[foto] Beskid Ma³y

Data: 2016-05-04 08:13:52
Autor: bans
[foto] Beskid Ma³y
https://picasaweb.google.com/112192868802371066543/6279394678321920161#slideshow/6279394748334481122

Andrychów - Prze³. Kocierska - ¦ciszków Groñ - Anula - Targoszów - Leskowiec - Gancarz - Andrychów

--
bans

Data: 2016-05-04 08:18:53
Autor: Yeti
[foto] Beskid Ma³y
On Tuesday, May 3, 2016 at 11:13:54 PM UTC-7, bans wrote:
[...]

Ladne!

Fajnie przypomniec sobie klimat Beskidow. Dziekuje!

Yeti

Data: 2016-05-04 11:37:27
Autor: Andrzej Ozieblo
[foto] Beskid Ma³y
Bans, juz to pisalem wiele razy, ale bardzo mi sie podobaja Twoje relacje i zdjecia. Ladne, dopracowane. Pozwolisz, ze zadam kilka pytan (byc moze juz pytalem, ale zapomnialem :)).

1. Jakim aparatem robisz zdjecia?

2. Panoramy robisz automatycznie aparatem, czy produkujesz softem?

3. Domyslam sie, ze kazde zdjecie dopieszczasz, bo sa perfekcyjne. Czym to robisz? Fotoszopem?

4. Korzystasz z picasaweb. Wiesz o tym, ze google przenosi je google photos?

Wlasnie ostatnio przerzucam swoje kolekcje z picasaweb do google photos. Pod wieloma wzgledami jest lepiej, ale pod kilkoma gorzej.

Data: 2016-05-04 12:09:13
Autor: Andrzej Ozieblo
[foto] Beskid Ma³y
Acha, czym robisz mapy?

Data: 2016-05-04 12:19:27
Autor: bans
[foto] Beskid Ma³y
W dniu 2016-05-04 o 12:09, Andrzej Ozieblo pisze:

Acha, czym robisz mapy?

Importujê ¶lad do:

http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/#pos=49.32213P15.73499P9

I potem "printscreen".

Jak widaæ  - po ostatniej wycieczce siê nie uda³o, bo cykloatlas niestety nie obejmuje ju¿ tego rejonu.

--
bans

Data: 2016-05-04 06:33:22
Autor: Jacek G.
[foto] Beskid Ma³y
W dniu ¶roda, 4 maja 2016 12:19:28 UTC+2 u¿ytkownik bans napisa³:
[...]

Spróbuj mo¿e zaimportowaæ do:
http://www.mtbmap.cz/
opcja Routes -> Upload GPX
Kolor ¶ladu mo¿na te¿ gdzie¶ tam ustaliæ, tylko nie pamiêtam gdzie.
P.S. A mnie aparat zrobi³ wczoraj psikusa i wyci±³ z karty wszystkie zdjêcia podczas zamiany kart. Na szczê¶cie te starsze zawsze zrzucam po ka¿dym wyje¼dzie, a te nowe, z majówki uda³o siê w wiêkszo¶ci odzyskaæ jakim¶ programem typu 'undelete'.
--
Jacek G.

Data: 2016-05-04 12:16:12
Autor: bans
[foto] Beskid Ma³y
W dniu 2016-05-04 o 11:37, Andrzej Ozieblo pisze:

1. Jakim aparatem robisz zdjecia?

Na rowerze obecnie Panasonic jaki¶ FT5 (wygoda wyjmowania), gdy chodzê pieszo - Olympus XZ-2 (jako¶æ obrazu)

2. Panoramy robisz automatycznie aparatem, czy produkujesz softem?

To zwyk³e kadrowanie do proporcji 2:1 z oryginalnego zdjêcia :)

3. Domyslam sie, ze kazde zdjecie dopieszczasz, bo sa perfekcyjne. Czym
to robisz? Fotoszopem?

Absolutnie nie, tylko _obowi±zkowa_ kosmetyka - czyli wyostrzenie, kadrowanie, lekkie machniecie krzywymi i zmniejszenie (i to wszystko w dodatku w wiêkszo¶ci hurtem) w najprymitywniejszym programiku ¶wiata - canonowskim Digital Photo Professional.

