Benzyna w dieslu

Data: 2020-11-21 18:08:28
Autor: Maciek
Benzyna w dieslu

Czołem,

Zatankowałem dziś przez pomyłkę 1/5 baku benzyny w samochodzie z dieslem
common rail. Odważylibyście się dolać 4/5 ropy i jechać? Ja wybrałem
bulenie za odessanie, co prowadzi do drugiego mojego pytania - ktoś ma
doświadczenie z pompkami, które na przyszłość pozwoliłyby w takich
sytuacjach uniknąć kosztów?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-11-21 18:57:27
Autor: Jacek Maciejewski
Benzyna w dieslu
Dnia Sat, 21 Nov 2020 18:08:28 +0100, Maciek napisał(a):

ktoś ma
doświadczenie z pompkami, które na przyszłość pozwoliłyby w takich
sytuacjach uniknąć kosztów?

A to już nie idzie zassać z baku przez lewarek zrobiony z rurki?
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-11-21 20:09:59
Autor: PeJot
Benzyna w dieslu
Dnia Sat, 21 Nov 2020 18:08:28 +0100, Maciek napisał(a):

A to już nie idzie zassać z baku przez lewarek zrobiony z rurki?

Szanowny sygnaturkopogromco, proponuję doczytać co to jest *lewarek* i do czego służy.

Chyba że cytując Ciebie samego:

"chcesz robić za głupka to rób"

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Data: 2020-11-21 21:11:28
Autor: Michal Jankowski
Benzyna w dieslu
W dniu 21.11.2020 o 20:09, PeJot pisze:
[...]

O, o!

https://pl.wikipedia.org/wiki/Lewar_hydrauliczny

   MJ

Data: 2020-11-21 21:53:26
Autor: heby
Benzyna w dieslu
On 21/11/2020 18:57, Jacek Maciejewski wrote:
A to już nie idzie zassać z baku przez lewarek zrobiony z rurki?

I biologiczną pompką podciśnieniową ;)? Nie wiem jak smakuje obecnie paliwo ale w PRL nie było smaczne ;)

Data: 2020-11-21 22:22:53
Autor: Jacek Maciejewski
Benzyna w dieslu
Dnia Sat, 21 Nov 2020 21:53:26 +0100, heby napisał(a):

On 21/11/2020 18:57, Jacek Maciejewski wrote:
A to już nie idzie zassać z baku przez lewarek zrobiony z rurki?

I biologiczną pompką podciśnieniową ;)? Nie wiem jak smakuje obecnie paliwo ale w PRL nie było smaczne ;)

Smaczne dalej nie jest ale przynajmniej bez ołowiu. A poza tym, odrobina
wprawy i odpowiednia technika zapobiega napiciu się benzyny.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-11-23 10:38:16
Autor: T.
Benzyna w dieslu
[...]

Wystarczy zrobić "S" z kolankiem poniżej baku, a ustnikiem - powyżej. Jak paliwo pojawi się w kolanku na dole wystarczy koniec umieścić jeszcze niżej i samo poleci. Nie ma mowy o zassaniu. Tylko trzeba mieć nieco dłuższy wężyk.
T.

Data: 2020-11-23 14:55:05
Autor: viktorius
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-23 o 10:38, T. pisze:

[...]

Udało ci się ściągnąć paliwo ze współczesnej osobówki?

Mi w C3 nie udało się tak prowadzić wężyka, żeby w ogóle dotrzeć do paliwa. Jakieś zakręty po drodze, klapki itp.
Ściągnąłem tylne siedzenie, dostałem się do dekla od baku i podłączyłem się do węża wylotowego z pompy w baku. 12V z akumulatora i w mig wypompowało wszystko. Odpalić pompy zapłonem nie dało rady, jakiś czujnik nie wykrywał wzrostu ciśnienia paliwa i wyłączał pompę po sekundzie od przekręcenia kluczyka
Minus takiego rozwiązania, że trzeba było odpowietrzyć układ paliwowy, ale w C3 było to bezproblemowe.

--
viktorius

Data: 2020-11-23 15:05:30
Autor: Adam
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-23 o 14:55, viktorius pisze:
[...]

