Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.

Data: 2014-04-18 01:21:13
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Do tego podwy磬a o 100% najni窺zych rent i emerytur. No nie wiem czy jak by w Polsce zrobi referendum o przy陰czeniu do Federacji Rosyjskiej to by這 by przegrane. Dla samego pogonienia polskich cwaniak闚 polityk闚 bym zag這sowa za przy陰czeniem.

Data: 2014-04-18 10:23:55
Autor: miszmasz
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
U篡tkownik <kogutek444@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:d8885b2f-b826-461b-b81a-f66625a89c6agooglegroups.com...
[...]

A potem okaza這by si 瞠 wysy豉 by potajemnie dzieci na nauk j.polskiego i sam dr瘸 o 篡cie mieszkaj帷 w lepiance.

Data: 2014-04-18 02:22:16
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu pi徠ek, 18 kwietnia 2014 10:23:55 UTC+2 u篡tkownik miszmasz napisa:
[...]

Potajemnie to wysocy urz璠nicy partyjni w PRL dzieci chrzcili. Tacy porz康ni byli 瞠 panu Bogu ogarek a Stalinowi 鈍ieczk. Jak by przysz這 co do czego to ruskiemu prezydentowi dziur w dupie by lizali. Specjalnie by si nie przejmowali 瞠 polskiego na tajnych kompletach kto uczy. Jed do Londynu i popatrz na mieszkania komunalne. 2 pokoje 30m2. Dobrze ze sracze w mieszkaniach maja a nie na klatkach albo na podw鏎ku. Okna co ludzie w blokach w Polsce na 鄉ietnik wyrzucali w Anglii by u Harrodsa za I gatunek by robi造. Mieszkania maj takie du瞠 瞠 po wstawieniu do salonu wersalki i dw鏂h ma造ch foteli zegarek nie ma gdzie chodzi.

Data: 2014-04-18 10:41:53
Autor: ZZZ
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.

U篡tkownik "miszmasz" <miszmasz@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:5350e120$0$2376$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale s te i tacy, kt鏎zy dla "pe軟ej michy" sprzedadz si ka盥emu.
Mo瞠 w徠kotw鏎ca do nich nale篡 i by這by mu lepiej.

Generalnie najwi璚ej narzekania jest nie wtedy kiedy jest rzeczywi軼ie 幢e
(wide czasy II W czy czasy "socjalizmu" w Polsce - wtedy raczej ludzie
mobilizuj w豉sn zaradno嗆 瞠by sobie z tym z貫m radzi).
Najwi璚ej narzekania jest kiedy jest lepiej/dobrze i poprawia si....
no ale nie tak dobrze jak chcia這by si (zawsze trawa jest bardziej soczysta
po drugiej stronie miedzy).

I zawsze wtedy nast瘼uje wybieranie najlepszego u innych "瞠by drogi by造
dobre jak w X,  a paliwo tanie jak w Y, wolno嗆 dzia豉nia jak w Z, podatki
niskie jak w ... itd.). Jako rzadko narzekaj帷y s gotowi akceptowa
篡cie w innym kraju ze _wszystkimi_ jego cechami i pozytywnymi
i negatywnymi.

ZZ

Data: 2014-04-18 02:32:04
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu pi徠ek, 18 kwietnia 2014 10:41:53 UTC+2 u篡tkownik ZZZ napisa:
> [...]

niskie jak w ... itd.). Jako rzadko narzekaj帷y s gotowi akceptowa

篡cie w innym kraju ze _wszystkimi_ jego cechami i pozytywnymi

Za dwa razy wi瘯sz emerytur od Rosji by si okaza這 瞠 w Polsce nigdy Polak闚 nie by這. Poza tym Rosja, nie myli z ZSRR, nigdy nic z貫go Polsce i Polakom nie zrobi豉. Wr璚z przeciwnie. Pod Rosyjskim zaborem Polska si rozwija豉. Car i Kr鏊 Polski zni鏀 niewolnictwo i kaza nada wszystkim nazwiska. I jeszcze reform roln zrobi.

Data: 2014-04-18 12:06:16
Autor: Yogi\(n\)
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
U篡tkownik <kogutek444@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:ac67e751-a087-46c7-99bd-1b7aacb17a05googlegroups.com...

[...]

No ba! Do tego prawie ka盥y m鏬 odby turnus na DARMOWYCH (sic!) wczasach na p馧nocy kraju.

--
Yogi(n)

Data: 2014-04-18 19:35:39
Autor: ZIWK
W dniu 2014-04-18 11:32, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

Taaa...
Chcesz by bardzo bogaty?
Skar w豉sn szko喚 - bo nie dopilnowa豉 nauki historii!
Za dow鏚 rzeczowy mo瞠 pos逝篡 powy窺za wypowied.

"Dobrowolni" kolonizatorzy Syberii czy "do篡wotnio wcieleni" 穎軟ierze mieli by zdanie ca趾iem odmienne od Twojego...
Ale co oni si znali - nie mieli smarkfon闚 i k徠 na fejsie - prymitywy.

Data: 2014-04-18 12:30:58
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu pi徠ek, 18 kwietnia 2014 19:35:39 UTC+2 u篡tkownik ZIWK napisa:
> [...]

Ale co oni si znali - nie mieli smarkfon闚 i k徠 na fejsie - prymitywy.

Nauka historii. Jakiej kurwa historii. Polska nie ma 瘸dnej historii. Do zabor闚 w Polsce by feudalizm. Znaczy si niewolnictwo. Jak si powo逝jesz na histori to przypomnij kto opierdoli za jakie drobne Polsk Niemcom, Austrii i Rosji. Z wojskiem nie przyszli 瞠by zabra. Wojsko przysz這 po rozbiorze. akurat od Cara to bym si kaza wszystkim odpierdoli. Piszesz 瞠 wysy豉 na Syberi. A gdzie Ty by wys豉 tych co zag這dzili dziecko, tego co na pocz徠ku roku rozjecha kilka os鏏 itp. To 瞠 rosyjskie s康y wysy豉造 na Syberi to du篡 plus. Z Carem przysz這 prawo. Przed rozbiorem tutaj nie by這 瘸dnego prawa ani systemu prawnego. Prawem by w豉軼iciel niewolnik闚, czytaj ch這p闚 pa雟zczy幡ianych. Jak mia kaprys to se m鏬 jakiego zabi. Albo wyrucha jego godzin wcze郾iej po郵ubion 穎n.疾 do wojska na si喚 brali. Jak zosta Kr鏊em Polski to wprowadzi taki sam pob鏎 jak mia u siebie. Jedno pa雟two to i prawo jedno. Obejrzyj sobie Lalk. To taki polski film. Wokulski pod rosyjskim zaborem kas trzepa r闚no. Laska z lekcji gry na fortepianie utrzymywa豉 siebie, dziecko i star matk. Carski s璠zia sprawiedliwy by. Nie kaza wys豉 student闚 na Syberi ani zabi tylko kaza zap豉ci zaleg造 czynsz. Wokulski wzi掖 w kiesze piterek z kas i si przepierdn掖 do Pary瘸 troch kasy pu軼i. Dawaj t histori co Cie w szkole uczyli 瞠 Rosja to taka straszna by豉.

Data: 2014-04-19 00:40:25
Autor: misiek
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.

U篡tkownik <kogutek444@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:b85f6c42-9d90-4409-9cd8-7bc498d1e8d8googlegroups.com...
> [...]

Nauka historii. Jakiej kurwa historii. Polska nie ma 瘸dnej historii. Do zabor闚 w Polsce by feudalizm. Znaczy si niewolnictwo. Jak si powo逝jesz na histori to przypomnij kto opierdoli za jakie drobne Polsk Niemcom, Austrii i Rosji. Z wojskiem nie przyszli 瞠by zabra. Wojsko przysz這 po rozbiorze. akurat od Cara to bym si kaza wszystkim odpierdoli. Piszesz 瞠 wysy豉 na Syberi. A gdzie Ty by wys豉 tych co zag這dzili dziecko, tego co na pocz徠ku roku rozjecha kilka os鏏 itp. To 瞠 rosyjskie s康y wysy豉造 na Syberi to du篡 plus. Z Carem przysz這 prawo. Przed rozbiorem tutaj nie by這 瘸dnego prawa ani systemu prawnego.

ty widze kolejne dziecko zydborczej ... ostatnio nawet taki artykul widzialem w szechteriadzie.. ze robziory uzywilizowaly Polske :D buhahahahaaaaaaa - i jeszcze powiedz ze bolszewizm ucywilizowal te kraje ktore podbil... :D ;) wiec przeprowadz sie do kima do korei.... cywilizacja i rozwoj w czystej formie.... i prawo...  ale najpierw  wez sie jebnij solidnie w dekiel - dobrze Ci zrobi... albo jedz do cara fiutina...

tylko uwazaj - bo jak juz mowisz o motoryzacji - to tam ginie na drogach przy 40 mln aut 30 tys ludzi - u nas przy polowie tej liczby aut ginie 3.5 tysiaca ludzi na drocach - i to mowi wszystko o cywilizacji bolszweii -
wiec statystycznie - mozesz nie dojechac ....

