Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Bedzie luzniej na sciezkach rowerowych

Bedzie luzniej na sciezkach rowerowych

Data: 2019-10-24 05:47:50
Autor: zbrochaty
Bedzie luzniej na sciezkach rowerowych
Wyglada na to ze tarasowanie chodnikow przez lezace/stojace wszedzie hulajnogi sam sie rozwiaze. Pewnie taki sam los spotka wypozyczalnie rowerow bez stacji dokujacych, ktore tak swego czasu Pan Różdżkarz tak wychwalal.
_____________________________________________________________________________

Choć wypożyczalnie elektrycznych hulajnóg tracą pieniądze w zastraszającym tempie, wciąż dostają kolejne miliony od inwestorów. Jak długo jeszcze?
Jak podał wczoraj serwis ,,The Information", firma Lime - światowy lider współdzielonych elektrycznych hulajnóg - planuje zamknąć ten rok stratą ponad 300 mln dol. przy przychodach wynoszących 420 mln dol. Mówiąc prościej, wpływy pokryją niespełna 60 proc. wydatków. Także najpoważniejszy rywal Lime'a Bird jest mocno pod kreską. Oficjalnych danych żadna z wypożyczalni nie publikuje, ale wszystkie przecieki wskazują, że to biznes mocno deficytowy. Chociaż hulajnogi pojawiają się w kolejnych miastach, a zatem rośnie skala działalności, na razie żaden start-up nie jest w stanie znaleźć recepty na finansowy sukces przedsięwzięcia.

Lime, Bird czy Hive mają ciężkie życie na polskich ulicach
Powodów jest kilka. Pierwszy to zażarta konkurencja między samymi wypożyczalniami - w dużych miastach działa przynajmniej po kilka sieci, co uniemożliwia podniesienie cen i zmusza rywali do organizowania ciągłych promocji. Same hulajnogi zużywają się znacznie szybciej, niż zakładano, bo użytkownicy o nie specjalnie nie dbają, a baterie często padają łupem złodziei.

Do tego część miast (np. Paryż) ma już dosyć blokowania chodników i chce wprowadzić płatne koncesje dla operatorów. Zajmowanie przestrzeni publicznej przez pojazdy będzie kosztować, a to dodatkowy wydatek, którego dotąd wypożyczalnie w ogóle nie musiały uwzględniać.

Hulajnogi nie stały się alternatywą dla zbiorkomu
Jednak najpoważniejszym problemem jest to, że chociaż hulajnogi elektryczne na pewno rzucają się w oczy i wywołują emocje (zarówno pozytywne, jak i negatywne), to wcale nie stały się zapowiadaną rewolucją w miejskiej mobilności. Świetnie nadają się do jazdy rekreacyjnej i w tym celu głównie się ich używa, ale nie są żadną alternatywą dla transportu zbiorowego ani nawet roweru. A to oznacza, że krąg osób często z nich korzystających, czyli wydających na nie sporo pieniędzy, pozostanie raczej niewielki. Inaczej niż miejskie rowery takie hulajnogi nie mogą liczyć na publiczne dotacje. A jako przedsięwzięcie komercyjne okazują się nieopłacalne.

Jeśli zatem inwestorzy przestaną dokładać kolejne setki milionów dolarów do Lime'a, Birda, Hive'a i innych wypożyczalni, elektryczne jednoślady mogą bardzo szybko zniknąć z naszych ulic.

Data: 2019-10-24 12:18:24
Autor: Ignac
Bedzie luzniej na sciezkach rowerowych
Nic mnie tak nie wku...ia jak te hulajnogi, leżące byle gdzie, czarne jak asfalt. Tak że, ten tego, cieszę się że zbankrutują!

Data: 2019-10-24 21:25:24
Autor: ąćęłńóśźż
Bedzie luzniej na sciezkach rowerowych
Przyznam, że mnie bardziej denerwują kretynki z pieseczkami na 15-metrowej smyczce.


-- -- -
Nic mnie tak nie wku...ia jak te hulajnogi, leżące byle gdzie, czarne jak asfalt.

Data: 2019-10-24 19:17:59
Autor: PeJot
Bedzie luzniej na sciezkach rowerowych
W dniu 2019-10-24 o 14:47, zbrochaty pisze:

Lime, Bird czy Hive mają ciężkie życie na polskich ulicach
Powodów jest kilka. Pierwszy to zażarta konkurencja między samymi wypożyczalniami - w dużych miastach działa przynajmniej po kilka sieci, co uniemożliwia podniesienie cen i zmusza rywali do organizowania ciągłych promocji. Same hulajnogi zużywają się znacznie szybciej, niż zakładano, bo użytkownicy o nie specjalnie nie dbają, a baterie często padają łupem złodziei.

Tak swoją drogą, czy te hulajnogi to jakieś custom model, czy seryjne ? ZTCW rowery z wypożyczalni są bardzo mocno nietypowe, tak że nawet kradzież na części mija się z celem.

