Beskid Slaski - dziś

Data: 2011-01-06 20:58:03
Autor: Grzegorz
Beskid Slaski - dziś
Witam,

Korzystając z nowego święta i resztek pogody zrobiłem kolejny mały spacerek - Bysta - Klimczok (czerwonym) - Szyndzielnia - Kozia Góra i Bystra.

Wiało jak skur.... miejscami małe zaspy po kolana się porobiły. I oczywiście w paru miejscach przydałyby się rakiety, których tym razem nie zabrałem :-D . Ale przejść się dało, choć tym razem czasy nieco dłuższe od przewodnikowych, m.in. z powodu silnego wiatru.

W sumie widać było wał chmur nad Tatrami, częściowo także nad Babią i Pilskiem - czyli tradycyjna odwilż na ferie :-(.

Pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-01-07 08:00:40
Autor: bans
Beskid Slaski - dziś
W dniu 2011-01-06 20:58, Grzegorz pisze:

Wiało jak skur....

Wczoraj z nudów poszedłem na nartach na Żar - na szczycie wiało tak, że po płaskim wiatr przesuwał narciarzy :)

--
bans

Data: 2011-01-08 09:06:51
Autor: any
Beskid Slaski - dziś
W dniu 2011-01-07 08:00, bans pisze:

Wczoraj z nudów poszedłem na nartach...

Szczęściarz - w południe jak dmuchnął halny to temp. w ciągu godziny wzrosłą z -8 stC do +1.
W czwartek po południu już praktycznie nie było śniegu w niższych partiach Podhala

any
"Wielki, bo Wam z oczu zszedł" - Wyspiański

Data: 2011-01-08 17:04:53
Autor: Grzegorz
Beskid Slaski - dziś
Hello any !:

Szczęściarz - w południe jak dmuchnął halny to temp. w ciągu godziny
wzrosłą z -8 stC do +1.

A to nic - w lasach koło Czułowa podskoczyło z -16 na +4 .... Wyobraź sobie taki skok w lecie :-(

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-01-07 09:19:09
Autor: Wojo
Beskid Slaski - dziś
W sumie widać było wał chmur nad Tatrami, częściowo także nad Babią i
Pilskiem - czyli tradycyjna odwilż na ferie :-(.

Witam,
akurat tego dnia schodziłem dolinkami z Chochołowskiej przez Iwanicką przełęcz, ścieżką nad Reglami i do Strążyskiej. Niezbyt jest co pokazywać bo ciemno i wietrznie. Chmurzyska się przewalały. Ale dzień wcześniej udało mi się zrobić Grześ, Rakoń, Wołowiec. Piękne widoki.

Foto: http://picasaweb.google.com/wojciechbijok/WoOwiecRakonGrzes#

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-01-08 17:59:11
Autor: Grzegorz
Beskid Slaski - dziś
Hello Wojo !:

[...]

Ładne okolice, ode mnie jednak trochę za daleko, no i te korki na drogach ;-) !

Trochę zdjęć z mojej wycieczki :
http://picasaweb.google.com/107093243549189622812/Klimczok_6012011#

No może trochę dużo ;-) ! Ale nie chciało mi się selekcji robić :-D !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-01-10 07:45:01
Autor: bans
Beskid Slaski - dziś
W dniu 2011-01-08 17:59, Grzegorz pisze:

Trochę zdjęć z mojej wycieczki :
http://picasaweb.google.com/107093243549189622812/Klimczok_6012011#

Moje tereny treningowe :)

A OziExplorer to aby legalny? ;)

--
bans

Data: 2011-01-10 11:56:20
Autor: Grzegorz
Beskid Slaski - dziś
Hello bans !:

Trochę zdjęć z mojej wycieczki :
http://picasaweb.google.com/107093243549189622812/Klimczok_6012011#

Moje tereny treningowe :)

Oblecą ;-) ! Ja mam z Katowic najbliżej właśnie w te rejony ....

A OziExplorer to aby legalny? ;)

A tak od bodaj początków GPSa bez SA - jeden rok ;-) ! (wtedy nabyłem Magellana) Nie pamiętasz dyskusji z ś.p. GW z Compassa, jak im wytknąłem dziadostwo koło Miziowej ???? ;-)

BTW Ozi CE to nadal piękny program, ale ... teraz bawię się TwoNav Aventura, CompeGPS ma chyba nieco lepszy program, z uwagi na hierarchiczne mapy rastrowe !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-01-10 11:56:35
Autor: bans
Beskid Slaski - dziś
W dniu 2011-01-10 11:56, Grzegorz pisze:

CompeGPS ma chyba nieco lepszy program, z uwagi na
hierarchiczne mapy rastrowe !

Mam nadzieje, że mnie nie obrażasz tymi trudnymi słowami! ;)

--
bans

Data: 2011-01-10 18:44:00
Autor: Grzegorz
Beskid Slaski - dziś
Hello bans !:
W dniu 2011-01-10 11:56, Grzegorz pisze:

CompeGPS ma chyba nieco lepszy program, z uwagi na
hierarchiczne mapy rastrowe !

Mam nadzieje, że mnie nie obrażasz tymi trudnymi słowami! ;)

Aluzju chyba ponjał .... ;-)

Masz np. cyfrową mapę 1:10k (dostępna cała PL), potem 1:50k np. Compassa, potem Województwo Śląskie 1:100k, potem np. atlas jakiśtam 1:300k i warstwy te są włączane kolejno przy odpowiednim zakresie powiększenia. Taka namiastka mapy wektorowej, gdzie widoczność elementów (warstwy) zależy od skali. Tyle że mapy rastrowe są dość powszechnie dostępne, choćby skanowane, a wektorowe - niekoniecznie.

W taki sposób unika się totalnie nieczytelnej mapy rastrowej po jej pomniejszeniu, no i przy powiększaniu pojawia się bardziej dokładna mapa, zamiast kwadracików ;-)

pzdrw
--
Grzegorz

Data: 2011-01-09 18:01:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Beskid Slaski - dziś
Grzegorz, Thu, 06 Jan 2011 20:58:03 +0100, pl.rec.gory:
Korzystając z nowego święta i resztek pogody zrobiłem kolejny mały spacerek - Bysta - Klimczok (czerwonym) - Szyndzielnia - Kozia Góra i Bystra.

A dzisiaj już wszystko pięknie. Tylko, kurna, ciepło jak diabli. Jechaliśmy
z Istebnej przez Koniaków do Żywca, to termometr w samochodzie w cieniu
pokazywał 7 stopni, ale Tatry jak na dłoni z DW 943. :-)

--
Pozdrowienia,

Beskid Slaski - dziś