Beskid Slaski/Zywiecki - prosba o wskazowki

Data: 2009-03-08 20:25:54
Autor: gienio
Beskid Slaski/Zywiecki - prosba o wskazowki
Poniewaz marzec to tradycyjny miesiac nadrabiania zaleglych urlopow trafilo
sie nam pare dni wolnego ktore trzeba jakos aktywnie wykorzystac. Padla propozycja aby pojechac w Beskid Slaski lub Zywiecki. Rejony te to zupelna biala plama na naszej mapie wypraw dlatego prosilbym o pare wskazowek. Jestesmy dosc zaawansowanymi turystami gorskimi jednakze wybitnie niezimowymi. Stad pytanie czy mozna wybierac sie w te rejony bez rakiet/nart itp. Jezeli tak to prosilbym o propozycje tras. Planujemy wyjazd w srode rano samochodem z Wroclawia. Powrot w piatek tak zeby na 18 byc z powrotem. Za wszelki propozycje z gory dziekuje.

Data: 2009-03-08 21:51:09
Autor: szaman
Beskid Slaski/Zywiecki - prosba o wskazowki
gienio wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
[...]

Obecnie w Beskidach śneig dosyć paskudny do chodzenia, ale może chwyci mrozem...
Skoro piszesz, że jesteście zaawansowani, to z pewnością bez nart i rakiet sobie poradzicie.

I tak subiektywnie proponuję Żywiecki, ładniej jest, jeszcze nie powycinano tyle drzew ile w Śląskim, no i mniej ludzi:)

sz

Data: 2009-03-08 22:24:34
Autor: Jacek Krywult
Beskid Slaski/Zywiecki - prosba o wskazowki
I tak subiektywnie proponuję Żywiecki, ładniej jest, jeszcze nie powycinano tyle drzew ile w Śląskim, no i mniej ludzi:)

no i skuterów śnieżnych może też mniej.
Dzisiaj w Beskidzie Śląskim masa śniegu i może cie się solidnie zapadać.
ale do środy pewnie osiądzie.

Standardowe pÄ™telki to  Beskidzie Ĺ»ywieckim to Przegibek - Wielka Racza - ZwardoĹ„.
Fajna jest bacĂłwka Pod RycerzowÄ…,
Koniecznie LipowskÄ… i RysiankÄ™,
Hala Mizowa będzie bardzo ludna, no i Pilsko obok.

W Śląskim warto zajrzeć na Skrzyczne, Baranią Górę, Kaskady Rodła,
StoĹĽek i WielkÄ… CzantoriÄ™

Ja również lubię boczny mało znane grzbiety takie jak Horzelica i fajna Chata Grabowa niedaleko Kotarza.

http://www.foto.pwsk.pl/2008/07/28/kaskady-rodla/
http://www.foto.pwsk.pl/2008/02/08/barania-gora/
http://www.foto.pwsk.pl/2006/03/18/kubalonka-barania-gora/
http://www.foto.pwsk.pl/2008/04/23/wycieczka-narciarska-na-skrzyczne/

--
Serdecznie pozdrawiam,   Jacek Krywult
Internetowy foto-pamiętnik: turystyka, przyroda, fotografia.

Data: 2009-03-08 22:32:41
Autor: j
Beskid Slaski/Zywiecki - prosba o wskazowki
.. Planujemy
wyjazd w srode rano samochodem z Wroclawia. Powrot w piatek tak zeby na 18 byc z powrotem. Za wszelki propozycje z gory dziekuje.

W?asnie wróci?em z Beskidu Zywieckiego. Warunki sa; dos'c' paskudne dla niezwyczajnych zimowego chodzenia. Dopada?o ponad 20 cm s'wiez.ego sniegu. Do 1000 m jest powyz.ej zera, wyz.ej nie wiem bo nie by?em. S'nieg jest cie;z.ki i mokry. Bez rakiet i nart zapadac' sie; be;dziecie do ţó? ?ydki, do kolan.
Prognozy tez. nie sa; najlepsze, oko?o zera i opady s'niegu.
Trudno cos' sensownego w tych warunkach polecic' do chodzenia "na butach" Spróbujcie wyjs'c' ze Z?atnej na Rysianke;, a potam przez Lipowska; na dó?.

pzdr

Data: 2009-03-09 08:40:19
Autor: Grzegorz
Beskid Slaski/Zywiecki - prosba o wskazowki
Hello gienio !:
[...]

