Benzyna po 1,2 zł?

Data: 2010-06-14 11:38:21
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zł?
Witam

Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

Pozdrawiam

Data: 2010-06-14 11:40:32
Autor: neoniusz
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv4tae$i5i$1news.onet.pl...
Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

Niestety prawda...

Data: 2010-06-14 11:48:11
Autor: krzysiek82
Benzyna po 1,2 zł?
neoniusz pisze:
Niestety prawda...
Czyli tak państwo rżnie obywateli w dupę. I jak tu być patriota?

--
krzysiek82

Data: 2010-06-14 11:58:50
Autor: m
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c15fae5$0$2591$65785112news.neostrada.pl...
Czyli tak państwo rżnie obywateli w dupę. I jak tu być patriota?

Nie jeste¶ patryjot±?
Patryjota oddaje wszystko co ma najlepszego swojej ojczyĽnie
Rz±d sam się wyżywi. Hordy poddanych podziela się z rz±dcami

Data: 2010-06-14 12:10:09
Autor: Szymon Łuczak
Benzyna po 1,2 zł?
m pisze:

[...]

czyli jak w tym kawale je¶li rz±d chce twojego dobra to znaczy że trzeba bardzo dobrze ukryć swoje dobra.... :)

Data: 2010-06-14 14:16:12
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
> [...]
> Patryjota oddaje wszystko co ma najlepszego swojej ojczyĽnie

czyli jak w tym kawale je¶li rz±d chce twojego dobra to znaczy że trzeba

jak politycy mowia, ze zabiora to zabiora.
A jak mowia, ze dadza to mowia.

Icek

Data: 2010-06-14 13:16:45
Autor: Pszemol
Benzyna po 1,2 zł?

"Icek" <icek@do.pl> wrote in message news:hv56fg$c67$1node1.news.atman.pl...
> [...]

bardzo dobrze ukryć swoje dobra.... :)

jak politycy mowia, ze zabiora to zabiora.

Nie zapominaj, że tych polityków sam wybierasz na stanowiska.

Data: 2010-06-14 21:41:33
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zł?

> [...]

jak politycy mowia, ze zabiora to zabiora.
A jak mowia, ze dadza to mowia.

Nie zapominaj, że tych polityków sam wybierasz na stanowiska.

Niestety głupich jest zawsze więcej niż m±drych.
Je¶li jest jedna rzecz do zrobienia np:

- rozwi±zanie zadania matematycznego
- złożenie silnika
- napisanie programu
- ułożenie płytek
- wybór prezydenta

to zawsze więcej osób tego nie umie niż umie zrobić dobrze.

Ale głosować i tak warto...

Pozdrawiam

Data: 2010-06-14 15:23:24
Autor: Pszemol
Benzyna po 1,2 zł?

"Michał" <michal_www@onet.pl> wrote in message news:hv60lg$u78$2news.onet.pl...

> [...]

- ułożenie płytek
- wybór prezydenta

to zawsze więcej osób tego nie umie niż umie zrobić dobrze.

Tak czy inaczej politycy robi± tak, aby zadowolić swoich wyborców
i aby zostać wybranymi ponownie. Nie podoba Ci się co¶? To
zbierz ludzi jak Ty, którym się to samo nie podoba, zróbcie partię
polityczn± i wywrzyjcie presję w odpowiednim kierunku... DO ROBOTY!

Data: 2010-06-15 09:15:22
Autor: Tomasz Finke
Benzyna po 1,2 zł?
Pszemol pisze:

[...]

Nie te czasy, mamy już tylko imitację demokracji parlamentarnej.

T.

Data: 2010-06-15 10:34:50
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
> Nie zapominaj, że tych polityków sam wybierasz na stanowiska.

Niestety głupich jest zawsze więcej niż m±drych.
Je¶li jest jedna rzecz do zrobienia np:

nie, madrzy nie zabieraja sie za to bagno jakim jest polityka bo szkoda
nerwow

Icek

Data: 2010-06-15 10:36:02
Autor: m
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv7dsh$9up$1node2.news.atman.pl...
nie, madrzy nie zabieraja sie za to bagno jakim jest polityka bo szkoda
nerwow

Do polityki lgn± Ci, co albo na niczym konkretnym się nie znaj± i nie maja szans zarobić godziwie w jakim¶ konkretnym zawodzie, albo rzadko tacy jak Religa, co my¶leli, ze cos zmieni±.

Data: 2010-06-15 07:05:48
Autor: Pszemol
Benzyna po 1,2 zł?
"m" <m@no.pq> wrote in message news:hv7e24$rno$1news.onet.pl...
[...]

To niech nie narzekaj± skoro sami s± bierni.

Data: 2010-06-15 16:26:07
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?

> [...]
jak
> Religa, co my¶leli, ze cos zmieni±.

To niech nie narzekaj± skoro sami s± bierni.

ja do polityki sie nie pcham ale biernym tez nie jestem. Niestety sam
beznadziejnego systemu nie pokonam

Icek

Data: 2010-06-15 17:56:09
Autor: Pszemol
Benzyna po 1,2 zł?
"Icek" <icek@do.pl> wrote in message news:hv82f6$187$1node1.news.atman.pl...
ja do polityki sie nie pcham ale biernym tez nie jestem.
Niestety sam beznadziejnego systemu nie pokonam

W jaki sposób prezentujesz swoj± aktywno¶ć?

Data: 2010-06-16 09:42:04
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
> ja do polityki sie nie pcham ale biernym tez nie jestem.
> Niestety sam beznadziejnego systemu nie pokonam

W jaki sposób prezentujesz swoj± aktywno¶ć?

np. ostatnio napisalem 2 skargi na sytuacje komunikacyjna w miescie.

1. do komendanta SM we wroclawiu skarzac sie na poparkowane gdzie popadnie
auta co prowadzi do powstawania wiekszych korkow i braku mozliwosci
przejscia po chodniku pieszych. Dostalem odpowiedz, ze "SM odholowala _89_
aut w przeciagu 5 miesiecy bo wiecej nie bylo gdzie bo auta poparkowane sa
prawidlowo i problem zle parkujacych aut nie wystepuje". wiecej na
www.sm-wroclaw.pl

2. do ZDiUMu ze spostrzezeniami o zrodle korkow w bardzo konkretnych
miejscach we wroclawiu (np. karkonoska). Byla to odpowiedz na wywiad kogos z
centrum zarzadzania ruchem w ktorym przeczytalem, ze robia co w swojej mocy
i maja same sukcesy a korki sa spowodowane nie glupimi rozwiazaniami tylko
innymi czynnikami. Nie dostalem odpowiedzi.

Icek

Data: 2010-06-15 11:04:06
Autor: Jan Kowalski
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci news:hv5a3m.460.0poczta.onet.pl...

> [...]

jak politycy mowia, ze zabiora to zabiora.
A jak mowia, ze dadza to mowia.

Nie zapominaj, że tych polityków sam wybierasz na stanowiska.
Od kiedy s± powszechne wybory na jakie¶ stanowiska. Wybiera się ludzi do sejmu, senatu i prezydenta.
Reszta jest już poza możliwo¶ciami obywateli - patrz koalicja PIS SAMOOBRONA i PSL

Data: 2010-06-15 07:06:35
Autor: Pszemol
Benzyna po 1,2 zł?
"Jan Kowalski" <Kowalski@nomail.pl> wrote in message news:hv7fm7$2dn$1news.net.icm.edu.pl...
Nie zapominaj, że tych polityków sam wybierasz na stanowiska.
Od kiedy s± powszechne wybory na jakie¶ stanowiska.
Wybiera się ludzi do sejmu, senatu i prezydenta.

I to oni decyduj± o budżecie i podatkach.

Data: 2010-06-14 13:03:17
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
neoniusz pisze:
Niestety prawda...
Czyli tak państwo rżnie obywateli w dupę. I jak tu być patriota?

Musisz sobie powiedziec ze to na mocna armie. Na nowe F-16. I na nowe szpitale. No i na nowe drogi, z ktorych bedziemy dumni :-)

J.

Data: 2010-06-14 15:00:36
Autor: Szymon Łuczak
Benzyna po 1,2 zł?

Musisz sobie powiedziec ze to na mocna armie. Na nowe F-16. I na nowe szpitale. No i na nowe drogi, z ktorych bedziemy dumni :-)

Tylko na koncy wyjdzie że z tego pięknego zdanie zostanie "......sobie......będziemy....:)"

Data: 2010-06-15 08:51:42
Autor: Heraklit
Benzyna po 1,2 zł?
Był 14 czerwiec (poniedziałek), gdy o godzinie 11:48 *krzysiek82* w
pocie czoła naskrobał(a):

Czyli tak państwo rżnie obywateli w dupę. I jak tu być patriota?

patriot± nie jest się dla rz±du. Notabene to rz±d powinien być
przykładem patriotyzmu.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-06-15 08:49:42

Data: 2010-06-15 10:02:11
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Benzyna po 1,2 zł?
Powitanko,

Czyli tak państwo rżnie obywateli w dupę. I jak tu być patriota?

Ale o co Ci chodzi, 97% ludzi (jesli wierzyc sondazom) koniecznie chce placic za paliwo jak najwiecej. Na poczatku rzadow PiSu benzyna byla po ok. 4.10 - 4.20 zl, pod koniec po 3.90 - 4zl. W calej historii po '89 jeszcze tylko 1 rzad nie podniosl ceny paliw (Olszewski), Buzek, Bielecki to rekordzisci, za ich rzadow benzyna zdrozala ponad dwukrotnie. Teraz mamy po 4.55 najtaniej, troche spadlo ostatnio i jak widac po wynikach wyborow i sondazach, ludzie chca wydawac wiecej na paliwo i tylko takich kandydatow nagradzaja glosami. Inni to oszolomy, faszysci, ktos tu nawet porownal JKM do Lenina. Ludzie chca 500000 urzednikow, ktorzy beda im pozwalac, albo nie na to, czy moga postawic bude na swojej ziemi i sprawdzac czy ich dzieci nie wolalyby pojsc do domu dziecka zamiast byc w rodzinie. JKM tego zrozumiec nie moze i przegra.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2010-06-16 17:03:00
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał
[...]

Akurat nie bardzo, czyli czysta demagogia. Owszem - mielismy za komuny stosunkowo tania wache i wiadomo bylo ze bedzie musiala zdrozec.

Zrob wykres wysokosci akcyzy dzielonej przez srednie zarobki, to zobaczysz kto podnosil a kto opuszczal cene.
Trudno zeby rzad odpowiadal za gieldowa cene ropy i kurs dolara.

J.

Data: 2010-06-15 14:08:34
Autor: jacek2v
Benzyna po 1,2 zł?
On 14 Cze, 11:48, krzysiek82 <s...@user.pl> wrote:
neoniusz pisze:> Niestety prawda...

Czyli tak państwo rżnie obywateli w dupę. I jak tu być patriota?

A to już nie do końca prawda.
Kiedy¶ w prasie znalazło się wyliczenie ile na co idzie kasy z litra
benzyny i okazało się, że marża jest równie wysoka co podatki.

Pzdr.

Data: 2010-06-16 15:18:42
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zł?

A to już nie do końca prawda.
Kiedy¶ w prasie znalazło się wyliczenie ile na co idzie kasy z litra
benzyny i okazało się, że marża jest równie wysoka co podatki.

Nie ma szans chyba że liczysz warto¶ć ropy w ziemi do warto¶ci benzyny na stacji. Tylko że ten kto wierci w ziemi, przywozi ropę czy sprzedaje na stacji pracuje, urzędnik nie.

Ludzie nie wiedz± jaki jest ogrom podatków bo w np nie wiedz± że jednym ze składnikiem benzyny (jak i z 50% produktów) jest VAT od akcyzy np.
Tzn. VAT-em objęta jest cał± cena, już zawieraj±ca akcyzę, składki ZUS pracowników stacji i inne opłaty.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-14 12:08:50
Autor: Szymon Łuczak
Benzyna po 1,2 zł?
neoniusz pisze:
[...]

O¶mielę się niezgodzić. Byłaby po 1.12 złotego. Bł±d kalkulacji pan JKM popełnił.

Data: 2010-06-14 11:44:34
Autor: Grzenio
Benzyna po 1,2 zł?
Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków
benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

mniej wiecej własnie tak :(
pozdrawiam
grzenio

Data: 2010-06-14 11:50:10
Autor: m
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomości news:hv4tae$i5i$1news.onet.pl...

Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

Ty się dziwisz? Myślałeś, ze byłaby tańsza?
Benzyna, alkohol spożywczy, papierosy w swej cenie, zawierają głównie daniny państwowe. Niewiele stanowi koszt produkcji i dystrybucji.

Data: 2010-06-14 11:53:36
Autor: Robert
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Michał" napisał:

Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

Z tego co wiem, faktyczny koszt litra benzyny wraz z marżą producenta to około 1,10PLN ;-(

kurwa...

Pozdrawiam,
Robert

Data: 2010-06-14 11:58:36
Autor: BaX
Benzyna po 1,2 zł?
Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

Obawiam się że niestety nie, pewnie oscylowała by w okolicach 3zł. Więcej po prostu zarabiali by złodzieje ze stacji paliw. Od zawsze jest tak, że jak się cene na co¶ uklepie na pewnym poziomie obecnie ok 4.50zł/l to baardzo opornie idzie w dół, a dużo szybciej w góre. Przecież chyba w zeszłym roku było już paliwo nawet po 2.90zł/l. Baryłka drożała, potem taniała prawie 2x , a paliwo ledwo 10-15%. Obawiam się że jak w końcu pęknie to magiczne 5zł/l którym co roku strasz± na okres letni to powrót do 4.20-4.50 będzie wręcz niemożliwy. A powód się znalazł sam, musz± sobie odbi¶ straty z tych mln litrów utopionych w zatoce meksykańskiej.

Data: 2010-06-14 12:11:33
Autor: Tomasz Pyra
Benzyna po 1,2 zł?
BaX pisze:
[...]

Raczej nie - za duża konkurencja na rynku.
Gdyby wła¶ciciele stacji byli w stanie się dogadać, to spokojnie do litra by dorzucili jeszcze ze 2-3zł. I ludzie wcale by nie przestali tankować.

Baryłka drożała, potem taniała prawie 2x , a paliwo ledwo 10-15%.

Głównie za spraw± tego że duży składnik ceny paliwa jest stały.
Akcyza to jak pisał J.F. to 1.6zł + VAT = 1.95zł.
Do tego marża stacji, koszty przetworzenia paliwa, transportu itp. s± w zasadzie stałe.
I dlatego zmiana ceny ropy naftowej wpływa na cenę paliw tak jak wpływa.

Obawiam się że jak w końcu pęknie to magiczne 5zł/l

Już padały takie magiczne granice jak 2zł/l, 3zł/l, 4zł/l to i padnie 5zł/l.
A ludzie jak tankowali, tak tankuj± coraz więcej.

Data: 2010-06-14 12:16:11
Autor: LEPEK
Benzyna po 1,2 zł?
Tomasz Pyra pisze:
BaX pisze:
[...]

Do tego cena jest podawana w USD, którego kurs w stosunku do EUR i PLN też nie jest stały.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-06-14 14:47:24
Autor: Rabbit McCroolick
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4c160052$0$2587$65785112news.neostrada.pl...

Raczej nie - za duża konkurencja na rynku.
Gdyby wła¶ciciele stacji byli w stanie się dogadać, to spokojnie do litra by dorzucili jeszcze ze 2-3zł. I ludzie wcale by nie przestali tankować.

Ale o jakiej konkurencji mówisz, skoro 85% krajowego rynku hurtowej sprzedaży paliw kontroluje Orlen???

Data: 2010-06-14 15:06:16
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zďż˝?
Raczej nie - za du�a konkurencja na rynku.
Gdyby w�a�ciciele stacji byli w stanie si� dogada�, to spokojnie do litra
by dorzucili jeszcze ze 2-3zďż˝. I ludzie wcale by nie przestali tankowaďż˝.

Ale o jakiej konkurencji m�wisz, skoro 85% krajowego rynku hurtowej
sprzeda�y paliw kontroluje Orlen???

Bo na wszystko co związane z paliwami - nawet na małą stację paliw - potrzebna jest koncesja :/

Koncesje kontrole, póki co nie ma tego tak bardzo rozbudowanego np w przypadku produkcji chleba a jeszcze nikomu nie przyszło do głowy żeby zatruć jakieś miasteczko dorzucając coś do pieczywa ale oczywiście głupi lud wierzy że gdyby nie było koncesji to by było złej jakości paliwo.
Tylko kto by kombinował przy paliwie gdyby to był w miarę tani towar...
Czy słyszał ktoś by hipermarket podrabiał wodę mineralną w 5 litrowych butelkach którą sprzedają po 3,5 zł? Czy była z tym jakaś afera?

Pozdrawiam

Data: 2010-06-14 15:12:14
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Benzyna po 1,2 zďż˝?
W dniu 2010-06-14 15:06, Michał pisze:

Czy słyszał ktoś by hipermarket podrabiał wodę mineralną w 5 litrowych
butelkach którą sprzedają po 3,5 zł? Czy była z tym jakaś afera?

Ostatnio zdaje się, że jednak była. Kranówkę ponoć lali. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-06-14 16:56:38
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zďż˝?
[...]

Ale jest jakis problem z tymi koncesjami czy wystarczy zlozyc wniosek ?

Podobnie czy jest jakis problem obejsc Orlen, poza tym ze on po prostu najlepszy - uwzgledniajac wszystkie czynniki.

Tylko kto by kombinował przy paliwie gdyby to był w miarę tani towar...
Czy słyszał ktoś by hipermarket podrabiał wodę mineralną w 5 litrowych butelkach którą sprzedają po 3,5 zł? Czy była z tym jakaś afera?

Oczywiscie ze byly - placiles za mineralna wode a to sie zwykla kranowa okazywala.

J.

Data: 2010-06-14 17:23:46
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zďż˝?
W dniu 2010-06-14 16:56, J.F. pisze:
[...]

Na zwykły sklep z alkoholem musisz płacić co pół roku parę tyś pln koncesji. W przypadku stacji chodzi nie tylko o kasę ale także o to by nie było za dużo takich stacji - i przez to stacje które już są lobbują by nie budować nowych.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-14 17:45:58
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zďż˝?
[...]

Ale obecnie jest jakis limit stacji, czy majac warunki zalatwiasz koncesje bez problemow - wniosek, zaswiadczenie o niekaralnosci, dowod wplaty i za dwa tygodnie jest koncesja ?

J.

