Beda zmiany w kpc zgodnie z postulatami w watku pt. "Slowne dziwolagi w jezyku prawnym".

Data: 2009-08-05 10:16:14
Autor: tokelau
Beda zmiany w kpc zgodnie z postulatami w watku pt. "Slowne dziwolagi w jezyku prawnym".
Kiedys toczyla sie dyskusja pt. "Slowne dziwolagi w jezyku prawnym":
http://groups.google.pl/group/pl.hum.polszczyzna/browse_thread/thread/99e20a70f80bad5a/6659693e8adfa10b?hl=pl&q=S%C5%82owne+dziwol%C4%85gi+w+j%C4%99zyku+prawnym&lnk=ol&

Ustawodawca posluchal wnioskow w tej sprawie odnosnie kpc. Od 1 lipca
b.r. zniknela Polska Ludowa z kpc, a druk sejmowy nr 1925 (Projekt
ustawy o zmianie ustawy - Kodeks postępowania cywilnego oraz
niektórych innych ustaw):
http://www.ms.gov.pl/projekty/projekty.php
przewiduje zmiane archaicznej formy "dokonywa" na "dokonuje".
Tylko dlaczego dopiero teraz? Czy tego wszystkiego nie mozna bylo
zrobic znacznie wczesniej, skoro kpc i tak sie zmienia praktycznie co
roku? Za co bierze pieniadze tzw. komorka jezykowa istniejaca przy
Sejmie RP, ze dopiero na wnioski obywateli nastepuja te zmiany.
Dobre jednak i to, nalezy sobie zyczyc, zeby zawsze tak latwo i szybko
prawo ulegalo pozytywnym zmianom na wniosek zwyklych obywateli.

Data: 2009-08-05 19:37:50
Autor: .B:artek.
Beda zmiany w kpc zgodnie z postulatami w watku pt. "Slowne dziwolagi w jezyku prawnym".
tokelau wyskrobał(a):
[...]

Jeszcze tekst jednolity KPC by się przydał. Dziw mnie bierze od lat, że Marszałek Sejmu tego nie dostrzega.

--
..B:artek.

Data: 2009-08-05 19:45:59
Autor: Goomich
Beda zmiany w kpc zgodnie z postulatami w watku pt. "Slowne dziwolagi w jezyku prawnym".
You have one message from: tokelau <tokelau@temporaryinbox.com>

Ustawodawca posluchal wnioskow w tej sprawie odnosnie kpc. Od 1
lipca b.r. zniknela Polska Ludowa z kpc,

Chodziło ci oczywiście o II RP.

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

Data: 2009-08-05 12:10:26
Autor: tokelau
On 5 Sie, 18:45, Goomich <krzysztof.ferenc.usu...@interia.eu> wrote:
You have one message from: tokelau <toke...@temporaryinbox.com>

> Ustawodawca posluchal wnioskow w tej sprawie odnosnie kpc. Od 1
> lipca b.r. zniknela Polska Ludowa z kpc,

Chodziło ci oczywiście o II RP.

Nie.

Data: 2009-08-06 02:35:31
Autor: Goomich
Beda zmiany w kpc zgodnie z postulatami w watku pt. "Slowne dziwolagi w jezyku prawnym".
You have one message from: tokelau <ekpczl@googlemail.com>

> [...]
> Ustawodawca posluchal wnioskow w tej sprawie odnosnie kpc. Od 1
> lipca b.r. zniknela Polska Ludowa z kpc,

Oczywiście, ze tak.
Art. 131 KPC jest niemal żywcem przepisanym art. 143 Rozprządzenia Prezydenta RP z 1930 r. Pod tytułem Kodeks Postępowania Cywilnego. Różnice są kosmetyczne, w komuszym nie ma, że jakby w miejscowości nie było stałego dostarczania korespondencji, to doręczają organa gminne, za to dodali jeszcze jeden organ do doręczania, czyli sądową służbę doręczeniową.

Podobnie w komuszym art. 135. jest "Doręczenia dokonywa się w mieszkaniu, w miejscu pracy lub tam, gdzie się adresata zastanie.", zaś w art 148 u Mościckiego: "Doręczenia dokonywa się w mieszkaniu, w biurze, w lokalu przemysłowym lub handlowym, a w ich braku - tam gdzie adresata się zastanie".

W skrócie: ZABIŁEŚ OSTATNIE WSPOMNIENIE PO MARSZAŁKU!!!

Data: 2009-08-05 19:40:14
Autor: tokelau
On 6 Sie, 01:35, Goomich <krzysztof.ferenc.usu...@interia.eu> wrote:
You have one message from: tokelau <ekp...@googlemail.com>

> [...]

Mościckiego: "Doręczenia dokonywa się w mieszkaniu, w biurze, w lokalu
przemysłowym lub handlowym, a w ich braku - tam gdzie adresata się

Dopiero z tego postu zrozumialem, ze nie zrozumiales co zacytowane
przez Ciebie zdanie z pierwszego postu oznaczalo. A oznaczalo
doslownie to co zostalo napisane, tzn. ze  usunieto z kpc (ściślej
zamieniono na właściwy odpowiednik) "Polska Rzeczpospolita Ludowa" i
"Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej" z art. 1096, art. 1111, art. 1112,
art. 1115, art. 1131, art. 1132, art. 1146  kpc. kpw? ;)

Data: 2009-08-05 21:16:09
Autor: Johnson
tokelau pisze:

Tylko dlaczego dopiero teraz?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Ktoś TAM przeczytał wskazywaną dyskusję :)

--
@2009 Johnson

Data: 2009-08-05 12:19:19
Autor: tokelau
On 5 Sie, 20:16, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
tokelau pisze:

> Tylko dlaczego dopiero teraz?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Ktoś TAM przeczytał wskazywaną dyskusję :)

Juz tam. ;) Poszedl wniosek do szanownego ministerstwa oraz do organow
i osob posiadajacych inicjatywe ustawowadawcza - wiekszosc z nich to
olala aerodynamicznymi standardowymi odpowiedziami z szablonu, ale jak
widac na szczescie nie wszyscy...

Beda zmiany w kpc zgodnie z postulatami w watku pt. "Slowne dziwolagi w jezyku prawnym".