Bessa wg Roberta Prechtera

Data: 2009-07-18 14:56:50
Autor: Dieter
Bessa wg Roberta Prechtera
"Po krótkiej korekcie wzrostowej, która osiągnie szczyt jeszcze w tym półroczu, rynki finansowe czeka siedem lat bezprecedensowej bessy - twierdzi w rozmowie z "Parkietem" znany analityk giełdowy Robert Prechter.

Według niego, rządy nie mogą zrobić nic, aby przeciwdziałać recesji, która okaże się głębsza niż Wielka Depresja z lat 30.
Związany z kryzysem niższy popyt na energię sprawi, że ceny ropy naftowej spadną do 10 USD za baryłkę. "

Zrodlo: http://gielda.wp.pl/POD,3,a,1,b,1,c,11,index.html?P[numer]=11326053&P[obr]=pr

D.

Data: 2009-07-18 12:43:48
Autor: jk
Bessa wg Roberta Prechtera
On 18 Lip, 14:56, "Dieter" <die...@autograf.pl> wrote:
"Po krótkiej korekcie wzrostowej, która osiągnie szczyt jeszcze w tym
półroczu, rynki finansowe czeka siedem lat bezprecedensowej bessy - twierdzi
w rozmowie z "Parkietem" znany analityk giełdowy Robert Prechter.

Oprócz tej wiadomości pojawiły się dziś jeszcze: "Koniec strefy
euro?", "Czy Polskę czeka los Islandii i krajów bałtyckich?",
"Katastrofa polskich finansów publicznych w 2010 r.". Nie podaję
źródeł bo wystarczy wejść na onet, wp czy inne.

Tak w ciągu jednego dnia: 7-letnia bessa, upadek UE, bankructwo
Polski? Coś za dużo tych wiadomości żeby to miał być przypadek, IMHO.

Data: 2009-07-18 14:39:47
Autor: Gonzo
Bessa wg Roberta Prechtera

"Dieter" <dieter@autograf.pl> wrote in message news:h3sgq9$72v$1news.onet.pl...
"Po krótkiej korekcie wzrostowej, która osiągnie szczyt jeszcze w tym półroczu, rynki finansowe czeka siedem lat bezprecedensowej bessy - twierdzi w rozmowie z "Parkietem" znany analityk giełdowy Robert Prechter.

Mi wychodzi szczyt wiosna - lato 2010, a potem jazda w dol.

Data: 2009-07-18 17:10:59
Autor: skippy
Bessa wg Roberta Prechtera
Prechter ma na koncie poważne pomyłki

Data: 2009-07-18 20:11:45
Autor: Dieter
Bessa wg Roberta Prechtera
A kto ich nie ma? Wazne, aby miec ich jak najmniej.

D.

Data: 2009-07-18 20:46:47
Autor: ALGI
Bessa wg Roberta Prechtera
Dnia Sat, 18 Jul 2009 20:11:45 +0200, Dieter napisał(a):

A kto ich nie ma? Wazne, aby miec ich jak najmniej.

Czy można rozumieć Twoją wypowiedź że w tym wypadku ma on rację?
W sumie to mogłoby korelować z Twoją prognozą wzrostu kursu dolara (jakoś
niedługo miało być ale nie pamiętam dokładnej daty).

Data: 2009-07-18 20:52:09
Autor: Dieter
Bessa wg Roberta Prechtera
Zakladalem dolek USD-Index w dniu 29.06.09. Dolek zostal osiagniety dnia 30.06.09 i jak na razie nie zostal on przebity w dol. Jesli rozpoczalby sie wzrost usd-index, to faktycznie potwierdzaloby to prognoze Prechtera.

Poza tematyka grupy ale moze kogos zainteresuje. Ponizej wstawiam link do wywiadu nt szczepionek na swinska grype.

http://www.youtube.com/watch?v=giqxJOoyg80

D.

Data: 2009-07-18 21:21:52
Autor: ALGI
Bessa wg Roberta Prechtera
Dnia Sat, 18 Jul 2009 20:52:09 +0200, Dieter napisał(a):

[...]

Aha.

Ja tak bardziej obserwuję USD/PLN i póki co
http://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=1m&t=l&a=lg&b=0   to  cały czas jedziemy na
dół. Właściwie to od 5ciu miesięcy.

Pisałeś też że ludzie zapięci w kredyty będą mieli gorąco.
Tu interpretuje to jako CHF/PLN bo głównie w tym były kredyty hipoteczne i
tu także http://stooq.pl/q/?s=chfpln&d=20090717&c=1m&t=l&a=lg&b=0   widzę
ogólną tendencję w dół. No ale jeszcze nie ma 22giego (odszukałem tą datę) więc zobaczymy co się
będzie działo pod koniec miesiąca.

