[kupno] Berlingo / Doblo / Co艣 Innego !?

Data: 2016-03-06 15:53:02
Autor: sirapacz
[kupno] Berlingo / Doblo / Co艣 Innego !?

- klimatyzacja
- elektryczne szyby / lusterka
- centralny
- poduszki K i P
- zag艂贸wki na tylnej kanapie ;)
- "pakowny"
- ... do 10 tys.

Diesel czy Benzyna (+GAZ)!? Podobno 1.9 90k w Berlingo jest nie do
zajechania. Jakiego艣 mniejszego silnika bym nie chcia艂. Ani to oszcz臋dne
ani 偶wawe. "Problem" w tym, 偶e do pracy mam 10km w jedn膮 stron臋. Czy
diesel b臋dzie OK? Troch臋 si臋 nas艂ucha艂em, 偶e na kr贸tkie przebiegi diesel
si臋 nie nadaje?

jako uzytkownik doblo 2007r 1.9jtd: bardzo przyjemny i tani samoch贸d. problem b臋dzie znale藕膰 wypasion膮 wersj臋 w takiej kwocie.

silnik 1,9D mial (w starych doblo) jakies problemy z pompami lukasa jak mnie pamiec nie myli.
silnik 1,9JTD to to samo prawie co 1.3JTD fiata. Nie mam zastrze偶e艅.
6/100 艣rednia mieszana
max rekord to 10/100 na autostradzie z butem w podlodze.
silnik 1.2benzynowy  wyst臋powa艂 w starsztcg doblo i jest prosty jak budowa cepa ale za to mu艂owaty - zapomnij o wyprzedzaniu na drogach z jednym pasem. Za to wdzi臋cznie powinien da膰 si臋 zagazowa膰 za jakies 2kpln.

przebiegi doblasem robie krotkie 3km stop 3km stop 6km stop  i tak 2 razy dziennie. Nic mu sie nie dzieje. Prosta budowa (zwlaszcza tylne zawieszenie na resorach).

o berlingo sie nie wypowiem bo nie znam wystarczajaco.

Data: 2016-03-06 16:23:15
Autor: Jacek
W dniu 2016-03-06 o 15:53, sirapacz pisze:

[...]

Mam 1,9 Multijet rocznik 2007 i to chyba m贸j ostatni Fiat.
Przebieg 160 kkm i mam wymienione: ko艂o dwumasowe - dwukrotnie
tarcza sprz臋g艂a, ga艂ki przedniego zawieszenia (by艂o dwa razy w naprawie), amortyzatory tylne, 艣wiece 偶arowe i filtr FAP. O duperelach typu tarcze hamulcowe i klocki nie wspominam.
Dwa razy jecha艂em na sznurku, bo w zimie zgas艂 przy nieca艂ych 20 stopniach i nie chcia艂 zapali膰 (paliwo z BP).
Do tego dochodz膮 denerwuj膮ce komunikaty typu:
zapalam zimny silnik i wyskakuje "temperatura cieczy ch艂odz膮cej przekroczona" ewentualnie, awaria ABS.
Je藕dzi si臋 tym fajnie, ale wymiana ko艂a dwumasowego miesi膮c po gwarancji mnie lekko w*****艂a, zw艂aszcza, 偶e kwota by艂a czterocyfrowa.
Jacek

Data: 2016-03-06 19:55:14
Autor: sirapacz
[...]

normalnie bym powiedzial ze albo miales zajebistego pecha albo masz jakis wybitnie felerny egzemplarz. jedyne do czego sie moge przyczepic to ze sprzeglo lapie dopiero przy podlodze - co podobno TTTM.

Moja dwumasa nie byla wymieniona od nowo艣ci (mam ksiazke bo auto polesingowe a kupilem od leasingobiorcy) a mam nalatane chyba 190-200kkm (nie mam pojecia). nigdy nie mialem zadnego durnego komunikatu (masz jakas wypasiona wersje z jakims duzym wyswietlaczem? u mnie tylko lampki).

klocki, tarcze, amorki czy zawieszenie to umowmy sie ale rzeczy eksploatacyjne - chciales wylatac 160kkm na jednych klockach czy amorkach?

hint: jak masz podlej jakosci akumulator to spadek napiecia podczas rozruchu moze ci oglupiac body. Sprawdz rozrusznik i akumulator.
aczkolwiek ja takich kwiatk贸w nie mam, mimo raczej fabrycznego akumulatora.