Hmmm, a co stoi na przeszkodzie, aby wypożyczyć rakiety ? Koszt niewielki, nowe to już poważny wydatek.

Jezeli tak to prosilbym o propozycje tras. Planujemy
wyjazd w srode rano samochodem z Wroclawia. Powrot w piatek tak zeby na 18 byc z powrotem. Za wszelki propozycje z gory dziekuje.

Napisz mi na prv, dam Ci linki do zdjęć z dwóch wypraw rakietowych - sam zobaczysz. Musiałem niestety zmienić nazwy, bo jakieś googlebooty mi się wpie... na stronkę, a nie lubię tego.

Co do wypraw bez sprzętu ..... da się, ale to an pograniczu masochizmu, o ile lubisz wyższe partie gór. A w rakietach - sama radość.

Pytanie, czy na jeden dzień warto się pchać w ciekawsze górki ? I dlaczego powrót przed weekendem ? Pamiętaj, że w piątek powrót będzie znacznie dłuższy ... czyli właścicie max o 13 wyjazd - to tylko zejście z gór. Jak dla mnie - min o jeden dzień za mało ...

A i w tamtą stronę może być różnie, ma dopadać trochę śniegu. Od Bielan do Żywca masz min. 4 godziny, a może być i 6, tak TIRy zablokują (z doświadczenia). Dojazd już np. do Ustronia jest znacznie pewniejszy. A może nocleg np. na Błatniej ?

I jak kondycja ? Z kim będziesz chodził ? Wycieczki dookólne czy z noclegiem ? Masz ubranie na mokry śnieg ?

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-03-09 14:02:41
Autor: amcinpiL
Dnia Mon, 09 Mar 2009 08:40:19 +0100, Grzegorz napisał(a):

Hmmm, a co stoi na przeszkodzie, aby wypożyczyć rakiety ? Koszt niewielki, nowe to już poważny wydatek.

Czy wiesz, gdzie w okolicach Wisły, Ustronia można wypożyczyć rakiety?

Data: 2009-03-09 16:02:17
Autor: Jacek Krywult
Beskid Slaski/Zywiecki - prosba o wskazowki

Czy wiesz, gdzie w okolicach Wisły, Ustronia można wypożyczyć rakiety?

zobacz na rakiety.pl tam jest spis miejsc.
W Ustroniu ponoć maj± duży zapas, ale gdzie i czy to prawda to nie wiem.

Byłem w schronisku w Wi¶le  Nad Zapor± i jest w remoncie.

Data: 2009-03-09 15:19:01
Autor: gienio
Beskid Slaski/Zywiecki - prosba o wskazowki
I powiedział(a) Grzegorz:

[...]

W sumie zaden problem. Nigdy wczesniej nie chodzilismy w rakietach, ale zawsze musi byc ten pierwszy raz :)

[...]

sam zobaczysz. Musiałem niestety zmienić nazwy, bo jakie¶ googlebooty
mi się wpie... na stronkę, a nie lubię tego.

Co do wypraw bez sprzętu ..... da się, ale to an pograniczu
masochizmu, o ile lubisz wyższe partie gór. A w rakietach - sama
rado¶ć.

Wiem, pare razy zdarzylo nam sie utknac gdzies w sniegu, dlatego wyslalem zapytanie na grupe czy wogle warto wybierac sie bez sprzetu.

Pytanie, czy na jeden dzień warto się pchać w ciekawsze górki ? I dlaczego powrót przed weekendem ? Pamiętaj, że w pi±tek powrót będzie znacznie dłuższy ... czyli wła¶cicie max o 13 wyjazd - to tylko
zej¶cie z gór. Jak dla mnie - min o jeden dzień za mało ...

Niestety jedna z osob musi byc w piatek na 19 w pracy dlatego reszta musi sie do niej dostosowac.

A i w tamt± stronę może być różnie, ma dopadać trochę ¶niegu. Od
Bielan do Żywca masz min. 4 godziny, a może być i 6, tak TIRy
zablokuj± (z do¶wiadczenia). Dojazd już np. do Ustronia jest znacznie
pewniejszy. A może nocleg np. na Błatniej ?