Data: 2010-06-14 12:00:21
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomości news:hv4tae$i5i$1news.onet.pl...
Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

Kiedys owszem, teraz raczej nie.
Jesli na stacji jest po cenie np 4.20, to w tym jest 0.75zl VAT, 8 gr oplaty paliwowej  i  ok 1.6zl akcyzy [nie chce mi sie sledzic ile dokladnie obecnie] i ciagle zostaje  ~1.75 zl. Nie wiem czy sa jakies cla na rope, ale chyba ze mial na mysli cene w arabskiej rafinerii.

http://www.eia.doe.gov/dnav/pet/pet_pri_spt_s1_d.htm
Nie wiem ile w tym prawdy, ale wychodziloby ze w Roterdamie benzyna byla juz po 3.40$/galon,
i byla po 0.8$ za galon. Od roku mamy raczej 2$ za galon, i to zdecydowanie nie jest 1.20zl/litr nawet w hurcie.

Galon przypominam 3.785 litra.

I przypominam ze w kraju taniej benzyny - a i tak podatki stanowily cos polowe ceny - doszlo do pewnego szoku spolecznego jak ceny swiatowe skoczyly.
"Dzieki" wysokim podatkom  u nas zmiany byly relatywnie mniejsze.

Benzyna po 1.75 to nie bylo zle, ale wtedy zabraklo by w budzecie na drogi, emerytow, lekarzy i gornikow :-)

J.

Data: 2010-06-14 12:03:43
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?

Benzyna po 1.75 to nie bylo zle, ale wtedy zabraklo by w budzecie na drogi, emerytow, lekarzy i gornikow :-)

z akcentem na emerytow i gornikow

Icek

Data: 2010-06-14 12:16:24
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Benzyna po 1,2 zł?
W dniu 2010-06-14 12:03, Icek pisze:

Benzyna po 1.75 to nie bylo zle, ale wtedy zabraklo by w budzecie
na drogi, emerytow, lekarzy i gornikow :-)

z akcentem na emerytow i gornikow

Na tych ostatnich, to nie z akcentem...

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

Data: 2010-06-14 12:07:27
Autor: m
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hv4ujm$mcc$1news.onet.pl...
Benzyna po 1.75 to nie bylo zle, ale wtedy zabraklo by w budzecie na drogi, emerytow, lekarzy i gornikow :-)

Zapomniałeś o wybrańcach narodu i ich podwładnych
Myśliciele wymyślają nowe prawo , które generuje zapotrzebowanie na kolejne armie urzędników
Urzędnik dochodu nie przynosi, a godziwe wynagrodzenie mieć musi. Korupcja tez ma swój udział. Z czegoś to trzeba opłacić.
Górnik dołowy, ,tak chętnie opluwany, generuje przynajmniej coś pożytecznego w przeciwieństwie jego nadzorców, zarabiających krocie tego co ryl otrzymuje.

Data: 2010-06-14 12:10:22
Autor: krzysiek82
Benzyna po 1,2 zł?
m pisze:
[...]

Dokładnie, po wejściu do unii powstała cała masa nowych stanowisk urzędniczych ich powstanie tłumaczone jest wymogami i procedurami a tak na prawdę nie są one konieczne.

--
krzysiek82

Data: 2010-06-14 12:10:34
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
[...]
poĹĽytecznego
w przeciwieństwie jego nadzorców, zarabiających krocie tego co ryl
otrzymuje.

ja slyszalem, ze we wroclawiu koszt urzymania urzednikow obslugujacych
system podatkow za psa kosztuje wiecej niz wplywa z tego podatku.

Kasujesz podatek i okazuje sie, ze same oszczednosci z wyjatkiem pyskujacych
urzedasow, ze ktos ich zwalania.

Icek

Data: 2010-06-14 12:12:00
Autor: m
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hv4v3u$b4v$1node1.news.atman.pl...
[...]

Byłaby ogromna fala nowych rewolucjonistów ze zwolnionych urzędników, prawników, posłów i pokrewnych zawodów

Data: 2010-06-14 12:15:42
Autor: krzysiek82
Benzyna po 1,2 zł?
m pisze:
Byłaby ogromna fala nowych rewolucjonistów ze zwolnionych urzędników, prawników, posłów i pokrewnych zawodów

urzędnik to już nie człowiek, zaobserwowałem to na podstawie znajomego, teraz wszystko robi powolutku, kawka, herbatka gazetka. idzie się wku.... i to jego powiedzenie, że dobrze że już mi się urlop kończy będę mógł odpocząć.

--
krzysiek82

Data: 2010-06-14 12:18:08
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Benzyna po 1,2 zł?
W dniu 2010-06-14 12:12, m pisze:

[...]

To wszystko to rozpasane leszcze. Byle grupkę kiboli przeciw nim wystawić to się sami pozamiataj±. ;)

Data: 2010-06-14 12:27:08
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zł?

Byłaby ogromna fala nowych rewolucjonistów ze zwolnionych urzędników,
prawników, posłów i pokrewnych zawodów

No to wysokie kary i spokuj. Dziś uczciwi pracowici ale słabi psychicznie ludzie ćpają i popełniają samobójstwa bo urząd ich się czepia i nie mogą pracować tak jakby chcieli.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-14 12:43:10
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

Jak czytam ze niemiecki system poboru oplat za autostrady kosztowac mial 1 mld euro, albo jak jade Wroclaw-Opole-Gliwice i widze te podwojne wiadukty, ktore sa podwojne zeby mogly Punkty Poboru Oplat powstac, to mam podobne mysli :-)

J.

Data: 2010-06-14 12:12:59
Autor: Pan Piskorz
Benzyna po 1,2 zł?
Górnik dołowy, ,tak chętnie opluwany, generuje przynajmniej coś
pożytecznego w przeciwieństwie jego nadzorców

Tylko weĹş pod uwagÄ™, ĹĽe Ăłw gĂłrnik pracuje 2x krĂłcej na swojÄ… emeryturÄ™,
większość swojego życia więc pasożytuje.
P.

Data: 2010-06-14 12:16:15
Autor: krzysiek82
Benzyna po 1,2 zł?
Pan Piskorz pisze:
Tylko weĹş pod uwagÄ™, ĹĽe Ăłw gĂłrnik pracuje 2x krĂłcej na swojÄ… emeryturÄ™,
większość swojego życia więc pasożytuje.
P.

a bierzesz pod uwagę ryzyko jakie on ponosi żebyś miał ciepło w zimę :)?

--
krzysiek82

Data: 2010-06-14 11:47:50
Autor: kamil
Benzyna po 1,2 zł?

"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:4c160179$0$2585$65785112news.neostrada.pl...
Pan Piskorz pisze:
[...]

Poki co, przymusu pracy w kopalni nie ma. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-14 12:20:37
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Benzyna po 1,2 zł?
W dniu 2010-06-14 12:16, krzysiek82 pisze:
Pan Piskorz pisze:
Tylko weĽ pod uwagę, że ów górnik pracuje 2x krócej na swoj± emeryturę,
większo¶ć swojego życia więc pasożytuje.
P.

a bierzesz pod uwagę ryzyko jakie on ponosi żeby¶ miał ciepło w zimę :)?

Ja się ogrzewam zim± węglem, ale wolałbym ten importowany - sporo tańszy byłby nawet dla mnie, jako odbiorcy końcowego.
A w byłych kopalniach, to niech sobie na ¶lunsku metro pobuduj± - będ± mieli najbardziej rozbudowan± sieć na ¶wiecie. :P

Data: 2010-06-14 12:26:00
Autor: Pan Piskorz
Benzyna po 1,2 zł?
a bierzesz pod uwagę ryzyko jakie on ponosi żebyś miał ciepło w zimę :)?

Nie biorÄ™, nie interesuje mnie to.
Ja np. za kilka - kilkanaście lat będę musiał zmienić swój zawód a do emerytury będę miał nadal daleko.
Za to wciąż będę miał pod opieką jakieś gęby górników, policjantów, nauczycieli, urzędników itd.
P.

Data: 2010-06-14 12:28:27
Autor: krzysiek82
Benzyna po 1,2 zł?
Pan Piskorz pisze:
Nie biorÄ™, nie interesuje mnie to.

Szkoda nie można non stop myśleć tylko o sobie, górnik gwarantuje Ci w max uproszczeniu ciepło, policjant bezpieczeństwo, nauczyciele wykształcenie twoich dzieci a urzędnicy no cóż, oni nic nie gwarantują w większości wypadków są darmozjadami :(

--
krzysiek82

Data: 2010-06-14 12:47:52
Autor: Pan Piskorz
Benzyna po 1,2 zł?
Szkoda nie można non stop myśleć tylko o sobie, górnik gwarantuje Ci w
max uproszczeniu ciepło, policjant bezpieczeństwo, nauczyciele
wykształcenie twoich dzieci

AleĹĽ nikt mi nic nie gwarantuje.
Za wszystkie ww. usługi przecież płacę. Albo wprost, albo za pośrednictwem podatków.
Nie podoba mi się, że płacę nauczycielowi, policjantowi czy kolejarzowi za to, że szybko nim przestaje być.
Chciałbym mieć też wybór czy ciepło mam z węgla, energii jądrowej, wiatru czy rosyjskiego gazu. Okazuje się bowiem, że ktoś ciągle dokonuje wyboru w moim imieniu wcale nie dbając o mój interes.
P.

Data: 2010-06-14 12:58:30
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w
[...]

Czasem ktos madry musi za ciebie pomyslec. I np zaoferowac nedzna emeryturke policjantowi, zeby po ulicach nie chodzily jakies emeryty.

Chciałbym mieć też wybór czy ciepło mam z węgla, energii jądrowej, wiatru czy rosyjskiego gazu. Okazuje się bowiem, że ktoś ciągle dokonuje wyboru w moim imieniu wcale nie dbając o mój interes.

Ale dzieki unijnym zaleceniom w pewnym stopniu masz wybor.

A urzad np zadbal o to zeby cena pradu byla niska, nie przejmujac sie elektrowniami ktore twierdzily ze na wegiel nie zarobia.
Blyslo, trzaslo, i cena wegla spadla.

J.

Data: 2010-06-14 13:15:48
Autor: Pan Piskorz
Benzyna po 1,2 zł?
Czasem ktos madry musi za ciebie pomyslec. I np zaoferowac nedzna
emeryturke policjantowi, zeby po ulicach nie chodzily jakies emeryty.

Niech się młody emeryt zajmie jakąś pracą.

[...]

Tak zadbano, ĹĽe mamy energiÄ™ mamy jednÄ… z najdroĹĽszych w Europie.
Czy ktoĹ› u nas sprzedaje norweski prÄ…d w norweskiej cenie?
P.

Data: 2010-06-14 14:11:29
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

I ta emeryturka jest taka ze sie zajmie.
Ale cos mu nalezy dac za to ze chodzil i pilnowal a nie zdobywal wysokoplatne kwalifikacje.

[...]

A Norwegia ma na tyle duzo pradu zeby sie oplacalo kabel do Polski klasc ?

Mamy kabel do Szwecji, wykorzystujemy go w obie strony w zaleznosci od szczytu, podejrzewam ze norweskie elektrownie tez sa w to wmieszane :-)
No ale to kropla w morzu i pod zarzadem jedynie slusznej sieci :-)

J.

Data: 2010-06-14 14:30:51
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
> Niech się młody emeryt zajmie jakąś pracą.

I ta emeryturka jest taka ze sie zajmie.
Ale cos mu nalezy dac za to ze chodzil i pilnowal a nie zdobywal
wysokoplatne kwalifikacje.

emerytura nie jest za cos. To jest zapomoga od Panstwa, zebys nie umarl z
glodu. Jak chcesz cos wiecej to sobie uzbieraj. Misie nie podoba, ze z
placonych przemnie podatkow oplaca sie pseudo emerytow

Icek

Data: 2010-06-14 14:24:52
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
Pan Piskorz pisze:
> [...]

max uproszczeniu ciepło, policjant bezpieczeństwo, nauczyciele
wykształcenie twoich dzieci a urzędnicy no cóż, oni nic nie gwarantują w

taaaa, to zwolnic tych gornikow i importowac wegiel skoro tanszy

Ale to politycznie niepoprawne bo kierowcy z trudem sie zbieraja do
protestowania a gornik to zaraz w autobus wsiadzie i zrobi najazd na
warszawke majac jeszcze wpisana obecnosc na liscie obecnosci)

Icek

Data: 2010-06-14 14:35:20
Autor: m
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hv56vp$c81$1node1.news.atman.pl...
taaaa, to zwolnic tych gornikow i importowac wegiel skoro tanszy

Częste dyskusje o gornikach pokazują podobną jak benzyny, przepaść cenową między weglem dla ludności w składzie węgla (np.700zł), a ceną jaką dostaje kopalnia (np 270zł) czy ceną miału dla elektrowni (140zł). Tani rosyjski węgiel daleko od granicy wschodniej przestaje być atrakcyjny.

Ale to politycznie niepoprawne bo kierowcy z trudem sie zbieraja do
protestowania a gornik to zaraz w autobus wsiadzie i zrobi najazd na
warszawke majac jeszcze wpisana obecnosc na liscie obecnosci)

Ktoś zawsze bojówki górników napuszcza, nie jadą do stolicy z potrzeby żołądka.
Armada pierdzistołków, politykierów mnóstwa organizacji związkowych też musi uzasadnić swoje jestestwo.

Data: 2010-06-14 14:28:50
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
max uproszczeniu ciepło, policjant bezpieczeństwo, nauczyciele
wykształcenie twoich dzieci

ale jaka jest roznica pomiedzy nauczycielem w Panstwowej szkole a
nauczycielem angielskiego, ktory przyjechal u nas nauczyc kogos jezyka ? Tez
ma przedwczesna emeryture ?

A paniw  kasie PKP od pani w kasie kina? Tylko ta z PKP ma przedwczesna
emeryture.

Czym sie rozni maszynista PKP od kierowcy autobusu PKS ? Ale ten z PKP ma
emeryture.

A ten co na PKP ustawia zwrotnice ? Czym on sie rozni od np. goscia
ustawiajacego znaki w miescie?

Bez jaj. Nikt mi nic nie gwarantuje. Nawet pseudo sluzba zdrowia o ktorej
Jarek mowil to ja jakos jej nie widze. A jak juz jest to trzeba 2 lata
czekac na diagnoze raka (dasz rade kopnac w kalendarz zanim Ci zrobia
tomografie).

Bez jaj.

Icek

Data: 2010-06-14 17:50:04
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

Nie jest mianowany :-)

Wcale nie taki latwy zawod, mozna tez oberwac :-)

Na pewno maja  wczesniejsza ?

J.

Data: 2010-06-15 10:41:30
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
> Czym sie rozni maszynista PKP od kierowcy autobusu PKS ? Ale ten > z PKP ma
> emeryture.

Na pewno maja  wczesniejsza ?

no a kto inny w PKP ma miec przedwczesna emeryture?? Czemu strajki byly?

Icek

Data: 2010-06-15 12:53:01
Autor: Nex@pl
Benzyna po 1,2 zł?
W dniu 2010-06-14 14:28, Icek pisze:
[...]

Czy ty masz choć jednego znajomego nauczyciela, który oddaje się swojej pracy, a nie pierdzi w stołek? Bo to jest różnica. Nauczyciel zasuwa w pocie czoła z zazwyczaj nie wychowywanymi dziećmi, które potrafią Ci powiedziec juz w drugiej klasie podstawówki "g**pi c**ju" albo jeszcze gorzej... To nie relacja klient - usługodawca. To jest ciężki kawał chleba, no chyba, że ktoś robi to na odwal, wtedy to oznacza, że miejsce gdzie pracuje nie nadaje się na szkołę.

Data: 2010-06-15 12:58:58
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:4c175b8f$0$19183$65785112news.neostrada.pl...
[...]

LOL
Czy Ty usiłujesz twierdzić, że to nauczyciel w państwowej szkole nauczy drugoklasistę angielskiego, a nie native speaker na swoich lekcjach?
Bo jeśli nie - to po co te brednie o trudzie?
Praca jak każda inna, powodów żeby była inaczej traktowana brak.

Wcześniejsza emerytura to zwykła łapówa dla nacji, których się normalnie pracować nie chce, żeby nie strajkowały.

Data: 2010-06-15 17:01:57
Autor: Nex@pl
Benzyna po 1,2 zł?
Ja mĂłwiÄ™ to na podstawie nauczyciela klas 1-3 podstawĂłwki. Owszem, to co dzieje siÄ™ w starszych klasach to poraĹĽka.

Data: 2010-06-15 17:59:43
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
UĹĽytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl>
[...]

Kto wie, nie tak latwo nauczyc osobe poczatkujaca jezyka obcego nie znajac rodzimego :-)
To trzeba od zlobka zaczynac.

Bo jeśli nie - to po co te brednie o trudzie?
Praca jak każda inna, powodów żeby była inaczej traktowana brak.

Jest spora roznica czy pracujesz z grupa doroslych ktorzy wiedza za co placa, czy z dzieciakami ktorzy uwazaja lekcje za zlo i to niekonieczne.

Wcześniejsza emerytura to zwykła łapówa dla nacji, których się normalnie pracować nie chce, żeby nie strajkowały.

Ale po co im dawac lapowy - oni nie wybijaja szyb w rzadowych budynkach :-)

Tylko nie zdziw sie ze beda glosowali na lepszego pracodawce, jesli ich traktujesz jak traktujesz: najpierw wysokie wymogi, potem kupa papierow, stopni itp, potem wojt mowi ze on by najchetniej zatrudnil stazystow, bo oni go mniej kosztuja, a na koniec cie zwalniaja bo niz demograficzny. A potem by chcieli zebys wrocil do pracy i pracowal 12h, bo wyz przyszedl ...

J.

Data: 2010-06-15 18:13:04
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

A słyszałeś, żeby państwowa podstawówka tego dokonała?

Wcześniejsza emerytura to zwykła łapówa dla nacji, których się normalnie pracować nie chce, żeby nie strajkowały.

Ale po co im dawac lapowy - oni nie wybijaja szyb w rzadowych budynkach :-)

Jak byś im nie dał, to by wybijali, spokojna głowa.

A potem by chcieli zebys wrocil do pracy i pracowal 12h,

Tygodniowo zapewne.....

Data: 2010-06-16 17:05:09
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał
[...]

No nie, ale nie jestem przekonany czy 8-latka wiecej nauczy native speaker :-)

J.

Data: 2010-06-16 17:56:37
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

Musi.
Choćby z tego powodu, że państwowa podstawówka nie nauczy ni w ząb.

Data: 2010-06-15 18:18:37
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
zwalniaja bo niz demograficzny. A potem by chcieli zebys wrocil do pracy i pracowal 12h, bo wyz przyszedl ...

to juz nauczyciele pracuja az 12h na tydzien ??