Data: 2014-04-19 03:23:53
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu sobota, 19 kwietnia 2014 00:40:25 UTC+2 u篡tkownik misiek napisa:
> [...]

wiec statystycznie - mozesz nie dojechac ....

Akurat car jako kr鏊 Polski si sprawdzi. Ludzie, zw豉szcza na wsiach go szanowali. Wtedy z 85% ludzi mieszka這 na wsi wi璚 praktycznie wszyscy go szanowali. A i ZSRR tez nie najgorzej zapisa si w historii Polski. Je郵i za ucywilizowanie uzna dost瘼 do bezp豉tnej nauki na ka盥ym szczeblu kszta販enia. Dost瘼 do bezp豉tnej s逝瘺y zdrowia. Emerytury dla wszystkich. ㄠcznie z tymi co zaraz po wojnie osi庵n瘭i wiek emerytalny a nigdy 瘸dnej sk豉dki nie zap豉cili oraz gwarancj pe軟ego zatrudnienia. To inaczej nie mo積a okre郵i ni 瞠 te socjalizm by dobry dla Polski i Polak闚. By造 lepsze systemy ale ten krajowy najgorszy nie by. Trzeba zwr鏂i uwag na drobny szczeg馧. Te lepsze systemy startowa造 po wojnie z innego pu豉pu.. Du穎 wy窺zego spo貫cznie i ekonomicznie. O ile do Stalina mo積a mie pretensj o r騜ne dziwne posuni璚ia to do cara nie mo積a mie o nic pretensji.

Data: 2014-04-21 12:15:53
Autor: Marek Dyjor
U篡tkownik wrote:
[...]

we sp... do Moskwy...

ile ci p豉c? nowa fuch za豉pa貫, sprzedajesz dupe putinowi? pewnie posty na portale i na fejsa te klikasz ty putinowska zdziro?

rzadko sie w.....am w sieci ale moskieskie pacho趾i zawsze mnie denerwuj.

mam nadziej 瞠 odpowiednie agencje te 郵edz takich jak ty kolesi闚 i im w ko鎍u rachunek wystawi.

W dawnych czasach za co podobne mo積a by這 nawet czap dosta.

Data: 2014-04-21 12:08:12
Autor: Marek Dyjor
U篡tkownik wrote:

[...]

sp...aj do Moskwy sowiecki pacho趾u...

Data: 2014-04-21 13:45:33
Autor: Jacek Maciejewski
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Fri, 18 Apr 2014 02:32:04 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisa(a):

Pod Rosyjskim zaborem Polska si rozwija豉

Nooo... Czego do dzi 鈍iadectwo mamy w postaci podzia逝 na Polsk A i
polsk B.
--
Jacek

Data: 2014-04-21 04:56:18
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu poniedzia貫k, 21 kwietnia 2014 13:45:33 UTC+2 u篡tkownik Jacek Maciejewski napisa:
> [...]

napisa(a):

> Pod Rosyjskim zaborem Polska si rozwija豉

Nooo... Czego do dzi 鈍iadectwo mamy w postaci podzia逝 na Polsk A i

To efekt II Wojny 安iatowej i podzia逝 na III Rzesz i Generalne Gubernatorstwo. Generalne gubernatorstwo by這 przeznaczone do fizycznej likwidacji ludno軼i w zwi您ku z tym Niemcy tam nie inwestowali.

Data: 2014-04-21 15:26:08
Autor: Jacek Maciejewski
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 04:56:18 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
[...]

Kogutku, lito軼i... Id si douczy. Popatrz cho熲y na map po陰cze
kolejowych i zastan闚 si kiedy one by造 budowane.
--
Jacek

Data: 2014-04-21 06:50:21
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu poniedzia貫k, 21 kwietnia 2014 15:26:08 UTC+2 u篡tkownik Jacek Maciejewski napisa:
> [...]

napisa(a):

Kogutku, lito軼i... Id si douczy. Popatrz cho熲y na map po陰cze

kolejowych i zastan闚 si kiedy one by造 budowane.

Te popatrz na map Polski. Na wsch鏚 od Warszawy s trzy du瞠 miasta. Z tym 瞠 poj璚ie "du瞠" jest mocno umowne. We wszystkich trzech mieszka mniej wi璚ej tyle co w υdzi. A Ty by chcia 瞠by tam linii kolejowych by這 tyle co do Koluszek dochodzi.  To zawsze by造 tereny rolnicze i rolniczo przemys這we. Do wo瞠nia kartofli wystarczy這 linii kolejowych. We wsp馧czesnych krajach zachodniej i po逝dniowej Europy w dalszym ci庵u istnieje podzia na rejony uprzemys這wione gdzie zarobki s wysokie i biedniejsz wie. Dlatego w Unii tyle program闚 na wyr闚nanie dochod闚 tam gdzie jest biedniej czyli na wsi.

Data: 2014-04-21 16:35:38
Autor: Marek Dyjor
U篡tkownik wrote:
To efekt II Wojny 安iatowej i podzia逝 na III Rzesz i Generalne
Gubernatorstwo. Generalne gubernatorstwo by這 przeznaczone do
fizycznej likwidacji ludno軼i w zwi您ku z tym Niemcy tam nie
inwestowali.

k豉miesz jak ζwrow...  albo celowo albo z g逝poty...

Rosyjski zab鏎 nei da ziemiom nim obj皻y niczego po篡tecznego i wartego zapami皻ania.

Rosja to zawsze by這 pa雟two nie szanuj帷e obywateli, biurokracja zawsze by豉 przesi彗ni皻a korupcj, celem za ca貫j machiny urz璠niczej by這 trzymania za mord ludzu i dojenie kasy.

Polska B to w陰snei ta polska, kt鏎a nasi彗豉 rusko軼i, ruski sposobem sprawowania w陰dzy i ruskim szacunkiem do prawa.

W Rosji nigdy nie szanowana prawa podobnie jak dzisiaj...

W zaborze niemieckim s康y by造 na tyle niezawis貫 瞠 mo積a by這 w nich z powodzeniem walczy z bezprawnymi postepkami co bardziej zapalczywych germanizator闚. Polska zachodnia to polska nauczona 瞠 prawo to prawo i 瞠 nawet naje寮ca sie stosuje do kodeks闚.

Zab鏎 Austryiacki...  w gruncie rzeczy stali鄉y sie cz窷ci UNII skupiaj帷ej pod jedn koron trzy pa騅twa, zachowuj帷e w ramach CK Austrii spor autonomi. Tam uczyli鄉y sie parlamentaryzmu, a wielu ludzi z Galicji zajmowa這 najwy窺ze stanowiska w strukturach rzadu CK Austrii. Ck Austria to by這 pa雟two dobre do 篡cia dla swoich obywateli bez wzgl璠u z kt鏐j cz瘰ci pochodzili. Je郵i by貫 zdolny mog貫 liczy na karier bez wzgl璠u czy by貫 polakiem czy W璕rem czy Niemcem.

Data: 2014-04-21 15:43:56
Autor: J.F.
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 13:45:33 +0200, Jacek Maciejewski napisa(a):
Dnia Fri, 18 Apr 2014 02:32:04 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
Pod Rosyjskim zaborem Polska si rozwija豉
Nooo... Czego do dzi 鈍iadectwo mamy w postaci podzia逝 na Polsk A i
polsk B.

Nie calkiem - Warszawa i Lodz to tez zabor rosyjski.

Mapa sieci kolejowej owszem, pokazuje roznice miedzy zaborami ... J.

