Beskid Niski - 4x4 Krempna-Ożenna extrem.

Data: 2009-09-29 10:16:58
Autor: Wojtek Stec
Beskid Niski - 4x4 Krempna-Ożenna extrem.
Kolejna impreza 4x4 w PN-ie lub jego bezpośredniej bliskości:
"Serdecznie zapraszam wszystkich miłośników samochodów terenowych 4x4 na  II juz edycje imprezy integracyjno-turystczno-przeprawowej 4x4  Ożenna-Krempna Beskid Niski extreme 2009, która odbędzie się 23-25.10.2009"
więcej:  http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/8/?imprezaID=1999&tdm=0&rodzaj=0&p=3
linki do zdjęć i filmów z poprzedniej edycji, oraz dyskusja nt.  http://www.beskid-niski.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=3005&sid=13429de911d6076ddcb5a188c3c5b9cc

Można coś zrobić, żeby coś takiego ukrócić?
Jakie są przepisy dot. organizacji takich imprez w otulinie PN, jego  bezpośredniej bliskości, czy terenie ALP? Nawet jeśli samo ześrodkowanie  imprezy znajduje sie na terenie prywatnym?

Data: 2009-09-29 10:52:36
Autor: Przemek
Użytkownik "Wojtek Stec" <hmwojtek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:op.u00emkuro8icmywojciech-e8dec0...
[...]

Pisz Pan na Berdyczów. Skoro impreza zorganizowana to na 100% mają wszystkie wymagane pozwolenia.

--
Pozdrawiam:
Przemek

Data: 2009-09-29 11:03:47
Autor: Michał
Przemek pisze:

Pisz Pan na Berdyczów. Skoro impreza zorganizowana to na 100% mają wszystkie wymagane pozwolenia.

Skąd ta pewność?

Data: 2009-09-29 11:13:14
Autor: Przemek

Użytkownik "Michał" <mbmbmb2@interia.kropka.pl> napisał w wiadomości news:h9sh8h$5pm$1news.interia.pl...
Przemek pisze:

Pisz Pan na Berdyczów. Skoro impreza zorganizowana to na 100% mają wszystkie wymagane pozwolenia.

Skąd ta pewność?

Bo w niejednej takiej imprezie uczestniczyłem. Pozwolenia zawsze są, inaczej organizator by poszedł z torbami.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-29 11:15:41
Autor: Michał
Przemek pisze:
Pisz Pan na Berdyczów. Skoro impreza zorganizowana to na 100% mają wszystkie wymagane pozwolenia.

Skąd ta pewność?

Bo w niejednej takiej imprezie uczestniczyłem.

Zaraz, czy dobrze rozumiem - uczestniczyłeś w zorganizowanym rozjeżdżaniu parku narodowego pojazdami "ofrołd", tak?

Data: 2009-09-29 11:18:11
Autor: Przemek
Przemek pisze:
[...]

Cytat z pierwszego postu:

linki do zdjęć i filmów z poprzedniej edycji, oraz dyskusja nt. http://www.beskid-niski.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=3005&sid=13429de911d6076ddcb5a188c3c5b9cc

A tam wyraźnie jest napisane, że rajd _nie odbywał się_ na terenie PN, tylko na prywatnych polach i terenach należących do gminy. Więc o co chodzi?

Pozdrawiam

Data: 2009-09-29 11:22:05
Autor: Michał
Przemek pisze:

A tam wyraźnie jest napisane, że rajd _nie odbywał się_ na terenie PN, tylko na prywatnych polach i terenach należących do gminy. Więc o co chodzi?

Czyli idąc dalej - uważasz w takim razie że organizowanie rajdów offroad na teranie PN jest niedopuszczalne, tak?
A na terenie otuliny?

Data: 2009-09-29 11:23:55
Autor: Michał
Michał pisze:
Przemek pisze:

[...]

Jeszcze pytanie uzupełniające - a w "zwykłym" lesie?

Data: 2009-09-29 11:28:40
Autor: Przemek
Użytkownik "Michał" <mbmbmb2@interia.kropka.pl> napisał w wiadomości news:h9sie9$6qd$2news.interia.pl...
Michał pisze:
Przemek pisze:

[...]

W PN niedopuszczalne, na pozostałych terenach za zgodą właściciela. Wybacz, ale to nie Ty, czy ja decydujemy o wpływie takiej imprezy na konkretny ekosystem, tylko jego zarządca (zazwyczaj ALP). Skoro daje zgodę, to wie co robi.

