarcz wiec i plyn cofa sie razem z nimi. Watpliwa sprawa, znam historie spalonych hamulcow, plyn sam raz zagotowalem ale zeby tloczek sie zakleszczyl? Opisales fading, wystepuje przy klockach zrobionych z gownolitu ktore traca zdolnosc hamowania wraz ze wzrostem temperatury. Problem nie istnieje przy klockach ze spiekow metali. Jedno i drugie rozrozniam. Jezeli chodzi o moj przypadek, klamka jest twarda a skutecznosc taka jak wczesniej. -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 12:50:59 | |
Autor: J.F. | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Mon, 8 Aug 2011 10:16:49 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote: Ale czym blokujesz - masz jakas zapadke na pedale ? Analogiczna sytuacja z bebnami. Na recznym zapadka jest, i wiadomo ze skonczy sie to zagotowaniem plynu :-) Przy czym wiekszych skutkow nie ma, wiec moze rozszerzalnosc bebna i linki naprawde pomaga :-) J. |
|