Nie dało rady na krótko podpiąć zasilania do pompy paliwa?
Wtedy wężyk zdejmuje się gdzieś w komorze silnika i bez problemu spuszcza się całe paliwo.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-11-23 14:32:10
Autor: K
Benzyna w dieslu
On 23/11/2020 14:05, Adam wrote:
[...]

Tylko, ze komorze silnika masz juz paliwo za wszystkimi filtrami. Najlatwiej wezykiem przez wlew albo wlasnie przez otwor w baku. Druga opcja ma ta zalete ze mozna sie od razu pozbyc syfu z jego dna.

Data: 2020-11-24 09:17:46
Autor: viktorius
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-23 o 15:32, K pisze:

Tylko, ze komorze silnika masz juz paliwo za wszystkimi filtrami. Najlatwiej wezykiem przez wlew albo wlasnie przez otwor w baku. Druga opcja ma ta zalete ze mozna sie od razu pozbyc syfu z jego dna.

Pompa zawsze ciągnie z dołu, więc mit o wyciąganiu syfu to między bajki se można włożyć.

--
viktorius

Data: 2020-11-24 10:37:36
Autor: K
Benzyna w dieslu
On 24/11/2020 08:17, viktorius wrote:
[...]

Nie mowie, ze pompa to zassie, tylko o tym, ze mozesz to wyczyscic.

Data: 2020-11-24 11:27:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
Benzyna w dieslu
Hello viktorius,

Tuesday, November 24, 2020, 9:17:46 AM, you wrote:

[...]

Na dokładkę zazwyczaj pompa ciągnie więcej niż potrzebuje silnik i
nadmiar - już przefiltrowany - wraca do baku.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-11-23 15:11:12
Autor: viktorius
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-23 o 15:05, Adam pisze:

Nie dało rady na krótko podpiąć zasilania do pompy paliwa?
Wtedy wężyk zdejmuje się gdzieś w komorze silnika i bez problemu spuszcza się całe paliwo.

Tak, przekaźnik od pompy zlokalizować i od strony silnika też się da.
Tam były 2 pieczenie przy jednym ogniu, bo wreszcie się zmobilizowaliśmy do wymiany uszczelki dekla kosza pompy. Jak było za dużo paliwa, to ciekło spod dekla. Dlatego naturalnym dla nas było dostać się od strony baku, nie maski :)

--
viktorius

Data: 2020-11-23 20:47:59
Autor: T.
Benzyna w dieslu
[...]

  Nie - nie było takiej potrzeby. Ściągałem z kosiarki.
T.

Data: 2020-11-24 09:17:20
Autor: viktorius
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-23 o 20:47, T. pisze:

  Nie - nie było takiej potrzeby. Ściągałem z kosiarki.

W kosiarce to bym odkręcił korek i poczekał aż wyparuje, albo odpalił i poczekał aż przepali :P

A najbardziej oczywistym rozwiązaniem byłoby odkręcenie baczku i obrócenie go do góry nogami, na pewno bym nie walczył z wężykiem ;)

--
viktorius

Data: 2020-11-24 10:05:06
Autor: T.
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-24 o 09:17, viktorius pisze:
[...]

Moja kosiarka to Sabo Clipper - waży ze 120 kg a bak ma ponad 5 l.
Ściągałem, bo musiałem zmienić pasek,  a trzeba to ustrojstwo położyć na boku. Gdybym miał czekać, aż się wypali, czekałbym z pół dnia...

https://i.imged.pl/traktorek-kosiarka-sabo-clipper-52-okazja-czesci-3510734347.jpg

T.

Data: 2020-11-24 11:32:28
Autor: viktorius
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-24 o 10:05, T. pisze:

[...]

Sądziłęm, że coś mniejszego :)

--
viktorius

Data: 2020-11-22 00:41:13
Autor: PiteR
Benzyna w dieslu
in <news:rpbuoa$1sb$1dont-email.me>
user heby pisze tak:

Nie wiem jak smakuje obecnie paliwo ale w PRL nie było smaczne ;)

rak przełyku ten sam.

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2020-11-22 17:23:59
Autor: Maciek
Benzyna w dieslu
Dnia Sat, 21 Nov 2020 21:53:26 +0100, heby napisał(a):

I biologiczną pompką podciśnieniową ;)? Nie wiem jak smakuje obecnie paliwo ale w PRL nie było smaczne ;)

Teraz tez nie jest. Podstawowy problem z tego co wiem, to dość wąski wlew.
Ściąganie pompką elektryczną ok. 15 litrów trwało 30 minut - grawitacyjnie
będzie wolniej.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-11-22 17:44:32
Autor: RadoslawF
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-22 o 17:23, Maciek pisze:

[...]

A nie była to jakaś stara pompka do akwarium?
Bo wyszukiwarka podaje pompki ciągnące koło 12l na minutę.
https://tooles.pl/pompka-do-spuszczania-paliwa-ropy-oleju-12v-cpn-38mm-cpn24?CN&utm_source=ceneo&utm_medium=referral
Droższe mają i po 50 litrów na minutę.
https://tooles.pl/pompka-do-spuszczania-paliwa-ropy-oleju-12v-cpn-38mm-cpn24?CN&utm_source=ceneo&utm_medium=referral

Pozdrawiam

Data: 2020-11-21 18:59:43
Autor: Budzik
Benzyna w dieslu
Użytkownik Maciek docktor@poczta.onet.pl ...

[...]

Na przyszłosc - myslec :)))
Ja bym sie nie odwazył jechac zwłaszcza zima gdzie ponoc to paliwo jest juz jakos rozrzedzone na potrzeby ewentualnych mrozów.

--
Pozdrawia... Budzik
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

Data: 2020-11-21 19:05:18
Autor: PiteR
Benzyna w dieslu
in <news:ldlzdx6qwqte$.l0shoxnmhw3w$.dlg40tude.net>
user Maciek pisze tak:

Zatankowałem dziś przez pomyłkę 1/5 baku benzyny w samochodzie z
dieslem common rail.

Odkaziłeś znaczy instalację ;)

Odważylibyście się dolać 4/5 ropy i jechać?

służbowym, z wypożyczalni, teścia - nie
#ZawszeGratem passatem B4 - tak

Ja wybrałem bulenie za odessanie, co prowadzi do drugiego mojego
pytania - ktoś ma doświadczenie z pompkami, które na przyszłość
pozwoliłyby w takich sytuacjach uniknąć kosztów?

Na przyszłość chyba już się nie pomylisz? :)

Jest kilka zabezpieczeń na przyszłość
- w służbowym nie da się zapłacić kartą za benzynę więc się kapniemy
- z wypożyczalni nie brać diesli (no chyba że traktor wypożyczamy)
- prywatnego diesla sprzedać, zezłomować

Spot your mistake quickly as you're filling up, and there's a chance you'll get away scot-free. That's because it's commonly agreed you can mix up to 5 per cent petrol into diesel fuel without disastrous consequences.  If there's no room in the tank to top it up with diesel at the required 95 per cent ratio, you'll need the services of somebody who can drain the tank.

https://tinyurl.com/y9sfsw83

https://www.autoexpress.co.uk/car-news/95327/wrong-fuel-a-guide-on-
what-to-do-if-you-put-petrol-in-a-diesel-car

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

Data: 2020-11-21 21:31:17
Autor: zhbick
Benzyna w dieslu
W dniu 21.11.2020 o 20:05, PiteR pisze:

#ZawszeGratem passatem B4 - tak

Złomnik górą, he he!

Data: 2020-11-22 16:56:53
Autor: _Master_
Benzyna w dieslu
W dniu 20-11-21 o 21:31, zhbick pisze:
W dniu 21.11.2020 o 20:05, PiteR pisze:

#ZawszeGratem passatem B4 - tak

Złomnik górą, he he!

Widzę że jest tu więcej normalnych, białych użytkowników samochodów ;-)

Data: 2020-11-22 12:51:10
Autor: Budzik
Benzyna w dieslu
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

#ZawszeGratem passatem B4 - tak

Ale to fakt, w scudo czy expercie z prostym dieslem 1.9 dolałbym diesla i z pewnoscia nic by sie nie stało.

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2020-11-22 12:51:10
Autor: Budzik
Benzyna w dieslu
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

Jest kilka zabezpieczeń na przyszłość
- w służbowym nie da się zapłacić kartą za benzynę więc się kapniemy

Ale to juz po fakcie zatankowania...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2020-11-22 15:44:37
Autor: PiteR
Benzyna w dieslu
in <news:XnsAC7D8B1FD5186budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>
user Budzik pisze tak:

Jest kilka zabezpieczeń na przyszłość - w służbowym nie da się
zapłacić kartą za benzynę więc się kapniemy

Ale to juz po fakcie zatankowania...

Ale przed odjechaniem w siną dal i jeszcze większymi kosztami.

Moja obecna praca polega na nierobieniu absolutnie błędów.
Z doświadczenia wiem, że i tak się zrobi błąd.

np mógłbym kierować cudzym dieslem i zatankować go jak swój benzyną.
Powinny być lepsze zabezpieczenia w dystrybutorach.

Data: 2020-11-22 17:10:42
Autor: collie
Benzyna w dieslu
W niedzielę, 22.11.2020 o 16:44, PiteR napisał:

Powinny być lepsze zabezpieczenia w dystrybutorach.

Powinni przynajmniej umieszczać  nad dystrybutorami znany skądinąd baner: "Tankowanie nie dla idiotów".

Data: 2020-11-22 17:29:11
Autor: Maciek
Benzyna w dieslu
Dnia Sun, 22 Nov 2020 17:10:42 +0100, collie napisał(a):

Powinni przynajmniej umieszczać  nad dystrybutorami znany skądinąd baner: "Tankowanie nie dla idiotów".

Jazda nie jest dla idiotów. Błąd przy tankowaniu kosztuje najwyżej
pieniądze, a nie życie.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-11-22 21:36:54
Autor: Adam
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-22 o 17:29, Maciek pisze:
[...]

Jakiś czas temu byli idioci, którzy tankowali LPG do auta z wyjętą butlą.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-11-22 20:09:18
Autor: ąćęłńóśźż
Benzyna w dieslu
Jeden pistolet z dystrybutora jest cieńszy, drugi grubszy i nie wejdzie we wlew - zapomniałem który który?

-- -- -
Powinni przynajmniej umieszczać nad dystrybutorami znany skądinąd baner

Data: 2020-11-22 19:39:45
Autor: Budzik
Benzyna w dieslu
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

Powinni przynajmniej umieszczać nad dystrybutorami znany skądinąd
baner

Jeden pistolet z dystrybutora jest cieńszy, drugi grubszy i nie
wejdzie we wlew - zapomniałem który który?
Oczywiście ten od diesla jest grubszy.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-11-22 20:55:32
Autor: Uncle Pete
Benzyna w dieslu
On 22.11.2020 20:09, ąćęłńóśźż wrote:
Jeden pistolet z dystrybutora jest cieńszy, drugi grubszy i nie wejdzie we wlew - zapomniałem który który?

OIDP z ropą jest grubszy.

Data: 2020-11-23 00:16:44
Autor: PiteR
Benzyna w dieslu
in <news:reb12ub3el4m$.1i5crxhd7cxvi.dlg40tude.net>
user collie pisze tak:

Powinny być lepsze zabezpieczenia w dystrybutorach.

Powinni przynajmniej umieszczać  nad dystrybutorami znany skądinąd baner: "Tankowanie nie dla idiotów".

każdy się pomyli w sprzyjających warunkach.

i nie tylko zadżumione dzieci Androida 1990+

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2020-11-23 13:56:26
Autor: Maciek
Benzyna w dieslu
Dnia Mon, 23 Nov 2020 00:16:44 GMT, PiteR napisał(a):

i nie tylko zadżumione dzieci Androida 1990+

Jestem raczej z pokolenia ZX Spectrum, ale chętnie przeniósłbym sie do
kategorii 1990+, nawet za cenę zadżumienia... :(

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-11-23 21:28:06
Autor: PiteR
Benzyna w dieslu
in <news:vlm71gftqwrc$.1n3788ho8owe7$.dlg40tude.net>

kto by nie chciał cofnąć licznika :)

https://youtu.be/eFtiwNUDIcs

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2020-11-24 09:58:30
Autor: T.
Benzyna w dieslu
user Maciek pisze tak:

[...]

