Bestii za gor±co?...

Data: 2013-08-13 01:17:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...
Zawiesza się w trakcie odtwarzania zapisanego ¶ladu.
Mniemam, że wówczas przegrzewa się, gdyż w tym czasie
spada BARDZO szybko poziom naładowania akumulatora.

Co do samego odtwarzania zapisanego ¶ladu -- jestem pod wrażeniem!

BT -- imo pracuje poprawnie

GPS -- IMO dokładniejszy niż w SG Ace

Aero2 -- bez problemu po wywaleniu nadgorliwego
         wpisu 'internet' w poletku opisuj±cym APN
      Tryb APN internet

Rado FM -- imo pracuje poprawnie.

Zawodno¶ć -- raz wył±czył się samoczynnie :)
             i zawiesza się w trakcie odtwarzania
             ¶ladu zapisanego w Moich trasach.
             Zawiesza się tak, że trzeba wyj±ć
             zeń baterię lub zaczekać, aż wyładuje się. ;)

Akumulator -- przy normalnym używaniu starcza na dzień...
              W nocy trzeba ładować. ;)

Czujnik ¶wiatła -- pracuje poprawnie, ale czasami (po wł±czeniu
                   telefonu) trzeba go ol¶nić, aby zaskoczył. ;)
                   Gdy już zaskoczy -- jest IMO OK.

SIPowskie telefony -- głos do mnie idzie złym gło¶nikiem. :)
                      Ponadto telefon raczej słabo radzi
                      sobie z kancelacj± echa; Media5,
                      choć idzie po UDP, raczej ;) nie traci
                      pakietów. :) Poza tym ten Monsterowy
                      SIPtelefon jest naprawdę dobry.

Współpraca z SG Ace:...

 -- udostępnianie dostępu do netu (z 3G na WiFi) bezproblemowe
 -- udostępnianie tego, co czyta odbiornik GPS też bezproblemowe

Współpraca ze słuchawkami:

 -- po BT współpraca bezproblemowe
 -- po kablu mam trudno¶ci z radiem internetowym.
    (może to wina aplikacji radia, może jaki¶ większy problem)

-=-

Moja opinia co tabletów bez 3G lub bez GPS...

Choć smartfon bez trudu może podawać współrzędne ze swego odbiornika GPS
do tabletu, IMO tablet bez odbiornika GPS nie ma sensu. Podobnież z 3G.
Choć smartfon bez trudu może udostępniać dostęp do 3G poprzez WiFi, IMO
tablet bez modułu 3G nie ma sensu. Można taki tablet uważać za ciekawostkę
i w ostateczno¶ci ł±czyć go ze smartfonem, ale IMO nie jest to wygodne.

Słaby tablet jest nieprzydatny, za¶ dobry kosztuje tyle samo z 3G, ile
bez 3G; to samo z odbiornikiem GPS...

Je¶li kto¶ ,,po dziadku'' odziedziczy tablet bez 3G czy bez GPS -- może
awaryjnie ł±czyć go ze smartfonem, ale IMO nie jest to skórka warta
wyprawiania w wypadku rozpatrywania kupna nowego tabletu. ;)

-=-

Żółta, jasna plama (wielko¶ci około 3/4 cm kwadratowego) u dołu ekranu nadal jest. :)

Sklep Electro.pl milczy w sprawie złożonej reklamacji (Numer sprawy: 34951)
i nie dosyła obiecanego kuponu wakacyjnego...

-=-

Zapisywanie ¶ladu... Dwa programy jednocze¶nie zapisywały (Moje trasy
i Rmaps) lecz jeden zapisał ponad 7 km, drugi za¶ tylko nieco ponad 6 km.
IMO Rmaps zapisał staranniej niż Moje trasy.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.maps.mytracks&hl=pl
  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.robert.maps&hl=pl

  https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=200815400343944336303.0004e3c6fbb14f5349bcb&dg=feature

-=-

Aktualizacja smartfonu... Na razie smartfon ma najaktualniejszy ;) soft.

Teraz chcę kupić jaki¶ tablet, wcze¶niej -- dokończyć problem żółtej plamy i bonu wakacyjnego. :)

Może Lenovo A5000?... Raczej nie... Wolę co¶ z lepszym ekranem. :) I chyba z większym akumulatorem. :)
Monsterowy -akumulator -- jest IMO dobry.

Data: 2013-08-13 07:47:30
Autor: sqlwiel
Bestii za gor±co?...
Zawiesza się w trakcie odtwarzania zapisanego ¶ladu.
Mniemam, że wówczas przegrzewa się, gdyż w tym czasie
spada BARDZO szybko poziom naładowania akumulatora.

https://help.openstreetmap.org/questions/5264/best-android-app-for-recording-tracks

"Regardless of what program that you use, the battery will be used extensively because of gps logging. "

.... też szukam czego¶ sensownego do rejestracji trasy. MyTracks mi się wykrzacza. Domaga się usług google, które nie chc± się na moim tablecie (m723g) zainstalować.
.... swoj± drog± sam ten tablet(ofon) ma IMHO wysokie performance/price ratio. GPS, Aero2, dualSIM, BT, 8GB+uSD i to wszystko za 500zł.