Fajnie im, pensje dostaja. Ja musze siedziec 40h w tygodniu

Icek

Data: 2010-06-16 09:51:12
Autor: Nex@pl
Benzyna po 1,2 zł?
W dniu 2010-06-15 18:18, Icek pisze:

to juz nauczyciele pracuja az 12h na tydzien ??

Fajnie im, pensje dostaja. Ja musze siedziec 40h w tygodniu

Icek

No to widać, że znasz nauczycieli...

To, że kilka godzin jest społecznie to już nie wiesz, to że lekcje trzeba przygotować także pewnie nie wiesz, oceny pisze się w czasie wolnym, ale co tam, przecież nauczyciel pracuje kilka godzin dziennie... większość wydruków na swój koszt jak i czasem jakaś pomoc dydaktyczna, plus literatura, żeby się rozwijać, tez nie jest tania. zadania sprawdzać też trzeba i myslisz, że w godzinach pracy? :)

Ty siedzisz _tylko_ 40h w tygodniu, a nauczyciel od rana do wieczora.

Data: 2010-06-16 09:57:19
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:4c188273$0$17105$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Taaa, bo nikt oprócz nauczycieli publicznych szkół nie czyta nic związanego z zawodem, ani nie musi się do roboty przygotowywać....
Daj sobie siana z tÄ… demagogiÄ….

Data: 2010-06-16 18:04:55
Autor: Nex@pl
Benzyna po 1,2 zł?
W dniu 2010-06-16 09:57, Cavallino pisze:

Taaa, bo nikt oprócz nauczycieli publicznych szkół nie czyta nic
związanego z zawodem, ani nie musi się do roboty przygotowywać....
Daj sobie siana z tÄ… demagogiÄ….

Siana w promieniu kilkunastu km nie ma :( Dam sobie po prostu spokĂłj ;-) Howgh.

Data: 2010-06-23 15:15:29
Autor: PaPi
Benzyna po 1,2 zł?
Taaa, bo nikt oprócz nauczycieli publicznych szkół nie czyta nic
związanego z zawodem, ani nie musi się do roboty przygotowywać....

A najbardziej to sie trzeba naprzygotowywac w podstawowce, w szczegolnosci gdy "wyklada sie" WF.
BTW, ile dni w roku nauczyciel ma wolnych ? Bo jakbym nie liczyl i jakich cudow nie dodawal to nijak 28 mi wyjsc nie chce...

Data: 2010-06-23 15:19:54
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4c2208f2$1news.home.net.pl...
[...]

LOL -faktycznie.

BTW, ile dni w roku nauczyciel ma wolnych ? Bo jakbym nie liczyl i jakich cudow nie dodawal to nijak 28 mi wyjsc nie chce...

Ale piszesz o wolnych jako o dniach, że z łóżka nie musi wyłazić.
Bo czy np. dzień nauczyciela wf, który rzuci chłopakom piłę i z hasłem "grajcie sobie" prowadzi lekcję przez okno z kantorka WF-istów, z pifkiem w dłoni, można nie traktować jako dzień wolny?

Data: 2010-06-16 12:50:08
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
> [...]

To, że kilka godzin jest społecznie to już nie wiesz, to że lekcje
trzeba przygotować także pewnie nie wiesz, oceny pisze się w czasie
wolnym, ale co tam, przecieĹĽ nauczyciel pracuje kilka godzin dziennie...
[...]

taaaaa. Juz ja widze nauczycieli siedzacych tyle czasu.

moze nie znam tych z podstawowki ale znam akademickich. Wiem jak jest.

Poza tym jak masz swoje 3 przedmioty i jedziesz generalnie caly czas to samo
to chyba nie musisz sie douczac.

I na bank nie poswiecaja 40h tygodniowo bo to ja zawsze nie mam czasu a jak
ktos z nas chce sie z nauczycielami spotkac to padaja tak absurdalne godziny
jak np. 14 czy 15 bo o tej juz sa po pracy.

Icek

Data: 2010-06-16 18:04:06
Autor: Nex@pl
Benzyna po 1,2 zł?
A, akademickich :) Tosz to praktycznie nie nauczyciele ;)

Jest mała różnica jak uczysz jednego, a nie wszystkiego.

Dla mnie w podstawówce nauczyciel naprawdę musi sie narobić jak wół. Im wyżej tym większe lenie.

Data: 2010-06-16 18:40:26
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

ale emerytura to nie zaplata za ciezka prace ;)

emerytura to zasilek na zycie. Tylko, zeby to bylo godne zycie to niestety
musisz sam zbierac bo jakos trudno mi sobie wyobrazic godne zycie nawet za
1500 zlotych a juz nie mowie o 600 zl

mieszkanie, abonament TV, internet, rata za komputer, remont raz na 10 lat,
rata za najtanszy samochod, prad, gaz, woda, ogrzewanie, smieci, czynsz (bo
zakladam, ze masz swoje mieszkanie juz na emeryturze), lekarz od czasu do
czasu, leki od czasu do czasu, czasami jakis zabieg, sanatorium raz do roku,
utrzymanie roweru a na samym koncu jedzenie.

Przydaloby sie raz do roku isc do teatru i kina, czasami do knajpki (chocby
raz w roku), pojechac na wycieczke.

Czy z 1500 zlotych starczy na w/w ? Nawet gdy 2 osoby sa na emeryturze to za
3000 zlotych trudno na wszystko powyzsze uzbierac, zeby to bylo godne zycie.
A co z ubieraniem sie, meblami, sprzetami domowymi?

Icek

Data: 2010-06-18 18:35:26
Autor: Nex@pl
Benzyna po 1,2 zł?
Tu się w pełni zgadzam, ostatnio widziałem jak ojcu przyszło pisemko z zusu, że gdy uzbiera 150 000PLN na koncie w ZUSie to dostanie miesięcznie 595 złotych ;)

Dla mnie tylko to jest normalne złodziejstwo, płacisz miesięcznie po 900pln do Zusu a dostaniesz 1/3 mniej ;)

Data: 2010-06-18 19:24:41
Autor: radekp@konto.pl
Benzyna po 1,2 zł?
Fri, 18 Jun 2010 18:35:26 +0200, w
<4c1ba052$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>, "Nex@pl"
<"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał(-a):

[...]

Tak gwoli ¶cisło¶ci to na emeryturę idzie 1/5 z tego co wpłacasz do ZUS :>

Data: 2010-06-18 19:25:21
Autor: radekp@konto.pl
Benzyna po 1,2 zł?
<"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał(-a):

[...]

Autokorekta: 1/2 :).

Data: 2010-06-19 11:03:47
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

=========================

ale 900 zeta to placisz gdy prowadzisz DG albo zarabiasz minimalna.

Wiekszosc jednak pracuje na etacie i ma duzo wiecej na umowie niz minimalna.
Do tego zakladam, ze oprocentowanie takiego "wkladu" jest ponad inflacje.

Icek

Data: 2010-06-19 11:34:54
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
On Fri, 18 Jun 2010 18:35:26 +0200,  Nex@pl wrote:
[...]

Czekaj czekaj. Strona ZUS wysiadla, ale spojrzmy na
http://www.twoja-firma.pl/narzedzia/skladki-zus/

skladka emerytalna wynosi 368zl.
Bedziesz tyle wplacal przez powiedzmy 35 lat (154 tys bez odsetek),
to ile bys chcial potem dostawac przez nastepne powiedzmy 25 lat zycia
? skladka rentowa to 113 zl, no ale wypadek mozesz miec w pierwszym dniu
dzialanosci a rente bys chcial przez 50 lat :-)

A 233zl to ubezpieczenie zdrowotne - czyli na to ze w razie czego w
szpitalu cie przyjma i naprawia, bo podstawowa opieka to kosztuje
kilka zl.

J.

Data: 2010-06-19 12:11:01
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:us2p16dc1pau23m4ucdd66nbbq0mtnkomu4ax.com...
[...]

Jak to bez odsetek?
Kto¶ ma obracać moj± kas± przez 35 lat za darmo?
Dolicz drugie tyle.

to ile bys chcial potem dostawac przez nastepne powiedzmy 25 lat zycia
?

Jakie 25?
¦rednia życia faceta w Polsce to jakie¶ 75 lat, na emeryturę przechodzi się po 65.
Z mojej matematyki wychodzi 10.
Czyli nawet bez odsetek powiniene¶ dostawać grubo ponad 1000 zł.

Data: 2010-06-19 12:57:15
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
On Sat, 19 Jun 2010 12:11:01 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Przyjmijmy na razie bez odsetek, i ciesz sie ze milczaco zakladamy
pokrycie inflacji :-)

to ile bys chcial potem dostawac przez nastepne powiedzmy 25 lat zycia?
Jakie 25?
¦rednia życia faceta w Polsce to jakie¶ 75 lat, na emeryturę przechodzi się po 65.

Ja znam paru takich takich co przezyli 75. I jednego co nie dozyl 65,
ale emeryture bierze teraz zona. A i emerytury byly kiedys wczesniej.

Niestety, ale czeka was ch* zycie - dlugie, biedne i bolesne :-(
I nie ma w tym winy ZUS.

J.

Data: 2010-06-19 13:01:54
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

Wiesz co to jest ¶rednia?
Jak jednemu ZUS płaci przez 20 lat, a drugiemu wcale, to bilans wychodzi na zero.

I jednego co nie dozyl 65,
ale emeryture bierze teraz zona.
A i emerytury byly kiedys wczesniej.

Ale na to idzie kasa z podatków, a nie ze składek emerytalnych.

Data: 2010-06-19 15:09:13
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
On Sat, 19 Jun 2010 13:01:54 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Ale medycyna robi postepy i srednia rosnie.

I jednego co nie dozyl 65,
ale emeryture bierze teraz zona.
A i emerytury byly kiedys wczesniej.
Ale na to idzie kasa z podatków, a nie ze składek emerytalnych.

Akurat obecnie to chyba ze skladek. ZUS nie gromadzi pieniedzy, a
wrecz zadluzony jest.

Emeryci sa placeni z podatkow i z biezacych skladek, a dzisiejsi
pracownicy buduja sobie dlug u panstwa, ktory ich dzieci splaca.

J.

Data: 2010-06-19 15:44:08
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

Dlatego jest 10 lat na emeryturze, a nie 2.

Akurat obecnie to chyba ze skladek.

Niestety nie.
Jestem dziwnie spokojny, że bez dodatkowych wypłat dla wcze¶niejszych emerytów i zaszło¶ci, obyłoby się bez dotacji.

ZUS nie gromadzi pieniedzy, a
wrecz zadluzony jest.

Zupełnie nie o to chodzi.
Tylko o to, że bież±ce składki maj± wystarczyć na bież±ce wypłaty emerytur.

Emeryci sa placeni z podatkow i z biezacych skladek, a dzisiejsi
pracownicy buduja sobie dlug u panstwa, ktory ich dzieci splaca.

Niestety.

Data: 2010-06-23 15:26:10
Autor: PaPi
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

Takto.
Jak chcesz z odsetkami to policz utrate wartosci pieniadza.
Czyli bedziesz mial dwa razy tyle (czyli okolo 300kzl) warte dwa razy mniej (czyli warte tyle ile dzisiejsze 150).

[...]

Sredni wiek emerytalny w Polsce w roku 2006 wynosil w przypadku mezczyzn 58 lat. W przypadku kobiet 56 lat.
http://www.rp.pl/artykul/77701.html

Przy spodziewanej dlugosci zycia kobiet przechodzacych na emeryture w 2006 wynoszacym 83 lata daje 27 lat pobierania swiadczen.
Dla mezczyzn to odpowiednio 76 lat i 18 lat pobierania emerytury.

Czyli nawet bez odsetek powiniene¶ dostawać grubo ponad 1000 zł.

Nie licz odsetek bo to bez sensu.
Wychodzi to odpowiedni dla kobiety :
27 lat to 324 miesiace. 154kzl/324 = 475zl.
dla mezyczny :
18 lat to 216 miesiecy. 154kzl/216 = 713zl.

Srednia emerytura w Polsce pochodzaca z ZUS wynosi 1500 zl...
http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/113804,srednia_emerytura_wzrosnie_o_74_zl_netto.html

Data: 2010-06-23 15:33:51
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomo¶ci news:

[...]

Ale ja o odchyłach nie mówię.
Jasne, że fundowanie wcze¶niejszych emerytur przerasta każdy system.

[...]

A nie.
Dla takich co to 15 lat składaj± i 27 lat korzystaj± to może być i 100 zł, ich problem.
Ale dla tych płac±cych normalnie, ma być tak jak liczyłem.

Data: 2010-06-15 22:26:42
Autor: Shreek
Benzyna po 1,2 zł?
Cavallino napisał(a):

Czy Ty usiłujesz twierdzić, że to nauczyciel w państwowej szkole nauczy drugoklasistę angielskiego, a nie native speaker na swoich lekcjach?
Bo je¶li nie - to po co te brednie o trudzie?
Praca jak każda inna, powodów żeby była inaczej traktowana brak.

Ależ Ty pierdolisz.
Je¶li jeste¶ przekonany, że podstawówka to fabryka umiejętno¶ci to się nie dziw póĽniej, że gł±by kradn±, demoluj±, bij±...
Native speaker owszem nauczy co ma nauczyć ale uczeń jak był chamem tak nim zostanie.
Szkoła została zepchnięta na margines bo przecież niczego nie uczy no i mamy efekty takie jak opisne na tej grupie o kradzieży znaczka L.

Jak to kiedy¶ powiedział kto¶ (chyba Bismarck): Jak nie zapłacisz dobrze nauczycielowi to będziesz póĽniej dwa razy tyle płacić policjantowi...

--
M.

Data: 2010-06-15 23:49:14
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv8nm7$lst$1news.onet.pl...
Cavallino napisał(a):

[...]

Nie, jestem przekonany do czego¶ odwrotnego.
Tak jak jestem przekonany, że Twój wychowawca, razem z ojcem, za mało pacha używali, że sobie na takie chamstwo na grupach pozwalasz.

Data: 2010-06-16 20:12:40
Autor: Shreek
Benzyna po 1,2 zł?
Cavallino napisał(a):

Nie, jestem przekonany do czego¶ odwrotnego.
Tak jak jestem przekonany, że Twój wychowawca, razem z ojcem, za mało pacha używali, że sobie na takie chamstwo na grupach pozwalasz.

Ojoj...
Jako¶ mam nieodparte wrażenie, że to wła¶nie Ty odgrywasz rolę zarozumiałego chama na tej i nie tylko grupie.
No chyba, że kto¶ się pod Twój nick podszywa.

--
M.

Data: 2010-06-16 21:20:55
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hvb46q$7u6$2news.onet.pl...
Cavallino napisał(a):

[...]

A co, nie pamiętasz co napisałe¶?
No to wróć i przeczytaj.

Data: 2010-06-16 21:57:40
Autor: Shreek
Benzyna po 1,2 zł?
Cavallino napisał(a):

A co, nie pamiętasz co napisałe¶?
No to wróć i przeczytaj.

Pamiętam, no i...
Pierwsza linijka mojej wypowiedzi była efektem wkurzenia Twoim protekcjonalnym tonem.
No ale przecież to nic, że według Ciebie wszyscy kończ±cy szkoły państwowe to niedouczone typy - przecież szkoła państowa nic nie uczy.
Tak wiem, dzieciństwie zajmowały się Tob± sowicie opłacane guwernantki, póĽniej miałe¶ już tylko prywatnych nauczycieli, wszystkie dyplomy jakie masz s± również podbite piecz±tkami prywatnych szkół.

Twoje dzieci (je¶li masz) chodz± do państwowej szkoły? Je¶li tak to je wypisz bo cofn± się tam w rozwoju. W społecznych ucz± lepiej - szczególnie tego jak mieć do wszstkiego prawo i o wszystko pretensje (przecież płacisz to musisz dostać).

--
M.

Data: 2010-06-16 22:32:19
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hvbabn$rkc$1news.onet.pl...
Cavallino napisał(a):

A co, nie pamiętasz co napisałe¶?
No to wróć i przeczytaj.

Pamiętam, no i...
Pierwsza linijka mojej wypowiedzi była efektem wkurzenia Twoim protekcjonalnym tonem.

A nie warto się opanować zanim się co¶ napisze, tylko wyjeżdżać z takim tekstem bez powodu?
Jeste¶ nauczycielem, ze wzi±łe¶ to do siebie?

No ale przecież to nic, że według Ciebie wszyscy kończ±cy szkoły państwowe to niedouczone typy

Nie zrozumiałe¶.
Mówiłem raczej o nauczycielach, a nie o uczniach.
S± tacy którzy mimo wszystko się czego¶ naucz±, głównie dzięki własnej pracy, bo nie na lekcji przecież.

Twoje dzieci (je¶li masz) chodz± do państwowej szkoły?

Oczywi¶cie.
St±d te obserwacje.
Miałem nadzieję że co¶ się zmieniło od czasu mojej edukacji, niestety niewiele.
Dalej jedyny preferowany sposób nauki to w domu ksi±żka w łapę i zakuwać.
Na tym co nauczyciel na lekcji zrobi daleko nie zajedziesz.
Tyle że tak to się można i z internetu uczyć.

W społecznych ucz± lepiej -

A tego to nie wiem, nie korzystałem.

Data: 2010-06-17 07:52:37
Autor: Shreek
Benzyna po 1,2 zł?
Cavallino napisał(a):

A nie warto się opanować zanim się co¶ napisze, tylko wyjeżdżać z takim tekstem bez powodu?
Jeste¶ nauczycielem, ze wzi±łe¶ to do siebie?

Owszem.
Tyle, że mam pewne porównanie bo robię w projektach edukacyjnych finansowanych przez UE w których za duuużo większ± kasę nakłada się na instruktora mniejsze obowi±zki mimo, że musi spełniać większe wymagania.
Zajęcia s± organizowane wła¶nie w trybie - przyjdĽ, dowiedz się, zainteresuj a reszty doucz się sam.
No i co ciekawe - wszyscy uczestnicy s± super zadowoleni bo przecież to nie państwowa szkoła. Tyle, że jest jedna różnica - uczeń tam wie, że je¶li nie ma ochoty, czasu, motywacji to sobie może odpu¶cić. Nikt go na siłę nie trzyma.