Data: 2014-04-21 16:38:28
Autor: Marek Dyjor
J.F. wrote:
[...]

i ten charakterystyczny element  stacje kolejowe daleko do centrum ba na zadupiu aby 陰twiej by這 kontrolowa/blokowa przep造w ludno軼i.

Miasta na zachodzie i w Galicji... stacje w 鈔odku miasta w zaborze Ruskim na zadupiu.

Data: 2014-04-21 13:08:49
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu poniedzia貫k, 21 kwietnia 2014 16:38:28 UTC+2 u篡tkownik Marek Dyjor napisa:
J.F. wrote:

> [...]

Miasta na zachodzie i w Galicji... stacje w 鈔odku miasta w zaborze Ruskim na zadupiu.

Trzeba by這 Noce i Dni jak by造 szkoln lektur przeczyta. Jest tam ciekawy dialog. Niechcicowi kto z dalszej rodziny proponuje zrobienie interesu 篡cia. Kupno ziemi obok du瞠go miasta. Na totalnym zadupiu przed kt鏎ym wrony zawracaj. Powodem mia豉 by informacja 瞠 b璠zie tam budowana linia kolejowa i dworzec. I w przeci庵u dw鏂h lat ceny grunt闚 wzrosn wielokrotnie, bo w otoczeniu dworca b璠zie si rozwija這 miasto. Teraz ziemia obok w瞛這wych miejsc przy autostradach s drogie. Kiedy takimi autostradami by造 tory kolejowe.

Data: 2014-04-21 22:57:52
Autor: Marek Dyjor
U篡tkownik wrote:
[...]

spekulacja jest op豉calna to fakt niezaprzeczalny...

ale co do ziemi przy naszych kochanych autostradach? u nas rzadzi prawo psa ogrodnika, mo瞠 i tereny ko這 autostrad s atrakcyjne tylko 瞠 posiadacze autostrad sobie takie ceny za prawo dzier瘸wy i ewentualnego komercyjnego wykorzystania wymy郵ili ze jeszcze 100 lat wok馧 autostrad b璠zie pustynia.

Ostatnio przelecia貫m z O鈍iecimia do Wa豚rzycha i na ca貫j trasie autostradowej nie by這 gdzie sie zatrzymac na dobra kaw nie m闚i帷 o obiedzie. PUSTYNIA.

Data: 2014-04-22 00:24:46
Autor: J.F.
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 22:57:52 +0200, Marek Dyjor napisa(a):
[...]

Raczej z braku wolnej konkurencji. Tylko oficjalny MOP - inaczej by
juz dawno rolnicy sprzedali te tereny.

No ale chyba nie chcemy autostrady z wiecznym ograniczeniem do 110, bo
co chwila wjazd lub wyjazd z MOP.

Ostatnio przelecia貫m z O鈍iecimia do Wa豚rzycha i na ca貫j trasie autostradowej nie by這 gdzie sie zatrzymac na dobra kaw nie m闚i帷 o obiedzie. PUSTYNIA.

Kiedy bylo ostatnio ? Bo tak od kilku lat juz cos tam stoi i tak ze trzy macdonaldy to
powinienes minac.

Zreszta co - nie potrafisz godziny bez kawy wytrzymac ? Pijak i narkoman :-P

Zreszta cena nie jest wysoka, tylko rynkowa :-)
http://www.gddkia.gov.pl/pl/1230/przetargi-na-mop-y

J.

Data: 2014-04-21 19:28:24
Autor: RadoslawF
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia 2014-04-21 16:38, U篡tkownik Marek Dyjor napisa:

[...]

Tu jeste w b喚dzie. Po do鈍iadczeniach wojny secesyjnej z powod闚
militarnych tor闚 kolejowych nie puszczano przez miasto tylko
obok. Wi璚 z oczywistych przyczyn pierwsze dworce kolejowe by造
poza miastami.
Potem miasta z du篡m (i ci篹kim) przemys貫m rozwija造 si
ko這 kolei (nawet budowano bocznice) i dzisiaj to wygl康a
jakby kolej od zawsze przechodzi豉 przez centrum. Na wschodzie
gdzie za Cara rozwin si tylko przemys lekki (w堯kienniczy)
i to praktycznie tylko w jednym mie軼ie wygl康a to troszk inaczej.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-21 21:07:54
Autor: J.F.
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 16:38:28 +0200, Marek Dyjor napisa(a):
J.F. wrote:
Mapa sieci kolejowej owszem, pokazuje roznice miedzy zaborami ...

i ten charakterystyczny element  stacje kolejowe daleko do centrum ba na zadupiu aby 陰twiej by這 kontrolowa/blokowa przep造w ludno軼i.

No nie wiem, nie wiem, za cara chyba takich ciagot nie bylo ?

Bo z drugiej strony ... miasto jest, jak do niego kolej wprowadzic ? Ulice wytyczone, teren zabudowany. A inwestor chyba czesto prywatny -
a wiec nie tak latwo mogl liczyc na specustawe.

Dworzec Wiedenski na Jerozolimskich/Marszalkowskiej to chyba tez byly
peryferia w czasie budowy ?
Miasta na zachodzie i w Galicji... stacje w 鈔odku miasta w zaborze Ruskim na zadupiu.

Tak kontrolnie sprawdzilem Siedlce i Bialystok - przez srodek tory
biegna.
A dworzec Swiebodzki we Wroclawiu i Trzebnicki ... chyba peryferia, w
czasie budowy. Wo堯w, O豉wa - tez na zadupiu. Ale to moze byc kwestia rozwoju miast - wszak to 150 lat minelo.

J.

Data: 2014-04-18 10:47:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Hello ZZZ,

Friday, April 18, 2014, 10:41:53 AM, you wrote:

[.................................................]

pl.soc.polityka jest od tego.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-18 10:43:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Hello miszmasz,

Friday, April 18, 2014, 10:23:55 AM, you wrote:

[...]

pl.soc.polityka

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-18 02:08:26
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu pi徠ek, 18 kwietnia 2014 10:43:40 UTC+2 u篡tkownik RoMan Mandziejewicz napisa:

-- Best regards,

 RoMan

Na elektrod jako moderator si zapisz.

Data: 2014-04-18 12:43:47
Autor: Adam Wysocki
kogutek444@gmail.com wrote:

Na elektrod jako moderator si zapisz.

Czy mi si grupy pomyli造?

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-04-18 16:15:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Hello Adam,

kogutek444@gmail.com wrote:

Na elektrod jako moderator si zapisz.

Czy mi si grupy pomyli造?

Jemu si wszystko myli. Poczynaj帷 od grupy a na Elektrodzie ko鎍z帷 -
ja ju moderatorem na Elektrodzie by貫m. Dr鏏 nie. I m.in. to nas
r騜ni.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-20 00:24:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 18.04.2014 10:23, miszmasz pisze:
[...]

1. nie karm trolla
2. zawsze wiedzia貫m, 瞠 ten dr鏏 to idiota, a tu prosz - okazuje si tak瞠 瞠 i "zielony ludek"

--
安iadomie psuj帷y kodowanie i formatowanie wierszy
s jak sraj帷y z lenistwa i g逝poty na 鈔odku pokoju.

Data: 2014-04-19 16:15:22
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu niedziela, 20 kwietnia 2014 00:24:09 UTC+2 u篡tkownik Andrzej Lawa napisa:
> [...]

 s jak sraj帷y z lenistwa i g逝poty na 鈔odku pokoju.

I jeszcze ci durnie t逝macz to nowoczesno軼i...

Przy takim kretynie jak ty nazwanie mnie idiot to jak bym minimum doktorat zrobi. Tak z ciekawo軼i. Kretynem jeste z urodzenia czy to nabyte?

Data: 2014-04-21 12:17:10
Autor: Marek Dyjor
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.

zamknij sie zdrajco...  s逝gusie putina...

Data: 2014-04-21 04:42:09
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu poniedzia貫k, 21 kwietnia 2014 12:17:10 UTC+2 u篡tkownik Marek Dyjor napisa:
U篡tkownik wrote:

zamknij sie zdrajco...  s逝gusie putina...