Na razie nie mamy zadnego pomyslu na nocleg i trasy. Jak juz pisalem ten rejon do tej jakos omijalismy dlatego dopiero szukamy roznych rozwiazan

I jak kondycja ? Z kim będziesz chodził ? Wycieczki dookólne czy z noclegiem ? Masz ubranie na mokry ¶nieg ?

Kondycja raczej dobra. Schodzilsmy juz kilkakrotnie cale Tatry (rowniez Slowackie) a niektorzy maja na koncie wyprawe w Dolomity. Jest obojetne gdzie bedziemy nocowac (namiot odpada).

Data: 2009-03-09 18:39:25
Autor: Grzegorz
[...]

Kondycja - powiadasz dobra. A kiedy ostatni raz byli¶cie na 8-godzinnej wycieczce ? Ja złasiłem kawał Alp i Dolomitów, a na zej¶ciu w rakietach z Kotarza wymiękłem .... ale w tej chwili moja kondycja jest jaka jest.

Tak na poważnie - zastanów się, czy na tak krótki wypad jednak nie lepiej gdzie¶ bliżej.

No i popatrz na prognozy - s± "ciekawe" :-D !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-03-09 20:13:41
Autor: gienio
[...]

Na 8 godzinnej? Jakies 2-3 tygodnie temu :)

Tak na poważnie - zastanów się, czy na tak krótki wypad jednak nie lepiej gdzie¶ bliżej.

Tak tez postanowilismy. Jedziemy tradycyjnie w Rudawy Janowickie. Blisko, niezbyt wysoko i znamy praktycznie kazda sciezke.

Data: 2009-03-10 08:55:29
Autor: Grzegorz
[...]

Te znane ¶cieżki, to wada .... ale na Żywiecki poniżej kilku dni, to chyba szkoda czasu na jazdę. I może być mokro i ¶nieżnie ...

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-03-10 08:56:19
Autor: bans
Grzegorz pisze:

na zej¶ciu w rakietach z Kotarza wymiękłem .... ale w tej chwili moja kondycja jest jaka jest.

Nie dziwię się, pozwolę sobie podać tu linki do galerii znajomej, która na Kotarzu ma mał± chatkę:

http://picasaweb.google.pl/aga.pazdziorek/22022009ZasypaloNas#5305666706996042322
http://picasaweb.google.pl/aga.pazdziorek/22022009ZasypaloNas#5305666785653318594
http://picasaweb.google.pl/aga.pazdziorek/22022009ZasypaloNas#5305667171582188594

;)

--
bans

Data: 2009-03-10 10:37:18
Autor: Grzegorz
Beskid Slaski/Zywiecki - prosba o wskazowki
Hello bans !:

na zej¶ciu w rakietach z Kotarza wymiękłem .... ale w tej chwili moja kondycja jest jaka jest.

Nie dziwię się, pozwolę sobie podać tu linki do galerii znajomej, która na Kotarzu ma mał± chatkę:

Oooo - a tu

http://picasaweb.google.pl/aga.pazdziorek/22022009ZasypaloNas#5305666454034549138

widać resztki moich ¶ladów :-D ! Potem szlak idzie inaczej - a ta chatka chyba jednak bardziej na wschód. Na polanie jest jedna, ale to na pewno nie ta.

I widać, że ludziska rakiet chyba nie używaj± ....

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-03-10 10:47:14
Autor: bans
Grzegorz pisze:

widać resztki moich ¶ladów :-D ! Potem szlak idzie inaczej - a ta chatka chyba jednak bardziej na wschód.

Podziwiam, ja bym w życiu nie zidentyfikował miejsca po ¶niegu i pniach ;)

Na polanie jest jedna, ale to na pewno nie ta.

To jest na jednym grzebiecie Kotarza, zdaje się przy kocie 822m n.p.m.

A jest w pobliżu dosyć charakterystyczna chatka pod lasem:

http://picasaweb.google.pl/artur.goc/2007_09_29CottageNaKotarzu#5116622689548632066 (wersja letnia)

I widać, że ludziska rakiet chyba nie używaj± ....