Więc dla tego wnerwia mnie takie psioczenie na państwow± edukację, gdzie spora czę¶ć uczniów ma wszystko w dupie a nauczyciele musz± się z nimi użerać, wymy¶lać metody, robić zajęcia pozalekcyjne, analizować itp itd zamiast zwyczajnie powiedzieć - "nie masz ochoty mnie chłopczyku słuchać - idĽ do domu, pobaw się..." i zaj±ć się tymi, którzy chc±. W efekcie cała para idzie w gwizdek bo jeden z drugim olewaczem dostaj± pałę a belfer musi się z tego tłumaczyć zamiast ten czas po¶więcić uczniom, którzy tego chc±.

Niestety, edukacja państwowa nie jest i nie będzie dobrze płatna. Nie jest i nie będzie dobrowolna. W zwi±zku z tym, je¶li co¶ jest przymusowe i w dodatku słabo dofinansowane to nie ma co liczyć na dobre efekty.

--
M.

Data: 2010-06-17 09:20:23
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hvcd79$8rh$1news.onet.pl...
Cavallino napisał(a):

[...]

No i może to Ci się podoba.
Mnie nie.
To jest dobre, ale na studiach, ggdzie uczysz się tego co sam sobie wybrałe¶.
Nie w podstawówce, w której kto¶ Ci narzuca bzdury które musisz zapamiętać, tylko po to żeby już nigdy w życiu z tego nie skorzystać.

Więc dla tego wnerwia mnie takie psioczenie na państwow± edukację

A mnie wnerwia państwowa edukacja, wła¶nie z powyższych powodów.

[...]

Widać o jakiej¶ innej szkole mówisz.
Niestety, nawet na tych zajęciach pozalekcyjnych nikt nie wykazuje większego zainteresowania dla tego co robi.
A mówię o jednej z lepszych szkół w mie¶cie.
Wolę sobie nie wyobrażać co jest w gorszych.

Niestety, edukacja państwowa nie jest i nie będzie dobrze płatna. Nie jest i nie będzie dobrowolna. W zwi±zku z tym, je¶li co¶ jest przymusowe i w dodatku słabo dofinansowane to nie ma co liczyć na dobre efekty.

Nie jest przymusowe.
Jak się komu¶ nie chce, to zawód powinien zmienić.

Data: 2010-06-17 21:51:19
Autor: Shreek
Benzyna po 1,2 zł?
Cavallino napisał(a):

No i może to Ci się podoba.
Mnie nie.

Widzisz. Paradoks jest w tym, że jak nie uczysz na siłę to nagle kto¶ zaczyna się sam uczyć a jak nie chce to nie musi.
Jak w szkole państwowej łaż± za uczniem bo musi zdać to wszyscy maj± pretensje a jak w tym przypadku go normalnie skre¶l± z listy to jest OK i szkoła wręcz prestiżu nabiera.

To jest dobre, ale na studiach, ggdzie uczysz się tego co sam sobie wybrałe¶.
Nie w podstawówce, w której kto¶ Ci narzuca bzdury które musisz zapamiętać, tylko po to żeby już nigdy w życiu z tego nie skorzystać.

Typowe podej¶cie malkontenta: to mi nie będzie potrzebne, tamto też nie.
Nie wiem co robisz w życiu, może wykonujesz prost± czynno¶ć za któr± bierzesz kupę kasy, nie wiem. Może wbijasz gwoĽdzie a może jako księgowy interesujesz się tylko nowelizacjami przepisów podatkowych i ich interpretacj± przez US...
Tylko pomy¶l - czy twoje życie było aż tak zaplanowane? Może już w podstawówce wiedziałe¶ co ci się przyda a co nie.

Więc je¶li jeste¶ taki pewny to ogranicz naukę swoich dzieci do tego co TY uznasz za przydatne. Niech się naucz± czytać (niekoniecznie rozumieć), pisać i liczyć w podstawowym zakresie. Może np. według Ciebie uczenie się kodeksu wykroczeń byłoby bardziej sensowne niż poznanie kilku reakcji chemicznych. Przecież reszta bzdur może się nie przydać.

[...]

Zapisz więc dzieci do gorszej szkoły na wsi - może się okazać, że będziesz zaskoczony.

Nie jest przymusowe.
Jak się komu¶ nie chce, to zawód powinien zmienić.

Je¶li nie podoba Ci się państwowa szkoła to możesz zapisać dzieci do prywatnej lub uczyć je sam.

A co do zmiany zawodu - masz rację. Komu się nie chce ten niech robi to co mu się chce. Tylko wiesz, kilka zawodów już przerobiłem i w edukacji sytuacja jest dosyć patologiczna - przychodz± ludzie z pomysłem, z energi± czasem zapaleńcy - co dostaj±? Dziadowsk± pensję. Mało tego, rok, dwa i jak nie s± twardzi to siadaj± psychicznie - albo rezygnuj± z zawodu albo zaczynaj± pracować tak aby praca ich najmniej bolała.
Może tego nie zrozumiesz ale postaraj się uwierzyć w to co piszę bo miałem okazję pracować w warsztacie gdzie po dniu roboty ledwo stałem, w zimie kiedy czasem zapominasz czy masz jeszcze palce, pracowałem też w cieplutkim biurze za ekranem komputerka, robiłem też na swoim w garniturze i z teczk± i powiem Ci, że edukacja to nie jest robota jak się niektórym wydaje dla wszystkich.

--
M.

Data: 2010-06-17 23:27:08
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hvdubs$4v1$1news.onet.pl...
Cavallino napisał(a):

No i może to Ci się podoba.
Mnie nie.

Widzisz. Paradoks jest w tym, że jak nie uczysz na siłę to nagle kto¶ zaczyna się sam uczyć a jak nie chce to nie musi.

To oczywi¶cie jest prawda.
Ale jakby obok tematu.
Zapewniam Cię, że ucznia można też nauczyć ciekawie prowadz±c lekcje, zamiast podania stron które ma przeczytać i z których jutro odpytasz.

Nie w podstawówce, w której kto¶ Ci narzuca bzdury które musisz zapamiętać, tylko po to żeby już nigdy w życiu z tego nie skorzystać.

Typowe podej¶cie malkontenta

Nie - typowe podej¶cie my¶l±cego człowieka.
Który wymaga od szkoły, aby również uczyła, a nie tylko sprawdzało co się uczeń sam nauczył.

Tylko pomy¶l - czy twoje życie było aż tak zaplanowane? Może już w podstawówce wiedziałe¶ co ci się przyda a co nie.

Oczywi¶cie.
I były przedmioty, na które chodziłem z ciekawo¶ci±, bo nauczyciele je dobrze prowadzili.
A były takie, na które nikt normalny z własnj woli by nie poszedł.

Zmieniło się to w liceum, w którym nikt nie miał czasu na uczenie uczniów.

Więc je¶li jeste¶ taki pewny to ogranicz naukę swoich dzieci do tego co TY uznasz za przydatne.

Zupełnie nie o to chodzi.
Bardziej już, żeby z tych wszystkich obowi±zkowych przedmiotów spróbować ucznia nimi zainteresować.
A nie zainteresować swoimi wymaganiami.

Może np. według Ciebie uczenie się kodeksu wykroczeń byłoby bardziej sensowne niż poznanie kilku reakcji chemicznych.

Wła¶nie że nie, na wszystko dobrze prowadzone powinien być czas.
Na co¶ Ľle prowadzone - szkoda czasu.

[...]

Nie będę dowoził dzieciaków na wie¶, skoro maj± szkołę pod nosem.

Nie jest przymusowe.
Jak się komu¶ nie chce, to zawód powinien zmienić.

Je¶li nie podoba Ci się państwowa szkoła to możesz

Co ja mogę to moja sprawa, a nie Twoja.
Nauczyciel jest od dobrego nauczania - za to mu płac±, a nie od porad dla rodziców, że musi im się podobać.

zapisać dzieci do prywatnej lub uczyć je sam.

Zapłać, to tak zrobię.

[...]

I z miejsca staj± się starymi pierdzielnikami, tak jak ich koledzy z większym stażem?
I czemu naprawdę uważasz, że to jest moja wina, więc powinienem w poczuciu winy cieszyć się, że Ľle pracuj±?

powiem Ci, że edukacja to nie jest robota jak się niektórym wydaje dla wszystkich.

Nikt nie mówi że jest.
Gorzej, że ci dla których nie jest, nie odchodz± z zawodu, tylko zostaj± w tych szkołach i je psuj±.

Data: 2010-06-18 15:53:23
Autor: Shreek
Benzyna po 1,2 zł?
Cavallino napisał(a):

Zapewniam Cię, że ucznia można też nauczyć ciekawie prowadz±c lekcje, zamiast podania stron które ma przeczytać i z których jutro odpytasz.

Z pewno¶ci±. Tylko w fajnie by było gdyby nie było obowi±zku szkolengo.
PRzychodzi dzieciak do szkoły - próbuje się go nauczyć czego¶ raz, drugi, trzeci - jak nie wychodzi to co?
Wiesz, dla dzieci ciekawe lekcje to takie na których jest zabawa. Niestety na egzaminach nie sprawdzaj± czy się umiesz ładnie bawić.

Nie - typowe podej¶cie my¶l±cego człowieka.
Który wymaga od szkoły, aby również uczyła, a nie tylko sprawdzało co się uczeń sam nauczył.

Podej¶cie my¶l±cego człowieka, że:
- szkoła ma nauczyć
- szkoła ma wychować
- szkoła ma się dostosować
a Ty będziesz patrzeć jak Twoje dziecko staje się geniuszem.

Tyle, że mało kto już się chce uczyć bo takie wzorce z domu wynosi. Jak pokazujesz swojemu dziecku, że warto się uczyć? Robisz co¶ w tym temacie? Czy tylko narzekasz - oj jakich bzdur cię tam pani uczy.
Pamiętaj jeszcze jedno - w uczeniu dzieci nie tylko chodzi o to aby się czego¶ nauczyć.

Tylko pomy¶l - czy twoje życie było aż tak zaplanowane? Może już w podstawówce wiedziałe¶ co ci się przyda a co nie.

Oczywi¶cie.

Wow. Jestem pod wrażeniem.
Ciekawe co by¶ zrobił jakby Ci się pogl±d zmienił.

I były przedmioty, na które chodziłem z ciekawo¶ci±, bo nauczyciele je dobrze prowadzili.
A były takie, na które nikt normalny z własnj woli by nie poszedł.

No i prawidłowo.

Wła¶nie że nie, na wszystko dobrze prowadzone powinien być czas.
Na co¶ Ľle prowadzone - szkoda czasu.

Tylko, że Ľle lub dobrze prowadzone to kwestia też ucznia. Jednemu podoba się to innemu co innego.
Więc prowadĽ dziecko na matematykę do jednej szkoły a na polski do drugiej - bo tak mu nauczyciele przypasuj±.

Nie będę dowoził dzieciaków na wie¶, skoro maj± szkołę pod nosem.

No to korzystasz z czego¶ tylko dla tego, że jest pod nosem i marudzisz?
Je¶li masz tak bardzo wyrobione zdanie na temat szkół a głównym kryterium wyboru była odległo¶ć od domu to przepraszam, o czym my tu rozmiawiamy.

Je¶li nie podoba Ci się państwowa szkoła to możesz

Co ja mogę to moja sprawa, a nie Twoja.

Do mnie piłe¶, że mocno pojechałem a sam piszesz jak burak.
W tym temacie je DOKŁADNIE wiem co możesz bo znam przpisy, które to reguluj±.

Nauczyciel jest od dobrego nauczania - za to mu płac±, a nie od porad dla rodziców, że musi im się podobać.

Wszyscy tak my¶l±, a póĽniej jak nie wiedz± co z dzieciakime zrobić to do szkoły po poradę lec±.

zapisać dzieci do prywatnej lub uczyć je sam.

Zapłać, to tak zrobię.

Jak Ci się repertuar telewizji publicznej nie spodoba to lecisz do s±siada aby ci za kablówkę zapłacił?

I z miejsca staj± się starymi pierdzielnikami, tak jak ich koledzy z większym stażem?
I czemu naprawdę uważasz, że to jest moja wina, więc powinienem w poczuciu winy cieszyć się, że Ľle pracuj±?

Tak nie uważam. Je¶li nie podoba ci się jako¶ć usług powiedzmy Twojego dentysty to dalej do niego chodzisz, wypominasz jak to on ma dobrze, jak± ma lekk± pracę, ile kasy zarabia, czy idziesz do innego?

Popatrzmy na to realnie. Chcesz aby kto¶ Twoje dziecko nauczył np jakiego¶ trudnego wiersza. OK. Przychodzisz do mnie i rozmawiamy w tym temacie - Ty stawiasz oczekiwania a ja warunki jakie powinno spełnić Twoje dziecko.
Ponieważ jest to człowiek więc umawiam się z Tob±, że za dwa dni zweryfikujemy osi±gnięcia.
Za dwa dni się okazuje, że nic z tego. Dzieciak nic nie umie bo mimo, że próbowałem to nie dałem rady. Przyczyn może być wiele (może mu się moja gęba nie podobać). Uczciwie mówię aby¶ poszukał innego nauczyciela.
Czy takie postawienie sprawy będzie problemem.

Natomiast Ty podprowadzasz dziecko pod bramę szkoły i mówisz nauczcie go czego¶ byle przydatnego i skutecznie.

Nikt nie mówi że jest.
Gorzej, że ci dla których nie jest, nie odchodz± z zawodu, tylko zostaj± w tych szkołach i je psuj±.

Może w tym problem. Widać Ci którzy by się nadawali nie chc± tego robić i maj± w dupie przywileje emerytalne, pensum dydaktyczne itp.
Wymy¶l jak to zmienić. Też, się czasem zastanawiam czym przyci±gn±ć dobrych pracowników - niestety liczy się kasa. Im kto¶ jest lepszy tym droższy :-)

No dobra.
Nie chcę się już produkować bo i grupa jakby w innym temacie działa.

--
M.

Data: 2010-06-18 17:08:02
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Wiesz, dla dzieci ciekawe lekcje to takie na których jest zabawa. Niestety na egzaminach nie sprawdzaj± czy się umiesz ładnie bawić.

I na tym polega sztuka, uczyć tak żeby nie zanudzić i też nie zwalać całej roboty na ucznia.
Nikt nie mówił, że ma być lekko.

[...]

Dokładnie.
W kwestii wychowania - fajnie by było, żeby chociaż nie zepsuła tego co wyniesie z domu.

Tyle, że mało kto już się chce uczyć bo takie wzorce z domu wynosi.

I bardzo dobrze.
Uczyć ma nauczyciel, uczeń ma umieć.

Pamiętaj jeszcze jedno - w uczeniu dzieci nie tylko chodzi o to aby się czego¶ nauczyć.

To Ty pamiętaj, ja nie jestem nauczycielem.

[...]

Albo co¶ Ľle napisałem, albo za dużo wyci±łe¶, bo jakie¶ bzdury wyszły.

I były przedmioty, na które chodziłem z ciekawo¶ci±, bo nauczyciele je dobrze prowadzili.
A były takie, na które nikt normalny z własnj woli by nie poszedł.

No i prawidłowo.

Nieprawidłowo.
Ucz±cy tych drugi powinni rowy kopać, a do szkoły się nie zbliżać.

Wła¶nie że nie, na wszystko dobrze prowadzone powinien być czas.
Na co¶ Ľle prowadzone - szkoda czasu.

Tylko, że Ľle lub dobrze prowadzone to kwestia też ucznia.

Jasne.
Zawsze to wina ucznia.

Moja też była wina, że np. fizykę w podstawówce miałem w małym palcu, a po przyj¶ciu do liceum nie nauczyłem się nic.
Tylko moja, a nie nauczycielki która nie miała czasu prowadzić lekcji, bo zajęta była dyrektorowaniem.

Nie będę dowoził dzieciaków na wie¶, skoro maj± szkołę pod nosem.

No to korzystasz z czego¶ tylko dla tego, że jest pod nosem i marudzisz?

A co, jest zakaz korzystania, czy zakaz krytykowania nierobów?

Je¶li masz tak bardzo wyrobione zdanie na temat szkół a głównym kryterium wyboru była odległo¶ć od domu

A co miało być?
Nie mam złudzeń co do polskiego systemu szkolnictwa.
Trzeba przez to marnotrawienie czasu przej¶ć i tyle.
Czasu szkoda, ale obowi±zek jest, więc trzeba.

to przepraszam, o czym my tu rozmiawiamy.

Nie wiem, obrażasz się na rzeczywisto¶ć, ja po prostu j± przedstawiam jaka jest.

Je¶li nie podoba Ci się państwowa szkoła to możesz

Co ja mogę to moja sprawa, a nie Twoja.

Do mnie piłe¶, że mocno pojechałem a sam piszesz jak burak.

Masz ostro pokopane pok kopuł±, je¶li usiłujesz twierdzić, że masz prawo decydować o moich wyborach.
Jesli kto¶ tu buraczy to Ty.

Nauczyciel jest od dobrego nauczania - za to mu płac±, a nie od porad dla rodziców, że musi im się podobać.

Wszyscy tak my¶l±, a póĽniej jak nie wiedz± co z dzieciakime zrobić to do szkoły po poradę lec±.

¬le trafiłe¶, nie mój przypadek.
Jak jak już lecę do szkoły, to dyrektora do pionu ustawić, jak szkoła kolejny raz co¶ zawali.

zapisać dzieci do prywatnej lub uczyć je sam.

Zapłać, to tak zrobię.

Jak Ci się repertuar telewizji publicznej nie spodoba to lecisz do s±siada aby ci za kablówkę zapłacił?

Je¶li s±siad się wym±drza i odbiera mi prawo do krytyki, to na pewno taki argument dostanie.

[...]

Dalej do niego chodzę i wypominam mu że Ľle pracuje.
Nie zamierzam drugi raz płacić za to samo.

Ale chętnie bym poodbierał kasę nauczycielom z państówek, niechby kasa szła za dzieciakiem, tak żeby to rodzić decydował gdzie j± wydawać, a nie dyrektor szkoły z nadania politycznego.

Popatrzmy na to realnie. Chcesz aby kto¶ Twoje dziecko nauczył np jakiego¶ trudnego wiersza.

Nie chcę.
Wolę żeby nauczył dziecko jak ma się SAMO uczyć, tego co mu potrzebne.

I z tym szkoła ma problem.

Natomiast Ty podprowadzasz dziecko pod bramę szkoły i mówisz nauczcie go czego¶ byle przydatnego i skutecznie.

Zaczyna się od tego, że mi bior± kasę na darmozjadów, którym się pracować nie chce.
Gdyby nie brali przymusowo, nie byłoby tematu, posłałbym dziecko za t± kasę tam, gdzie nauczycielom się chce.

[...]

Jak tylko będę aspirował na ministra edukacji.
Do tego czasu - nie mój problem.
Ja swoj± firm± sam zarz±dzam i nie każę tego robić komu¶ i to za darmo.