Co, prawda Ci oczy wypali豉? Gdyby nie car to by w czworakach mieszka. I jak by mia za m這du pecha to panu i ksi璠zu dupy dawa kiedy by tylko chcieli. Polska pod rosyjskim zaborem si rozwija豉. Pod innymi by豉 traktowana jako kolonia. Trudno uwierzy ale miasto 鏚 powsta這 pod rosyjskim zaborem. W pewnym momencie niczym nie ograniczany rozw鎩 υdzi spowodowa taki wzrost cen ziemi 瞠 przymierzano si do budowy wie穎wc闚 na wz鏎 ameryka雟ki. Powsta jeden budynek zbudowany na stalowym nitowanym szkielecie. Stoi do dzi. Ma 7 kondygnacji. To budynek hotelu Savoy. By造 plany postawienia kolejnych i wy窺zych. Plany pokrzy穎wa豉 I Wojna 安iatowa. Przed wojn 鏚 by豉 miastem o najwi瘯szej na 安iecie g瘰to軼i zaludnienia. Po wojnie w wolnej Polsce w υdzi by du篡 kryzys gospodarczy. Tak du篡 瞠 wi瘯szo嗆 fabryk przesz豉 na w豉sno嗆 skarbu pa雟twa za niezap豉cone podatki. Kolejnym okresem kiedy υd si rozwija豉 to by豉 II Wojna 安iatowa. 鏚 znalaz豉 si w III Rzeszy i jako miasto niemieckie korzysta豉 z wszystkich niemieckich dotacji na rozw鎩 przemys逝 i infrastruktury. Dzi瘯i temu z wojny wysz豉 w doskona造m stanie. Kolejny bum gospodarczy to by造 lata od ko鎍a wojny do ko鎍a PRL. W tym czasie liczba ludno軼i wzros豉 z nieca貫go p馧 miliona do prawie miliona. 鏚 z tradycyjnym dla niej przemys貫m w堯kienniczym, odzie穎wym i bardzo rozwini皻ym specjalizowanym na profil produkcyjny zwi您any z tkaninami i ich przer鏏k przemys貫m maszynowym i chemicznym by豉 doskonale przygotowana do wej軼ia w gospodark rynkow po 1990 roku. Ale 瞠by nie by這 tak dobrze to zosta豉 ujebana przez w豉dc闚 " wolnej Polski". Wydano wiele ustaw i rozporz康ze uniemo磧iwiaj帷ych eksport towar闚 wyprodukowanych w υdzi na wsch鏚. Na przyk豉dzie rozwoju w przeci庵u 150 lat osady o nazwie Lodzia wida 瞠 zawsze okupanci i zaborcy zrobili wi璚ej dla tego miasta i regionu ni aboryge雟y przyw鏚cy. W przypadku referendum o od陰czeniu υdzi od III RP i przy陰czeniu do Rosji wynik by豚y jeden.. 75% 這dzian by這 by za przy陰czeniem. Po wej軼iu υdzi w sk豉d Federacji Rosyjskiej czeka by j znowu nieograniczony niczym rozw鎩. Polska to kraj kt鏎y nigdy nie powinien powsta. Z wyj徠kiem kilkudziesi璚iu lat kiedy co znaczy豉 w Europie, by這 to w czasach kiedy ludzie w rzekach prali. Nie ma 瘸dnych osi庵ni耩. By造 nawet plany ( Teheran) podzielenia Polski na linii Wis造 i wcielenia tak podzielonej do ZSRR i Niemiec. Niejaki Roosevelt stwierdzi 瞠 Polska zawsze by豉 wrzodem do dupie Europy i jest okazja 瞠by si raz na zawsze pozby uci捫liwej choroby. Na drodze kompromisu ustalono wtedy wsp馧czesne granice Polski oraz przekazano na si喚 pod zarz康 ZSRR. I Ty mi pierdolisz 瞠 ja υdzianin z krwi i ko軼i na dodatek maj帷y rosyjskie, na d逝go przed powstaniami, korzenie zmieszane z 篡dowskimi i niemieckimi genami mam by patriot w tym 鄉iesznym kraju. Mo瞠 jeszcze mam gin望 za prezydenta i premiera?

Data: 2014-04-21 16:07:31
Autor: J.F.
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 04:42:09 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
[...]

To akurat zaden argument - znaczy sie biedota sie w slumsach
gniezdzila w nieludzkich warunkach ... metra jakos nie zaczeli kopac

Kolejny bum gospodarczy to
by造 lata od ko鎍a wojny do ko鎍a PRL. W tym czasie liczba ludno軼i
wzros豉 z nieca貫go p馧 miliona do prawie miliona. 鏚 z

Ale to na calym swiecie tak. Przyszla mechanizacja i wies musiala sie
wyludnic. A miasta zaludnic.

[...]

Ktore ? Obawiam sie ze cos zmyslasz.
Jesli juz, to Rosjanie nie mieli pieniedzy, a Chinczycy zarabiali
znacznie mniej. Bo ta Lodz przemyslowa w warunkach wolnej konkurencji
jednak padla, nie znalazla zbytu nawet na krajowym rynku.

Na przyk豉dzie rozwoju w przeci庵u 150 lat osady o nazwie
Lodzia wida 瞠 zawsze okupanci i zaborcy zrobili wi璚ej dla tego
miasta i regionu ni aboryge雟y przyw鏚cy.

Nie przeskadzali ? Czy sypneli groszem z funduszy rozwojowych ?
W przypadku referendum o
od陰czeniu υdzi od III RP i przy陰czeniu do Rosji wynik by豚y
jeden. 75% 這dzian by這 by za przy陰czeniem.

Teraz, w 2014r ? Cos ci sie wydaje, ale zawsze mozesz wyjsc na ulice i sonde
przeprowadzic. Moze i dobrze piszesz, ale ilu Lodzian o tym wie ? Wychowane patriotyczne dalo jednak skutek :-)

Po wej軼iu υdzi w sk豉d Federacji Rosyjskiej czeka by j znowu nieograniczony niczym rozw鎩.

Aha, jak jakies peryferyjne rosyjskie miasto, taki np Smolensk.
I te swietlane rynki zbytu, cala Rosja stoi otworem.

Polska to kraj kt鏎y nigdy nie powinien powsta.

Ale jakos tak powstala i to pare razy.

J.

Data: 2014-04-21 14:49:49
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu poniedzia貫k, 21 kwietnia 2014 16:07:31 UTC+2 u篡tkownik J.F. napisa:
> [...]

I te swietlane rynki zbytu, cala Rosja stoi otworem.

>Polska to kraj kt鏎y nigdy nie powinien powsta.