I przede wszystkim - bezlitosne kasowanie wybrakowanych.

I nie, nie s± perfekcyjne, s± co najwy¿ej poprawne - ale chcia³bym ¿eby chocia¿ tyle siê ludziom chcia³o - pokazywanie tzw. "zrzygów" z karty aparatu powinno byæ ustawowo karalne ;)

4. Korzystasz z picasaweb. Wiesz o tym, ze google przenosi je google
photos?

Nie wiem o czym do mnie piszesz :)

--
bans

Data: 2016-05-04 12:40:48
Autor: Andrzej Ozieblo
[foto] Beskid Ma³y
W dniu 2016-05-04 o 12:16, bans pisze:

4. Korzystasz z picasaweb. Wiesz o tym, ze google przenosi je google
photos?

Nie wiem o czym do mnie piszesz :)

Niestety. Smiech, smiechem, ale sprawa jest powazna. http://www.dobreprogramy.pl/Koniec-Picasy.-Google-przestanie-rozwijac-program-i-zamknie-usluge,News,70392.html

Wydaje mi siê, ze google opozni zamkniecie picasyweb, ale sprawa jest przes±dzona. Google Photos nie sa zle, mozna tam skladac dowolne ilosci zdjec w dowolnej rozdzielczosci (wydaje sie nierealne i nie wiadomo o co chodzi :)), mozna je obrabiac, opisywac, choc opisy sa nieco surowe. Ale nie ma np. mozliwosci puszczenia pokazu slide'ow, przynajmniej ja jej nie znalazlem.

BTW google sam przenosi zdjecia uzytkownika z picasyweb do GP, wiec nie obudzisz sie pewnego dnia w reka w nocniku.

Dzieki za wszystkie poprzednie wyjasnienia.

Data: 2016-05-04 12:48:46
Autor: bans
[foto] Beskid Ma³y
W dniu 2016-05-04 o 12:40, Andrzej Ozieblo pisze:

Niestety. Smiech, smiechem, ale sprawa jest powazna.
http://www.dobreprogramy.pl/Koniec-Picasy.-Google-przestanie-rozwijac-program-i-zamknie-usluge,News,70392.html

Tyle ¿e mi to zupe³nie obojêtne.

BTW google sam przenosi zdjecia uzytkownika z picasyweb do GP, wiec nie
obudzisz sie pewnego dnia w reka w nocniku.

Patrz wy¿ej :)

--
bans

Data: 2016-05-04 14:35:51
Autor: Andrzej Ozieblo
[foto] Beskid Ma³y
W dniu 2016-05-04 o 12:48, bans pisze:

Tyle ¿e mi to zupe³nie obojêtne.

Tobie tak, ale ogladajacym juz nie. Np. grupowiczom. :) Nie mowiac o dzieciach/wnukach.

Prowadze od lat swoja skromna strone, gdzie zamieszczam relacje z wycieczek z linkami do fotek. Troche ja zaniedbale, ale ostatni sie sprezylem i przenioslem zawartosc na witryne google, a albumy z picasaweb na zdjecia google. Duzo tego google, moze nawet za duzo. Jaka radosc siegnac do nich, ale najwieksza radosc sprawila mi ostatnio moja corka. Ma troche czasu, bo zajmuje sie moim bardzo malym wnukiem. ;) I co powiedziala? Tato, jak to fajnie, ze to robisz (relacje i galerie foto).

Data: 2016-05-04 15:02:49
Autor: bans
[foto] Beskid Ma³y
W dniu 2016-05-04 o 14:35, Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

No pewnie, tyle ¿e niepotrzebne do tego galerie w internecie. Ca³e archiwum - o wiele wiêksze ni¿ to co jest na picasie mam na dysku oraz w kopii bezpieczeñstwa :)

--
bans

Data: 2016-05-05 04:55:41
Autor: Titus Atomicus
[foto] Beskid Ma(C)(C)y
In article <ngck2e$eg4$1@node1.news.atman.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

W dniu 2016-05-04 o 12:40, Andrzej Ozieblo pisze:

> Niestety. Smiech, smiechem, ale sprawa jest powazna.
> [...]

Ale to ciebe dotyczy.

> BTW google sam przenosi zdjecia uzytkownika z picasyweb do GP, wiec nie
> obudzisz sie pewnego dnia w reka w nocniku.

