Data: 2009-09-21 10:18:10 | |
Autor: PaweL | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Cześć
Citroeny Berlingo (głównie HDI) mają bardzo nisko zawieszony przód. Bardzo łatwo jest urwać osłonę silnika. jazda w dużych koleinach i na drogach gruntowych to poważny problem. Pytanie, czy sa dostępne wyższe sprężyny do tych aut? pozdrawiam Paweł ps. gdzie w okolicach Warszawy zregenerować belkę tylnego zawieszenia? |
|
Data: 2009-09-21 10:20:58 | |
Autor: krzysiek82 | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
PaweL pisze:
Pytanie, czy sa dostępne wyższe sprężyny do tych aut? Już na seryjnych springach buja się to cały czas i jedzie się niepewnie a Ty jeszcze chcesz podnosić :)? Mowa o nowym berlingo? -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-09-21 13:22:35 | |
Autor: PaweL | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Mowa o poprzednim, z ~2004r. Buja się bo tył jest wysoki i wysoko zawieszony. I robią się luzy w tylnym zawieszeniu. A przód jest za niski. Paweł |
|
Data: 2009-09-21 12:38:10 | |
Autor: Waldek Godel | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Dnia Mon, 21 Sep 2009 13:22:35 +0200, PaweL napisał(a):
Buja się bo tył jest wysoki i wysoko zawieszony. I robią się luzy w tylnym zawieszeniu. A przód jest za niski. Że co proszę??? Skąd takie informacje? Z BravoGirl! ??? W tylnym zawieszeniu nie robią się żadne luzy, bo nie mają jak. Jedynym problemem jest zaniedbanie wymiany uszczelniaczy łożysk tylnych wahaczy. W efekcie korozja zabija łożyska. Dalsza jazda w takim stanie powoduje szybkie zniszczenie najpierw łożysk a później wahaczy, co objawia się ustawieniem tylnych kół tak / \ ale to już jest chora sytuacja przez zaniedbanie użytkownika. Zwłaszcza, że prawidłowa wymiana na czas jest stosunkowo tania i do zrobienia przez dobrego mechanika w godzinę. Tyłek berlingo jest uniesiony w górę, ze względu na zastosowanie drążka reakcyjnego oraz sporej ładowności - żeby nie wlókł wydechem po asfalcie po pełnym załadowaniu. A skoro przód jest za nisko, to po pierwsze sprawdź, czy sprężyny są w prawidłowym stanie, zanim założysz inne. Bo Berlingo wcale aż takie strasznie niskie nie jest. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-21 13:55:54 | |
Autor: PaweL | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Rozpadnięcie łożysk nie skutkuje powstaniem luzów? Nie ma wpływu na zachowanie samochodu na drodze? |
|
Data: 2009-09-21 13:01:09 | |
Autor: Waldek Godel | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Dnia Mon, 21 Sep 2009 13:55:54 +0200, PaweL napisał(a):
Rozpadnięcie łożysk nie skutkuje powstaniem luzów? Nie ma wpływu na zachowanie samochodu na drodze? Luzy?? to jest rozwalone zawieszenie a nie luzy... Zobacz sobie fotki tego McLarena SLR co się rozwalił w weekend, on też ma luzy w zawieszeniu przedniego prawego koła? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-21 14:22:13 | |
Autor: PaweL | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Ale właściwie o co Ci chodzi? Gów...na konstrukcja tylnego zawieszenia powoduje rozsypywanie się łożysk i konieczność częstej regeneracji tylnej belki (zakres regeneracji jest zależny od czujności użytkownika). Pytanie jaki serwis w Mazowieckiem polecacie do takiej naprawy. I jak podnieść nieco przednie zawieszenie? |
|
Data: 2009-09-21 14:50:28 | |
Autor: Waldek Godel | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Dnia Mon, 21 Sep 2009 14:22:13 +0200, PaweL napisał(a):
Ale właściwie o co Ci chodzi? O to, że dosyć zdrowo mijasz się z prawdą. Gów...na konstrukcja tylnego zawieszenia powoduje rozsypywanie się łożysk i konieczność częstej regeneracji tylnej belki (zakres regeneracji jest zależny od czujności użytkownika). O właśnie - tak jak powyżej. Jak nie padnie uszczelniacz - tylka belka wytrzyma lata i setki tysiące kilometrów. DOKŁADNIE to samo dzieje się w każdym aucie z łożyskami w kołach - padnie uszczelniacz i po 2-3 miesiącach łozysko jest do wymiany. Twierdzisz, że każdy samochód osobowy ma gównianą konstrukcję kół? Pytanie jaki serwis w Mazowieckiem polecacie do takiej naprawy. Rodomet w Radomiu. I jak podnieść nieco przednie zawieszenie? A sprawdziłeś już, że jest na nominalnym poziomie? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-22 08:23:02 | |