Mnie nie przeszkadza 瞠 jak napiszesz co g逝piego 瞠by zyska aplauz gimbazy to masz frajd. Slumsy piszesz. Standardy mieszkaniowe by造 wtedy troch inne ni teraz. Ale nawet z dzisiejszego punktu widzenia nie by造 to slumsy. W `Lodzi by這 kilka rodzaj闚 dom闚. Pierwszy to domy fabrykant闚 zwane powszechnie pa豉cami. One stanowi造 klas sam w sobie. Drugi rodzaj to domy z mieszkaniami na wynajem, tzw kamienice czynszowe. Ich charakterystyczn cech by這 to 瞠 na parterze zawsze by造 pomieszczenia na sklepy, restauracje, zak豉dy us逝gowe typu szewc czy krawiec. W podw鏎zach zak豉dy mechaniczne, szwalnie, pralnie.. W takich domach na pierwszym pi皻rze mieszkali bankierzy, wysocy urz璠nicy, adwokaci, architekci, lekarze itp. Mieszkania cz瘰to mia造 150m2 i wi璚ej. Do wsp馧czesnych standard闚 brakowa這 w nich netu i kabl闚ki. Drugie pi皻ro dla takich samych lokator闚 jak pierwsze ale o ni窺zym statusie ekonomicznym. Generalnie im wy瞠j tym status ekonomiczny najemcy mniejszy. Standardem dla lokator闚 pierwszego i drugiego pi皻ra by這 zatrudnianie kucharki, gosposi, opiekunki dla dzieci, kogo do noszenia w璕la wyrzucania 鄉ieci ( gosposia ani kucharka 鄉ieci nie wyrzuca豉). Tacy pracownicy mieli swoje "kawalerki" na ostatniej kondygnacji. Na ostatnich kondygnacjach mieszkali pracownicy przyjezdni, dzisiaj ich mo積a by por闚na do takich na umow zlecenie. Jak tylko dostali sta陰 prac to zmieniali mieszkanie na takie o wy窺zym standardzie. Generaln zasad by這 瞠 jak kto zatrudnia pracownika na sta貫 to zabezpiecza dla niego s逝瘺owe mieszkanie. Trzeci typ zabudowy to kamienice budowane przez fabrykant闚 dla wy窺zej i 鈔edniej kadry. Charakterystyczn cech by brak pomieszcze pod najem na parterze. Parter by stosunkowo wysoko nad poziomem ulicy. Okna zaczyna造 si na wysoko軼i ok 2 metr闚 ponad poziomem ulicy. R闚nie tym budynkom je郵i idzie o standard to niewiele brakowa這 do dzisiaj budowanych budynk闚 mieszkalnych. Bie膨ca woda i kanalizacja by造 norm.  Ciep豉 woda z lokalnych bojler闚 na w璕iel. O鈍ietlenie na pocz徠ku gazowe. W miar uruchamiania w fabrykach lokalnych elektrowni o鈍ietlenie elektryczne. Kolejny typ to budownictwo przyzak豉dowe dla robotnik闚 pracuj帷ych wed逝g dzisiejszego nazewnictwa na umowach o prac. Norm by豉 bie膨ca woda przynajmniej na klatkach schodowych i ubikacje na klatkach schodowych, o鈍ietlenie najpierw gazowe p騧niej elektryczne. Domy a raczej osiedla dla w豉snych pracownik闚 budowali fabrykanci. Wzorcowym osiedlem by這 osiedle w kompleksie nazwanym Ksi篹ym M造nem. Warunki jakie stworzy Karol Scheibler dla swoich robotnik闚 przewy窺za造 wszystkie standardy europejskie w tej materii. Robotnicy zatrudnieni u 堯dzkich fabrykant闚 mieli bezp豉tn opiek lekarsk, bezp豉tne 興obki i przedszkola. Zaopatrywali si w dyskontach prowadzonych przy fabrykach. Kupowali po cenach hurtowych.. Wbrew powszechnie rozpowszechnianej w PRL informacji fabrykanci nie zarabiali na tych dyskontach. Mar瞠 jakie narzucali s逝篡造 pokryciu bie膨cych wydatk闚 zwi您anych z ich prowadzeniem. Izrael Pozna雟ki dla swoich pracownik闚 軼i庵n掖 z jakiej dziury w g鏎ach drewniany ko軼i馧. Dzisiaj jest on zabytkiem klasy 0. Je郵i wed逝g Ciebie to by造 slumsy to ja bym chcia 瞠by teraz w Polsce wszyscy mieli zagwarantowane 篡cie w takich warunkach w jakich 篡li wtedy robotnicy z du篡ch 堯dzkich fabryk. Kluczow ustaw niszcz帷 definitywnie po roku 1990 鏚z by這 wprowadzenie wiz dla wschodnich s御iad闚. W豉dza uzasadni豉 to tym 瞠 na wschodzie b璠zie kryzys i ludzie nie b璠 mieli tam pieni璠zy. To by這 jedno z najg逝pszych t逝macze bo kupcy ze wschodu zawsze p豉cili got闚k pod postaci dolar闚. Na okoliczno嗆 handlu ze wschodem w Tuszynie pod υdzi najpierw spontanicznie a potem w spos鏏 zorganizowany powsta rynek hurtowy. Zatrudnienie w nim mia這 kilkadziesi徠 tysi璚y ludzi. A ca趾owita powierzchnia hal i teren闚 handlowych liczona by豉 w dziesi徠kach hektar闚. I to by這 bli瞠j setki ni dwudziestu hektar闚. Wi瘯sza cz窷 sprzedawanych tam towar闚 pochodzi豉 z υdzi. Ceny nie by造 czynnikiem decyduj帷ym o sprzeda篡. Du穎 wa積iejsza by豉 jako嗆, nad捫anie za mod, wprowadzanie w豉snych zbie積ych ze 鈍iatowymi trendami kolekcji. Najbardziej poszukiwanymi wtedy w υdzi zawodami po szwaczkach stali si operatorzy maszyn szwalniczych, tak tak w υdzi by造 specjalizowane roboty przemys這we. Takie maszyny do szycia CNC. Potem poszukiwani byli projektanci i konstruktorzy odzie篡.

Data: 2014-04-22 00:07:18
Autor: Marek Dyjor
U篡tkownik wrote:
[...]

a tak s這dko nei by這 wsz璠zie, ale generalnie to kapitali軼i z prze這mu 19 i 20 wieku bardzo cz瘰to wykazywali si dba這軼i o pracownik闚. Bycie fabrykantem oznacza這 nie tylko przywileje zwi您ne z byciem bogatym ale i obowi您ki wzgl璠em pracownik闚. Dzieci fabrykant闚 bardzo cz瘰to nie by造 wcale rozpieszczane kas i przyjemno軼iami, musia豚y uczy sie i pracowa, cz瘰to poznawali prac w fabryce od samego do逝 tak aby mie poj璚ie o pracy i wysi趾u jaki trzeba wk豉da w poszczegolne etapy produkcji.

Data: 2014-04-22 08:38:33
Autor: J.F.
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 14:49:49 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisa(a):
W dniu poniedziaek, 21 kwietnia 2014 16:07:31 UTC+2 u髒ytkownik J.F. napisa:
Przed wojn 籀d驕 bya miastem o najwikszej na wiecie gstoci zaludnienia.
To akurat zaden argument - znaczy sie biedota sie w slumsach
gniezdzila w nieludzkich warunkach ... metra jakos nie zaczeli kopac

Mnie nie przeszkadza 髒e jak napiszesz co gupiego 髒eby zyska
aplauz gimbazy to masz frajd. Slumsy piszesz. Standardy
mieszkaniowe byy wtedy troch inne ni髒 teraz. Ale nawet z
dzisiejszego punktu widzenia nie byy to slumsy. W `Lodzi byo
kilka rodzaj籀w dom籀w. Pierwszy to domy fabrykant籀w zwane powszechnie paacami. One stanowiy klas sam w sobie. Drugi [...]
takich domach na pierwszym pitrze mieszkali bankierzy, wysocy
urzdnicy, adwokaci, architekci, lekarze itp. Mieszkania czsto
miay 150m2 i wicej.

Statystyka ma to do siebie, ze jesli jednym jest znacznie lepiej, to
innym musi byc gorzej.

Trzeci typ zabudowy to
kamienice budowane przez fabrykant籀w dla wy髒szej i redniej kadry.
Charakterystyczn cech by brak pomieszcze pod najem na parterze.
Parter by stosunkowo wysoko nad poziomem ulicy. Okna zaczynay si
na wysokoci ok 2 metr籀w ponad poziomem ulicy.

A pod spodem suterena ?
R籀wnie髒 tym budynkom
jeli idzie o standard to niewiele brakowao do dzisiaj budowanych
budynk籀w mieszkalnych. Bie髒ca woda i kanalizacja byy norm. Ciepa woda z lokalnych bojler籀w na wgiel. Owietlenie na pocztku
gazowe. W miar uruchamiania w fabrykach lokalnych elektrowni
owietlenie elektryczne.

Macie tam w Lodzi takie cus
http://www.muzeumwlokiennictwa.pl/o-skansenie/1/111,ul-lodzka-6.html

ciekawe rzeczy mozna wyczytac. I troche odbiegle ot twoich wizji.
np

"Do 1939 roku w odzi przewa髒ay mieszkania mae, jedno- (o
powierzchni od 15m簡 do 25m簡) i dwuizbowe (ok. 35m簡) o niskim
standardzie. Mieszkania te pozbawione byy wody, po kt籀r chodzio si
do zdroj籀w ulicznych lub studni usytuowanych na podw籀rzach. Poza
obrbem mieszka znajdoway si kom籀rki i ubikacje."

Domy a raczej osiedla dla wasnych
pracownik籀w budowali fabrykanci. Wzorcowym osiedlem byo osiedle w
kompleksie nazwanym Ksi髒ym Mynem. Warunki jakie stworzy Karol
Scheibler dla swoich robotnik籀w przewy髒szay wszystkie standardy
europejskie w tej materii.

Czy to moze to
Ostatnim nawizaniem do dawnych domk籀w tkaczy z pierwszej poowy XIX
wieku, byo powstae okoo 1900 roku osiedle robotnicze przy
Widzewskiej Manufakturze. Liczyo ono 158 wolnostojcych dom籀w
drewnianych o wymiarach 14,0 x 9,3 m, parterowych z mieszkalnym
poddaszem, ogr籀dkami, studniami, sanitariatami i kom籀rkami w podw籀rzu.
Zamieszkiwao w nich po sze rodzin cztery na parterze i dwie na
poddaszu. Osiedle funkcjonowao do poowy lat 70. XX wieku, kiedy to
domy rozebrano.""