Przy okazji temat/sugestia dla developerów aplikacji:
W samochodzie optymalnym miejscem dla tabletu jako DVR-a/nawigacji okazało się miejsce na lewo od kierownicy, u dołu szyby (auto: MB W124).   Zauważyłem, że rzucam okiem na display jakoby to było lusterko. No a przednia (tzn od strony displeja) kamera w tym czasie się opiernicza. Może zamiast się nudzić, mogłaby przekazywać obraz i robić za dodatkowe lusterko?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-13 09:53:50
Autor: J.F.
Bestii za gor±co?...
Dnia Tue, 13 Aug 2013 07:47:30 +0200, sqlwiel napisał(a):
... też szukam czego¶ sensownego do rejestracji trasy. MyTracks mi się wykrzacza. Domaga się usług google, które nie chc± się na moim tablecie (m723g) zainstalować.

Trekbuddy.

... swoj± drog± sam ten tablet(ofon) ma IMHO wysokie performance/price ratio. GPS, Aero2, dualSIM, BT, 8GB+uSD i to wszystko za 500zł.

A zrootowac sie da ?

[...]

Ma raczej kiepski widok z poziomu szyby.
Ale ... tylna kamera sie marnuje, a moglaby robic za rejestrator.

J.

Data: 2013-08-13 13:48:46
Autor: sqlwiel
Bestii za gor±co?...
W dniu 2013-08-13 09:53, J.F. pisze:
[...]

To jaki¶ obrzynek/badziew. Mam tylko mapę ¶wiata i nic poza tym nie działa. Żadna rejestracja ¶cieżki, żadnych map, "brak profilu" itd. User manual ze strony twórcy nic nie wyja¶nia jak to ugryĽć, jak "get started".

Próbuję z GPSessentials. Jednak trudno mi co¶ potestować, bo nie chce mi się siedzieć na ławeczce pod krzakiem, a w budynku nie działa GPS.

... swoj± drog± sam ten tablet(ofon) ma IMHO wysokie performance/price
ratio. GPS, Aero2, dualSIM, BT, 8GB+uSD i to wszystko za 500zł.

A zrootowac sie da ?
Nie próbowałem. Gwarancja.

[...]

Co prawda nie siedzę teraz w samochodzie, ale wydaje mi się, że oczko kamery jest sporo powyżej dolnej krawędzi bocznej szyby. O - znalazłem w sieci jakie¶ zdjęcie i dorysowałem gdzie u mnie ten tablet wisi (to czerwone nabazgrane):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/080fc270d0b3645e.html
Pole widzenia ma całkiem OK i może pokrywać martwe pole.
Ale ... tylna kamera sie marnuje, a moglaby robic za rejestrator.
No taż pisałem wyżej, że robi za DVR, czyli rejestrator jazdy (DailyRoads).
A ta przednia - ol¶niło mnie, że przecież wystarczy odpalić "aparat" i przeł±czyć na przedni± kamerę. Będzie wła¶nie "lusterko".

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-13 14:58:32
Autor: J.F.
Bestii za gor±co?...
Dnia Tue, 13 Aug 2013 13:48:46 +0200, sqlwiel napisał(a):
W dniu 2013-08-13 09:53, J.F. pisze:
Trekbuddy.
To jaki¶ obrzynek/badziew. Mam tylko mapę ¶wiata i nic poza tym nie

Map faktycznie nie ma, trzeba sobie samemu przygotowac (lub skorzystac
z paru programow).

działa. Żadna rejestracja ¶cieżki, żadnych map, "brak profilu" itd. User

Dziala dziala, uzywam nagminnie.

Data: 2013-08-13 13:31:32
Autor: animka
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-13 07:47, sqlwiel pisze:
teĹĽ szukam czegoĹ› sensownego do rejestracji trasy. MyTracks mi siÄ™
wykrzacza. Domaga się usług google, które nie chcą się na moim tablecie
(m723g) zainstalować.
... swojÄ… drogÄ… sam ten tablet(ofon) ma IMHO wysokie performance/price
ratio. GPS, Aero2, dualSIM, BT, 8GB+uSD i to wszystko za 500zł.

Jak na złość nie ma gdzie teraz tego tabletu kupić. Sklepy wycofują z oferty.
Na allegro dużo droższe, ale tam bym nie kupila. Naszukałam się teraz po sklepach internetowych i nic z tego.

--
animka

Data: 2013-08-14 21:12:48
Autor: Trybun
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 13.08.2013 13:31, animka pisze:
[...]

O jaki tablet chodzi?

Data: 2013-08-14 22:39:07
Autor: animka
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-14 21:12, Trybun pisze:
[...]

No ten, co wyĹĽej, tj. Goclaver m723g.

--
animka

Data: 2013-08-15 06:16:54
Autor: sqlwiel
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-14 22:39, animka pisze:

[...]

U producenta znany wcześniej jako OUMEI x5 :
http://51oumei.com/ProductView.aspx?id=13&view=139Nasz

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-15 08:58:19
Autor: Trybun
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 14.08.2013 22:39, animka pisze:

O jaki tablet chodzi?

No ten, co wyĹĽej, tj. Goclaver m723g.

Niezłe sprzęcicho.. I jeszcze ta cena. Ale o ile się nie mylę to Ty jesteś z Warszawy, a ten sprzęt jest tam dostępny choćby w sklepie Komputronika.