Autor: PaweL | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
.... Twierdzisz, że
każdy samochód osobowy ma gównianą konstrukcję kół? Znam samochody w których tylne zawieszenie nie zużywa się przez 300 tyś km, sam takim jeżdżę (Nissan). O Berlingo wypytuję w imieniu osoby z rodziny. Paweł |
|
Data: 2009-09-22 08:20:33 | |
Autor: Waldek Godel | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 08:23:02 +0200, PaweL napisał(a):
Znam samochody w których tylne zawieszenie nie zużywa się przez 300 tyś km, sam takim jeżdżę (Nissan). O Berlingo wypytuję w imieniu osoby z rodziny. On ma ładowność zbliżoną do 1 tony? I ile razy wymieniasz w tym czasie gumy w tym zawieszeniu? A może całe wahacze? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-22 10:23:57 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Dnia 2009-09-22 09:20, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Znam samochody w których tylne zawieszenie nie zużywa się przez 300 tyś km, Nie wiem, czemu bronisz przegranej sprawy - ten typ zawieszenia jest skopany i tyle. Jak się chce spokojnie jeździć to trzeba o nie rzeczywiście dbać - *bardzo*. Poza tym nie rozumiem pytania o ładowność, która tu nic do rzeczy nie ma - patrz na Saxo choćby. Co do wymian "gum" - jak o nich zapomni to jedyne czego może się obawiać to większe hałasy a nie kompletnie rozwalona belka. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-09-22 09:35:24 | |
Autor: Waldek Godel | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 10:23:57 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
Nie wiem, czemu bronisz przegranej sprawy - ten typ zawieszenia jest skopany i tyle. Jak się chce spokojnie jeździć to trzeba o nie rzeczywiście dbać - *bardzo*. ojej.. tylko nie mów tego głośno, bo te setki tysięcy Berlingo/Partnerów po całej Europie i nie tylko usłyszy i zacznie się rozsypywać. Poza tym nie rozumiem pytania o ładowność, która tu nic do rzeczy nie ma - patrz na Saxo choćby. Niekoniecznie. Rozwalone łozyska to jeszcze nie od razu konieczność tulejowania. Ale to już trzaski i huki w zawieszeniu. Więc nawet wyłączając przesadne dbanie, a jeżdząc od naprawy do naprawy to koszt 430 zł. Przy czym średnio to wystarcza na 60-100 kkm. Średnio, w polskich zasolonych warunkach. W zamian jest prościutkie zawieszenie dające całkiem przyzwoite prowadzenie, w dodatku nie zajmujące za dużo miejsca pod podłogą. Porównaj sobie np. wnętrze swojej Vectry (czymś takim miałem ekstremalną nieprzyjemność ostatnio przez 2 tygodnie jeździć) i starszego o kilkanaście lat Peugeota 405. Tzn wnętrze bagażnika. Przy czym ten starszy o kilkanaście lat Pug ma nieporównywalnie lepszy komfort jazdy. Jakieś wnioski? Wracając do dbania - ono pozwala zaoszczędzić pieniądze. Koszt uszczelniaczy to OIDP 30 zł, koszt zestawu naprawczego ze sworzniami i łozyskami - 130 zł. Kompletna regeneracja - 430 zł. Do wyboru do koloru - pilnować i mieć do zapłacenia 30 zł plus robota, nie pilnować i płacić 130 zł plus robota czy kompletnie olewać i płacić 430 zł. Twoje auto daje ci taki komfort wyboru? Owszem... są frajerzy którzy jadą robić z autem jak im się już wahacz urwie.. i w dodatku dają się ogolić na 1500 zł za regenerację, ale to nie moja wina, za 800 zł są fabrycznie nowe belki -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-22 11:56:06 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Dnia 2009-09-22 10:35, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Dnia Tue, 22 Sep 2009 10:23:57 +0200, Mirek Ptak napisał(a): Nie tak od razu - ale się sypia jak są niezadbane. Inne tez się sypią jak są niezadbane - różnica jest jedynie w koszcie naprawy :) .... warunkach. W zamian jest prościutkie zawieszenie dające całkiem przyzwoite Nie wiem, czym dla Ciebie jest przyzwoite prowadzenie, ale dla mnie po doświadczeniach z jazdą Xsarą I i II, Saxo, Partnerem (poprzednim), Berlingo (nowym) i Laguną I FL to jedynie Laguną mogę uznać za samochód, którym mi się dobrze jeździło (choć soje za uszami miała :) ). sobie np. wnętrze swojej Vectry (czymś takim miałem ekstremalną :) nieprzyjemność ostatnio przez 2 tygodnie jeździć) i starszego o kilkanaście Tylko lekkie złośliwości ad persona, więc się powstrzymam :) EOT Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-09-22 11:24:32 | |