Jeśli zatem inwestorzy przestaną dokładać kolejne setki milionów dolarów do Lime'a, Birda, Hive'a i innych wypożyczalni, elektryczne jednoślady mogą bardzo szybko zniknąć z naszych ulic.

Jakoś mnie to nie martwi.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na œwiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-10-24 21:27:56
Autor: Jacek Maciejewski
Bedzie luzniej na sciezkach rowerowych
Dnia Thu, 24 Oct 2019 19:17:59 +0200, PeJot napisał(a):

Jakoś mnie to nie martwi.

Co racja to racja ale zauważcie że zostaną prywatne. IMO najlepiej je
podporządkować pod ustawodawstwo rowerowe, z jakimiś tam wyjątkami. Np.
z możliwością jazdy po chodniku na ostatniej pozycji porządku.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-26 13:54:04
Autor: PeJot
Bedzie luzniej na sciezkach rowerowych
W dniu 2019-10-24 o 21:27, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Thu, 24 Oct 2019 19:17:59 +0200, PeJot napisał(a):

Jakoś mnie to nie martwi.

Co racja to racja ale zauważcie że zostaną prywatne.

Które raczej żywotnością nie grzeszą i wykruszą się w sposób całkowicie naturalny.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na œwiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-10-25 21:50:14
Autor: 2late
Bedzie luzniej na sciezkach rowerowych
On 24/10/2019 1:47 pm, zbrochaty wrote:
Wyglada na to ze tarasowanie chodnikow przez lezace/stojace wszedzie hulajnogi sam sie rozwiaze. Pewnie taki sam los spotka wypozyczalnie rowerow bez stacji dokujacych, ktore tak swego czasu Pan Różdżkarz tak wychwalal.
_____________________________________________________________________________

Choć wypożyczalnie elektrycznych hulajnóg tracą pieniądze w zastraszającym tempie, wciąż dostają kolejne miliony od inwestorów. Jak długo jeszcze?
Jak podał wczoraj serwis ,,The Information", firma Lime - światowy lider współdzielonych elektrycznych hulajnóg - planuje zamknąć ten rok stratą ponad 300 mln dol. przy przychodach wynoszących 420 mln dol. Mówiąc prościej, wpływy pokryją niespełna 60 proc. wydatków. Także najpoważniejszy rywal Lime'a Bird jest mocno pod kreską. Oficjalnych danych żadna z wypożyczalni nie publikuje, ale wszystkie przecieki wskazują, że to biznes mocno deficytowy. Chociaż hulajnogi pojawiają się w kolejnych miastach, a zatem rośnie skala działalności, na razie żaden start-up nie jest w stanie znaleźć recepty na finansowy sukces przedsięwzięcia.

Lime, Bird czy Hive mają ciężkie życie na polskich ulicach
Powodów jest kilka. Pierwszy to zażarta konkurencja między samymi wypożyczalniami - w dużych miastach działa przynajmniej po kilka sieci, co uniemożliwia podniesienie cen i zmusza rywali do organizowania ciągłych promocji. Same hulajnogi zużywają się znacznie szybciej, niż zakładano, bo użytkownicy o nie specjalnie nie dbają, a baterie często padają łupem złodziei.

Do tego część miast (np. Paryż) ma już dosyć blokowania chodników i chce wprowadzić płatne koncesje dla operatorów. Zajmowanie przestrzeni publicznej przez pojazdy będzie kosztować, a to dodatkowy wydatek, którego dotąd wypożyczalnie w ogóle nie musiały uwzględniać.

Hulajnogi nie stały się alternatywą dla zbiorkomu
Jednak najpoważniejszym problemem jest to, że chociaż hulajnogi elektryczne na pewno rzucają się w oczy i wywołują emocje (zarówno pozytywne, jak i negatywne), to wcale nie stały się zapowiadaną rewolucją w miejskiej mobilności. Świetnie nadają się do jazdy rekreacyjnej i w tym celu głównie się ich używa, ale nie są żadną alternatywą dla transportu zbiorowego ani nawet roweru. A to oznacza, że krąg osób często z nich korzystających, czyli wydających na nie sporo pieniędzy, pozostanie raczej niewielki. Inaczej niż miejskie rowery takie hulajnogi nie mogą liczyć na publiczne dotacje. A jako przedsięwzięcie komercyjne okazują się nieopłacalne.

Jeśli zatem inwestorzy przestaną dokładać kolejne setki milionów dolarów do Lime'a, Birda, Hive'a i innych wypożyczalni, elektryczne jednoślady mogą bardzo szybko zniknąć z naszych ulic.

We Francji wlasnie cos ustalili.

https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-50189279

Pozdrawiam
--
2late(TM) Outspace Communication Inc.(R) 1999*2019(C)
Stupidity, like virtue, is its own reward
https://www.youtube.com/watch?v=IwflqSZ-xks

Bedzie luzniej na sciezkach rowerowych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona