Data: 2011-01-12 11:45:00 | |
Autor: zbigi | |
Belfegor, LaLa1, silnik AI-25 - jakies szczegolne zmiany, wnioski? | |
Witam i jak w temacie pytam:
Poszukuje materialow na temat zastosowania silnika turboodrzutowego w samolocie PZL M-15 Belfegor. No i w latajacym laboratorium tez :) Chodzi mi glownie o ewentualnie wprowadzone zmiany do konstrukcji silnika no i jakies wnioski z eksploatacji samego silnika w Belfegorze - wiadomo, ze chlalo to na potege, mialo duza zwloke w "reakcji na gaz" ale cos wiecej? Oczywiscie internet przeszukuje (szkoda, ze tak malo jest dostepnych zdjec LaLi) ale moze ktos z bardziej zaawansowanych sympatykow lotnictwa ma zakitrane jakies ciekawostki u siebie? ;) Z gory dziekuje za odpowiedzi, podpowiedzi i inna pomoc... -- zbigi i stopka zastepcza |
|
Data: 2011-01-12 14:13:18 | |
Autor: Tomek | |
Belfegor, LaLa1, silnik AI-25 - jakies szczegolne zmiany, wnioski? | |
Użytkownik "zbigi" <zbiegusek@wwirtualnejpolszcze.pl> napisał w wiadomości news:igk0ni$hr4$1news.onet.pl... Witam i jak w temacie pytam: Żadnych zmian w konstrukcji silnika nie było, poza odbiorem części powietrza za sprężarką do rozpylania nawozów. Tego w samolocie LALA1 nie było. Jedynym doświadczeniem z LALA1 było uzyskanie danych odnośnie nagrzewania się usterzenia od gazów spalinowych i wstępnymi pomiarami zwłoki w reakcji na ciąg. Z ciekawostek- kanał doprowadzający powietrze do silnika w LALA1 miał implozję- na skutek podciśnienia konstrukcja okazała się za mało sztywna. T. |
|