Data: 2010-06-18 19:17:37
Autor: Shreek
Benzyna po 1,2 zł?
Cavallino napisał(a):

[...]

No to ujmę tak. W tej kwestii już przegrałe¶.

I bardzo dobrze.
Uczyć ma nauczyciel, uczeń ma umieć.

No wła¶nie. Więc może zastosujemy wobec ucznia Twój argument "za mało używali pacha..." - skoro wiesz czym uczyć to po co Ci nauczyciel.

Pamiętaj jeszcze jedno - w uczeniu dzieci nie tylko chodzi o to aby się czego¶ nauczyć.
To Ty pamiętaj, ja nie jestem nauczycielem.

Ja pamiętem.

Tylko, że Ľle lub dobrze prowadzone to kwestia też ucznia.
Jasne.
Zawsze to wina ucznia.

Nie twierdzę, że nie ma nauczycieli, którzy Ľle wykonuj± pracę - tak jak w każdym innym zawodzie. Ale tu nie ma o czym dyskutować - po prostu nie powinien mieć klientów.
Tylko, że ci klienci w większo¶ci przypadków nie bardzo chc±.
No i s± jeszcze rodzice, którzy robi± szkole kreci± robotę.

Moja też była wina, że np. fizykę w podstawówce miałem w małym palcu, a po przyj¶ciu do liceum nie nauczyłem się nic.

Z pewno¶ci± miałe¶ kolegów którzy t± sam± fizykę mieli nie w małym palcu ale w dupie.

A co, jest zakaz korzystania, czy zakaz krytykowania nierobów?

Jak nic nie robi± to krytykuj. Dziwne, że ta szkoła jeszcze działa. Nic nie robi± a mimo to uczniowie j± kończ±, ucz± się dalej, niektórzy dostaj± się na studia i póĽniej zaczynaj± pierniczyć, że szkoła ich nic nie nauczyła.

A co miało być?
Nie mam złudzeń co do polskiego systemu szkolnictwa.

My¶lisz, że za granic± jest już cudownie? Miałem okazję parę lat temu obserwować szkolnictwo we francji (zawodówki i technika). Powiem tak: tamci uczniowie przy naszych to gł±by - potrafi± tylko postępować zgodnie z instrukcj±. My¶lenia się od nich nie wymaga.

Trzeba przez to marnotrawienie czasu przej¶ć i tyle.
Czasu szkoda, ale obowi±zek jest, więc trzeba.

Zrozum, że nie ma obowi±zku. Je¶li chcesz to możesz dziecko uczyć sam i tylko je podsyłać na egzaminy. Nie jest to proste ale da się załatwić.

Masz ostro pokopane pok kopuł±, je¶li usiłujesz twierdzić, że masz prawo decydować o moich wyborach.
Jesli kto¶ tu buraczy to Ty.

Nie bardzo rozumiem, gdzie decyduję o Twoich wyborach.
Je¶li mówię, że możesz co¶ zrobić to nie znaczy, że masz to zrobić.

Wszyscy tak my¶l±, a póĽniej jak nie wiedz± co z dzieciakime zrobić to do szkoły po poradę lec±.
¬le trafiłe¶, nie mój przypadek.

Nie próbowałem trafiać - mówię, że tak jest.
A co cię czeka w przyszłosci to sam nie wiesz.

Jak jak już lecę do szkoły, to dyrektora do pionu ustawić, jak szkoła kolejny raz co¶ zawali.

No i ten dyrektor z pewno¶ci± przed Tob± na baczno¶ć stoi.
Je¶li jest co¶ zawalone to powienien sprz±dzić notatkę ze spotkania z Tob±, cytuj±c co trzeba i się do sprawy ustosunkować. Ewentualnie wyci±gn±ć konsekwencje od odpowiedzialnych.
Je¶li natomiast przychodzisz z niejasnymi roszczeniami to powinien Cię szybko spławić.

Jak Ci się repertuar telewizji publicznej nie spodoba to lecisz do s±siada aby ci za kablówkę zapłacił?
Je¶li s±siad się wym±drza i odbiera mi prawo do krytyki, to na pewno taki argument dostanie.

Znaczy się jak ma Ci to prawo odebrać?
Widzę, że Twoje pogl±dy s± oparte na samych prawach, je¶li tylko trochę kto¶ ci je będzie się starał ograniczyć to zaczniesz gadać bez sensu.
A jak±¶ samokrytykę masz?

Dalej do niego chodzę i wypominam mu że Ľle pracuje.
Nie zamierzam drugi raz płacić za to samo.

No dobrze - przychodzisz z reklamacj± a on j± robi.
Przy kolejnej wizycie znów co¶ spieprzy więc znów przyjdziesz z rekllamacj± - no i dentysta poprawi.
W sumie zgodnie z zasadami usług ale nie wiem czy by¶ go nie zmienił.

Ale chętnie bym poodbierał kasę nauczycielom z państówek, niechby kasa szła za dzieciakiem, tak żeby to rodzić decydował gdzie j± wydawać, a nie dyrektor szkoły z nadania politycznego.

No, to może niedługo się to uda urzeczywistnić. S± pewne projekty, zamiary... Tyle, że będzie tak, że w standardzie dostaniesz za t± budżetow± kasę taki ochłap szkoły - totalne minimum.
Za resztę niestety trzeba będzie dopłacić - kółka, zajęcia poza lekcyjne, dodatkowy język, przebywanie na ¶wietlicy.
Niestety edukacja kosztuje i to dużo.

Popatrzmy na to realnie. Chcesz aby kto¶ Twoje dziecko nauczył np jakiego¶ trudnego wiersza.
Nie chcę.
Wolę żeby nauczył dziecko jak ma się SAMO uczyć, tego co mu potrzebne.

Oczywi¶cie Twoje dziecko jest już tak ¶wiadome, że dokładnie wie co jest mu potrzebne.
Teraz możliwo¶ć samodzielnej nauki jest ogromna a mimo to, te dzieci, które wiedz± jak i gdzie się uczyć to i tak wybieraj± "nasz± klasę", "fotkę" itp inny badziew.
Bo wychodz± z jednego prostego założenia - NIC NIE JEST IM POTRZEBNE bo od zaspokajania potrzeb maj± rodziców. Nie to, abym krytykował - taka jest natura dzieci.

Zaczyna się od tego, że mi bior± kasę na darmozjadów, którym się pracować nie chce.

Eee, no tutaj to już temat rzeka. Na co bior± kasę. To Ty musisz tylko siedzieć i krytykować bo takich przykładów jak państwowe szkolnictwo to s± tysi±ce.

Gdyby nie brali przymusowo, nie byłoby tematu, posłałbym dziecko za t± kasę tam, gdzie nauczycielom się chce.

Jak my¶lisz? Jaka czę¶ć Twoich podatków trafia na szkolnictwo? Nawet jakby Ci zwrócili t± czę¶ć Twojego podatku to podejżewam że by¶ musiał sporo dopłacić za prywatn± solidn± naukę.

--
M.

Data: 2010-06-18 21:35:08
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hvg9nn$9i8$1news.onet.pl...
Cavallino napisał(a):

[...]

ROTFL !!!
W co i z kim?
Bo chyba nie z z Tob± w prawidłowo¶ci oceny polskiej o¶wiaty?

I bardzo dobrze.
Uczyć ma nauczyciel, uczeń ma umieć.

No wła¶nie. Więc może zastosujemy wobec ucznia Twój argument "za mało używali pacha..."

Nie mam nic przeciwko.

Pamiętaj jeszcze jedno - w uczeniu dzieci nie tylko chodzi o to aby się czego¶ nauczyć.
To Ty pamiętaj, ja nie jestem nauczycielem.

Ja pamiętem.

Nie widać.
No chyba że chodzi Ci o to, że głownym celem jest danie zajęcia nauczycielom.
A bardziej pensji.

Moja też była wina, że np. fizykę w podstawówce miałem w małym palcu, a po przyj¶ciu do liceum nie nauczyłem się nic.

Z pewno¶ci± miałe¶ kolegów którzy t± sam± fizykę mieli nie w małym palcu ale w dupie.

Miałem.
Ale ja nie mówię o tym, że szkoła matołów nic nie nauczy.
Problem jest, że nawet zdolnych uczniów nie bardzo.
To że matoł musi zakuwać, żeby zaległo¶ci nadrabiać, jest oczywiste.
Ale skoro musi zakuwać najlepszy uczeń, no co maj± zrobić ci słabsi?

A co, jest zakaz korzystania, czy zakaz krytykowania nierobów?

Jak nic nie robi± to krytykuj.

No i wła¶nie to robię.
A ty mi wyjeżdżasz z p....leniem.

Dziwne, że ta szkoła jeszcze działa.

Też się dziwię.

Nie mam złudzeń co do polskiego systemu szkolnictwa.

My¶lisz, że za granic± jest już cudownie?

Nie.
Miałem łebka z Francji z wymiany w domu, wiem że nic lepiej nie jest.
Ale może chociaż bez stresowania uczniów.

[...]

Jak tylko mi oddasz moj± kasę, któr± państwo mi zabrało na utrzymanie nauczycieli w szkołach.

Nie bardzo rozumiem, gdzie decyduję o Twoich wyborach.

Ano wła¶nie.
I na tym że nie rozumiesz polega problem.

Jak jak już lecę do szkoły, to dyrektora do pionu ustawić, jak szkoła kolejny raz co¶ zawali.

No i ten dyrektor z pewno¶ci± przed Tob± na baczno¶ć stoi.

Grzecznie przeprasza i szybko załatwia dan± rzecz.
To mi wystarcza.

Je¶li jest co¶ zawalone to powienien sprz±dzić notatkę ze spotkania z Tob±, cytuj±c co trzeba i się do sprawy ustosunkować. Ewentualnie wyci±gn±ć konsekwencje od odpowiedzialnych.

No dokładnie w tym celu chadzam.
Np. nauczyciel każe kupić ksi±żkę do języka za 100 zł.
Po miesi±cu nauczyciel się zmienia i każe kupić inn±, bo on z takiej będzie nauczał.

Zrezygnował z tego pomysłu na następnej lekcji po mojej wizycie u dyrektora, więc cel został osi±gnięty.

Je¶li natomiast przychodzisz z niejasnymi roszczeniami to powinien Cię szybko spławić.

Bez dwóch zdań.
Ja nie mam roszczeń, ż±dam tylko my¶lenia od pracowników szkoły.

Je¶li s±siad się wym±drza i odbiera mi prawo do krytyki, to na pewno taki argument dostanie.

Znaczy się jak ma Ci to prawo odebrać?

Pyskuj±c na mnie, że ¶miem krytykować co¶ co Ľle działa.
Tak jak Ty na pocz±tku.

Widzę, że Twoje pogl±dy s± oparte na samych prawach,

Generalnie takie mam postrzeganie ¶wiata.
Je¶li kto¶ żyje z mojej kasy, to on ma obowi±zki, a ja prawo wymagać.

[...]

Trafiłe¶ dobrze, nie zmieniam.
A nawet większy problem mam z rodzinnym, jedyne co mnie trzyma, to że nie muszę auta odpalać, żeby się do niego dostać.

No, to może niedługo się to uda urzeczywistnić. S± pewne projekty, zamiary... Tyle, że będzie tak, że w standardzie dostaniesz za t± budżetow± kasę taki ochłap szkoły - totalne minimum.

A będzie można dopłacić, ale w prywatnej szkole?
A państwo da TYLE SAMO za ucznia prywatnej, co państwowej?
No to ja jestem za.

Wolę żeby nauczył dziecko jak ma się SAMO uczyć, tego co mu potrzebne.

Oczywi¶cie Twoje dziecko jest już tak ¶wiadome, że dokładnie wie co jest mu potrzebne.

Nie o to chodzi.
Chodzi żeby nabierało zdolno¶ci i zainteresowań, a nie wiedzy encyklopedycznej.
Trochę się tu poprawiło przez 30 lat (np. prezentacje na ocenę) ale dużo za mało.

Gdyby nie brali przymusowo, nie byłoby tematu, posłałbym dziecko za t± kasę tam, gdzie nauczycielom się chce.

Jak my¶lisz? Jaka czę¶ć Twoich podatków trafia na szkolnictwo?

Niestetotne.
Ma trafiać 0 % tam, gdzie dziecka nie posyłam.

Nawet jakby Ci zwrócili t± czę¶ć Twojego podatku to podejżewam że by¶ musiał sporo dopłacić za prywatn± solidn± naukę.

Za swoj± dopłaciłem, dopłacę pewnie i za dzieciaki.
Mog± się okazać zbyt zniechęcone nauk± w państwowej szkole do czasu studiów.
Chociaż syn, mimo że zdolny, to niestety leniwy, a jednak zdolny egzamin gimnazjalny zdał dużo lepiej niż ¶rednia krajowa, nie powinien mieć problemów z dostaniem się do wybranego liceum, więc może jako¶ i na darmowe studia się w¶lizgnie jako¶.

Data: 2010-06-18 23:09:06
Autor: Shreek
Benzyna po 1,2 zł?
Cavallino napisał(a):

ROTFL !!!
W co i z kim?
Bo chyba nie z z Tob± w prawidłowo¶ci oceny polskiej o¶wiaty?

Z samym sob± :-)

[...]

Je¶li znasz jakiego¶ inteligentnego ucznia to uwierz, że on zakuwać nie musi. Ci co zakuwaj± maj± tylko wysokie ambicje.

No dokładnie w tym celu chadzam.
Np. nauczyciel każe kupić ksi±żkę do języka za 100 zł.
Po miesi±cu nauczyciel się zmienia i każe kupić inn±, bo on z takiej będzie nauczał.

Może tamten zły nauczyciel był i zatrudnili nowego - lepszego. No i z lepsz± ksi±żk± - a ty mu szyki psujesz :-)

Znaczy się jak ma Ci to prawo odebrać?

Pyskuj±c na mnie, że ¶miem krytykować co¶ co Ľle działa.
Tak jak Ty na pocz±tku.

No wła¶nie to był mój problem. W sumie mogłem zignorować Twoje utyskiwania jak w większo¶ci przypadków robię. Nie wiem, może miałem zły dzień i w efekcie dałem się wci±gn±ć w ten popis grafomanii.

Je¶li kto¶ żyje z mojej kasy, to on ma obowi±zki, a ja prawo wymagać.

No to w sumie Ty chyba niewiele robisz tylko wymagasz. Szkoła, policja, służba zdrowia, ZUS, US, rz±d itp. itd. wszyscy żyj± z Twojej kasy... No i pewnie każdemu z nich jest co zarzucić. Ja wiem - szkole najłatwiej, bo przecież wszyscy się na uczeniu znaj±, do szkoły przecież chodzili to wiedz± jak to się robi.

[...]

No jakbym miał klienta masochistę to bym go nie przyjmował.

[...]

To już nawet teraz działa.

Trochę się tu poprawiło przez 30 lat (np. prezentacje na ocenę) ale dużo za mało.

Powiem szczerze - prezentacja na ocenę to taki wytrych dla matołów aby im ocenę podnie¶ć. Po¶ci±ga jeden z drugim co¶ z internetu no i wielkie zadanie zrobił. Na dokładkę jeszcze tego przeczytać nie umie bo nie zauważył że podczas "ctrl+c" "ctrl+v" nawinęły się mu wyrazy, których znaczenia nie zna.

No chyba, że mówisz o prezentacji z prawdziwego zdarzenia.

Gdyby nie brali przymusowo, nie byłoby tematu, posłałbym dziecko za t± kasę tam, gdzie nauczycielom się chce.

Nie to abym prorokował. Ale za Tˇ kasę to może nikomu się nie chcieć.

Jak my¶lisz? Jaka czę¶ć Twoich podatków trafia na szkolnictwo?
Niestetotne.
Ma trafiać 0 % tam, gdzie dziecka nie posyłam.

Istotne. Bo nagle się okaże, że dadz± Ci w łapę 100zł miesięcznie albo i mniej. Wtedy może z jedn± lekcję wykupisz.

problemów z dostaniem się do wybranego liceum, więc może jako¶ i na darmowe studia się w¶lizgnie jako¶.

No i znów zaczniesz krytykować. Tym razem poziom szkolnictwa wyższego.

Napisałe¶, wcze¶niej że oczekujesz my¶lenia. Niestety w całym Twoim dociekaniu do prawdy o o¶wiacie były tylko i wył±cznie same komunały. Wszyscy tak mówi± to Ty też.
Pewnie jakim¶ księgowym jeste¶ bo wydaje Ci się, że edukacja to usługa jak np sprzedawanie kartofli. Najpierw mam je ja, ty płacisz i dostajesz. Niestety jest to trochę bardziej skomplikowane.

--
M.

Data: 2010-06-18 23:28:30
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

Znam, swojego syna.
I siebie z przeszło¶ci też.
W obu przypadkach o zakuwaniu mowy nie ma.

Ale na pewnym etapie okazywało się, że to jednak nie wystarcza żeby być uczniem bardzo dobrym.

[...]

Ale co mnie to obchodzi?
Szkoła kazała kupić ksi±żkę za 100 zł, więc ma się tego trzymać.
Nowa - ok, ale niech j± kupuje szkoła, skoro nie umie tematu zorganizować od pocz±tku.

Je¶li kto¶ żyje z mojej kasy, to on ma obowi±zki, a ja prawo wymagać.

No to w sumie Ty chyba niewiele robisz tylko wymagasz. Szkoła, policja, służba zdrowia, ZUS, US, rz±d itp. itd. wszyscy żyj± z Twojej kasy...

Dokładnie tak.
A Ty my¶lałe¶, że ja z budżetówki jestem i żyję na czyj¶ koszt?

Trafiłe¶ dobrze, nie zmieniam.

No jakbym miał klienta masochistę to bym go nie przyjmował.

LOL
Dobrze że nie masz pojęcia o czym mówisz, bo mógłby to być ostatni dzień Twojego kontraktu z NFZ.
A prywatnie dentysta miałby spory problem klientów znaleĽć.

A będzie można dopłacić, ale w prywatnej szkole?

To już nawet teraz działa.

Tak?
Państwo buduje prywatnym szkołom budynki?

[...]

Ale to nie chodzi chyba o to, żeby zrobił wielkie zadanie, bo szkoła to uniwerek, a uczniowie nie naukowcy.
A raczej o to, żeby ich zmusić do odrobiny pomy¶lunku.
Do googla też trzeba umieć co¶ wpisać. ;-)

Gdyby nie brali przymusowo, nie byłoby tematu, posłałbym dziecko za t± kasę tam, gdzie nauczycielom się chce.