Data: 2009-07-18 23:36:58
Autor: ab
Bessa wg Roberta Prechtera
Dieter <dieter@autograf.pl> napisał(a):
[...]

nieprawda ze dolek zostal osiagniety 30.06, bylo wtedy 80.11 a na piatkowym
zamknieciu 79.49 i to jest aktualny dolek. chocaiz oczywiscie roznice sa tak
minimalne ze tak naprawde od poczatku czerwca USD index stoi w miejscu.

w kazdym razie zanim ruszy w gore to zaliczy conajmniej 75 przynajmniej taka
jest moja "kontrprognoza" wynikajaca z wielkiego klina znizkujacego + obecnie
korekcyjnego trojkata http://stooq.com/q/a/?s=dx.f&i=w&u=294895 (trzeba oddalic wykres)

zasieg klina to 110, poziom ostatnio widziany w czerwcu 2002 roku. wiazalo sie
to wtedy z koncowka bessy i mysle ze teraz bedzie podobnie --

Data: 2009-07-19 11:05:55
Autor: Dieter
Bessa wg Roberta Prechtera
U mnie USD-Index:

30.06.09 - low = 58,136
03.06.09 - low = 58,124
17.07.09 - low = 58,636

D.

Data: 2009-07-19 12:14:36
Autor: Endriu
Bessa wg Roberta Prechtera
[...]

Dieter co ty to gadasz ?.

http://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=10d&t=c&a=lg&b=0

póki co to dołek "przesunął" ci się z 29.06.09 na 16 lipca...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-07-19 12:29:09
Autor: totus
Bessa wg Roberta Prechtera
Endriu wrote:

[...]

Widzisz jaki mądrala jesteś. Dla Ciebie usd/pln=usd-index

Data: 2009-07-19 12:37:39
Autor: Endriu
Bessa wg Roberta Prechtera
Widzisz jaki mądrala jesteś. Dla Ciebie usd/pln=usd-index

Jak by to wszystko człowiek wiedział na świecie, to pewnie by musiał zwariować ....
Dzięki na zwrócenie uwagi na ten wskaźnik.

http://stooq.pl/q/?s=usd_i&d=20090717

Faktycznie wg niego dołek jest gdzieś pod koniec czerwca ...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-07-19 13:05:13
Autor: Dieter
Bessa wg Roberta Prechtera
Data: 2009-07-19 12:16:43
Autor: ab
Bessa wg Roberta Prechtera
Dieter <dieter@autograf.pl> napisał(a):
USD-Index <> USD-PLN.

http://stooq.pl/q/?s=usd_i&c=1y&t=c&a=lg&b=0

ten index ze stooq to chyba ich wlasna produkcja chociaz maja tez prawidlowe
dane pod symbolem dx.f

usd_i ze stooq jest przeklamany gdyz np ostatnie 5 lat daje wynik rowny 0%
kiedy "prawdziwy" index jest 10% nizej.

w zadnym innym miejscu artykule, platformie itd nie znalazlem indeksu dolara z
takimi notowaniami wiec powtarzam, lepiej trzymac sie oryginalu a nie
sztucznego tworu chlopakow ze stooq.

w kazdym razie nawet na usd_i widac ze niedlugo zacznie sie ruch w interesie

http://stooq.com/q/a/?s=usd_i&i=120&u=294895

pytanie tylko w ktora strone wybije

Data: 2009-07-19 14:34:12
Autor: Endriu
Bessa wg Roberta Prechtera

w kazdym razie nawet na usd_i widac ze niedlugo zacznie sie ruch w interesie

http://stooq.com/q/a/?s=usd_i&i=120&u=294895

pytanie tylko w ktora strone wybije

Trójkaty wg AT Murphy'ego opisane są jako formacje kontynuacji trendu...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-07-19 13:36:06
Autor: ab
Bessa wg Roberta Prechtera
Endriu <nmpWYTNIJTO@interia.pl> napisał(a):

> [...]
>
> pytanie tylko w ktora strone wybije

Trójkaty wg AT Murphy'ego opisane są jako formacje kontynuacji trendu...