Patrz wy¿ej :)
patrz wyzej/
--
TA

Data: 2016-05-05 07:57:26
Autor: bans
[foto] Beskid Ma(C)(C)y
W dniu 2016-05-05 o 04:55, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Tyle ¿e mi to zupe³nie obojêtne.
Ale to ciebe dotyczy.

Nie dotyczy. Mog± mi nawet zamkn±æ galeriê bez s³owa i bêdê to mia³ gdzie¶, rozumiesz?

--
bans

Data: 2016-05-05 19:51:52
Autor: Titus Atomicus
[foto] Beskid Ma³y
In article <ngenc6$hs4$1@node1.news.atman.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

> Ale to ciebe dotyczy.

Nie dotyczy. Mog± mi nawet zamkn±æ galeriê bez s³owa i bêdê to mia³ gdzie¶, rozumiesz?

No niezbyt. Mi by jednak byloby szkoda wlozonej pracy.
Ale niech ci bedzie.
--
TA

Data: 2016-05-04 15:08:44
Autor: Titus Atomicus
[foto] Beskid Ma³y
In article <ngcjjt$avk$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
 Andrzej Ozieblo <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote:

[...]

Mi przeszkadza w GP to, ze albumy ustawiaja sie w kolejnosci ostatniego zdjecia dodanego do danego albumu.
A poniewaz czasem dorzucalem cos do wczesniejszych albumow, to teraz mam losowa kolejnosc.
Nie mozna tego jakos obejsc?
--
TA

Data: 2016-05-04 16:25:46
Autor: Andrzej Ozieblo
[foto] Beskid Ma³y
W dniu 2016-05-04 o 15:08, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Moze sa inne metody, ale najprosciej zmienic date w zdjeciu lub filmiku, ktory wrzuciles do albumu. Klikasz w zdjecie, w "i", pojawia sie informacja po prawej. Mozesz dopisac tekst, mozesz zmienic date. Jesli daty beda OK, GP automatycznie ustawi kolejnosc jak nalezy.

Brakuje jeszcze duzo rzeczy. Wspomnianego pokazy slide'ow. W opisach nie mozna zmienic trzcionki, nie mozna dodac klikowalnego linku, itp. Bardzo surowe sa mapy, ktore w picasie, byly o wiele lepsze.

Data: 2016-05-05 04:58:46
Autor: Titus Atomicus
[foto] Beskid Ma(C)(C)y
In article <ngd0pn$nbi$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
> [...]

Moze sa inne metody, ale najprosciej zmienic date w zdjeciu lub filmiku, ktory wrzuciles do albumu. Klikasz w zdjecie, w "i", pojawia sie informacja po prawej. Mozesz dopisac tekst, mozesz zmienic date. Jesli daty beda OK, GP automatycznie ustawi kolejnosc jak nalezy.

No, to nie takie proste. Musialbym pozmieniac kolejnosc kilkudziesieciu albumow. Ale to nie koniec.
Ja od czasu do czasu zagladam do swoich starych albumow i cos tak poprawiam, dorzucam. Co znowu zaburzyloby te kolejnosc. Syzyfowa praca...
--
TA

Data: 2016-05-05 08:26:25
Autor: cytawa
[foto] Beskid Ma³y
Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Ja dodaje date i czas do nazwy pliku. I wtedy ladnie mi sie zdjecia chronologicznie ustawiaja.

Jan Cytawa

Data: 2016-05-05 10:10:17
Autor: Andrzej Ozieblo
[foto] Beskid Ma³y
W dniu 2016-05-05 o 08:26, cytawa pisze:

Ja dodaje date i czas do nazwy pliku. I wtedy ladnie mi sie zdjecia
chronologicznie ustawiaja.

Tak wlasnie jest, ale sa wyjatki, wlasnie albumy przenoszone z Picasy. I nie wszystkie, bo niektore sa OK. Ale wtedy wystarczy wpisac jeszcze raz date i czas w choc w jednym miejscu i juz jest OK.

Mialem problemy z albumami, gdzie umiescilem skany ze starego analogu. Normalnie GP bierze date z Exifa, ale to byla data skanowania. :) Musialem powpisywac recznie czas&date do kazdego zdjecia.