Nie to abym prorokował. Ale za Tˇ kasę to może nikomu się nie chcieć.

I dokładnie to oddaje moje zdanie o nauczycielach.
Problem w tym, że im by się za żadn± kasę nie chciało.
To nie jest tak, że kto¶ pracowity będzie pracował kiepsko, bo dostanie w jego mniemaniu za mało, a lewus po podwyżce zacznie pracować lepiej (tak na dłużej).
Do zawodu trafiaj± po prostu zera, którym żadna kasa nic nie zmieni.
No chyba że chodziło Ci o to, że w przypadku większej kasy trafiliby lepsi - tu się mogę zgodzić.
Ale też jest tak, że te tłumy zer niepotrzebnie blokuj± miejsce tym lepszym, zabieraj±c kasę.

[...]

Je¶li na każde dziecko będ± płacić 100 zł miesięcznie to nie mam uwag.

problemów z dostaniem się do wybranego liceum, więc może jako¶ i na darmowe studia się w¶lizgnie jako¶.

No i znów zaczniesz krytykować. Tym razem poziom szkolnictwa wyższego.

Nie wiem, za krótki jestem żeby to oceniać.
Chyba że mi w zawód trafi i będę mógł stwierdzić, co go tam nauczyli.
Ale w jednym masz rację - 90% wiedzy i umiejętno¶ci zdobywa się w pracy po studiach, a nie na studiach.
Przynajmniej w moim zawodzie.

Napisałe¶, wcze¶niej że oczekujesz my¶lenia. Niestety w całym Twoim dociekaniu do prawdy o o¶wiacie były tylko i wył±cznie same komunały. Wszyscy tak mówi± to Ty też.

Nie wiem co wszyscy mówi±, bo rzadko z kim¶ gadam na te tematy.
Jesli już to z nauczycielami, którzy bredz± od rzeczy tak jak Ty.
Więc to co piszę, to moje autorskie wypociny.
Je¶li zgadzaj± się z opiniami wszystkich, to widocznie co¶ w tym musi być.

Pewnie jakim¶ księgowym jeste¶ bo wydaje Ci się, że edukacja to usługa

Oczywi¶cie że to usługa.
I ¶miać mi się chce z takich, co to z każdej igły widły zrobi±, żeby tylko swoje lenistwo usprawiedliwić.

jak np sprzedawanie kartofli. Najpierw mam je ja, ty płacisz i dostajesz. Niestety jest to trochę bardziej skomplikowane.

Zwłaszcza dla nauczyciela.
Tak jak dla biurokraty skomplikowane s± najprostsze rzeczy, dokładnie z tego samego powodu.
Że jemu zależy, żeby je skomplikować.

Data: 2010-06-19 12:53:56
Autor: Shreek
Benzyna po 1,2 zł?
Cavallino napisał(a):

[...]

Problem w tym, że to nie szkoła decyduje o podręcznikach.
Nauczyciel wybiera podręcznik taki jaki uzna za stosowne.
Fakt, że zmienianie podręcznika po miesi±cu jest mocno naci±gane ze strony tego nowego nauczyciela i po prostu ze zwykłej przychylno¶ci dla rodziców powinien pozostać przy tym zakupionym.

[...]

Wła¶nie o to mi chodzi.
To, że jest sporo lewusów którzy psuj± robotę to niestety fakt.
Jednak przyci±gnięcie do pracy tych bardo dobrych jest dla państwa polskiego nieosi±galne.
Ja problemów z prac± nie mam i je¶li jaka¶ szkoła/firma (niepubliczna) proponuje kwotę dwucyfrow± za godzinę to na razie odmawiam.

Ale też jest tak, że te tłumy zer niepotrzebnie blokuj± miejsce tym lepszym, zabieraj±c kasę.

Pewnie i tak jest. Ale jak już napisałem - wcale nie ma tłumu. Ludzie po studiach przychodz± (pomijam fakt, że większo¶ci młodych pracowników chce się jeszcze mniej niż tym starym), dostaj± w dupę i się zwijaj±.

Ale w jednym masz rację - 90% wiedzy i umiejętno¶ci zdobywa się w pracy po studiach, a nie na studiach.
Przynajmniej w moim zawodzie.

W każdym.

Nie wiem co wszyscy mówi±, bo rzadko z kim¶ gadam na te tematy.
Jesli już to z nauczycielami, którzy bredz± od rzeczy tak jak Ty.

Wiesz, jakbym mówił o Twoim zawodzie to może i bym bredził. Natomiast Ty uważasz, że się znasz i wszystko co piszesz to prawda.
Muszę cię zmiartwić - NIESTETY :-( ale to już standard - na edukacji, jak już pisałem znaj± się wszyscy.

Oczywi¶cie że to usługa.
I ¶miać mi się chce z takich, co to z każdej igły widły zrobi±, żeby tylko swoje lenistwo usprawiedliwić.

Usługa owszem. Ale tylko w edukacji powyżej szkoły ponadgimnazjalnej.
W edukacji dla dorosłych przychodzę, robię zajęcia. Uczestnicy s± zadowoleni bo podoba im się sposób prowadzenia, nie było nudno, było ciekawie. Wykonuję dobrze usługę. Przyjd± ponownie.
A co oni przyswoili z zajęć i do czego im się to przyda to już ich sprawa.

W przypadku dzieci - z pewno¶ci± nie chciałby¶ aby Twoje dzieci były tak traktowane.
WyobraĽ sobie, że Twoje dziecko przeszkadza w lekcji (z pewno¶ci± tak nie jest), ¶wiadcz±cy usługę nauczyciel powinien wyprosić go z sali aby móc cał± lekcję po¶więcić na uczenie. Tak?
Jest inaczej. Lekcje np. geografii czasem przeradzaj± się w lekcje normalnego zachowania.
Je¶li poszedłby¶ na jaki¶ kurs i prowadz±cy zamiast mówić o sednie sprawy przez połowę czasu robiłby nie zwi±zane z tematem dygresje to byłby¶ zadowolony?

Zwłaszcza dla nauczyciela.

Jeszcze raz napiszę. Spróbuj nauczyć czego¶ kogo¶, kto na wej¶ciu mówi, że nie ma zamiaru się tego nauczyć. Mało tego, cała grupa jego znajomych (ł±cznie z rodzicami) mówi, że nauka nie ma sensu.

Tak jak dla biurokraty skomplikowane s± najprostsze rzeczy, dokładnie z tego samego powodu. Że jemu zależy, żeby je skomplikować.

Ja jestem za upraszczaniem sprawy. Ale w szkole publicznej ci±gle się tego nie da zrobić.

--
M.

Data: 2010-06-19 13:00:29
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

Bez przesady, nie mówimy o bardzo dobrych.
Wystarczy odsiać takich, co to się nie bardzo do pracy nadaj±.

[...]

Powiem tak - nie twierdzę, że wiem jak powinno być uczone, ale wiem jak nie powinno.
I niestety, to co nie powinno, dalej jest stosowane.
Może z programem jest problem, w sensie że jest przeładowany bzdurami z encyklopedii.

Usługa owszem. Ale tylko w edukacji powyżej szkoły ponadgimnazjalnej.

Bo wcze¶niej rynek psuj± publiczne szkoły.

WyobraĽ sobie, że Twoje dziecko przeszkadza w lekcji (z pewno¶ci± tak nie jest), ¶wiadcz±cy usługę nauczyciel powinien wyprosić go z sali aby móc cał± lekcję po¶więcić na uczenie. Tak?

Tak.

Jest inaczej.

No to jest Ľle.
Jeszcze gorzej niż za moich czasów, gdzie jak kto¶ przeszkadzał, to oberwał kred±, cyrklem, kluczami czy co tam było pod ręk±.

Jeszcze raz napiszę. Spróbuj nauczyć czego¶ kogo¶, kto na wej¶ciu mówi, że nie ma zamiaru się tego nauczyć.

Odseparować, zrobić klasy specjalne dla takich, tak żeby normalni nie cierpieli.

Data: 2010-06-19 14:05:46
Autor: Shreek
Benzyna po 1,2 zł?
Cavallino napisał(a):

[...]

No patrz. Tylko jak Twoje dziecko wyproszone z sali pójdzie i sobie na schodach krzywdę zrobi to z pretensjami do szkoły przyjdziesz.

No to jest Ľle.
Jeszcze gorzej niż za moich czasów, gdzie jak kto¶ przeszkadzał, to oberwał kred±, cyrklem, kluczami czy co tam było pod ręk±.

Taaa, to było kiedy¶. Widzisz, może więc sprawa kiepskiej jako¶ci usług edukacyjnych wynika ze swego rodzaju ubezwłasnowolnienia nauczycieli.
Bo choćby matoł jeden z drugim cał± lekcję rozwalali to musz± na tej lekcji zostać.
Mamy efekt bezstresowego wychowania - a to już wynika tylko i wył±cznie z oczekiwań RODZICÓW.

Odseparować, zrobić klasy specjalne dla takich, tak żeby normalni nie cierpieli.

No to tutaj ustalili¶my wspólny front. Niestety tamte czasy odeszły i nie wróc±.
A w dzisiejszej opcji politycznej to jakbym o separowaniu wspomniał to by mnie chyba prawa do wykonywaia zawodu pozbawili :-)
Teraz nawet jak dziecko się kwalifikuje do szkoły specjalnej to rodzić może powiedzieć, że ma chodzić do "zwykłej" i tyle.

--
M.

Data: 2010-06-19 15:41:01
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hvibr1$4ic$1news.onet.pl...
Cavallino napisał(a):

[...]

To mu jeszcze dupsko skroję.
Ale akurat starsze nie z tych co na lekcjach przeszkadza.

[...]

Bo wtedy było równie kiepsko.

Bo choćby matoł jeden z drugim cał± lekcję rozwalali to musz± na tej lekcji zostać.
Mamy efekt bezstresowego wychowania

Mnie w to nie mieszaj, jestem jego przeciwnikiem.

Odseparować, zrobić klasy specjalne dla takich, tak żeby normalni nie cierpieli.

No to tutaj ustalili¶my wspólny front. Niestety tamte czasy odeszły i nie wróc±.

Się zobaczy.
Nadzieję można mieć.

Data: 2010-06-17 19:19:30
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zł?

W społecznych ucz± lepiej -

A tego to nie wiem, nie korzystałem.

lepiej pod względem że mniejsze wymagania = więcej czasu na naukę czego¶ pożytecznego. Wszakże szkoł± społeczna to absolutnie nie prywatna - przecież nie wymy¶la sama programu, zasad itp.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-15 13:08:15
Autor: kamil
Benzyna po 1,2 zł?

"Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote in message news:4c175b8f$0$19183$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wiekszosc nauczycieli z podstawowek (i nie tylko) to po prostu lajzy, ktore albo nie wiedzialy co ze soba zrobic i skonczyly polonistyke czy inna historie, albo lajzy ktore cos skonczyly, ale do normalnej pracy nikt ich przyjac nie chcial.

Sytuacja nauczycieli wyglada identycznie od dzisiecioleci, wiec mozna smialo uznac ze wybierajacy ten zawod sa swiadomi jego wad. Zamiast strajkowac i jeczec o zlych warunkach, trzeba bylo sie przekwalifikowac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-15 17:01:46
Autor: Nex@pl
Benzyna po 1,2 zł?

Data: 2010-06-23 15:28:43
Autor: PaPi
Benzyna po 1,2 zł?
Sytuacja nauczycieli wyglada identycznie od dzisiecioleci, wiec mozna
smialo uznac ze wybierajacy ten zawod sa swiadomi jego wad. Zamiast
strajkowac i jeczec o zlych warunkach, trzeba bylo sie przekwalifikowac.

W dzisiejszych czasach praca nauczyciela to jedna z wymarzonych dla mlodych kobiet chcacych zostac mamami.

Masz wolnego srednio liczac 3 miesiace w roku.
Konczysz prace nie pozniej jak o 13-14.
Masz pewny powrot do pracy po urlopie wychowawczym.
Mozesz wziac urlop a wychowanie dziecka.
Praktycznie dozywotnia gwarancja zatrudnienia.

Zyc nie umierac.

Data: 2010-06-14 12:29:31
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

Jak kopalnie będą prywatne to się to wszystko wyceni...
Kierowca zawodowy ma znacznie większe ryzyko śmierci podczas 30 lat pracy niż górnik zasypania przez całą swoją karierę.
Ile kierowcĂłw ginie? A ile gĂłrnikĂłw?
JesteĹ› przedstawicielem handlowym, jeĹşdzisz Seicento robisz 300 km dziennie nigdy nie wiesz kto wymusi i kto kiedy zabije...

Pozdrawiam

Data: 2010-06-14 14:31:32
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?

> [...]

JesteĹ› przedstawicielem handlowym, jeĹşdzisz Seicento robisz 300 km
dziennie nigdy nie wiesz kto wymusi i kto kiedy zabije...

to ja glosuje za przedwczesna emerytura dla kierowcow seicento ! ;)

Icek

Data: 2010-06-14 12:19:04
Autor: m
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości
Tylko weĹş pod uwagÄ™, ĹĽe Ăłw gĂłrnik pracuje 2x krĂłcej na swojÄ… emeryturÄ™,
większość swojego życia więc pasożytuje.

Nie zgodzę się. Praca górnika dołowego jest bardzo wyczerpująca. Na
emeryturze długo nie pociągnie
W kopalniach pracują różne zawody. Wielu pasożytów kasuje sporo, na dole nie
bywajÄ…c
Kopalnie są nierentowne? Już twórcy prawa zadbali by dokręcić śrubę
kopalniom pĹ‚acÄ…cym  daniny o ktĂłrych zwykĹ‚y czĹ‚owiek nigdy nie sĹ‚yszaĹ‚.
Kopalnie zatrudniają niewielu górników, ale mnóstwo urzędników.

Data: 2010-06-14 12:27:45
Autor: Pan Piskorz
Benzyna po 1,2 zł?
Nie zgodzę się. Praca górnika dołowego jest bardzo wyczerpująca. Na
emeryturze długo nie pociągnie

Jasne, taki emeryt w wieku 42 lat już długo nie pociągnie.
P.

Data: 2010-06-14 12:29:12
Autor: krzysiek82
Benzyna po 1,2 zł?
Pan Piskorz pisze:
  > Jasne, taki emeryt w wieku 42 lat juĹĽ dĹ‚ugo nie pociÄ…gnie.
P.

sÄ… tacy co nie doĹĽywajÄ… 50tki bo ich choroby zwiÄ…zane z wykonywanÄ… pracÄ… zjadajÄ….

--
krzysiek82

Data: 2010-06-14 14:33:45
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
  > Jasne, taki emeryt w wieku 42 lat juĹĽ dĹ‚ugo nie pociÄ…gnie.
> P.

sÄ… tacy co nie doĹĽywajÄ… 50tki bo ich choroby zwiÄ…zane z wykonywanÄ… pracÄ…
zjadajÄ….

trzeba bylo myslec przed zatrudnieniem sie.

Czemu sie zatrudnil? Bo srednia to 7kpln na lape, do tego 13, 14, deputat
weglowy !! I jak nie pracowac za tyle kasy.

A pozniej narzeka: kiepskie zdrowie. No ale za to, ze traci to zdrowie lktos
mu godziwie placi. A chce miec przedwczesna emeryture niech sobie uzbiera.

Ja zeby w przyszlowsci miec cos wiecej niz 1kpln musze juz teraz o tym
myslec i zbierac.

Icek

Data: 2010-06-14 15:02:50
Autor: Jakub Witkowski
Benzyna po 1,2 zł?
krzysiek82 pisze:
Pan Piskorz pisze:
 > Jasne, taki emeryt w wieku 42 lat juĹĽ dĹ‚ugo nie pociÄ…gnie.
P.

sÄ… tacy co nie doĹĽywajÄ… 50tki bo ich choroby zwiÄ…zane z wykonywanÄ… pracÄ… zjadajÄ….

Skoro tak, to niech prywatny pracodawca skusi górnika wysoka płacą oraz
prywatnÄ…, dodatkowÄ…, wczesnÄ… emeryturÄ…. I niech siÄ™ taka kopalnia jeszcze
utrzyma. Dopiero wtedy okaże się, ile tak naprawdę kosztuje nas ten węgiel,
i czy w ogóle obecnie opłaca się górnictwo w PL. Bo w tej chwili te koszty
teĹĽ sÄ… - tyle ĹĽe niewidoczne, bo ukryte w naszych podatkach...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-06-14 14:32:21
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
> [...]

kopalniom pĹ‚acÄ…cym  daniny o ktĂłrych zwykĹ‚y czĹ‚owiek nigdy nie sĹ‚yszaĹ‚.
Kopalnie zatrudniają niewielu górników, ale mnóstwo urzędników.

ale nie ma problemu. Niech kopalnia odklada gornikowi na jego emeryture. Nie
widze problemu.

A moze niech sam sobie zacznie odkladac.

Icek

Data: 2010-06-14 12:32:17
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "m" <m@no.pq> napisał w
Górnik dołowy, ,tak chętnie opluwany, generuje przynajmniej coś pożytecznego w przeciwieństwie jego nadzorców, zarabiających krocie tego co ryl otrzymuje.

Jak sie dowiedzialem ze kopalnia placi panstwu 2zl za tone wegla .. no owszem, generuje cos pozytecznego, ale najpierw podniesmy choc do 100zl, a potem zobaczmy po ile wegiel zagraniczny z dostawa do Gdanska :-)

A tak swoja droga to skoro zaczelo sie oplacac zytem palic, to moze czas na zamkniecie polowy  kopalni ?

J.

Data: 2010-06-14 12:38:49
Autor: m
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hv50fi$s0t$1news.onet.pl...
Jak sie dowiedzialem ze kopalnia placi panstwu 2zl za tone wegla ..

Nie pisali jakie kopalnia ma koszty i dlaczego jest nierentowna?
Podobnie z rolnikiem. Wielu jest nierentownych Dlaczego?
Żywność z importu tańsza. Kto płaci?
Sporo zależy od przyjętej metody obliczeń
Poczytać w raportach spółek gieĹ‚dowych - tak zawiĹ‚e wyliczenia, ĹĽe zwykĹ‚y czĹ‚ek nie wie czy zysk czy strata i  kto kogo w balona robi.
Grecja miaĹ‚a zysk i kryzys -  tak dobrze bankierzy kombinowali

Data: 2010-06-14 13:08:34
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "m" <m@no.pq> napisał w
Jak sie dowiedzialem ze kopalnia placi panstwu 2zl za tone wegla ..

Nie pisali jakie kopalnia ma koszty i dlaczego jest nierentowna?

No ale wiesz - tona wegla wydobytego to jakies 500-1000zl.
A kopalnia placi 2 zl !!

