Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Bebny a tarcze

Bebny a tarcze

Data: 2011-08-08 14:43:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
Bebny a tarcze
Hello kakmar,

Monday, August 8, 2011, 2:25:23 PM, you wrote:

hamowania z 250 km/h do 100, niezliczona ilosc mniejszych w ciagu 2m
powoduje ze klamka hamulca staje sie twarda jak kamien. Teraz odpowiedz sobie na pytanie dlaczego.
Ja to bym zaczął od wymiany płynu przy takich objawach ;)

I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-08-08 12:51:16
Autor: AZ
Bebny a tarcze
On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(

To Ty chyba w zyciu nie miales wrzacego plynu... Przy wrzacym plynie
klamka/pedal wpada do konca i jedziesz bez hamulcow. Jaki zaworek w
pompie jest? Zwykly otworek...

--
Artur

Data: 2011-08-08 15:09:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
Bebny a tarcze
Hello AZ,

Monday, August 8, 2011, 2:51:16 PM, you wrote:

I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
                                                            ^^^^^^
nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(
To Ty chyba w zyciu nie miales wrzacego plynu...

Niemal.

Przy wrzacym plynie klamka/pedal wpada do konca i jedziesz bez
hamulcow.

Oczywiście - jeśli wywali cały płyn do zbiorniczka.

Jaki zaworek w pompie jest? Zwykly otworek...

Sam pisałeś o zaworku zwrotnym. I są takie pompki, niestety - to w tym
kontekście pisałem dawno temu w tym wątku o gównianej pompie hamulcowej.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-08-08 13:13:16
Autor: AZ
Bebny a tarcze
On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

To Ty chyba w zyciu nie miales wrzacego plynu...

Niemal.

No i co sie dzieje ze niemal wrzacy plyn nie moze wrocic do zbiorniczka?
Gestnieje?
Przy wrzacym plynie klamka/pedal wpada do konca i jedziesz bez
hamulcow.

Oczywiście - jeśli wywali cały płyn do zbiorniczka.

To powiedz mi jak mi w zbiorniczku 20ml zmiescil sie plyn z calego
ukladu... Wrzacy plyn paruje i tworzy korki parowe i sila uzywana do
hamowania jest uzyta do sciskania owych korkow a nie hamowania.

Sam pisałeś o zaworku zwrotnym. I są takie pompki, niestety - to w tym
kontekście pisałem dawno temu w tym wątku o gównianej pompie hamulcowej.

Zaworek zwrotny to jest dziurka przez ktora plyn wraca gdy tloczek jest
w pozycji wyjsciowej. Nie wiem czy to gowniana pompka, ale przy
hamulcach bez wspomagania stawia motocykl 270kg + pasazer na przednim
kole.

--
Artur

Data: 2011-08-08 15:06:54
Autor: Karolek
Bebny a tarcze
W dniu 2011-08-08 14:43, RoMan Mandziejewicz pisze:

I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(


Sorry RoMan, ale przy wrzacym plynie hamulcowym, pedal wpada w podloge bez oporu :/

--
Karolek

Data: 2011-08-08 15:15:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
Bebny a tarcze
Hello Karolek,

Monday, August 8, 2011, 3:06:54 PM, you wrote:

I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(
Sorry RoMan, ale przy wrzacym plynie hamulcowym, pedal wpada w podloge
bez oporu :/

Następny nie potrafi czytać - NIEMAL wrzącym. A nie gdy już wykipi do
zbiorniczka i w systemie masz opary.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-08-08 13:44:01
Autor: Piotr Czyż
Bebny a tarcze
RoMan Mandziejewicz pisze:

Następny nie potrafi czytać - NIEMAL wrzącym. A nie gdy już wykipi do
zbiorniczka i w systemie masz opary.

Pogrążasz się...



--
Piotr Czyż

Data: 2011-08-08 15:56:18
Autor: Karolek
Bebny a tarcze
W dniu 2011-08-08 15:15, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Karolek,

Monday, August 8, 2011, 3:06:54 PM, you wrote:

I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(
Sorry RoMan, ale przy wrzacym plynie hamulcowym, pedal wpada w podloge
bez oporu :/

Następny nie potrafi czytać - NIEMAL wrzącym. A nie gdy już wykipi do
zbiorniczka i w systemie masz opary.


Jak juz Piotr Czyż napisal... pograzasz sie.
Płyn wrze lokalnie, nic nie wykipi do zbiorniczka, a pedal wpada w podloge.
Zreszta co to znaczy niemal wrzacy?
Albo wrze, albo jeszcze nie, jak juz wrze (dajmy na to w momencie puszczenia hamulca bo spadnie cisnienie) to po nacisnieciu hamulca pedal wpada i tyle, nic nie twardnieje.

--
Karolek

Data: 2011-08-08 18:10:51
Autor: Mirek Ptak
Bebny a tarcze
Dnia 2011-08-08 15:15, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(
Sorry RoMan, ale przy wrzacym plynie hamulcowym, pedal wpada w podloge
bez oporu :/

Następny nie potrafi czytać - NIEMAL wrzącym. A nie gdy już wykipi do
zbiorniczka i w systemie masz opary.

Sorry, ale teraz to Ciebie trzeba wysłać na korepetycje z fizyki :)
To nieomal Ci nie wyszło ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Bebny a tarcze

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona