Data: 2014-04-11 06:48:16 | |
Autor: Krzysiek | |
Berlin - Paryz samolot a pociag | |
To bardzo teoretyczny watek, w nawiazniu do rozmowy o wykorzystyaniu kolei przy podrozach na wieksze odleglosci.
Zastosowalem uproszczenia bilety tylko w jedna strone (co w lotnictwie bywa kiepskim pomyslem) i tylko na jutro. Znalazlem na jutro lot Lufthansa z Berlina do Paryza za 132 EUR, lot trwa 1h45min. Momondo twierdzi ze to najtansze polaczenie. Calosc podrozy wzrosnie gdzies do 4h w zwiazku z oczekiwaniem na lotnisku dojazdem itp. Znalazlem takze polaczenie kolejowe ICE z przesiadka w Mannheim za 201EUR, czas przejazdu 8h29min. Tymczasem bilet tylko do Mannheim to koszt 133EUR. W takiej sytuacji pociag wybierze tylko MK, smiem jednak twierdzic ze gdyby sprzedac bilet do Paryza w cenie biletu do Mannheim (dajac bonus wynikajacy z faktu, ze mozna zyskac podroznego ktory w przeciwnym wypadku wybierze samolot) jest szansa na przyciagniecie klientow. Jedynym argumentem by tego nie zrobic jest brak miejsc w istniejacych juz pociagach dla kolejnych podroznych. Z kolei polaczenie nocne to 191EUR(13h). Dodalbym jeszcze pytanie dlaczego nie moze byc nocnego bezposredniego ICE? choc osobiscie wybralbym kuszetke za 220 EUR i 13h a nie ICE na miejscu siedzacym za 200EUR i 8,5h. Chyba, ze ICE mialby tez lepsze rodzaje miejsc, wtedy mozna zaczac sie zastanawiac. Do tego jak sugerowalem opcja hotelu w Paryzu dla przyjezdzajacych rano pociagiem (tzn trzeba sobie samemu zaplacic, ale posiadanie biletu kolejowego dawaloby mozliwosc zameldowania w hotelu juz rano). Taka umowa miedzy przewoznikami kolejowymi i hotelami bylaby wedlug mnie korzystna. |
|
Data: 2014-04-11 18:57:17 | |
Autor: jo44 | |
Berlin - Paryz samolot a pociag | |
W dniu 2014-04-11 15:48, Krzysiek pisze:
To bardzo teoretyczny watek,(ble,ble, ble) Przeanalizuj jeszcze trasę z Koluszek do Małkini. |
|