Data: 2013-08-15 16:25:47
Autor: animka
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-15 08:58, Trybun pisze:
[...]

Nie szukałam już w Komputroniku, bo nie wskazywał sklepu na Sadybie.
Ty mnie natchnąłeś i zamówiłam w Koputroniku ogólnym. Mogę odebrać w Złotych Tarasach, czy jakimś innym supermarkecie, ale jak na złość nie na Sadybie (muszę tam przy okazji zajrzeć, czy jeszcze istnieje), ale mi się nie chce specjalnie jechać i zamówiłam przez kuriera.
Mam w domu tablet "Tablet7-Pentagram". Pisałam już o tym tablecie, że ni diabla nie działa mi w nim Aero2 przez specjalnie dokupiony modem Play-a. Teraz chciałabym się pozbyć tego modemu, bo po co mi on. Tabletem będzie się bawił (oglądał bajki mój 4 letni wnuczek-jak będzie u mnie. Do domu mu nie dam, bo ma tam ode mnie laptopa z nauką literek, cyferek, grami i innymi aplikacjami).

--
animka

Data: 2013-08-19 21:57:57
Autor: Trybun
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-15 16:25, animka pisze:

[...]

A nie zapomnij opisać jak się nowy sprzęt będzie sprawował:-)

Data: 2013-08-20 00:09:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"animka" kutvsb$dd$1@node1.news.atman.pl

już ma) jest tylko lodówka Ardo i już zaczynam o ni± drżeć.

Z zimna? ;)

Data: 2013-08-21 21:52:41
Autor: animka
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-19 22:40, animka pisze:
W dniu 2013-08-19 21:57, Trybun pisze:
[...]

Jak się okazało to i moje zamówienie (chociaż potwierdzone) na nic. Raptem okazalo się, że nie ma. Komputronik to świnia ( z całym szacunkiem dla Świń).

--
animka

Data: 2013-08-22 01:17:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"animka" kv35r5$blf$1@node1.news.atman.pl

Jak się okazało to i moje zamówienie (chociaż potwierdzone)
na nic. Raptem okazalo się, że nie ma. Komputronik to ¶winia
( z całym szacunkiem dla ¦wiń).

A dużo ta ¶winia daje %% na oszczędnym? ;)

Data: 2013-08-25 10:11:03
Autor: Trybun
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-21 21:52, animka pisze:

[...]

Cały Komputronik - prowadzą sprzedaż jak żyd pietruszkę na bazarze.

Data: 2013-08-13 20:35:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"sqlwiel" 5209c873$0$1226$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Ale ponoć:

 -- ciemny (co potwierdzam)
 -- awaryjny
 -- ze złym serwisem
 -- ze słabym odbiornikiem GPS

Możesz jako¶ ustosunkować się do tych opisów?

Data: 2013-08-14 06:25:33
Autor: sqlwiel
Bestii za gor±co?...

[...]

Ciemny - tak czytałem. Porównać mogę tylko z iPadem (faktycznie, dużo słabszy) i ze wspomnianym gdzie¶ niemarkowym WonderMedia WM 8650, który kupiłem +2 lata temu za 300zł. Podobnie ciemny. Lub z telefonem SE k810i. Podobnie.
W słońcu, a nawet w cieniu w słoneczny dzień czytanie literek raczej bezskuteczne. Z trudem udaje się znaleĽć na ekranie ikonę "powrót".
Awaryjno¶ć i serwis - wymagałoby jakiej¶ statystyki, więc nie oczekujcie jej po jednostkowym użytkowniku. Serwis jest od Goclevera w Poznaniu, przez pierwszy rok D2D. Podobno mocno się poprawili.
Dorzucę poj..ne zarz±dzanie energi± i ładowaniem. Je¶li pracuje lub jest w standby, a podł±czony - to baterii mu nie ubywa ani nie przybywa. Doładowuje się jedynie je¶li jest całkowicie wył±czony, a i to bardzo rzadko do 100%. Wy¶wietlanie stanu baterii też jest całkiem przypadkowe. Np. wystarczy go wył-wł±czyć, aby wskazanie zmieniło się z 40% na 25%.
Odbiornik GPS - trudno mi ocenić, bo nie mam z czym porównać ani jak miarodajnie to zmierzyć. W budynku jeszcze nigdy nie udało mi się złapać GPS, nawet przy oknie. W samochodzie działa, nawet pod ¶rodkiem dachu (między przednimi fotelami). Od wyj¶cia z budynku do fixa upływa około minuty.

Oczko obiektywu (to w obudowie, a nie soczewka) jest plastikowe (!). S±dziłem, że robi się już tylko szklane albo i lepiej. Jest tak bardzo "na wierzchu", wręcz wystaje, że ulega porysowaniu i matowieniu. Nakleiłem sobie na to kawałek szkiełka mikroskopowego.

Radio FM - tylko z kablem.
BT - "w zasadzie działa". Dopiero zamówiłem w Chinach gło¶nik BT, to zobaczymy jak pójdzie z multimediami.
SIPDroid działa, nawet z Aero2.