Ale problem Titusa pewnie polega na czyms innym. On miesza w albumach zdjecia cykane w roznych datach. Np. organizujemy sobie zdjecia w albumie tematycznie, nie historycznie. I mamy problem. Szkoda, ze GP nie daje mozliwosci recznego pozycjonowania katalogu.

Data: 2016-05-05 20:02:31
Autor: Titus Atomicus
[foto] Beskid Ma(C)(C)y
In article <ngev5m$63g$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
> [...]

Tak wlasnie jest, ale sa wyjatki, wlasnie albumy przenoszone z Picasy. I nie wszystkie, bo niektore sa OK. Ale wtedy wystarczy wpisac jeszcze raz date i czas w choc w jednym miejscu i juz jest OK.
Ale moje wszystkie zdjecia maja daty.
Tymczasem w GP albumy ustawily sie losowo.

Mialem problemy z albumami, gdzie umiescilem skany ze starego analogu. Normalnie GP bierze date z Exifa, ale to byla data skanowania. :) Musialem powpisywac recznie czas&date do kazdego zdjecia.
No tez mam troche skanowanych.

Ale problem Titusa pewnie polega na czyms innym. On miesza w albumach zdjecia cykane w roznych datach. Np. organizujemy sobie zdjecia w albumie tematycznie, nie historycznie.
Niezupelnie. Wciaz nie wiem, czy GP ustawia albumy wg daty wykonania zdjecia i czy edycji.
Wg mnie edycji.
A ja dorzucam czasem jakies stare zdjecia do albumow w Picasa.
Albo wrzucam nowoobrobione wersje tych na ktorych znajduje bledy.
I wtedy w GP ten album przesuwa sie na poczatek.
W Picasa o kolejnosci decydowala data utworzenia album (ktora mozna bylo latwo zmieniac)

I mamy problem. Szkoda, ze GP nie daje mozliwosci recznego pozycjonowania katalogu.
Ano wlasnie.
--
TA

Data: 2016-05-06 15:18:28
Autor: Andrzej Ozieblo
[foto] Beskid Ma(C)(C)y
W dniu 2016-05-05 o 20:02, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Ale moje wszystkie zdjecia maja daty.
Tymczasem w GP albumy ustawily sie losowo.

Nie, GP ustawia ligicznie.

Niezupelnie. Wciaz nie wiem, czy GP ustawia albumy wg daty wykonania
zdjecia i czy edycji.
Wg mnie edycji.

Wg. daty, ktora jest wpisana w EXIF, a wiec daty wykonania, chyba, ze sam grzebiesz w exifie.

A o tym jak GP utawia kolejnosc latwo sie samemu przekoac. Wez jakikolwiek album ze srodka i zmien date w jakimkolwiek zdjeciu na np. 1950 r. Zobaczysz, o ile nie masz wczesniej zrobionych zdjec :), ze album z tym zdjeciem pojawi sie jako ostatni.

Data: 2016-05-04 17:14:22
Autor: Andrzej Ozieblo
hint do Google Photos
Titus, jesli wkladasz filmy do albumow GP to podam Ci hint, do ktorego sam doszedlem.

Jesli przeslesz film bezposrednio do GP, niewazne jak duzy, np. 5 GB, GP dokona odpowiedniej kompresji i wlozy film tam gdzie wskazesz. Ale jego jakosc bedzie taka sobie. O wiele lepiej wyslac ten sam film, w oryginalnej postaci (jak wysylam najlepszy mozliwy format AVCHD) do youtube. Ten tez zrobi kompresje, ale o wiele lepiej niz GP. Jakosc filmu po kompresji jest o wiele lepsza niz po kompresji w GP. Teraz sciagasz ten film z youtube, a nastepnie wysylasz go do CP. O dziwo CP nic juz z tym filmem nie robi, nie dokonuje dalszej kompresji i masz jakosc o wiele lepsza niz wyslalbyc besposrednio oryginalny film. Troche wiecej zachodu, ale warto.

A poniewaz w GP, jak obiecuja, mozesz trzymac dowoli zdjec i filmow, to hulaj dusza. :)

Widac, ze w google maja jeszcze niezly burdel i nie nad wszystkim panuja.