Mnie wychodzi jakies 6x4.5m na rodzine. Mozliwe ze wielopokoleniowa.
No ale przy pracy na trzy zmiany jedno lozko moze kilka osob obsluzyc
bez problemu.

Warunki jakie stworzy Karol Scheibler dla swoich robotnik籀w
przewy髒szay wszystkie standardy europejskie w tej materii.
Robotnicy zatrudnieni u 籀dzkich fabrykant籀w mieli bezpatn opiek
lekarsk, bezpatne 髒obki i przedszkola.

Przedszkola moze i byly. Ale byla tez potrzeba wprowadzenia ustawy
zakazujaca zatrudniania dzieci ponizej 10 lat.
A i tak z wyjatkami
http://www.historialodzi.obraz.com.pl/robotnicy-lodzcy-na-przelomie-xix-i-xx-w/

Zaopatrywali si w dyskontach prowadzonych przy
fabrykach. Kupowali po cenach hurtowych.. Wbrew powszechnie
rozpowszechnianej w PRL informacji fabrykanci nie zarabiali na tych
dyskontach. Mar髒e jakie narzucali su髒yy pokryciu bie髒cych
wydatk籀w zwizanych z ich prowadzeniem.

A placili kartkami do tych dyskontow ?
Izrael Poznaski dla swoich
pracownik籀w cign z jakiej dziury w g籀rach drewniany koci籀.
Dzisiaj jest on zabytkiem klasy 0. Jeli wedug Ciebie to byy

Patrz wyzej ... i ci pracownicy mieli pracowac po 16h dziennie, w
niedziele i swieta tez ?
slumsy to ja bym chcia 髒eby teraz w Polsce wszyscy mieli
zagwarantowane 髒ycie w takich warunkach w jakich 髒yli wtedy
robotnicy z du髒ych 籀dzkich fabryk.

jeszcze jedno ciekawe opracowanie
http://repozytorium.uni.lodz.pl:8080/xmlui/bitstream/handle/11089/2531/Karolina%2520Ko%25C5%2582odziej.pdf

Kluczow ustaw niszczc
definitywnie po roku 1990 籀dz byo wprowadzenie wiz dla wschodnich
ssiad籀w. Wadza uzasadnia to tym 髒e na wschodzie bdzie kryzys i
ludzie nie bd mieli tam pienidzy. To byo jedno z najgupszych
tumacze bo kupcy ze wschodu zawsze pacili got籀wk pod postaci
dolar籀w.

Tylko ze o ile ja pamietam, to wizy wprowadzono w okolicach 2004r - musielismy, jesli chcielismy wejsc do Schengen.
Wczesniej pojecie "ruski targ" funkcjonowalo, tylko jakby w druga
strone. A krajowe wlokiennictwo zalatwili jakby Wietnamczycy.

J.

Data: 2014-04-22 03:29:18
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 08:38:33 UTC+2 u髒ytkownik J.F. napisa:
> [...]

Wczesniej pojecie "ruski targ" funkcjonowalo, tylko jakby w druga

strone. A krajowe wlokiennictwo zalatwili jakby Wietnamczycy.

Mo髒e zamiast doktoryzowa si w necie przyjed驕 do Lodzi i sam zobacz. Mieszkam w niedu髒ej czynszowej kamienicy. Na ostatniej kondygnacji byy takie mae mieszkania jak piszesz. W nich mieszkali ludzie kt籀rzy pracowali u tych co mieszkali ni髒ej. A ni髒ej s mieszkania na pierwszym pitrze dwa po jakie 180m2 na drugim cztery po 90m2. Mieszkam na trzecim pitrze. To ostatnie pitro. Na nim byy pokoje dla su髒by. Moje mieszkanie zrobione jest z trzech mieszka. ssiada z czterech. Moje ma 80m2 ssiada ponad 100. W budynkach przyfabrycznych byy mae mieszkania. Miay minimum dwie izby. Ty si czepiasz i za argument podajesz 髒e byy ze bo netu w nich nie byo. Taki by kiedy standard. Do dzisiaj mieszkaj w nich ludzie i im nie przeszkadza. Ludzie nie mogli pracowa po 16 godzin. Doba nie ma 36 godzin a fabryki pracoway na dwie zmiany. Znowu liczysz na poklask gimbazy?

Data: 2014-04-23 08:07:46
Autor: J.F.
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Tue, 22 Apr 2014 03:29:18 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com napisa(a):
[...]

Czy to jest kamienica sprzed 1900 roku ?

[...]

Taki standard. Jedni maja palac, drudzy 180m2, a trzeci jeden pokoj
bez wygod na rodzine na cala rodzine. Rury z woda i kanalizacja byly w tej kamienicy od poczatku ?

A robotnicy z fabryki na ktorym pietrze mieszkali ? Bo w tym co
piszesz jakos nie bardzo widze dla nich miejsca ...

Do dzisiaj mieszkaj w nich ludzie i im nie przeszkadza.

Po malej komasacji ... a na 1 pietrze po parcelacji ?
Ludzie nie mogli
pracowa po 16 godzin. Doba nie ma 36 godzin a fabryki pracoway na
dwie zmiany.

Czyli po 12 h od zawsze ?

J.

Data: 2014-04-23 01:49:29
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu roda, 23 kwietnia 2014 08:07:46 UTC+2 u髒ytkownik J.F. napisa:
> [...]

> pracowa po 16 godzin. Doba nie ma 36 godzin a fabryki pracoway na

Tak wpisanej do rejestru zabytk籀w. Ma 112 lat. Teraz te髒 tak jest 髒e jedni maj paace a inni mieszkaj w 35 metrowym mieszkaniu z trzy albo cztery osoby. robotnicy o ile byy wolne pomieszczenia to na ostatnim mieszkali. To byli ludzie kt籀rzy przyjechali si dorobi i im potrzebne byo miejsce do spania. 3 lata pracy u Poznaskiego pozwalao zarobi na dom i gospodarstwo na wsi. Przyje髒d髒ali i po zarobieniu odje髒d髒ali. Komasacja bya po II Wojnie wiatowej. Teraz w miar zwalniania si mieszka przywracany jest stan pierwotny albo czenie tak jak u mnie trzech mieszka w jedno. Teraz ludzie te髒 pracuj po dwanacie i wicej godzin dziennie i 髒aden robotnik tak pracujcy przez trzy lata na dom i gospodark nie odo髒y. Oni wtedy mieli w czasie pracy na pewno przerwy na obiad bo na jednym ze starych zdj byo wida 髒e robotnicy s na sto籀wce i jedz obiad. Nie podejrzewam ze to bya manipulacja jak na zdjciach z oboz籀w koncentracyjnych.

Data: 2014-04-18 16:23:29
Autor: Shrek
On 2014-04-18 10:21, kogutek444@gmail.com wrote:
[...]

To jed i si przy陰cz. Zrzutk na paliwo mamy ci zrobi?

Shrek.

Data: 2014-04-19 01:00:42
Autor: Budzik
[...]

Tylko pod warunkiem, ze paliwo to jedyny wydatek...
Czyta貫m 瞠 paliwo kosztuje jednak ponad 3z...

I inne:
http://www.polskieradio.pl/7/129/Artykul/831928,Cenowy-szok-Zycie-w-Rosji-
zakupy-w-Polsce
http://www.polskatimes.pl/artykul/937099,poziom-zycia-w-rosji-13-mln-
gospodarstw-domowych-nie-ma-cieplej-wody-a-prawie-polowa-nie-ma-
gazu,id,t.html
http://obserwatorpolityczny.pl/?p=11479

Ale przecie nikt si na si貫 nie trzyma...

Data: 2014-04-21 02:03:19
Autor: Marek Dyjor
U篡tkownik wrote:
[...]

wstydzi豚y sie takie rzeczy wypisywa...

Data: 2014-04-21 01:47:59
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.

Czego niby mia豚ym si wstydzi?

Data: 2014-04-21 11:51:13
Autor: ZIWK
U篡tkownik wrote:

[...]

Sensu 篡cia... liczy si tylko cena wachy.