Autor: Waldek Godel | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 11:56:06 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
Tylko lekkie złośliwości ad persona, więc się powstrzymam :) Broń boże.. to czysta opinia o aucie. zresztą.. mój syn który jest na etapie oglądania "szybcy i wściekli" i przechodzi młodzieńczą chorobę typu beemwu i tuning, po jednej przejażdzce Vectrą stwierdził - dokąd nam nie oddadzą naszego auta, nigdzie więcej nie jadę. A Vectra nawet jeszcze roku nie miała i była w dosyć wypasionej wersji. Niemniej pisałem o bagażniku i jego kształcie w związku z taką a nie inna konstrukcją zawieszenia tylnego. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-22 11:45:59 | |
Autor: PaweL | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
On ma ładowność zbliżoną do 1 tony? I ile razy wymieniasz w tym czasie gumy Nic, zupełnie nic nie wymieniam. No, amortyzatory po 150-200 tyś wypada wymienić, ale nic poza tym. Większa ładowność Berlingo jeszcze gorzej świadczy o zawieszeniu, bo większość użytkowników nigdy nie obciąża maksymalnie tego samochodu, a zawieszenie i tak się psuje. Tak jak we wszystkich innych Citroenach i Peugotach z taką belką. Paweł |
|
Data: 2009-09-22 11:30:23 | |
Autor: Waldek Godel | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 11:45:59 +0200, PaweL napisał(a):
Większa ładowność Berlingo jeszcze gorzej świadczy o zawieszeniu, bo większość użytkowników nigdy nie obciąża maksymalnie tego samochodu, a zawieszenie i tak się psuje. Tak jak we wszystkich innych Citroenach i Peugotach z taką belką. Tak, dokładnie tak. Będziesz tak brnął w te brednie? Bo widzę, że nawet jednego zdania nie przeczytałeś ze zrozumieniem, może teraz, powoli i dużymi literami: USZKODZENIE ŁOŻYSK WAHACZA POWODUJE WODA NA SKUTEK NIESPRAWNOŚCI USZCZELNIACZA. WODA. taki płyn zalegający na drogach, często z solą. Skup się - to zależy od tego co się dostaje z dołu, a nie co załadujesz od góry - na to zawieszenie jest odporne bo jest dosyć dobrze zaprojektowane. CBDU. WIem, że dużo wymagam, ale skup się jeszcze raz: łożyska w kołach TEŻ mają uszczelniacze. Inne, ale spełniające tą samą rolę. I DOKŁADNIE TAKI SAM jest efekt jego uszkodzenia - łożysko najpierw się niszczy a później rozsypuje. Są różne skutki - w wahaczu jak się rozsypie łozysko musisz naprawiać całą belkę. W kole jak się rozsypie łozysko musisz naprawiać pół samochodu albo w ogóle nie ma co naprawiać (jak się rozsypie na autostradzie dla tego przykładu). Po raz kolejny pytam - czy wszystkie auta w takim razie są źle zaprojektowane? Bo te łożyska też losowo lecą - tak jak losowo lecą ich uszczelniacze. Czasem wytrzymują 200 kkm, czasem 10. Bo tak już jest. A niektóre łożyska kół są droższe niż cała nowa belka do Berlingo. Albo dwie regeneracje. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-22 15:29:54 | |
Autor: PaweL | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Tak, dokładnie tak. Będziesz tak brnął w te brednie? Bo widzę, że nawet Chłopie, ale ci ciśnienie skoczyło. Napij sie melisy. Może Citroen powinien umieszczać tabliczki "nie jeździć w czasie i po deszczu, nie używać w zimie"? :) Uszczelniacz jest częścią zawieszenia, więc jeżeli on się psuje i w konsekwencji cala belka może wymagać wymiany, to zawieszenie jest dziadowskie. Tym bardziej że problem jest znany od wielu lat, a producent nie ulepsza uszczelniaczy. Paradoksalnie zaletą awaryjnego zawieszenia jest powstanie wielu firm regenerujących, dzięki czemu można za rozsądne pieniądze dokonać naprawy. Paweł |