Data: 2009-09-29 03:02:25
Autor: serak
[...]

Chyba tak do końca nie jest. Ustawa o lasach panstwowych obowiązuje
ALP. I nie tam możliwosci na wydawanie jakis zgód, na jakieś tam
imprezy motorowe ( są one zakazane). ALP nie ma przecież uprawnień
zmieniania, interpretowania woli ustawodawcy. Stawiam tezę, że takie
zgody są wydawane nielegalnie.Z naruszeniem prawa.  Lasy prywatne też
podlegają pewnym zasadom i z tego co wiem, równiez w nich nie można
organizować takich imprez. Podobnie jak wycinać drzew bez żadnych
ograniczeń.
Co ciekawe wsród off roadowców coraz silniejszy jest ruch "dobrych
offraodowców'' Mają jakieś tam swoje dekalogi, ale gdy próbowałem
poprosic  Jeep Klub Kaliski o wyjaśnienie dlaczego z taka łatwością je
omijają spotakałem się ze stanowczym oporem w udzielaniu tychze.
Jeszcze jedna sprawa mi sie przypomniała . Był tu kiedyś na forum
"dobry off roadowiec" (sprawa dotyczyła spotaknia , które organzował w
Gorcach na Maciejowej) z Kielc. Sprzedawał ( może jeszcze to robi)
roadbooki. Ludzie kupowali, wjezdżali pełni ufnosci w teren i mieli
kłopoty ( wtym prawne). Takie to środowisko.
Byłem kiedyś off roadowcem (powtórze to po raz kolejny). poziom
buractwa, lekceważenia prawa i posiadania innych w d... spowdował, że
sie "wypisałm".  A te wszystkie pozwolenia od leśniczych to pic na
wodę. Musi być "zaprzyjaźniony" leśniczy, to wtedy zgoda , a i owszem
jest...

Data: 2009-09-29 14:22:35
Autor: Michal Jankowski
serak <serak@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Jak nie, skoro tak:

Art 29 (...)
4. Imprezy sportowe oraz inne imprezy o charakterze masowym
organizowane w lesie wymagają zgody właściciela lasu.

  MJ

Data: 2009-09-29 11:56:29
Autor: serak
On 29 Wrz, 14:22, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> wrote:
serak <se...@poczta.onet.pl> writes:

> [...]

4. Imprezy sportowe oraz inne imprezy o charakterze masowym
organizowane w lesie wymagają zgody właściciela lasu.

A nie ma tam "motorowe nie" ? Będę miał czas to postaram się
przeszukać.

Data: 2009-09-29 11:33:46
Autor: Michał
Przemek pisze:

[...]

Ok, już rozumiem.
To że się nie do końca zgadzam to inna sprawa :)

Data: 2009-09-29 11:51:41
Autor: Wojtek Stec
Dnia 29-09-2009 o 11:33:46 Michał <mbmbmb2@interia.kropka.pl> napisał(a):

Przemek pisze:
[...]

Do terenów prywatnych trzeba dojechać, hałas generowany na terenie  prywatnym słychać daleko poza tenże teren.
btw. nie zdarzyło sie, żeby leśnictwo wydało zgode na rozjeżdżanie lasu -  co najwyżej organizacje spotkania, czy spokojnego przejazdu. jak wygląda  spokojny przejazd można sobie obejrzeć - i nadleśnictwo wydało zgode na  takie coś? nie wierze.

--
H.M.

Data: 2009-09-29 11:56:45
Autor: Michał

Przemek pisze:
[...]

M.in. z takich powodów się nie do końca zgadzam z tym co Przemek napisał "na pozostałych terenach za zgodą właściciela".

Data: 2009-09-29 11:04:32
Autor: Wojtek Stec
Beskid Niski - 4x4 Krempna-OĹźenna extrem.
Dnia 29-09-2009 o 10:52:36 Przemek <galubap@poczta.onet.pl> napisał(a):

Pisz Pan na BerdyczĂłw. Skoro impreza zorganizowana to na 100% majÂą  wszystkie
wymagane pozwolenia.

Znaczy - uwaĹźasz, Ĺźe sam fakt robienia czegoś świadczy o tym, Ĺźe to coś  jest zgodne z prawem?
Czyli jak ukradne w sklepie puszke piwa, to znaczy, Ĺźe zrobiłem to zgodnie  z prawem, bo gdyby to było nielegalne, to przecieĹź bym tego nie zrobił???

--
H.M.

Beskid Niski - 4x4 Krempna-Ożenna extrem.