Te kopalnie nas okradaja, ci gornicy nas okradaja ! :-)

No dobra, poki wegiel nie jest eksportowany i ogrzewa nasze domy, i nie ma cla importowego to powiedzmy sobie ze sami siebie okradamy.
Gorzej jak np wegiel trafia do huty, a stal z niej na eksport ..

J.

Data: 2010-06-14 14:35:07
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
No dobra, poki wegiel nie jest eksportowany i ogrzewa nasze domy, i
nie ma cla importowego to powiedzmy sobie ze sami siebie okradamy.
Gorzej jak np wegiel trafia do huty, a stal z niej na eksport ..

a tak jest czesto. Podobno niemcy kupuja od nas stal kiepskiej jakosci bo
najgorzej zatruwa sie srodowisko tworzac stal. A jak ja uzdatniaja to juz
jest taniej i lepiej ale to juz robia u siebie

Icek

Data: 2010-06-14 19:40:05
Autor: V-Tec
Benzyna po 1,2 zł?
J.F. pisze:
[..]
"Dzieki" wysokim podatkom  u nas zmiany byly relatywnie mniejsze.

częściowo "dzięki" wysokim podatkom, głównie dlatego, że akcyza jest płacona od 1t paliwa, a nie procentowo od jego wartości. No i wtedy jak ropa szła do góry, to dolar spadał. Teraz ropa jest powiedzmy w średniej cenie, a dolar stoi wysoko.

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2010-06-14 12:03:02
Autor: mleko
Benzyna po 1,2 zł?
On 2010-06-14 11:38, Michał wrote:
Witam

Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków
benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

Widac agitacja wyborcza dotarla na newsy. Co jak co ale sztab wyborczy JKM dziala preznie i bardzo logicznie :)

Data: 2010-06-14 12:08:12
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
> [...]

Widac agitacja wyborcza dotarla na newsy. Co jak co ale sztab wyborczy
JKM dziala preznie i bardzo logicznie :)

to zawsze tak jest. Naobiecuja sie niewiadomo co a pozniej okazuje sie, ze
nie da sie tego zrealizowac.

Z akcyzy za paliwo to wplyw wydawalo mi sie, ze byl na poziomie 25mld
zlotych. Poszlo na emerytow, policje, gornikow i pare jeszcze innych zawodow
z przedwczesnymi emeryturami. Kto za to zaplaci ??

Od dawna wiadomo, ze za kazdy przywilej ktos zaplaci. W tym przypadku
kierowcy. Czemu nie mowi z czego zaplacic rzeczy ktore dotychczas sa placone
z tego podatku ?

Icek

Data: 2010-06-14 12:18:55
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zł?

Od dawna wiadomo, ze za kazdy przywilej ktos zaplaci. W tym przypadku
kierowcy. Czemu nie mowi z czego zaplacic rzeczy ktore dotychczas sa placone
z tego podatku ?

On kiedyś mówił że chce wszystko co państwowe sprzedać i z tego finansować emerytury itp. Chodzi o elektrownie, koleje, drogi, szkoły itp itd. jest tego od bardzo dużo.

Wiadomo po ile są mieszkania w centrum a ile mieszkań dałoby się z robić z urzędu miasta? Z jednego nie potrzebnego urzędu spokojnie ze 20 mieszkań co daje nam 20 * 300 000 zł = 6 000 000. Kasę tę możemy inwestować i przez 15 lat możemy dawać 35 ludziom emeryturę po 1600 zł.

Ale taki urząd to kropla w morzu jeśli chodzi o wartość innych nieruchomości. Trzeba skończyć z tą głupotą i jeszcze puki co jest szansa że starczy na emerytury. Jeśli dalej będą takie rządy jak do tej pory to nieruchomości do sprywatyzowania będzie coraz mniej a zobowiązań do wypłat coraz więcej... wtedy ci co pracują wkurzą się jak będą musieć płacić realne podatki 95% (teraz płacą tylko jakieś 60-70%) i wyjadą gdzieś no i pad polski gwarantowany. Chyba że partie wprowadzą zakaz wyjazdu za granicę.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-14 13:36:25
Autor: mleko
Benzyna po 1,2 zł?
On 2010-06-14 12:18, Michał wrote:

Wiadomo po ile są mieszkania w centrum a ile mieszkań dałoby się z robić
z urzędu miasta? Z jednego nie potrzebnego urzędu spokojnie ze 20
mieszkań co daje nam 20 * 300 000 zł = 6 000 000. Kasę tę możemy

Michale, spamerze ze sztabu JKM. Po pierwsze probujesz manipulowac ludzmi tym pseudopytaniem o cene paliwa. Jak widac ci sie udaje.
Po drugie spam nie jest mile widziany na grupach.
Po trzecie, juz byl taki czlowiek ktory obiecywal rozdawac majatek, nazywal sie Lenin. Mial podobna wizje, podobny "target", podobnych zawzietych i oddanych zwolennikow. JKM, to nic innego jak odbicie Lenina w lustrze, a wiadomo ze w lustrze prawa reka wyglada jak lewa, a lewa jak prawa. Co z tego wyniklo, wszyscy wiemy. Czy potrzebujemy kolejnej rewolucji? Na to pytani niech sobie odpowiedza wyborcy.

Data: 2010-06-14 13:58:15
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zł?

[...]

Lenin to teoretyk i ideolog komunizmu. Czyli raczej coś takiego jak czołowi kandydaci których promują media publiczne i koncesjonowane. Dlaczego ich promują? Bo gdyby nie komunizm który obecnie panuje nie zarabialiby dużych pieniędzy w tak banalny sposób jak to robią teraz.

Korwin to zdecydowanie ich przeciwieństwo... i chyba nie masz pojęcia o czym piszesz.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-14 14:06:39
Autor: mleko
Benzyna po 1,2 zł?
On 2010-06-14 13:58, Michał wrote:

Lenin to teoretyk i ideolog komunizmu. Czyli raczej coĹ› takiego jak
czołowi kandydaci których promują media publiczne i koncesjonowane.
Dlaczego ich promujÄ…? Bo gdyby nie komunizm ktĂłry obecnie panuje nie
zarabialiby dużych pieniędzy w tak banalny sposób jak to robią teraz.

Korwin to zdecydowanie ich przeciwieństwo... i chyba nie masz pojęcia o
czym piszesz.

Jak widac nic nie zrozumiales, a zarazem potwierdziles moja teze :)
Dla mnie EOT. Opowiadacie sie za uczciwoscia, praworzadnoscia, etc, zreszta jak kazda partia, wiec uszanujcie regulamin grupy i przestancie agitowac. Dotyczy to zwolennikow kazdego kandydata.

Data: 2010-06-15 17:50:26
Autor: Iguan007
Benzyna po 1,2 zl?

"Michal" <michal_www@onet.pl> wrote in message news:hv55go$acs$1news.onet.pl...

Korwin to zdecydowanie ich przeciwienstwo... i chyba nie masz pojecia o czym piszesz.

Tylko jak moze obiecywac benzyne na stacji za 1.2 zl jesli barylka ropy (a wiec jeszcze nieprzetworzonego produktu) kosztuje ~$75.50co daje jakies $1.6/litr?

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2010-06-14 12:27:31
Autor: bratPit[pr]
Benzyna po 1,2 zł?

[...]

przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie wierzy w to co politycy mówią, tylko patrzy na to co _robią_,
wiem wiem, 80% gospodyń domowych nie widzi różnicy,

brat

Data: 2010-06-14 12:35:57
Autor: Olek
Benzyna po 1,2 zł?
On 2010-06-14 11:38, Michał wrote:
Witam

Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków
benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

Pozdrawiam

za zagłosuję w pierwszej turze na niego - niech ma!
w drugiej wybiorę mniejsze zło (wiadomo), chociaż to jeden ch....

Data: 2010-06-14 12:38:42
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zł?

za zagłosuję w pierwszej turze na niego - niech ma!
w drugiej wybiorę mniejsze zło (wiadomo), chociaż to jeden ch....

Gdyby znalazło się choć z 10 milionów takich jak Ty w drugiej turze również mógłby¶ głosować na niego :)

Ja w drugiej turze nie będę głosował je¶li nie wejdzie tam żaden kandydat z programem wyborczym a niestety nie zapowiada się na to :(

Pozdrawiam

Data: 2010-06-14 12:43:15
Autor: mleko
Benzyna po 1,2 zł?
On 2010-06-14 12:38, Michał wrote:

Gdyby znalazło się choć z 10 milionów takich jak Ty w drugiej turze
również mógłby¶ głosować na niego :)

Tak jak myslalem,sprytna agitacja - "niewinne" pytanie "retoryczne" do uzytkownikow samochodow :) Trzeba przyznac, ze skutecznosc jest :)

Data: 2010-06-14 13:01:14
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "mleko" <mleko@mleko.ml> napisał w wiadomo¶ci news:hv514f$ts7$1news.onet.pl...
On 2010-06-14 12:38, Michał wrote:
[...]

Jeden przekonany :-)

To co, obstawiamy ile JKM zdobedzie glosow w pierwszej turze?
W internecie zawsze wychodzil dobrze, ale w wyborach znacznie gorzej.

No dobra - ja obstawiam 300 tys :-)

J.

Data: 2010-06-14 13:13:09
Autor: mleko
Benzyna po 1,2 zł?
On 2010-06-14 13:01, J.F. wrote:

Jeden przekonany :-)

Mysle, ze wiecej :) Sporo ludzi przeczyta naglowek, pierwsze posty o zlodziejskim panstwie i przekalkuje: "1.2, a nie 4.6 za paliwo? To ja tak chce" :) Prawie tak tanio jak w Wenezueli :)

Data: 2010-06-14 13:32:08
Autor: m
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "mleko" <mleko@mleko.ml> napisał w wiadomo¶ci news:hv52sh$370$1news.onet.pl...
Mysle, ze wiecej :) Sporo ludzi przeczyta naglowek, pierwsze posty o zlodziejskim panstwie i przekalkuje: "1.2, a nie 4.6 za paliwo? To ja tak chce" :) Prawie tak tanio jak w Wenezueli :)

Prezydent niewiele może
Komorowski prezydentem i wszystko w rękach jednej kanapy partyjnej- niedobrze.
Kaczyński prezydentem..., Ľle
Korwin czy inny spoza podium?  A co mi szkodzi, wisi mi to, będzie inaczej:-)

Data: 2010-06-14 13:55:09
Autor: mleko
Benzyna po 1,2 zł?
On 2010-06-14 13:32, m wrote:

Prezydent niewiele może

Moze i to sporo

Komorowski prezydentem i wszystko w rękach jednej kanapy partyjnej-
niedobrze.

Bylo juz tak

Kaczyński prezydentem..., Ľle

Moze zle, moze dobrze, nie bede ocenial i agitowal, nie jest to tematem grupy

Korwin czy inny spoza podium? A co mi szkodzi, wisi mi to, będzie
inaczej:-)

Znam temat "promocji"  w sieci i wiem, ze jest to skuteczne, ale tez moze przyniesc odwrotny od oczekiwanego skutek.
Pozdrawiam

Data: 2010-06-14 13:59:18
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zł?

[...]

Przynajmniej będzie miał czas antenowy w TVP i będzie edukował społeczeństwo. Bo jako¶ w szkole żadnej ani słowa ile wynosz± podatki i co się z nimi dzieje.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-14 14:39:10
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
> [...]

Przynajmniej będzie miał czas antenowy w TVP i będzie edukował
społeczeństwo. Bo jako¶ w szkole żadnej ani słowa ile wynosz± podatki i

no i jakos przed kampania wyborcza JKM nie poswiecal czasu aby edukowac
spoleczenstwo ile jest tych podatkow

Icek

Data: 2010-06-14 15:01:56
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zł?

[...]

jak to nie? Videoblog prawie codziennie, wpis na blogu, artykuły w nczas no i przede wszystkim - najważniejsze - ci±głe wycieczki do różnych miast w Polsce. Sam byłem na spotkaniu w Krakowie i było wła¶nie o podatkach.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-14 15:03:23
Autor: m
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv5985$n2k$1news.onet.pl...
miast w Polsce. Sam byłem na spotkaniu w Krakowie i było wła¶nie o podatkach.

Ale tu jest grupa o autach, a nie polityce i promocji chętnych na prezydenturę.

Data: 2010-06-14 16:59:20
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "m" <m@no.pq> napisał w wiadomo¶ci news:hv59b6$ngh$1news.onet.pl...
[...]

Raz na dwa lata mozna podyskutowac czemu te auta sa takie drogie :-)

J.

Data: 2010-06-14 14:14:45
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "m" <m@no.pq> napisał w wiadomo¶ci news:hv5403$6aq$1news.onet.pl...
Prezydent niewiele może

Moze blokowac wszystkie ustawy poki rzad nie obnizy akcyzy na paliwa chocby o 10 %.
I tak co roku :-)

Komorowski prezydentem i wszystko w rękach jednej kanapy partyjnej- niedobrze.

Szczegolnie ze kanapa chetnie wprowadzi 3*15, a niedoborem pokryje ... no, jak myslicie, kto za to zaplaci  ? :-)

J.

Data: 2010-06-15 21:16:28
Autor: Mario
Benzyna po 1,2 zł?
On 2010-06-14 13:01, J.F. wrote:

[...]

prawie bo w Wenezueli podrożało ostatnio do jakich¶ 10centów amerykańskich :-). Za tydzień przyjeżdżaj± do mnie znajomi z Caracas to Ci powiem dokładnie. Ale uwierz mi, nie chciałby¶ mieszkać i żyć teraz w Wenezueli :-)

pozdrawiam
mario

Data: 2010-06-14 15:15:10
Autor: Dysiek
Benzyna po 1,2 zł?
To co, obstawiamy ile JKM zdobedzie glosow w pierwszej turze?
W internecie zawsze wychodzil dobrze, ale w wyborach znacznie gorzej.

No dobra - ja obstawiam 300 tys :-)

Nie wiem jak liczbowo, ale % daje 3%

Dysiek

Data: 2010-06-15 15:01:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Benzyna po 1,2 zł?
Hello J.F.,

Monday, June 14, 2010, 1:01:14 PM, you wrote:

[...]

Ja obstawiam mniej niż 2% głosów.

--
Best regards,

Data: 2010-06-22 15:36:00
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl>
Hello J.F.,
[...]

No i wyszlo 2.5%,   417tys.
Niezly wynik  - lepiej niz Pawlak, Olechowski czy Jurek z Lepperem razem wzieci :-)

J.

Data: 2010-06-23 14:53:25
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

Jest jeszcze ciekawiej
http://wybory.gazeta.pl/wybory/1,106728,8051300,Ile_kosztowal_glos_jednego_wyborcy__Pawlaka_11_zl_.html

Lepper na kampanie wydal 10 tys zl. Ludzie pracowali spolecznie, krawaty rozdawali z partyjnego magazynu, innej propagandy poza publiczna TV nie byli -  i efekt - 4gr/glos.

Pawlak wydal 3.5mln, a glosow zdobyl niewiele wiecej. 11zl/glos :-)

Ciekawe ile wydal JKM, ale chyba niewiele :-)

J.

Data: 2010-06-23 17:16:33
Autor: SW3
Benzyna po 1,2 zł?
Dnia 23-06-2010 o 14:53:25 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

http://wybory.gazeta.pl/wybory/1,106728,8051300,Ile_kosztowal_glos_jednego_wyborcy__Pawlaka_11_zl_.html

"Krawaty i chusty w barwach Samoobrony, które Lepper rozdawał w czasie  spotkań z wyborcami, pochodziły z magazynu partii, więc na nie też nie  wydano pieniędzy."
Znaczy magazyn partii to takie magiczne urz±dzenie produkuj±ce darmowe  krawaty? Ja też takie chcę ;)

 Ciekawe ile wydal JKM, ale chyba niewiele :-)

Przecież o tym tez jest w powyższym artykule.

--
SW3
-- --

Data: 2010-06-14 15:42:36
Autor: Olek
Benzyna po 1,2 zł?
On 2010-06-14 12:43, mleko wrote:

Tak jak myslalem,sprytna agitacja - "niewinne" pytanie "retoryczne" do
uzytkownikow samochodow :) Trzeba przyznac, ze skutecznosc jest :)

wolisz te "zajebiste" spoty w TV i nawijanie makaronu na uszy "czego to dobrego dla Polski nie zrobię", zależnie od tego co się dzieje na ¶wiecie i kraju - powódĽ - prosze jest i hasło, zgin±ł żołnierz w Iraku - prosze bardzo - nagle chc± wycofywać wojska polskie...

Szczerze mówi±c to zwykły marketing, na który nabieraj± się zwykli naiwniacy. Zero argumentacji co i jak, a pro¶ci ludzie się nabieraj± na słodkie pierdzenie. Wiadomo, że wybór ani jednego ani drugiego nic nie zmieni, a czytałes np. program PIS'u? Masło ma¶lane - dosłownie :)

Zagłosuję na JKM choćby z tego powodu, żeby go nie jechali w debatach odno¶nie rankingów, gdy nie maj± już żadnych argumentów na jego wypowiedzi.

Data: 2010-06-14 16:16:38
Autor: PaPi
Benzyna po 1,2 zł?
Zagłosuję na JKM choćby z tego powodu, żeby go nie jechali w debatach
odno¶nie rankingów, gdy nie maj± już żadnych argumentów na jego wypowiedzi.

Ale JKM to psychicznie chory facet.
Pomijam jego tzw. poglady. Skup sie na jego zachowaniu.
Pamietasz jak 3 czy 4 lata temu odswiadczyl ze zostal zaatakowany przez tajemniczego nozownika ? To mial byc zamach na polityka. Oczywiscie nic nie zglosil na policje a dzis pytane o to udaje ze nie bylo sprawy.

Kojarzysz taka partie jak UPR ? Otoz jej szef - JKM - opuscil ja w roku 2007 tworzac tzw. Platforme Janusza Korwina Mikke. Opuscil bo jak twierdzil - w UPRze sa agenci.

Dzis... znow startuje jako szef UPR.

BTW, UPR calkiem jawnie popieralo bolszewicko-narodowy rzad Jaroslawa Kaczynskiego jeszcze 3 lata temu.

Data: 2010-06-14 17:02:11
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomo¶ci
Kojarzysz taka partie jak UPR ? Otoz jej szef - JKM - opuscil ja w roku 2007 tworzac tzw. Platforme Janusza Korwina Mikke. Opuscil bo jak twierdzil - w UPRze sa agenci.

Patrzac na to co sie dzielo na polskiej scenie politycznej .. calkiem mozliwe.