Data: 2016-05-05 05:00:17
Autor: Titus Atomicus
hint do Google Photos
In article <ngd3kr$tpa$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
 Andrzej Ozieblo <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote:

Titus, jesli wkladasz filmy do albumow GP to podam Ci hint, do ktorego sam doszedlem.

Dzieki za rade, ale ja w ogole nie filmuje. Wole chodzic do kina. :-)
--
TA

Data: 2016-05-04 18:40:34
Autor: Piotr aka dracorp
[foto] Beskid Ma³y
Dnia Wed, 04 May 2016 15:08:44 +0200, Titus_Atomicus napisa³(a):

[...]
Zmieniæ porz±dek w Picasie. Ostatnio te¿ nie mog³em siê jak zmieniæ sortowanie zdjêæ w GP a okaza³o siê ¿e ustawienia Picasy maj± na to wp³yw. Co bêdzie pó¼niej jak zabraknie Picasy to nie wiem. --
piecia aka dracorp

Data: 2016-05-04 12:24:51
Autor: andrzej.ozieblo
[foto] Beskid Ma³y
Faktycznie zdjecia importowane z picasy, pomimo ze maja prawidlowe daty pozycjonowane, sa jako album w GP byle gdzie. Ale wystarczy w choc jednym zdjeciu wpisac date (wystarczy nic nie zmieniac, ale trzeba zrobic "zapisz") i juz caly album wskakuje w GP tam, gdzie powinien.

Data: 2016-05-08 00:01:54
Autor: Titus Atomicus
[foto] Beskid Ma³y
In article <84f3017a-288d-4d47-98c1-f797659cffac@googlegroups.com>,
 andrzej.ozieblo@gmail.com wrote:

[...]

Sprawdze przy okazji, ale wydaje mi sie ze u mnie to tak nie dziala.
--
TA

Data: 2016-05-08 00:00:05
Autor: Titus Atomicus
[foto] Beskid Ma³y
In article <ngdfn1$3bp$1@dont-email.me>,
 Piotr aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:

Dnia Wed, 04 May 2016 15:08:44 +0200, Titus_Atomicus napisa(C)(C)(a):

> [...]
Zmieniæ porz±dek w Picasie. Ostatnio te¿ nie mog³em siê jak zmieniæ sortowanie zdjêæ w GP a okaza³o siê ¿e ustawienia Picasy maj± na to wp³yw. Co bêdzie pó¼niej jak zabraknie Picasy to nie wiem.

No wlasnie u mnie w picasa wszystko jest w kolejnosci a w GP balagan.
--
TA

Data: 2016-05-04 13:23:02
Autor: kawoN
[foto] Beskid Ma³y
W dniu 04.05.2016 o 12:16, bans pisze:
[...]

Dinozaur :-)

Taka analogia mi siê nasuwa (wymy¶lone):

- Wow - jaka piêkna rze¼ba! Powiedz jakiej drukarki
3D u¿y³e¶ i sk±d wzi±³e¶ projekt do wydrukowania?
- Eeeee nie wiem czy o to pytasz, ale wyrze¼bi³em
to przy pomocy d³uta i m³otka wczoraj wieczorem...

Przy³±czam siê do pochwa³y Andrzeja - ilekroæ
widzê nowy post z Twojej relacji wiem, ¿e bêdzie
w sam raz :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2016-05-05 05:02:24
Autor: Titus Atomicus
[foto] Beskid Ma³y
In article <ngci5c$cgj$1@node1.news.atman.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

W dniu 2016-05-04 o 11:37, Andrzej Ozieblo pisze:

> 1. Jakim aparatem robisz zdjecia?

Na rowerze obecnie Panasonic jaki¶ FT5 (wygoda wyjmowania), gdy chodzê pieszo - Olympus XZ-2 (jako¶æ obrazu)

No, niestety, od czasu jak sobie kupiles tego FT5 to jakosc siadla.
--
TA

Data: 2016-05-12 17:07:00
Autor: JDX
[foto] Beskid Ma³y
On 2016-05-05 05:02, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]
No, niestety, od czasu jak sobie kupiles tego FT5 to jakosc siadla.
Te¿ tak s±dzê. Tak na moje oko to za du¿o jest zdjêæ zbyt ciemnych.

[foto] Beskid Ma³y