Dla mnie miał być przede wszystkim narzędziem do netu i czytania tam, gdzie nie chciało mi się targać laptopa (ostatnio często pomieszkiwam w szpitalach) i w tym zakresie sprawdza się zgodnie z oczekiwaniami. Autem jeżdżę tak mało, że te funkcje GPS-owe raczej s± dla mnie tylko ciekawostk±.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-14 13:42:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"sqlwiel" 520b06be$0$1257$65785112@news.neostrada.pl

W słońcu, a nawet w cieniu w słoneczny dzień czytanie literek raczej bezskuteczne.

Monstera daje się czytać przy ponad 5 tysi±cach luków, w najsłoneczniejszy
dzień, w pełnym słońcu. Przy iPadach -- Monster jest ciemny.

Awaryjno¶ć i serwis - wymagałoby jakiej¶ statystyki, więc nie oczekujcie jej po jednostkowym użytkowniku. Serwis jest od Goclevera w Poznaniu, przez pierwszy rok D2D. Podobno mocno się poprawili.

Tobie ów GCm723G nie psuje się?

Dorzucę poj..ne zarz±dzanie energi± i ładowaniem. Je¶li pracuje lub jest w standby, a podł±czony - to baterii mu nie ubywa ani nie przybywa.

Fajne. ;)

Doładowuje się jedynie je¶li jest całkowicie wył±czony, a i to bardzo rzadko do 100%. Wy¶wietlanie stanu baterii też jest całkiem przypadkowe.

Czyli ten tablet to ro¶lina do pielęgancji.

[...]

Dlaczego 'nawet'?

[...]

Dzięki za informacje.

Data: 2013-08-14 07:00:23
Autor: Krzysztof 45
Bestii za gor±co?...
W dniu 2013-08-13 07:47, sqlwiel pisze:

... też szukam czego¶ sensownego do rejestracji trasy.

Przerabiałe¶ to?
NAVIME

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.navime.android
http://www.navime.pl/
--
Krzysiek

Data: 2013-08-14 07:29:13
Autor: sqlwiel
Bestii za gor±co?...
W dniu 2013-08-14 07:00, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Dzięki, sprawdzę :)
Ale nie nad±żam za sugestiami. Jeszcze jestem na etapie GPSEssentals :) Jak wspomniałem - rzadko wyci±gam mojego Me¶ka z garażu, więcej kulam się rowerem, a wtedy na ekranie nic nie widać, nawet nie próbuję. Tablet sobie spokojnie siedzi w torbie, owszem - z wł±czon± aplikacj± i GPS-em.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-14 19:06:49
Autor: Krzysztof 45
Bestii za gor±co?...
W dniu 2013-08-14 07:29, sqlwiel pisze:
[...]

Ja w te aplikacje cienki jestem, a navime ostatnio ¶ci±gn±łem i testowałem.
Jak dla mnie ok. Po skończeniu trasy zapisuje na fonie trasę i wysyła na www.
Tak go wygl±da na mniej więcej.
http://www.navime.pl/trasa/189734/Skalne+Miasto
--
Krzysiek

Data: 2013-08-15 00:26:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"Krzysztof 45" kugdfe$ils$1@news.vectranet.pl

[...]

Wyjasniłem już, na czym polega problem z Monsterem. :)

Potrafi pokazać ¶lad na mapie.

  http://leszekc.w.tkb.pl/BestiaLstwo/Screenshot_2013-08-13-18-56-10.png

Powyżej masz nałożone na siebie dwa ¶lady -- z Moich tras i z Rmaps.
Poniżej masz to, czego smartfon nie potrafi:

  http://leszekc.w.tkb.pl/BestiaLstwo/Screenshot_2013-08-13-19-01-21.png

Nie potrafi odtworzyć ,,realistycznie'' w GE.

Potrafi też posłać innym.

  https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=200815400343944336303.0004e3c6fbb14f5349bcb&dg=feature

-=-

Na razie żadna inna (poza Google Earth) aplikacja nie zawiesiła mi ani Ace, ani Monstera.
Na Ace nigdy nie uruchomiłem Google Earth -- brak tam miejsca na tę aplikację.

Data: 2013-08-13 10:14:36
Autor: J.F.
Bestii za gor±co?...
Dnia Tue, 13 Aug 2013 01:17:49 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski A co to za bestia - Pentagram Monster P430-1 ?

BT -- imo pracuje poprawnie

OBEX ma ?
Aero2 -- bez problemu po wywaleniu nadgorliwego
         wpisu 'internet' w poletku opisuj±cym APN
      Tryb APN internet

A nie "darmowy" ?

Zawodno¶ć -- raz wył±czył się samoczynnie :)
             i zawiesza się w trakcie odtwarzania
             ¶ladu zapisanego w Moich trasach.
             Zawiesza się tak, że trzeba wyj±ć
             zeń baterię lub zaczekać, aż wyładuje się. ;)

Ale jaki program, bo to chyba nie problem telefonu ?
Akumulator -- przy normalnym używaniu starcza na dzień...

Ale bez GPS ?

Współpraca z SG Ace:...
 -- udostępnianie dostępu do netu (z 3G na WiFi) bezproblemowe
 -- udostępnianie tego, co czyta odbiornik GPS też bezproblemowe

po BT czy po Wifi ?