Dzis... znow startuje jako szef UPR.

Bo agenci bez JKM stracili grunt pod d* i odeszli ? :-)

BTW, UPR calkiem jawnie popieralo bolszewicko-narodowy rzad Jaroslawa Kaczynskiego jeszcze 3 lata temu.

No i jak tu nie odejsc z takiej partii :-)

J.

Data: 2010-06-14 17:08:21
Autor: Tomasz Finke
Benzyna po 1,2 zł?
PaPi pisze:

Dzis... znow startuje jako szef UPR.

Nic podobnego:

http://partiawip.pl/ludzie/

T.

Data: 2010-06-15 11:01:28
Autor: PaPi
Benzyna po 1,2 zł?
Dzis... znow startuje jako szef UPR.

Nic podobnego:

http://partiawip.pl/ludzie/

Aha. Czyli Platforma Jana Korwina Mikke to tez byli agenci ? Po to jest kolejna "partyjka" ?
A co z atakiem tajemniczego nozownika ? :-)

Data: 2010-06-14 17:15:07
Autor: wawior85
Benzyna po 1,2 zł?

Dzis... znow startuje jako szef UPR.

UPR go tylko popiera

Pozdr
--
http://qos.wawit.pl

Data: 2010-06-14 17:33:11
Autor: m
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomo¶ci news:4c1639c7$1news.home.net.pl...
Ale JKM to psychicznie chory facet.
BTW, UPR calkiem jawnie popieralo bolszewicko-narodowy rzad Jaroslawa Kaczynskiego jeszcze 3 lata temu.

Wszyscy zakorzenieni politycy robi± to samo. Robi± sobie dobrze.
Układ rz±dził, rz±dzi i będzie rz±dził.
Wg Jarka układ jest zły, ale tylko wtedy gdy Jarek nim nie zarz±dza. Układ z Jarkiem jest "the best".
Korwin przynajmniej jest barwny. Sporo jego pogl±dów mi odpowiada
Pogl±dy Prezesa PIS mi nie odpowiadaj±
Jedyna zasług± Premiera Jarosława było wpuszczenie do rz±du Leppera z Giertychem.
Dzięki temu skompromitowali się oni kompletnie i tylko smrodek po nich pozostał.
Gdyby nigdy nie rz±dzili, dalej by opowiadali bzdury o swojej cudowno¶ci.
Kręc±cy lody PO nie kręc± moich lodów.
Na kogo mam zagłosować ? Mam ich wszystkich w dupie razem wziętych.
Zagłosuję sobie na faceta w muszce, bo mam taki kaprys :-)

Data: 2010-06-15 11:02:14
Autor: PaPi
Benzyna po 1,2 zł?
Kręc±cy lody PO nie kręc± moich lodów.

Czy moglbys napisac wlasnymi slowami o co w tym zdaniu Tobie chodzi ?

Data: 2010-06-14 19:08:07
Autor: Olek
Benzyna po 1,2 zł?
W dniu 2010-06-14 16:16, PaPi pisze:

Ale JKM to psychicznie chory facet.

abstrachuj±c od tego czy jest chory czy nie (nie jestem lekarzem), patrz±c na scenę "polytyków" będzie okazem zdrowia :)

Data: 2010-06-15 11:02:58
Autor: PaPi
Benzyna po 1,2 zł?
patrz±c na scenę "polytyków" będzie okazem zdrowia :)

Zmartwie Cie. W demokracji politycy pochodza z tzw. ludu. Nikt nikomu ich cholera nie narzuca...

Data: 2010-06-15 11:05:17
Autor: Cavallino
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomo¶ci news:4c1741c3$1news.home.net.pl...
patrz±c na scenę "polytyków" będzie okazem zdrowia :)

Zmartwie Cie. W demokracji politycy pochodza z tzw. ludu. Nikt nikomu ich cholera nie narzuca...

Na tej samej zasadzie nikt biurokracie nie narzuca nicnierobienia.
To samonapędzaj±cy się mechanizm jest.

Data: 2010-06-14 16:12:00
Autor: radekp@konto.pl
Benzyna po 1,2 zł?
Mon, 14 Jun 2010 12:38:42 +0200, w <hv50rj$sja$1@news.onet.pl>, Michał
<michal_www@onet.pl> napisał(-a):

Ja w drugiej turze nie będę głosował je¶li nie wejdzie tam żaden kandydat z programem wyborczym a niestety nie zapowiada się na to :(

Popierdoliło was? Wybory prezydenta w Polsce to jak wybory Miss -- kogo
obchodzi jego program wyborczy i co on może z nim zrobić po wyborach?

Data: 2010-06-14 17:02:55
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w
Popierdoliło was? Wybory prezydenta w Polsce to jak wybory Miss --   kogo
obchodzi jego program wyborczy i co on może z nim zrobić po wyborach?

No ale to wlasnie trzeba zmienic :-)

J.

Data: 2010-06-14 19:08:35
Autor: Olek
Benzyna po 1,2 zł?
W dniu 2010-06-14 16:12, radekp@konto.pl pisze:

Popierdoliło was? Wybory prezydenta w Polsce to jak wybory Miss -- kogo
obchodzi jego program wyborczy i co on może z nim zrobić po wyborach?

i odpowiada Ci to jak rozumiem? :)

Data: 2010-06-15 17:14:01
Autor: radekp@konto.pl
Benzyna po 1,2 zł?
Mon, 14 Jun 2010 19:08:35 +0200, w <hv5nmc$pv$2@news.onet.pl>, Olek
<alexhawk@dupaonet.pl> napisał(-a):

> [...]

> Popierdoliło was? Wybory prezydenta w Polsce to jak wybory Miss -- kogo
> obchodzi jego program wyborczy i co on może z nim zrobić po wyborach?

Że prezydent nic nie może? Nawet całkiem :)
Szkoda tylko, że to tyle kosztuje.

Data: 2010-06-14 12:45:34
Autor: m
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv50me$ra8$2news.onet.pl...
za zagłosuję w pierwszej turze na niego - niech ma!
w drugiej wybiorę mniejsze zło (wiadomo), chociaż to jeden ch....

Nie będziesz sam
Wielu internautow zagłosuje na JKM, choćby z przekory.
Zapewne będzie na 3 miejscu po panach K.
Co w drugiej turze? Mała frekwencja, bo jeden czort która K wygra

Data: 2010-06-14 12:49:30
Autor: mleko
Benzyna po 1,2 zł?
On 2010-06-14 12:45, m wrote:

Nie będziesz sam
Wielu internautow zagłosuje na JKM, choćby z przekory.
Zapewne będzie na 3 miejscu po panach K.
Co w drugiej turze? Mała frekwencja, bo jeden czort która K wygra

Dwoch was tylko jest? Niezle, a i tak juz rozpetaliscie mala burze :)

Data: 2010-06-14 14:45:23
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
Nie będziesz sam
Wielu internautow zagłosuje na JKM, choćby z przekory.
Zapewne będzie na 3 miejscu po panach K.
Co w drugiej turze? Mała frekwencja, bo jeden czort która K wygra

Urzad Prezydenta RP jest stolkiem dla osob, ktore umieja sie pokazac.
Komorowski jako tako wychodzi. Lepiej niz Jarkowi K.

Przebrala sie miarka
_nie_ glosuje na Jarka ;P

nie lubie homofobii, nakrecania wzajemnej agresji, wrogosci wobec
wszystkiego co sie rusza a nie glosuje na PIS.

Icek

Data: 2010-06-14 17:53:27
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
[...]

A lubisz pedalstwo obsciskujace sie na ulicach, urzednikow i lekarzy sugerujacych ze jak sie da to sie zrobi itp ?
Zastanow sie :-)

J.

Data: 2010-06-15 17:50:08
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?
> [...]

A lubisz pedalstwo obsciskujace sie na ulicach, urzednikow i
lekarzy sugerujacych ze jak sie da to sie zrobi itp ?

ale ze niby jak wybierzemy Jarka K. to zniknie "pedalstwo" ?

On wprowadza jeszcze bardziej system oparty na kolesiostwie i recznym
sterowaniu wszystkim

Icek

Data: 2010-06-15 21:38:18
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
On Tue, 15 Jun 2010 17:50:08 +0200,  Icek wrote:
> [...]

Zastanow sie :-)

ale ze niby jak wybierzemy Jarka K. to zniknie "pedalstwo" ?

Nie zniknie, ale nie bedzie paradowac dumnie na ulicach :-)

On wprowadza jeszcze bardziej system oparty na kolesiostwie i recznym
sterowaniu wszystkim

No, akurat towarzystwo wzajemnego kolesiostwa to chyba w PO wieksze.
Pozwol im to caly ten kraj rozkradna.

J.

Data: 2010-06-15 19:48:14
Autor: masti
Benzyna po 1,2 zł?
Dnia pięknego Tue, 15 Jun 2010 21:38:18 +0200, osobnik zwany J.F.
wystukał:

> [...]

ale ze niby jak wybierzemy Jarka K. to zniknie "pedalstwo" ?

Nie zniknie, ale nie bedzie paradowac dumnie na ulicach :-)

a jak on to sprawi?

On wprowadza jeszcze bardziej system oparty na kolesiostwie i recznym
sterowaniu wszystkim

No, akurat towarzystwo wzajemnego kolesiostwa to chyba w PO wieksze.
Pozwol im to caly ten kraj rozkradna.

z naciskiem na "chyba"

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-06-15 23:22:51
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 z??
On Tue, 15 Jun 2010 19:48:14 +0000 (UTC),  masti wrote:
[...]

Normalnie - odmowa zezwolenia, pala policjanta, i chemiczna kastracja
:-)

[...]

A pamietasz jak ich nazywali jeszcze Partia Aferalow ?

J.

Data: 2010-06-15 21:53:02
Autor: masti
Benzyna po 1,2 z??
Dnia pięknego Tue, 15 Jun 2010 23:22:51 +0200, osobnik zwany J.F.
wystukał:

[...]

na co zezwolenia?

[...]

PiS?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-06-16 01:04:35
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 z??
On Tue, 15 Jun 2010 21:53:02 +0000 (UTC),  masti wrote:
[...]

Na paradowanie :-)

[...]

Nie, zdecydowanie nie pis :-)

J.

Data: 2010-06-15 21:39:49
Autor: Artur Maśląg
Benzyna po 1,2 zÂł?
W dniu 2010-06-15 21:38, J.F. pisze:
[...]

A co masz do dumnej prezentacji?

On wprowadza jeszcze bardziej system oparty na kolesiostwie i recznym
sterowaniu wszystkim

No, akurat towarzystwo wzajemnego kolesiostwa to chyba w PO wieksze.

Ze szczegĂłlnym wskazaniem na "chyba".

Pozwol im to caly ten kraj rozkradna.

O słodka naiwności - w czyje obietnice uwierzyłeś?

--
Jutro to dziĹ› - tyle ĹĽe jutro.

Data: 2010-06-16 17:17:15
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zÂł?
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał
W dniu 2010-06-15 21:38, J.F. pisze:
ale ze niby jak wybierzemy Jarka K. to zniknie "pedalstwo" ?
Nie zniknie, ale nie bedzie paradowac dumnie na ulicach :-)
A co masz do dumnej prezentacji?

Mnie to w zasadzie ani gziebi ani zieje, ale kazdy kij ma dwa konce :-)

No, akurat towarzystwo wzajemnego kolesiostwa to chyba w PO wieksze.
Ze szczegĂłlnym wskazaniem na "chyba".
Pozwol im to caly ten kraj rozkradna.
O słodka naiwności - w czyje obietnice uwierzyłeś?

Akurat w zadne - pokladam wiare w ich przedsiebiorczosc - beda mogli, to rozkradna.
Juz zapomniales Sawicka ?

J.

Data: 2010-06-16 12:53:56
Autor: Icek
Benzyna po 1,2 zł?

>ale ze niby jak wybierzemy Jarka K. to zniknie "pedalstwo" ?

Nie zniknie, ale nie bedzie paradowac dumnie na ulicach :-)

ale oni jak paraduja to wszystkie przymioty maja schowane w spodniach. Nie
widzialem tam nawet lasek z uwidocznionym biustem.

Ida sobie ludzie, ktorzy chca wolnosci. Gdyby taka parada byla w moim
miescie to bym sie przylaczyl. Popieram wolnosc i co kto sobie w domu robi
to jego biznes. A czemu chca paradowac? Bo wtedy robi sie najwiecej krzyku i
reklamy. Gdyby nikt sie tym nie interesowal i nie byl to temat przewodni w
TV przez 6 dni (3 dni przed i 3 dni po) to by nie bylo takich manewrow.

>On wprowadza jeszcze bardziej system oparty na kolesiostwie i recznym
>sterowaniu wszystkim

No, akurat towarzystwo wzajemnego kolesiostwa to chyba w PO wieksze.
Pozwol im to caly ten kraj rozkradna.

nie ocenialbym tak radykalnie. Na bazie doswiadczen jak Jarek K. sterowal
sledztwami w prokuraturze oraz jak dzialalo biuro antykorupcyjne wnioskuje,
ze reczne sterowanie to domena Kaczynskich.

Rozkradanie i kolesiostwo to cos innego i w kazdym srodowisku znajduja sie
czarne owce

Icek

Data: 2010-06-14 12:43:41
Autor: Darek.
Benzyna po 1,2 zł?
Witam

Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

A ja to juz nie moge sie doczekac kiedy zasoby ropy sie w koncu skoncza...
Mam nadzieje ze jeszcze za mojego zycia ;)

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-06-14 14:16:56
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Darek." <news-gazeta@gazeta.pl> napisał
A ja to juz nie moge sie doczekac kiedy zasoby ropy sie w koncu skoncza...
Mam nadzieje ze jeszcze za mojego zycia ;)

A co - zainwestowales w duzy las i montownie rowerow ?

Czy masz nadzieje na lekka smierc, bo konmi lekarz tak szybko nie dojedzie :-)

J.

Data: 2010-06-14 14:26:53
Autor: mleko
Benzyna po 1,2 zł?
On 2010-06-14 14:16, J.F. wrote:

A co - zainwestowales w duzy las i montownie rowerow ?

Czy masz nadzieje na lekka smierc, bo konmi lekarz tak szybko nie
dojedzie :-)

Nie jestes doedukowany. Od lat sa znane technologie zasilania silnikow woda, sa tez znane alternatywne akumulatory o wysokiej wydajnosci, a wszystko to jest blokowane przez lobby nafciarzy. Teraz jest szansa, ze BP bankrutujac ujawni caly spisek :)

Data: 2010-06-14 13:39:27
Autor: kamil
Benzyna po 1,2 zł?

On 2010-06-14 14:16, J.F. wrote:

[...]

Nie da rady, Rosjanie straca samolot z prezesami.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-14 22:31:39
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
On Mon, 14 Jun 2010 14:26:53 +0200,  mleko wrote:
On 2010-06-14 14:16, J.F. wrote:
[...]

Wiem wiem - BP pilnie chronila informacji ze to musi byc woda z zatoki
meksykanskiej :-)

J.

Data: 2010-06-14 16:45:31
Autor: Tomasz Pyra
Benzyna po 1,2 zł?
Darek. pisze:
[...]

Naukowcy sprawdzili że światowych zapasów ropy wystarczy maksymalnie na 20 lat.
Już po I wojnie światowej tak mówili ;)

Data: 2010-06-14 15:50:26
Autor: kamil
Benzyna po 1,2 zł?

"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4c164088$0$2592$65785112news.neostrada.pl...
Darek. pisze:
[...]

No tak, ale nie przewidzieli ze prognozy konskiego lajna zalegajacego ulice wszystkich europejskich miast pod koniec XX wieku okaza sie niesprawdzone. ;-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-14 17:54:35
Autor: J.F.
Benzyna po 1,2 zł?
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał
A ja to juz nie moge sie doczekac kiedy zasoby ropy sie w koncu skoncza...
Mam nadzieje ze jeszcze za mojego zycia ;)

Oni nawet przed I wojna tak mowili, i nie calkiem bez podstaw.

Jak myslicie - czemu wymyslono etyline ? :-)

J.

Data: 2010-06-14 14:58:38
Autor: m
Benzyna po 1,2 zł?

Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomości news:hv4tae$i5i$1news.onet.pl...

benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

Będzie po 5 zyli
Grunt propagandowy przygotowuje siÄ™
Naświetla się ludziom uboczne koszty wytworzenia paliw.

http://biznes.onet.pl/uwazacie-ze-benzyna-jest-droga-zastanowcie-sie,18493,3244763,3030583,53,2,news-detal

Data: 2010-06-14 18:06:34
Autor: robertcb
Benzyna po 1,2 zł?
Witam

Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

i tak jest zbyt tania, ruch jest z roku na rok coraz większy, tworz± sie kilometrowe korki, ludziom juz nawet po gazete do kiosku nie chce sie isc pieszo...

Data: 2010-06-14 21:37:48
Autor: Michał
Benzyna po 1,2 zł?
W dniu 2010-06-14 18:06, robertcb@mailinator.com pisze:
Witam

Wczoraj s�ucha�em audycji Korwina z UW w której mówi� şe bez podatków
benzyna by�aby po 1,2 z� czy to prawda?

i tak jest zbyt tania, ruch jest z roku na rok coraz większy, tworzą sie
kilometrowe korki, ludziom juz nawet po gazete do kiosku nie chce sie isc
pieszo...

Bo drogi są państwowe, inaczej powstawałby tam gdzie trzeba a skrzyżowania i światła byłoby budowane tak żeby jak najszybciej przejechać. Było już kilka wpadek na świecie gdzie wyszła korespondencja między władzami kraju i miasta: zróbmy większe korki - będą więcej płacić w podatkach. Dziś korki robi się specjalnie żeby w budżecie było więcej kasy.
Dzięki temu że są korki na jakiejś drodze i przez parę lat (bo tak to u nas wygląda) miliony aut spala paliwo na biegu jałowym remont państwu wychodzi za darmo.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-15 21:58:49
Autor: Iguan007
Benzyna po 1,2 zl?

"Michal" <michal_www@onet.pl> wrote in message news:hv4tae$i5i$1news.onet.pl...
Witam

Wczoraj sluchalem audycji Korwina z UW w której mówil ze bez podatków benzyna bylaby po 1,2 zl czy to prawda?

Prawda,ze wybory sie zblizaja. Barylka ropy (a wiec jeszcze nieprzetworzonego produktu) kosztuje ~$75.50 co daje jakies
1.6zl/litr. Milo ze chcecie doplacac do przetworzenia, transportu, i sprzedazy w PL.

Pozdrawiam ,
Iguan007
Sezon caly rok:

Benzyna po 1,2 zł?