A dziś ta pani wygląda mniej więcej tak:
https://www.filmweb.pl/person/Jennifer+Connelly-40040/photos/477673
T.

Data: 2020-11-22 17:27:28
Autor: Maciek
Benzyna w dieslu
Dnia Sat, 21 Nov 2020 19:05:18 GMT, PiteR napisał(a):

[...]

Było ok. 20 procent, więc nie rozcieńczałem. W starym dieslu z pompą
sekcyjną dodwałem w zimie 10% benzyny, ale common raila bym zajechał.

I po co te złośliwości ;) Zdarza się każdemu, tylko ludzie wtedy piszą, że
to żona tankowała...

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-11-23 00:36:02
Autor: PiteR
Benzyna w dieslu
in <news:karr0d7ayvch.1e2kmbk9a7ybg.dlg40tude.net>
user Maciek pisze tak:

Byůo ok. 20 procent, wićc nie rozcieńczaůem. W starym dieslu z
pompŕ sekcyjnŕ dodwaůem w zimie 10% benzyny, ale common raila bym
zajechaů.

Od początku wiedziałem, że wiedziałeś co zrobić tylko nas podpuszczasz ;)

I po co te zůoúliwoúci ;) Zdarza sić kaýdemu, tylko ludzie wtedy
piszŕ, ýe to ýona tankowaůa...

przynajmniej do czegoś się przyda.

Data: 2020-11-22 17:16:42
Autor: ąćęłńóśźż
Benzyna w dieslu
Odważyłbym się, bo takie zalecenie jest na mroźne zimy, jechałbym delikatnie choć spalić cały bak to potrzeba km.

-- -- -
Odważylibyście się dolać 4/5 ropy i jechać?

Data: 2020-11-23 01:20:57
Autor: X-Man
Benzyna w dieslu
"ąćęłńóśźż" <a@e.pl> wrote in message news:5fba8eeb$0$31099$65785112news.neostrada.pl...
Odważyłbym się, bo takie zalecenie jest na mroźne zimy, jechałbym
delikatnie choć spalić cały bak to potrzeba km.

to jak już się bardzo boisz to spalasz 10-15l i dolewasz do pełna, po 3-4 dolewkach można uznać ze tematu nie było...

Pzdr
Piotrek

Data: 2020-11-23 07:51:56
Autor: ąćęłńóśźż
Benzyna w dieslu
Zastanawiam się jeszcze, jaką rolę mogłyby odegrać depresatory lub metanol/etanol (denaturat) - dodatkowo dolać, czy byłoby "przedobrzone"?

-- -- -
to jak już się bardzo boisz to spalasz 10-15l i dolewasz do pełna, po 3-4 dolewkach można uznać ze tematu nie było.

Data: 2020-11-23 15:19:54
Autor: Adam
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-23 o 07:51, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

To już raczej dolać mixolu - benzyna "wysusza" paliwo, może to powodować zacieranie się pompy CR oraz końcówek wtryskiwaczy. Mixol temu zapobiegnie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-11-23 16:11:32
Autor: K
Benzyna w dieslu
On 23/11/2020 14:19, Adam wrote:
[...]

prztestuj to na jakims 1-3 letnim dieslu i daj znac o wynikach.

Data: 2020-11-23 20:57:28
Autor: Adam
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-23 o 17:11, K pisze:
On 23/11/2020 14:19, Adam wrote:
[...]

Benzynę? Ludzie dolewają.
Natomiast mixol dolewa się do silników CR starszej generacji, które były projektowane na inny (stary) skład paliwa. W nowszych nie ma potrzeby, aczkolwiek też się dolewa, ale to już raczej przy tuningach. Niewielka domieszka potrafi znacznie poprawić kulturę pracy silnika.