Je¶li już to nart :)

--
bans

Data: 2009-03-10 13:22:23
Autor: Grzegorz
Grzegorz pisze:

[...]

To gdzie indziej. Ja szedłem z grzbietu Beskidu Węgierskiego (qrsze, sk±d taka nazwa ?) niebieskim w dół, ze szczytu opisanego jako Kotarz. I doj¶cie do tej chatki z galerii tylko w dolnym odcinku pokrywa się ze szlakiem niebieskim. Ale podejrzewam, że ¶niegu pi razy oko tyle samo :-) !

Ja tam wolę rakietki :-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-03-10 13:27:07
Autor: bans
Grzegorz pisze:

doj¶cie do tej chatki z galerii tylko w dolnym odcinku pokrywa się ze szlakiem niebieskim.

W ogóle się nie pokrywa. Do tej chatki z Kotarza (985m n.p.m) nie idzie się szlakiem, tylko przez Halę Jaworow±.

> Ale podejrzewam, że ¶niegu pi razy oko tyle samo :-) !

Mała poprawka - na hali z reguły jest więcej ;)

--
bans

Data: 2009-03-10 13:47:28
Autor: nmariusz
bans pisze:

> doj¶cie do tej chatki z galerii tylko w dolnym odcinku pokrywa się ze > szlakiem niebieskim. W ogóle się nie pokrywa. Do tej chatki z Kotarza (985m n.p.m) nie idzie się szlakiem, tylko przez Halę Jaworow±.

 > Ale podejrzewam, że ¶niegu pi razy oko tyle samo :-) !

Mała poprawka - na hali z reguły jest więcej ;)

Funkcja wielu zmiennych, m.in. pory roku? ;-)

m.

Data: 2009-03-10 13:57:31
Autor: bans
nmariusz pisze:

Funkcja wielu zmiennych, m.in. pory roku? ;-)

Racja. Zakładam jednak warunki z 22.02 ;)

--
bans

Data: 2009-03-11 07:10:42
Autor: nmariusz
bans pisze:

Funkcja wielu zmiennych, m.in. pory roku? ;-)

Racja. Zakładam jednak warunki z 22.02 ;)

....racja, Sherlocku

nmariusz Whatson ;-)

Data: 2009-03-11 07:16:26
Autor: nmariusz
Beskid Slaski/Zywiecki - prosba o wskazowki
nmariusz pisze:

nmariusz Whatson ;-)

raczej Watson ;-)

m.

Data: 2009-03-11 07:51:53
Autor: Grzegorz
Beskid Slaski/Zywiecki - prosba o wskazowki
Hello nmariusz !:
nmariusz pisze:

nmariusz Whatson ;-)

raczej Watson ;-)

What my son ?? :-D

I chyba co¶ pada i będzie jeszcze ładniej :-) !!

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-03-11 07:55:39
Autor: bans
Grzegorz pisze:

I chyba co¶ pada i będzie jeszcze ładniej :-) !!

Meldunek z Pszczyny/Bielska - pada, ale deszcz. Może wyżej to jest ¶nieg, ale kto wie...

--
bans

Data: 2009-03-11 08:10:34
Autor: nmariusz
Beskid Slaski/Zywiecki - prosba o wskazowki
Grzegorz pisze:

What my son ?? :-D

http://www.myson.co.uk/ ?

Sugerujesz, ze powinienem znalezc sobie lepsze zajecie
niz rozmsmieszanie grupy? Jestem za! ;-)

I chyba co¶ pada i będzie jeszcze ładniej :-) !!

U mnie snieg juz z dachu spadl i glowa bezpieczniejsza.
Na wode, ta np. w postaci deszczu, mam kaptur i parasol.
Inna sprawa, ze nastepne zimy ciagle przed nami ;-)

pozdrawiam,
m.

Data: 2009-03-10 14:46:14
Autor: Grzegorz
[...]

Miałem na my¶li doj¶cie od dołu, od Brennej WoĽnej.

 > Ale podejrzewam, że ¶niegu pi razy oko tyle samo :-) !

Mała poprawka - na hali z reguły jest więcej ;)

Przecież niebieski idzie zachodnim skrajem tej hali .... zreszt± widziałe¶ na zdjęciach.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-03-10 10:37:27