Data: 2016-03-06 20:28:08
Autor: Jacek
W dniu 2016-03-06 o 19:55, sirapacz pisze:

[...]

Mam wersj臋 120 KM z wy艣wietlaczem.

klocki, tarcze, amorki czy zawieszenie to umowmy sie ale rzeczy
eksploatacyjne - chciales wylatac 160kkm na jednych klockach czy amorkach?
Nie czepiam si臋 klock贸w ani amork贸w, ale zawieszenie od Punto w 2x ci臋偶szym aucie to chyba nie by艂 dobry pomys艂.

hint: jak masz podlej jakosci akumulator to spadek napiecia podczas
rozruchu moze ci oglupiac body. Sprawdz rozrusznik i akumulator.
aczkolwiek ja takich kwiatk贸w nie mam, mimo raczej fabrycznego akumulatora.
Aku Varta Silver (oryginalnie by艂 Marelli). Fakt - nie w pe艂ni na艂adowany akumulator sprzyja pojawianiu si臋 durnych komunikat贸w, ale jeszcze bardziej g艂upieje na mrozie.
Jacek

Data: 2016-03-06 21:01:58
Autor: sirapacz
[kupno] Berlingo / Doblo / Co艣 Innego !?

Mam wersj臋 120 KM z wy艣wietlaczem.

ja mam ponoc jeden z ostatnich bez dpf 105km

[...]

ciezszy raptem bodaj 250kg porownujac do punto 1.3jtd, a na tyle masz resory. zawieszenie proste i prawie nie do zamordowania. Jedynie mog膮 tam poleciec gumy w amortyzatorach. poza tym zawieszenie od punto? widziales sprezyny chociazby jednego i drugiego? Zreszt膮 - por贸wnuj膮c do mojego punciaka to dluzej wytrzymuje zawieszenie doblo. moze dlatego ze doblo jezdze glownie 60-90km/h a punto zdarza mi sie szybciej.

Data: 2016-03-06 19:56:34
Autor: LinFanQri
W dniu 06.03.2016 o 15:53, sirapacz pisze:

jako uzytkownik doblo 2007r 1.9jtd: bardzo przyjemny i tani samoch贸d.
problem b臋dzie znale藕膰 wypasion膮 wersj臋 w takiej kwocie.

Brzmi sensownie to co piszesz... ale znale藕膰 jaki艣 zno艣ny egzemplarz w tej cenie... raczej graniczy z cudem. Wyposa偶enie sportowe jak na rajd WRC albo zdezelowany po "budowlance" :/ Berlingo ju偶 lepiej /taniej/ wygl膮da mimo ich skr臋conych licznik贸w na 240tys.

Data: 2016-03-06 20:21:17
Autor: sirapacz
[kupno] Berlingo / Doblo / Co艣 Innego !?
do 10k bedzie naprawde ciezko znalezc cokolwiek.
http://otomoto.pl/oferta/fiat-doblo-1-2-gaz-5-osob-i-wlasciciel-salon-pl-gaz-do-2022-ID6yisxP.html

tyle ze to auto 14letnie wiec bedziesz musial sprawdzic czy nie gnije - no i nie ma klimy.

Data: 2016-03-06 20:41:56
Autor: LinFanQri
W dniu 06.03.2016 o 20:21, sirapacz pisze:

tyle ze to auto 14letnie wiec bedziesz musial sprawdzic czy nie gnije
- no i nie ma klimy.

Chyba wyleczy艂em si臋 z Doblo i silnik贸w <1.9. W Corsie z '96 mam 1.4 i przy dw贸ch/trzech osobach jest "turbo-dziura" :)

[kupno] Berlingo / Doblo / Co艣 Innego !?