Data: 2014-04-21 16:48:57
Autor: J.F.
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Fri, 18 Apr 2014 01:21:13 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisa(a):

[...]

P.S. Oferta dla ciebie http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,126477,15832131,Putin__Rosyjskojezyczni_mieszkancy_b__ZSRR_i_Imperium.html

Drugi paszport zawsze sie przyda ... chocby do meldowania kto
przekroczyl predkosc na fotoradarze :-)

J.

Data: 2014-04-21 12:58:42
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu poniedzia貫k, 21 kwietnia 2014 16:48:57 UTC+2 u篡tkownik J.F. napisa:
> [...]

Drugi paszport zawsze sie przyda ... chocby do meldowania kto

gdybym spe軟ia jeden z warunk闚 to kto wie czy bym o rosyjski paszport nie poprosi. Rosyjski znam na tyle dobrze 瞠 m鏬豚ym si nim z jakimi drobnymi wpadkami porozumiewa. Z jakiego tam pra pra kogo jestem w jakim procencie Rosjaninem. Nazwisko mam takie 瞠 niejeden Rosjanin m鏬豚y pozazdro軼i. Niestety nie 篡j w miejscu kt鏎e by spe軟ia這 najwa積iejszy warunek otrzymania rosyjskiego paszportu.

Data: 2014-04-21 22:03:51
Autor: Marek Dyjor
U篡tkownik wrote:
[...]

ty naprawd albo jeste kompletnym idiot albo ci naprawd p豉c a teraz pr鏏ujesz swoje za 穎責 pisane wypociny w 瘸rcik obr鏂i.

co ty atrakcyjnego widzisz w Rosji?

Data: 2014-04-21 22:20:02
Autor: J.F.
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 12:58:42 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
[...]

Ale moze sie choc urodzile
Tak pisales o Lodzi, to chyba mieszkales ? Zreszta co sie martwisz, zloz tylko wniosek, a Putin sam znajdzie
kiedy zolnierze radzieccy lub rosyjscy tam stali :-)

J.

Data: 2014-04-21 15:03:29
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu poniedzia貫k, 21 kwietnia 2014 22:20:02 UTC+2 u篡tkownik J.F. napisa:
Dnia Mon, 21 Apr 2014 12:58:42 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com > W dniu poniedzia貫k, 21 kwietnia 2014 16:48:57 UTC+2 u篡tkownik J.F.. napisa:

> [...]

kiedy zolnierze radzieccy lub rosyjscy tam stali :-)

Mieszkam w υdzi. Dobrze by by這 瞠by nie ocenia wszystkich matek tak jak swojej.

Data: 2014-04-22 00:41:14
Autor: J.F.
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 15:03:29 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
[...]

Mieszkam w υdzi.

No to przeciez na bylym terenie imperium rosyjskiego.

Dobrze by by這 瞠by nie ocenia wszystkich matek tak jak swojej.

Nie oceniam zadnej matek, tylko fakt, ze jak kiedys gdzies rosyjskie
lub radzieckie wojsko stalo, to teren czesc Imperium stanowil.

Zreszta co sie martwisz, najwazniejsze wstawic noge miedzy drzwi, jak cie Putin odrzuci, to sie odwolasz. Jeden niezawisly sad, drugi, musza cie przyjac :-P

J.

Data: 2014-04-21 16:06:57
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 00:41:14 UTC+2 u篡tkownik J.F. napisa:
Dnia Mon, 21 Apr 2014 15:03:29 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com > W dniu poniedzia貫k, 21 kwietnia 2014 22:20:02 UTC+2 u篡tkownik J.F.. napisa:

> [...]

Zreszta co sie martwisz, najwazniejsze wstawic noge miedzy drzwi, jak cie Putin odrzuci, to sie odwolasz. Jeden niezawisly sad, drugi, musza cie przyjac :-P

Prezydent Rosji W豉dimir Putin podpisa ustaw o uproszczonych zasadach przyznawania rosyjskiego obywatelstwa mieszka鎍om b. republik radzieckich i teren闚 dawnego Imperium Rosyjskiego, kt鏎e obecnie znajduj si w granicach Federacji Rosyjskiej. Kluczowe jest " obecnie".

Data: 2014-04-22 09:00:46
Autor: Budzik
[...]

A nie chcesz przemy郵e przeprowadzki?

Data: 2014-04-22 11:50:05
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.04.2014 11:00, Budzik pisze:
[...]

Kiedy tradycyn kar dla zdrajc闚 i obcych agent闚 by豉 banicja... No, poza patroszeniem i 獞iartowaniem ;->

Agent "Dr鏏" - won do Moskwy!

Data: 2014-04-22 11:00:47
Autor: Budzik
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
U篡tkownik Andrzej Lawa alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com ...

[...]

Ale to przecie nie bedzie kara, skoro tam lepiej, dobrobyt i w og鏊e!

Data: 2014-04-22 12:27:21
Autor: J.F
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
U篡tkownik  napisa w wiadomo軼i grup
[...]

No tak.
Ale skoro tak ci sie podoba, to sie przeprowadz na Krym :-)

J.

Data: 2014-04-21 16:51:12
Autor: the_foe
W dniu 2014-04-18 10:21, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

ale w Rosji emerytury s o wiele ni窺ze niz u nas, na Krymie mogli podwy窺zac bo na Ukrainie by造 na 瘸這snym poziomie.

--
@foe_pl

Data: 2014-04-21 17:12:14
Autor: Marek Dyjor
the_foe wrote:
[...]

w materia豉ch z Ambasady by這 napsiane 瞠 emerytury sa wy窺ze to kogutek tak pisze...

Data: 2014-04-21 17:19:55
Autor: Jacek
[...]

Ja tam do Ruskich specjalnie nie t瘰kni, ale mo瞠 (oby nie) si za par lato okaza, 瞠 ZUS to bankrut i emerytur nie b璠zie. Na razie mamy 95% bank闚 i 80% przemys逝 w r瘯ach zagranicznych, wi璚 w sumie to wsio rawno, dla kogo b璠ziemy wyrobnikami za 1/4 pensji unijnej.
Jacek

Data: 2014-04-21 17:28:10
Autor: J.F.
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 17:19:55 +0200, Jacek napisa(a):
[...]

ZUS to jest bankrut ale emerytury beda, bo to od wyborow zalezy.
No chyba ze wszyscy mlodzi wywieja na zachod ... lub na wschod.

J.

Data: 2014-04-21 20:50:33
Autor: Jacek
W dniu 2014-04-21 17:28, J.F. pisze:
ZUS to jest bankrut ale emerytury beda, bo to od wyborow zalezy.
No chyba ze wszyscy mlodzi wywieja na zachod ... lub na wschod.
Ja to widz tak: ZUS bankrutuje, emerytury przepadaj, opieku鎍ze pa雟two funduje wszystkim emerytom 鈍iadczenia na poziomie "socjalnym".
Kto mia emerytury 5 st闚ek b璠zie mia 5 st闚ek, a kto 5 tysi璚y b璠zie mia 5 st闚ek.
Jacek

Data: 2014-04-21 21:13:50
Autor: Marek Dyjor
Jacek wrote:
[...]

my郵 瞠 w dlu窺zej perspektywie czasu, trzeba bedzie ludziom p豉ci za nic...

Nie da sie utrzyma 豉du i porz康ku w sfrustrowanym spo貫cze雟twie. Po latach budowania rozs康nego wsp鏊nego dobrobytu jakimi by造 na zachodzie lata ok 60 roku ubieg貫go wieku, przeszli鄉y do fazy drapie積ego niczym nie ograniczonego bogacenia sie coraz mniejszej grupy ludzi kosztem post瘼uj帷ego popadania w bied coraz szerszych grup spo貫cze騅twa. ostatnie dziesi璚iolecia to okres rozwierania sie no篡c dochodowych.

a to nie prowadzi do niczego dobrego, w dalszej perspektywie doprowadzi do zamieszek i powstania ruch闚 parasocjalistycznych, byc mo瞠 tak瞠 do atak闚 na bogaczy.

Dodaj帷 do tego system ekonomiczny opieraj帷y sie na nieopanowanej konsumpcji kt鏇 mo瞠 trwa tylko dzieki kredytowi to perspektywy nie sa zbyt weso貫.

Data: 2014-04-21 21:52:32
Autor: J.F.
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 20:50:33 +0200, Jacek napisa(a):
[...]