Współpraca ze słuchawkami:
 -- po BT współpraca bezproblemowe
 -- po kablu mam trudno¶ci z radiem internetowym.
    (może to wina aplikacji radia, może jaki¶ większy problem)

A radio FM bez kabelka dziala ?

Moja opinia co tabletów bez 3G lub bez GPS...
Choć smartfon bez trudu może podawać współrzędne ze swego odbiornika GPS
do tabletu, IMO tablet bez odbiornika GPS nie ma sensu.

Zalezy do czego. Mozna nie miec samochodu i nie potrzebowac nawigacji.
Albo miec samochod z nawigacja :-)

Moj stary odbiornik GPS/BT dziala 30h. Fakt, dobry nie jest, ale za to
oszczedny :-)
Tablet/smartfon z wygaszonym ekranem  moze chyba trase pieszej
wycieczki przez 10h rejestrowac przez BT, czego o wbudowanym
odbiorniku pewnie sie nie da powiedziec :-)

[...]

Kwestia dwoch oplat. A karta Aero2 przysluguje obywatelowi tylko jedna i wkrotce sie
skonczy :-)

Słaby tablet jest nieprzydatny, za¶ dobry kosztuje tyle samo z 3G, ile
bez 3G; to samo z odbiornikiem GPS...

Ale teraz to raczej sie pyta o LTE :-)

Zapisywanie ¶ladu... Dwa programy jednocze¶nie zapisywały (Moje trasy
i Rmaps) lecz jeden zapisał ponad 7 km, drugi za¶ tylko nieco ponad 6 km.
IMO Rmaps zapisał staranniej niż Moje trasy.

Chyba normalne, jesli dokonuja jakiejs komasacji danych.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.maps.mytracks&hl=pl

I ten sie wiesza przy odtwarzaniu ?

Data: 2013-08-13 10:22:45
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Bestii za gor±co?...
Dnia 2013-08-13, o godz. 10:14:36
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Aero2 -- bez problemu po wywaleniu nadgorliwego
>          wpisu 'internet' w poletku opisuj±cym APN
>       Tryb APN internet

A nie "darmowy" ?

Od pewnego czasu działa zarówno "darmowy" jak i puste pole.

Zdrówko

Data: 2013-08-13 12:56:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"Maciek Babcia Dobosz" 20130813102245.4e57dbd7@babcia-workstation

> [...]
>       Tryb APN internet

A nie "darmowy" ?

Od pewnego czasu działa zarówno "darmowy" jak i puste pole.

Zależy które pole.

IMO w polu APN musi być słowo 'darmowy'.
Może być 'darmowy cokolwiek', ale nie może być 'darmowys'.

Reszty pól nie warto wypełniać, choć wypełnienie niektórych nie czyni krzywdy.

Typ APN -- czasami to pole może być puste, czasami musi
być puste, czasami może być 'internet', czasami może być
'internet + MMS'... Zależy to od?... Różne telefony
maj± różne wymagania, co mnie może by i dziwiło,
gdybym o tym my¶lał.

A może różnie bywa w różnym czasie, bo karta stale ta sama była testowana.

Data: 2013-08-14 21:12:37
Autor: Trybun
Bestii za gor±co?...
W dniu 13.08.2013 10:22, Maciek Babcia Dobosz pisze:
[...]

Pewnie pozostaje w pamięci, do nowego urz±dzenia trzeba wpisywać.

Data: 2013-08-13 12:49:00
Autor: P.B.
Bestii za gorco?...
On Tue, 13 Aug 2013 10:14:36 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A karta Aero2 przysluguje obywatelowi tylko jedna i wkrotce sie
skonczy :-)

Jak na razie "wkrótce" oznacza grudzie 2016, wic jeszcze troch podziaa.

Pozdrawiam, Przemek

Data: 2013-08-13 13:08:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"P.B." almarsoft.278265144954709623@news.atman.pl

A karta Aero2 przysluguje obywatelowi tylko jedna i wkrotce sie skonczy :-)

Jak na razie "wkrótce" oznacza grudzień 2016, więc jeszcze trochę podziała.

Moje szacowanie... 20 milionów kart Aero2 w rękach Polaków. :)
Czyli 400 milionów kaucji w Aero2. Darmowy nie jest tylko dostęp
do netu, ale i darmowy jest kredyt. Czy aero2 odda 400 milionów
pln, czy może jednak przedłuży czas promowania -- być może za
jaka¶ drobn± opłat±?...

IMO lepiej by uczynili, gdyby dali na tych kartach także rozmowy
telefoniczne. Skoro Play daje za 5 pln cały rok -- może i Aero2
by się skusiło? Wówczas telefony z jedn± SIMkart± zyskałyby na
warto¶ci.

Data: 2013-08-13 12:49:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"J.F." 1ooiip1wysjkg$.19osuh0zeg3r9$.dlg@40tude.net

Aero2 -- bez problemu po wywaleniu nadgorliwego
         wpisu 'internet' w poletku opisuj±cym APN
      Tryb APN internet

A nie "darmowy" ?

Moja pomyłka. Typ APN, nie Tryb :)
Na szczę¶cie poetka Tryb tam nie ma. :)

Typ APN -- należy skasować słowo 'internet'.

[...]