|
Data: 2009-09-22 17:00:58 | |
Autor: Waldek Godel | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 15:29:54 +0200, PaweL napisał(a):
Uszczelniacz jest częścią zawieszenia, więc jeżeli on się psuje i w konsekwencji cala belka może wymagać wymiany, to zawieszenie jest dziadowskie. Tym bardziej że problem jest znany od wielu lat, a producent nie ulepsza uszczelniaczy. I jest częścią samochodu, więc cały samochód jest dziadowski.. gratuluję logiki. Paradoksalnie zaletą awaryjnego zawieszenia jest powstanie wielu firm regenerujących, dzięki czemu można za rozsądne pieniądze dokonać naprawy. Paradoksalnie, mimo, że nigdy w żadnej z tych firm nie byłem oraz przejechałem z tym zawieszeniem już prawie pół miliona kilometrów, zawsze znadzie się oszołom, który wbrew faktom będzie mi wpierał, jakie mam zawodne auto. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-22 23:50:57 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
PaweL pisze:
WiĂŞksza ÂładownoœÌ Berlingo jeszcze gorzej Âświadczy o zawieszeniu, bo wiĂŞkszoœÌ uÂżytkownikĂłw nigdy nie obci¹¿a maksymalnie tego samochodu, a zawieszenie i tak siĂŞ psuje. Tak jak we wszystkich innych Citroenach i Peugotach z takÂą belkÂą.Psuje siÄ bo musi, przecieĹź to auto na "F"! W wiÄkszoĹci wypadkĂłw uĹźytkownicy dostawczakĂłw ĹadujÄ ile siÄ zmieĹci na objÄtoĹÄ i majÄ w "powaĹźaniu" ĹadownoĹÄ. Rekordzista C15 (z tym samym zawieszeniem) zaĹadowana tak, Ĺźe koszem koĹa zapasowego i tĹumikiem zostawiaĹa Ĺlady na asfalcie - zaĹadowana ok. 1300-1500 kg (2 palety ulotek na kredzie 60g). I to nie byĹ incydent a norma dla tego konkretnego autka. i jechaĹo :) -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, ktĂłre Twoje dziecko pokocha |
|
Data: 2009-09-23 09:10:13 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Dnia 2009-09-22 23:50, *Wojciech Smagowicz [ZIWK]* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
.... ok. 1300-1500 kg (2 palety ulotek na kredzie 60g). Chyba 160g :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-09-23 19:37:55 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Mirek Ptak pisze:
Dnia 2009-09-22 23:50, *Wojciech Smagowicz [ZIWK]* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:Właśnie nie - na pewno była to 60 - straszliwa "szmata" - co się maszyniści na offsetach naklęli to ich... 160 kreda jest już gruba i sztywna - więc nie robi zazwyczaj problemów. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha |
|
Data: 2009-09-21 18:11:54 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
PaweL pisze:
GĂłw...na konstrukcja tylnego zawieszenia powoduje rozsypywanie siĂŞ ÂłoÂżysk i koniecznoœÌ czĂŞstej regeneracji tylnej belki (zakres regeneracji jest zaleÂżny od czujnoÂści uÂżytkownika).Nie masz racji - w konstrukcji zawieszeĹ nie uwzglÄdniono zimowego posypywania drĂłg solÄ i innymi wynalazkami co uĹaĹska fantazja przyniesie - np przedatowanymi nawozami. Dziwne... Pytanie jaki serwis w Mazowieckiem polecacie do takiej naprawy.Rodomet Radom - sprawdzony i siÄ zna :) -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, ktĂłre Twoje dziecko pokocha |
|
Data: 2009-09-22 11:51:32 | |
Autor: PaweL | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Nie masz racji - w konstrukcji zawieszeń nie uwzględniono zimowego posypywania dróg solą i innymi wynalazkami co ułańska fantazja przyniesie - np przedatowanymi nawozami. wszystkie samochody w Polsce muszą jeździć w takich warunkach, większości zawieszeń sól nie przeszkadza Pytanie jaki serwis w Mazowieckiem polecacie do takiej naprawy.Rodomet Radom - sprawdzony i się zna :) A w Warszawie? FranceService może? Paweł |
|
Data: 2009-09-22 11:31:43 | |
Autor: Waldek Godel | |
Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 11:51:32 +0200, PaweL napisał(a):
A w Warszawie? FranceService może? FAS ci założy zestaw naprawczy. I zapewne wielu innych mechaników. Ale jak w grę wchodzi tulejowanie to lepiej jechać do Radomia. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|