Ale kto bedzie wyplacal ? Nadal ZUS :-)

Emerytury juz dawno przepadly. Chyba wrecz ich nigdy nie bylo - ZUS
zawsze tylko przyjmowal skladki od mlodszych i wyplacal je starszym.
Cala twoja emerytura to kwestia umowy spolecznej - teraz cie panstwo
opodatkowuje, potem wyplaca. I to ciagle sa emerytury na poziomie
socjalnym - na wiecej panstwa nie stac. Tylko na razie jest to wiecej
niz 500. J.

Data: 2014-04-21 19:29:37
Autor: ToMasz
W dniu 18.04.2014 10:21, kogutek444@gmail.com pisze:
Do tego podwy磬a o 100% najni窺zych rent i emerytur.

To juz niestety by這. By豉 praca dla wszystkich, nawet jak nie chcieli pracowa. teraz musimy za to p豉ci, dlatego nasze wyp豉ty s takie niskie.
Za wschodni granic jest to samo, tylko lata 鈍ietno軼i jeszcze nie min窸y. je郵i tylko braknie gazu, rosja nie b璠zie mia豉 kasy na nic. je郵i tylko odkryjemy jakiekolwiek 廝鏚這 energii, rosja stanie si tylko pustym obszarem na mapie.
ToMasz

Data: 2014-04-21 20:45:26
Autor: Marek Dyjor
ToMasz wrote:
[...]

jeszcze drobny problem...

W Rosji jako tako 篡j ludzie mieszkaj帷y w wielkich miastach, reszta Rosji to obszary koszmarnej n璠zy i beznadziei.

Rosja jest pa雟twem kt鏎e niczego nie produkuje, pa雟twem kt鏎e sie nie jest samo wy篡wi maj帷 jedne z najlepszych ziem ornych.

Rosjanie podobnie jak Ukrai鎍y zmarnowali lata kt鏎e mine造 od upadku systemu, jedyni kt鏎zy skorzystali na upadku systemu to bandyci i kombinatorzy kt鏎zy rozgrabili pa雟two, prywatyzuj帷 go dla swojej korzy軼i.

W polsce te byli ludzie kt霩y sie uw豉szczyli na maj徠ku, ale to sie nei odbywa這 na tak skale jak w tamtych pa騅twach. Rz康z帷y Polsk to nie s bajecznie bogaci oligarchowie, to w wi瘯szo軼i normalni ludzie nie wiele baogatsci od wielu innych obywateli tego pa雟twa. We幟y sobie osoby z najwy窺zych miejsc w partiach kt鏐 瘸dz polsk, nie ma tam oligarch闚, tak s osoby maj皻ne ale bez przesady.

Ukraina jest biedna bo garstka bandyt闚 zagarne豉 maj徠ek narodowy i korzysta z niego jak ze swojego. w Rosji jest tak samo.

No i najwa積iejsze wiekszo軼i naszych najbogatszych polak闚 cie磬o za簑ci bandytyzm, czy bycie gangsterami.

Data: 2014-04-22 11:55:05
Autor: Maciek
W dniu 2014-04-21 19:29, ToMasz pisze:
[...]
To nie takie proste. Oni tak sobie po prostu nie zdechn z g這du. Rusz
na zach鏚. I niekoniecznie do pracy.

Maciek

Data: 2014-04-22 14:21:44
Autor: J.F
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
U篡tkownik "Maciek"  napisa
[...]

Oni tam maja tyle ziemi uprawnej, ze z glodu nie zdechna. Moga sie zbuntowac za brak innych dobr, ale nie zywnosci.

Zrodla energii nie odkryjemy i nie wdrozymy z dnia na dzien, wiec Rosja ma dlugie dekady na przestawienie sie. I nadal beda potrzebne smary, oleje i ropa na tworzywa sztuczne.
A jak nie odkryjemy, to surowce energetyczne pojda w gore, ziemia uprawna stanie sie cenna, ziemia nieuprawna tez sie stanie cenna - pod ogniwa sloneczne.

J.

Data: 2014-04-22 07:26:54
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 14:21:44 UTC+2 u篡tkownik J.F napisa:
U篡tkownik "Maciek"  napisa

> [...]

A jak nie odkryjemy, to surowce energetyczne pojda w gore, ziemia uprawna stanie sie cenna, ziemia nieuprawna tez sie stanie cenna - pod ogniwa sloneczne.

Gaz mo瞠 p鎩嗆 w g鏎 w ka盥ej chwili. Wystarczy 瞠 ukrai雟cy ekstremi軼i wysadza jakie ruroci庵i. Dla Rosji by to by這 bardzo op豉calne. Du穎 mniejsze dostawy to cena w g鏎. Kupi ci co maj wi璚ej pieni璠zy. A si dziwi Putinowi 瞠 jeszcze ukrai雟cy ekstremi軼i nic nie wysadzili.

Data: 2014-04-23 07:55:27
Autor: J.F.
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia Tue, 22 Apr 2014 07:26:54 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
[...]

Moze sie boi ze ten pod Baltykiem przerdzewieje ? :-)

J.

Data: 2014-04-23 10:52:31
Autor: masti
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
Dnia piknego Wed, 23 Apr 2014 07:55:27 +0200 osobnik zwany J.F. napisa:

Dnia Tue, 22 Apr 2014 07:26:54 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
Gaz mo髒e p籀j w g籀r w ka髒dej chwili. Wystarczy 髒e ukraiscy
ekstremici wysadza jakie rurocigi. Dla Rosji by to byo bardzo
opacalne. Du髒o mniejsze dostawy to cena w g籀r. Kupi ci co maj
wicej pienidzy. A髒 si dziwi Putinowi 髒e jeszcze ukraiscy
ekstremici nic nie wysadzili.

Moze sie boi ze ten pod Baltykiem przerdzewieje ? :-)

na przerdzewienie to za nowy ale jaki przeadowany statek m籀gby si nie zmiecic na podejciu do Szczecina :)

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co m籀wi. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-04-23 13:02:14
Autor: J.F
Benzyna po 2 zote a gaz po zot籀wce.
U髒ytkownik "masti"  napisa w wiadomoci
[...]

Jest to pewna koncepcja, wiedzieli przeciez ze za plytko polozyli, ale takie jawne moze byc niebezpieczne. To juz chyba lepiej jakby nieznani sprawcy kotwice rzucili na pelnym morzu.
Ale jesli juz o tym mowa, to wracam do pomyslu - kiepsko wykonany i dlatego przerdzewial :-)

J.

Data: 2014-04-23 23:27:38
Autor: Marek Dyjor
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
J.F wrote:
U篡tkownik "Maciek"  napisa
[...]

tylko ze oni nie uprawiaja ziemi :)

Data: 2014-04-23 15:18:11
Autor: kogutek444
Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.
W dniu 鈔oda, 23 kwietnia 2014 23:27:38 UTC+2 u篡tkownik Marek Dyjor napisa:
J.F wrote:

> [...]

>>> nic.

> Oni tam maja tyle ziemi uprawnej, ze z glodu nie zdechna. Moga sie

Mo瞠 im si nie op豉ca na du膨 skale grzeba w ziemi jak kury. Ze dwa razy do roku strzel focha Polakom i dostan za wsiarz to czego nie kupili bo 鈍inia mia豉 ogon lewoskr皻ny zamiast prawoskr皻nego a w jab趾ach ogonki za d逝gie.

Data: 2014-04-24 01:27:24
Autor: Marek Dyjor
U篡tkownik wrote:
[...]

tylko ze problemem rosji jest chyba niemo積o嗆...

to jest pan鈣wo upad貫 w pewnym sesnie...  Rosj rz康zi jakas bli瞠j nie okre郵ona banda bandyt闚 na czele kt鏎ej by mo瞠 stoi Putin. Pisz by mo瞠 bo mo瞠 jest on tylko figurantem.

Data: 2014-04-23 12:31:44
Autor: Trybun
[...]

Po g喚bszym zastanowieniu te bym zag這sowa za przy陰czeniem. Cz這wieczy honor, stabilizacja i pewno嗆 jutra chyba jednak by przewa篡造 nad minusami takiego przy陰czania - czyli utrata God豉 Narodowego, Hymnu, i barw Flagi Narodowej.

Benzyna po 2 z這te a gaz po z這t闚ce.