Google Earth. Raczej telefonu -- na raty (studz±c
Bestię) można obejrzeć wszystko.

Akumulator -- przy normalnym używaniu starcza na dzień...

Ale bez GPS ?

Z GPS. Po co mi telefon bez GPS?

Współpraca z SG Ace:...
 -- udostępnianie dostępu do netu (z 3G na WiFi) bezproblemowe
 -- udostępnianie tego, co czyta odbiornik GPS też bezproblemowe

po BT czy po Wifi ?

3G po WiFi, GPS po BT.

Współpraca ze słuchawkami:
 -- po BT współpraca bezproblemowe
 -- po kablu mam trudno¶ci z radiem internetowym.
    (może to wina aplikacji radia, może jaki¶ większy problem)

A radio FM bez kabelka dziala ?

Nie. Słuchawki jako antena. S± telefonu z wbudowan± anten±, ale ten nie należy do nich.

[...]

A można mieć mapę z odbiornikiem GPS bez samochodu?

Moj stary odbiornik GPS/BT dziala 30h. Fakt, dobry nie jest, ale za to
oszczedny :-)

IMO Bestia jako sam odbiornik GPS nadaj±cy po BT uci±gnie więcej niż 30 godzin.

Tablet/smartfon z wygaszonym ekranem  moze chyba trase pieszej
wycieczki przez 10h rejestrowac przez BT, czego o wbudowanym
odbiorniku pewnie sie nie da powiedziec :-)

Smartfon z wygaszonym ekranem może rejestrować trasę znacznie
dłużej niż 10 godzin. I nie potrzebuje do tego BT.

[...]

Wkrótce, czyli w końcu 2016 roku. PóĽniej zapewne będ± korzystniejsze oferty. :)

Słaby tablet jest nieprzydatny, za¶ dobry kosztuje tyle samo z 3G, ile
bez 3G; to samo z odbiornikiem GPS...

Ale teraz to raczej sie pyta o LTE :-)

LTE jest na razie drog± zabawk±, ale Bestia ma HSPA+, czyli przedsmak LTE.

[...]

Wiesza się CALY smartfon (nie jedna aplikacja)
w czasie odtwarzania (za pomoc± Google Earth)
trasy zapisanej przez Moje trasy.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.robert.maps&hl=pl

Data: 2013-08-13 15:07:29
Autor: J.F.
Bestii za gor±co?...
Dnia Tue, 13 Aug 2013 12:49:56 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Niezle ziolko skoro tak. Czerwona kartka mimo innych zalet ?
Akumulator -- przy normalnym używaniu starcza na dzień...
Ale bez GPS ?
Z GPS. Po co mi telefon bez GPS?

Niezle osiagniecie.

[...]

Mozna. Ale mozna tez uzywac na tysiac sposobow, omijajac nawigacje i
mapy :-)

Moj stary odbiornik GPS/BT dziala 30h. Fakt, dobry nie jest, ale za to
oszczedny :-)
IMO Bestia jako sam odbiornik GPS nadaj±cy po BT uci±gnie więcej niż 30 godzin.

Hm, moze, ale tak z jakims programem, to zazwyczaj krotko dzialaja.

[...]

No to pogratulowac. Swietny wynik ... gdyby jeszcze potrafil odtworzyc
:-)

[...]

Ciekawe. A patrzyles w plik co on tam zapisal ? J.

Data: 2013-08-13 19:10:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"J.F." tk4q4vu2jby9.1s49qz7tz9d0t$.dlg@40tude.net

[...]

Z jakim? Żr±cym 100% CPU i tyleż GPU?

[...]

Pojmujesz?

[...]

Nie. Bo i po co? Posłać Ci oba?

Data: 2013-08-14 01:43:02
Autor: astro
Bestii za gorÄ…co?...
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
A karta Aero2 przysluguje obywatelowi tylko jedna i wkrotce sie
skonczy :-)
Wkrótce, czyli w końcu 2016 roku. Później zapewne będą korzystniejsze
oferty. Juz Plus GSM testuje bezplatny dostep do Internetu (do 50MB/dzien) w zamian za ogladanie reklam.
www.telepolis.pl/wiadomosci/darmowy-internet-z-reklamami-w-sieci-plus,2,3,28649.html
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-08-14 03:49:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"astro" kuenb6$c9a$1@portraits.wsisiz.edu.pl

Juz Plus GSM testuje bezplatny dostep do Internetu (do 50MB/dzien) w zamian za ogladanie reklam.
www.telepolis.pl/wiadomosci/darmowy-internet-z-reklamami-w-sieci-plus,2,3,28649.html

Co mam uczynić, aby z tego skorzystać? :)

Data: 2013-08-13 12:51:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"Eneuel Leszek Ciszewski" kubqf2$uh4$1@speranza.aioe.org

Aero2 -- bez problemu po wywaleniu nadgorliwego
        wpisu 'internet' w poletku opisuj±cym APN
     Tryb APN internet

+      Typ APN internet

Nie Tryb, ale Typ. :) Poletko Tryb nie występuje w tym opisie.

Data: 2013-08-14 21:12:07
Autor: Trybun
Bestii za gor±co?...
W dniu 13.08.2013 01:17, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

Jak to dobry skoro mimo takiej pojemno¶ci (i ciężaru) wytrzymuje mniej więcej tyle co i mój o pojemno¶ci 1500? Co w nim tak pochłania ten pr±d?