Swego czasu uniwerek w Poznaniu wziął na warsztat padające wtryskiwacze. Problemem okazała się zmiana składu ON - wtedy też zalecali dolewanie mixolu. Sam zresztą przekonałem się o tym, wymieniając kilka razy wtryskiwacze w silniku TD4, aż natrafiłem na te badania. Problem zniknął całkowicie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-11-23 01:18:47
Autor: X-Man
Benzyna w dieslu
"Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> wrote in message news:ldlzdx6qwqte$.l0shoxnmhw3w$.dlg40tude.net...
Czołem,
Zatankowałem dziś przez pomyłkę 1/5 baku benzyny w samochodzie z dieslem
common rail. Odważylibyście się dolać 4/5 ropy i jechać?

oczywiśćie, że tak 1/5 baku to nie koniec świata

Pzdr
Piotrek

Data: 2020-11-23 08:24:23
Autor: Forim
Benzyna w dieslu
Użytkownik "X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> napisał w wiadomości news:rpf2l4$j7o$1gioia.aioe.org...
[...]

Koniec świata to nie, ale zwiększone zużycie pompy
i wtryskiwaczy to tak.

Data: 2020-11-23 09:37:07
Autor: Kamil 'Model'
Benzyna w dieslu
W dniu 21.11.2020 o 18:08, Maciek pisze:

[...]

Ja w zimę zawsze dolewałem trochę noPb do zbiornika w aucie z dieslem (silnik common rail) i chodził bez problemu. Tylko to było jakieś 2-3litry na cały zbiornik 55l. Więc mniejszy stosunek był niż Ty wlałeś...

Data: 2020-11-23 18:33:57
Autor: t-1
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-21 o 18:08, Maciek pisze:

[...]

Absolutnie nie.
Natomiast ciekawe jest, że końcówka dla benzyny jest cieńsza noż ON i można ją wetknąć do wlewu, skoro benzyna bardziej szkodzi dieslowi niż ON benzyniakowi.
Może to zaszłość gdy dolewało się benzyny do starych diesli?

https://www.motofakty.pl/artykul/pomylka-przy-tankowaniu-1.html

Data: 2020-11-23 20:50:08
Autor: T.
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-23 o 18:33, t-1 pisze:
[...]

W starych mercach - beczkach podobno w instrukcji było, że można wlać nawet 50/50 benzyny na duzych mrozach. Ktoś tu kiedyś pisał na grupie... Ale to było jakieś proste TDI albo jeszcze coś prostszego...
T.

Data: 2020-11-23 20:59:20
Autor: Adam
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-23 o 20:50, T. pisze:
[...]

Nie chodzi o TDI, tylko o system zasilania: pompa rotacyjna i komora wstępna.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-11-23 21:07:37
Autor: J.F.
Benzyna w dieslu
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rpgrph$ib3$1@gioia.aioe.org...
[...]

Raczej zaszlosc historyczna z czasow benzyny bezolowiowej - zrobili cienka koncowke, zeby nie nalac etyliny do auta z katalizatorem.
Etyliny juz nie ma, a koncowka zostala :-)

J.

Data: 2020-11-24 09:58:23
Autor: viktorius
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-23 o 21:07, J.F. pisze:

Raczej zaszlosc historyczna z czasow benzyny bezolowiowej - zrobili cienka koncowke, zeby nie nalac etyliny do auta z katalizatorem.
Etyliny juz nie ma, a koncowka zostala :-)

gimby nie znajo :P

Z drugiej strony, gdy Pb94 i U95 znikły ze stacji, to szeroko dostępne były buteleczki z "uszlachetniaczem". Nadal się go stosuje (ale trudniej kupić), czy posiadacze aut leciwych/zabytkowych leją bezołowiową i maja to w nosie? A może powymieniali masowo gniazda zaworowe na twardsze?

--
viktorius

Data: 2020-11-25 12:05:55
Autor: sirapacz
Benzyna w dieslu
W dniu 2020-11-21 o 18:08, Maciek pisze:

Czołem,

Zatankowałem dziś przez pomyłkę 1/5 baku benzyny w samochodzie z dieslem
common rail. Odważylibyście się dolać 4/5 ropy i jechać? Ja wybrałem

1/5 benzyny? spkokojnie wyjeździsz. CR tu nie ma problemu. Mógłbym się wahać przy pompowtryskiwaczach vw bo z tego co słyszałem to im nawet pochmurne niebo szkodzi:) Ale też bym wyjeździł.

Benzyna w dieslu