wykreslilem juz setki trojkatow bo to moja ulubiona formacja i dalekim jestem
od takiego stwierdzenia. chodzi o to ze mozesz miec po drodze kilka trojkatow
i kazdy bedzie kontynuacja ale zwykle trafia sie taki ktory zmienia trend,
jesli cofniesz wykres ktory wkleilem (wlasciwie tzreba wejsc na 6-hour) to
zobaczysz ze trojkat zakonczyl polroczny rajd od wakacji 08.

gdybys wtedy slepo wierzyl w kontynuacje to byloby pozamiatane. trzeba po
prostu cierpliwie poczekac na wybicie.

choc w tym przypadku jestem po stronie kontynuacji czyli wyjscie dolem gdyz
wskazuje na to wiele innych czynnikow (np wybity gora trojkat na EURUSD ktory
jest ujemnie skorelowany z dolarem)

no i przede wszystkim dolar juz wybil dolem z trojkata z zasiegiem do 75
(wykres wklejalem w innym poscie) i jest w polowie drogi, jak dla mnie to
prawie pewniak. uwazam ze Dieter bedzie mial tu obsuwe 2-3 miesieczna ale
oczywiscie to nadal duze osiagniecie (wyczucie konca korekty) bo jak usdpln
zejdzie ponziej 3 zl to barany beda krzyczec ze wrocila "normalnosc" i bedzie
po 2 zl i na stale.

Data: 2009-07-19 11:51:49
Autor: andrew08
Bessa wg Roberta Prechtera
Witaj Dieter , reszta ``bandy `` tez !

Czy wizja Prechtera dalej w grze odnosnie dolca , tez prognozuje rajd
up ??? EWI ma free week , mozna tam zobaczyc pare wykresow ,
wrzucilbym ten dolca ale nie wiem czy to legalne .
 Jestem sklonny przyznac racje co do wizji ``ab`` . IMO dolec i euro
powinny zrobic  dewergencje i wtedy mozna dopiero zobaczyc jak to sie
potoczy .
A krajowe newsy medialne to az sie prosza o odwrotna korelacje , znow
ktos gadom niezle posmarowal ,
Czy twoja opinia Dieter odnosnie  szczytu we wrzesniu i pozniejszej
jesiennej korekty  na rynkach akcji jest ta obowiazujaca ?

Moja koslawa fantazja ponizej hehe, (linie klina zalezne od skali )
na USD I

http://www.bankfotek.pl/view/294949

Odnosnie tematu numer 2
Odnosnie tych szczepionek , poszukajcie sobie co wszczepiano ludziskom
w USA podczas   wielkiej depresji .
A tym co sie wydaje ze tacy jak Stalin i Hitler to juz przezytek
histori , i wszyscy bedziemy sobie zyli dlugo i szczesliwe pykajac
sobie na gieldzie , polecam  ``bardzo ciekawa ideologie`` wyrytwa na
granicie w USA ,

http://www.radioliberty.com/stones.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones

Ludzie sie nie zmieniaja , tylko ich narzedzia i metody .

Pozdrawiam

Data: 2009-07-19 21:23:02
Autor: Dieter
Bessa wg Roberta Prechtera
To nie bedzie korekta ale silna fala spadkowa. Do polowy pazdziernika rynek powinien sie trzymac.

D.

Data: 2009-07-19 13:23:16
Autor: andrew08
Bessa wg Roberta Prechtera
On Jul 19, 3:23 pm, "Dieter" <die...@autograf.pl> wrote:
To nie bedzie korekta ale silna fala spadkowa. Do polowy pazdziernika rynek
powinien sie trzymac.

D.

Dzieki .

O rany ,znowu swiat sie zawali jak bede na kacu po urodzinach , oby
nie .
Ale fakt, tez czekam na silna korekte na ktorej Obama wyciagnie znowu
kase plan stumulujacy 2 ,  (podobnie jak Tarp i  plan pomocy 1 )
strach bedzie potrzebny
Ustawe zdrowotna walnie kongres przed urlopem w sierpniu , i beda
dumac jak tu dalej otumanic , a okienko sie im zamyka z koncem roku
(kon.JU-NE).
Gigantom bankowym kase ladowano pod przymusem ,a Cit co obsluguje male
i srednie rodzinne biznesy w USA  tlen odcieto (ktore tworza wiekszosc
miejsc pracy )
Ahh szkoda gadac

narka Trzymaj sie

Data: 2009-07-18 21:01:12
Autor: Jan Strybyszewski
Bessa wg Roberta Prechtera
Dieter pisze:
[...]

O zaklinacz ... bessy... zapomnial juz o 500pkt na SP500 ktore to mielismy minac i zblizac sie do 300?

Bessa wg Roberta Prechtera