Data: 2013-08-15 00:21:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"Trybun" kugkq0$c0q$1@usenet.news.interia.pl

Jak to dobry skoro mimo takiej pojemno¶ci (i ciężaru) wytrzymuje mniej więcej tyle co i mój o pojemno¶ci 1500? Co w nim tak pochłania ten pr±d?

Ace starczał na 1 godzinę niemal pełnego obci±żenia.

Data: 2013-08-15 08:59:40
Autor: Trybun
Bestii za gor±co?...
W dniu 15.08.2013 00:21, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

W tym Ace pewnie jaka¶ walnięta, b±dĽ stara bateria? A wracaj±c do Monstera - może ta jego bateria w twoim sprzęcie nie osi±gnęła jeszcze mocy/wydajno¶ci optymalnej?

Data: 2013-08-15 15:23:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"Trybun" kuhu8k$gc5$2@usenet.news.interia.pl

Ace starczał na 1 godzinę niemal pełnego obci±żenia.

W tym Ace pewnie jaka¶ walnięta, b±dĽ stara bateria?
A wracaj±c do Monstera - może ta jego bateria w twoim
sprzęcie nie osi±gnęła jeszcze mocy/wydajno¶ci optymalnej?

A może po porostu ja mocniej eksploatuję telefon niż inni?
Monster jest ładowany każdej nocy. Czyli 10 razy co najmniej.
Za każdym razem niemal od zera do końca.

Jak na razie Ace miewa problemy z Aero2, Monster nie miewa.

Data: 2013-08-19 21:59:40
Autor: Trybun
Bestii za gor±co?...

[...]

No może.. Ja np. wł±czam tylko te funkcje które mi s± potrzebne. W domu przeważnie używam tylko wi-fi, karta  Aero2 - wył±czona, także GPS i bluetooth wył±czone. Gdy wsiadam do auta czy ogólnie w terenie to oczywi¶cie wł±czam GPS i kartę nr1 (Aero2). Plus oczywi¶cie nawigacja (Yanosik), b±dĽ jaki¶ pozycjoner. Transfer danych cały czas wł±czony. W nocy gry w łóżku, nieraz i przez 2 godziny. Kilka/na¶cie minut rozmów, kilkadziesi±t sms/mms..  Bateryjka przy takim używaniu  mi wytrzymuje 2-3 doby.

Data: 2013-08-19 23:03:40
Autor: animka
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-19 21:59, Trybun pisze:

"Trybun" kuhu8k$gc5$2@usenet.news.interia.pl

Ace starczał na 1 godzinę niemal pełnego obciążenia.

W tym Ace pewnie jakaś walnięta, bądź stara bateria?
A wracajÄ…c do Monstera - moĹĽe ta jego bateria w twoim
sprzęcie nie osiągnęła jeszcze mocy/wydajności optymalnej?

A moĹĽe po porostu ja mocniej eksploatujÄ™ telefon niĹĽ inni?
Monster jest Ĺ‚adowany kaĹĽdej nocy. Czyli 10 razy co najmniej.
Za każdym razem niemal od zera do końca.

Jak na razie Ace miewa problemy z Aero2, Monster nie miewa.

No może.. Ja np. włączam tylko te funkcje które mi są potrzebne. W domu
przewaĹĽnie uĹĽywam tylko wi-fi, karta  Aero2 - wyĹ‚Ä…czona, takĹĽe GPS i
bluetooth wyłączone. Gdy wsiadam do auta czy ogólnie w terenie to
oczywiście włączam GPS i kartę nr1 (Aero2). Plus oczywiście nawigacja
(Yanosik), bądź jakiś pozycjoner. Transfer danych cały czas włączony. W
nocy gry w łóżku, nieraz i przez 2 godziny. Kilka/naście minut rozmów,
kilkadziesiÄ…t sms/mms..  Bateryjka przy takim uĹĽywaniu  mi wytrzymuje
2-3 doby.

LC ma bardzo bujną wyobraźnię, ot tak zawsze marzy sobie. On nie wie, że Monster to lalki (?) i chyba przeholował.

Ja się zastanawiam teraz czy do tego Goclever-a będzie mi pasowała karta Micro SDHC, bo tę mam w tablecie Pentagram-u i nie uśmiecha mi się kupowania nowej-Micro SD. W opisie napisane, że obsługuje kartę Micro SD. Te karty wyglądają identycznie.
No i nie wiem czy będe musiała wyłamać kartę aero2 z tej niby obudowy.

--
animka

Data: 2013-08-20 06:44:12
Autor: sqlwiel
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-19 23:03, animka pisze:

LC ma bardzo bujnÄ… wyobraĹşniÄ™, ot tak zawsze marzy sobie. On nie wie, ĹĽe
Monster to lalki (?) i chyba przeholował.

ELC to taki "ozdobnik" wielu grup... Lokalny folklor.

Ja się zastanawiam teraz czy do tego Goclever-a będzie mi pasowała karta
Micro SDHC, bo tę mam w tablecie Pentagram-u i nie uśmiecha mi się

Powinna pasować. Nigdy tego nie sprawdzałem/roztrząsałem, dla mnie to było oczywiste.

kupowania nowej-Micro SD. W opisie napisane, że obsługuje kartę Micro
SD. Te karty wyglÄ…dajÄ… identycznie.

Sam tablet ma 8G w sobie. Być może nie będziesz w ogóle potrzebować drugiej karty pamięci, a gdyby jednak, to 8G kosztuje kilkanaście zł.
Nagrywanie video w HQ wyżera pamięć. Gdzieś 10MB/min.

No i nie wiem czy będe musiała wyłamać kartę aero2 z tej niby obudowy.

Nie. Gniazda kart SIM są "duże" (tj "normalne"). Raczej trzeba uważać, żeby nie powyłamywać niechcący. Miałem taki przypadek przy innym sprzęcie, gdzie były dość twarde sprężynki styków, a nie było pełnej kieszonki. "Naprawiłem" kartę poxipolem.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-20 22:29:48
Autor: animka
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-20 06:44, sqlwiel pisze:

[...]

Na ten tablet, który mam nie narzekałabym, gdyby Aero2 działalo.
Tablet taki jak ten:
http://www.agito.pl/tablet-pentagram-tab-7-0-p5331-4090-577130.html
Jeśli chodzi o kartę to kupiłam Micro SDHC, bo ma 32 GB i nie była droga. Nie pamiętam już ile za nią zapłacilam w Komputroniku.

No i nie wiem czy będe musiała wyłamać kartę aero2 z tej niby obudowy.

Nie. Gniazda kart SIM są "duże" (tj "normalne"). Raczej trzeba uważać,
żeby nie powyłamywać niechcący.

O, to dobrze. Dzięki za info :-)

< Miałem taki przypadek przy innym
sprzęcie, gdzie były dość twarde sprężynki styków, a nie było pełnej
kieszonki. "Naprawiłem" kartę poxipolem.

Ja kiedyś starą kartę wyłamałam i wsadzilam do telefonu w miejsce karty SIM.
Ten telefon na dodatek nie obsługuje tego typu GSM. Oczywiście telefon zepsułam, bo próbowałam na różne sposoby tę kartę wyciagnąć. (Głośna sprawa na tej grupie, nie ma co wspominać).
Potem na Allegro kupiłam "obudowę", a wkrótce w Aero2 była wymiana kart.

Obecnie jeszcze myślę o tym, żeby kupić podstawkę pod tablet. Przyda się w razie choroby :-)

--
animka

Data: 2013-08-15 15:28:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

[...]

Współpraca obu SIMkart -- na razie bezproblemowa.

Przy dzwonieniu ograniczyłem rozdroża (z trzech) do jednego
miejsca -- muszę odpowiedzieć, czy chcę ł±czenie via net, czy
via komórkę. To pierwsze uruchomi VoIPa, to ostatnie uruchomi
zwykły telefon komórkowy.

Współpraca ze sprzedawc± (Electro.pl) -- zła.
Odpowiedzi na reklamację nie ma.
(je¶li nie liczyć automagicznej, w której poinformowano
mnie o nadaniu numeru sprawy)

Obiecanego bonu wakacyjnego (o warto¶ci 100 pln) nie ma nadal.

Data: 2013-08-19 21:59:56
Autor: Trybun
Bestii za gor±co?...

[...]

Przyznam że jeszcze nie spotkałem się z opcj± wyboru rodzaju sieci dla poł±czeń komórkowych w telefonie. Wypróbowałe¶ już to ł±czenie przez net?

A co reklamowałe¶? Co¶ w bestii niedomaga?

Data: 2013-08-19 23:06:43
Autor: animka
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-19 21:59, Trybun pisze:
Przyznam że jeszcze nie spotkałem się z opcją wyboru rodzaju sieci dla
połączeń komórkowych w telefonie.

W moim Samsungu jest taka opcja wyboru, ale ustawione mam na automatyczne.

--
animka

Data: 2013-08-20 00:22:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"Trybun" kuttfo$i9o$3@usenet.news.interia.pl

[...]

O któr± opcję Ci chodzi? O tę opisan± na górze postu?

 () najpierw jest pytanie o soft, który ma być użyty:

    -- Skype
    -- zainstalowane przeze mnie VoIPy
    -- VoIP ,,systemowy''

 tu ustawiłem na stałe, że ma wybierać systemowy

 () póĽniej jest pytanie o to, przez któr± kartę ma i¶ć rozmowa:

    -- Aero2
    -- mBank

 tu ustawiłem na stałe, że ma wybierać mBank
 (czasami idzie przez mBank, czasami przez Aero2)

 () i wreszcie pada pytanie o to:

    -- komórkowe poł±czenie telefoniczne
    -- poł±czenie przez internet

 tu wybieram za każdym razem, gdy chcę dzwonić -- gdy
 z komórki, wybieram pierwsz± opcję; a gdy z VoIPa,
 wybieram opcję ostatni±.

Je¶li dzwonię z zainstalowanego przez siebie softu, nie
ma pytań i użyty jest ów soft oraz poł±czenie internetowe.

A co reklamowałe¶? Co¶ w bestii niedomaga?

Na dole ekranu jest żółta plamka wielko¶ci około 3/4 cm kwadratowego.

Bestii za gor±co?...